• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-07 16:04
Wild Chocolate schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:48:
[...]

Lachen als ze net voor de Hugenholtzbocht de soep serveren _O-
Als ze dan maar niet stil gaan staan.....
De Hans Ernst bocht is dan lastiger, flink in de ankers en dan van rechts naar links. Dat is pas linke soep.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-07 12:37
Chocoball schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:47:
Cadillac begon het seizoen met een asymmetrische zwart en wit livery. Sinds de Europese tour is die livery ingeruild voor een meer traditionele livery.

Tijdens de grand prix in Miami kwam Cadillac met een eenmalige witte livery die een stars and stripes thema had waar fans enthousiast over te spreken waren. Sinds de grand prix van Oostenrijk is er een nieuwe wit op zwart livery gekomen geïnspireerd op het ontwerp in Miami.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
v.l.n.r. livery in Melbourne, Miami en Spa

https://www.motorsport.co...split-f1-livery/10839741/
Ik krijg de hele tijd West livery flashbacks

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:31:
Dat het bij Formule 1 leiding om de show gaat en niet om het racen wisten we al. Formule 1 heeft nu samen met haar luxemerk sponsor Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) iets nieuws bedacht voor de 'fans' die de reguliere Paddock Club wat te gewoontjes vinden.

Bij 'The Out Lap" worden gasten in een speciale vrachtwagen over geselecteerde circuits rondgereden. Daar wordt hun een luxe diner voorgeschoteld van bijvoorbeeld Michelin chef-kok Yannick Alléno. Naast een natje een droogje wordt er op bepaalde punten op het circuit even gestopt en worden de gasten onderhouden met verhalen van toen door o.a. Jacques Villeneuve.

Haast is wel geboden want er zijn maar 12 plaatsen beschikbaar en is de vraag is groter dan het aanbod. De prijs van dit arrangement is helaas niet bekend.

[Afbeelding]

https://www.auto-motor-un...s-dinner-lkw-rennstrecke/
Lekker decadent ook.

"When you grow up your heart dies"

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Wild Chocolate schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 22:48:
[...]

Lachen als ze net voor de Hugenholtzbocht de soep serveren _O-
Hoeveel laps gaan ze doen tijdens het diner?

"When you grow up your heart dies"

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

BM

Admin Softe Goederen
Afgelopen jaar werden er op Zandvoort al vrachtwagens met vips mensen met teveel geld rond gereden. Dat was op z'n zachtst gezegt... ongemakkelijk... Daar zal met deze nog extravagantere optie vast niet minder worden :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:37

Pierre

Van nature lui!

Ben niet te beroerd om geld uit te geven voor een hapje eten, maar dit nee ik pas.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-07 20:14
In februari is er elk jaar een gratis winter trackwalk op Zandvoort, erg leuk om te doen.
En dan mag je ook eten en drinken meenemen, en kan je als je wil ook gewoon een glaasje champagne en een toastje kaviaar op het scheivlak nuttigen. :P

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:48
BM schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:56:
Afgelopen jaar werden er op Zandvoort al vrachtwagens met vips mensen met teveel geld rond gereden. Dat was op z'n zachtst gezegt... ongemakkelijk... Daar zal met deze nog extravagantere optie vast niet minder worden :+
Ik zie de jakuzi’s al geladen worden voor Miami en Vegas

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Oe... Blijkbaar wordt er gesproken over een (eenmalige) terugkeer naar Maleisië. De week voor Singapore, wat dan als ik mij niet vergis een trippel header maakt van Azerbeidzjan, Maleisië, Singapore.

Uiteraard dan om het gat op te vullen van de al weggevallen Bahrein en Saoedi Arabië GPs en mogelijk dan ook nog Qatar en Abu Dhabi.

Lage temperaturen zal in Maleisië vast geen probleem zijn :+. Maar vraag me wel af hoe leuk die GP wordt met deze auto's. Toch wel een aantal forse rechte stukken (sowieso dan start finish + direct ervoor met alleen de hairpin ertussen). Maar eigenlijk geldt dat voor alle circuits "niet leuk met deze auto's".

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:03:
Lage temperaturen zal in Maleisië vast geen probleem zijn :+. Maar vraag me wel af hoe leuk die GP wordt met deze auto's. Toch wel een aantal forse rechte stukken (sowieso dan start finish + direct ervoor met alleen de hairpin ertussen). Maar eigenlijk geldt dat voor alle circuits "niet leuk met deze auto's".
Misschien is het leuk op het baantje van Coronel in huizen, gelijk de formula-e escaperoom doen.

Goed, zou wel welkom zijn, want de resterende races in het Midden-Oosten gaan toch ook niet door, zou je zo denken?

[ Voor 34% gewijzigd door pjottum op 23-07-2026 16:10 ]

I have usernames older than you.

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 15:22
Wat is er sinds de F1 vertrokken is eigenlijk nog allemaal georganiseerd in Sepang? Verder wel een heerlijke baan, toch een van de betere ontwerpen van Tilke.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
RobertMe schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:03:
Oe... Blijkbaar wordt er gesproken over een (eenmalige) terugkeer naar Maleisië. De week voor Singapore, wat dan als ik mij niet vergis een trippel header maakt van Azerbeidzjan, Maleisië, Singapore.

Uiteraard dan om het gat op te vullen van de al weggevallen Bahrein en Saoedi Arabië GPs en mogelijk dan ook nog Qatar en Abu Dhabi.

Kan nog wel eens meevallen. Weliswaar twee lange rechte stukken, maar van de een naar de ander rem je af van 340 naar 80, dus dat batterijtje zit dan wel weer lekker vol.

Heb het altijd een mooi circuit gevonden met een lekkere flow. Eerste bochten met verschillende lijnen doet een beetje aan China denken.

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-07 18:49

Piggen

Lekker bakkie

mavamal schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 16:22:
Wat is er sinds de F1 vertrokken is eigenlijk nog allemaal georganiseerd in Sepang? Verder wel een heerlijke baan, toch een van de betere ontwerpen van Tilke.
MotoGP en regionale touringcars, GT's en endurance. Volgens Wikipedia momenteel dit:
  • Grand Prix motorcycle racing (1999–2019, 2022–present)
  • GT World Challenge Asia (2017–2019, 2022–present)
  • TCR Asia Tour (2015–2019, 2024–present)
  • Asia Road Racing Championship (2003–2015, 2019–2020, 2022–present)
  • Sepang 1000 km (2009–2019, 2021–present)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

AvK

Ready Set Go

Sepang? Hebben we daar in de Corona tijd ook gereden?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12:34
AvK schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:01:
Sepang? Hebben we daar in de Corona tijd ook gereden?
Nee, 2017 was de laatste editie.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
TinusXIII schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:04:
[...]

Nee, 2017 was de laatste editie.
Kimi (the one and only) toen ook op de persco... Een vraag van of hij het land / ... ging missen. "Ik zie toch alleen het vliegveld, het hotel en het circuit".

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:10
In ander nieuws, Mercedes heeft de Mercedes-AMG GT Black Series safety car ingeruild voor een Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+. Daarmee de 14e Mercedes-AMG safety car en met een speciale livery in Hongarije om 30 jaar Mercedes-AMG safety cars te vieren.

Afbeeldingslocatie: https://cf.preview.redd.it/new-safety-car-livery-this-weekend-from-v0-8j03bw4rvxeh1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6394c9faaad5a914f3c3d133cbca11eacc42c87f

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pirrr23si0fh1.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 23-07-2026 20:18 ]

• Chocoball
Reeds hierboven gemeld maar toch even in de herhaling. Door de situatie in het Midden-Oosten zijn de eerdere races van Bahrein en Saoedi-Arabië niet doorgegaan. Plan was daarna om de grand prix van Bahrein in te halen tussen de races in Azerbeidzjan en Singapore. Dat plan lijkt door de huidige situatie ook niet door te gaan.

De laatste maanden zouden zich meerdere circuits bij de Formule 1 hebben gemeld waaronder het circuit in Sepang (Maleisië). Een beslissing is nog niet genomen en het kan ook zijn dat het gat tussen Azerbeidzjan en Singepore niet wordt opgevuld. De Formule 1 heeft nog tot halverwege september om te beslissen of de grand prix in Qatar en Abu Dhabi ook doorgaan. Het is wel de bedoeling om tenminste 1 grand prix te laten doorgaan en daarvoor heeft Portimão de beste papieren.

https://www.telegraaf.nl/...-de-opties/159122289.html

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

AvK

Ready Set Go

Er wordt veel geklaagd dat coureurs tegenwoordig allerlei onzin dingen moeten doen voor de media. Ze hebben er een hekel aan, willen het niet. Snap ik helemaal....... Maar ze deden dit 40 - 50 jaar geleden ook al. Echt een heerlijk stukje Englisch Gentleman Ship.

YouTube: F1 racing Graham Hill Jackie Stewart funny interviews

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:16
Holy Badman, wat zaten die vleugels hoog. Dat wist ik wel maar nu ze in de video er zo naast staan valt het mijnpas eigenlijk echt op.

• Chocoball
Ook de Maleisische minister voor jeugd en sport is aan het beoordelen of het haalbaar is dat Sepang een vervangende Formule 1 race kan organiseren. Even de samenvatting in het Engels hieronder.
The Malaysian Ministry of Youth and Sports is evaluating the feasibility of hosting a Formula One race at the Sepang International Circuit as a potential replacement for the Bahrain Grand Prix amidst regional uncertainties. Prime Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim and the ministry have been briefed on the preliminary proposal, with discussions actively underway. Sepang, which last hosted an F1 race in 2017, remains a viable option due to its FIA Grade 1 licence. A decision is anticipated soon, aligning with Formula One's need to finalize the calendar amid ongoing regional conflicts.
https://www.malaymail.com...nd-sports-minister/228804

• Chocoball
Klein vervolg op of er een grand prix race in Maleisië komt. Volgens de minister-president van dat land valt het besluit hierover op zondag (morgen).
An announcement on whether the Formula 1 race will be making a return to the Sepang International Circuit (SIC) this year will be made on Sunday (July 26), says Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"With regards to F1, we will make an announcement on Sunday," the Prime Minister told the press after attending the opening ceremony of SMKA Sheikh Tahir Jalaluddin here on Saturday (July 25).
https://www.thestar.com.m...-made-tomorrow-says-anwar

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:07
F1 zal iets moeten. De zandbak-races kunnen zoals het er nu naar uitziet geen van allen doorgaan. Een F1 evenement binnen bereik van Iraanse raketten is een te grote rode vlag voor ze.

Het gevolg is dat we dit seizoen 20 ipv 24 races gaan hebben en dat heeft weer gevolgen voor een hele waslijst aan contracten van sponsoren en media. Dus het kost aan alle kanten geld. De laatste 2 races worden ook gereden op een moment wat wij al bijna winter noemen.

Als het conflict door blijft etteren, wat ik wel verwacht, dan moeten ze voor 2027 een zandbak-vrije kalender zien te organiseren. Hebben we als fans toch nog iets gewonnen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door asing op 25-07-2026 11:25 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En dan allemaal straatraces krijgen :+ , nee dat is beter. ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:07
Illegal_Alien schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:30:
En dan allemaal straatraces krijgen :+ , nee dat is beter. ;)
Ik denk dat het makkelijker is om een baan die "Grade A" was of is weer in te zetten dan om een stad te vinden die een maand op slot wil gaan enkel om een race te houden.

Er zijn zat alternatieven:
- Sepang
- Portimao
- Istanbul Park
- Paul Ricard
- Imola
- Kyalami (laatste keer 1993)
- Autódromo Juan y Oscar Gálvez (laatste keer 1998)

Er zijn zat mooie alternatieven als je niet voor de oliedollars gaat. Afrika heeft bijvoorbeeld helemaal geen F1 race. Met een race in Buenos Aires zou ook Franco Colapinto een thuisrace hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Chocoball
asing schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat het makkelijker is om een baan die "Grade A" was of is weer in te zetten dan om een stad te vinden die een maand op slot wil gaan enkel om een race te houden.

Er zijn zat alternatieven:
- Sepang
- Portimao
- Istanbul Park
- Paul Ricard
- Imola
- Kyalami (laatste keer 1993)
- Autódromo Juan y Oscar Gálvez (laatste keer 1998)

Er zijn zat mooie alternatieven als je niet voor de oliedollars gaat. Afrika heeft bijvoorbeeld helemaal geen F1 race. Met een race in Buenos Aires zou ook Franco Colapinto een thuisrace hebben.
Portimão zou de beste papieren hebben voor de finale race gezien de weersomstandigheden daar. Aangezien het circuit volgend jaar op de kalender terugkomt wil het echter nog wat aanpassingen doen op het circuit en aan de infrastructuur naar het circuit. M.a.w. het komt hum eigenlijk niet zo goed uit. Alternatief wat nu naar boven komt drijven is Imola maar met een gemiddelde temperatuur van 4 graden in december gaat een probleem worden met de banden op temperatuur te houden.

Istanbul park heeft ook nog wat uitdagingen maar heeft daarvoor de Turkse overheid nodig. Kyalami heeft problemen met de Grade 1 licentie en moet ook aanpassingen doen. Plus het hele Formule 1 circus naar Afrika krijgen zal een logistieke uitdaging worden om het vriendelijk uit te drukken.

Formule 1 is contractueel verplicht om minimaal 22 races in een seizoen te houden. Dus als Sepang doorgaat is nog maar 1 extra race nodig.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:12:
[...]

Portimão zou de beste papieren hebben voor de finale race gezien de weersomstandigheden daar. Aangezien het circuit volgend jaar op de kalender terugkomt wil het echter nog wat aanpassingen doen op het circuit en aan de infrastructuur naar het circuit. M.a.w. het komt hum eigenlijk niet zo goed uit. Alternatief wat nu naar boven komt drijven is Imola maar met een gemiddelde temperatuur van 4 graden in december gaat een probleem worden met de banden op temperatuur te houden.

Istanbul park heeft ook nog wat uitdagingen maar heeft daarvoor de Turkse overheid nodig. Kyalami heeft problemen met de Grade 1 licentie en moet ook aanpassingen doen. Plus het hele Formule 1 circus naar Afrika krijgen zal een logistieke uitdaging worden om het vriendelijk uit te drukken.

Formule 1 is contractueel verplicht om minimaal 22 races in een seizoen te houden. Dus als Sepang doorgaat is nog maar 1 extra race nodig.
Ik weet niet of ik Portimão de beste kandidaat zou noemen, juist vanwege de tijd van het jaar.

Uiteindelijk draait het voor de Formule 1 om drie dingen: veiligheid, logistiek en commerciële afspraken. Logistiek spreekt in het voordeel van Portimão, maar veiligheid weegt altijd zwaarder.

Als je in december met een baantemperatuur van rond de 5 à 10 graden zit, krijg je bekende problemen: banden die moeilijk op temperatuur komen, minder grip, langere remwegen en na een safety car duurt het langer voordat de banden weer in hun werkvenster zitten. Als het dan ook nog nat wordt, neemt dat risico alleen maar toe. Dat is niet voor niets de reden dat F1 al jaren geen races meer in Noord-Europa laat in het seizoen.

Sepang heeft juist het tegenovergestelde probleem. Ja, het regent er regelmatig, maar F1 heeft daar bijna twintig jaar ervaring mee opgedaan. Het circuit heeft uitstekende drainage en de buien zijn vaak hevig maar relatief kort. Een uitgestelde start is dan eerder een oplossing dan een heel weekend met koude omstandigheden.

Ik denk daarom dat, als de logistiek en contracten het toelaten, de FIA eerder voor een bewezen warmweercircuit als Sepang kiest dan voor een Europees circuit waar de temperaturen een veiligheidsfactor worden. De nabijheid van de Europese fabrieksteams is een voordeel, maar in november en zeker december wordt het weer een steeds belangrijkere factor.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En als we toch buiten Europa kijken: Australië zou qua weer misschien zelfs nog aantrekkelijker zijn. In november is het daar laat in het voorjaar, met vaak ideale raceomstandigheden. De uitdaging zit daar niet in het klimaat, maar puur in de logistiek. Als zo’n race gecombineerd kan worden met Singapore of Japan, wordt ook dat ineens een stuk realistischer.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Chocoball
@Zwerver dat Portimão de beste papieren heeft is niet mijn uitspraak.

Chocoball in "[F1] Seizoen 2026"
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken