[F1 2026] Race 3 GP van Japan Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erazzzer schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:39:
Unpopulair opinion:
Is het voor RedBull niet tijd om de auto niet meer naar Max te ontwikkelen, maar meer gebalanceerd/voor Hadjar? Hadjar lijkt echt wel goed op pace. En hoe lang gaat Max nog mee in de F1? Hadjar lijkt toch echt wel wat jaren met Redbull mee te gaan. En om niet in een gat te vallen als Max stopt is het misschien wel beter om alvast meer op Hadjar in te zetten.
Hadjar gaf tijdens het post-kwali interview dezelfde problemen aan als Verstappen. Ze zullen eerst de auto moeten doorgronden en de basis en de balans op orde zien te krijgen, alsmede het gewicht.

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:49
warp schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:52:
[...]

Hadjar gaf tijdens het post-kwali interview dezelfde problemen aan als Verstappen. Ze zullen eerst de auto moeten doorgronden en de basis en de balans op orde zien te krijgen, alsmede het gewicht.
Il denk dat ze eerder pierre wache zijn denkwijze moeten doorgronden. Die bouwt gewoon slechte autos sinds die verantwoordelijk is..

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:41
Charles Leclerc woest na kwalificatie

Ferrari-coureur Charles Leclerc haalde na de kwalificatie van zaterdag genadeloos hard uit. ,,In de kwalificatie kan ik deze reglementen echt niet uitstaan", foeterde de Monegask over de boordradio.

,,Het is echt belachelijk. Ik ga sneller door bochten, geef eerder gas, maar verlies verdomme alles op het rechte stuk. Het is één grote grap", aldus Leclerc, die een vierde plek pakte en later bij de pers zijn scheldkanonnade uitlegde.

,,In Q3 probeer je altijd dingen te doen die je nooit eerder hebt geprobeerd. Maar nu verlies ik gewoon tijd op het rechte stuk. Enorm frustrerend, want je wilt de limiet opzoeken, maar dat loont niet meer met deze auto's... Sterker nog, je wordt ervoor gestraft."

De Formule 1 hoopte de coureurs tegemoet te komen door voor de kwalificatie de maximale laadcapaciteit iets te verlagen van 9,0 MJ (megajoule) naar 8,0 MJ, maar dat bleek weinig effect te hebben. ,,Ik weet dat de FIA ermee bezig is, maar dit is voor iedereen nog steeds frustrerend."

bron: AD

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
talkatoo schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:35:
Leclerc somt even goed het probleem op, hoe beter je bent in de bochten hoe langzamer je bent. Past dus bij geen enkele (goede) coureur zijn rijstijl.

[...]

https://dubz.co/c/4b6030
Hij heeft een goed punt :)

En hup Kimi *O*

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:01:

Ferrari-coureur Charles Leclerc haalde na de kwalificatie van zaterdag genadeloos hard uit. ,,In de kwalificatie kan ik deze reglementen echt niet uitstaan", foeterde de Monegask over de boordradio.

,,Het is echt belachelijk. Ik ga sneller door bochten, geef eerder gas, maar verlies verdomme alles op het rechte stuk. Het is één grote grap", aldus Leclerc, die een vierde plek pakte en later bij de pers zijn scheldkanonnade uitlegde.

,,In Q3 probeer je altijd dingen te doen die je nooit eerder hebt geprobeerd. Maar nu verlies ik gewoon tijd op het rechte stuk. Enorm frustrerend, want je wilt de limiet opzoeken, maar dat loont niet meer met deze auto's... Sterker nog, je wordt ervoor gestraft."

De Formule 1 hoopte de coureurs tegemoet te komen door voor de kwalificatie de maximale laadcapaciteit iets te verlagen van 9,0 MJ (megajoule) naar 8,0 MJ, maar dat bleek weinig effect te hebben. ,,Ik weet dat de FIA ermee bezig is, maar dit is voor iedereen nog steeds frustrerend."

Max moet eens stoppen met zeuren! ... Oh, wacht...

• d-vine
  • Laatst online: 16:41
Max explains why he sent that British journalist away during the presser

"I got that question quite often last year, and I think I answered it more than twenty times. So when someone asks that question during the press conference after the last race and also laughs in your face, to me that has to do with a complete lack of respect. If you don't give me respect, why would I give you respect?"

"You only see the camera pointed at me and not at that person, who just started laughing. And you could clearly see that there was malicious intent behind it at that moment. That is enough for me. I have been in Formula 1 long enough to know who has good intentions and who has bad intentions. If you go and laugh at me right there, you clearly don’t have good intentions."

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Q3 keek je toch altijd naar uit. Iedereen op het scherpst van de snede en die laatste rondes van de top 10 billen knijpen en iedere sector tijd in je hoofd kapot analyseren.. oOo

Nu rijden de P1 en P2 coureurs in hun laatste ronden met twee gele sectortijden en een verschil van zo’n 6-6 tienden tov hun vorige ronde richting finishvlag.. -O-

Echt een betere smilie dan deze -O- kan ik niet meer vinden om mijn gevoel vwb de huidige F1 uit te beelden…

-O- -O-

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:12
Ja het is niet leuk als niemand zich in Q3 kan verbeteren tijdens de laatste run. Dat was juist doorgaans de run waarin het echt spannend werd en nog net een paar duizendsten eruit werden geperst. Hopelijk dat de FIA dit kan fixen….

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16:21
De baan van Verstappen, waar hij 11de wordt... Laat wel zien dat met zijn auto niet te rijden is. Of met de auto's in het algemeen niet, alleen is de ene minder slecht dan de ander.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

d-vine schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:20:

"I got that question quite often last year, and I think I answered it more than twenty times. So when someone asks that question during the press conference after the last race and also laughs in your face, to me that has to do with a complete lack of respect. If you don't give me respect, why would I give you respect?"

"You only see the camera pointed at me and not at that person, who just started laughing. And you could clearly see that there was malicious intent behind it at that moment. That is enough for me. I have been in Formula 1 long enough to know who has good intentions and who has bad intentions. If you go and laugh at me right there, you clearly don’t have good intentions."
Thx.
Hier ook nog even op beeld:

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

MarvinJames

Theatermaker

D-Ed schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:07:
Q3 keek je toch altijd naar uit. Iedereen op het scherpst van de snede en die laatste rondes van de top 10 billen knijpen en iedere sector tijd in je hoofd kapot analyseren.. oOo

Nu rijden de P1 en P2 coureurs in hun laatste ronden met twee gele sectortijden en een verschil van zo’n 6-6 tienden tov hun vorige ronde richting finishvlag.. -O-

Echt een betere smilie dan deze -O- kan ik niet meer vinden om mijn gevoel vwb de huidige F1 uit te beelden…

-O- -O-
Naja... Kijk, met nieuwe regels zijn de verschillen altijd groot. Prima. Zulks is F1. Alleen, er kan gewoon niet gepusht worden. Ze willen en kunnen harder, maar de batterijen zijn op. Dus dan maar op 70% "racen". Het is verschrikkelijk. Ik sta ook echt op het punt om mijn abonnement op te zeggen...

• D-Ed
  • Niet online
MarvinJames schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Naja... Kijk, met nieuwe regels zijn de verschillen altijd groot. Prima. Zulks is F1. Alleen, er kan gewoon niet gepusht worden. Ze willen en kunnen harder, maar de batterijen zijn op. Dus dan maar op 70% "racen". Het is verschrikkelijk. Ik sta ook echt op het punt om mijn abonnement op te zeggen...
Precies. Dat dit er ooit door is gekomen is echt bizar. Qualificatie was gewoon bijna altijd tof. Ook al streed Max niet mee voor P1 dan was het (bijvoorbeeld) heel gaaf om Norris en Piastri te zien vechten voor die P1 plek maar twee van de ‘snelste’ coureurs de laatste ronde in te zien gaan met beiden meer dan 5 tienden vertraging tov hun vorige rond is echt te schandalig voor woorden. Nieuwe regels prima maar dit is echt bizar -O-

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:52
MarvinJames schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Ik heb het zojuist gedaan. Ik merk dat ik het niet kijken van de quali me niet zoveel doet. Normaal mijd ik social media en de nieuws paginas om maar niks te weten voordat ik gekeken heb. Het boeit me gewoon niet meer.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik snap ook steeds beter waarom ik Formule E al jaren niks vind, ondanks dat ik het serieus heb geprobeerd te volgen

• D-Ed
  • Niet online
tlpeter schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Ik heb het zojuist gedaan. Ik merk dat ik het niet kijken van de quali me niet zoveel doet. Normaal mijd ik social media en de nieuws paginas om maar niks te weten voordat ik gekeken heb. Het boeit me gewoon niet meer.
Hier exact hetzelfde. De stemmen op de YouTube stream van de journalisten wordt niet eens meer naar geluisterd.. ik voel letterlijk ‘niets’ bij wat er op beeld te zien is… Echt bizar eigenlijk. Ik zat er altijd klaar voor

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:20:

En de reactie van de betreffende journalist:
https://www.theguardian.c...s-from-a-press-conference
After the season finale in Abu Dhabi I asked him how he felt about that incident and whether he had any regrets, a question that had to be asked. Verstappen took umbrage. “You forget all the other stuff that happened in my season. The only thing you mention is Barcelona. I knew that would come. You’re giving me a stupid grin now.”

I’m not sure I had a stupid grin. I was certainly taken aback by the vehemence of his reply and it might have prompted a nervous smile. But I did not think it was funny, nor was I enjoying myself at his expense.

[ Voor 21% gewijzigd door NiaX op 28-03-2026 13:51 ]

• D-Ed
  • Niet online
Vanavond kunnen we weer RTL Boulevard checken voor het interview ‘drama’ heren _O-

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:34
Zojuist de kwalificatie gekeken. De F1TV 10 minuten samenvatting was ruim voldoende voor me. Wat vooral opviel. Het totaal "over the top" (Engelstalige) commentaar, met name in Q3 laatste run van Charles Leclerc. Van Alex Jacques weten we dit maar ook Jolyon Palmer deed uitgebreid mee. Ik ben benieuwd naar de Jolyon Palmer's Analyse aanstaande dinsdag (die uiteraard meer gefocused is op de race zelf).

De kwalificatie vond ik vaak spannender en leuker om te kijken dan de race zelf. Hier is heel weinig van over. Trainingen heb ik niet gekeken, kwalificatie alleen in de samenvatting. Ik ben zeker niet de enige. Weet niet of de FOM, F1TV of de lokale zendgemachtigden al recente kijkcijfers hebben gepubliceerd.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
D-Ed schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Hier exact hetzelfde. De stemmen op de YouTube stream van de journalisten wordt niet eens meer naar geluisterd.. ik voel letterlijk ‘niets’ bij wat er op beeld te zien is… Echt bizar eigenlijk. Ik zat er altijd klaar voor
Ik zit eigenlijk te wachten tot F1 het attendance cijfer voor het weekend niet meer laat zien en half lege tribunes en klagende organisatoren in het nieuws komen.

Ik denk dat Circuit Zandvoort een beetje geluk heeft gehad dat ze in de top jaren een wedstrijd konden houden en dat ze na dit jaar van de kalender verdwijnen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16:39
asing schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:56:
[...]
Ik denk dat Circuit Zandvoort een beetje geluk heeft gehad dat ze in de top jaren een wedstrijd konden houden en dat ze na dit jaar van de kalender verdwijnen.
Ik denk dat Circuit Zandvoort goede voorinformatie had om bezoekersprognoses voor de komende jaren te maken.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Lol ik dacht net even Kimi’s onboard pole lap te kijken, maar het laatste deel durven ze niet eens te laten zien en schakelen ze naar normale camerabeelden.

Kijk al aardig lang F1, ga het ook nog niet opgeven, maar dit mag van mij ook snel weer veranderen.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:43
Ga er nog steeds vanuit dat de nieuwe regels voor een race op Suzuka wel positief zullen uitpakken, maar de kwalificatie was wel een verkrachting, zeg… Wel typisch dat er naderhand ook 2 coureurs onder de sperma voor de camera verschijnen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:56

MazeWing

The plot thickens...

DarkSide schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:34:
Ga mijn abbo niet opzeggen. Vind dat altijd zo makkelijk. Oh Ajax geen kampioen. Dan stop ik met kijken of wordt ik ineens PSV fan
Het gaat niet zozeer om wie kampioen is of wordt maar over het feit dat het simpelweg niet meer leuk is om te kijken, de “spanning” grotendeels kunstmatig is en eigenlijk een x-aantal ronden stuivertje wisselen is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vond dit wel een genuanceerde uiteenzetting van de nieuwe F1, waarbij perfecte analogie wordt gebruikt.

[YouTube: Rage Against the Grand Prix - Australia 2026]

Te koop....

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

d-vine schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:01:

Benieuwd wanneer Hamilton weer begint. Vorige race was het ineens geweldig, toen ie wat duels had, daarvoor was hij ook niet te genieten. Als FER weer wegzakt… dan zal hij ook niet meer met de FIA mee lullen.

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Erazzzer schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 10:39:
Unpopulair opinion:
Is het voor RedBull niet tijd om de auto niet meer naar Max te ontwikkelen, maar meer gebalanceerd/voor Hadjar? Hadjar lijkt echt wel goed op pace. En hoe lang gaat Max nog mee in de F1? Hadjar lijkt toch echt wel wat jaren met Redbull mee te gaan. En om niet in een gat te vallen als Max stopt is het misschien wel beter om alvast meer op Hadjar in te zetten.
Peter Windsor was right about the new F1 regulations:

"These regs neutralized the talent of Charles and Max. If you put any one of the greats from the past in these cars, I don't think they'll be able to do anything more than Lindblad or Hadjar."

Mijn boefje is liev!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat de F1 een pole-ronde vanuit de auto laat zien en dan halverwege de ronde overschakelt naar beelden van buitenaf.

Ze doen er alles aan om het slechte super-clipping en het afremmen in de 130R en de Casio-driehoek niet te laten zien.

Dit is echt GENANT...

Hier het beeldmateriaal (Vanaf 1 minuut):

Edit: en vanaf 50 seconden is ook om te huilen, je hoort de motor gewoon op zijn max zitten en dichtslaan. Terwijl hij nog een heel stuk richting de bocht moet..

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2026 15:57 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 08:24:
F1 commentaar, harvesting, deployment, harvesting, deployment enz.

Knap van Kimi maar dit is geen racen meer zoals F1 bedoeld is.

Op de onboard camera zie en hoor je ze continu van het gas af gaan op plekken waar ze normaal vol gas doorheen gaan. Max zijn fastest lap ooit op Suzuka blijft zo nog wel even staan.
Daar werd ik ook helemaal gek van, heb na 5 minuten de kwalificatie uitgezet. Eerste keer voor mij.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:56

Major_ton

Shoot!

JB schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:21:
[...]

Peter Windsor was right about the new F1 regulations:

"These regs neutralized the talent of Charles and Max. If you put any one of the greats from the past in these cars, I don't think they'll be able to do anything more than Lindblad or Hadjar."
Tja, dat is wat ik een paar weekjes terug al zei. Logan Sergeant en Nicholas Latifi kunnen ook weer terugkomen. Voluit racen is er gewoon niet meer bij, het is een compleet ander spel geworden. En dat spel mag je leuk vinden, maar ik mag toch hopen dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat het echt helemaal niks meer Formule 1 maken heeft.

Some infinities are bigger than others.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

G_Dragon schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:48:
Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat de F1 een pole-ronde vanuit de auto laat zien en dan halverwege de ronde overschakelt naar beelden van buitenaf.

Ze doen er alles aan om het slechte super-clipping en het afremmen in de 130R en de Casio-driehoek niet te laten zien.

Dit is echt GENANT...

Hier het beeldmateriaal (Vanaf 1 minuut):

[Streamable: unnamed]

Edit: en vanaf 50 seconden is ook om te huilen, je hoort de motor gewoon op zijn max zitten en dichtslaan. Terwijl hij nog een heel stuk richting de bocht moet..
Hier wel de gehele ronde;

Mijn boefje is liev!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

talkatoo schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:35:
Leclerc somt even goed het probleem op, hoe beter je bent in de bochten hoe langzamer je bent. Past dus bij geen enkele (goede) coureur zijn rijstijl.

[...]

https://dubz.co/c/4b6030
Dit kort filmpje zegt genoeg over de huidige staat va de F1. En is ook nog maar het enige wat ik van dit weekend heb gezien.

Ik hoop stiekem dat de kijkcijfers en daarmee het commerciële aspect een enorme opdonder krijgt. De nadelige werking van de regels was al jaren geleden voorspelt maar toch stug doorgaan. Dat soort geneuzel heb ik in mijn werk al genoeg last van. Dat hoef ik in mijn vrije tijd niet nog meer te ervaren.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Zelf ik heb niet eens de Q gekeken. Ja….de race ga ik wel kijken maar de Q lees ik wel ergens wat de uitslag is. Gelukkig vanavond nog MotoGP 👍🏼
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord