[F1 2026] Race 4 GP van Miami Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:13
Hier beeld vanuit de helikopter met de inhaalacties van Russell en Verstappen op Leclerc in de laatste meters voor de finishlijn.

https://streamain.com/en/zqGIa0wn4dJgeXX/watch

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
G_Dragon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 00:34:
Als ik deze beelden zo bekijk valt de straf van Leclerc nog mee, want hij is echt heel gevaarlijk bezig geweest.... Volle snelheid nadat hij ontdekt dat er iets niet goed meer werkt, een rijder komt zelfs buiten de baan hierdoor en dan hem vervolgens weer inhalen en daarna volledig de bocht afsnijden en later weer.... Ligt toch niet aan mij dat dit echt veel zwaarder bestraft had moeten worden?

[Streamable: unnamed]
Ik snapte in dit filmpje lang niet wat het probleem van Leclerc nou was. Totdat hij in de laatste bocht naar links stuurt en zijn linker wiel een extra knik maakt. Onwijs gevaarlijk om hier mee door te rijden. Op het rechte stuk had hij behoorlijk wat vaart, als die ophanging er dan mee stopt heb je wel een probleem.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:13
Erik van Haren legt even de Verstappen debriefing vast op beeld :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/n4s1ovfmc2zg1.jpeg

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:07
tja, redelijk vermakelijke race gezien. de 360 in de eerste ronde zorgde voor een leuke inhaalrace in het begin met toch wel flink wat echte uitremacties. De auto van Verstappen lijkt beter voor hem. Jammer van Hadjar die te hard probeerde. Verder Russell de gebruikelijke jankbalk in de auto die behoorlijk aan het mario karten was, heeft best wel wat touches gehad. Antonelli, kleine italiaanse held die het toch maar even doet. Leclerc lekker op stoom maar helaas nog wat Ferrari-gremlins aan te pakken. Jammer dat Mclaren er weer tussen inzit met hun zure opmerkingen.

Op naar Canada.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:54
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat de race vervroegd was, anders was ik er niet voor opgebleven en had ik het gemist.
Australië en China met pijn aan de ogen zitten kijken en daarna Japan geskipt om de inmiddels welbekende redenen.
Maar, wow, ik ben positief verrast gister. Of het komt omdat het bij deze baan minder opvalt of omdat de wijzigingen lijken te werken weet ik niet maar ik heb me prima vermaakt en gewoon een leuke race gezien.
Ik hoop wel dat Red Bull die start een keer onder controle krijgt want wederom kwam dat ding voor geen meter van z'n plek. Zonder spin was ik wel benieuwd geweest naar waar Max was gefinished.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:09
Shinji schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:40:
[...]

Er wordt wel eens gezegd dat de eerste die genoemd wordt in zo'n UI melding de (verwachte) schuldige is. Nu wordt Verstappen hier als eerste genoemd, maar volgens mij reed Russel bij Verstappen achterop, dus ik zie niet in hoe dit uberhaupt Verstappens schuld had kunnen zijn met uitzondering van een brake check ofzo.

Verder wel eens met racing incident overigens.
Ik ken die "regel" juist met de laatste die genoemd wordt de (verwachte) schuldige is!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Het viel mij tijdens de race op dat Max zijn achtervleugel vaak langer open bleef staan dan degene achter hem. Mag dit? Of is dit bij Max mogelijk omdat hij meer op de remmen van de Red Bull vertrouwt?

"When you grow up your heart dies"

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:02
sjaool schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:39:
Het viel mij tijdens de race op dat Max zijn achtervleugel vaak langer open bleef staan dan degene achter hem. Mag dit? Of is dit bij Max mogelijk omdat hij meer op de remmen van de Red Bull vertrouwt?
De korte conclusie is denk ik inderdaad: hij remt later.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
sjaool schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:39:
Dat zal op het rechte stuk, voor de start/finish geweest zijn. Heb het daar ook paar keer gezien. Denk dat het eerder was dat de achterligger niet wil inhalen omdat ze dan het detectiepunt voorbij komen. Dus waarom inhalen als je dan toch zelf weer ingehaald wordt. Dus bewust niet inhalen om er dan de volgende ronde voordeel uit te halen.

Dat was toch mijn eerste idee toen ik het zag

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06

pro_6or

amateur_60r

cheiron schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:40:
[...]

Ik snapte in dit filmpje lang niet wat het probleem van Leclerc nou was. Totdat hij in de laatste bocht naar links stuurt en zijn linker wiel een extra knik maakt. Onwijs gevaarlijk om hier mee door te rijden. Op het rechte stuk had hij behoorlijk wat vaart, als die ophanging er dan mee stopt heb je wel een probleem.
Ik denk dat ze nu wel weten dat ze er niet mee wegkomen, Perez in Australie toen, met die vleugel, nu Leclerc. Maar, 20 seconden straf, je hebt dan iig nog punten. Dus zet je hem niet langs de kant wat eigenlijk wel zou moeten (bij de oranje plek) of rustig doorrijden en dan de pits in. Maar dan heb je dus geen punten, nu wel.

een treffende spreuk

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Plenkske schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:59:
[...]
De korte conclusie is denk ik inderdaad: hij remt later.
Het viel wel op hoe vaak hij aan het divebomben was.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
pro_6or schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat ze nu wel weten dat ze er niet mee wegkomen, Perez in Australie toen, met die vleugel, nu Leclerc. Maar, 20 seconden straf, je hebt dan iig nog punten. Dus zet je hem niet langs de kant wat eigenlijk wel zou moeten (bij de oranje plek) of rustig doorrijden en dan de pits in. Maar dan heb je dus geen punten, nu wel.
Ik denk dat het probleem niet zozeer zat in het doorrijden, maar in de manier waarop.
Dat iemand na zo'n crash in de laatste ronde probeert terug te "strompelen" is niet raar. En zo lang je daarbij zoveel mogelijk de racelijn vermijdt, is dat ook niet gevaarlijk. Achteropkomers worden gewaarschuwd door vlaggen, en ongetwijfeld door hun engineer. Waar het misgaat, is dat Leclerc op het ene punt langzaam rijdt en op het andere punt weer op volle racesnelheid, en dat hij dat doet door de bochten af te snijden. Hierdoor haalt hij meerdere keren de VCARB in, om vervolgens weer in de weg te rijden.

Ik kan daarmee de redenering achter de 20 seconden straf wel volgen, alleen vind ik dat door de gevaarzetting er 2 strafpunten aan hadden mogen hangen.

iRacing Profiel

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik moet zeggen dat ik wel weer genoten heb van de race, het hele kunstmatige gevoel van inhalen is nog niet helemaal weg, maar het leek meer gebalanceerd dan hiervoor.

Max mooie race, ondanks zn fout aan het begin. Triest voor Leclerc, die heeft het toch ook net niet om kampioen te worden. Russel weer z'n typische huilerige gedrag. Antonelli briljant, die jongen gaat het nog ver schoppen. Driftkikker Hadjar weer te gretig, zonde.

MLB weer enorm ongepast gedrag rondom Antonelli, die man moet echt snel weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 04-05-2026 10:58 ]

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Spotmatic schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:31:
[...]

Geeft wel aan dat hij meer vertrouwen in zijn voorkant had deze race. Was iets waar hij voorheen toch regelmatig over klaagde. Met dat vertrouwen komen de ellebogen ook meer naar buiten.

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:05
Mad-Matt schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:57:
Ik moet zeggen dat ik wel weer genoten heb van de race, het hele kunstmatige gevoel van inhalen is nog niet helemaal weg, maar het leek meer gebalanceerd dan hiervoor.

Max mooie race, ondanks zn fout aan het begin. Triest voor Leclerc, die heeft het toch ook net niet om kampioen te worden. Russel weer z'n typische huilerige gedrag. Antonelli briljant, die jongen gaat het nog ver schoppen. Driftkikker Hadjar weer te gretig, zonde.

MLB weer enorm ongepast gedrag rondom Antonelli, die man moet echt snel weg.
Als ik vragen mag wie is MLB

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32
koetsier88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Als ik vragen mag wie is MLB
MBS

• Kenhas
  • Nu online
Wild Chocolate schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat het probleem niet zozeer zat in het doorrijden, maar in de manier waarop.
Dat iemand na zo'n crash in de laatste ronde probeert terug te "strompelen" is niet raar. En zo lang je daarbij zoveel mogelijk de racelijn vermijdt, is dat ook niet gevaarlijk. Achteropkomers worden gewaarschuwd door vlaggen, en ongetwijfeld door hun engineer. Waar het misgaat, is dat Leclerc op het ene punt langzaam rijdt en op het andere punt weer op volle racesnelheid, en dat hij dat doet door de bochten af te snijden. Hierdoor haalt hij meerdere keren de VCARB in, om vervolgens weer in de weg te rijden.

Ik kan daarmee de redenering achter de 20 seconden straf wel volgen, alleen vind ik dat door de gevaarzetting er 2 strafpunten aan hadden mogen hangen.
Hij haalt de VCARB niet in. De VCARB laat zich inhalen omdat die blauwe vlaggen krijgt. Als je onboard kijkt bij Leclerc zie je de VCARB duidelijk inhouden na een aantal "blauwe vlaggen".

En zo'n drama was het nu ook niet, die schade. Het is niet dat er een wiel kon loskomen of dat de volledig ophanding om zeep was. Hij kon gewoon rijden, zolang het maar niet naar rechts ging. En iedere achterkomer zal direct zien dat er iets verkeerd is met de Ferrari en doorkrijgen van zijn ingenieur dat ie niet moet inhalen in een bocht of zo. En een piloot van het niveau van Leclerc zal echt wel doorhebben wat hij wel of niet kan doen met de wagen..
Of zoals Brundle het zei "hij rijdt rond met vier wielen die min of meer in de goede richting wijzen. Geen probleem dus" (vrije vertaling)
Het enigste was dat hij bewust bochten afsneed. Hij wou Russel (en Verstappen) nog voorblijven en dat deed hij door tijd te winnen met de bochten af te snijden. Of sommige plaatsen was het echt niet nodig om af te snijden, zoals in bochten naar links

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Kenhas schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Hij kon gewoon rijden, zolang het maar niet naar rechts ging. (...)
:?
koetsier88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:37:
[...]

En wie is dat. Graag even volle namen
MBS is Mohammed Ben Sulayem

MLB ken ik alleen als Mayor League Baseball :+

[ Voor 39% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-05-2026 11:39 ]

iRacing Profiel

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:05

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:48
koetsier88 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Mohammed Ben Sulayem, de FIA dictatorpresident

[ Voor 3% gewijzigd door XNL073 op 04-05-2026 11:48 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:52
Kenhas schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:31:
En zo'n drama was het nu ook niet, die schade. Het is niet dat er een wiel kon loskomen of dat de volledig ophanding om zeep was.
De ophanging was al om zeep, je ziet het wiel bewegen terwijl het ander niet beweegt, hij kan letterlijk niet fatsoenlijk een bocht maken en het wiel zit dan wel met een draad vast aan de auto dus die gaat niet zomaar stuiterend het publiek in maar wat denk je dat er gebeurt als de ophanging helemaal breekt terwijl je 250km/h rijd?

Dit had een meatball moeten zijn en meteen stopzetten. Of achteraf een DQ.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:07
Wild Chocolate schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:45:
[...]

Inderdaad niets geks. Hamilton won een keer met een lekke band op drie wielen hinkend. Die had eigenlijk ook een DSQ moeten krijgen toen. Bottas met een lekke achterband waar de vonken van alle kanten vanaf vlogen mocht ook door. Norris zijn afgebroken vleugel mocht ook door. Russells vleugel die bij wat snelheid de weg raakt. Noem maar op, als je al die gevallen uit de race neemt wordt het wel een heel kinderachtig spelletje.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:31:
[...]

Uitremmen noem je dat. ;)

Ik ben allang blij dat dat weer enigzins mogelijk is. :)

"When you grow up your heart dies"

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bvanham schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:38:
tja, redelijk vermakelijke race gezien. de 360 in de eerste ronde zorgde voor een leuke inhaalrace in het begin met toch wel flink wat echte uitremacties. De auto van Verstappen lijkt beter voor hem. Jammer van Hadjar die te hard probeerde. Verder Russell de gebruikelijke jankbalk in de auto die behoorlijk aan het mario karten was, heeft best wel wat touches gehad. Antonelli, kleine italiaanse held die het toch maar even doet. Leclerc lekker op stoom maar helaas nog wat Ferrari-gremlins aan te pakken. Jammer dat Mclaren er weer tussen inzit met hun zure opmerkingen.

Op naar Canada.
Terwijl Antonelli minimaal evenveel aan het janken was, maar dat is dan het noemen weer niet waard want geen Russell?

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:15

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sorry, MLB is natuurlijk MBS. Geen idee waar dat in m'n hoofd verkeerd ging |:(

If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington

• Kenhas
  • Nu online
FastFred schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:49:
[...]

De ophanging was al om zeep, je ziet het wiel bewegen terwijl het ander niet beweegt, hij kan letterlijk niet fatsoenlijk een bocht maken en het wiel zit dan wel met een draad vast aan de auto dus die gaat niet zomaar stuiterend het publiek in maar wat denk je dat er gebeurt als de ophanging helemaal breekt terwijl je 250km/h rijd?

Dit had een meatball moeten zijn en meteen stopzetten. Of achteraf een DQ.
zwaar overdreven. Het wiel bewoog helemaal niet als het andere niet beweegt, behalve in de laatste bocht. Het was net omgekeerd. Het wiel bleef recht terwijl het andere wiel draaide. De stuurstang was om zeep maar de rest van de ophanging deed gewoon zijn werk.

Ze hadden ook gewoonweg geen tijd om hem uit de race te nemen. Het was een minuutje of twee voor het einde van de race. En was het niet in de laatste ronde, hij ging zeker binnen gekomen zijn om op te geven.

Er wordt altijd geklaagd dat piloten (of coureurs) geen risico meer durven nemen. Als er dan eens iemand een (berekend) risico neemt, is het weer niet goed

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord