Champagne mag alleen Champagne heten als die uit Champagne komt? En Ferrari komt vast niet uit Champagne? Lijkt mij dus dat ze al veeel langer niet meer "Champagne" zeggen.StefanVerkerk schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:08:
[...]
De speaker zei ook: 'and now.... celebrations!' i.p.v. de gebruikelijke 'and now... champagne!'
En ik maar denken dat ze uit Maranello kwamen.RobertMe schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:09:
[...]
Champagne mag alleen Champagne heten als die uit Champagne komt? En Ferrari komt vast niet uit Champagne? Lijkt mij dus dat ze al veeel langer niet meer "Champagne" zeggen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als ze Max een straf aannaaien voor die touch met Russel dan is de Ferrari International Assistance weer actief.
Prosecco heet het daarMaarten_E schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:11:
[...]
En ik maar denken dat ze uit Maranello kwamen.
Lol @ Antonelli’s ouders als die creep met hun zoon komt spelen:
All your base are belong to us
Zo dat was een leuke race, Leclerc zijn auto was echt helemaal nergens meer na die spin, Verstappen heeft echt een geweldige race gereden. Jammer dat zijn banden zo op waren (wat logisch was na zoveel roden) en hij niet een podiumplek heeft weten te pakken, ondanks dat kunnen we wel zeggen dat Red Bull weer de goede kant opgaat.
Wel heel jammer dat er geen regen kwam, had wel heel veel zin in een regen race. Maar ik moet eerlijk bekennen dat deze race wel veel hoop geeft voor de rest van het seizoen, de FIA heeft een paar wijzigingen doorgevoerd die goed uitpakken en hopelijk komen ze met nog een paar
Hopelijk krijgt de Formule 1 nu langzaam weer zijn snelheid terug!
Wel heel jammer dat er geen regen kwam, had wel heel veel zin in een regen race. Maar ik moet eerlijk bekennen dat deze race wel veel hoop geeft voor de rest van het seizoen, de FIA heeft een paar wijzigingen doorgevoerd die goed uitpakken en hopelijk komen ze met nog een paar
Hopelijk krijgt de Formule 1 nu langzaam weer zijn snelheid terug!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
https://x.com/i/status/2051014514263339188
Laatste ronde van LeClerc. Spin, 4x bocht afsnijden en Russell bangen.
Als daar niet minstens 1 penalty in zit...
Laatste ronde van LeClerc. Spin, 4x bocht afsnijden en Russell bangen.
Als daar niet minstens 1 penalty in zit...
Ik zit nu de post race show op F1 TV te kijken, maar die Montoya is duidelijk geen fan van Max…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is hij nog nooit geweest geloof ik…PatrickC schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:36:
Ik zit nu de post race show op F1 TV te kijken, maar die Montoya is duidelijk geen fan van Max…
Montoya zijn poeder is weer uitgewerkt zeker?
Nog bekend geworden waarom LEC nu spinde? Ik vond het een redelijk vermakelijke race. Een eenstopper is ook gewoon minder mooi
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik begrijp het enigsinds wel.PatrickC schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:36:
Als je aan de leiding ligt en Jos Verstappen knalt je eraf als achterblijver vergeet je dat nooit meer.
Zie je vervolgens zijn zoon de ene gewaagde naar andere gewaagde inhaal acties make moet dat flashback op repeat zijn.
Misschien is een traumabehandeling zinvoller dan steeds maar op repeat commentaar geven.d-vine schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:57:
[...]
Ik begrijp het enigsinds wel.![]()
Als je aan de leiding ligt en Jos Verstappen knalt je eraf als achterblijver vergeet je dat nooit meer.
Zie je vervolgens zijn zoon de ene gewaagde naar andere gewaagde inhaal acties make moet dat flashback op repeat zijn.
Ja lekker is dat! Ik zit er net helemaal klaar voor, is het al afgelopen. Ik heb ergens een memo gemistStefanVerkerk schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:07:
Nou, gelijk maar gebruik maken van het feit dat de race vervroegd is... vervroegd ook mijn bed in. De wekker staat immers morgen weer op 06:00u met de kinderen.![]()
Leuk sfeertje hier vandaag. Tot over twee weken drie weken!
Kimi Antonelli becomes the first and only driver to win his first three Grand Prix in a row from Pole Position.#FIA #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/vCWwZyMnPV
— FIA (@fia) 3 mei 2026
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 03-05-2026 22:03 ]
Blijkbaar werkt die Colombiaanse medicatie toch niet zo goed tegen trauma'sToke_gt schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:59:
[...]
Misschien is een traumabehandeling zinvoller dan steeds maar op repeat commentaar geven.
^CrazyFool schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:01:
[...]
Ja lekker is dat! Ik zit er net helemaal klaar voor, is het al afgelopen. Ik heb ergens een memo gemist![]()
Post waarvan je wist dat ie ging komen

Ik meen dat Max ovale circuits en rally wat vader Jos doet niet ziet zitten.
Mwah, vergeleken met Jos doet Max het wel aardig in de F1, WRC maak je borst maar nat!Chocoball schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:06:
[Afbeelding]
Ik meen dat Max ovale circuits en rally wat vader Jos doet niet ziet zitten.
Hoe Verstappen hier zo goed van af wist te komen is nog steeds een grote vraag, het was wel echt weer een Verstappen actie om de auto zo te redden en uit de muur te houden.
=FIA, kan dus met 5 minuten of 5 uur zijn
Bla Bla Bla
Wat betekent dit?
De eerste coureur die zijn eerste 3 Grand Prix pole positions in 3 overwinnigen omzet?
Het wordt steeds gekunstelder. Vorig jaar al “pole in any format” omdat “pole” niet kon. Die telt nu dus ook niet meer mee. En het zijn ook niet zijn eerste 3 GP’s.
Ik ben te autistisch voor dit soort records
Of niet Amerikaans.Ample Energy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:12:
[...]
Die houden van dit soort nietszeggende statistieken
Ik snap hem zeld ook nog niet helemaal, want zijn er niet meer coureurs die dit al hebben behaald? Ben benieuwd of er iemand is die ons het antwoord kan gevenAmple Energy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:12:
[...]
Wat betekent dit?
De eerste coureur die zijn eerste 3 Grand Prix pole positions in 3 overwinnigen omzet?
Het wordt steeds gekunstelder. Vorig jaar al “pole in any format” omdat “pole” niet kon. Die telt nu dus ook niet meer mee. En het zijn ook niet zijn eerste 3 GP’s.
Eerlijk is eerlijk. Leuke race gezien.
Blijf erbij dat ze nog 100kw van het electrische vermogen af moeten schaven, maar op dit circuit was het soort van doable.
Wel weer schandalig dat er niet meer van de straffen tijdens de race zijn afgehandeld. En dat we nu weer uren wachten op een uitslag.
Blijf erbij dat ze nog 100kw van het electrische vermogen af moeten schaven, maar op dit circuit was het soort van doable.
Wel weer schandalig dat er niet meer van de straffen tijdens de race zijn afgehandeld. En dat we nu weer uren wachten op een uitslag.
Volgende GP “eerste coureur die pole position haalt na 3 uur niet naar de wc te zijn geweest” en daarna “eerste coureur die 4 bananen heeft gegeten op de dag van de GP zelf terwijl zijn vriendin alleen maar aardbeien lust”…..D-dark schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Of niet Amerikaans.
Ik denk dat het inderdaad gewoon voor het Amerikaanse publiek was bedoeld, niet voor een geschiedenisboek.
Dat staat er toch niet? Kimi was zijn drie gewonnen races vanaf pole gestart. Dat is (blijkbaar) uniek.
Nee, Antonelli is de eerste coureur die zijn eerste 3 poles ook heeft omgezet in 3 GP overwinningen. 2 is wel vaker voorgekomen, bij bijvoorbeeld Hamilton en Mansell (maar er zijn er nog meer).G_Dragon schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:16:
[...]
Ik snap hem zeld ook nog niet helemaal, want zijn er niet meer coureurs die dit al hebben behaald? Ben benieuwd of er iemand is die ons het antwoord kan geven
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik lees het als:
"Eerste coureur die zijn eerste 3 GP overwinningen behaalt en die hij ook nog eens terwijl hij van pole is gestart"
Dus er zijn wel meer coureurs die 3 overwinningen achter elkaar hebben gehaald vanaf pole, maar dat waren niet de eerste 3 van die coureur.
Zeer ingewikkeld record hoor
, zo kun je overal wel een record van maken.
"Eerste coureur die zijn eerste 3 GP overwinningen behaalt en die hij ook nog eens terwijl hij van pole is gestart"
Dus er zijn wel meer coureurs die 3 overwinningen achter elkaar hebben gehaald vanaf pole, maar dat waren niet de eerste 3 van die coureur.
Zeer ingewikkeld record hoor
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Ben ook nog niet helemaal zeker hoe het te lezen:Reinier schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:22:
Dat staat er toch niet? Kimi was zijn drie gewonnen races vanaf pole gestart. Dat is (blijkbaar) uniek.
- De eerste 3 aansluitende races die hij gewonnen heeft, is hij vertrokken van op Pole
- De eerste 3 aansluitende Pole starts die hij had, heeft hij omgezet in winnen
De eerste 3 poles die Kimi heeft behaald heeft hij ook omgezet in een overwinning.
Edit: volgens mij (en wat googelen) is Kimi ook de enige F1 coureur die op zijn 19e 3 overwinningen heeft. (Edit: en de enige die op zijn 19e 3 poles had)
Dus dat doet ie goed.
Edit: Hij kan vanaf nu nóg 8 poles halen en 8 races winnen voor zijn 20e.
Edit: volgens mij (en wat googelen) is Kimi ook de enige F1 coureur die op zijn 19e 3 overwinningen heeft. (Edit: en de enige die op zijn 19e 3 poles had)
Dus dat doet ie goed.
Edit: Hij kan vanaf nu nóg 8 poles halen en 8 races winnen voor zijn 20e.
[ Voor 150% gewijzigd door Format-C op 04-05-2026 00:55 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Zouden de stewards ook eerst deze discussie aan het beslechten zijn?
Alles voor de controverse / engagement
Ik heb er de volste vertrouwen in dat Antonelli nog wel een echt mooi record gaat pakken. Wat een snelheid en nog maar 19…
Ik heb er de volste vertrouwen in dat Antonelli nog wel een echt mooi record gaat pakken. Wat een snelheid en nog maar 19…
Ik had al aangegeven dat ik een stuk meer enthousiast ben na deze race en na de eerste 3 aanfluitingen kijk ik nu zowaar weer uit naar de volgende race. Canada vind ik sowieso altijd wel leuk en met de remzones aldaar zal soft clipping minimaal opvallen (hoop ik).
Maar met de (bijna wanhopige) zoektocht naar entertainment snap ik niet dat races met een 1-stopper nog mogelijk zijn. Volgens mij is het aanpassen van de compounds -zodanig dat elke race minimaal een 2-stopper wordt- de makkelijkste manier om meer spanning in het veld te brengen.
Maar met de (bijna wanhopige) zoektocht naar entertainment snap ik niet dat races met een 1-stopper nog mogelijk zijn. Volgens mij is het aanpassen van de compounds -zodanig dat elke race minimaal een 2-stopper wordt- de makkelijkste manier om meer spanning in het veld te brengen.
Some infinities are bigger than others.
Man wat triest dat er nog steeds niks bekend is.
https://www.fia.com/syste...ace_deleted_lap_times.pdf
Alonso 4x track limits, kan het gemist hebben maar hij zou dan nog een penalty moeten krijgen.
Leclerc ook 4x tracklimitis waarvan 4 in de laatste ronden (bocht 6,7,8 en 15), tevens een summons voor de tracklimits en rijden met een onveilige auto.
Alonso 4x track limits, kan het gemist hebben maar hij zou dan nog een penalty moeten krijgen.
Leclerc ook 4x tracklimitis waarvan 4 in de laatste ronden (bocht 6,7,8 en 15), tevens een summons voor de tracklimits en rijden met een onveilige auto.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Russel - Verstappen incident no further action.
Kan zijn dat hij een keer uit moest wijken of buiten de baan werd gedrukt, dan telt die niet mee voor een penalty maar wordt de rondetijd wel verwijderd.Just_I schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:11:
https://www.fia.com/syste...ace_deleted_lap_times.pdf
Er wordt wel eens gezegd dat de eerste die genoemd wordt in zo'n UI melding de (verwachte) schuldige is. Nu wordt Verstappen hier als eerste genoemd, maar volgens mij reed Russel bij Verstappen achterop, dus ik zie niet in hoe dit uberhaupt Verstappens schuld had kunnen zijn met uitzondering van een brake check ofzo.Chocoball schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:32:
Russel - Verstappen incident no further action.
[Afbeelding]
Verder wel eens met racing incident overigens.
Geen bewijs voor een duidelijk mechanisch probleem. In de laatste hairpin kan je zien dat het linkervoorwiel veel minder instuurt dan het rechter.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Mja, de bolling van de lens kan daar ook vertekenend in zijn. Lijkt me dat ze ook na de race nog naar zijn auto hebben gekeken.Just_I schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:45:
[...]
Geen bewijs voor een duidelijk mechanisch probleem. In de laatste hairpin kan je zien dat het linkervoorwiel veel minder instuurt dan het rechter.
[Afbeelding]
Was idd leuk.Ryur schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:43:
De F2 (Sprint & Feature) zijn ook aanraders om terug te kijken als je niet hebt gezien!
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ben toch echt van meening dat je als FIA alleen mag en kan straffen tijdens een race. Het team/ coureur kan feitelijk na de race hun strategie er niet meer op aanpassen.
Als ik deze beelden zo bekijk valt de straf van Leclerc nog mee, want hij is echt heel gevaarlijk bezig geweest.... Volle snelheid nadat hij ontdekt dat er iets niet goed meer werkt, een rijder komt zelfs buiten de baan hierdoor en dan hem vervolgens weer inhalen en daarna volledig de bocht afsnijden en later weer.... Ligt toch niet aan mij dat dit echt veel zwaarder bestraft had moeten worden?
Ferrari International Assistance
2x een Racing Bull ongecontroleerd afsnijden en ook nog die Mercedes aantikken...
Duidelijk Amerikaanse invloeden hier, hoezo is het belangrijk dat een racewagen naar rechts moet kunnen sturen?
2x een Racing Bull ongecontroleerd afsnijden en ook nog die Mercedes aantikken...
Duidelijk Amerikaanse invloeden hier, hoezo is het belangrijk dat een racewagen naar rechts moet kunnen sturen?
[ Voor 21% gewijzigd door PalingDrone op 04-05-2026 00:58 ]
Dat linker voorwiel was echt wel naar de gallemiezen nadat hij dat muurtje raakte.. De auto stuurde bijna niet meer. Eigenlijk had hij hem aan de kant moeten zetten.G_Dragon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 00:34:
Als ik deze beelden zo bekijk valt de straf van Leclerc nog mee, want hij is echt heel gevaarlijk bezig geweest.... Volle snelheid nadat hij ontdekt dat er iets niet goed meer werkt, een rijder komt zelfs buiten de baan hierdoor en dan hem vervolgens weer inhalen en daarna volledig de bocht afsnijden en later weer.... Ligt toch niet aan mij dat dit echt veel zwaarder bestraft had moeten worden?
[Streamable: unnamed]
(Edit: Hij zou dan eigenlijk een zwarte vlag met cirkel moeten hebben gekregen? (Verplicht moeten stoppen wegens technisch probleem en het in gevaar brengen van mede coureurs))
:strip_exif()/f/image/RuPMhWYSphHKjSoPew2aXJ2h.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: hij zou dan "naar de pitstraat" moeten
Edit2: eigenlijk vind ik het wel heel onverantwoordelijk dat ie door is gereden.
Of hij had zelfs een zwarte vlag moeten krijgen.
Ze hadden hem moeten diskwalificeren wegens gevaar veroorzaken imho.
Edit:
In het filmpje van @G_Dragon is echt duidelijk te zien dat er iets kapot is aan de ophanging of wiel en dat de auto niet meer wil sturen.Shinji schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:46:
[...]
Mja, de bolling van de lens kan daar ook vertekenend in zijn. Lijkt me dat ze ook na de race nog naar zijn auto hebben gekeken.
Het was echt heel gevaarlijk dat ie doorreed. Voor hemzelf, maar ook voor anderen.
Nou ja. Ik ga plat.
Het was leuk.
Laters.
[ Voor 61% gewijzigd door Format-C op 04-05-2026 01:24 ]
Edit
[ Voor 98% gewijzigd door Tha Deo op 04-05-2026 16:40 ]
Had geen zin om de hele race terug te kijken dus alleen de YouTube samenvatting gedaan.
Maar daar wordt je niet wijs uit met al die inhaalacties
Volgende keer maar de 30 minuten samenvatting van F1 tv doen.
Maar daar wordt je niet wijs uit met al die inhaalacties
Volgende keer maar de 30 minuten samenvatting van F1 tv doen.
[ Voor 17% gewijzigd door TinusXIII op 04-05-2026 01:59 ]
Je hebt hem alleen precies verkeerd om, Formule 1 rijd over het algemeen redelijk reverse/anti-ackerman. Het linker wiel stuurt niet lekker meer mee maar dat is het meest problematisch (en zichtbaar) bij bochten naar rechts. De hoek van het buitenste wiel (links dus bij een bocht naar rechts) moet dan groter zijn dan het binnenste wiel. Dat gebeurt niet in bochten naar rechts welke daardoor nog problematischer zijn dan bochten naar links (die talrijker zijn en meer obvious worden afgestoken. Maar het harken in de laatste bocht voor de finish laat het imho goed zien).Just_I schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:45:
[...]
[Afbeelding]
https://www.racecar-engin...ermann-steering-geometry/
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Pas na 5uur de definitie uitslag. Het is gewoon een jury sport geworden.
Of het zijn de nieuwe regels of track limits. Het is geen race klasse meer.
Heb je race half gevolgd dit gaat nog een lange seizoen worden.
Duidelijk dat ze in de VS reden "full course yellow". Die heb ik in F1 nog nooit gezien.
Het was tijdens de Safety CarRobertMe schreef op maandag 4 mei 2026 @ 04:52:
[...]
Duidelijk dat ze in de VS reden "full course yellow". Die heb ik in F1 nog nooit gezien.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Lies, Damned Lies and StatisticsD-dark schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Of niet Amerikaans.
ICE ICE Baby
En wat zouden al die vlaggen precies hebben opgeleverd?Format-C schreef op maandag 4 mei 2026 @ 00:58:
[...]
Dat linker voorwiel was echt wel naar de gallemiezen nadat hij dat muurtje raakte.. De auto stuurde bijna niet meer. Eigenlijk had hij hem aan de kant moeten zetten.
(Edit: Hij zou dan eigenlijk een zwarte vlag met cirkel moeten hebben gekregen? (Verplicht moeten stoppen wegens technisch probleem en het in gevaar brengen van mede coureurs))
[Afbeelding]
Edit: hij zou dan "naar de pitstraat" moeten
Edit2: eigenlijk vind ik het wel heel onverantwoordelijk dat ie door is gereden.
Of hij had zelfs een zwarte vlag moeten krijgen.
Ze hadden hem moeten diskwalificeren wegens gevaar veroorzaken imho.
Edit:
[...]
In het filmpje van @G_Dragon is echt duidelijk te zien dat er iets kapot is aan de ophanging of wiel en dat de auto niet meer wil sturen.
Het was echt heel gevaarlijk dat ie doorreed. Voor hemzelf, maar ook voor anderen.Vreemd dat ze dit niet aan de auto hebben gezien bij de FIA na de race? (Of zal het wiel toch goed genoeg geweest zijn? Kan het me niet voorstellen!)
Nou ja. Ik ga plat.
Het was leuk.
Laters.![]()
Dat Lec uit de uitslag zou zijn geschrapt (dan zou hij de eindstreep niet hebben gehaald) en geen punten zou hebben gehaald.
Maar goed. Het is zoals het is. Ze zullen het wel goed bekeken hebben..
Maar goed. Het is zoals het is. Ze zullen het wel goed bekeken hebben..
[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 04-05-2026 06:54 ]
Nee, het was blijkbaar tijdens een full course yellow
"Full course yellow" is iets dat in de F1 niet voor komt, AFAIK nergens te vinden in welk regelboek dan ook. Een full course yellow is een Amerikaans ding, daarom dat ik ook die opmekring maak.
De finale uitslag is bekend maar nog even voor de volledigheid hier, no further action voor het incident met Leclerc en Russel.
Hier beeld vanuit de helikopter met de inhaalacties van Russell en Verstappen op Leclerc in de laatste meters voor de finishlijn.
https://streamain.com/en/zqGIa0wn4dJgeXX/watch
https://streamain.com/en/zqGIa0wn4dJgeXX/watch
Ik snapte in dit filmpje lang niet wat het probleem van Leclerc nou was. Totdat hij in de laatste bocht naar links stuurt en zijn linker wiel een extra knik maakt. Onwijs gevaarlijk om hier mee door te rijden. Op het rechte stuk had hij behoorlijk wat vaart, als die ophanging er dan mee stopt heb je wel een probleem.G_Dragon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 00:34:
[Streamable: unnamed]
Flickr PSN ID= cheironnl
Erik van Haren legt even de Verstappen debriefing vast op beeld 
tja, redelijk vermakelijke race gezien. de 360 in de eerste ronde zorgde voor een leuke inhaalrace in het begin met toch wel flink wat echte uitremacties. De auto van Verstappen lijkt beter voor hem. Jammer van Hadjar die te hard probeerde. Verder Russell de gebruikelijke jankbalk in de auto die behoorlijk aan het mario karten was, heeft best wel wat touches gehad. Antonelli, kleine italiaanse held die het toch maar even doet. Leclerc lekker op stoom maar helaas nog wat Ferrari-gremlins aan te pakken. Jammer dat Mclaren er weer tussen inzit met hun zure opmerkingen.
Op naar Canada.
Op naar Canada.
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat de race vervroegd was, anders was ik er niet voor opgebleven en had ik het gemist.
Australië en China met pijn aan de ogen zitten kijken en daarna Japan geskipt om de inmiddels welbekende redenen.
Maar, wow, ik ben positief verrast gister. Of het komt omdat het bij deze baan minder opvalt of omdat de wijzigingen lijken te werken weet ik niet maar ik heb me prima vermaakt en gewoon een leuke race gezien.
Ik hoop wel dat Red Bull die start een keer onder controle krijgt want wederom kwam dat ding voor geen meter van z'n plek. Zonder spin was ik wel benieuwd geweest naar waar Max was gefinished.
Australië en China met pijn aan de ogen zitten kijken en daarna Japan geskipt om de inmiddels welbekende redenen.
Maar, wow, ik ben positief verrast gister. Of het komt omdat het bij deze baan minder opvalt of omdat de wijzigingen lijken te werken weet ik niet maar ik heb me prima vermaakt en gewoon een leuke race gezien.
Ik hoop wel dat Red Bull die start een keer onder controle krijgt want wederom kwam dat ding voor geen meter van z'n plek. Zonder spin was ik wel benieuwd geweest naar waar Max was gefinished.
Ik ken die "regel" juist met de laatste die genoemd wordt de (verwachte) schuldige is!Shinji schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:40:
[...]
Er wordt wel eens gezegd dat de eerste die genoemd wordt in zo'n UI melding de (verwachte) schuldige is. Nu wordt Verstappen hier als eerste genoemd, maar volgens mij reed Russel bij Verstappen achterop, dus ik zie niet in hoe dit uberhaupt Verstappens schuld had kunnen zijn met uitzondering van een brake check ofzo.
Verder wel eens met racing incident overigens.
Het viel mij tijdens de race op dat Max zijn achtervleugel vaak langer open bleef staan dan degene achter hem. Mag dit? Of is dit bij Max mogelijk omdat hij meer op de remmen van de Red Bull vertrouwt?
"When you grow up your heart dies"
De korte conclusie is denk ik inderdaad: hij remt later.sjaool schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:39:
Het viel mij tijdens de race op dat Max zijn achtervleugel vaak langer open bleef staan dan degene achter hem. Mag dit? Of is dit bij Max mogelijk omdat hij meer op de remmen van de Red Bull vertrouwt?
Dat zal op het rechte stuk, voor de start/finish geweest zijn. Heb het daar ook paar keer gezien. Denk dat het eerder was dat de achterligger niet wil inhalen omdat ze dan het detectiepunt voorbij komen. Dus waarom inhalen als je dan toch zelf weer ingehaald wordt. Dus bewust niet inhalen om er dan de volgende ronde voordeel uit te halen.sjaool schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:39:
Dat was toch mijn eerste idee toen ik het zag
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Ik denk dat ze nu wel weten dat ze er niet mee wegkomen, Perez in Australie toen, met die vleugel, nu Leclerc. Maar, 20 seconden straf, je hebt dan iig nog punten. Dus zet je hem niet langs de kant wat eigenlijk wel zou moeten (bij de oranje plek) of rustig doorrijden en dan de pits in. Maar dan heb je dus geen punten, nu wel.cheiron schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:40:
[...]
Ik snapte in dit filmpje lang niet wat het probleem van Leclerc nou was. Totdat hij in de laatste bocht naar links stuurt en zijn linker wiel een extra knik maakt. Onwijs gevaarlijk om hier mee door te rijden. Op het rechte stuk had hij behoorlijk wat vaart, als die ophanging er dan mee stopt heb je wel een probleem.
een treffende spreuk
Het viel wel op hoe vaak hij aan het divebomben was.Plenkske schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:59:
[...]
De korte conclusie is denk ik inderdaad: hij remt later.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik denk dat het probleem niet zozeer zat in het doorrijden, maar in de manier waarop.pro_6or schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat ze nu wel weten dat ze er niet mee wegkomen, Perez in Australie toen, met die vleugel, nu Leclerc. Maar, 20 seconden straf, je hebt dan iig nog punten. Dus zet je hem niet langs de kant wat eigenlijk wel zou moeten (bij de oranje plek) of rustig doorrijden en dan de pits in. Maar dan heb je dus geen punten, nu wel.
Dat iemand na zo'n crash in de laatste ronde probeert terug te "strompelen" is niet raar. En zo lang je daarbij zoveel mogelijk de racelijn vermijdt, is dat ook niet gevaarlijk. Achteropkomers worden gewaarschuwd door vlaggen, en ongetwijfeld door hun engineer. Waar het misgaat, is dat Leclerc op het ene punt langzaam rijdt en op het andere punt weer op volle racesnelheid, en dat hij dat doet door de bochten af te snijden. Hierdoor haalt hij meerdere keren de VCARB in, om vervolgens weer in de weg te rijden.
Ik kan daarmee de redenering achter de 20 seconden straf wel volgen, alleen vind ik dat door de gevaarzetting er 2 strafpunten aan hadden mogen hangen.
Ik moet zeggen dat ik wel weer genoten heb van de race, het hele kunstmatige gevoel van inhalen is nog niet helemaal weg, maar het leek meer gebalanceerd dan hiervoor.
Max mooie race, ondanks zn fout aan het begin. Triest voor Leclerc, die heeft het toch ook net niet om kampioen te worden. Russel weer z'n typische huilerige gedrag. Antonelli briljant, die jongen gaat het nog ver schoppen. Driftkikker Hadjar weer te gretig, zonde.
MLB weer enorm ongepast gedrag rondom Antonelli, die man moet echt snel weg.
Max mooie race, ondanks zn fout aan het begin. Triest voor Leclerc, die heeft het toch ook net niet om kampioen te worden. Russel weer z'n typische huilerige gedrag. Antonelli briljant, die jongen gaat het nog ver schoppen. Driftkikker Hadjar weer te gretig, zonde.
[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 04-05-2026 10:58 ]
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Geeft wel aan dat hij meer vertrouwen in zijn voorkant had deze race. Was iets waar hij voorheen toch regelmatig over klaagde. Met dat vertrouwen komen de ellebogen ook meer naar buiten.Spotmatic schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Het viel wel op hoe vaak hij aan het divebomben was.
Als ik vragen mag wie is MLBMad-Matt schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:57:
Ik moet zeggen dat ik wel weer genoten heb van de race, het hele kunstmatige gevoel van inhalen is nog niet helemaal weg, maar het leek meer gebalanceerd dan hiervoor.
Hij haalt de VCARB niet in. De VCARB laat zich inhalen omdat die blauwe vlaggen krijgt. Als je onboard kijkt bij Leclerc zie je de VCARB duidelijk inhouden na een aantal "blauwe vlaggen".Wild Chocolate schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:45:
[...]
Ik denk dat het probleem niet zozeer zat in het doorrijden, maar in de manier waarop.
Dat iemand na zo'n crash in de laatste ronde probeert terug te "strompelen" is niet raar. En zo lang je daarbij zoveel mogelijk de racelijn vermijdt, is dat ook niet gevaarlijk. Achteropkomers worden gewaarschuwd door vlaggen, en ongetwijfeld door hun engineer. Waar het misgaat, is dat Leclerc op het ene punt langzaam rijdt en op het andere punt weer op volle racesnelheid, en dat hij dat doet door de bochten af te snijden. Hierdoor haalt hij meerdere keren de VCARB in, om vervolgens weer in de weg te rijden.
Ik kan daarmee de redenering achter de 20 seconden straf wel volgen, alleen vind ik dat door de gevaarzetting er 2 strafpunten aan hadden mogen hangen.
En zo'n drama was het nu ook niet, die schade. Het is niet dat er een wiel kon loskomen of dat de volledig ophanding om zeep was. Hij kon gewoon rijden, zolang het maar niet naar rechts ging. En iedere achterkomer zal direct zien dat er iets verkeerd is met de Ferrari en doorkrijgen van zijn ingenieur dat ie niet moet inhalen in een bocht of zo. En een piloot van het niveau van Leclerc zal echt wel doorhebben wat hij wel of niet kan doen met de wagen..
Of zoals Brundle het zei "hij rijdt rond met vier wielen die min of meer in de goede richting wijzen. Geen probleem dus" (vrije vertaling)
Het enigste was dat hij bewust bochten afsneed. Hij wou Russel (en Verstappen) nog voorblijven en dat deed hij door tijd te winnen met de bochten af te snijden. Of sommige plaatsen was het echt niet nodig om af te snijden, zoals in bochten naar links
Kenhas schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Hij kon gewoon rijden, zolang het maar niet naar rechts ging. (...)
MBS is Mohammed Ben Sulayem
MLB ken ik alleen als Major League Baseball
[ Voor 39% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-05-2026 13:19 ]
Mohammed Ben Sulayem, de FIA dictatorpresident
[ Voor 3% gewijzigd door XNL073 op 04-05-2026 11:48 ]
De ophanging was al om zeep, je ziet het wiel bewegen terwijl het ander niet beweegt, hij kan letterlijk niet fatsoenlijk een bocht maken en het wiel zit dan wel met een draad vast aan de auto dus die gaat niet zomaar stuiterend het publiek in maar wat denk je dat er gebeurt als de ophanging helemaal breekt terwijl je 250km/h rijd?Kenhas schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:31:
En zo'n drama was het nu ook niet, die schade. Het is niet dat er een wiel kon loskomen of dat de volledig ophanding om zeep was.
Dit had een meatball moeten zijn en meteen stopzetten. Of achteraf een DQ.
Inderdaad niets geks. Hamilton won een keer met een lekke band op drie wielen hinkend. Die had eigenlijk ook een DSQ moeten krijgen toen. Bottas met een lekke achterband waar de vonken van alle kanten vanaf vlogen mocht ook door. Norris zijn afgebroken vleugel mocht ook door. Russells vleugel die bij wat snelheid de weg raakt. Noem maar op, als je al die gevallen uit de race neemt wordt het wel een heel kinderachtig spelletje.Wild Chocolate schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:45:
[...]
Ik denk dat het probleem niet zozeer zat in het doorrijden, maar in de manier waarop.
Uitremmen noem je dat.Spotmatic schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:31:
[...]
Het viel wel op hoe vaak hij aan het divebomben was.
Ik ben allang blij dat dat weer enigzins mogelijk is.
Terwijl Antonelli minimaal evenveel aan het janken was, maar dat is dan het noemen weer niet waard want geen Russell?Bvanham schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:38:
tja, redelijk vermakelijke race gezien. de 360 in de eerste ronde zorgde voor een leuke inhaalrace in het begin met toch wel flink wat echte uitremacties. De auto van Verstappen lijkt beter voor hem. Jammer van Hadjar die te hard probeerde. Verder Russell de gebruikelijke jankbalk in de auto die behoorlijk aan het mario karten was, heeft best wel wat touches gehad. Antonelli, kleine italiaanse held die het toch maar even doet. Leclerc lekker op stoom maar helaas nog wat Ferrari-gremlins aan te pakken. Jammer dat Mclaren er weer tussen inzit met hun zure opmerkingen.
Op naar Canada.
sorry, MLB is natuurlijk MBS. Geen idee waar dat in m'n hoofd verkeerd ging
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
zwaar overdreven. Het wiel bewoog helemaal niet als het andere niet beweegt, behalve in de laatste bocht. Het was net omgekeerd. Het wiel bleef recht terwijl het andere wiel draaide. De stuurstang was om zeep maar de rest van de ophanging deed gewoon zijn werk.FastFred schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:49:
[...]
De ophanging was al om zeep, je ziet het wiel bewegen terwijl het ander niet beweegt, hij kan letterlijk niet fatsoenlijk een bocht maken en het wiel zit dan wel met een draad vast aan de auto dus die gaat niet zomaar stuiterend het publiek in maar wat denk je dat er gebeurt als de ophanging helemaal breekt terwijl je 250km/h rijd?
Dit had een meatball moeten zijn en meteen stopzetten. Of achteraf een DQ.
Ze hadden ook gewoonweg geen tijd om hem uit de race te nemen. Het was een minuutje of twee voor het einde van de race. En was het niet in de laatste ronde, hij ging zeker binnen gekomen zijn om op te geven.
Er wordt altijd geklaagd dat piloten (of coureurs) geen risico meer durven nemen. Als er dan eens iemand een (berekend) risico neemt, is het weer niet goed
Hadjar was idd bezig met een goede inhaalrace tot hij na een inhaalactie net de binnenbocht iets te scherp aan sneedBvanham schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:38:
Jammer van Hadjar die te hard probeerde.
Het gaf RBR iig goede data over hoe snel de harde band was
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hopelijk dat hij het enigsinds bij kan houden, kan rbr ook eindelijk weer eens met 2 auto's tactieks aan de gang.
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
En dan is het nog niet eens Monaco.YakuzA schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:32:
[...]
Hadjar was idd bezig met een goede inhaalrace tot hij na een inhaalactie net de binnenbocht iets te scherp aan sneed
Het gaf RBR iig goede data over hoe snel de harde band was
Inderdaad. daarnaast is Kimi 19 en heeft net een jaartje ervaring. George loopt al jaren mee, was na de eerste race zo trots als een aap met zeven l.llen en liep daarna vooral te zeuren en zaniken dat het aan van alles lag behalve aan Ome sjors zelf.toolkist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:12:
[...]
Terwijl Antonelli minimaal evenveel aan het janken was, maar dat is dan het noemen weer niet waard want geen Russell?
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-05-2026 14:30 ]
Yup, dit soort grappen zou een DSQ + boete voor team moeten zijn, zodat er hoe dan ook nul reden is om door te rijden.pro_6or schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat ze nu wel weten dat ze er niet mee wegkomen, Perez in Australie toen, met die vleugel, nu Leclerc. Maar, 20 seconden straf, je hebt dan iig nog punten. Dus zet je hem niet langs de kant wat eigenlijk wel zou moeten (bij de oranje plek) of rustig doorrijden en dan de pits in. Maar dan heb je dus geen punten, nu wel.
Russell was echt weer als een slager bezig. Totaal geen talent of elegantie bij die gast te vinden. Die laatste inhaalacties, zo bonkerig allemaal. Je bent je leven niet veilig als die in je buurt stuurt.toolkist schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:12:
[...]
Terwijl Antonelli minimaal evenveel aan het janken was, maar dat is dan het noemen weer niet waard want geen Russell?
Kan je ook zeggen over als je naast Verstappen rijdt. Die achterlijke divebombs vanaf 300 meter bijv.AMARONE schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:59:
[...]
Russell was echt weer als een slager bezig. Totaal geen talent of elegantie bij die gast te vinden. Die laatste inhaalacties, zo bonkerig allemaal. Je bent je leven niet veilig als die in je buurt stuurt.
2008 Citroën C1 113k km te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2334850
Om met 300 meter achterstand iemand uit te kunnen remmen moet je volgens mij best wel goede controle over de auto hebben en over het algemeen zul je dan ook een goede coureur zijn. De coureur die er voor rijdt en het laat gebeuren? Not so much.Internet Janny schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:05:
[...]
Kan je ook zeggen over als je naast Verstappen rijdt. Die achterlijke divebombs vanaf 300 meter bijv.
En hoe vaak haalt Max de bocht dan nog? Meestal eindigen zijn dive bombs met 2 auto's buiten de witte lijntjes.RobertMe schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:49:
[...]
Om met 300 meter achterstand iemand uit te kunnen remmen moet je volgens mij best wel goede controle over de auto hebben en over het algemeen zul je dan ook een goede coureur zijn. De coureur die er voor rijdt en het laat gebeuren? Not so much.
Ik heb geen idee, heb geen abo meerErazzzer schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:52:
[...]
En hoe vaak haalt Max de bocht dan nog? Meestal eindigen zijn dive bombs met 2 auto's buiten de witte lijntjes.
Maar als er twee auto's buiten de lijntjes belanden dan zou er dus geen inhaalactie mogen zijn of een straf volgen. En volgens mij is daar toch geen sprake van geweest.
And besides... Deze manier van inhalen is toch exact wat de FIA in de regeltjes heeft vastgelegd. Wie het eerst bij de apex is bepaald de lijn? Als je aan de binnenkant ervoor zit mag je de ander buiten de baan drukken zolang je zelf maar met één wiel op / binnen de lijn blijft?
Waarvoor Piastei vorig jaar nog bejubeld werd omdat die Verstappen een koekje van eigen deeg gaf (Saoedi Arabië start o.a.). En nu is het ineens weer achterlijk als Verstappen het doet? Beetje meten met twee maten dan.
Waar leg je dan de grens? Hoe erg moet de auto beschadigd zijn? Een lekke band die het bodywork aan flarden slaat? Hamilton die met drie wielen nog snel genoeg kan rijden om in Silverstone te winnen? Ik vind het aan de coureur om dat zelf in te schatten. Ik neem toch aan dat Leclerc ook geen zin heeft om zwaar te crashen met de hoop op een paar puntjes.Bundin schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:18:
[...]
Yup, dit soort grappen zou een DSQ + boete voor team moeten zijn, zodat er hoe dan ook nul reden is om door te rijden.
Het gaat niet alleen om de coureur zelf. Maar ook om anderen. Zie hoe die steeds met Lindblad (?) om gaat.Wyke schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:26:
[...]
Waar leg je dan de grens? Hoe erg moet de auto beschadigd zijn? Een lekke band die het bodywork aan flarden slaat? Hamilton die met drie wielen nog snel genoeg kan rijden om in Silverstone te winnen? Ik vind het aan de coureur om dat zelf in te schatten. Ik neem toch aan dat Leclerc ook geen zin heeft om zwaar te crashen met de hoop op een paar puntjes.
Of zie Leclerc zoveel jaar terug in Suzuka waar zijn spiegel los zit en hij onderweg naar 130R even zijn hand uitsteekt om de spiegel vast te houden. Levensgevaarlijk als die spiegel er met 300KM/u af vliegt voor de achterop komende rijder. En die spiegel gaat potentieel ook zo "door" de halo heen. Een halo die de coureurs overigens ten tijde van invoering ook onnodig vonden. Terwijl die intussen op zijn minst het leven van Grosjean en Zhou gered heeft (Grosjean splijt de halo de vangrail open, waar die anders met hoofd / helm doorheen gaat. En Zhou breekt de roll hoop af waardoor de auto volledig op de halo rust en Zhou anders onthoofd was).
En de FIA heeft eerder al ingegrepen. Zie Baku 2017 waar de headrest van Hamilton los zat en die verplicht moest pitten. Of vorig jaar Canada waar Perez een straf kreeg voor het doorrijden met teveel schade. (En een Haas, Magnusssen?, is IIRC ook al eens bestraft voor het bezaaien van het circuit met carbon).
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Aa6VdFiAsbqVk7BJN8AY9r3z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cUzH4YBoExuAtbG4gFuEtfSZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gduU9C7kHysXTwUbIik2Wv2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rqqthgGOUh3iwiWqG2yLks0M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVLoTOyS17OTDXMY9yZ37f3u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4bNm4lkPfqCgGzN0OyX3zMMw.jpg?f=fotoalbum_large)