Dat heb ik meer bij AmerikanenJB schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:51:
[...]
Ze zijn beiden Engels, dus nep. Daar zit geen eigen stijl bij.
Stiekem wel jammer dat deze SQ niet laat in de avond is. Perfecte manier om in slaap te vallen.
De FIA heeft het wel voor elkaar… zelfs de kwalificaties zijn nu saai… dit wordt een lang seizoen zo.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verstappen door de grindbak aan het einde van zijn tweede snelle ronde in SQ2.
Als je MERC weg zou laten is t wel 'leuker'.
Signature
Of juist een hele korte, voor de kijkers dan.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:57:
De FIA heeft het wel voor elkaar… zelfs de kwalificaties zijn nu saai… dit wordt een lang seizoen zo.
0,6 sec tussen LEC en PIA? Mwah.mouzetc schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:58:
Als je MERC weg zou laten is t wel 'leuker'.
Flashbacks naar 30 jaar geledenStefanVerkerk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:57:
Verstappen door de grindbak aan het einde van zijn tweede snelle ronde in SQ2.
Zero compensation
TURN 14 INCIDENT INVOLVING CARS 10 (GAS) AND 3 (VER) NOTED - IMPEDING
13 Mar 2026, 08:58:53
13 Mar 2026, 08:58:53
Pff de batterij is bij de meeste al leeg nog niet eens halverwege recht stuk en mercedes oppermachtig.
VER en HAD met de hakken over de sloot door naar SQ3.
Valt HAM ook weer tegen... maar die heeft zijn eigen stijl natuurlijk
Mijn boefje is liev!
Zou dit dan echt alleen de motor zijn ? Ja de customerteams hebben een nadeel tov Mercedes zelf maar zo groot
Die aero moet denk ik ook wel gewoon erg goed zijn?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Nope, hij heeft al aangegeven zijn contract uit te dienen. Hij heeft genoeg naast de F1 om zich te blijven vermaken. Dit is het eerste jaar met een nieuwe motor en met Ford. Wat dat betreft doen ze het echt niet slecht. Kijk waar Honda nu is met Aston Martin. Het kan dus altijd nog slechter.jaapstobbe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:59:
VER is weg bij F1 dit jaar en ik snap het volledig
Een positieve blik op de hele situatie kan echt geen kwaad.
"When you grow up your heart dies"
Superclipping snelheid verlies valt me allerminst mee. Verschillen met Mercedes en de rest (Ferrari en McLaren) is al groot maar de F1.5 daar achter is ver weg hoor…
Beide Racing Bulls er uit en de Red Bulls op het randje… wat zegt dat over de RBPT…?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die stuurcorrecties van Leclerc in de Ferrari in elke bocht is echt niet lekker. Als ze dat weten te fixen staat de Ferrari verder naar voren.
De vraag gaat worden; Tijdens welke grandprix gaat Antonelli zijn eerste overwinning pakken?
De vraag gaat worden; Tijdens welke grandprix gaat Antonelli zijn eerste overwinning pakken?
Aero package bij Mercedes is al decennia uitstekend. Ja, zero pod was een boo-boo, maar verder altijd solideHelp!!!! schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:01:
Zou dit dan echt alleen de motor zijn ? Ja de customerteams hebben een nadeel tov Mercedes zelf maar zo grootDie aero moet denk ik ook wel gewoon erg goed zijn?
Dat ze een nieuwe ICE hebben? Geef ze even de tijd en dan wordt die motor ook wel beter. Het lijkt erop dat Red Bull de wagen zelf nu wel onder controle heeft. Dus de (Ford) focus zal op de motor liggen denk ik zo.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:03:
Beide Racing Bulls er uit en de Red Bulls op het randje… wat zegt dat over de RBPT…?
FIA STEWARDS: TURN 14 INCIDENT INVOLVING CARS 10 (GAS) AND 3 (VER) WILL BE INVESTIGATED AFTER THE SESSION - IMPEDING
13 Mar 2026, 09:04:15
13 Mar 2026, 09:04:15
Dat zegt over RBPT dat ze niet de beste motor van het veld hebben, zoal ze zelf ook telkens voorspeld hebben.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:03:
Waarom heeft Ferrari nu toch weer hun gewone achtervleugel gemonteerd? Vrije training reden er nog wel mee toch.
Volgens SkyF1/F1TV omdat men bij Ferrari geen garantie kon geven dat die achtervleugel het hele weekend zou kunnen doorstaan.TinusXIII schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:07:
Waarom heeft Ferrari nu toch weer hun gewone achtervleugel gemonteerd? Vrije training reden er nog wel mee toch.
Ze hebben allemaal nieuwe motoren toch?sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:04:
[...]
Dat ze een nieuwe ICE hebben? Geef ze even de tijd en dan wordt die motor ook wel beter. Het lijkt erop dat Red Bull de wagen zelf nu wel onder controle heeft. Dus de (Ford) focus zal op de motor liggen denk ik zo.
Ik meende gelezen te hebben dat RBPT zich op de ICE concentreerde en dat Ford vanwege ervaring in de WRC (waar ook met hybride boost gewerkt werd) zich op het electropakket zou richten.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:04:
[...]
Dat ze een nieuwe ICE hebben? Geef ze even de tijd en dan wordt die motor ook wel beter. Het lijkt erop dat Red Bull de wagen zelf nu wel onder controle heeft. Dus de (Ford) focus zal op de motor liggen denk ik zo.
1.7s.. was dat een clean lap van VER?
Signature
Nu zien we wel details op de halo, maar volgens mij freezed het gewoon om die RPM inkakkers te maskeren? Snelheid blijft gewoon staan, maar je hoort de toeren gewoon zakken...
Mijn boefje is liev!
Dat had iedereen verwacht, maar ik had het verschil kleiner gehoopt.NiaX schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:05:
[...]
Dat zegt over RBPT dat ze niet de beste motor van het veld hebben, zoal ze zelf ook telkens voorspeld hebben.
Ik vind de clipping nog wel meevallen dit weekend, meeste onboards gaan ze van 340 naar 320 terug.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik vond de Mercedes nog redelijk stabiel qua snelheid. Die hebben het toch goed voor elkaar hoor.YakuzA schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:11:
Ik vind de clipping nog wel meevallen dit weekend, meeste onboards gaan ze van 340 naar 320 terug.
Mercedes heeft het inderdaad lekker voor elkaar, maar dat was ook wel te verwachten wat dat betreft. Het is meer de vraag hoelang de rest er over gaat doen om bij te lopen dit keer.TinusXIII schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Ik vond de Mercedes nog redelijk stabiel qua snelheid. Die hebben het toch goed voor elkaar hoor.
VER verbeterde niet eens meer en gaat geen nieuwe ronde meer starten. Oei oei oei. +1.7 sec op P1.
Red Bull heeft als enige een echt nieuwe motor natuurlijk. De rest ontwikkeld voort op hun oude motoren.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:09:
[...]
Ze hebben allemaal nieuwe motoren toch?Dus alle motoren gaan nog beter worden. Ik had gehoopt dat het verschil met de top iets kleiner zou zijn aan het begin van het seizoen. Maar ok… het seizoen is nog lang… we zullen zien.
2022 waren er de eerste races toch echt wel fatsoenlijke races met gevechten om de leiding tussen Verstappen en Leclerc. Pas na Leclercs crash in Frankrijk kakte hij / Ferrari in (en na zeuren van Mercedes de regelaanpassing v.w.b. de vloer waarna Red Bull pas weg liep / Ferrari terug zakte).sfinx schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:47:
[...]
Dat is normaal bij invoering van nieuwe regels.
Honda heeft een totaal nieuwe motor, Audi heeft een totaal nieuwe motor.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Red Bull heeft als enige een echt nieuwe motor natuurlijk. De rest ontwikkeld voort op hun oude motoren.
En Audisjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Red Bull heeft als enige een echt nieuwe motor natuurlijk. De rest ontwikkeld voort op hun oude motoren.
Audi ook, Honda heeft het aardig verprutst.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dus Red Bull doet het echt niet zo slecht als velen denken.TinusXIII schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:16:
[...]
Honda heeft een totaal nieuwe motor, Audi heeft een totaal nieuwe motor.
Hoppa Russel Pole, ben benieuwd morgen! Verstappen kwam niet ver...
[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 13-03-2026 09:17 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Een Alpine die sneller is dan Max… oei…
Dit nieuwe reglement kan mij nog niet echt vermaken. Bij de laatste aanpassingen lag het allemaal een stuk dichter bij elkaar. Heb het gevoel alsof dit reglement helemaal naar de hand van Mercedes geschreven is.
Ik ga me maar op het darten focussen dit weekend, want dit gaat niet spannend worden denk ik.
Wordt een lekker saai seizoen zo. Kunnen net zo goed de beker met batterij en lichtjes aan Russel geven en dan alsjeblieft de regels omgooien.
Ik weet niet of het Honda is die dat gedaan heeft. Het lukte bij Red Bull wel. Ik ben nog altijd bang dat Aston Martin hetzelfde probleem heeft met de Honda als McLaren had. En je kunt je afvragen of Adrian Newey als teambaas wel zo'n goede keuze was.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:16:
[...]
Audi ook, Honda heeft het aardig verprutst.
Ik hoorde al ene O.M. geloof ik opperen om Christian Horner maar als teambaas aan te stellen.
Ik ben persoonlijk nog geen grote fan van die nieuwe regelementen, het is meer wie beste batterij heeft..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgende week is er MotoGP vanuit Brazilie, misschien is dat wat voor jeDrials schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:17:
Misschien volgend seizoen beter, dit gaan ze dit jaar echt niet meer bijtrekken.
Zero compensation
Oh man... RUS gaat ook nog HAM clonen. Dit ga ik niet trekken een heel seizoen
Mijn boefje is liev!
Maar waar Mercedes het direct na een grote reglementswijziging het by far het beste voor elkaar heeft.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:15:
[...]
George heeft de interviews afgekeken van Lewis… bijna alleen bezig met de fantastic crowd.
Alpine rijdt nu ook met Mercedes motoren hè, zal een hoop schelen ten opzichte van hun eigen motoren die prut waren.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:17:
Een Alpine die sneller is dan Max… oei…
Tja, je kan nu een heel seizoen lang zuur gaan zitten doen over Russel, of je kan je focussen op andere delen van het veld. Of je gaat een andere hobby zoeken.JB schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:
Oh man... RUS gaat ook nog HAM clonen. Dit ga ik niet trekken een heel seizoen
Uw gebeden zijn niet verhoord.mikkelnl schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 07:46:
Ik weet nog niet wat ik vervelender vind... elke week 'Get in there Lewis' of de kop van RUS. Maar afzien wordt het wel hahaha
Wat wel fijn is, Verstappen en Hadjar worden niet op een ronde gezet omdat het maar 19 rondes zijn in de sprint.
Hoe kun je nu 1,7 resp 2,2 sec achter pole zitten maar wel in de top 10
Dat wist ik natuurlijk… mijn onderliggende boodschap dan ook was… als een Alpine sneller is dan een Red Bull, dan moet die Mercedes motor wel heel erg goed zijn.TinusXIII schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:21:
[...]
Alpine rijdt nu ook met Mercedes motoren hè, zal een hoop schelen ten opzichte van hun eigen motoren die prut waren.
NiaX schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:21:
[...]
Tja, je kan nu een heel seizoen lang zuur gaan zitten doen over Russel, of je kan je focussen op andere delen van het veld. Of je gaat een andere hobby zoeken.
/f/image/kmzj4oZy49htRUqgENKtqf8N.png?f=fotoalbum_large)
Ik ga fietsen!
Mijn boefje is liev!
Pfff, wat verlang je op momenten als deze terug naar de tijd van V8/V10 motoren, 20.000 toeren, simpele aero...
Als je F1 TV hebt, dan kun je gewoon zo’n oud seizoen terugkijken… heerlijk!Geoslogos schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:23:
Pfff, wat verlang je op momenten als deze terug naar de tijd van V8/V10 motoren, 20.000 toeren, simpele aero...
Dat doe ik al regelmatig, alleen al voor het geluid. 9 van de 10 races waren in die tijd ook echt saai met grote onderlinge verschillen, maar er werd in ieder geval nog wel echt geraced...PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Als je F1 TV hebt, dan kun je gewoon zo’n oud seizoen terugkijken… heerlijk!
2021 schijnt een leuk seizoen te zijn.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Als je F1 TV hebt, dan kun je gewoon zo’n oud seizoen terugkijken… heerlijk!
Ik zou het doen!
MotoGP is ook neit meer wat het geweest was ivm de F1 vleugels, F1 F-duct etc die ze allemaal er op geplakt hebbenInternet Janny schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:19:
[...]
Volgende week is er MotoGP vanuit Brazilie, misschien is dat wat voor je
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-03-2026 09:26 ]
PSN
Het wordt een zwaar jaar voor de Red Bull fan met iedere grand prix een Mercedes 1 en 2. Ik mag hopen dat Ferrari ze het nog moeilijk kan maken. Maar pak dan die strategie wel een keer aan.
Red Bull heeft tijd nodig. Zo simpel is het. Als het niet veranderd dan is het volgend jaar geen F1TV Pro meer.
Red Bull heeft tijd nodig. Zo simpel is het. Als het niet veranderd dan is het volgend jaar geen F1TV Pro meer.
Dus auto en motor zijn shit… Max noemt de motor niet eens, maar alleen de auto.
Volgens mij gaan er sowieso heel veel mensen een andere hobby zoeken dit seizoen, beginnende bij een Max VerstappenNiaX schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:21:
[...]
Tja, je kan nu een heel seizoen lang zuur gaan zitten doen over Russel, of je kan je focussen op andere delen van het veld. Of je gaat een andere hobby zoeken.
Zeker, maar toch waren 2010/2012 beter! Of 2008 met alle controverses...
De historie van Mercedes kennende laten ze ook af en toe hun #2 rijder de snelste zijn. Voor de rest, een prima sheetje!StefanVerkerk schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:29:
Voor de liefhebbers, ik heb (een beetje laat, ik weet het) een spreadsheetje gemaakt waarbij je kunt gokken voor de rest van het seizoen wie P1 tot P3 behaalt. Eventueel ook verkrijgbaar als .xls bestand.![]()
[Afbeelding]
/s
Kudos voor de FIA. Na twee zeer spannende seizoenen heeft men het weer onder controle en is er 1 team dominant
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Blij dat ik mijn Viaplay en F1 abbo's kan schrappen met die hoge benzine prijzen tegenwoordig.D-Ed schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:31:
[...]
Volgens mij gaan er sowieso heel veel mensen een andere hobby zoeken dit seizoen, beginnende bij een Max Verstappen
Voor de fans van George
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik ga het dit jaar niet eens kijken, elke race Woodie met een Lewis imitatie trek ik niet.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:26:
Het wordt een zwaar jaar voor de Red Bull fan met iedere grand prix een Mercedes 1 en 2. Ik mag hopen dat Ferrari ze het nog moeilijk kan maken. Maar pak dan die strategie wel een keer aan.
Ik vind Kimi nogal likeable dus als die het George lastig kan maken dan wil ik dat wel meemaken.codex schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:40:
[...]
Ik ga het dit jaar niet eens kijken, elke race Woodie met een Lewis imitatie trek ik niet.
Dat is ook wel weer waar. Ik weet alleen niet of Toto het toestaat dat er een McLaren situatie ontstaat later in het seizoen.sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:42:
[...]
Ik vind Kimi nogal likeable dus als die het George lastig kan maken dan wil ik dat wel meemaken.
En nadat het bij Red Bull lukte hebben ze die afdeling opgeheven. Vervolgens hebben ze aangekondigd terug te komen maar dat is dus een nieuwe afdeling met nieuw personeel. Alle kennis van de oude motor is dus "weg".sjaool schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:18:
[...]
Ik weet niet of het Honda is die dat gedaan heeft. Het lukte bij Red Bull wel.
Ik denk dat als de auto zo dominant is t.o.v. de rest dat ze bijzonder weinig risico lopen om niet 1&2 te worden in WDC en 't WCC met 2 vingers in de neus te winnen. Helemaal als Ferrari en McLaren telkens stuivertje wisselen om 3-6codex schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:44:
[...]
Dat is ook wel weer waar. Ik weet alleen niet of Toto het toestaat dat er een McLaren situatie ontstaat later in het seizoen.
En zo gek is 't niet dat dit gebeurt. We hebben een aantal nieuwe motorleveranciers, die staan op Red Bull na duidelijk achteraan. En ik kan me niet herinneren dat er ooit een nieuwe motorleverancier was die gelijk top was.
edit: Dat de Ferrari motor en de Merc motor daarom de beste 2 motoren zijn is niet heel verrassend. En dat dan Merc-team bovenaan staat was ook wel de verwachting, de kans dat die alle vier de plank misslaan qua aero, rekening houdend met de geschiedenis van hoe goed de Mercedes motoren zijn bij de introductie van nieuwe reglementen, is niet zo groot
[ Voor 20% gewijzigd door rik86 op 13-03-2026 09:50 ]
Ah, het is Mercedes weer gelukt het motorreglement te schrijven - en niemand die het is opgevallen!
Zucht. Het waren 5 leuke jaren (21-25, motor bevroren, alle Mercedestruuks verboten)
Je kan het zien aan de topics: het aantal reacties is matig, de reacties zelf overwegend zoals deze (als ze mogen blijven staan van de fom) en in de top 7 staan 4 Britten. Precies wat we willen zien.
Wat een shitshow.
Zucht. Het waren 5 leuke jaren (21-25, motor bevroren, alle Mercedestruuks verboten)
Je kan het zien aan de topics: het aantal reacties is matig, de reacties zelf overwegend zoals deze (als ze mogen blijven staan van de fom) en in de top 7 staan 4 Britten. Precies wat we willen zien.
Wat een shitshow.
I have usernames older than you.
Kimi is 18 en net aan z'n tweede jaar begonnen. Die gaat vooral groeien, geen domme dingen doen en heel veel punten voor Toto binnenhalen.codex schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:44:
Dat is ook wel weer waar. Ik weet alleen niet of Toto het toestaat dat er een McLaren situatie ontstaat later in het seizoen.
Hij zal inderdaad een paar races mogen winnen, maar zie geen strijd voor het WDC ontstaan.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ach, tijdens de middag- en avondraces vermaak ik mij wel. Lekker pilsen met de buurman met F1 als achtergrondmuziek aan
Voor de spanning hoef je he tniet meer te kijken
Vaak bu'j te bang!
Die redenering begrijp ik nooit zo goed. Het ontwerp van een motor zal toch ook op ‘papier’ (gedocumenteerd) zijn? Er gaat natuurlijk altijd kennis en ervaring verloren als mensen vertrekken, maar ALLE kennis?RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:45:
[...]
En nadat het bij Red Bull lukte hebben ze die afdeling opgeheven. Vervolgens hebben ze aangekondigd terug te komen maar dat is dus een nieuwe afdeling met nieuw personeel. Alle kennis van de oude motor is dus "weg".
Wat een treurnis, meer kan ik er niet over zeggen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dit topic of?Mad-Matt schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:59:
Wat een treurnis, meer kan ik er niet over zeggen.
*sowieso
Het jaar dat Max alles won, was natuurlijk ook niet spannend, maar voor de Max fans waarschijnlijk wel leuk.pjottum schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:55:
Ah, het is Mercedes weer gelukt het motorreglement te schrijven - en niemand die het is opgevallen!![]()
![]()
Wat een shitshow.
In Japan hadden ze toch nog 30% van het originele personeel? volgens de laatste Newey verhalen die ik las.RobertMe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:45:
[...]
En nadat het bij Red Bull lukte hebben ze die afdeling opgeheven. Vervolgens hebben ze aangekondigd terug te komen maar dat is dus een nieuwe afdeling met nieuw personeel. Alle kennis van de oude motor is dus "weg".
Maar met 30% over is idd heel veel kennis die weg is.
PSN
Toen had je de beste coureur in de beste auto, dat was magistraal.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:00:
[...]
Het jaar dat Max alles won, was natuurlijk ook niet spannend, maar voor de Max fans waarschijnlijk wel leuk.
Het is in ieder geval niet zo dat de auto's langzaam zijn.Fastest time in qualifying in China
2025 SQ3 - 1:30:849 by Lewis Hamilton
2025 Q3 - 1:30:641 by Oscar Piastri
2026 SQ3 - 1:31:520 by George Russell
Russell already less than a second off Piastri's track record & its only the first year of these regs.
https://bsky.app/profile/...social/post/3mgwig7ww2c2h
Ik neem aan dat je zelf ook ziet dat dit een nogal persoonlijke mening is? Als Russel wint is het slecht, als Verstappen wint is het magistraal. Ik kan me zo voorstellen dat er wat Britten zijn die het tegenovergestelde vinden.jaapstobbe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:02:
[...]
Toen had je de beste coureur in de beste auto, dat was magistraal.
Of was je sarcastisch?
[ Voor 35% gewijzigd door NiaX op 13-03-2026 10:05 ]
Russell is ook geen pannenkoek, laten we gewoon eerlijk zijn.jaapstobbe schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:02:
Toen had je de beste coureur in de beste auto, dat was magistraal.
Ten eerste is de motor wél significant veranderd (compressie, brandstof etc.) en ten tweede, heb je wel eens geprobeerd iets na te bouwen met alleen de instructies of notities van iemand anders? Als het al digitaal vastgelegd is en niet in een doktershandschrift op 3 verschillende servetjes geschreven is.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:59:
[...]
Die redenering begrijp ik nooit zo goed. Het ontwerp van een motor zal toch ook op ‘papier’ (gedocumenteerd) zijn? Er gaat natuurlijk altijd kennis en ervaring verloren als mensen vertrekken, maar ALLE kennis?
Verschil was ook dat de tweede rijder naast Max telkens niet in de buurt wist te komen terwijl Max met twee vingers in de neus vooraan kon rijden. ANT zit nu wel redelijk dicht op RUS, wat laat zien dat het met name de auto is en wellicht wat ervaring van RUS.PatrickC schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:00:
[...]
Het jaar dat Max alles won, was natuurlijk ook niet spannend, maar voor de Max fans waarschijnlijk wel leuk.
RUS-ANT-LEC, het nieuwe ingebrande HAM-BOT-VER bij tweedehands tv's...
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Oqw46haNSi6mI7NSq9RWKpXH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Syvf4ldKw8xezo4qM9C310zt.webp?f=fotoalbum_large)