Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
KIMI ANTONELLI WINS FOR THE FIRST TIME!! 👏🏆
— Formula 1 (@F1) 15 maart 2026
WHAT A DRIVE! 😮💨#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/7qIcxU9pss
[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 15-03-2026 09:39 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Niet meer dan logisch toch bij zo'n ingrijpende regelwijziging?Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:36:
Wat een enorme verschillen weer, echt dramatisch vergeleken met vorig seizoen.
Signature
Dat lijkt me niet, maar het gaat zeker niet uitverkopen.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:38:
Voordeel: de kaartjes voor Zandvoort worden wel lekker goedkoop zo.
Ze stoppen op het goede moment
Die regel daar heeft Max al voor gezorgd.
Maar… ik gun het Kimi wel… er zit een echte racer in dat kereltje. Voor Lewis is het ook wel mooi… geen fan van hem, maar gun het hem wel, zeker na het dramatische vorige seizoen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dream on.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:38:
Voordeel: de kaartjes voor Zandvoort worden wel lekker goedkoop zo.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
KIMI ANTONELLI IS AN F1 GRAND PRIX WINNER! 🥇 pic.twitter.com/MHyCkYdg8b
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 15 maart 2026
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zal vast wat in de ramsj gaan op het laatste moment, toch een keer heen met de kids voor de sfeer.Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:39:
Dat lijkt me niet, maar het gaat zeker niet uitverkopen.
Ze stoppen op het goede moment
Hmmm, drop-off in banden, een late SC. DIe eerste is toch wat velen hier precies niet willen zien, het moet gaan om racen op de limiet van de auto en een safety car... Dat had vandaag ook zomaar kunnen gebeuren als er iemand was uitgevallen.ArcticWolf schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:35:
[...]
Vaak was er op het einde nog wel actie in de voorgaande jaren vanwege de drop-off in banden of een late SC. Lang geleden dat ik zo'n saaie race heb gezien... De gaps zijn enorm.
De gaps zijn groot, maar die worden echt nog wel kleiner, je vergelijkt het begin van een nieuwe era met het einde van een oude. Dan is dat toch te verwachten.
En dat er weinig actie is... Ik bedoel aan het einde van de race rijdt iedereen in de meeste gevallen wel ongeveer op zijn plek en is er wat afstand tussen de auto's en is de kans dus groter dat er weinig actie is.
De gaten zijn nu wel best groot idd, maar dat gaat zich echt nog wel verbeteren. Dat was in het verleden ook wel vaker het geval, dus ik zie het probleem niet zo.
Op dat ene foutje na dan aan het einde, waar hij het nog bijna weggaf zonder eigenlijk onder druk te staan.
Maar… wel leuk… hopelijk wint hij er dit seizoen nog veel meer (dan zijn teamgenoot).
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik beweer ook niet dat ik het nooit meer zal kijken alleen met de huidige verschillen is er voor mij gewoon niets aan.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Dit is natuurlijk van allen tijden. Het tijdperk dat Mercedes sterk was en daarna Red Bull kwam ook doordat ze de beste auto hadden. De grootste verschillen zie je vaak bij de introductie van nieuwe regels en dat gedurende het seizoen en/of de seizoenen daarna dat het weer dichter bij elkaar komt.
In het Schumacher tijdperk was dat ook niet anders bij Ferrari bijv.
Zeker, er wordt meer/ vaker gepoogd in te halen door de accu wat te sparen, maar buiten dat vind ik de verschillen te groot. 1 tot 2 tiende van de beste auto naar die daarop kan je nog ongeveer overbruggen met kwaliteit van een coureur i.m.o. alles daarbuiten moet de auto beter en heb je als coureur te weinig invloed op het eindresultaat.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ja, Mercedes is het beste team, maar echt dominant waren ze niet. De gevechten tussen Hamilton en Leclerc waren episch! En daarachter met de Haas, Alpine en Racing Bulls was een genot.
Tof om te zien hoe Bono, Antonelli en Hamilton een mooi moment hadden.
We hebben het over de Albon die niet gestart is?Boeryepes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:45:
Ik mis toch wel de aandacht en waardering voor de P9 van Sainz. En ondertussen heeft ie Albon ook eronder.
Toto heeft weer 3 coureurs op het podium
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je vergeet 2022. Nieuwe auto's, eerste races continu gevechten om de leiding tussen Verstappen en Leclerc, incl DRS spelletjes (Bahrein Verstappen die meermaals op start/finish nipt inhaalt maar Leclerc die meteen daarna zelf met DRS terug komt; Jeddah beide als een malle remmen om niet als eerste over het detectiepunt te gaan). Dát is racen, en ook onder nieuwe regels. Niet dat slappe gedoe van nu met wie de volste accu heeft.Snowdog schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:40:
De gaps zijn groot, maar die worden echt nog wel kleiner, je vergelijkt het begin van een nieuwe era met het einde van een oude. Dan is dat toch te verwachten.
En dat er weinig actie is... Ik bedoel aan het einde van de race rijdt iedereen in de meeste gevallen wel ongeveer op zijn plek en is er wat afstand tussen de auto's en is de kans dus groter dat er weinig actie is.
De gaten zijn nu wel best groot idd, maar dat gaat zich echt nog wel verbeteren. Dat was in het verleden ook wel vaker het geval, dus ik zie het probleem niet zo.
En 2022 zakte pas in toen Leclerc zelfstandig crashte in Frankrijk en daarmee zelfvertrouwen verloor en Verstappen een gat sloeg. En het seizoen was helemaal klaar nadat de FIA het verneukte met de aanpassingen aan de vloer waarna Ferrari, en de rest, langzamer werd en Red Bull niet en dus domineerde.
Echt he? Eerste Italiaan in 20 jaar. Inderdaad ook mooi voor de Italianen.Pierre schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:46:
En echte tranen van Kimi mooi dit.
Dominant waren ze niet?Mog schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:45:
Met uitzondering van de spannende races aan het einde van een seizoen (2025, 2021) was dit toch een van de leukste races die ik heb gezien de afgelopen jaren.
Ja, Mercedes is het beste team, maar echt dominant waren ze niet. De gevechten tussen Hamilton en Leclerc waren episch! En daarachter met de Haas, Alpine en Racing Bulls was een genot.
Tof om te zien hoe Bono, Antonelli en Hamilton een mooi moment hadden.
[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 15-03-2026 09:47 ]
Die twee zullen elkaar nooit afvallen. En je kan van Toto alles vinden, maar ergens is het een hele goede peoplemanager denk ik dan.Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:44:
[...]
Mooi om te zien hoeveel respect er is tussen die twee.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Max kan volgens mij beter helemaal stoppen met racen. Hij haalt nog niet eens de top 5 voor wat punten in alle races.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Mol met zn domme opmerking dat ie te jong is om zn tranen te bedwingen... Manmanman...Pierre schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:46:
En echte tranen van Kimi mooi dit.
ik hoop dat je F1 bedoeld want ik wil hem nog wel lemans en de indy500 zien winnenMeg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:47:
[...]
Max kan volgens mij beter helemaal stoppen met racen. Hij haalt nog niet eens de top 5 voor wat punten in alle races.
[ Voor 12% gewijzigd door Wognummer op 15-03-2026 09:48 ]
Leeft Mol nog? Is hij überhaupt nog relevant?MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
[...]
Mol met zn domme opmerking dat ie te jong is om zn tranen te bedwingen... Manmanman...
Als je vrijwillig naar Mol luistert dan heb je hierover niet te klagen.MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
[...]
Mol met zn domme opmerking dat ie te jong is om zn tranen te bedwingen... Manmanman...
Wie is de Mol was gisteravond toch?MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
Ik gun hem de titel, maar hopelijk maken ze het een beetje spannend tot het einde.shoombak schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
Laat Kimi maar alles winnen dit seizoen
Laat die gast lekker dom lullen. Vergane glorie.MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
[...]
De beelden van een emotionele Kimi waren verreweg de mooiste dit seizoen
Je bedoelt Olav Mol? DIe is te dom op te poepen.Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
[...]
Leeft Mol nog? Is hij überhaupt nog relevant?
never argue with a moderator, he will shut your account down.
KwalificatieExocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:46:
[...]
We hebben het over de Albon die niet gestart is?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dit was pas de tweede race, gaandeweg het seizoen zal de betrouwbaarheid steeds beter worden. Veel teams zijn nog zoekende.Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:36:
[...]
Natuurlijk zorgen deze wijzigingen voor dit soort verrassingen. Maar wat je zegt, voor de duurzaamheid is dit killing.
Zeker! Afgelopen jaren geen fan van hem geweest, maar moet zeggen dat dat flink is gekeerd! Leuk!Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:50:
Hamilton terug op het podium is toch ook wel heel goed, zijn ego heeft wat klappen gehad de afgelopen jaren en dat doet hem alleen maar goed, komt stuk sympathieker over.
Signature
Dat zijn ze bewust niet. Als Mercedes met twee vingers in de neus weg rijdt mogen dadelijk alle andere motorfabrikanten even performance verbeteringen doen aan de motor. Terwijl het nu lijkt alsof er geen grote verschillen zijn en mag alleen Honda aan de motor sleutelen om er extra performance uit te halen.Mog schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:45:
Ja, Mercedes is het beste team, maar echt dominant waren ze niet.
En dat os gewoon een herhaling van 2014, waarvan Paddy Low later heeft gezegd dat Mercedes bewust niet op 100% reed om niet extreem dominant te zijn en daarmee potentieel ingrijpen te voorkomen (en dat ingrijpen kan nu dus veel makkelijker aangezien de regels ervoor al geschreven zijn).
Nee, niet echt dominant. Niet zoals Verstappen in 2022 of Hamilton in 2018-2020. Russell zat lang vast achter de Ferrari’s en ze winnen niet met 40 seconden verschil.
Tsjah... Twee kleintjes, dus heb Nederlands commentaar nodig. En die jokers van viaplay zijn nog tien keer zo erg...Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:48:
[...]
Leeft Mol nog? Is hij überhaupt nog relevant?
Plus, nostalgie...
Dit idd en geen 500pk (ongeveer, drop-off als de batterij leeg is). Zonder batterij rijden ze effectief met 500pk... Dan 7s even 1000pk en dan weer terug naar 500pk. Moet erg frustrerend zijn om mee te racen.RobertMe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:46:
[...]
Je vergeet 2022. Nieuwe auto's, eerste races continu gevechten om de leiding tussen Verstappen en Leclerc, incl DRS spelletjes (Bahrein Verstappen die meermaals op start/finish nipt inhaalt maar Leclerc die meteen daarna zelf met DRS terug komt; Jeddah beide als een malle remmen om niet als eerste over het detectiepunt te gaan). Dát is racen, en ook onder nieuwe regels. Niet dat slappe gedoe van nu met wie de volste accu heeft.
En 2022 zakte pas in toen Leclerc zelfstandig crashte in Frankrijk en daarmee zelfvertrouwen verloor en Verstappen een gat sloeg. En het seizoen was helemaal klaar nadat de FIA het verneukte met de aanpassingen aan de vloer waarna Ferrari, en de rest, langzamer werd en Red Bull niet en dus domineerde.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Tuurlijk was het begin van 2022 ook geweldig, maar zoals je zelf ook al aangaf was dat ook maar een klein tijdje. Daarnaast (belangrijker) waren de regelveranderingen in 2022 veel kleiner dan nu.RobertMe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:46:
[...]
Je vergeet 2022. Nieuwe auto's, eerste races continu gevechten om de leiding tussen Verstappen en Leclerc, incl DRS spelletjes (Bahrein Verstappen die meermaals op start/finish nipt inhaalt maar Leclerc die meteen daarna zelf met DRS terug komt; Jeddah beide als een malle remmen om niet als eerste over het detectiepunt te gaan). Dát is racen, en ook onder nieuwe regels. Niet dat slappe gedoe van nu met wie de volste accu heeft.
Nu zijn de regelveranderingen een stuk groter en zijn de gaten dus ook een stuk groter, vergelijkbaar met de grote wijzigingen in 2014. Toen zag je dat ook en dan doen we het nu toch een stuk beter. Nu werd er tenminste ook nog enigszins gevochten om de leiding en is het nog niet helemaal een utigemaakte zaak.
Verder is het ook niet alsof die oude regels altijd geweldig spectakel opleverde, zie 2023 of 2025 als McLaren niet zo'n shitshow was. Wat zaken cherry picken om te doen alsof de vorige regels zoveel betere en closere gevechten opleverden is imo niet helemaal fair.
Verstappen zal dat ook niet kennen als geboren Belg, opgegroeid in België, en verhuisd naar Monaco.ewrz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:50:
Nog even blijven kijken voor de Italianen die het volkslied mee gaan zingen is altijd een klassieker. Nog nooit iemand het Wilhelmus met verve zien zingen
Daarnaast is het ook de toon die de muziek maakt, en het Wilhelmus is nu niet iets om gepassioneerd mee te zingen.
Altijd zo vreemd, die man heeft daar echt niets te zoeken, kom voor zn eigen ego even langs.Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:53:
De grote baas van F1 komt ff buurten.
En ze krijgen er nog voor betaald ook!vhal schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:54:
De drie heren klinken enthousiaster dan menig persoon hier
Als je mij een miljoen bonus geeft na de race word ik ook veel enthousiaster!vhal schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:54:
De drie heren klinken enthousiaster dan menig persoon hier
Weet ik. Volgens mij sprak iedereen bij de vorige auto's ook over F1.5 en de grote gaten. 10 jaar geleden waren de plofmotoren ook wekelijkse kost. Later allemaal opgelost.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:50:
[...]
Dit was pas de tweede race, gaandeweg het seizoen zal de betrouwbaarheid steeds beter worden. Veel teams zijn nog zoekende.
Is wel de weg van de lange adem, en wellicht wel 2 of 3 seizoenen nodig.
nggyu nglyd
Eens, maar liever hem dan MBSHomeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:54:
[...]
Altijd zo vreemd, die man heeft daar echt niets te zoeken, kom voor zn eigen ego even langs.
Ik denk dit keer puur vanwege Kimi.Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:54:
[...]
Altijd zo vreemd, die man heeft daar echt niets te zoeken, kom voor zn eigen ego even langs.
nggyu nglyd
Het is op dit moment zo dat we al een F1E, F1.5E en F2E hebben. Wat zijn die gaten groot tussen de teams.Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:55:
[...]
Weet ik. Volgens mij sprak iedereen bij de vorige auto's ook over F1.5 en de grote gaten. 10 jaar geleden waren de plofmotoren ook wekelijkse kost. Later allemaal opgelost.
"When you grow up your heart dies"
Soort Pavlov reactie van zeStefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:57:
Jammer dat die Ferrari monteurs niet hardop meezingen. Had gemogen hoor.
Vroegâh deze combi van volksliederen vaak gehoord, maar dan andersomStefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:57:
Jammer dat die Ferrari monteurs niet hardop meezingen. Had gemogen hoor.
"t was inderdaad een beklag aan het Wilhelmus. Te serieus, te stoffig. Italiaans volkslied zit nog wat tempo en crescendo in. Stuk beter.RobertMe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:54:
[...]
Verstappen zal dat ook niet kennen als geboren Belg, opgegroeid in België, en verhuisd naar Monaco.
Daarnaast is het ook de toon die de muziek maakt, en het Wilhelmus is nu niet iets om gepassioneerd mee te zingen.
Mooie tijden…Hompu schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:58:
[...]
Vroegâh deze combi van volksliederen vaak gehoord, maar dan andersom
Red Bull was toen niet echt dominant, de tweede rijder werd niet steeds ook tweede. Dat lijkt nu wel te gebeuren.Mog schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:52:
[...]
Nee, niet echt dominant. Niet zoals Verstappen in 2022 of Hamilton in 2018-2020. Russell zat lang vast achter de Ferrari’s en ze winnen niet met 40 seconden verschil.
2014 was nog veel erger ja
Vindt het tot nu toe maar ruk dit seizoen/deze auto’s. Paar leuke (schijn) gevechten maar that’s it.
Maakt me niks uit. Antonelli, Piastri, Norris, Leclerc, Verstappen (no chance) maar zelfs liever Hamilton dan dat Russel WDC gaat worden (wat ie wel gaat worden helaas).
Maar super voor Antonelli! Op naar de volgende.
Sebastiaan Vettel in de Scuderia Toro Rosso?stylezzz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:57:
Lang geleden, het italiaans volkslied... en dan niet voor ferrari
Is dat meer tire deg op de Ferrari?
Of was Kimi zijn pace aan het managen, en pas gaan versnellen wanneer Russell voorbij de Ferrari's was?
Of Ferrari die in de spaarstand ging toen Russell er voorbij was, en die buiten bereik leek te zijn?
Maar waarom F1.5, de snelste race ronde vandaag was sneller dan die van vorig seizoen, terwijl we daar aan het einde van de regelement cyclus zaten..Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:55:
[...]
Weet ik. Volgens mij sprak iedereen bij de vorige auto's ook over F1.5 en de grote gaten. 10 jaar geleden waren de plofmotoren ook wekelijkse kost. Later allemaal opgelost.
Ik heb in elk geval zin in de volgende race over twee weken in Japan. Hopelijk kan Ferrari nog wat stappen zetten zodat ze Mercedes ook echt kunnen gaan aanvallen.
Ben benieuwd... Met deze auto zullen er vast nog een paar wins voor Kimi komen, maar vond hem vorig jaar eigenlijk niet zo goed, en verwacht dat George ook dit jaar wel de snellere coureur zal zijn. Van de andere kant, ook Max (toch een beetje de benchmark) was in zijn 1e jaar (of driekwart jaar) in de RB ook niet geweldig tov Ric en pas vanaf het tweede seizoen begon het echt te lopen. Zou top zijn als Kimi dat ook lukt en dit jaar consistent de strijd aan kan gaan.Jorah_Newstone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:02:
Leuk podium zo! Gun het kimi echt. Meer wins gaan er zeker komen voor hem. Een win voor hamilton komt er dit jaar ook nog wel als kimi en russel meer gaan vechten.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Na deze enigszins seksistische opmerking, toch een kleine shout out naar Nina Gademan. Gisteren gewonnen en vandaag van P8 naar P4 gereden. Netjes!
Esmee Kosterman moet nog wel even haar mojo vinden.
Dat komt omdat de essentie van racen kapot is gemaakt. Een inhaalacties in de acceleratiezone is geen inhaalactie, maar een batterijdingetje. Daar zal het beter leren van de reglementen niets aan veranderen.Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:21:
Mooi om te zien dat mensen hier delen dat ze 30 jaar kijken en dan ineens na 1,5 race stoppen?
Die reglementen zijn hartstikke nieuw, ze moeten ook even uitvinden welke graphics het beste werken tijdens de uitzending, eind van dit seizoen zal het er waarschijnlijk best anders uitzien dan nu.
Maar goed. Alles evolueert, dus ook de F1. Overal zie je minder diepgang, meer instant gratification. Dus misschien is inderdaad de conclusie dat het tijdperk van de 'Old school' F1 voorbij is (incl haar fans) en er een nieuw tijdperk aanbreekt. Als dat meer kijkers trekt dan het oude zal het de F1 worst zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waar haalt iedereen toch vandaan dat het langzaam gaat, het gaat toch nauwelijks langzamer dan vorig jaar?DoeEensGek schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
[...]
Ja haalt McLaren de start was heel spannend.spoiler:En dat was dan ook het enige spannende! Dit zijn geen spannende gevechten. Dit is neutraal vermaak wat prima op youtube thuis hoort. Dit zijn geen inhaal acties op de rand of gedurfde, gewaagde acties. Geen ronden lang opbouwen en uitvoeren. Het gaat zo langzaam.
Je hebt de afgelopen jaren geen enkele race gekeken?Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:27:
En weer een race waar het einde totaal niet interessant is, wel opvallend, begin hectisch, daarna saai
De ferraris waren toch aan het begin wat sneller, kimi heeft de leiding weer gepakt en heeft de race gecontroleerd. Russel kon er niet meer bijkomen. Terwijl russel flink wat meer ervaring heeft.Maarten_E schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:16:
Ik snap de Antonelli hype nog steeds niet. Gisteren lopen klunzen in de sprint, pakt pole door problemen bij zijn teamgenoot en rijdt nu naar de winst, maar met een heel veel betere auto is dat ook geen verrassing.
Tevens is dit slechts het 2e jaar van Kimi. Ik vind het knap. Het is ook niet zo dat toto tegen russel zegt, geef kimi ook een kans he. Hij moet er wel wat voor doen.
Dit jaar was de snelste race ronde sneller dan vorig jaar ...NiaX schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:44:
[...]
Waar haalt iedereen toch vandaan dat het langzaam gaat, het gaat toch nauwelijks langzamer dan vorig jaar?
2026
China
Kimi Antonelli 1:35.275
https://www.formula1.com/en/results/2026/awards/fastest-laps2025
China
Lando Norris 1:35.454
https://www.formula1.com/en/results/2025/awards/fastest-laps
Ja de Ferrari's zijn consistent snel bij de start, was vorige week en in de sprintrace ook al het geval. Maar als het dan eenmaal rustiger wordt dan zie je toch hoe groot het verschil is met Mercedes over een hele race. En das niet positief, die verschillen zijn dusdanig dat je geen spannende race krijgt na de eerste 15 rondes. En McLaren zit er ook nog ver vanaf lijkt het....Jorah_Newstone schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:47:
[...]
De ferraris waren toch aan het begin wat sneller, kimi heeft de leiding weer gepakt en heeft de race gecontroleerd. Russel kon er niet meer bijkomen. Terwijl russel flink wat meer ervaring heeft.
Tevens is dit slechts het 2e jaar van Kimi. Ik vind het knap. Het is ook niet zo dat toto tegen russel zegt, geef kimi ook een kans he. Hij moet er wel wat voor doen.
Kwalificatie scheelt anderhalve seconde op een ronde (2025 sneller dan 2026)Humma Kavula schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:49:
[...]
Dit jaar was de snelste race ronde sneller dan vorig jaar ...
https://www.formula1.com/en/results/2026/awards/fastest-laps
https://www.formula1.com/en/results/2025/awards/fastest-laps
Race is ook deels managen, en dat kan een vertekend beeld geven. Totale raceduur ontloopt elkaar niet veel.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Zij werd er simpel uitgetikt, kon ze zelf niks aan doen.MikeyMan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:17:
[...]
Esmee Kosterman moet nog wel even haar mojo vinden.
Gademan mooie prestatie idd.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/UIvA1oGjpyTEXyEOeLqq4fsO.jpg?f=fotoalbum_large)