Bizar, de snelste auto hebben en dan nog klagen.PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
Russell over de radio nu al klagen dat de Ferrari’s te snel zijn? Ongelofelijk…
Alleen heeft RUS er veel te lang over gedaan, gat ANT van 5 naar 8 seconden.Luapper schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
Lewis en Charles vechten gewoon voor de laatste podiumplek. Totaal begrijpelijk. Beide weten ze dat Russell er sowieso wel voorbij gaat.
Vol-elektrisch of vol-benzine is de beste keuze, hybride is te complex. Dat is de les die ik inmiddels hier uit trekHarry Nak schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:44:
[...]
Elektrische rotzooi bij Aston Martin, de nieuwe Valhalla PHEV wordt dus zeker niet mijn volgende leaseauto.
They race him so hardPatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
Net als Piastri vorig jaar die vond dat ze hem gewoon voorbij moesten laten omdat hij sneller was… echte racers…Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:55:
[...]
Bizar, de snelste auto hebben en dan nog klagen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Battery powered fighting.MC_Sparkles schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
Het dicht volgen van de voorligger voor meerdere ronden werkt wel goed nu, ook de kleinere autos helpt goed met t racen. Ondanks de energie shizzle is een battle zoals LEC em HAM iets wat we niet vaak gezien hebben vorig seizoen.
We mogen blij zijn dat Ferrari nog wat dingen kan laten zien want anders was het helemaal drama.
"When you grow up your heart dies"
Leek mij geen klagen, meer een constatering. Het hoeft niet allemaal negatief te zijn hè, al proberen media alle interviews wel zo op te schrijven.PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
VER die niet voorbij een Haas komt, wie had dat gedacht
Totaal geen verrassing tochmikkelnl schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:57:
Eens, Mercedes AMG One gaat nu ook van mijn shortlist.ewrz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:56:
[...]
Vol-elektrisch of vol-benzine is de beste keuze, hybride is te complex. Dat is de les die ik inmiddels hier uit trek
Zijn stieren sneller dan een haas?mikkelnl schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:57:
Er is gewoon te weinig regen. Als de batterij altijd vol zit is er niets aan de hand. Ze gaan nu langzamer door sommige bochten (T7 vooral) om nog te kunnen bijladen met de ICE.ewrz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:56:
[...]
Vol-elektrisch of vol-benzine is de beste keuze, hybride is te complex. Dat is de les die ik inmiddels hier uit trek
Hahahaha…natuurlijk… hij doet gewoon verslag van de race.GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:57:
[...]
Leek mij geen klagen, meer een constatering. Het hoeft niet allemaal negatief te zijn hè, al proberen media alle interviews wel zo op te schrijven.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Precies mijn punt weg met die hybride zooi en terug naar full ice. Daar trek je kijkers.mee. formule En komt niet van de grond al jaren niet. Dan pakken mensen wel een computerspelletjeewrz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:56:
[...]
Lijkt me ook hoor, ik zag er weinig negatiefs in.GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:57:
[...]
Leek mij geen klagen, meer een constatering. Het hoeft niet allemaal negatief te zijn hè, al proberen media alle interviews wel zo op te schrijven.
Ik ben benieuwd hoe Netflix dit seizoen van Drive to Recharge vorm gaat geven. Er gebeurt genoeg, in ieder geval.
Mogelijk dat Verstappen zijn banden aan het sparen is?mikkelnl schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:57:
De race is nog lang en hoger dan positie 5 kan hij toch niet halen (aannemende dat Ferrari en Mercedes geen problemen krijgen / crashen).
Ferrari al op plan C… nog letters genoeg over!
Niet alles ie zegt en doet is negatief...PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:58:
[...]
Hahahaha…natuurlijk… hij doet gewoon verslag van de race.
Leuke race tot nu toe, Mercedes is iets sneller dan Ferrari maar die kunnen nog redelijk bij blijven.
Plek 5 tot en met 10 zaten ook lekker dicht bij elkaar. Gebeurt voldoende de race!
Plek 5 tot en met 10 zaten ook lekker dicht bij elkaar. Gebeurt voldoende de race!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ja, juist jouw negatieve insteek vind ik killing.PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:58:
[...]
Hahahaha…natuurlijk… hij doet gewoon verslag van de race.
Ik zag het meer als: wow, ze zijn echt snel, waardoor een inhaalactie lastig is.
Is dat klagen? Voor een racer niet eens per se, kan zelfs bewondering zijn.
Goeie, zou kunnen ja.RogerSch schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:59:
[...]
Mogelijk dat Verstappen zijn banden aan het sparen is?
De race is nog lang en hoger dan positie 5 kan hij toch niet halen (aannemende dat Ferrari en Mercedes geen problemen krijgen / crashen).
ik hoop op Plan R....
Regen zou leuk zijn.
Regen zou leuk zijn.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Maar heeft wel een onderliggende boodschap…
TURN 2 INCIDENT INVOLVING CARS 31 (OCO) AND 43 (COL) NOTED - CAUSING A COLLISION
15 Mar 2026, 09:01:25, Lap 34
15 Mar 2026, 09:01:25, Lap 34
Dat was wel weer een typische Ocon actie.
FIA STEWARDS: TURN 2 INCIDENT INVOLVING CARS 31 (OCO) AND 43 (COL) UNDER INVESTIGATION - CAUSING A COLLISION
15 Mar 2026, 09:01:43, Lap 34
15 Mar 2026, 09:01:43, Lap 34
Colapinto? Ocon moet beter uitkijkenQuad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:02:
Oioi Colapinto, spiegels?
Nee hoor… hij wil gewoon dat zijn team hem wat meer motor vermogen geeft… rijdt hierna ook meteen de snelste ronde.toolkist schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:01:
[...]
Dat is jouw negatieve uitleg ja, want Russell.
Ocon ging al dwars voordat hij Colapinto raakte...Quad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:02:
Oioi Colapinto, spiegels?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Ocon die zijn fout toegeeft? Wat is er aan de hand dit seizoen
Ocon geeft het ook direct aan dat het zijn fout is
RUS > FL
Rondetijden voor ronde 34
Rondetijden voor ronde 34
| 1 | ANT | 1:36.021 |
| 2 | RUS | 1:35.852 |
| 3 | LEC | 1:36.729 |
| 4 | HAM | 1:36.752 |
| 5 | BEA | 1:37.395 |
| 6 | VER | 1:37.410 |
En Alonso stopt er ook mee.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Of de "Colopinto & Go" straf van vorige week?Hompu schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:03:
Ocon 10 second penalty meme incoming...
Klote nieuwe regulations ookskimine schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:03:
Ocon die zijn fout toegeeft? Wat is er aan de hand dit seizoen
Wat klaagt HAM nou? Hij rijdt een seconde sneller dan BEA die op +20 sec rijdt.
Als dat mogelijk is, dan kunnen ze dat toch doen?PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:02:
[...]
Nee hoor… hij wil gewoon dat zijn team hem wat meer motor vermogen geeft… rijdt hierna ook meteen de snelste ronde.
Volgens mij is de negativiteit van de opmerking alleen een probleem in jouw hoofd?!
Komop LEC, beuk die huilebalk weer van het podium
-1000 Social Credit wanneer ze het niet doen.StefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:54:
[...]
Ho ho, we zijn wel in China. Daar is het publiek daadwerkelijk aan het juichen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
De powerups zijn op bij Lewis? En haalt dan Leclerc in? Niet uit te leggen dit!
Terechte straf voor Ocon.
[ Voor 67% gewijzigd door Harry Nak op 15-03-2026 09:10 ]
FIA STEWARDS: 10 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 31 (OCO) - CAUSING A COLLISION
15 Mar 2026, 09:05:27, Lap 37
15 Mar 2026, 09:05:27, Lap 37
Het valt mij op dat Hamilton in de gevechten vaak meer batterij over heeft dan zijn concurrent. Wellicht beter in het managen van de batterij?
Is niet alleen vandaag, maar viel mij gisteren (en vorige week?) ook al op.
10s voor Ocon
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nu Mercedes voorbij de Ferrari is scheelt het toch al behoorlijk hoor, ze lopen ik hun gemakkie weg bij de Ferrari's die op hun beurt weer een stukje sneller zijn dan de rest.Gynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:00:
Leuke race tot nu toe, Mercedes is iets sneller dan Ferrari maar die kunnen nog redelijk bij blijven.
Ik vraag mij oprecht af in hoeverre het nu op stuurmanskunst/ racen aankomt, want iets zegt mij dat de Mercedes vooraan niet op hun top rijdt nog, dwz waarom zou je voluit gaan als je nu al wegloopt van de rest? Het beloofd wat dat aangaat vooral vanaf plaatsen 5 t/m 10 wat spanning te gaan geven op basis van wat we deze race tot nu toe en de vorige race in het geheel zien.
Mercedes met grote voorsprong op Ferrari 1 en 2, Ferrari met daarachter op 3 en 4, met weer een gat tot de nummer 5. Ik ga wel uitslagen lezen de komende races.
Over de opmerking dat de sport te moeilijk is voor de fans, vind ik het ook niet echt meer een sport. Natuurlijk de coureurs moeten erg fit zijn en het kost wel fysieke inspanning, maar verreweg het meeste wordt bepaald door de auto.
[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 15-03-2026 09:08 ]
Wat een onzin… Russell meldt op de radio dat de Ferrari’s zo snel zijn en rijdt tegelijkertijd zelf de snelste ronde… dat vind ik gewoon bullshit!GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:04:
[...]
Als dat mogelijk is, dan kunnen ze dat toch doen?
Volgens mij is de negativiteit van de opmerking alleen een probleem in jouw hoofd?!
Geweldig ja, lekker formule 1 kijken wie het beste een batterij kan opladenGynnad schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:06:
Het valt mij op dat Hamilton in de gevechten vaak meer batterij over heeft dan zijn concurrent. Wellicht beter in het managen van de batterij?
Ik begin inmiddels wel in te zien hoe het racen zou kunnen werken (HAM/LEC gevecht), maar met verschillende teams met grote verschillen in performance werkt het niet, en de bochtsnelheden en rechte stuk clipping maken het voor een kijker bagger.
Dit zou wel werken als single make class denk ik.
Dit zou wel werken als single make class denk ik.
Hoe vaak HAM in het verleden niet riep dat zijn banden eraan waren en dan vervolgens de snelste ronde reed.PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Wat een onzin… Russell meldt op de radio dat de Ferrari’s zo snel zijn en rijdt tegelijkertijd zelf de snelste ronde… dat vind ik gewoon bullshit!
Lees jij dan tussen de regels door dat het hem tegenvalt dat het verschil in snelheid niet zo groot is als hem werd verteld?PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Wat een onzin… Russell meldt op de radio dat de Ferrari’s zo snel zijn en rijdt tegelijkertijd zelf de snelste ronde… dat vind ik gewoon bullshit!
Volgens mij is het een constatering die hij doet in elk geval.
Dat is iets van alle jaren, net zoiets als 'Bono my tires are gone' om vervolgens een snelste ronde neer te zetten (dat gezegd hebbende als HAM volger)PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Inderdaad… ook (bijna) altijd bullshit.pjlgt schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:08:
[...]
Hoe vaak HAM in het verleden niet riep dat zijn banden eraan waren en dan vervolgens de snelste ronde reed.
ANT > FL
Rondetijden voor ronde 38
Rondetijden voor ronde 38
| 1 | ANT | 1:35.526 |
| 2 | RUS | 1:35.529 |
| 3 | HAM | 1:36.876 |
| 4 | LEC | 1:36.759 |
| 5 | BEA | 1:37.222 |
| 6 | VER | 1:37.063 |
Net als Max vroeger in karting, moest van Jos 😁DoeEensGek schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:09:
Gewoon inhalen op rechte stukken verbieden.
Ja en? Hij bedoelde dat ze snel zijn op de plekken waar een inhaalactie gedaan (in all the right places) zou kunnen worden.PatrickC schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Dat kan toch gewoon bewondering zijn?!
Volgens SkyF1/F1TV zou ALO in de media pen hebben aangegeven dat hij gestopt is omdat de vibraties aan zijn handen te hevig was, waardoor hij geen gevoel meer in zijn handen had.
Zou dat hok binnenkort bij de Easytoys in de uitverkoop zijn?ewrz schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:10:
https://x.com/AstonMartinF1/status/2033093167138983984
Alonso gestopt wegens trillingen
Ferrari blijft Ferrari, dus verrassingen zijn niet uitgesloten... Zit P4 er nog in voor VER? BEA op P3?
GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Zou dat hok binnenkort bij de Easytoys in de uitverkoop zijn?
www.google.nl
Net zoals het in het verleden was "wie managed het beste de banden" en voor het tankverbod "wie managed er het beste zijn brandstofverbruik"Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Geweldig ja, lekker formule 1 kijken wie het beste een batterij kan opladen
F1 is nooit geweest wie kan er er de ganse race het beste pushen - alleen willen mensen dat er nu plots van maken
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Dit is natuurlijk van allen tijden. Het tijdperk dat Mercedes sterk was en daarna Red Bull kwam ook doordat ze de beste auto hadden. De grootste verschillen zie je vaak bij de introductie van nieuwe regels en dat gedurende het seizoen en/of de seizoenen daarna dat het weer dichter bij elkaar komt.jbdeiman schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:06:
[...]
Ik vraag mij oprecht af in hoeverre het nu op stuurmanskunst/ racen aankomt, want iets zegt mij dat de Mercedes vooraan niet op hun top rijdt nog, dwz waarom zou je voluit gaan als je nu al wegloopt van de rest?
....
Natuurlijk de coureurs moeten erg fit zijn en het kost wel fysieke inspanning, maar verreweg het meeste wordt bepaald door de auto.
In het Schumacher tijdperk was dat ook niet anders bij Ferrari bijv.
Alonso haalde op het rechter stuk zijn handen van het stuur af om de trillingen niet meer te voelen.StefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:10:
Volgens SkyF1/F1TV zou ALO in de media pen hebben aangegeven dat hij gestopt is omdat de vibraties aan zijn handen te hevig was, waardoor hij geen gevoel meer in zijn handen had.
Zie hier de foto
Formula Ferrari is best leuk. Wat die andere 14 wagens op het circuit doen? Geen idee.
En Gasly? Die lijkt Max binnen te hengelenStefanVerkerk schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
ANT > FL
Rondetijden voor ronde 39
1 ANT 1:35.494 2 RUS 1:35.497 3 HAM 1:38.092 4 LEC 1:36.993 5 BEA 1:37.043 6 VER 1:37.046
Doodmoe van de Viaplay juich aapjes. Dit is geen gevecht, dit is auto software vs auto software.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Rondetijden voor ronde 40
| 5 | BEA | 1:37.153 |
| 6 | VER | 1:37.255 |
| 7 | GAS | 1:36.865 |
| 8 | LAW | 1:37.810 |
Of voor de F1A?GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Niet waar, dat is racen op de limiet van de wagen, niet de batterij die nu in de auto ligtJebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Net zoals het in het verleden was "wie managed het beste de banden" en voor het tankverbod "wie managed er het beste zijn brandstofverbruik"
F1 is nooit geweest wie kan er er de ganse race het beste pushen - alleen willen mensen dat er nu plots van maken
Kijk dan nietloekf2 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:13:
Doodmoe van de Viaplay juich aapjes. Dit is geen gevecht, dit is auto software vs auto software.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Is toch al jaren het geval met bijv het managen van de banden en de kunstmatigheid van DRS?Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:07:
[...]
Geweldig ja, lekker formule 1 kijken wie het beste een batterij kan opladen
Dan moet je terug naar de jaren '00 waar je nog twee banden leveranciers had en nog mocht tanken. Daar probeerde ze zoveel mogelijk uit de auto te halen, dat is al jaren niet meer het geval.
Dus het managen van de batterij is niet heel veel anders dan het managen van de banden wat ze al jaren doen.
Als je banden en brandstof als integraal onderdeel van de auto telt wel ja.Exocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:13:
[...]
Niet waar, dat is racen op de limiet van de wagen, niet de batterij die nu in de auto ligt
Max op weg naar zijn 2e P6 van het seizoen? Lijkt niet in staat om BEA voorbij te gaan.
Ik ben benieuwd of we nog pitstops gaan zien. Die harde banden hebben er al ruim 30 ronden op zitten.
Wat een onzinExocet schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:13:
[...]
Niet waar, dat is racen op de limiet van de wagen, niet de batterij die nu in de auto ligt
Dus niet voluit gaan om je band te optimaliseren is racen op de limiet van de wagen. Niet voluit gaan om de batterij de optimaliseren artificieel.
Echt - Hoe mensen hun eigen hypocrisie niet willen zien. Ongezien in dit topic
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
De dingen die je noemt beinvloedde in het verleden inderdaad de race. Wat je nu ziet is een onevenredige invloed op het racen. Dat is echt een verschilJebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:12:
[...]
Net zoals het in het verleden was "wie managed het beste de banden" en voor het tankverbod "wie managed er het beste zijn brandstofverbruik"
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Mmm Verstappen begint nu toch wel teveel te verliezen t.o.v. Bearman en Gasly loopt op hem in...
Niet goed.....
Niet goed.....
Omdat die commentatoren slecht zijn, moet je maar niet kijken?
Mag best wat van gezegd worden, super irritant.
HAD is ook goed bezig. En BEA en VER lopen ook wat (2s) in op de Ferrari'sRogerSch schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
Mmm Verstappen begint nu toch wel teveel te verliezen t.o.v. Bearman en Gasly loopt op hem in...
Niet goed.....
[ Voor 9% gewijzigd door Zewatanejo op 15-03-2026 09:17 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik heb de race niet kunnen kijken, is het spannend genoeg om terug te kijken?
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Benieuwd hoe de reacties waren geweest wanneer Verstappen vooraan had gereden...Jebus4life schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Echt - Hoe mensen hun eigen hypocrisie niet willen zien. Ongezien in dit topic
More powerrrrGAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:11:
[...]
Geldt dat niet voor bijna alle race klassen? Het managen van de banden en brandstof zie je in bijna alle race klassen namelijk.Harry Nak schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:15:
[...]
Als je banden en brandstof als integraal onderdeel van de auto telt wel ja.
Leuk gevecht tussen de Ferrari s, verder weinig..Meg schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:16:
Ik heb de race niet kunnen kijken, is het spannend genoeg om terug te kijken?
Signature
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/PAjRvOJl5jobZKJ21i9kO1gz.png?f=fotoalbum_large)