[F1 2026] Pre-season testing (Bahrein) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

DonJunior schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:07:
[...]

Scherp.. de grafiek lijkt inderdaad niet helemaal overeen te komen met de cijfers die er voor staan..
Voor Pirelli zijn het ook gewoon testdagen dat ze maar wat proberen blijkbaar :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TinusXIII schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:47:
[...]

In sommige weekenden zal de C3 de soft zijn :P
Jup, zal vast ook wel zo zijn tijdens de GP van Bahrein.
Maar voor de glory run van testweek2 is de C5 de zachtste :p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:55
mavamal schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:00:
Volgens mij is er een effective engine freeze na de homologatiedatum van 1 maart, dus tenzij er vanuit alle teams iets komt zal tijdens het seizoen weinig veranderen.

Hoewel misschien bepaalde software, zoals throttle maps, uitgezonderd zou kunnen zijn. Hiermee zou je dan in het seizoen zelf slimmere energy deployment mogelijk kunnen maken.
de laatste jaren was er een engine-freeze, maar ik heb gemist in hoeverre de teams nu in het nieuwe regelement vrij zijn qua ontwikkelen van de motoren?

*edit* eigelijk hoort dit niet in het pre-season test topic.. mea culpa.

[ Voor 5% gewijzigd door RoelandD op 17-02-2026 11:45 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
RoelandD schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:36:
[...]

de laatste jaren was er een engine-freeze, maar ik heb gemist in hoeverre de teams nu in het nieuwe regelement vrij zijn qua ontwikkelen van de motoren?

*edit* eigelijk hoort dit niet in het pre-season test topic.. mea culpa.
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij mogen ze alleen jaar op jaar echte aanpassingen doen. Ik vermoed wel dat betrouwbaarheidsaanpassingen nog steeds mogen mits goedgekeurd. Daarnaast zijn er wat vage regels dat in het geval van te grote verschillen ontwikkeling wel toegestaan zou zijn zodat de achterstand ingelopen kan worden.

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HBa8OlEa8AAwvXw?format=jpg&name=small

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:19
Lekker dagje vrij, F1 test op de tv op de achtergrond aan en lekker genieten van de nieuwe rijdende batterijen :)

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HBbAOSzXgAAO-QQ?format=jpg&name=small

kan vandaag helaas niet meekijken. morgen en overmorgen wel

• alexbl69
  • Laatst online: 14:56
Vorig jaar was de snelste tijd op de eerste dag van Norris (1:30.430).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hopelijk houdt Hadjar de auto heel :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

1e verrassing van de dag:
Ferrari surprises F1 paddock in Bahrain with new wing behind SF-26 exhaust
The SF-26 has a flap called FTM that exploits the exhaust gas flow, now also active at low gears for energy recovery
https://www.motorsport.co...d-sf-26-exhaust/10798486/

Het nieuwe geheime wapen van Ferrari wordt getest :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/0kZAGe86/s700/ferrari-sf-26-ala-davanti-lo-s.webp
If the solution confirms the expected advantages, it will not be possible for competitors to copy a similar solution without having to redesign the rear of the car.
Ik moest iig een beetje aan de monkey seat denken :P

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2026 10:00 ]

PSN

• Extigo
  • Laatst online: 14:46
Het wil nog niet echt vlotten met Red Bull als ik naar de timing kijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGambBzcneroHtKiCRjV7LbyOic=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BAV9BCnqppBkUgCygxF6k1XD.png?f=user_large

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Extigo schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:13:
Het wil nog niet echt vlotten met Red Bull als ik naar de timing kijk:
[Afbeelding]
idd nog wat weinig rondjes en alleen op de hard?

PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kevlar01 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:52:
Ergens juist wel goed dat de motoren nu underperformen. Dat was in 2014 ook, en er zat nog erg veel rek in de ontwikkeling. Hopelijk nu ook, uiteindelijk is F1 ook een development sport, waarbij (althans, dat is het idee), een deel terug komt in de 'normale' auto industrie. Dus wellicht kunnen ze de batterij efficiëntie verbeteren of nieuwe foefjes ontdekken.
Ze zullen vast nog wel e.e.a. ontwikkelen. Maar volgens mij is een deel van het probleem gewoon dat ze geen rekening hebben met natuurkunde bij het verzinnen van de regels.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:45
Fernando Alonso rijdt al driftend door de laatste bocht heen. De Spanjaard is duidelijk niet blij met de wegligging van de auto!
Ben benieuwd naar de onboard :+

• Extigo
  • Laatst online: 14:46
YakuzA schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:23:
[...]

idd nog wat weinig rondjes en alleen op de hard?
4 rondjes medium en 9 rondjes op hard. Daarna niets meer.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:44
Nog wat berichten op X over de Aston Martin

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6onXCIvTAQ6sbBo1KfRW9EKEtvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0PzJdIAi9YuhCE92Fno91G9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ctd5l-5ZVOuI5gaunTE2P5rJ04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TCCdfz3dIKFbAxn3Bg2GBKvO.png?f=fotoalbum_large

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Newey heeft de RBR driveability issues meegenomen naar AMR? :+

PSN

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Moment dat de vloer er af gaat mag de garagedeur dicht, dus zou van alles kunnen wezen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:49
basvn schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:57:
Moment dat de vloer er af gaat mag de garagedeur dicht, dus zou van alles kunnen wezen
Caddilac niet als langzaamste team, dat zou een verrassing zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:30
YakuzA schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:26:
1e verrassing van de dag:

[...]
https://www.motorsport.co...d-sf-26-exhaust/10798486/

Het nieuwe geheime wapen van Ferrari wordt getest :)
[Afbeelding]

[...]

Ik moest iig een beetje aan de monkey seat denken :P
Foto in betere kwaliteit
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/ferrari-sporting-a-curious-crash-structure-wing-duct-v0-cejnh3keq7kg1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2c6e0ba0d89885f5cf31ebc14b8ab80e0946d789

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lap tally average per team for engine manufacturers:

Mercedes 42
Audi 37
Ferrari 33
Red Bull Ford 32
Honda 28

A bit of a meaningless stat given Mercedes supplies four teams while Honda and Audi have one, but it's reasonably close.

PSN

• alexbl69
Hoewel ze nog ruim 3 seconden boven de snelste tijd van vorig jaar zitten valt me dit gezien de geluiden vooraf nog niet eens tegen.

Ben wel benieuwd wat de long-run tijden zijn vergeleken met vorig jaar. Heb het gevoel dat die wel significant hoger zijn geworden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04

MazeWing

The plot thickens...

hoevenpe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:18:
Toch knap hoe men zo'n populaire sport keer op keer onaantrekkelijker weet te maken, wat is er mis met een goede V10 zonder batterijgeneuzel. Dat was racen, dit voelt alsof 22 gezinsauto's behoedzaam van laadpaal naar laadpaal rijden op weg naar de wintersport... :P
Omdat Liberty Global zeer weinig om het racen zelf geeft maar meer om het hele commerciële circus eromheen! De race zelf is een vehikel geworden. Compleet ondergeschikt aan alle PR, celebs, Netflix docu’s, etc.

Als het echt om het racen zelf ging zouden ze een aantal harde eisen stellen (qua veiligheid, max vermogen; etc.) en vervolgens alles vrij laten.

In mijn optiek zou het beste voor de formule 1 zijn:
- harde veiligheidseisen
- maximaal een x-aantal sensoren die naar eigen inzicht ergens geplaatst mogen worden (zodat niet alles tot in den treuren wordt doorberekend om de beste setup te maken, etc. )
- minimale en maximale afmetingen
- maximaal vermogen

En voor de rest: succes! Denk jij een auto met 8 wielen te maken is die sneller is dan de rest; be my guest….

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MazeWing schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:41:
[...]
Omdat Liberty Global zeer weinig om het racen zelf geeft maar meer om het hele commerciële circus eromheen! De race zelf is een vehikel geworden. Compleet ondergeschikt aan alle PR, celebs, Netflix docu’s, etc.

Als het echt om het racen zelf ging zouden ze een aantal harde eisen stellen (qua veiligheid, max vermogen; etc.) en vervolgens alles vrij laten.
Maar de FOM (van Liberty) is niet de FIA die de regels maakt :)

Uiteraard hebben ze wel wat invloed, maar de regelmakers van de FIA zijn wel een andere organisatie :)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2026 11:46 ]

PSN

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:03
Allereerst: testtijden zeggen niets!

Maar vervolgens: er zitten nu wel heel grote gaten tussen de teams. 3-4 seconden, muv McLaren, Ferrari, Mercedes. Hoezo was de pers vorige week zo lovend over Red Bull bijvoorbeeld? Ik heb nou niet de indruk dat ze er goed bij zitten met een gap van 3 seconden.

Als ik de testtijden van vorige seizoenen bekijk, dan waren die stiekem al best indicatief voor de echte verhoudingen...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Red Bull has been stuck in the garage for coming up to a couple of hours due to a pressure problem with one of the coolant circuits in the engine. The team is confident of fixing the issue, but it is a lengthy task to complete - hence the long period of pause.
https://www.motorsport.co...es-day-3-1126355/1126356/

PSN

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:24
CousinBoneless schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:46:
Allereerst: testtijden zeggen niets!

Maar vervolgens: er zitten nu wel heel grote gaten tussen de teams. 3-4 seconden, muv McLaren, Ferrari, Mercedes. Hoezo was de pers vorige week zo lovend over Red Bull bijvoorbeeld? Ik heb nou niet de indruk dat ze er goed bij zitten met een gap van 3 seconden.

Als ik de testtijden van vorige seizoenen bekijk, dan waren die stiekem al best indicatief voor de echte verhoudingen...
Volgens mij heeft iedereen ook redelijk wat zandzakken in de auto zitten, de auto's zullen wel iets langzamer zijn dan voorheen, maar vorig jaar was de poletijd 1:29.841, vrijetrainingen reden ze ook 31ers. Ik hoop toch niet dat we een dikke 2,5sec langzamer zijn dan vorige jaar :X

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bedoeld om tegendruk te genereren?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04

MazeWing

The plot thickens...

YakuzA schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:45:
[...]

Maar de FOM (van Liberty) is niet de FIA die de regels maakt :)

Uiteraard hebben ze wel wat invloed, maar de regelmakers van de FIA zijn wel een andere organisatie :)
De FOM kan echt wel harde eisen maken lijkt me…

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:53

Major_ton

Shoot!

MazeWing schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:41:
[...]

In mijn optiek zou het beste voor de formule 1 zijn:
- harde veiligheidseisen
- maximaal een x-aantal sensoren die naar eigen inzicht ergens geplaatst mogen worden (zodat niet alles tot in den treuren wordt doorberekend om de beste setup te maken, etc. )
- minimale en maximale afmetingen
- maximaal vermogen

En voor de rest: succes! Denk jij een auto met 8 wielen te maken is die sneller is dan de rest; be my guest….
Volgens mij is zo'n insteek commercieel ook veel meer interessant. Denk aan alle aandacht dat het zal krijgen wanneer er zoveel technische diversiteit op de grid staat. Er spelen echter hele andere belangen mee. Het is een poppenkast van zelfbenoemde heilige boontjes die door een woud van regeltjes en beperkingen hun eigen sport niet meer begrijpen.

Some infinities are bigger than others.

• Chocoball
Samenvatting week 2 ochtenddeel dag 1.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/45qu21ull8kg1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 18-02-2026 12:19 ]

• Chocoball
Nog even het verschil bij Ferrari deze week en vorige week.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qrf30gore8kg1.jpeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:50:
[...]

Bedoeld om tegendruk te genereren?
even doorscrollen/klikken voor de uitleg:
YakuzA in "[F1 2026] Pre-season testing (Bahrein)"

PSN

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

w00Dy

Make soap, not war

Chocoball schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:19:
Samenvatting week 2 ochtenddeel dag 1.
[Afbeelding]
Hamilton nu wel met de vorige flap onderweg?

Niet dus, verkeerd gezien

[ Voor 9% gewijzigd door w00Dy op 18-02-2026 13:20 ]

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Liberty Media, niet Liberty Global. :)

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ah, Stroll has become beached in his Aston Martin at Turn 11 which has caused a red flag.
AMR *O*
The replays show Stroll was largely a passenger in that one. As he hit the brakes going into Turn 11, with the active aero flaps coming back down, the rears appeared to lock which sent Stroll into a half-spin and he comes to a stop in the gravel.
1-0 voor de active aero :P
Denk dat we dit nog wel meer gaan zien komend jaar.

[ Voor 62% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2026 14:07 ]

PSN

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:35

Pierre

Van nature lui!

Je verwacht het niet toch :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wagen die gewoon uitvalt tijdens het rijden.
Lekker gevaarlijk.

• Chocoball
YakuzA schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:01:
[...]

AMR *O*

[...]

1-0 voor de active aero :P
Denk dat we dit nog wel meer gaan zien komend jaar.
Maakt niet ui, Ik ga nog steeds uit van dit scenario.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/0dkd6aj0649g1.jpeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sambalbaj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:07:
Lekker gevaarlijk.
Wie is de dader?
Ik zie niks op de motorsport blog? Stroll was 'gewoon' blokkerende achterwielen omdat de active aero nog niet dicht was op het rempunt volgens die blog?

Owww, wacht, ik lees er gewoon overheen :P
Anthony Davidson on TV commentary suspects a gearbox-related issue, as a slow-mo replay shows that as he went down the gears he lost drive. For the first time ever the team is manufacturing its own gearbox as part of its new collaboration with Honda.
De nieuwe zelfgebouwde gearbox van AMR dus mogelijk de dader?

[ Voor 35% gewijzigd door YakuzA op 18-02-2026 14:22 ]

PSN

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:32
sambalbaj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:07:
Lekker gevaarlijk.
ook vreemd dat dan de hydraulische druk wegvalt zodat je in de low downforce stand vast zit, vanuit veiligheids perspectief zou je juist willen iig die high downforce stand te hebben dat je nog iets van grip hebt om je auto veilig stil te zetten
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord