[F1 2026] Pre-season testing (Bahrein) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 38.021 views

Onderwerpen

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:43
masauri schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:08:
[...]

Ik dacht bijna dat ze het 10x vertraagd lieten zien... mijn god...
Dit is eigenlijk Formule E en geen echte F1 met die batterij regels, waar is FIA toch mee bezig en ongelooflijk dat al die teams hiermee akkoord zijn gegaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03 21:10
En op basis van de resultaten lijkt dit een seizoen te worden voor de Mercedes-powered teams. Mercedes fier boven aan samen met McLaren, gevolgd door Ferrari, en dan de rest. Met de gehele grid op 4/5 seconden....

Leuk.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Holk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:01:
Ik zet alvast 50 euro op een safety car in de eerste ronde van de eerste grand prix
en dan komt er 1 niet van zn plek en is het direct rood :p

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
rammes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:33:
[...]

Het zal aan mij liggen maar ik hoor een boel lawaai en er gebeurt niets (ja ik weet het de turbo enzo. ) maar het ziet er toch verdomd raar uit.
Ze accelereren gewoon niet goed. Zal ongetwijfeld komen door de turbolader die niet op volle snelheid draait. Het resultaat zie je gewoon meteen en het ziet er niet uit. :|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
[...]

[YouTube: F1 2017 Spain | Alonso: "The engine feels good, much slower than before. Amazing."]

Ze accelereren gewoon niet goed. Zal ongetwijfeld komen door de turbolader die niet op volle snelheid draait. Het resultaat zie je gewoon meteen en het ziet er niet uit. :|
De eerste die de engine map/revs turbo voor de start procedure correct heeft is dus spekkoper? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
YakuzA schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:05:
[...]

De eerste die de engine map/revs turbo voor de start procedure correct heeft is dus spekkoper? :)
Kan zomaar gebeuren en het kan zomaar Ferrari zijn met hun kleinere turbolader.
Ook lijkt Ferrari dit maanden geleden al voorzien te hebben en ervoor gewaarschuwd te hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:58
CousinBoneless schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:06:
En op basis van de resultaten lijkt dit een seizoen te worden voor de Mercedes-powered teams. Mercedes fier boven aan samen met McLaren, gevolgd door Ferrari, en dan de rest. Met de gehele grid op 4/5 seconden....

Leuk.
Als dit de eerste races van het seizoen ook zo gaat dan zijn er weinig races welke ik kijk dit jaar..

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat is nogal.... underwhelming? Volgens mij trek ik met mijn daily driver nog sneller op :X

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:16
De geschreven samenvatting van dag 1.

https://www.formula1.com/...in.7Gt63jOARM2yPHXsSqyMCs

De videosamenvatting van dag 1.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Haha :D

Ik wil eigenlijk niet lachen maar het ziet er knullig uit. Doet me terugdenken aan mijn eerste auto, een Corsa 1.2 waar ik toen een enorme Sebring pot onder had laten leggen. Hoop lawaai maar vooruitkomen deed het niet. :')

It’s the economy, stupid!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
komisch om te zien die start. ik weet nu zeker dat de fe sneller is hierin ;)

WEl goed om te zien dat ford dit beter voor elkaar lijkt te hebben. Hadjar pakt ff snel 2 tot 3 plaatsen en lijkt sneller van zijn plek te komen, net als de racing bulls

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37

SomerenV

It's something!

M'n zoontje van bijna twee maakt een beetje hetzelfde geluidje als ie een snelle auto na wil doen: heng heng heng :+

Wat ziet dat er treurig uit zeg. F1-onwaardig. Ik heb ook niet het idee dat de gemiddelde coureur en reporter nou heel erg enthousiast is over het aankomende seizoen. Sommigen zeggen dat het allemaal prima is (en vervolgens zie je ze meermaals op de meest lompe manieren een enorme lockup hebben), sommigen houden het bij 'eeeeeeeh het is anders en het is ingewikkeld' en weer sommigen draaien er niet omheen en zeggen dat het knudde is.

We gaan 't zien. Als het inderdaad knudde is dan zeg ik m'n F1-abonnement op en ga ik wel wat anders doen met m'n tijd. Zou jammer zijn, maar ik kan er verder niet rouwig om zijn als dat het geval zou zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
De coureurs van vandaag
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HBf-HvkWAAA9Edp?format=jpg&name=4096x4096

[ Voor 14% gewijzigd door Extigo op 19-02-2026 07:23 ]

• Amaze86
Peter F schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:08:
komisch om te zien die start. ik weet nu zeker dat de fe sneller is hierin ;)

WEl goed om te zien dat ford dit beter voor elkaar lijkt te hebben. Hadjar pakt ff snel 2 tot 3 plaatsen en lijkt sneller van zijn plek te komen, net als de racing bulls
Gewoon rollende start achter safety car,beter dan dit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
De Alonso-quote lijkt nog mee te vallen:
🚨 George Russell was about 18km/h faster at T12 on his fastest lap today than Kimi Antonelli on the fastest lap of testing last week.
T12 is famously the corner where allegedly the chef could drive.
Russell touched 258.9 km/h.
Maybe not as concerning as once thought.
https://bsky.app/profile/...social/post/3mf5wj25mis2s

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:23
Ligt het aan mij of lijken deze racewagens ook veel gevoeliger voor aero damage tijdens startgevechten of inhaalacties? De uitstekende end plates van de voorvleugel gaan eraan bij het minste wielcontact.
De 'barge boards' steken in vergelijking met vroeger ook verder uit van het frame.

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:06
Zou de roterende achtervleugel van Ferrari ook helpen bij het aanremmen van de bocht? Rechtop laten staan tijdens remactie?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05

rammes

koekebakker 1e klas

Holy smoke, wat heeft Ferrari daar zeg!
De achtervleugel kan compleet ondersteboven draaien.

Ik zou het doen!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:44

w00Dy

Make soap, not war

rammes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:08:
Het is Ferrari, wachten tot de vleugel blijft steken mid-race :+

• mrottjers
Ondersteboven op het rechte stuk om lift ipv downforce en minder drag te hebben. Gesloten maar verticaal tijdens remactie!

• Chocoball
rammes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:08:
Beeld voor wie meer uitleg wil.

https://streamain.com/en/e8I2yKLwl7dOj5r/watch

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:52

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mogelijk echt een super slim truukje. Erg leuk om te zien

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Chocoball
Nog even de Ferrari achtervleugel zonder bewegend beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/mkzo1ku50fkg1.jpeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Maar voorlopig staan ze wel weer tot na de lunch stil?
There's a question about why so few laps for Ferrari, as Hamilton has been in his garage for much of the running now. It's understood that the Scuderia is currently making a power unit change and this follows limited running yesterday as well.

On Wednesday, a mechanical issue put the seven-time world champion out for well over an hour in the afternoon.

PSN

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Chocoball schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:20:

[Afbeelding]
Wat is dy? 8)7

• Chocoball

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Chocoball schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:20:

[Afbeelding]
Zou het door het draaien meer als een parachute werken net voor de bocht? Je zet heel even de vleugel haaks op de luchtstroom.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

I know, was een grapje van het HP logo op z'n kop

• mrottjers
Ook interessant dat bij Ferrari op de ene kant van de achterspoiler HP staat en op de andere kant IBM !! We kunnen niet meer van boven- of onderkant spreken ;-)

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05

pro_6or

amateur_60r

Drwho1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:50:
Ligt het aan mij of lijken deze racewagens ook veel gevoeliger voor aero damage tijdens startgevechten of inhaalacties? De uitstekende end plates van de voorvleugel gaan eraan bij het minste wielcontact.
De 'barge boards' steken in vergelijking met vroeger ook verder uit van het frame.
Ja, dat probleem is weer terug, Dat hekje achter je voorwiel ben je zo kwijt en ook de vlakke vloer voor het achterwiel is DE plek waar voorwielen van anderen in komen rijden. Vorig seizoen liep dat terug naar binnen (want met gorudn effect was dat mogelijk, iets minder vloer) en dus minder kwetsbaar (hoevaak daar niet een voorwiel zat te pushen) Als dat beschadigd ben je echt veel DF kwijt. De voorvleugel is verwacht ik wel vrij degelijk, al zou de active aero misschien vast kunnen komen te zitten? lichtjes ontzet? Maar ze zien er bullet proof uit en zijn vrij smal.

[ Voor 14% gewijzigd door pro_6or op 19-02-2026 11:17 ]

een treffende spreuk

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-03 20:00
w00Dy schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Zou het door het draaien meer als een parachute werken net voor de bocht? Je zet heel even de vleugel haaks op de luchtstroom.
Zou het niet eerder een moment van ongecontroleerde luchtstroom veroorzaken. Er is een moment waarin die vleugel een backflip doet bij het aanzetten en bij het uitzetten van de SM. De eerste veroorzaakt een stukje extra drag terwijl de laatste een fractie van onbelans kan veroorzaken. Open of dichtklappen is veel gecontroleerder en voorspelbaarder

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05

pro_6or

amateur_60r

Holk schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:16:
[...]

Zou het niet eerder een moment van ongecontroleerde luchtstroom veroorzaken. Er is een moment waarin die vleugel een backflip doet bij het aanzetten en bij het uitzetten van de SM. De eerste veroorzaakt een stukje extra drag terwijl de laatste een fractie van onbelans kan veroorzaken. Open of dichtklappen is veel gecontroleerder en voorspelbaarder
misschien lekker veerl turbulente air voor de achtervolger?

een treffende spreuk

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:20
mrottjers schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:11:
Ondersteboven op het rechte stuk om lift ipv downforce en minder drag te hebben. Gesloten maar verticaal tijdens remactie!
De generatie van lift en downforce omwisselen zou het geval zijn als de vleugel om de x-as gedraaid zou worden (en de leading edge dus de leading edge blijft). Maar dat zou enkel nadelig zijn omdat je dezelfde drag behoudt, maar dowforce inlevert voor lift.
De vleugel om de y-as en achterstevoren draaien (dus de leading edge wordt de trailing edge) zal vooral draaien om drag verder te reduceren. (een effect op DF zal er uiteraard ook zijn)

ÓF ze doen het puur en alleen vanuit commercieel oogpunt om de sponsoring van HP en IBM te wisselen én extra aandacht te geven.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:17
Rear camera view van de Ferrari achtervleugel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qZD6lTwDzC1vPSKK95rtFRLXXk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/8p07awKNhOuHaZfiDenoIaKC.gif?f=user_large

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-03 19:16
Als die proefstart representatief is heeft Mercedes nog flink wat werk aan de winkel. Jammer dat er geen Redbull bij stond

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik zie die start nog wel eens gigantisch misgaan als er niets op gevonden wordt. Ham moest nu al uitwijken voor Rus en daar zat nog een lege rij tussen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Marc H schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:06:
Ik zie die start nog wel eens gigantisch misgaan als er niets op gevonden wordt. Ham moest nu al uitwijken voor Rus en daar zat nog een lege rij tussen.
Het is wel voordelig voor merc teams om dit zo te laten zien. Ze zijn er bij gebaat om de procedures aangepast te krijgen om ook mgu-k te morgen gebruiken bij de start.

Sys Specs

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:49
Wat is dit? F1 onwaardig. Hier krijg ik geen hartkloppingen van, val eerder in slaap.

• Chocoball
Samenvatting van de ochtendsessie op dag 2.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/sf17rtpzpfkg1.png

[ Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 19-02-2026 12:20 ]

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net de oefen start gezien met Haas, Mclaren, Ferrari en Mercedes.
Die Haas en Ferrari schoten echt van de lijn vergeleken met de andere 2. Norris kwam helemaal niet weg trouwens.

• Bvanham
Nou die Honda van Aston Martin is het voorlopig ook nog niet..

• Bvanham
Die Mustang klinkt weer wel lekker en die trekt zeker net zo snel op als de huidige F1 auto's

• Chocoball
Alonso wordt naar zijn 3e wereldtitel gereden? :)

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Alonso is overgestapt naar een Ford

Ik zou het doen!

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-02 16:47
Wat mij nu opvalt zijn 2 dingen:
- de lage snelheid van Max over alle sectoren (maar wel de snelste ronde)
- als je de snelste sectoren van Norris bij elkaar optelt (gereden over verschillende rondes) zou Norris 4 tienden los staan. Maar je kunt blijkbaar die snelste sectoren niet bij elkaar optellen want door het managen en opladen van de batterij kun je die drie snelste sectoren niet in 1 rondje rijden.

Wel interessant allemaal maar het wordt denk ik meer managen dan racen lijkt het.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Our eyes in the paddock spot Stroll and Alonso sitting together in the Aston Martin hospitality with not a lot to do. It hasn't been the pre-season that team had hoped for at all.
Piastri, on his race run, is tucked up behind Verstappen and both are on long runs on the C3s with the McLaren driver's tyres seven laps younger. He's getting a perfect experience of what it is like following another car at racing speeds. Let's hope the feedback is positive.

[ Voor 42% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2026 15:26 ]

PSN

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

mrottjers schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:02:
Zou de roterende achtervleugel van Ferrari ook helpen bij het aanremmen van de bocht? Rechtop laten staan tijdens remactie?
Op het rechte stuk kunnen ze hem heel snel laten spinnen zodat ze de batterij opladen dmv windenergie :+

Duidelijke beelden en uitleg op het F1 kanaal:

[ Voor 21% gewijzigd door Mog op 19-02-2026 15:46 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

De eerste race is in Australië, Ferrari heeft alvast hun vleugel omgedraaid.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:16

MM99

That is the way I am!

Amaze86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:02:
[...]

Dit is eigenlijk Formule E en geen echte F1 met die batterij regels, waar is FIA toch mee bezig en ongelooflijk dat al die teams hiermee akkoord zijn gegaan.
Hadden ze een keuze dan? Enige wat ze konden doen is niet meer mee doen.

• d-vine
Wanneer je jaren met Max hebt gewerkt en ineens met Lance zit opgescheept.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6svoCEGMh_QclG3FMB2ZFnVxgg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/OqDWvCldsoBokNKNSaxcnaZo.gif?f=user_large

• RobertMe
  • Laatst online: 15:06
MM99 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:57:
[...]

Hadden ze een keuze dan? Enige wat ze konden doen is niet meer mee doen.
Het zijn zelfs de fabrikanten zelf die het wilden. Of in ieder geval Honda en Audi (en mogelijk GM / Cadillac?). Red Bull en Ferrari hadden het liever niet gehad maar zijn akkoord gegaan. Mercedes was het om het even.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Arjantje72 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:17:
[...]

Wat is dit? F1 onwaardig. Hier krijg ik geen hartkloppingen van, val eerder in slaap.
Dat geluid is toch ook wel diep triest voor, staan ineens stel stofzuigers te loeien.

• Chocoball
Samenvatting dag 2

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lktryguu7hkg1.png

• Chocoball
Hoe verliep de proefstart vandaag?

https://streamain.com/en/QjWmhTuTOPVmbWH/watch

Plus Hamilton die iedereen als een raket voorbijgaat

https://streamain.com/en/03U0Aisp9RzTXTJ/watch

[ Voor 38% gewijzigd door Chocoball op 19-02-2026 21:52 ]

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:56
Ferarri duidelijk een groot voordeel met de kleinere turbo.

• Bvanham
Of het aan de turbo ligt geen idee maar ze hebben wel veel tractie vanaf stilstand te pakken op dit moment. Mercedes lijkt de meeste problemen te hebben daarmee.

• Chocoball
Racesimulatie tussen Verstappen en Piastri.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4q65n69cfhkg1.jpeg

• d-vine
Dag 2 data

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibielEo7e9L3TXMn4vtFL4nxtyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iq696h0D0NH9a5TbbO9g9HGa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWKiTcmOvoKYFr1VZXUlHRUaPm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZXk35N51tzSFfapE2QYcrH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0AA2wVZGk1oD8EceVLo_5YHjzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGYvWOLumVCNsGuIe6HjMGmL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42ViDy2MW-aKan5NcjCDYmjfy9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOwjgKXB8QpZISsuvuyG4F5O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhtVjXEJ7q4BEk0XOuMfDCjq_RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMdRvDTfc6FSmR9QwQpWrwCv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9sXuFDRf-6L8C2EcOCo26qwuYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNd7bYf0J8ITwFHs1r2cMSQW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h4fYohbifgBN_HlDFhRfGRlozs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gFtaYWtur1phM4Eh8TMQqnsX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg-BblJ6RWQKyddrSuhnWTC4KNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPz0JaVZ2mfc9QbTPEJ2dhyk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSRUZ276KcQ3TxxJC3y5147iRdA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RecNDDEycxbq0XTJMc0Xw5jh.jpg?f=fotoalbum_large

• Chocoball
Wie had vandaag de hoogste snelheid.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6wlb40uwdhkg1.jpeg

• Chocoball
De geschreven samenvatting van dag 2.

https://www.formula1.com/...in.5Fj2kkTW99M5uL35BLatxF

De videosamenvatting van dag 2.

• Chocoball
Blijkbaar heeft de FIA de teams gevraagd om op de laatste testdag met minder vermogen uit de MGU-K te rijden. Dat zou nuttige informatie kunnen opleveren in hoe groot het verschil is tussen het verlagen van het piekvermogen van de MGU-K tegenover de oplaadtijd per ronde.

https://www.the-race.com/...st-reduced-battery-power/

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Homeland schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:24:
[...]

Dat geluid is toch ook wel diep triest voor, staan ineens stel stofzuigers te loeien.
Eddie Jordan had een vooruitziende blik toen hij zijn wagen Buzzing Hornets noemde. :+

"When you grow up your heart dies"

• Chocoball
Wie rijden er op de laatste testdag.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HBlKwTSXYAA26EE?format=jpg&name=4096x4096

• Bvanham
Chocoball schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:14:
Blijkbaar heeft de FIA de teams gevraagd om op de laatste testdag met minder vermogen uit de MGU-K te rijden. Dat zou nuttige informatie kunnen opleveren in hoe groot het verschil is tussen het verlagen van het piekvermogen van de MGU-K tegenover de oplaadtijd per ronde.

https://www.the-race.com/...st-reduced-battery-power/
Misschien is het een idee om helemaal zonder zo'n ding te rijden. Je weet wel met alleen een ICE.

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Het viel me gisteren op hoe enorm groot de luchtinlaat van de Racing bulls is tov andere auto's:

Plaatje van in Barcelona
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lL0PYBoN-qIaP67jRV-jChTTEGw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bYxDxolZICipJhAIN6H8BGyk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door w00Dy op 20-02-2026 08:39 ]

• alexbl69
  • Laatst online: 14:15
Bvanham schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:45:
[...]

Misschien is het een idee om helemaal zonder zo'n ding te rijden. Je weet wel met alleen een ICE.
Maar dan krijg je alleen maar dit :) :

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Iemand heeft vergeten de schotel goed te richten.

Hebben ze eindelijk goed beeld en dan gooien ze er een storingsbericht met dat technical difficulties hebben. :+

[ Voor 54% gewijzigd door sjaool op 20-02-2026 08:00 ]

"When you grow up your heart dies"

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lmao4axhvlkg1.jpeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dat is wel weer een tegenvaller, en met maar 1 team om de motor te testen zitten ze een beetje in hetzelfde schuitje als de McL-Honda van een paar jaar terug.
(minder opgeblazen motoren, maar wel zelfde soort schuitje)

PSN

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

mr thee

Prutser op het internet

Ben benieuwd hoe/ waarom het daar nu zo beroerd gaat, ala je auto 4 seconden langzamer is dan de top/rest :X

Stroll sr zal wel weer met de kettingzaag gaan zwaaien (dat helpt volgensmij ook niet)

[ Voor 29% gewijzigd door mr thee op 20-02-2026 09:53 ]

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:25
mr thee schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:52:
Ben benieuwd hoe/ waarom het daar nu zo beroerd gaat, ala je auto 4 seconden langzamer is dan de top/rest :X

Stroll sr zal wel weer met de kettingzaag gaan zwaaien (dat helpt volgensmij ook niet)
Melbourne zal lastig voor ze worden.

[ Voor 81% gewijzigd door hansvk op 20-02-2026 09:59 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:44
https://x.com/F1/status/2024762153584980231
Waarom is Ocon aan het rijden op inters op een droge baan? Tekort aan banden? :P

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24
alexbl69 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:55:
Maar dan krijg je alleen maar dit :) :
Oef, wat een mooi geluid... O+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• hoevenpe
Newey toch niet dat wonderkind wat we allemaal dachten...

• RobertMe
  • Laatst online: 15:06

Aan de Honda kant wel verklaarbaar. Na de aankondiging dat ze gingen stoppen hebben ze dat ook daadwerkelijk gedaan. Het personeel in Engeland kon naar Red Bull (Power Trains) en het personeel in Japan heeft nieuwe functies gekregen of is vertrokken. De mensen die de motor voor Red Bull maakte werken dus niet meer aan de motor voor AM. Alle kennis is dus weg.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20
YakuzA schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:02:
[...]

Dat is wel weer een tegenvaller, en met maar 1 team om de motor te testen zitten ze een beetje in hetzelfde schuitje als de McL-Honda van een paar jaar terug.
(minder opgeblazen motoren, maar wel zelfde soort schuitje)
Er is wel 1 gemeenschappelijke factor tussen toen en nu... Alonso He won't be happy

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het valt wel op dat het elke keer is bij Alonso....
Om in zijn termen te spreken: Karma? :+

Te koop....

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

RobertMe schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:49:
[...]

Aan de Honda kant wel verklaarbaar. Na de aankondiging dat ze gingen stoppen hebben ze dat ook daadwerkelijk gedaan. Het personeel in Engeland kon naar Red Bull (Power Trains) en het personeel in Japan heeft nieuwe functies gekregen of is vertrokken. De mensen die de motor voor Red Bull maakte werken dus niet meer aan de motor voor AM. Alle kennis is dus weg.
Ja. Het schijnt ook AM Andy Cowell naar Japan heeft gestuurd om Honda te helpen

Sys Specs

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBY875jH4n2ZAlkQpaBmY-yGwRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdhhR6LpFafoNPMpHefM4It0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SGbSM7oCe1vl1x7eqn4Wnh2Jy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ms4aXwyrTk1Rxcy339ckYjxM.jpg?f=fotoalbum_large

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Message to the Aston Martin media WA group: "We have completed our programme for today."

That's it. 6 laps
https://www.motorsport.co...nd-updates-day-6/1126380/

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2026 15:31 ]

PSN

• Chocoball
Ik begrijp dat het seizoen al klaar is nog voordat het moet beginnen? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/o8fo3pgaqnkg1.jpeg

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:47:
Ik begrijp dat het seizoen al klaar is nog voordat het moet beginnen? :)
[Afbeelding]
Strik er om en op naar 2027 dan maar :Y)

PSN

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:52
huh, maar Ferrari wordt toch WDC? Die staan eindelijk eens een keer bovenaan na de testdagen, dat moet veel goeds beloven voor dit seizoen

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:09
Ja gebeurt normaal nooit ….

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Leclerc purpling again in S1 and S2. Clean through his previous 'bogey area' at T11 too.

Boom! 1m31.992s for Charles.
Glory run time
Not too many sparks flying from that Ferrari so it clearly wasn't carrying a big fuel load.

[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 20-02-2026 16:35 ]

PSN

• hoevenpe
Eigenlijk verwacht ik nog een verrassing van één van de F1.5 teams, Audi of Williams die iets verzonnen hebben.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:39

basvn

Breezand - NHN

Laatste 20 minuten! Ben benieuwd of er nog verrassingen komen met snelste rondes

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:27
Behoorlijk lang na gekeken en echt mn best gedaan maar ik kan er niks van maken. Voorkant ergens? Voorwielophanging ofzo?

• d-vine

• Chocoball
Samenvatting van de laatste testdag in Bahrein.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lu3dl1emcokg1.png

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik ook @Lynx en daarom even in gedoken, de wat donkere ruimte boven de rechter gele pijl en in deze foto de blauwe cirkel. Ik krijg het niet voor elkaar om de foto in dit bericht te krijgen.

• Chocoball
Geschreven samenvatting van de laatste testdag in Bahrein.

https://www.formula1.com/...in.1Yj0sE1VV0cN416M5Vs1OD

Plus de videosamenvatting

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 22:27
Dagg schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:04:
Ik ook @Lynx en daarom even in gedoken, de wat donkere ruimte boven de rechter gele pijl en in deze foto de blauwe cirkel. Ik krijg het niet voor elkaar om de foto in dit bericht te krijgen.
Die plaatjes had ik idd ook gezien. Mss ben ik onvoldoende op de hoogte van wat batge boards zijn en doen? De tekst omschrijft volgens mij dat er door een fake inlet anders te geleiden er een extra barge board ontstaat? Wat dan weer extra outwash zou moeten creëren? Gezien de race pace van Max en (relatieve) lage energie consumptie op long runs maakt dat dan dat de auto extra low drag is ofzo?

Zou wel grappig zijn als Mercedes als een raket pole pakt, Ferrari ze bij de start direct overpakt en Max ergens halverwege de race voorbij tuft omdat hij meer energie ter beschikking heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Lynx op 20-02-2026 21:28 ]

• Amaze86
rik86 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:14:
huh, maar Ferrari wordt toch WDC? Die staan eindelijk eens een keer bovenaan na de testdagen, dat moet veel goeds beloven voor dit seizoen
Oude tijden toch, Ferrari altijd snelste tijdens testdagen en daarna hoor je niks meer van ze.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:44

codex

Geen OpenAI agent :)

Amaze86 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 21:40:
[...]

Oude tijden toch, Ferrari altijd snelste tijdens testdagen en daarna hoor je niks meer van ze.
Echt altijd. Ferrari benadert de testdagen als een competitie, net als de vrije trainingen in Monza en Imola.

• d-vine
Bahrein test dagen volgens the Race
Samenvatting van 2 artikelen
  • De tweede wintertest voor het F1-seizoen 2026 in Bahrain gaf een veel duidelijker beeld van de krachtsverhoudingen dan de eerste shakedown-runs. Volgens analyse van The Race begint het veld zich al voorzichtig af te tekenen, al blijft het lastig om pure rondetijden één op één te vergelijken door verschillende brandstofladingen en programma’s.
  • De 2026-auto’s ogen agressiever en iets compacter dan verwacht. Het verdwijnen van de MGU-H en de grotere rol van elektrische energie zorgen voor een ander motorkarakter: hoorbaar luider en met duidelijk andere energiemanagement-patronen op rechte stukken.
  • De grootste positieve verrassing van de test was Ferrari. Het team combineerde sterke longruns met snelle kwalificatiesimulaties. De balans van de auto lijkt stabiel, bandenslijtage oogt onder controle en de betrouwbaarheid was opvallend goed. Intern straalt men rust uit – iets wat de afgelopen jaren niet altijd vanzelfsprekend was.
  • Mercedes maakte misschien niet de meeste headlines qua snelste rondetijd, maar draaide wél extreem veel kilometers. Dat wijst op een solide basis en een betrouwbaar powerunit-pakket. De longrun-pace leek zeer competitief, wat suggereert dat zij opnieuw een referentiepunt kunnen zijn.
  • Voor Red Bull draaide deze test vooral om de eigen motorafdeling. De in-house ontwikkelde krachtbron functioneerde beter dan sommige rivalen hadden verwacht. Er waren kleine kinderziektes, maar geen structurele problemen. Het team lijkt qua performance in de topgroep te zitten, al is het nog onduidelijk of ze de absolute snelste zijn.
  • McLaren kende een productieve maar niet vlekkeloze test. De snelheid lijkt aanwezig, maar er waren enkele mechanische onderbrekingen. De auto oogt aerodynamisch efficiënt, vooral in medium-speed bochten.
  • De grootste tegenvaller was Aston Martin. Door betrouwbaarheidsproblemen kwam het team nauwelijks tot representatieve longruns. Het gebrek aan data kan hen bij de seizoensstart parten spelen. De balans van de auto leek bovendien grillig.
  • Audi had een moeizame start van de testweek, met technische issues en beperkte runs. Tegen het einde van de test werd progressie geboekt, maar het blijft onzeker of dat genoeg is om competitief te zijn in de middenmoot.
  • Nieuwkomer Cadillac liet zien niet compleet achteraan te staan. Ondanks relatief weinig rondes waren sommige runs verrassend degelijk. Het project bevindt zich duidelijk nog in opbouwfase, maar de basis lijkt niet dramatisch zwak.
  • Haas werd zelfs als een van de “winnaars” bestempeld. Het team combineerde degelijke betrouwbaarheid met consistente rondetijden en leek sterker dan directe middenmootconcurrenten.
  • Williams daarentegen stelde teleur. Zelfs op zachtere banden kwam het team niet overtuigend voor de dag. De rondetijden en longrun-data suggereren dat zij mogelijk onder druk staan bij de start van het seizoen.
  • Een belangrijk technisch leerpunt is hoe gevoelig de 2026-auto’s zijn voor energiemanagement. Het strategisch inzetten van elektrische power lijkt cruciaal te worden voor inhaalacties en verdedigen, wat mogelijk grotere verschillen tussen teams kan opleveren.
  • Daarnaast werd duidelijk dat sommige teams agressievere aerodynamische interpretaties hebben gekozen. Met name de sidepod- en vloerconcepten lopen sterk uiteen, wat suggereert dat de reglementen meer ontwerpvrijheid bieden dan aanvankelijk gedacht.
  • Er waren ook reglementaire discussies tijdens de test, onder meer over startprocedures en energieregels. De FIA werkte samen met de teams aan praktische oplossingen om ongewenste neveneffecten van de nieuwe regels te beperken.
  • Algemene trend na twee tests: de top lijkt voorlopig te bestaan uit Ferrari, Mercedes en Red Bull, met McLaren daar vlak achter. In de middenmoot lijken Haas en mogelijk Audi kansen te hebben, terwijl Aston Martin en Williams voorlopig vraagtekens oproepen.
  • Belangrijk om te benadrukken: testresultaten blijven misleidend. Brandstofladingen, motorstanden en ontwikkelingsprogramma’s verschillen sterk per team. Toch wijzen de gecombineerde data erop dat de 2026-grid waarschijnlijk competitiever en technisch diverser wordt dan in de voorgaande seizoenen.
The Race

Als laatste sluit ik me aan bij een reactie van Laurent Mekies:

“Even with all our technology and simulation tools, everyone will only start to get a partial idea of the pecking order down the pit lane after Saturday’s qualifying session in Albert Park.”

These teams have sim tools that would rival SpaceX, and even they don’t really know the pecking order.

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 21-02-2026 11:18 ]

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 18:16
d-vine schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:09:
Dank je voor de uitgebreide samenvatting. Ik heb toch wel heel erg veel zin in het nieuw seizoen. Het wordt meer een mario-kart seizoen dan anders, maar dat kan voor de spanning toch wel heel erg leuk zijn.

Wellicht denk ik daar na 1 race en 16 DNFs anders over :X

[ Voor 8% gewijzigd door jaapstobbe op 21-02-2026 09:04 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

d-vine schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:09:
  • De tweede wintertest voor het F1-seizoen 2026 in Bahrain gaf een veel duidelijker beeld van de krachtsverhoudingen dan de eerste shakedown-runs. Volgens analyse van The Race begint het veld zich al voorzichtig af te tekenen, al blijft het lastig om pure rondetijden één op één te vergelijken door verschillende brandstofladingen en programma’s.
  • De 2026-auto’s ogen agressiever en iets compacter dan verwacht. Het verdwijnen van de MGU-H en de grotere rol van elektrische energie zorgen voor een ander motorkarakter: hoorbaar luider en met duidelijk andere energiemanagement-patronen op rechte stukken.
  • De grootste positieve verrassing van de test was Ferrari. Het team combineerde sterke longruns met snelle kwalificatiesimulaties. De balans van de auto lijkt stabiel, bandenslijtage oogt onder controle en de betrouwbaarheid was opvallend goed. Intern straalt men rust uit – iets wat de afgelopen jaren niet altijd vanzelfsprekend was.
  • Mercedes maakte misschien niet de meeste headlines qua snelste rondetijd, maar draaide wél extreem veel kilometers. Dat wijst op een solide basis en een betrouwbaar powerunit-pakket. De longrun-pace leek zeer competitief, wat suggereert dat zij opnieuw een referentiepunt kunnen zijn.
  • Voor Red Bull draaide deze test vooral om de eigen motorafdeling. De in-house ontwikkelde krachtbron functioneerde beter dan sommige rivalen hadden verwacht. Er waren kleine kinderziektes, maar geen structurele problemen. Het team lijkt qua performance in de topgroep te zitten, al is het nog onduidelijk of ze de absolute snelste zijn.
  • McLaren kende een productieve maar niet vlekkeloze test. De snelheid lijkt aanwezig, maar er waren enkele mechanische onderbrekingen. De auto oogt aerodynamisch efficiënt, vooral in medium-speed bochten.
  • De grootste tegenvaller was Aston Martin. Door betrouwbaarheidsproblemen kwam het team nauwelijks tot representatieve longruns. Het gebrek aan data kan hen bij de seizoensstart parten spelen. De balans van de auto leek bovendien grillig.
  • Audi had een moeizame start van de testweek, met technische issues en beperkte runs. Tegen het einde van de test werd progressie geboekt, maar het blijft onzeker of dat genoeg is om competitief te zijn in de middenmoot.
  • Nieuwkomer Cadillac liet zien niet compleet achteraan te staan. Ondanks relatief weinig rondes waren sommige runs verrassend degelijk. Het project bevindt zich duidelijk nog in opbouwfase, maar de basis lijkt niet dramatisch zwak.
  • Haas werd in het tweede artikel zelfs als een van de “winnaars” bestempeld. Het team combineerde degelijke betrouwbaarheid met consistente rondetijden en leek sterker dan directe middenmootconcurrenten.
  • Williams daarentegen stelde teleur. Zelfs op zachtere banden kwam het team niet overtuigend voor de dag. De rondetijden en longrun-data suggereren dat zij mogelijk onder druk staan bij de start van het seizoen.
  • Een belangrijk technisch leerpunt uit beide artikelen is hoe gevoelig de 2026-auto’s zijn voor energiemanagement. Het strategisch inzetten van elektrische power lijkt cruciaal te worden voor inhaalacties en verdedigen, wat mogelijk grotere verschillen tussen teams kan opleveren.
  • Daarnaast werd duidelijk dat sommige teams agressievere aerodynamische interpretaties hebben gekozen. Met name de sidepod- en vloerconcepten lopen sterk uiteen, wat suggereert dat de reglementen meer ontwerpvrijheid bieden dan aanvankelijk gedacht.
  • Er waren ook reglementaire discussies tijdens de test, onder meer over startprocedures en energieregels. De FIA werkte samen met de teams aan praktische oplossingen om ongewenste neveneffecten van de nieuwe regels te beperken.
  • Algemene trend na twee tests: de top lijkt voorlopig te bestaan uit Ferrari, Mercedes en Red Bull, met McLaren daar vlak achter. In de middenmoot lijken Haas en mogelijk Audi kansen te hebben, terwijl Aston Martin en Williams voorlopig vraagtekens oproepen.
  • Belangrijk om te benadrukken: testresultaten blijven misleidend. Brandstofladingen, motorstanden en ontwikkelingsprogramma’s verschillen sterk per team. Toch wijzen de gecombineerde data uit beide artikelen erop dat de 2026-grid waarschijnlijk competitiever en technisch diverser wordt dan in de voorgaande seizoenen.
The Race

Als laatste sluit ik me aan bij een reactie van Laurent Mekies:

“Even with all our technology and simulation tools, everyone will only start to get a partial idea of the pecking order down the pit lane after Saturday’s qualifying session in Albert Park.”

These teams have sim tools that would rival SpaceX, and even they don’t really know the pecking order.
Deze samenvatting mag van mij wel gepind worden, ook om binnenkort makkelijk te kunnen vergelijken met de resultaten in Albert Park. :) :P

Ik voorspel overigens alvast dat alsdan weer gezegd gaat worden dat er pas echt iets gezegd kan worden als circuit x, y en z zijn geweest. Of zo rond de zomerstop. En eigenlijk pas in Abu Dhabi. :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Chocoball
Om mogelijke verwarring te voorkomen ik heb niet opeens 2 accounts :)

Hier nog een korte video, die laat zien hoe de achtervleugel openklapt op de 'klassieke' manier, bij Ferrari en bij Alpine.

https://streamain.com/en/TLe6l0cNY4NXzCw/watch
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord