• b.sturm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:54
b.sturm schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Momenteel zijn er, n.a.v. navraag mijnerzijds, 2 dienstverleners die 'm accepteren voor ERE certificaten. Het is gewoon Europees en voldoet aan de Europese en Nederlandse regelgeving. Als het Chinees zou zijn dan zou ik ook schroom hebben.

Overigens gaat het vandaag niet lukken de Cabur te plaatsen, want de oude lader heeft diefstalpreventie schroeven... Dus zal nu toch de elektricien moeten vragen deze klus te doen... Keep you posted!
Inmiddels is de Cabur sinds 2 weken geinstalleerd door de elektricien. Alles werkt, echter ik krijg de OCPP niet werkend via TAP electric. Heb alles goed ingesteld, maar geen connectie via de TAP app... Na meermaals contact gehad te hebben met TAP klantenservice geef ik het nu op. OCPP is geen must voor mij.

Inboekdienstverlener Laadloon.nl heeft bevestigd dat de Cabur voldoet aan de voorwaarden voor ERE certificaten. De gevraagde bewijsstukken kan ik t.z.t. aanleveren, dus ben er klaar voor.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:18
Ik heb me nu al best een poos geleden aangemeld voor lekker laden. Kreeg de melding dat er gefaseerd zou worden toegevoegd vanwege grote interesse. Echter, nog altijd niets gehoord, begin wat ongeduldig te worden.

• Bob Lieftink
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:40
Hi allemaal,

Even voor de mensen met een Wallbox laadpunt thuis. Wij hebben onderstaand uitgevraagd bij de NEa.

"Goedemiddag team,

Wij zijn inmiddels klaar met de integratie van de Wallbox laadpalen. Bij Wallbox laadpunten kan de MID-meter optioneel worden geïntrigeerd met de set-up van het laadpunt. In de Wallbox app wordt het laadpunt vervolgens ook aangemerkt als MID-gecertificeerd. Dit is enkel mogelijk voor de meer geavanceerde modellen en er is dus ook niks toe te voegen tussen het laadpunt en deze mid-meter. Wij zouden dus graag vernemen hoe jullie omgaan met de laadpunten van Wallbox met een MID-meter, gezien uit ons onderzoek blijkt dat dit 15% van de thuislaadpunten in Nederland betreft."

Daarop hebben wij na 2,5 week het volgende antwoord ontvangen:
Uit uw verhaal maken wij op dat de Wallbox laadpalen een geïntegreerde MID-meter hebben. Als dit vergelijkbaar is met een "verkoop"meter, is dit in 2026 inboekbaar. Het klopt dat het overgangsjaar niet geldt voor particulieren, maar juist bedoeld is voor bestaande inboekers van elektriciteit.

Moeilijk om uit dit antwoord van de NEa dus een conclusie te trekken wat betreft Wallbox met daarbij een Wallbox mid-gecertificeerde kWh meter. We gaan het nog een keer vragen.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Let op:
De ERE schrijft een interne MID meter voor, dus vragen of jouw laadpunt-zonder-mid ook mee kan doen heeft geen zin. Ook is hier geen ondersteuning voor specifieke laadpunten, daarvoor zijn de desbetreffende topics meer geschikt.

Note: Het aanzetten tot, of het bespreken van, dubieuze manieren om een winst te slaan uit deze regeling zijn uit den boze.