[F1 2026] Race 3 GP van Japan Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:26
Shinji schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Ja, gelijk al vanaf de eerste race? Ik heb het idee dat mensen de spanning van het einde van een seizoen nu vergelijken met de eerste paar races en dat vertekend wat denk ik. Ik denk dat als eind dit jaar in Abu dhabi er 3 coureurs zijn die op 5 punten van elkaar staan de spanning, zeker onder de fans van die coureurs, ook flink zal zijn. Net als vorig jaar met Verstappen, Norris en Piastri.

De eerste paar races staat er gewoon nog minder op het spel.
Nee eerste race nog wel "klassiek" maar halverwege mee gestopt. Het leuke van het tijdenscherm was het meerekenen wanneer iemand mogelijk iemand kon bijhalen, de onboard gaf een beetje weer hoe de banden het hielden. Zo kon je een beetje de race mee voorspellen. Maar dat is met deze regels om zeep.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Mijn samenvatting van het weekend voor wat het waard is.
Ik heb drie leuke en interessante vrije trainingen gezien. Der gebeurde genoeg en er was genoeg 'af te lezen'.
De kwali was dan weer wat minder om de bekende redenen (je kunt niet tot de max).

Nu komt het vloeken in de kerk gedeelte.......
En toch was het schouwspel van de race (als je om de jo jo inhaal acties heen kijkt) best leuk. Ook buiten die nieuwe k#dt regels om is er best veel goed racen te zien.

Ik blijf erbij dat als we een aantal races verder zijn het beter gaat worden. En de kritiek van de coureurs is helemaal terecht. Daar sta ik achter. Maar nogmaals het gaat beter worden. Zeker nu er een kleine 5 weken is om alle data te gaan begrijpen, en de FIA waarschijnlijk een aantal aanpassingen gaat doen, ze moeten wel.
Verder wijt ik het ongeluk van Bearman geheel aan de nieuwe regels. Zijn geluk was dat het daar, op die plek en in die bocht gebeurde. Je moet er niet aan denken dat iets dergelijks op bijvoorbeeld Baku zou gebeuren. Dan heb je kans op zwaar gewonden of erger.

Ergo: Ik kijk het voorlopig nog een poosje aan.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54
JB schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:23:
Zelfs debriefing is kunstmatig. Wat een droevigheid…;

[X]
Wat ik ook wel bijzonder vind, hij doet een beetje alsof die zonder die safetycar de GP gewonnen zou hebben. Maar volgens mij was Piastri net zo goed slachtoffer van de timing, dus dan had die daar in elk geval voor moeten komen. Dat heeft die ook verzaakt.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Shinji schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:50:
[...]

Wat ik ook wel bijzonder vind, hij doet een beetje alsof die zonder die safetycar de GP gewonnen zou hebben. Maar volgens mij was Piastri net zo goed slachtoffer van de timing, dus dan had die daar in elk geval voor moeten komen. Dat heeft die ook verzaakt.
Deze vat het goed samen… je vraagt je af hoe hij überhaupt een fanbase kan hebben :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YgZpVtPIxLe_Sa14HHGZDfhTxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLHisGpZU3dCdXn1iybCm9fl.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Ik vind het ongeluk met Bearman lastig in te schatten. Ik vind het vooral van Colapinto raar dat ie op het laatste moment naar links ging, want dat is de reden dat het bij Bearman helemaal de mist in ging imo. Maar verder moeten we ook kijken naar waarom Colapinto daar ineens zonder batterij zat. Wat heeft ie ervoor gedaan dat dit een probleem was? Hij had daarvoor toch de hairpin gehad, dan zit je toch weer vol (genoeg) ?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35
Martinspire schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:17:
Maar verder moeten we ook kijken naar waarom Colapinto daar ineens zonder batterij zat. Wat heeft ie ervoor gedaan dat dit een probleem was? Hij had daarvoor toch de hairpin gehad, dan zit je toch weer vol (genoeg) ?
En na de hairpin komt weer een recht stuk, dus gaat die ook weer leeg. En voor spoon zullen ze niet echt remmen en dus "natuurlijk" kunnen opladen (als in: ze remmen niet hard af op de motor). En daarna komt een heeeel lang recht stuk. Dat wat je opwekt in de hairpin moet je het dus mee doen tot de triangle chicane. Dus "liever" dat je dan toch maar wat (super)clipping doet onderweg naar spoon zodat je voor het rechte stuk ook weer voldoende hebt.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:35
-tom-562 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:48:
Die heb ik dus net terug gekeken :P ik kon mij er zelf niet aan zetten om er ~1,5 uur naar te kijken. Ik ben blij dat ik mijn accountant gedeeld heb iig... Wat een schijnvertoning allemaal.
Beetje random, zo'n mededeling in het f1 topic, maar wel slim. Accountants kunnen best duur zijn, maar een goede verdiend zichzelf weer terug :p

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 29-03-2026 20:31 ]

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Een brake test geven was altijd zo ongeveer het ergste wat een coureur kon /kan doen.
Met zulke snelheden wil je niet dat iemand waar je het niet verwacht op de racelijn remt of flink snelheid verminderd.
Coureurs moeten elkaar daarin kunnen vertrouwen. Dat is altijd zo geweest en werd niet voor niets met flinke penalty bestraft als je het wel deed (/doet)

Nu heeft de FIA het eigenlijk ingebouwd en onderdeel van het "spel"' gemaakt. Je kunt op het einde van het rechte stuk niet meer vertrouwen op de coureur voor je die op een normaal punt remt. Hij kan zomaar ineens flink afremmen omdat de batterij leeg is. Of op de racelijn rijden - want dat mag- met half vermogen.

De coureurs die hier nu over klagen ivm veiligheid hebben groot gelijk. Je kunt dit als FIA niet rechtlullen. Dat er al afgesproken was te gaan evalueren is prima, maar dit zou een reden moeten zijn voor de coureurs /GPDA om in opstand te komen als het probleem niet is opgelost voor een volgende race.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

Bloodclot

Jawier!

Wat als bearman in collapinto crasht? Zou bearman een penalty krijgen. Collapinto was gewoon full throttle en zal op de racing lijn. Deed geen rare beweging.

(Puur als je kijkt naar de regels op papier!)

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:40
Bloodclot schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:52:
Wat als bearman in collapinto crasht? Zou bearman een penalty krijgen. Collapinto was gewoon full throttle en zal op de racing lijn. Deed geen rare beweging.

(Puur als je kijkt naar de regels op papier!)
ik denk dat het wordt afgedaan als "race incident", zowel Bearman als Collapinto deden niets onreglementairs.
PS. op Ziggo sport 3, raceauto's die flat-out gaan op 't rechte stuk :)

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54
Bushie schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:04:
[...]

ik denk dat het wordt afgedaan als "race incident", zowel Bearman als Collapinto deden niets onreglementairs.
PS. op Ziggo sport 3, raceauto's die flat-out gaan op 't rechte stuk :)
Bearman wel als die op Collapinto geklapt zou zijn.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:09:
Voor het eerst in 34 jaar twijfel ik of ik de race ga kijken... De afgelopen 2 races hebben mijn enthousiasme in F1 zodanig getemperd dat ik de race waarschijnlijk terug ga kijken of helemaal skip.
Nou, de race heb ik in 20 minuten teruggekeken. Ik ben bang dat het niet live kijken de juiste keuze was..

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:40
Erazzzer schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:49:
[...]

Tot nu groeien de kijkcijfers en waren alle races nog uitverkocht. Dus ook de sponsoren maken zich niet druk, de sport blijft groeien en de omzet blijft maar stijgen.
En ja, de rijders zijn vocaal, net als een deel van de fans. En de regels zullen aangepast moeten worden. Maar dat heeft met de veiligheid te maken. Uiteindelijk zal er een oplossing komen.
Maar het percentage elektrificatie zal niet minder worden. Dat zal in de toekomt alleen maar meer worden en uiteindelijk zal ook F1 volledig elektrisch worden. Want heel simpel, verbrandingsmotoren houden op met bestaan aankomende decennia.
Ook een bronnetje hiervoor? En tickets zij al lang geleden gekocht.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:56:
[...]

Ook een bronnetje hiervoor? En tickets zij al lang geleden gekocht.
Die vraag is al eerder aan hem gesteld en toen is er ook geen reactie op gekomen, verwacht nu dus ook geen reactie ;)

• RobertMe
Als "we" dan een bron willen van wat verwacht wordt van de commerciele toekomst / verwachte winstgevendheid van F1 zouden we natuurlijk ook eens naar de aandelenkoers kunnen kijken van Formula One Group: https://finance.yahoo.com/quote/FWONK/ En die gaat de afgelopen maanden in principe nogal... omlaag, en is terug op het niveau van eind 2024 (een heel korte dip in april 2025 negeerende).

• D-Ed
  • Niet online
Say what…? Je tegenstander niet in willen halen en je wagen bepaalt dat gewoon om wél te doen…? Okay, deze is nieuw voor mij _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OpBWevLjcu_Yr8n7dpBWaY_5BNY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LeP3U8kh8GBhLh1BxXc8RNq5.webp?f=fotoalbum_large

• RobertMe
D-Ed schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:29:
Say what…? Je tegenstander niet in willen halen en je wagen bepaalt dat gewoon om wél te doen…? Okay, deze is nieuw voor mij _O-

[Afbeelding]
Dit is toch gewoon gelijk aan de uitspraak van Alonso van vandaag (/dit weekend?). Ze doen niet meer inhalen, ze doen de ander uitwijken. Puur een verschil in deployment en ineens "moet" je er langs.

Zonder abo uiteraard niks gezien dit weekend. Alleen even die clip bekeken van Verstappen die naar Gasly zwaait. En gezien die clip al voor spoon begon zie je ook mooi hoe Gasly als een malle aan het clippen is na 130R en Verstappen hem op een heel rare lijn inhaalt (/voorbij moet rijden). En uiteraard op start finish dan omgekeerd dat de Red Bull niet "vol gas" gaat terwijl de Alpine dat wel doet.

• D-Ed
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:34:
[...]

Dit is toch gewoon gelijk aan de uitspraak van Alonso van vandaag (/dit weekend?). Ze doen niet meer inhalen, ze doen de ander uitwijken. Puur een verschil in deployment en ineens "moet" je er langs.

Zonder abo uiteraard niks gezien dit weekend. Alleen even die clip bekeken van Verstappen die naar Gasly zwaait. En gezien die clip al voor spoon begon zie je ook mooi hoe Gasly als een malle aan het clippen is na 130R en Verstappen hem op een heel rare lijn inhaalt (/voorbij moet rijden). En uiteraard op start finish dan omgekeerd dat de Red Bull niet "vol gas" gaat terwijl de Alpine dat wel doet.
Niet alles gezien de laatste races, lees af en toe hier bij en op de Reddit F1 ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

LA-384 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Beetje random, zo'n mededeling in het f1 topic, maar wel slim. Accountants kunnen best duur zijn, maar een goede verdiend zichzelf weer terug :p
Ha _O- typo

Vaak bu'j te bang!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Heb sedert enkele jaren de gewoonte om van vrijdag tot maandagmorgen niet meer in de race topics te kijken. Op maandag morgen leest ik dan de laatste tien pagina's. Maar als het zo verder gaat, ga ik geen tien pagina's meer hebben om na te lezen :o
JB schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:09:
[...]
Deze vat het goed samen… je vraagt je af hoe hij überhaupt een fanbase kan hebben :D

[Afbeelding]
En wat moet je screenshot juist bewijzen? Hij stelt toch maar de vraag of zijn teamgenoot op een bepaald moment gaat herstarten? Wat is daar verkeerd aan?

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

knip Dit soort vragen, zijn te sneu voor woorden. Dat is hetzelfde als een keeper die vraagt aan degene die de penalty neemt "welke hoek ga je schieten?"...

[ Voor 175% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2026 12:36 ]

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:19:
[...]

knip Dit soort vragen, zijn te sneu voor woorden. Dat is hetzelfde als een keeper die vraagt aan degene die de penalty neemt "welke hoek ga je schieten?"...
Maar dan wel aan een penalty-nemer van het eigen team ;)

Ja, sure, je kunt het vragen. Maar je bent verdomme toch zelf een coureur? Daarvoor heb je de teamgenoot toch niet nodig? Da's hetzelfde als de smeekbede van Perez / GP aan Verstappen om op zij te gaan in Brazilië (2022?).
En de derde race van het seizoen is nu ook niet echt het moment om al cadeautjes uit te delen als Mercedes / Antonelli.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2026 12:35 ]

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Maar dan wel aan een penalty-nemer van het eigen team ;)
Die op dat moment ook gewoon je tegenstander is?

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 30-03-2026 10:36 ]

Mijn boefje is liev!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobertMe schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:10:
Als "we" dan een bron willen van wat verwacht wordt van de commerciele toekomst / verwachte winstgevendheid van F1 zouden we natuurlijk ook eens naar de aandelenkoers kunnen kijken van Formula One Group: https://finance.yahoo.com/quote/FWONK/ En die gaat de afgelopen maanden in principe nogal... omlaag, en is terug op het niveau van eind 2024 (een heel korte dip in april 2025 negeerende).
De grote dip van 2025 was meer algehele dip in de economie, ze hebben aan elke kant nog gewoon de wind mee (2025 hoogste viewership, deal met Apple etc), einde van de rit zullen er waarschijnlijk meer mensen bij zijn gekomen dan er zijn afgevallen door nieuwe regelement.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:19:
[...]

Ik ben helemaal geen Russel fan. Ben in tegenstelling tot velen, fan van de sport, niet van individuele piloten. Het zijn geen gemakkelijke tijden maar gisteren stond mijn wekker weer om zes uur, na een viertal uurtjes slaap.

Dat Russell gefrustreerd is na de safety car, is niet meer dan normaal. Een piloot die niet gefrustreerd geraakt door zoiets, kan volgens mij niet of het moet een piloot van Aston Martin of Cadillac zijn voor wie het allemaal niet meer uitmaakt.

Als je teamgenoot de wedstrijd leidt en je rijdt zelf niet als tweede, vind ik het maar normaal dat je zoiets vraagt. Uit simulaties bleek een bepaalde plaats de beste te zijn om er, als leider, aan te beginnen. Maar misschien heeft Antonelli met één of andere code aangegeven dat hij liever een ander moment zou kiezen. Dan kan dat handig zijn, als russell zijnde in dit geval, als je de wagen voor je wilt verrassen of niet wilt verrast worden door een achterligger. Als Hamilton eerste rijdt en Leclerc vierde (namen en plaatsen kunnen aangepast worden), dan zal daar die vraag ook komen op één of andere manier, zeker als je je kansen op een overwinning hebt zien verdwijnen door een safety car.

Ziet er naar uit dat Russel de nieuwe geslagen hond wordt, na Norris vorig jaar en Hamilton daar nog eens voor.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2026 12:36 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:17:
Ik vind het ongeluk met Bearman lastig in te schatten. Ik vind het vooral van Colapinto raar dat ie op het laatste moment naar links ging, want dat is de reden dat het bij Bearman helemaal de mist in ging imo. Maar verder moeten we ook kijken naar waarom Colapinto daar ineens zonder batterij zat. Wat heeft ie ervoor gedaan dat dit een probleem was? Hij had daarvoor toch de hairpin gehad, dan zit je toch weer vol (genoeg) ?
Ik begrijp uit dit interview:
https://www.motorsport.co...x-2026-f1-rules/10809526/

Dat Colapinto de entry wilde coveren maar ineens zonder batterij zat, denk ook niet dat je constant op je batterij indicator aan het kijken bent...
Motorsport:
Do you have to reconsider how you're racing? Because when Franco was in front of Ollie, he basically opened up through 200R before Spoon, kind of how you would have, a month ago, just to cover the entry.

MV:
And then suddenly it clips.

Motorsport:
But Bearman's so much faster. It's like the equivalent of moving in the braking zone, but that's not what you're doing.

MV:
Yeah, it can be very dangerous. It looks like moving under braking or moving in general, but it also happens when you have that quick deceleration. You can have a big crash.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
Niet alleen Colapinto had daar zo'n moment. Ook Russell viel op dat stuk ineens bijna stil, gelukkig zat daar niet iemand binnen een seconde.

Als er nog iemand voor Colapinto had dat overigens een mooie T-bone kunnen zijn.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar het kan toch ook niet zo zijn dat als je accu leeg is dat je maar opzij moet?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46
Russel is wel moedig te beweren dat hij had gewonnen zonder SC. Ik meen me te herinneren dat hij meermaals op snelheid verslagen is. Nog maar niet te spreken over de rotgang waarmee antonelli rond ging. Als hij enige realiteitszin had zou hij zeggen dat de winst er niet in zat en hij z’n best heeft gedaan. Rare druif die gozer …
Wel erg passend dat het ultieme mickey mouse seizoen een frontman heeft die niemand kan uitstaan. Was toch wel verwarrend geweest als max op kop reed en ondertussen twijfelt aan zijn toekomst in de aport 😂

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

YouTube: Why Bearman's crash was exactly enabled by 2026 engine
Wel aardige analyse van het snelheidsverschil, best bizar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobertMe
I don't even know what to say... Minder gas geven om sneller te gaan?! Jaja, doorsat in T6 daardoor minder van de batterij gebruikt wordt kan dat op een later moment weer wél. Maar is totaal niet intuïtief.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:24:
[X]

I don't even know what to say... Minder gas geven om sneller te gaan?! Jaja, doorsat in T6 daardoor minder van de batterij gebruikt wordt kan dat op een later moment weer wél. Maar is totaal niet intuïtief.
Ik sta daar niet van te kijken. HAM was ook aan het zeuren dat LEC meer power had dan hem. Hij snapt het gebruik er van waarschijnlijk niet goed genoeg. Desinteresse?

Verder natuurlijk kansloos ja, dat het daar door komt allemaal... Jojo-energy racing anyone?

Mijn boefje is liev!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Ik sta daar niet van te kijken. HAM was ook aan het zeuren dat LEC meer power had dan hem. Hij snapt het gebruik er van waarschijnlijk niet goed genoeg. Desinteresse?

Verder natuurlijk kansloos ja, dat het daar door komt allemaal... Jojo-energy racing anyone?
Voor een heel groot deel wordt de accu automatisch opgeladen/ontladen. En dan valt er dus weinig te snappen, dan overkomt het je gewoon.

[removed]

• RobertMe
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Is dit niet veel complexer? Al dat motor management gebeuren is nu schijnbaar zelf lerend, maakt gebruik van de informatie uit voorgaande ronden, etc etc. Daardoor is het door de coureur ook helemaal niet meer te doorgronden. En krijg je dus van die dingen als Leclerc die lift om een correctie te doen en vervolgens bij het weer intrappen van het pedaal "zijn batterij leeg trok voor de rest van de ronde". Of Norris met zijn "ik haalde Hamilton per ongeluk in doordat mijn auto ineens meer vermogen leverde dan eerdere ronden".

De coureur heeft, buiten de boost knop, 0,0 invloed op wanneer en hoeveel er gedeployed wordt. Waarbij vervolgens de auto dynamisch / zelflerende besluit om soms/elke ronde wat anders te doen. Dan is het dus ook niet gek dat de coureurs het niet snappen. En dat kun je dus ook niet afdoen als desinteresse in hoe het werkt.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dan moet ik er wellicht minder hard in gaan zitten, maar waarom is er dan zo weinig aandacht voor dit fenomeen. Dat is dus gewoon een gaspedaal die "blijft hangen" :?

Mijn boefje is liev!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MikeyMan schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:37:
Maar het kan toch ook niet zo zijn dat als je accu leeg is dat je maar opzij moet?
Daarbij, volgens mij weet de coureur niet eens dat zijn accu leeg is. Afgezien van 'I have no power'.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• RobertMe
JB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:55:
Dan moet ik er wellicht minder hard in gaan zitten, maar waarom is er dan zo weinig aandacht voor dit fenomeen. Dat is dus gewoon een gaspedaal die "blijft hangen" :?
Het is geen gaspedaal dat blijft hangen. Maar op hetzelfde rechte stuk kan het 100% intrappen van het pedaal de ene ronde resulteren in 700PK en de andere ronde in 900PK. Omdat de ene keer dus automatisch meer elektrisch vermogen gebruikt wordt.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:33:
[...]

Het is geen gaspedaal dat blijft hangen. Maar op hetzelfde rechte stuk kan het 100% intrappen van het pedaal de ene ronde resulteren in 700PK en de andere ronde in 900PK. Omdat de ene keer dus automatisch meer elektrisch vermogen gebruikt wordt.
Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens. Daar kan niemand op doseren en is per definitie onveilig...?

Mijn boefje is liev!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Gynnad schreef op zondag 29 maart 2026 @ 08:54:
[...]

Hoe kun je op basis van de stand iets zeggen over de reis? :o
Helemaal niets. Maar je wilt wel graag een mooie race zien en dat was dit echt niet. De statistieken zullen zeggen van wel vanwege de vele inhaalacties. Maar statistieken liegen, zoals we allemaal zouden moeten weten. ;)

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord