[F1 2026] Race 4 GP van Miami Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:48

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:15

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/qFVWuGbeN2uAkYmwj3axZQzE.jpg
RONDE 4: MIAMI GRAND PRIX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XShydl3Xd6gwqBW8WnjvMPk7.jpg
Topicregels

💬️

• Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5US7iFQoBufUSUNd4A39_ThmZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gFXXS4eeU9A28kbypHAiylpN.png?f=user_large
vr 1 mei
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 18:00
Lokale tijd: 12:00
Sprint QualifyingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 22:30
Lokale tijd: 16:30
za 2 mei
SprintAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 18:00
Lokale tijd: 12:00
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 22:00
Lokale tijd: 16:00
zo 3 mei
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 22:00
Lokale tijd: 16:00
Circuit
▸ Miami International Autodrome▸ Aantal rondes: 57
▸ Locatie: Miami, Verenigde Staten▸ Lengte circuit: 5,412 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 308,326 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000000/common/f1/2026/track/2026trackmiamidetailed.webp?v=2
Bandenoverzicht
Voor het raceweekend in Miami zijn de volgende bandentypes gekozen: Hard C3, Medium C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/6ab43f44-be2d-4324-bddf-03df1fefc8fa/1920_04-mi26-preview-en.jpg?10000

Terug naar boven

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 29-04-2026 12:22 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Nou, we zullen zien of de 'aanpassingen' betere races gaat opleveren.
Ben er nog niet gerust op. :-(

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
AvK schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:25:
Nou, we zullen zien of de 'aanpassingen' betere races gaat opleveren.
Ben er nog niet gerust op. :-(
In de race zijn geen aanpassingen toch, alleen kwali dacht ik?

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
Na een maand geen F1 races worden natuurlijk vele updates verwacht.
En dan meteen een sprintweekend. Dat wordt een drukke training ! Hopelijk gaan alle wijzigingen wat brengen.

• Chocoball
Plenkske schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:48:
Na een maand geen F1 races worden natuurlijk vele updates verwacht.
En dan meteen een sprintweekend. Dat wordt een drukke training ! Hopelijk gaan alle wijzigingen wat brengen.
De vrije training is met 30 minuten verlengd. Alle teams hebben de gedwongen pauze benut om met grote upgrade pakketten aan te komen. De Ferrari zou voor de helft niewe onderdelen hebben, de McLaren zou zelfs een compleet nieuwe wagen zijn waarvoor upgrades komen in Miami en Canada volgens teambaas Stella.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:46
Alweer woensdag en het boeit nog vrijwel niemand dat het “race week” is _O-

All your base are belong to us

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ben benieuwd, hopelijk komen er nog flink wat wijzigen voor in de races vanuit de FIA. Ook al heb ik er weinig vertrouwen in.

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 29-04-2026 09:31 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:56
Ample Energy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:26:
Terwijl dit toch eigenlijk wel de meest boeiende race van het seizoen zou moeten worden :henk

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik lees maandag wel of het wat was...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:13
Gematigd zin in de race maar wellicht gaan de updates leukere races laten zien.

Wat zijn de weersverwachtingen? Was het niet vorig jaar dat Leclerc de muur in ging op weg naar de grid in een regenbui?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:54
Zeker wel.. vond het al vreemd dat het topic gisteren er nog niet was (tenminste ik kon het niet vinden)

*sowieso

• Chocoball
Jasphur schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:35:
[...]

Terwijl dit toch eigenlijk wel de meest boeiende race van het seizoen zou moeten worden :henk
Ik wist niet dat hard rijden over een parkeerplaats als boeiend wordt ervaren :+

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:07
Oh ja, Formule 1 bestaat ook nog...

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Toch wel fijn, dat mensen allemaal speciaal naar het F1 en F1 race topic komen, om ons te vertellen, dat ze geen F1 gaan kijken.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:08
DeKaerften schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:19:
Toch wel fijn, dat mensen allemaal speciaal naar het F1 en F1 race topic komen, om ons te vertellen, dat ze geen F1 gaan kijken.
Ja, de post count op het forum gaat zichzelf niet magisch verhogen anders :+

Ik zie wel hoe het weekend zich ontvouwt, maar als ik maandagochtend weer vroeg moet opstaan kan ik niet voorspellen of ik zondag wel zin heb om live te kijken of niet...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:54
Ja dit.. echt kansloos.. maar dat mag je ook niet zeggen want dan vinden de mensen dat ze geen kritiek mogen uiten. Al is kritiek volgens mij wat anders dan zeggen "Oh ja Formule 1 bestaat ook nog" .. .
Hele topics worden volgespammed met mensen die het allemaal maar niks vinden en toch niet gaan kijken.

Alsof ik naar het "grote tuinieren" topic zou gaan om te zeggen dat ik echt een hekel heb aan tuinieren. Dat heeft nul toegevoegde waarde en daar heeft precies niemand wat aan.. Maar goed ik zal wel weer in de min gezet worden ..

*sowieso

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:57
Chocoball schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:18:
[...]

De vrije training is met 30 minuten verlengd. Alle teams hebben de gedwongen pauze benut om met grote upgrade pakketten aan te komen. De Ferrari zou voor de helft niewe onderdelen hebben, de McLaren zou zelfs een compleet nieuwe wagen zijn waarvoor upgrades komen in Miami en Canada volgens teambaas Stella.
Ik kijk al uit naar een Tech Talk van Sam Collins. Altijd interessant om een overview te krijgen van changes.
En die dan stiekem wel gewoon gaan kijken. ;)

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Hier precies 1 persoon en in het race topic is het ook al even geleden, beetje overdreven dus.
Maar je merkt toch wel dat er beduidend minder reacties zijn dan een jaar geleden?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Arjantje72 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:33:
[...]

Hier precies 1 persoon en in het race topic is het ook al even geleden, beetje overdreven dus.
Maar je merkt toch wel dat er beduidend minder reacties zijn dan een jaar geleden?
Dat kan ook gewoon te maken hebben met begin van seizoen (minder spanning), de lange pauze die geweest is (oh ja, het begint weer) etc. Vorig jaar was het bij sommige races ook heel rustig.

• Jasphur
Chocoball schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:04:
[...]

Ik wist niet dat hard rijden over een parkeerplaats als boeiend wordt ervaren :+
Ligt er aan of er laadpalen beschikbaar zijn en hoe snel die palen laden :P

Maar all joking aside: 22:00 is voor mij te laat om te kijken en op maandag terugkijken is niet echt een optie.
Dat in combinatie met de huidige 'spanning' maakt dat deze race niet helemaal de aandacht kan en ga geven dan dat ik normaal gesproken doe. Wel kijk ik met veel interesse uit naar de vrije trainingen en de kwalificatie.

• Sniffels
  • Laatst online: 11:31
Heb een etentje zelf ingepland zaterdag, dus kijk het zondagochtend wel allemaal terug. de afgelopen 10-15jaar was dit simpelweg een no-go en wilde alles live zien.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:13
@DaniëlWW2 Dat witte logotje voor de sprint race is niet echt leesbaar. Zou er gewoon 'Sprint' van maken voor contrast.

• Jasphur
MuddyMagical schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:55:
@DaniëlWW2 Dat witte logotje voor de sprint race is niet echt leesbaar. Zou er gewoon 'Sprint' van maken voor contrast.
Duidelijk dat DaniëlWW2 geen light mode user is :P

• Chocoball
MuddyMagical schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:55:
Normaal doe ik browser en mobile tests alleen in dark mode. Heb er even naar gekeken in light mode en zal er rekening mee houden en aanpassen. In het seizoentopic gaat het wel goed omdat de achtergrond daar wel zwart is.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50
evilution schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:44:
[...]

Ik lees maandag wel of het wat was...
Max die wint na een spanende strijd....

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50
Arjantje72 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:33:
[...]

Hoe zou dat nou toch komen?

Het kost 3 jaar om een nieuwe motor snel en betrouwbaar te maken . ( kijk naar Honda en Mclaren)
Het is maar de vraag of Max dat geduld heeft. Zijn "fans" zijn er nu al klaar mee.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
Speedster schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:52:
Het kost 3 jaar om een nieuwe motor snel en betrouwbaar te maken . ( kijk naar Honda en Mclaren)
Het is maar de vraag of Max dat geduld heeft. Zijn "fans" zijn er nu al klaar mee.
Volgens mij heb je gemist dat er intussen zelfs gespeculeerd wordt over dat de RBPT motor wellicht zelfs de beste is. En waarschijnlijk sowieso tweede na Mercedes. De motor lijkt bij Red Bull dus zeer zeker niet het probleem te zijn.

Daarnaast doe je meteen de aanname dat de posters hier afhaken i.v.m. Verstappen. Terwijl naar mijn idee de meeste afhaken vanwege het reglement an zich. En niet (alleen) omdat Verstappen niet mee doet.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:04
Zijn nu de geupdate regels als van toepassing? Dat ze minder stroom mogen deployen en sneller mogen opwekken?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• MuddyMagical
Goldman schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:02:
Zijn nu de geupdate regels als van toepassing? Dat ze minder stroom mogen deployen en sneller mogen opwekken?
Yep!
https://www.fia.com/news/refinements-2026-fia-formula-1-regulations-agreed-all-stakeholders

Quali:
- The total amount of permitted recharge on a lap has been reduced from 8MJ to 7MJ
- the maximum amount of power recovered when the driver is on full throttle but not deploying the battery - known in F1 terminology as "super-clipping" - has been increased to the maximum limit of 350kW, from the previous 250kW.

Race:
- The maximum power of the "boost" mode will be capped at 150kW, or the car's existing deployment level, if that is higher.
- Cars will be allowed to deploy the full 350kW (470bhp) of electrical power in acceleration zones out of corners, but will be limited to 250kW at other parts of the lap.

Daarnaast worden er ook een aantal dingen getest rondom de startprocedure om te kijken of auto's die niet wegkomen een soort nood-elektrische boost krijgen zodat ze niet stilvallen.

Er zitten ook wat wijzigingen voor regen in.

[ Voor 16% gewijzigd door MuddyMagical op 29-04-2026 14:43 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:13
Tijdens de Grand Prix in Miami kan het flink gaan regenen en onweren. Vooral op zondag kan het weer een belangrijke rol spelen tijdens de race, verwacht Weeronline. Door de toenemende luchtvochtigheid ontstaan dan gemakkelijk buien.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Iedereen er zin in? Ik hoop dat de wijzigingen effect hebben, ben er alleen bang voor. In elk geval wel fijne tijden.

Denk dat dit voor mij een soort van beslissend weekend gaat worden. :)

It’s the economy, stupid!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:03
Weerbericht Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BgUPYN6s1jqLYN_RrgXhTMDS8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRYJ4YIwi2zMwdH0Kw7P1z8V.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A63ACDefYcUEGovULWPafDJYpyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LRvF4TfNeUo0rtnH0BsTRtgy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTdK29eZ8yhnfp6eIvZ49CGnSn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u4hF3gFyucPXYqlfirDBqAw3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door d-vine op 29-04-2026 14:37 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Willem30 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:13:
Tijdens de Grand Prix in Miami kan het flink gaan regenen en onweren. Vooral op zondag kan het weer een belangrijke rol spelen tijdens de race, verwacht Weeronline. Door de toenemende luchtvochtigheid ontstaan dan gemakkelijk buien.
Dat kan nog wat worden als de elektrische energie er in komt vallen.
Zie er vele van de baan gaan onder regen omstandigheden.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• MuddyMagical
AvK schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:38:
[...]

Dat kan nog wat worden als de elektrische energie er in komt vallen.
Zie er vele van de baan gaan onder regen omstandigheden.
Daar hebben ze ook wat aanpassingen opgedaan om dat te voorkomen.
https://www.fia.com/news/refinements-2026-fia-formula-1-regulations-agreed-all-stakeholders
  • Tyre blanket temperatures for intermediate tyres have been increased following driver feedback in order to improve initial grip and tyre performance in wet conditions. 
  • Maximum ERS deployment will be reduced, limiting torque and improving car control in low-grip conditions. 
  • The rear light systems have been simplified, with clearer and more consistent visual cues to improve visibility and reaction time for following drivers in poor conditions. 

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iedereen weet dat 70% kans op regen tijdens een F1 race betekent dat de hele race kurkdroog is en het 5 minuten na de finish naar beneden komt storten.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shinji schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:26:
[...]

In de race zijn geen aanpassingen toch, alleen kwali dacht ik?
Maximale kW regen per ronde in de race was toch ook standaard verlaagd nu?

Je bent er toch weer een beetje uit na zo’n zomerstop :+

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2026 16:19 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord