samenvating is genoegMeg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
Ik heb de race niet kunnen kijken, is het spannend genoeg om terug te kijken?
De race is nog aan de gang, maar zitten zeker spannende gevechten in.Meg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Met een kleine nuance dat die banden in principe voor iedereen een gelijke situatie opleveren want dezelfde leverancier.Jebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Wat een onzin![]()
Dus niet voluit gaan om je band te optimaliseren is racen op de limiet van de wagen. Niet voluit gaan om de batterij de optimaliseren artificieel.
Echt - Hoe mensen hun eigen hypocrisie niet willen zien. Ongezien in dit topic
Dat is bij de battery deployment wel anders.
"When you grow up your heart dies"
Je kunt er een leuke samenvatting van maken...Meg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
Als je dat hetzelfde vindt, snap ik dat je het leuk kan vinden.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Is toch al jaren het geval met bijv het managen van de banden en de kunstmatigheid van DRS?
Dan moet je terug naar de jaren '00 waar je nog twee banden leveranciers had en nog mocht tanken. Daar probeerde ze zoveel mogelijk uit de auto te halen, dat is al jaren niet meer het geval.
Dus het managen van de batterij is niet heel veel anders dan het managen van de banden wat ze al jaren doen.
Mijns inziens is dat niet hetzelfde en verpest dit totaal de kijkervaring, omdat je gewoon geen idee hebt waarom iemand soms wel de snelheid heeft en vlak er na weer niet, om vervolgens een ronde later een prima ronde te rijden.
Maar HAD komt niet voorbij aan Lawson. Dus de Red Bull is niet veel beter (als dat al het geval is) dan de Racing Bull.Zewatanejo schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
[...]
HAD is ook goed bezig. En BEA en VER lopen ook wat (2s) in op de Ferrari's
Ferrari heeft aardig met zichzelf gevochten en Max heeft heel wat ingehaald, wat je allemaal niet hebt gezien omdat de FOM dat niet liet zien. Samenvatting is afdoende hier.Meg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Don't feed the troll.Jebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Wat een onzin![]()
Dus niet voluit gaan om je band te optimaliseren is racen op de limiet van de wagen. Niet voluit gaan om de batterij de optimaliseren artificieel.
Echt - Hoe mensen hun eigen hypocrisie niet willen zien. Ongezien in dit topic
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die reglementen zijn hartstikke nieuw, ze moeten ook even uitvinden welke graphics het beste werken tijdens de uitzending, eind van dit seizoen zal het er waarschijnlijk best anders uitzien dan nu.
Bovenal zijn de races best entertaining, een bovenal beter dan vele races van de afgelopen jaren.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Het is pas race 2, anything can happen.Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:21:
Ach ja, maakt toch niet uit, p6 of uitvallen, wereldkampioen wordt ie toch niet.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vaak bu'j te bang!
Ja haalt McLaren de start was heel spannend.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:17:
[...]
De race is nog aan de gang, maar zitten zeker spannende gevechten in.
Haha, ze rijden in het middenveld op een straatlengte van Mercedes, dat gaat echt niet gebeuren dit seizoen.
Eigen schuld toch, wil zo graag trouw blijven aan RB. Geen medelijden met hem-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:22:
Ben benieuwd hoeveel spijt Max al heeft om niet naar Mercedes te gaan
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
De races en voornamelijk kwalificaties zijn toch voornamelijk kwalitatief uitermate teleurstellend? Vooral de kwalificatie, niet voluit alles geven.Homeland schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:21:
Mooi om te zien dat mensen hier delen dat ze 30 jaar kijken en dan ineens na 1,5 race stoppen?
Die reglementen zijn hartstikke nieuw, ze moeten ook even uitvinden welke graphics het beste werken tijdens de uitzending, eind van dit seizoen zal het er waarschijnlijk best anders uitzien dan nu.
Bovenal zijn de races best entertaining, een bovenal beter dan vele races van de afgelopen jaren.
Stichting eth0
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Dit vind ik wel positief. De laatste jaren waren auto’s veel te betrouwbaar.G_Dragon schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
Even serieus he.. al 7 auto's stuk door technische problemen, niet eens door een crash.. laat wel zien hoe de betrouwbaarheid momenteel is.
Nu alleen nog een mooie Honda plof herintroduceren aub
Alsof dat per definitie een mogelijkheid was, dat maakte de pers er van.-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:22:
Voor de rest weinig positiefs.
Misschien had hij jouw glazen bol vorig jaar moeten lenen?Amaze86 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Eigen schuld toch, wil zo graag trouw blijven aan RB. Geen medelijden met hem
Slimste was altijd om in ieder geval een jaar (dit jaar) te blijven zitten en te kijken welk team het het beste voor elkaar heeft.
Als je de gevechten tussen Hamilton en Leclerc (en Russell) niet spannend vond dan kun je beter niet meer kijken inderdaad. Veel beter dan dit gaat het niet worden en is het de afgelopen jaren ook niet geweest qua gevechten. Vooral tussen Hamilton en Leclerc had je het idee dat ze elkaar er vanaf konden rijden..DoeEensGek schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
[...]
Ja haalt McLaren de start was heel spannend.spoiler:En dat was dan ook het enige spannende! Dit zijn geen spannende gevechten. Dit is neutraal vermaak wat prima op youtube thuis hoort. Dit zijn geen inhaal acties op de rand of gedurfde, gewaagde acties. Geen ronden lang opbouwen en uitvoeren. Het gaat zo langzaam.
Dat dit gebeurt bij zoveel reglement wijzigingen tegelijkertijd is geen verrassing. Maar dat zowel McLaren als Red Bull hun zaakjes niet op orde hebben qua betrouwbaarheid als 2 van de top teams, is teleurstellend. Red Bull heeft nog het excuus van zelf een nieuwe motor te moeten bouwen, maar McLaren… winnaar van de laatste 2 constructeur titels en met een Mercedes motor?G_Dragon schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
Even serieus he.. al 7 auto's stuk door technische problemen, niet eens door een crash.. laat wel zien hoe de betrouwbaarheid momenteel is.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dan rijden ze zonder batterijen? F3 niveau? F4 snelheid?Yonix schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:26:
Even serieus: hoe ziet straks een regenrace eruit waar niemand zijn hybride systemen volledig op kan laden, want de topsnelheid is lager en remzones zijn anders. Of werkt dat dan toch?
Uitvallen in een race met technisch probleem wat volledig in beeld komt is natuurlijk minder erg dan bij een shake down waar geen enkele camera bij mag zijnG_Dragon schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
Ik zie ook liever dat ze niet hoeven te coasten maar uiteindelijk zie je toch 22 coureurs die allemaal het maximale uit hun auto moeten halen, sommigen doen dat beter dan anderen en die strijd blijft gewoon goed.TinusXIII schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
[...]
De races en voornamelijk kwalificaties zijn toch voornamelijk kwalitatief uitermate teleurstellend? Vooral de kwalificatie, niet voluit alles geven.
De races vind ik tot nu toe entertaining, en daar kijk ik voor, ik wil wat gevechten zien, wat teams die de zaken niet voor elkaar hebben, het moet dynamisch zijn en dat lijkt nu wel het geval.
Racen is nooit "puur", ze moeten altijd banden, brandstof of motoren managen, dat is al decennia zo, het is nog nooit zo geweest dat de WK winnaar diegene was die gewoon alle races, alle rondes 100% reed, want dan gaan je banden eraan, kom je zonder brandstof te staan, moet je extra pitstops doen etc. Etc. Deze sport heeft altijd een factor gehad die gaat over het managen van je auto.
Net als vorige week lijkt deze race inderdaad als een nachtkaars uit te gaan. En ja, vorige seizoenen was dat ook regelmatig het geval, maar zoals gezegd: deze reglementen moesten de boel spannender maken, niet nog saaier.Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:27:
En weer een race waar het einde totaal niet interessant is, wel opvallend, begin hectisch, daarna saai
Dat is minder pijnlijk.
Willekeurige race van +/- 20 jaar geleden; Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Australië 2004Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:22:
Pff, alweer 7 auto's die DNF hebben door voornamelijk technische problemen.
Was toen niet veel anders qua uitvallers door technische problemen. De laatste 10 jaar zijn de autos ontzettend betrouwbaar geworden omdat duurzaamheid een stuk belangrijker is geworden (en terecht, dat is een goed iets).
Haas, Alpine, Bulls, Williams in de punten. Meerdere teams zullen blij zijnCyBeRSPiN schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:25:
Leuk voor Anton en ook goed te zien dat Ham zn plezier weer terug heeft.
Voor de rest weinig positiefs.
Dat was voor de regelwijzigingen niet anders, dus wat is het probleem? Zoveel van de argumenten hier zijn gewoon problemen die inherent aan F1 zijn en nu opeens een probleem zijn...Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:27:
En weer een race waar het einde totaal niet interessant is, wel opvallend, begin hectisch, daarna saai
Met als grootste kanttekening dat brandstof en banden opraken en je direct uitvalt als je dat niet een beetje managed, maar je veelal wel een paar rondes maximaal kunt gaan, wat je dan slim kan inzetten. De banden worden zelfs onderdeel van de taktiek, offer je snelheid op om een pitstop uit te sparen? Of win je meer in rondetijd met pushen dan je met een goede extra pitstop verliest?Jebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Net zoals het in het verleden was "wie managed het beste de banden" en voor het tankverbod "wie managed er het beste zijn brandstofverbruik"
F1 is nooit geweest wie kan er er de ganse race het beste pushen - alleen willen mensen dat er nu plots van maken
De accu heeft wat dat betreft geen blijvende consequenties, die kun je elke keer weer opladen tot 100% en kent in een race geen aantoonbare degradatie. Het heeft ook geen invloed op de pitstops die je nodig hebt. Dat zou wel kunnen als die accu nooit tot 100% opgeladen kan worden tijdens het rijden en bij een pitstop met snelladen gevuld kan worden. Daarbij kun je met de accu je actie vaak gewoon niet eens afmaken, omdat die accu nog geen eens een ronde maximaal benut kan worden, sterker nog, die kan nog geen sector maximaal benut worden of zelfs een recht stuk en bocht is al teveel gevraagd. Dan wordt de basis topsnelheid belangrijker dan racecraft bij een inhaalactie. En dat zie je dan ook, Ferrari en Mercedes doen de eerste ronden stuivertje wisselen en daarna is de snelheid van Mercedes bepalend en rijden ze zo weg.
Dachten we vorig seizoen ook met McLaren en die werden het uiteindelijk ook, maar Verstappen kwam nog ontzettend dichtbij.Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:27:
Laat dan antonelli maar kampioen worden, 1 en 2 staan wel vast.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Waarom in een iets mindere periode opstappen bij het team aan wie je alles te danken hebt? Hij geeft het project een kans, goed van hem.Amaze86 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:24:
[...]
Eigen schuld toch, wil zo graag trouw blijven aan RB. Geen medelijden met hem
Hamilton eindelijk weer een podium, voor het eerst sinds 2024.
zit ze in een Aston Martin?Animal_X schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:30:
Wat een misère dit jaar... HAM en LEC was leuk, de rest slaapverwekkend. Ik ga nuttigere dingen doen op mijn zondagen, kijk de highlights wel terug. Mijn vrouw zit nu al te glunderen...
De FIA is op dit moment op een plek aanbeland dat het echt kijkers gaat kosten. Dus kom maar op met die evaluatie. Alhoewel ik bang ben dat dit het is.
"When you grow up your heart dies"
Hier kreeg ik een zelfde reactie. Kennelijk is dit seizoen goed om het huwelijk te redden.Animal_X schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:30:
Ik ga nuttigere dingen doen op mijn zondagen, kijk de highlights wel terug. Mijn vrouw zit nu al te glunderen...
Probleem is dat de gaten tussen de teams nu veel groter zijn, dat gaat wel weer naar elkaar kruipen (hopelijk), afgelopen jaren waren we een beetje verwend omdat de verschillen tussen de teams kleiner waren.StefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:28:
[...]
Net als vorige week lijkt deze race inderdaad als een nachtkaars uit te gaan. En ja, vorige seizoenen was dat ook regelmatig het geval, maar zoals gezegd: deze reglementen moesten de boel spannender maken, niet nog saaier.
Be careful what you wish for.DaniëlWW2 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:28:
Ik zit erover te denken om dit seizoen maar een Leclerc fan te zijn.
Dat is minder pijnlijk.
Het is heel populair om op zaken te haten die nieuw zijn natuurlijk. Maar het getouwtrek tussen de Ferrari's en daarbij Russell was zeker wel spannend en prima F1 als je het mij vraagt.DoeEensGek schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:23:
[...]
Ja haalt McLaren de start was heel spannend.spoiler:En dat was dan ook het enige spannende! Dit zijn geen spannende gevechten. Dit is neutraal vermaak wat prima op youtube thuis hoort. Dit zijn geen inhaal acties op de rand of gedurfde, gewaagde acties. Geen ronden lang opbouwen en uitvoeren. Het gaat zo langzaam.
Terugdenkend aan die dominante jaren van Mercedes/Hamilton... Men doet nu alsof dat peak F1 was. Dan hebben we nu toch iets wat aanzienlijk meer gewaagde inhaalacties vormt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Daarnaast... Voor een eerste zelf gebouwde motor valt dit nieteens tegen... Je moet ook maar afwachten hoe Mercedes erbij hangt zonder de variabele compressie.pjlgt schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:31:
[...]
Waarom in een iets mindere periode opstappen bij het team aan wie je alles te danken hebt? Hij geeft het project een kans, goed van hem.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Signature
Je hebt wel in de gaten dat deze statistiek maar tot 2023 loopt?
Zou gaan om lek in koelingssysteem, als oorzaak van uitvalbeurt Verstappen. Waardeloze start van dit Formule 1-seizoen voor hem. #F1
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 15 maart 2026
Vaak was er op het einde nog wel actie in de voorgaande jaren vanwege de drop-off in banden of een late SC. Lang geleden dat ik zo'n saaie race heb gezien... De gaps zijn enorm.Snowdog schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:29:
[...]
Dat was voor de regelwijzigingen niet anders, dus wat is het probleem? Zoveel van de argumenten hier zijn gewoon problemen die inherent aan F1 zijn en nu opeens een probleem zijn...
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
:strip_exif()/f/image/FH7wMqtATTcmA53Ldb5RfIzE.png?f=user_large)
Toepasselijke naam voor zijn functie
Stichting eth0
Maar is achteraf makkelijk zeggen, dit wist je van het begin van het seizoen nog niet.-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:22:
Ik denk juist een slimme zet. Dit jaar afwachten en dan een keuze maken.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Natuurlijk zorgen deze wijzigingen voor dit soort verrassingen. Maar wat je zegt, voor de duurzaamheid is dit killing.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:28:
[...]
Willekeurige race van +/- 20 jaar geleden; Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Australië 2004
Was toen niet veel anders qua uitvallers door technische problemen. De laatste 10 jaar zijn de autos ontzettend betrouwbaar geworden omdat duurzaamheid een stuk belangrijker is geworden (en terecht, dat is een goed iets).
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Klopt.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:36:
Goedemorgen, het de race 'bekeken' door vanaf pagina 22 dit draadje te lezen. Heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb...
Ik kijk al jaren naar een stream van een publieke omroep.Spotmatic schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:30:
F1TV kan zich weer opmaken voor een sloot aan opzeggingen en VIAplay zie ik het einde van het jaar niet halen. Ik blijf wel kijken omdat er altijd wat interessants kan gebeuren.
En wat mij daarin opvalt is dat naarmate de seizoenen spannender worden de stream kwaliteit slechter wordt. Mijn gok is dus dat naar mate de kijkers toeneemt het systeem het niet zo goed aan kan. Je kan er eigenlijk gewoon de klok op gelijk zetten.
In Australië wat er af en toe wat hapering in de stream vergelijkbaar met andere jaren. Maar nu in china neem het aantal haperingen af naarmate het weekend vorderde. En de stream van de race was super stabiel.
Mijn gok is ivm afhakende mensen. En niet dat ze ineens het streaming systeem hebben verbeterd.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Meer dan verdient!
www.google.nl
Net als vorig jaar.hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:36:
Goedemorgen, het de race 'bekeken' door vanaf pagina 22 dit draadje te lezen. Heb niet het gevoel dat ik veel gemist heb...
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/PPoasEQ1BhhgOunt2phhbE2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K2oz5p3s6tSTOaZ7SmDpfazF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jypTgmzd0G5KalTxC0L1jEv8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w0CQgUciGdll7ZNowKoOGsT1.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jD9R3MtZ6De9TKdADhsw6u38.webp?f=fotoalbum_large)