Ok, ok, die dan misschien net niet. Maar velen wel
Wat een enorme teleurstelling dat Max heeft verlengt tot 2030. Dat betekent dat hij geen kampioen meer wordt, ik kan het me in ieder geval niet voorstellen. Vier keer is al extreem knap natuurlijk. Maar ik had hem graag in een traditioneel automerk voor een vijfde keer kampioen zien worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Mog op 20-08-2026 09:58 ]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
We dachten afgelopen jaren ook dat Mercedes was weggevallen.. die staan nu toch ineens weer vooraan.. dus ik snap niet zo goed waarom RB niet nu een minder jaar kan hebben en volgend jaar (bij wijze van) niet weer gewoon vooraan mee kan doen?Mog schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:55:
Wat een enorme teleurstelling dat Max heeft verlengt tot 2030. Dat betekent dat hij geen kampioen meer wordt, ik kan het me in ieder geval niet voorstellen. Vier keer is al extreem knap natuurlijk. Maar ik had hem graag in een traditioneel automerk voor een vijfde keer kampioen zien worden.
*sowieso
Welke andere opties had Max echt? Ik kan me namelijk voorstellen dat de interesse bij Mercedes toch wat minder was, nu ze hun eigen, jonge supertalent hebben zitten. Kimi combineren met Max zou gedoe kunnen opleveren (daar hebben ze al negatieve ervaringen mee) en nu lijken die twee juist een goede relatie te hebben. Liever zo van Max leren, dan misschien mentaal gesloopt worden. Max binnenhalen is op korte termijn mooi, maar ook een risico voor de toekomst. Als ze daarnaast de beste wagen hebben, lijkt Kimi daar wel WDC mee te worden.
McLaren is net als RBR een risico of ze Mercedes kunnen inhalen. RBR heeft dan nog het voordeel dat ze een fabrieksteam zijn. Daarbij verwacht ik dat bij RBR hij meer vrijheid en wellicht sponsorship voor nevenactiviteiten krijgt.
Bij Ferrari lijkt Lewis z'n mojo weer gevonden te hebben, dus die blijft wellicht nog even en de kroonprins gaan ze daar er niet uitgooien. Plus Ferrari being Ferrari, dus ook geen garantie op succes.
Aston Martin is een gigantische gok, met kans dat je kansloos achteraan meesukkelt. En de rest doet ook niet mee om de knikkers.
McLaren is net als RBR een risico of ze Mercedes kunnen inhalen. RBR heeft dan nog het voordeel dat ze een fabrieksteam zijn. Daarbij verwacht ik dat bij RBR hij meer vrijheid en wellicht sponsorship voor nevenactiviteiten krijgt.
Bij Ferrari lijkt Lewis z'n mojo weer gevonden te hebben, dus die blijft wellicht nog even en de kroonprins gaan ze daar er niet uitgooien. Plus Ferrari being Ferrari, dus ook geen garantie op succes.
Aston Martin is een gigantische gok, met kans dat je kansloos achteraan meesukkelt. En de rest doet ook niet mee om de knikkers.
[ Voor 3% gewijzigd door Thile op 20-08-2026 10:47 ]
Ik denk dat het draait om stabiliteit. Hij weet wat hij heeft en dat hij de onbetwiste #1 is bij RBR. Bij andere teams krijgt hij die status niet, hoewel ik geen twijfel heb dat hij competitief zou zijn. Bij Mercedes moet je het tegen Antonelli opnemen, bij MCL tegen Norris en bij Ferrari tegen LeClerc.
Daarnaast heeft RBR nu zijn eigen engine en begin volgend jaar is de nieuwe windtunnel klaar.
Daarnaast heeft RBR nu zijn eigen engine en begin volgend jaar is de nieuwe windtunnel klaar.
Ik had ook graag gezien dat hij naar Mercedes gaat, maar de nieuwe regels maken hele complexe systemen minder dominant waardoor dat grote mercedes cocnern power minder gewicht heeft. Daarnaast heeft Ford of liever gezegd, red bull power trains een hele slimme, unieke test setup waar ze een hele reeks simpele, mobiele test units hebben gemaakt waar ze 10 of meer motoren tegelijk snel kunnen testen op nieuwe dingen. Dat die ford zo snel uit de doos volgens fia metingen de meeste power heeft - minstens zoveel als mercedes ICE - is echt heel indrukwekkend. Blijft over; is red bull auto ontwikkeling op niveau? Ze hebben dit jaar wederom een enorme inhaalslag gemaakt en op wat vervelende betrouwbaarheidsproblemen, gewoon voor Max een hele snelle auto.
Mercedes is ook een hele andere outfit, zou nooit toestaan om op nurburgring te racen en ik denk veel minder tolerant over Verstappens uitspraken.
Bovendien is mogeijk niet Mercedes maar Aston Martin de one to beat in een jaar of 2. Die hebben een soort death star equivalent fabriek opgezet, met de aller allerbeste spullen, Newey als hoofdontwerper en Honda als fabrieksmotor, die natuurlijk heel veel van red bull heeft meegenomen en ook de huidige Ford setup ins & outs weet.
Dus nog 2 jaar red bull, en dan aston martin? En even 250 miljoen op de bank bijschrijven. Mogelijk een 5e titel, dan nog 3 bij volgende team. Klaar is kees.
Mercedes is ook een hele andere outfit, zou nooit toestaan om op nurburgring te racen en ik denk veel minder tolerant over Verstappens uitspraken.
Bovendien is mogeijk niet Mercedes maar Aston Martin de one to beat in een jaar of 2. Die hebben een soort death star equivalent fabriek opgezet, met de aller allerbeste spullen, Newey als hoofdontwerper en Honda als fabrieksmotor, die natuurlijk heel veel van red bull heeft meegenomen en ook de huidige Ford setup ins & outs weet.
Dus nog 2 jaar red bull, en dan aston martin? En even 250 miljoen op de bank bijschrijven. Mogelijk een 5e titel, dan nog 3 bij volgende team. Klaar is kees.
Na de finish in Abu Dhabi 2021 zij hij dat hij nog 10 tot 15 jaar bij RB wilde blijven, en dat doet hij dus ook.
Op naar de 8 Championships!
Op naar de 8 Championships!
Max natuurlijk ook niet, Torro Rosso en daarna Red Bull. Zelfde paraplu maar twee teamsShinji schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:43:
[...]
Ok, ok, die dan misschien net niet. Maar velen wel
Tsja, leuk loyaal maar als Redbull nog twee jaar dit volhoud is het ook moet fijn deze Max te zien
Dat zeggen er heel veel, maar rijdt die nu niet al rond in een mercedes daar? Ik weet niet zeker of Mercedes daar echt zo'n probleem mee heeft. Lewis kreeg ook best een deel vrijheid daar.Rene44 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:27:
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Het gaat natuurlijk niet om de autoMr Pingu schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 12:49:
[...]
Dat zeggen er heel veel, maar rijdt die nu niet al rond in een mercedes daar? Ik weet niet zeker of Mercedes daar echt zo'n probleem mee heeft.
Zie Schumscher, zie Kubica, zie Stroll, zie nu Hadjar.
Teams willen niet dat hun coureurs "extreme" dingen doen simpelweg omdat ze niet willen dat hun miljoenen investeringen "schade oplopen".
En ja, als je genoeg waarde hebt voor het team krijg je weer wat meer vrijheden. Geldt dan niet alleen voor de activiteiten die je onderneemt buiten de eace weekenden, maar ook de activiteiten die je niet onderneemt
Het is niet echt een verrassing, omdat hij misschien geen andere opties heeft. Mercedes heeft Antonelli en McLaren is maar de vraag of dat veel beter is dan Red Bull. Dikke kans dat dus geen van de andere teams het salaris wil, of kan betalen wat hij nu bij Red Bull krijgt.FastFred schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:41:
Tja, totaal geen verrassing. Max is niet zo van de bullshit en om de brij heen draaien en politiek correct zijn. Hij zegt gewoon waar het op staat en hij heeft geruchten over een ander team altijd ontkent.
Hij heeft altijd gezegd dat hij bij Red Bull blijft, en dit bewijst het maar weer eens.
En jaren lang links en rechts mensen die dan roeptoeteren "hij is op vakantie met Toto hij gaat naar Merc", of "hij gaat vast met Newey mee naar Aston" of "hij drinkt koffie naast Zak Brown dus hij gaat naar Mclaren"
Dus hoeft Red Bull het ook niet te betalen.NiaX schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:05:
Dikke kans dat dus geen van de andere teams het salaris wil, of kan betalen wat hij nu bij Red Bull krijgt.
Sure, dan kan Verstappen zeggen "dan stop ik". Maar hij heeft dit seizoen ook al een uitspraak gemaakt in de trant van "ik kan ook thuis op de bank gaan zitten en helemaal niet racen, maar dat wil ik niet". Ergo, ondanks dat het reglement kwalitatief uitermate teleurstellend is is F1 de enige manier om aan zijn rush te komen. En van een lager salaris zal die rush niet lager worden. Leuk dat er vervolgens evt teams tegen elkaar opbieden in salaris. Maar als geen ander team hem écht wil dan hoeft Red Bull ook niet de hoofdprijs te betalen.
Nou inderdaad, en misschien was het wel een handje klap met Mateschitz; of verlengen of de prestatie clausule eruit. Dat laatste is meer een gerucht geweest dan door de partijen erkent.RobertMe schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 13:16:
[...]
Dus hoeft Red Bull het ook niet te betalen.
Sure, dan kan Verstappen zeggen "dan stop ik". Maar hij heeft dit seizoen ook al een uitspraak gemaakt in de trant van "ik kan ook thuis op de bank gaan zitten en helemaal niet racen, maar dat wil ik niet". Ergo, ondanks dat het reglement kwalitatief uitermate teleurstellend is is F1 de enige manier om aan zijn rush te komen. En van een lager salaris zal die rush niet lager worden. Leuk dat er vervolgens evt teams tegen elkaar opbieden in salaris. Maar als geen ander team hem écht wil dan hoeft Red Bull ook niet de hoofdprijs te betalen.
Uiteindelijk weten we niet de exacte inhoud van z'n contract-verlenging; betreft de verlenging enkel Formule 1 of is (obv de samenwerking met Ford) de loopplank neergelegd om met Ford (en RBR of Verstappen.com?) ook WEC te gaan doen?
Het was weer gezellig druk in de Energy Station. Over zijn toekomst zat Verstappen eerder tegen stoppen aan dan naar een ander team wisselen.
Dit, en ook loyaliteit.Sineplex schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:51:
Ik denk dat het draait om stabiliteit. Hij weet wat hij heeft en dat hij de onbetwiste #1 is bij RBR. Bij andere teams krijgt hij die status niet, hoewel ik geen twijfel heb dat hij competitief zou zijn. Bij Mercedes moet je het tegen Antonelli opnemen, bij MCL tegen Norris en bij Ferrari tegen LeClerc.
Die loyaliteit is al in drievoud afbetaald.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Dat is zo, maar ik maak me wel nog zorgen om dat gezeur over "de auto is totaal onbestuurbaar, er zit geen balans in, deze shifts zijn sh*t" ieder raceweekend weer.....Sineplex schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:51:
Ik denk dat iedere coureur zo klaagt, behalve als je auto sneller is dan de rest. Bij Max komt het misschien iets meer ongefiltert eruit.
Verder zit hij gebakken toch, genoeg perspectief om weer mee te gaan doen voor de overwinningen. RB sponsort ook zijn sidequest in de endurance. En hij krijgt waarschijnlijk weer een bak extra geld voorzover hij het nog nodig had.
Verder zit hij gebakken toch, genoeg perspectief om weer mee te gaan doen voor de overwinningen. RB sponsort ook zijn sidequest in de endurance. En hij krijgt waarschijnlijk weer een bak extra geld voorzover hij het nog nodig had.
Verstappen lijkt ook gewoon extreem gevoelig in de details. Hadjar, maar eerder ook Perez, Albon en Ricciardo, hadden andere klachten dan Verstappen voelde. De shifts zijn dan shit maar dat was bij Honda niet beter, en wellicht bij Ferrari en Mercedes ook niet.
Nu is zijn contract verlengd en hoeft hij dit niet meer op de radio te melden?Treveo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:16:
[...]
Dat is zo, maar ik maak me wel nog zorgen om dat gezeur over "de auto is totaal onbestuurbaar, er zit geen balans in, deze shifts zijn sh*t" ieder raceweekend weer.....
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit. Verstappen eist perfectie en alles dat niet perfect is klaagt die over. Combineer dat met dat hij alles voelt....mavamal schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:25:
Verstappen lijkt ook gewoon extreem gevoelig in de details. Hadjar, maar eerder ook Perez, Albon en Ricciardo, hadden andere klachten dan Verstappen voelde. De shifts zijn dan shit maar dat was bij Honda niet beter, en wellicht bij Ferrari en Mercedes ook niet.
Verstappen heeft uitgelegd dat het daar gewoon gaat alsof het een grote familie is, en tegen je eigen familie praat je gewoon anders dan tegen een collega (over de boordradio). Lijkt mij prima, dan ben je in ieder geval eerlijk, en dat lijkt me ook 1 van de grote eigenschappen van Max, dat hij altijd rechtdoorzee en eerlijk is en zegt wat ie denkt. Ik vind dat prima.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het zegt veel over zijn betrokkenheid, dat hij zijn kritiek openlijk uit. Hij zegt gewoon waar het op staat, ook als dat het team even niet uitkomt. Het zegt ook veel dat het team dat ook van hem accepteert. Een overstap naar Mercedes of Ferrari zou een complete cultuurshock zijn voor beide kanten, wat dat betreft.Damian schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 07:35:
Verstappen heeft uitgelegd dat het daar gewoon gaat alsof het een grote familie is, en tegen je eigen familie praat je gewoon anders dan tegen een collega (over de boordradio). Lijkt mij prima, dan ben je in ieder geval eerlijk, en dat lijkt me ook 1 van de grote eigenschappen van Max, dat hij altijd rechtdoorzee en eerlijk is en zegt wat ie denkt. Ik vind dat prima.
Je merkt aan de andere kant ook wel, dat zijn uitspraken nooit op de man zijn, het gaat altijd over de techniek en dat hij na een beter verlopen race ook probeert positief te zijn richting het team. Max realiseert zich ook wel dat de mensen in het team ook positieve feedback nodig hebben om gemotiveerd te blijven. Juist wanneer het slechter gaat.
Hoe er een handtekening kwam onder het nieuwe contract van Verstappen.
https://www.telegraaf.nl/...-formule-1/160259128.html
(het Telegraaf artikel zit achter een betaalmuur)
- Afgelopen dinsdag was Verstappen naar de fabriek in Milton Keynes. Niet alleen voor een simulatorsessie maar ook voor de ondertekening van zijn nieuwe contract met Red Bull tot en met 2030. Op donderdagochtend bracht het team het nieuws over de verlenging.
- Dit jaar twijfelde Verstappen openlijk over zijn toekomst in de Formule 1 en bij Red Bull. De leiding bij Red Bull, sportbaas Oliver Mintzlaff en de aandeelhouders Mark Mateschitz en Chalerm Yoovidhya werden onrustig omdat Verstappen een vertrekclausule in zijn contract had. Deze clausule stond in het vorige contract wat begin 2022 werd opgesteld na het behalen van zijn 1e wereldtitel.
- Teambaas Mekies nodigde Verstappen, zijn vader Jos en Vermeulen in de tweede week van mei uit om naar Milton Keynes te komen. Mekies had een PowerPoint-presentatie voorbereid en liet hun haarfijn zien wat er allemaal in de pijplijn zat bij Red Bull. Het gaat daarbij om de ontwikkeling van de wagen, het motorenproject en hoe Mekies de belangrijkste posities het liefst wil invullen. Ook bezoeken ze de nieuwe windtunnel, die vanaf volgend jaar in gebruik wordt genomen. De huidige windtunnel stamt nog uit de tijd van net na de Tweede Wereldoorlog. Begin juni was er ook nog een onderhoud tussen Mintzlaff, de aandeelhouders, Verstappen en Vermeulen in Salzburg.
- Red Bull deed er alles aan om Verstappen te overtuigen om te blijven, met de intentie van beide partijen om nog heel lang met elkaar door te gaan. Beide partijen kwamen vorige week tot een akkoord en de handtekeningen werden deze dinsdag dus gezet. Wat ook hielp waren de korte lijnen tussen het Verstappen-kamp, Mintzlaff en de aandeelhouders van Red Bull.
- Daarnaast zegt Verstappen voorlopig nog niet klaar te zijn in de Formule 1 en is blij dat er voorlopig rust is. De aanwezige media vertelde hij gisteren over zijn oude ’belofte’ aan teamoprichter Dietrich Mateschitz die in 2022 overleed. Verstappen gaf aan het zijn droom was om het hele Formule 1-pad te bewandelen met Red Bull.
- De afgelopen jaren zijn verschillende personen vertrokken en Red Bull werkt er hard aan om nieuw talent binnen te halen. De tijd zal uitwijzen of ze daar succesvol in zijn maar dat is ook de vraag bij de andere teams. Geen enkel team kan garanderen dat ze volgend jaar en het jaar daarop gaan winnen. Nu wordt geprobeerd stap voor stap weer richting de top te komen.

https://www.telegraaf.nl/...-formule-1/160259128.html
(het Telegraaf artikel zit achter een betaalmuur)
Toch wel een aparte reactie van Toto op het nieuws over de verlenging van Max
https://www.instagram.com...igsi=MWNvOTBkc3NmY3B3Mg==
[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 21-08-2026 20:12 ]
Wat was zijn reactie dan?Exocet schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:11:
Toch wel een aparte reactie van Toto op het nieuws over de verlenging van Max
https://dubz.link/c/b738ea voor niet IG gebruikers."..well! Uhm. What can I say? Uhhh, I'm sure that Raymond has done a very good job! And.. that.. uh.. let's see."
En ook nog dit.
"We have the best of him, he's driving our Mercedes in the really important races, and maybe in the Nordschleife theres going to be a few more. He's staying in the family."~
[ Voor 25% gewijzigd door Chocoball op 21-08-2026 21:08 ]
Vond het meer lijken alsof van alles wou zeggen maar het niet konCreativeS schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:56:
[...]
Mond vol tanden en Max blijft toch in de familie bij de wel belangrijke races
Perceptie.418O2 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Vond het meer lijken alsof van alles wou zeggen maar het niet kon
Chocoball schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
En ook nog dit.Members only:[...]
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dus F1 behoort niet tot de voor Mercedes echt belangrijke races? Interessant.
Oké...418O2 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:02:
[...]
Ze zijn volgens mij goed bevriend dus hij wist het vast al
Het F1-team is niet meer 100% Mercedes?Toke_gt schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
![]()
Dat zegt hij wel met een grijns op zijn gezicht. Hij haakt in op een grappig bedoelde opmerking van Coronel.Toke_gt schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
![]()
Ook Toto is niet altijd serieus hoor, de man heeft best wat humor.
Ook nooit geweest meen ik. Toto is altijd op persoonlijke titel eigenaar geweest van heel veel aandelen. Nu is het meen ik 33/33/33 Toto/Mercedes/Petronas. Voorheen wellicht 50/50 of dat een Lauda er nog had.Marcel Br schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:00:
[...]
Het F1-team is niet meer 100% Mercedes?
Het team is dus zeg nooit voor meer dan 75% eigendom van Mercedes geweest.
Haha, klinkt alsof Toto heel veel geld had geboden maar dat hij denkt dat Raymond er bij Red Bull nog meer uit heeft gehaald.Chocoball schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:06:
[...]
[...]
https://dubz.link/c/b738ea voor niet IG gebruikers.
En ook nog dit.
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hoewel er geen bedragen zijn genoemd zou Verstappen vanaf 2027 een jaarsalaris gaan verdienen van 92 miljoen euro wat met bonussen nog kan oplopen tot 115 miljoen euro per jaar, waarmee de 4-jarige overeenkomst op 460 miljoen euro kan uitkomen.AtlAntA schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:57:
[...]
Haha, klinkt alsof Toto heel veel geld had geboden maar dat hij denkt dat Raymond er bij Red Bull nog meer uit heeft gehaald.
Voor degenen die klagen dat F1 teveel celebs in beeld brengt, Fox nu tijdens Indy doet een compleet interview met Melania Trump tijdens de race.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Wie is dat?asing schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 19:51:
Voor degenen die klagen dat F1 teveel celebs in beeld brengt, Fox nu tijdens Indy doet een compleet interview met Melania Trump tijdens de race.
ViervoudMog schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:02:
[...]
Die loyaliteit is al in drievoud afbetaald.
De First Lady, vrouw van Pres Trump.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik denk dat die opmerking sarcastisch was omdat ze heel lang uit beeld is
Of de Second Lady na Natalie Harp?
(Waarmee het interview van Fox in een nog iets ander licht komt te staan... )
En graag weet on topic.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Qiddiya lijkt ondertussen ook goed op te schieten:
https://x.com/ahmed_baokb...91687475315933226/video/1
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.Damian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 11:58:
Qiddiya lijkt ondertussen ook goed op te schieten:
2028 als F1 race geloof ik.
Tjah als geld geen issue is krijg je dit soort creatiesjaapstobbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
[...]
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.
Onboard in de sim:
Zul je zien, komen ze onderaan aanrijden, batterij leeg..jaapstobbe schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:49:
[...]
Hoog Mariokart gehalte, wel gaaf hoor, wat een accelleratie als je naar beneden gaat.
..dan maar hopen dat ze genoeg momentum hebben om omhoog te komen.
Zou wel echt hilarisch zijn
*sowieso
Want? Batterij leeg is nog steeds 612pk. 2028 is het 60/40 verhouding ICE/Elektrisch, daarmee komen ze de bult wel op hoor...DonJunior schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Zul je zien, komen ze onderaan aanrijden, batterij leeg..![]()
..dan maar hopen dat ze genoeg momentum hebben om omhoog te komen.
Zou wel echt hilarisch zijn
... het was een grapjeDamian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:04:
[...]
Want? Batterij leeg is nog steeds 612pk. 2028 is het 60/40 verhouding ICE/Elektrisch, daarmee komen ze de bult wel op hoor...
*sowieso
Na Zandvoort onderstreept wederom mijn eerdere opinie; beleving en emotie is weg uit de f1. Dat een Porsche of GP3 meer op de zintuigen speelt dan de koningsclasse …. Heb je als besturend orgaan kei hard gefaald. De Dyson stofzuiger thuis, is beetje ziek, komt nu meer geluid uit dan de huidige generatie bolides
[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 24-08-2026 13:45 ]
Nou, ik kom niet meer bij.
oeff wat zuur.. sorry hoor kerel.
*sowieso
De opmerking staat "hilarisch
Geeft het wel beetje weg
Fijn dat jij het wel grappig vond danhimlims_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
De opmerking staat "hilarisch"
Geeft het wel beetje wegniet alles te serieus nemen.
With Lando Norris' win in Zandvoort, For the first time in the entire history of Formula 1, we saw a McLaren win the race and two Mercedes finish in P2 and P3

funfact dinsdag!

funfact dinsdag!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Sinds Merc sinds 2010 weer mee doet was er ook niet veel meer te winnen voor McLaren? Dat had dan hoogstens in 2014 gekund toen McLaren nog met Merc motoren reed, en daarvoor deed Merc ook niet echt vooraan mee.basvn schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:17:
With Lando Norris' win in Zandvoort, For the first time in the entire history of Formula 1, we saw a McLaren win the race and two Mercedes finish in P2 and P3
[Afbeelding]
funfact dinsdag!
En nu McLaren een jaar of 3 vooraan mee doet deed Merc weer niet vooraan mee, en was er nog concurrentie van Red Bull en/of Ferrari.
En toen Merc heel erg vroeger mee deed bestond het team van McLaren nog niet?
Dus eigenlijk ook niet heel verrassend. Dat het voor zeg 2022 niet is voorgekomen zal niemand verbaasd over zijn. Dat het na 2022 niet is voorgekomen ook niet perse want meer teams aan de top.
En McLaren en Mercedes hebben wel vaker met 2 coureurs op het podium gestaan. In all die McLaren-Mercedes jaren (Hakkinen en DC bv, of Hamilton + Alonso / ...).
Er lijkt vooral gekeken te worden naar hoeveel records er kunnen zijn, en de marketing voor alles om het circuit heen.... Ik hoop dat Wurz en Tilke ook hebben gekeken naar of het leuk racen oplevert... Maar ik betwijfel het.Damian schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:55:
[...]
Tjah als geld geen issue is krijg je dit soort creaties
[YouTube: How Qiddiya City's F1 Track will "Push the Boundaries" of Racing]
Ontworpen door Alexander Wurz in samenwerking met Tilke.
Onboard in de sim:
[YouTube: This is the NEW UPDATED 2028 Qiddiya Speed Park F1 Track!]
Onderhoud zal wel een aardige duid kosten
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Over 3 weken weten we hopelijk of we een finale race in Abu Dhabi gaan krijgen of dat er 14 dagen na Las Vegas in Imola de finale gaat plaatsvinden.
Ook zijn er nog wat zorgen over de kalender van 2027 als ook dan blijkt dat de eerste 2 races in Bahrein en Saoedi-Arabië niet verreden kunnen worden. Het mogelijke plan is dan om het seizoen gewoon in maart te starten met de grand prix van China en Japan. Australië als openingsrace gaat niet lukken omdat de werkzaamheden aan het nieuwe pitgebouw dan nog niet afgerond zijn. Vervolgens worden Bahrein en Saoedi-Arabië naar april verplaatst tenzij de situatie in de Golfregio het toelaat.
https://www.the-race.com/...n-for-2027-season-opener/
Ook zijn er nog wat zorgen over de kalender van 2027 als ook dan blijkt dat de eerste 2 races in Bahrein en Saoedi-Arabië niet verreden kunnen worden. Het mogelijke plan is dan om het seizoen gewoon in maart te starten met de grand prix van China en Japan. Australië als openingsrace gaat niet lukken omdat de werkzaamheden aan het nieuwe pitgebouw dan nog niet afgerond zijn. Vervolgens worden Bahrein en Saoedi-Arabië naar april verplaatst tenzij de situatie in de Golfregio het toelaat.
https://www.the-race.com/...n-for-2027-season-opener/
Is Imola dan nu wel een feit als backup? Of is het "wellicht misschien dat als er uitgeweken moet worden dat het dan Imola zou kunnen worden"?Chocoball schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:25:
Over 3 weken weten we hopelijk of we een finale race in Abu Dhabi gaan krijgen of dat er 14 dagen na Las Vegas in Imola de finale gaat plaatsvinden.
Uhh, als ze in maart niet in Bahrein kunnen rijden lijkt het mij zeer sterk dat dat in april wel kanHet mogelijke plan is dan om het seizoen gewoon in maart te starten [...]. Vervolgens worden Bahrein en Saoedi-Arabië naar april verplaatst tenzij de situatie in de Golfregio het toelaat.
The Last One | Dutch GP 2026 (Lollipopman Comics)
Het is ook letterlijk de laatste aflevering in deze vorm[ Voor 18% gewijzigd door Chocoball op 26-08-2026 16:51 ]
Nieuwste F1-circuit levert twee weken voor GP al chaos op: maar liefst 19 rode vlaggen tijdens Formule 3-test
Dat belooft spektakel
Dat belooft spektakel
Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”
In 2027 wordt er geracet op Zandvoort, Bahrain Heineken0,0% Trophy of the DunesRobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:31:
[...]
Is Imola dan nu wel een feit als backup? Of is het "wellicht misschien dat als er uitgeweken moet worden dat het dan Imola zou kunnen worden"?
[...]
Uhh, als ze in maart niet in Bahrein kunnen rijden lijkt het mij zeer sterk dat dat in april wel kanTegen die tijd duurt de "excursie" een jaar. Een maand meer of minder zal daar dan geen verschil in maken.
Tsja, F3. Waren er in Baku 2016 niet ook meerdere rode vlaggen voor F2? Terwijl het spannendste in F1 was of Hamilton het juiste knopje op het stuur wist te vinden.
Interessanter is wellicht dat de omwonenden nu al totaal not amused zijn over de geluidsoverlast.
F3 maakt dan ook meer herrie dan de F1RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Tsja, F3. Waren er in Baku 2016 niet ook meerdere rode vlaggen voor F2? Terwijl het spannendste in F1 was of Hamilton het juiste knopje op het stuur wist te vinden.
Interessanter is wellicht dat de omwonenden nu al totaal not amused zijn over de geluidsoverlast.
Was dat niet 2021 "brake magic"? Na de klapband van Verstappen.RobertMe schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Dat was iets anders.Shinji schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:32:
[...]
Was dat niet 2021 "brake magic"? Na de klapband van Verstappen.
2016 was er initieel dat verbod op radio verkeer, waarbij het team de coureur deed helpen. Ergens gedurende de race in Baku hadden beide Merc auto's een "probleem". Waar Rosberg dat vrij snel wist op te lossen heeft Hamilton toen echt ronde lang op de radio lopen zeuren voor wat die moest doen incl. "dan ga ik gewoon alles proberen".
Later heeft Rosberg, in Silverstone, toen nog een straf gekregen. Had ineens een probleem met de versnellingsbak waarna zijn engineer IIRC onmiddelijk (/"uit gewenning"?) een andere setting doorgaf. Waarvoor Rosberg toen een time penalty kreeg.
Niet veel lager is die regel toen weer geschrapt.
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 26-08-2026 19:46 ]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.Chocoball schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:19:
[...]
Hoe het van bovenaf er nu uit ziet.
[Afbeelding]
En de Red Bull motor is wederom de beste dus geen upgrades voor ze: https://www.tubantia.nl/f...or-van-red-bull~a699ccd5/
Blijft belachelijk die ADUO.LXXI schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.
En de Red Bull motor is wederom de beste dus geen upgrades voor ze: https://www.tubantia.nl/f...or-van-red-bull~a699ccd5/
Mercedes lacht zich rot.
Waarom zou je het hybride systeem ook niet al één systeem behandelen dat al het vermogen levert.
Breaking news: Ferrari heeft de achtervleugel die de meeste downforce genereert, tot het einde van het seizoen mag alleen nog gewerkt worden aan de voorvleugel.
Breaking news: Ferrari heeft de achtervleugel die de meeste downforce genereert, tot het einde van het seizoen mag alleen nog gewerkt worden aan de voorvleugel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Geen updates uit mogen voeren aan je motor omdat je 'de beste' bent, ook al vertelt dat maar het halve verhaal. Welke ***** heeft dat ooit bedacht joh?LXXI schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Gelukkig toch nog een zandbak race dus.
Ook mooi kut voor de coureurs. Rij je in wat effectief het vierde team is, krijg je te horen dat je geen motor upgrades mee mag nemen want je hebt de beste motor. Thanks man
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemdSomerenV schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 21:43:
[...]
Geen updates uit mogen voeren aan je motor omdat je 'de beste' bent, ook al vertelt dat maar het halve verhaal. Welke ***** heeft dat ooit bedacht joh?
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:07:
[...]
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemd
per aspera ad astra
Blijft een belachelijke regel, er is dus niets dat naar het elektrische deel kijkt? Bizar en een vreemde gang van zaken.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het is niet alsof de teams onderling wisten hoe goed de rest wasLAD93 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:10:
[...]
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…
Daarnaast heeft RBR altijd al gezegd "we zijn op zoek naar een partner voor het hybride deel". Dus RBPT heeft zich ook voornamelijk met de ICE bezig gehouden, en die blijkt dan ook prima in orde te zijn. Voor het elektrische deel hadden ze de kennis niet voldoende in-house. Hadden ze dan de rest van de tijd duimen moeten gaan zitten draaien om de ICE niet zo goed te maken?
Omdat ze allemaal dachten het nodig te hebben?himlims_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:07:
[...]
vraag is, waarom hebben de teams hier mee ingestemd
En als ik het goed begrepen heb is er zelfs een loophole dat je omdat de ICE minder is de motor mag verbeteren? Dus verbrandingsmotor loopt achter, en daardoor mag je (ook) de elektrische motor upgraden. Vervolgens doe je alleen de elektrische motor upgraden, wat dus meer performance geeft. Maarja, de ICE heb je niks aan gedaan, dus de volgende "ronde" loop je nog steeds achter qua ICE en mag je weer een upgrade doen.
Een sport waar de ontwikkeling van de techniek toonaangevend is en dan mag je niet ontwikkelen. Klinkt logisch...
Wat een gekronkel toch allemaal. Heeft dan niemand door dat het regels op regels op regels op regels principe een stille dood is voor de sport? Het lijkt de politiek wel.
Wat een gekronkel toch allemaal. Heeft dan niemand door dat het regels op regels op regels op regels principe een stille dood is voor de sport? Het lijkt de politiek wel.
Some infinities are bigger than others.
Het laat vooral zien hoe ongelooflijk knap het is dat RBPT in het eerste jaar dat ze zelf een ICE bouwen dat meteen als beste doen. Tuurlijk hebben ze knappe koppen weggeplukt bij andere fabrikanten en natuurlijk zit er een flinke bak geld achter. Maar dat je meteen een betere ICE dan Ferrari, Honda en zelfs Mercedes bouwt is gewoon heel bijzonder.
En hoe het met die ontwikkeling werkt hebben de teams zelf voor gelobbyd, inclusief RBR
En hoe het met die ontwikkeling werkt hebben de teams zelf voor gelobbyd, inclusief RBR
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hebben ze er echt zelf voor gelobbyd of zijn ze er mee akkoord gegaan? Ik dacht dat het vooral was dat het lastig was een generieke test voor het electrische gedeelte te maken dus hebben ze het voor lief genomen dat dat niet meegenomen werd.sanderb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:38:
Omdat je als team toch de beste motor wilt bouwen lijkt mij. Die hele ADUO werkt dus averechts want nu heeft iemand een heel sterk hybride deel maar een zwakker ICE en die mag wel door ontwikkelen. Erg kunstmatig allemaal.LAD93 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 22:10:
[...]
Of is de vraag “waarom heeft RB zo belachelijk hard gefocust op het ICE stuk terwijl ze wisten dat de ADUO regelgeving alleen daar naar keek?” MERC en FER hebben dat veel slimmer gedaan en een veel beter elektrisch gedeelte en aero pakket neergelegd…
"When you grow up your heart dies"
De DM01 is dan ook ontworpen en gebouwd door engineers die bij Mercedes weggeplukt zijn. Ze zijn echt voor het neusje van de zalm gegaan en daar hebben ze nu, vreemd genoeg, last van.sanderb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:38:
Het laat vooral zien hoe ongelooflijk knap het is dat RBPT in het eerste jaar dat ze zelf een ICE bouwen dat meteen als beste doen. Tuurlijk hebben ze knappe koppen weggeplukt bij andere fabrikanten en natuurlijk zit er een flinke bak geld achter. Maar dat je meteen een betere ICE dan Ferrari, Honda en zelfs Mercedes bouwt is gewoon heel bijzonder.
Waanzinnig slim van merc en Ferrari hoe ze dit gespeeld hebben. RBR had het vermogen terug kunnen schroeven na de testdagen. Daar hadden ze kunnen zien dat ze de beste ICE hadden. Doe net als merc wat software trucjes of andere brandstof oid en lach je suf. Fransen zijn gewoon niet zo handig in die dingen. Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.
Hoe hadden ze dat moeten zien dan? De testdagen waren toch gewoon inclusief electrisch gedeelte? Of moet elk team volledig open kaart spelen?Lynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Waanzinnig slim van merc en Ferrari hoe ze dit gespeeld hebben. RBR had het vermogen terug kunnen schroeven na de testdagen. Daar hadden ze kunnen zien dat ze de beste ICE hadden. Doe net als merc wat software trucjes of andere brandstof oid en lach je suf. Fransen zijn gewoon niet zo handig in die dingen. Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.
En welke fransen bedoel je? Mekkies zit er pas sinds eind vorig seizoen toen de motor al lang gemaakt grotendeels gemaakt was? Veel mensen komen over van MB en de samenwerking is met het Amerikaanse Ford. Dus wat maakt dit 'Renault' en 'Frans'?
vanwege de exodus bij RBL moeten er posities gevuld worden, dus RBL trekt nieuw personeel aan, waarvan meer en deel franstalig is. Discussie franse werk etiek en burocratie is hier al meermaals besproken. Ik sluit me dan ook volledig aan bij, @Lynx wordt een kaarsje wat langzaam uit gaat.Shinji schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:19:
[...]
Hoe hadden ze dat moeten zien dan? De testdagen waren toch gewoon inclusief electrisch gedeelte? Of moet elk team volledig open kaart spelen?
En welke fransen bedoel je? Mekkies zit er pas sinds eind vorig seizoen toen de motor al lang gemaakt grotendeels gemaakt was? Veel mensen komen over van MB en de samenwerking is met het Amerikaanse Ford. Dus wat maakt dit 'Renault' en 'Frans'?
ik zou eerder zeggen MSport kloon omdat een gedeelte van dat Franstalig personeel ook in rallysport heeft gewerkt voor Fords rallyteam MSportLynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Maar die exodus is toch vooral bij RBR? Wat los staat van RBPT?himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:21:
[...]
vanwege de exodus bij RBL moeten er posities gevuld worden, dus RBL trekt nieuw personeel aan, waarvan meer en deel franstalig is. Discussie franse werk etiek en burocratie is hier al meermaals besproken. Ik sluit me dan ook volledig aan bij, @Lynx wordt een kaarsje wat langzaam uit gaat.
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner gewordenShinji schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:36:
[...]
Maar die exodus is toch vooral bij RBR? Wat los staat van RBPT?
Dat snap ik, alleen dat staat toch los van RBPT? Ik zie niet in wat dit met het niet slim spelen van ADUO regels te maken heeft. De motor wordt (lijkt mij) gewoon bij RBPT getest, daar heeft RBR niks mee te maken (buiten dat ze dezelfde CEO hebben). Dus RBR heeft geen invloed op terugschroeven van de motor zodat ze langzamer door de test komen (wat mij al niet echt lijkt te mogen/kunnen overigens) en je zegt dat de fransen daar niet zo slim in zijn, maar die zitten vooral bij RBR en niet bij RBPT.himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner geworden
de stille dood van vroeger was dat de partij met de unlimited spend gewoon het kampioenschap kon kopen door onmeunig veel geld uit te geven aan de motor.Major_ton schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 00:28:
Een sport waar de ontwikkeling van de techniek toonaangevend is en dan mag je niet ontwikkelen. Klinkt logisch...![]()
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Met Fransen wordt je geen WK? Ik zal het Jean Todt vertellen. Misschien kunnen we Fred Vasseur ook vast aan de kant zetten, die heeft de afgelopen jaren Ferrari ook niet stabieler weten te krijgen.himlims_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:03:
[...]
klopt, juist dat is issue; meer franse burocratie, franse etiek, franse mentaliteit [..] kans dat je WK wordt is aanzienlijk kleiner geworden
Ik denk dat het minder de nationaliteit van de personen is, en meer de bedrijfscultuur. In het verleden was dit bij Ford/Jaguar ook een issue, tot het onder leiderschap van Horner en Newey omgegooid werd.
Een beetje voorbarig niet? Hij is nog jong en kan komende jaren nog vanalles gebeuren. En zelfs als het zo is dat hij geen titels meer zou winnen, dan heeft hij nog steeds een succesvollere carriere gehad dan de meeste andere coureurs waar hij gewoon met trots op terug mag kijken. In F1 moet nu eenmaal veel op de juiste plek vallen om te winnen. Alle teams maken periodes van droogtes mee nadat ze heel succesvol zijn geweest. Dat hoort er nu eenmaal bij.Lynx schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:15:
Anyway, de carrière van Max gaat als een nachtkaars uit. We hebben allemaal gezien hoe het met Alonso is gegaan en RBR is nu een Renault kloon.
Colapinto heeft een contractverlening voor 2027 bij Alpine. Zullen de sportieve Argentijnse 'fans' ook blij mee zijn.

https://www.alpinef1.com/news/Franco-is-ours-for-2027

https://www.alpinef1.com/news/Franco-is-ours-for-2027
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 27-08-2026 13:48 ]
Max wordt als zeer belangrijk gezien voor de strategische beslissingen van Red Bull. Volgens Mekies dan.Tomcatter_31 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:30:
[...]
Een beetje voorbarig niet? Hij is nog jong en kan komende jaren nog vanalles gebeuren. En zelfs als het zo is dat hij geen titels meer zou winnen, dan heeft hij nog steeds een succesvollere carriere gehad dan de meeste andere coureurs waar hij gewoon met trots op terug mag kijken. In F1 moet nu eenmaal veel op de juiste plek vallen om te winnen. Alle teams maken periodes van droogtes mee nadat ze heel succesvol zijn geweest. Dat hoort er nu eenmaal bij.
Max heeft formeel niet het laatste woord, maar zijn invloed is uitzonderlijk groot. Mekies zei deze week zelf, naar aanleiding van Max' contractverlenging tot 2030, dat Verstappen het “central point of the team” is en dat Red Bull hem betrekt bij alle strategische beslissingen.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 27-08-2026 14:03 ]
De 1e ADUO periode liep tot en met de grand prix van Canada. De 2e ADUO periode tot en met de grand prix van Hongarije.
Het cumulatieve resultaat is dat Mercedes tussen 2 en 4% zit en mag daarmee 1 extra homologatie doen in 2026 en 1 in 2027. Audi, Ferrari en Honda zitten boven de 4% en mogen 2 extra homologaties doen in 2026 en 2 in 2027. Ook krijgen ze allemaal extra testuren en mogen ze hun budgetplafond daarop aanpassen.
Vanwege het vertrouwelijke karakter worden de Power Unit performance index metingen niet openbaar gemaakt. De 3e periode ADUO loopt van de grand prix van Nederland tot en met de grand prix van Mexico.
https://www.fia.com/news/...econd-review-periods-2026
Het cumulatieve resultaat is dat Mercedes tussen 2 en 4% zit en mag daarmee 1 extra homologatie doen in 2026 en 1 in 2027. Audi, Ferrari en Honda zitten boven de 4% en mogen 2 extra homologaties doen in 2026 en 2 in 2027. Ook krijgen ze allemaal extra testuren en mogen ze hun budgetplafond daarop aanpassen.
Vanwege het vertrouwelijke karakter worden de Power Unit performance index metingen niet openbaar gemaakt. De 3e periode ADUO loopt van de grand prix van Nederland tot en met de grand prix van Mexico.
https://www.fia.com/news/...econd-review-periods-2026
Een mooie Zandvoort bedankt video van Andy Rush (Aston Martin F1 Gearbox Technician)
https://www.instagram.com...igsi=MW9nbnRsc2FqMWprYQ==
https://www.instagram.com...igsi=MW9nbnRsc2FqMWprYQ==
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 27-08-2026 19:02 ]
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken