The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ja, klopt. en die -250kW is de MGU-K die afremt en de stroom de batterij in duwt.Boeryepes schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:59:
[...]
350 is de motor en 250 de accu toch? dus als accu leeg, valt 350 kW weg. Of mis ik iets?
Maar de power output van de MGU-K wordt lager hoe harder er gereden wordt:
de 250kW die ik noemde was de max remkracht die ze met de MGU-K mogen doen, dit zijn dan dus de negatieve pk's (-250kW) die komen zodra een F1 motor gaat 'clippen'.— The MGU-K's power ceiling is raised to 350kW, but its output varies with speed to prevent excessive peak speeds. This strategic differential aims to balance the power between attackers and defenders, with power curves adjusting based on speed.
— The power curve for the MGU-K decreases linearly up to 340 km/h, with a sharp drop between 340 km/h and 345 km/h, eventually resetting. This regulation is designed to maintain competitive balance and strategic depth in races.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 16-02-2026 13:06 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het effect is dit :Boeryepes schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:59:
[...]
350 is de motor en 250 de accu toch? dus als accu leeg, valt 350 kW weg. Of mis ik iets?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
verkeerd uitgedrukt. Moest "reageren" zijn. En als de auto voor je opeens geen "versnelling" meer heeft, dan gaat een auto op 20m erachter niet meer kunnen reageren.YakuzA schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:11:
[...]
Een coureur geeft extra gas en haalt in.
Waarom zou je moeten vertragen als een ander vertraagd?
Gewoon gas los in F1 is min of meer gelijk met de iets sportievere personenauto boven op de rem staan. Opeens 100den pk's minder zal dus ook grote gevolgen hebben. Versnelling gaat in zeer korte tijd over naar vertraging (want de ICE is niet krachtig genoeg om de snelheid te onderhouden). Als je op de (duitse) autosnelweg op 20m achter iemand rijdt die opeens boven op de rem gaat staan, ga je er toch niet zo goed uitkomen, zelfs al ben je f1 piloot
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
| Circuit | Langste rechte stuk (m) |
|---|---|
| Baku City Circuit | 2200 |
| Las Vegas Strip Circuit | 1900 |
| Shanghai International Circuit | 1200 |
| Yas Marina Circuit (Abu Dhabi) | 1140 |
| Monza | 1120 |
| Circuit of The Americas (Austin) | 1100 |
| Bahrain International Circuit | 1090 |
| Circuit de Barcelona-Catalunya | 1050 |
| Sepang International Circuit | 900 |
| Hungaroring | 800 |
| Spa-Francorchamps | 770 |
| Silverstone | 750 |
| Suzuka | 750 |
| Albert Park (Melbourne) | 750 |
| Circuit Gilles Villeneuve | 670 |
| Interlagos | 650 |
| Red Bull Ring | 650 |
| Marina Bay (Singapore) | 520 |
| Hockenheimring | 500 |
| Monaco | 470 |
Ik hoop dat ik het verkeerd heb....
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 16-02-2026 14:58 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Als je 4 teams hebt met een veel sterkere motor dan doen de overige teams niet meer mee.naitsoezn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:56:
Over de batterij die leeg is richting het eind van het rechte stuk: Als dat voor iedereen zo is, dan maakt dat toch weinig uit. Gewoon een uitdaging voor de teams om meer uit de batterij te halen. Ook dat is F1, nietwaar? Gewoon zorgen dat je technisch je zaakjes beter op orde hebt, als de reglementen niet voor uitdaging zorgen dan zijn de reglementen te soft opgesteld. (als als dat niet voor iedereen zo is, dan hebben sommige teams nog wat in te halen, dat lijkt me helemaal duidelijk).
Of je deployed je stroom niet aan het begin van het rechte stuk maar aan het einde.naitsoezn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:56:
Over de batterij die leeg is richting het eind van het rechte stuk: Als dat voor iedereen zo is, dan maakt dat toch weinig uit. Gewoon een uitdaging voor de teams om meer uit de batterij te halen. Ook dat is F1, nietwaar? Gewoon zorgen dat je technisch je zaakjes beter op orde hebt, als de reglementen niet voor uitdaging zorgen dan zijn de reglementen te soft opgesteld. (en als sommige teams langer dan anderen met hun batterij doen, dan hebben sommige teams nog wat in te halen, dat lijkt me helemaal duidelijk).
Dus de coureur achter je probeert je te pakken. Heeft even voordeel aan het begin het rechte stuk maar moet je eerst voorbij. Dan deploy jij je energie en is de ander er al bijna doorheen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Precies. Ik zie het probleem niet zo. Ja, het wordt anders racen voor die mannen. Maar minder leuk? Niet op voorhand lijkt me.asing schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Of je deployed je stroom niet aan het begin van het rechte stuk maar aan het einde.![]()
Dus de coureur achter je probeert je te pakken. Heeft even voordeel aan het begin het rechte stuk maar moet je eerst voorbij. Dan deploy jij je energie en is de ander er al bijna doorheen.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Toch is er een punt waarvan ik denk dat de boot misgeslagen wordt. F1 is altijd gegaan om zo hard als mogelijk te rijden,de bron van vermogen was nooit een issue (liters brandstof). Nu wordt je vermogen gelimiteerd en actief onderdeel van het rijden, je moet je snelheid gaan managen. Voelt als een contradictie, F1 waar snelheid altijd de boventoon voerde, naar snelheidsmanagement; het is de vraag is of F1 de plek is om dit uit te proberen?
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
En dat is maar goed ook, straks zinkt dat ding nog.hamsteg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:37:
Het rijden wordt tactischer. Voor de normale consument kan dit interessant worden want de F1 heeft altijd innovaties naar de gewone auto/consument gebracht.
Toch is er een punt waarvan ik denk dat de boot misgeslagen wordt. F1 is altijd gegaan om zo hard als mogelijk te rijden,de bron van vermogen was nooit een issue (liters brandstof). Nu wordt je vermogen gelimiteerd en actief onderdeel van het rijden, je moet je snelheid gaan managen. Voelt als een contradictie, F1 waar snelheid altijd de boventoon voerde, naar snelheidsmanagement; het is de vraag is of F1 de plek is om dit uit te proberen?
kan het mis hebben, maar daar ligt nu juist toch 'de innovatie' (lees kans) omtrent electrificatie; de software die bepalend kan zijn over hoe / wanneer / hoeveel electrisch vermogen geeft.asing schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:09:
[...]
Of je deployed je stroom niet aan het begin van het rechte stuk maar aan het einde.![]()
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Jammer dat we niet gewoon elk jaar Spa op de agenda hebben.. maar die stomme zandbak races..
*sowieso
Verwacht dat er een groot verschil gaat zijn op de baan! Denk dat we ongekende voorsprongen gaan zien of achterliggers die rondes achter liggen. En eigenlijk al direct vanaf de start, teams die het goed voor mekaar hebben zullen vooraan blijven en weinig gekkigheid wat we afgelopen tijd zagen met verschillende teams op podia en afhankelijk van circuit, verschillende kanshebbers. Maar goed, hopelijk zit ik daar mijlen ver naast.hamsteg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:37:
Het rijden wordt tactischer. Voor de normale consument kan dit interessant worden want de F1 heeft altijd innovaties naar de gewone auto/consument gebracht.
ik deel 100% de opinie; dit is geen racen, dit is niet f1 waardig, draait meer om aanpassen dan om racen etc.
Klinkt allemaal erg vervelend en ergens ook zeer terecht en komt teleurstellend over … voor de coureurs
Ik denk dat wij er als kijken geen zak (bijna niets) van zullen merken, en dare I say it; misschien wel beter op wordt;
Er zullen verschillen optreden in prestaties, we gaan snelheidsverschil tussen drivers/teams zien - op specifieke momenten in de race, of zelfs per sector / bocht, ene coureur zal het “managen” beter af gaan dan ander (strol
dat is allemaal brandstof (punt intended) voor meer spanning, sensatie, hectiek en chaos.
Ergens heb stiekem het idee, dat dit wel eens een heel besproken seizoen kan gaan worden. Het lijkt er vooralsnog op dat pitmuur/managen/wisselende omstandigheden belangrijker gaan worden dan ooit is geweest. (Misschien niet leuk voor de coureurs - maar wel voor ons als fan van de sport)
we gaan het zien
#voorspelling (kan later terugzoeken hoe verkeerd ik het had)
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 16-02-2026 19:24 ]
Ik werk zelf in de (digitale) product ontwikkeling, en daar begin je altijd klein, experimenteel, ontwikkeld iteratief door en altijd, maar dan ook altijd met customer feedback. Want soms klinkt je idee nog zo gaaf maar zit niemand erop te wachten.
En ben je toch zo overtuigd van je gelijk - genoeg management is dat - en zet je een feature live die finaal de plank mis slaat dan doe je een rollback.
Wat is hier het plan B van de FIA? Het lijkt allemaal ivoren toren wensdenken..
Hoop dat ik er naast zit, maar t ziet er niet best uit.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Craig Skinner, de hoofdontwerper van Red Bull, heeft onverwacht de renstal verlaten, zo heeft RacingNews365 begrepen. Ook Red Bull bevestigt dit nieuws. De redenen voor zijn vertrek zijn niet bekend. Volgens onze informatie heeft de expert echter zelf voor deze stap gekozen en staat zijn beslissing los van de golf aan geruchten over mogelijke vertrekken die de laatste tijd rond het team circuleerden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: (volgt later)
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken