FixedG_Dragon schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:20:
Laat het seizoen maar beginnen, heb er onwijs veel zin in! @Chocoball Het onderwerp ziet er wederom strak uit, complimenten.
Hier nogmaals de datums wanneer de teams hun auto's liveries onthullen:
[Afbeelding]
@Chocoball Ziet er goed ui!
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
@Chocoball Props voor de topic start!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Eigenlijk sinds 2023 al, dat maakt dit de 4e op rij.Pierre schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:43:
@Chocoball Goed bezig weer, zoals een paar jaar alweer hulde
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
U bent toch niet stiekem voor een tweede kampioenschap voor Norris in 2026 hè
Dat heb je fout, dat wordt Hülkenberg! Of hij wordt dat in 2027... met nummer 27.
Ach ja, mooie TS @Chocoball !
- hoe gaat Hadjar het doen t.o.v. Verstappen
- hoe de verhoudingen tussen de teams liggen met de nieuwe auto’s
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ben benieuwd hoe het veld (niet) op elkaar zit dit seizoen, hoe de motor van RBR het gaat doen enz.
Mijn boefje is liev!
Heb erg veel zin in het komende seizoen weer, net als elk jaar. Maar nu net een beetje spannender toch.
Ben erg benieuwd naar de start van het seizoen. Hoe gaan de krachtsverhoudingen zijn de eerste 10 races? Zelf verwacht ik dat er grote verschillen zullen zijn tussen de teams. De kans dat er 1 of 2 dominante teams zijn en de rest veldvulling lijkt me erg groot. Dan het andere rijden, meer managen, kunnen de auto's volgen zoals men verwacht? Zelf ben ik zeker van plan om alles te blijven volgen zoals ik al heel lang doe. We gaan het zien.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Weer een nieuw Era van de F1 met nóg meer electrscihe aandrijving.
Ik vermoed dat in het begin het hééél erg gaat wennen en hoop dat het "race" aspect erin blijft. Dus niet al te veel managen, al zit dit er nu dik in natuurlijk. Ben benieuwd!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Prestatiegebieden die komend seizoen onderscheidend kunnen zijn, zijn de verbrandingsmotor en accu, het energiebeheer en brandstof, aerodynamica en gewicht. Ook wordt de rol van de coureur genoemd maar die zal afhankelijk zijn van deze gebieden.Holk schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:23:
Ik ben het meest benieuwd waar de focus op lag bij de ontwikkeling van de auto’s bij de diverse teams. Er waren geruchten dat enkele teams nagenoeg geen rem achter hebben en meer op energie harvesting remmen, anderen weer andere manieren van deployment. Lijkt me een recept voor auto’s die harder remmen vs auto’s die sneller kunnen optrekken. De eerste paar races gaan wel interessant worden op rijstijl gebied
Denk ook dat we de eerste vrije trainingen veel spektakel kunnen verwachten. Coureurs die moeten wennen aan het nieuwe remmen, de boost functie, het op tijd regenereren. Zie voor me dat de 1 na de andere uit de bocht vliegt. Afgezien van mogelijk ploffende motoren, weigerende remmen enz.Chocoball schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:40:
[...]
Prestatiegebieden die komend seizoen onderscheidend kunnen zijn, zijn de verbrandingsmotor en accu, het energiebeheer en brandstof, aerodynamica en gewicht. Ook wordt de rol van de coureur genoemd maar die zal afhankelijk zijn van deze gebieden.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Denk dat dit wel meevalt. Ik zie eerder 12 maanden aan geklaag over andere teams voor me.AvK schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:53:
[...]
Denk ook dat we de eerste vrije trainingen veel spektakel kunnen verwachten. Coureurs die moeten wennen aan het nieuwe remmen, de boost functie, het op tijd regenereren. Zie voor me dat de 1 na de andere uit de bocht vliegt. Afgezien van mogelijk ploffende motoren, weigerende remmen enz.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Exact expert nodig?
McLaren - Pato O’Ward
Mercedes - Frederik Vesti
Red Bull - Yuki Tsunoda
Ferrari - Antonio Giovinazzi
Williams - Luke Browning
Racing Bulls - Ayumu Iwasa
Aston Martin - Jak Crawford
Haas - Ryō Hirakawa
Audi - TBC
Alpine - Paul Aron
Cadillac - Zhou Guanyu
[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 11-01-2026 15:38 ]
Dat weten we nog niet. De FIA heeft wel bepaalde eisen gesteld waar de nieuwe brandstof aan moet voldoen (minimum eisen).DDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
Gaat de brandstofleverancier nog uitmaken kwa prestaties ?
Leveranciers zijn :
Petronas: Partner van Mercedes. Petronas levert de brandstof voor het fabrieksteam van Mercedes en de klantenteams McLaren, Williams en Alpine.
Shell: Blijft de langdurige partner van Ferrari. Shell voorziet het fabrieksteam van Ferrari, evenals Haas en het nieuwe team Cadillac van brandstof.
ExxonMobil (Mobil 1): Partner van Red Bull Ford. Zij leveren aan Oracle Red Bull Racing en Racing Bulls.
Aramco: Partner van Honda. Aramco is de exclusieve leverancier voor het fabrieksproject van Aston Martin.
BP / Castrol: Partner van de nieuwe toetreder Audi.
Persoonlijk verwachten dat het een van de doorslaggevende aspecten gaat worden dit seizoen; misschien wel zoals bijnbridgestone/michelin “toen”DDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
Vermoedelijk wel. Er was een tijd dat er echte "race fuel" werd gebruikt. Daarna werd het ongeveer gelijk aan wat je bij de pomp kon kopen, om later steeds meer bio componenten toe te voegen waardoor F1 vorig seizoen reed op iets wat gelijkenis vertoont met E10.DDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
Een leerzaam artikel over een seizoen uit het verleden wat ik zo snel kon vinden : https://f1chronicle.com/what-fuel-do-formula-1-cars-use/ (volgens mij 2024 en 2025).
Grappig detail : Fernando Alonso was in een test van Ferrari 0.9 sec sneller op race benzine dan straatbenzine. De race benzine zorgde voor betere acceleratie, de straatbenzine voor een hogere topsnelheid.
Anyway. de reden waarom je geen normale E10 zag was de 1:18 compressieverhouding. Samen met de turbo zorgt dit voor extreme temperaturen en drukken in de verbrandingskamers waardoor detonatie (kloppen) op de loer ligt. Het RON getal moet dus flink verhoogd worden om je blok niet te slopen.
Ik vermoed dat het bij de nieuwe sustainable brandstoffen niet anders gaat zijn. Die worden getweaked tot het uiterste om het maximale eruit te halen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er staat een hele uitleg over brandstof in de topic startDDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
De kwaliteit per leverancier zal verschillen en brandstof zal zeker een rol gaan spelen wat prestaties betreft.
JaDDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
Maar gezien elke motor fabrikant een specifieke leverancier hebt zul je dat vooral zien verstop in de prestaties van de motor.
[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2026 18:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
NeeDDX schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:19:
Want de fuel flow is gebaseerd op energie en niet op volume. Een hoog energetische brandstof zal dus afgeknepen worden tov een laag energetische brandstof. Met de marges die er te verwachten zijn in de brandstof zal dit geen groot voordeel opleveren
Weet je dat heeeeel zeker?Holk schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:16:
[...]
Nee
Want de fuel flow is gebaseerd op energie en niet op volume. Een hoog energetische brandstof zal dus afgeknepen worden tov een laag energetische brandstof. Met de marges die er te verwachten zijn in de brandstof zal dit geen groot voordeel opleveren
Gewoon de reglementen lezen…
https://www.fia.com/sites...ssue_7_-_2024-06-11_1.pdf
Of
https://www.fia.com/file/186874/download
[ Voor 22% gewijzigd door Holk op 11-01-2026 20:04 ]
Het Teams gedeelte heeft vandaag alsnog een aanpassing gekregen want de Formule 1 website stond blijkbaar ook niet stil en heeft Lindblad, Bottas en Perez toegevoegd als coureurs maar toont nog wel de wagens van 2025.
Kijk gerust of de aanpassingen jullie bevalt.
Dank voor je suggestie.TheBrut3 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:37:
Goede topicstart weer. Eventueel nog de namen van de reserve coureurs opnemen?
De discussie over reservecoureurs en coureurs die tijdens het seizoen vervangen worden is al eerder gevoerd. We zitten met een beperking van het forum in de breedte met als gevolg dat het uit de lengte moet komen. Dit jaar is er behoorlijk wat informatie bij gekomen wat de topic start al vrij lang maakt. Wel is het zo dat elk team gelinkt staat naar de Formule 1 website en daar is ook zichtbaar wie de reservecoureur van het team is.
Misschien als we het Teams gedeelte nog een keer onder handen nemen dat er wat ruimte ontstaat, maar aan de andere kant denk ik dat we het hier eerder over de coureurs, team principal en technical director hebben die er genoemd staan dan over een reservecoureur.
Geen idee hoeveel werk dat is dus ieder antwoord is prima!
Ik moet beter kijken
[ Voor 8% gewijzigd door evilution op 11-01-2026 21:50 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Staat onder index toch?evilution schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:47:
Zou er een inhoudsopgave kunnen komen die verwijst naar de verschillende onderdelen (kalender, teams reglementen etc).?
Suggestie: bij de trams de motor leveranciers nog toevoegen? Is ook het eea in geshuffled en niet geheel onbelangrijk
Verder ook erg veel zin in dit seizoen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zoals door @TinusXIII aangegeven staat er direct onder de foto een inhoudsopgave of index in dit geval met de onderdelen die je noemt. Onder elk deel is ook altijd weer de mogelijkheid om terug te keren naar deze index.evilution schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:47:
Zou er een inhoudsopgave kunnen komen die verwijst naar de verschillende onderdelen (kalender, teams reglementen etc).?
Ik moet beter kijken
Dank voor je suggestie, ik neem hem mee maar zoals eerder gezegd moeten we niet alleen kijken of er ruimte bij de Teams is maar dat het ook duidelijk zichtbaar en te onderscheiden is.The Eagle schreef op zondag 11 januari 2026 @ 21:53:
Mooie topicstart, een van de mooiere die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Suggestie: bij de trams de motor leveranciers nog toevoegen? Is ook het eea in geshuffled en niet geheel onbelangrijk
Verder ook erg veel zin in dit seizoen
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Met alle wijzigingen dit jaar ik nu wel... En door het jaar heen kijk ik nog wel eens naar de planning van de weekenden.Damian schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:06:
Zeker mooie TS, maar serieuze vraag, wie leest hem, waarom al die moeite... Maargoed, als je er zin en tijd voor hebt
Thanks @Chocoball
Gamertag: FinrazielNL
Errug handig alles zo bij elkaar.
Dank voor het compliment en je reactie. In principe kan ik er ook alleen de kalender en sessietijden neerzetten of misschien zelfs alleen de titel. Alleen dan krijg ik weer kunnen de teams erbij, of kan dat, zus of zo er ook bij. Er zullen altijd 2 kanten blijven op Tweakers.Damian schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:06:
Zeker mooie TS, maar serieuze vraag, wie leest hem, waarom al die moeite... Maargoed, als je er zin en tijd voor hebt
Wat helpt is dat de basis stabiel is en dat scheelt tijd. Alleen extra dit jaar zijn de nieuwe regels maar dat was een kleine moeite.
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 13-01-2026 10:41 ]
Ik. Ik vind het heel handig, alles zo op een rij met een betrouwbare bron. Ook gedurende het jaar wil ik er dingen in opzoeken die ik even kwijt ben.Damian schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:06:
Ik heb enorm veel zin in dit seizoen, nieuwe regels, nieuwe auto's, diverse nieuwe coureurs (paar oude met teamswitches), nieuwe teams. Kom maar op!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Fabrikant | Team(s) | Motor |
|---|---|---|
| Petronas | Mercedes, McLaren, Williams & Alpine | Mercedes |
| Shell | Ferrari, Haas & Cadillac | Ferrari |
| ExxonMobil | Red Bull & Racing Bulls | Red Bull Ford |
| Aramco | Aston Martin | Honda |
| BP Castrol | Audi | Audi |
Voor 2026 wordt er niet aan de naam gesleuteld zo te lezen.TheBrut3 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:31:
Ik ben benieuwd of Haas de naam weer gaat aanpassen. Aangezien Toyota Gazoo Racing, Gazoo Racing gaat worden.
https://www.the-race.com/...ons-for-the-haas-f1-team/Toyota and Gazoo Racing have been split, so ‘TGR' itself is no longer a thing. The Cologne company has been rebranded as Toyota Racing. But Haas will, as it stands, continue as TGR Haas F1 Team for 2026.
Even een klein detail. De live presentaties van Red Bull en Racing Bulls is inderdaad op donderdag 15 januari alleen vindt dat plaats in Detroit (VS). Voor kijkers hier betekent dat kijken op vrijdag 16 januari om 4.00 in de nacht.G_Dragon schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:20:
Hier nogmaals de datums wanneer de teams hun auto's onthullen:
[Afbeelding]
https://www.redbullracing...races/season-launch-2026/
BWT Alpine Formula One Team confirms it has reached a mutual agreement with Jack Doohan to not continue his driving services with the team for the 2026 FIA Formula One World Championship season and allow him to pursue other career opportunities.
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) 13 januari 2026
Jack became the first member of… pic.twitter.com/w4VJLjyQyt
Hoe dan ook, ik vind het superhandig. Bedankt weer voor je effortChocoball schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:58:
[...]
Dank voor het compliment en je reactie. In principe kan ik er ook alleen de kalender en sessietijden neerzetten of misschien zelfs alleen de titel. Alleen dan krijg ik weer kunnen de teams erbij, of kan dat, zus of z er ook bij. Er zullen altijd 2 kanten blijven op Tweakers.
Wat helpt is dat de basis stabiel is en dat scheelt tijd. Alleen extra dit jaar zijn de nieuwe regels maar dat was een kleine moeite.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
:strip_exif()/f/image/UeNYy18WbQ94SMnHM47JFyZT.jpg?f=fotoalbum_large)
Cadillac unveil their special livery for the pre-season Barcelona Shakedown! 🎨👀
— Formula 1 (@F1) 13 januari 2026
This one-off monochrome design features the names of the founding members of the team, displayed on the nose, ahead of their 2026 livery being unveiled on February 8 👊#F1 pic.twitter.com/rqQ5hyxKNw
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als de betrouwbaarheid ontbreekt kunnen ze tenminste terugvallen op het feit dat hun livery erg geslaagd was voor het evenementExtigo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:42:
[...]
Leuk... Een speciale livery gebruiken voor een test waar men niets van ziet![]()
veel carbon, weinig livery
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij verplicht voor alle teams die hun uiteindelijke livery nog niet gepresenteerd hebben voor die testen beginnenExtigo schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:42:
[...]
Leuk... Een speciale livery gebruiken voor een test waar men niets van ziet![]()
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 13-01-2026 17:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zeer benieuwd hoe het ze vergaat dit jaar. Vooral blij dat er 2 auto's meer op de grid staan.
Hoezo verplicht?BM schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:23:
[...]
Volgens mij verplicht voor alle teams die hun uiteindelijke livery nog niet gepresenteerd hebben voor die testen beginnen
Sure, ze zullen een livery moeten hebben? (Want 100% carbon mag niet meer
Misschien was dat wel de strekking van het verhaal, maar zou zweren dat ik laatst iets las over verplichte test livery als de presentatie nog niet geweest was. Maar uiteraard kan ik daar helemaal niks meer van terugvinden nu....RobertMe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:46:
[...]
Hoezo verplicht?
Sure, ze zullen een livery moeten hebben? (Want 100% carbon mag niet meer)
Update, toch iets gevonden:
https://www.motorsport.com/f1/news/why-formula-1-teams-will-run-camo-liveries-in-testing-and-how-they-work/10788151/This is because F1 reportedly mandated that teams that have not yet revealed their 2026 liveries must instead run plain or camouflage cars at the test, which runs from 26-30 January.
Niet helemaal goed onthouden merk ik
[ Voor 42% gewijzigd door BM op 13-01-2026 20:12 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar dan nog, ze zouden theoretisch in de uiteindelijke livery kunnen rijden ("toch niemand die het ziet"). Als die uitlekt is dat het probleem van het team. Dus waarom zou FOM/FIA daarvoor een regel instellen?BM schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:07:
[...]
Misschien was dat wel de strekking van het verhaal, maar zou zweren dat ik laatst iets las over verplichte test livery als de presentatie nog niet geweest was. Maar uiteraard kan ik daar helemaal niks meer van terugvinden nu....
Ik heb het artikel gelezen, maar snap nog steeds niet waarom het een vereiste is dat je dan een camo-livery moet gebruiken?BM schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:07:
[...]
Misschien was dat wel de strekking van het verhaal, maar zou zweren dat ik laatst iets las over verplichte test livery als de presentatie nog niet geweest was. Maar uiteraard kan ik daar helemaal niks meer van terugvinden nu....
Update, toch iets gevonden:
[...]
https://www.motorsport.com/f1/news/why-formula-1-teams-will-run-camo-liveries-in-testing-and-how-they-work/10788151/
Niet helemaal goed onthouden merk ik
Vind dit wel gaaf, zo clean, mogen ze ook wel na de shakedown blijven gebruiken.
Is ook een mooie kleurstelling!Chocoball schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:49:
Zo te zien blijft Racing Bulls bij dezelfde kleurstelling als vorig seizoen.
[Afbeelding]
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Is ook niks mis mee en de wagen zal dan weer voornamelijk wit zijn.. Benieuwd of het hoofdteam eindelijk hun corporate blue kleur loslaat voor iets nieuws gaat. De Red Bull letters zijn weer terug naar een stijl die ze vroeger hadden.
Ik hoop al jaren dat RBR eindelijk eens dat blauw loslaat, ieder jaar denk ik... komop en danChocoball schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:14:
[...]
Is ook niks mis mee en de wagen zal dan weer voornamelijk weer wit zijn.. Benieuwd of het hoofdteam eindelijk hun corporate blue kleur loslaat voor iets nieuws gaat. De Red Bull letters zijn weer terug naar een stijl die ze vroeger hadden.
Deze is zo mooi
Red Bull kwam zelf met dit en de tekst looking back at our first livery.ArcticWolf schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:18:
[...]
Ik heb hoop al jaren dat RBR eindelijk eens dat blauw loslaat, ieder jaar denk ik... komop en dan![]()
Deze is zo mooi![]()
[Afbeelding]

Geen idee of dit voor de eenmalige livery bedoeld is?
RBR kennende welChocoball schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:21:
[...]
Red Bull kwam zelf met dit en de tekst looking back at our first livery.
[Afbeelding]
Geen idee of dit voor de eenmalige livery bedoeld is?
ArcticWolf schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:18:
[...]
Ik heb hoop al jaren dat RBR eindelijk eens dat blauw loslaat, ieder jaar denk ik... komop en dan![]()
Deze is zo mooi![]()
[Afbeelding]

Ja, dat blauw gaat voorlopig nergens naartoe.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ha fake news!DaniëlWW2 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:26:
[...]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ja, dat blauw gaat voorlopig nergens naartoe.
[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 13-01-2026 21:44 ]
Ondertussen Mercedes al tig jaar grijs/zilver met een paar jaar een identiteitscrisis.
Het is herkenbaar, en ondertussen een iconische, zal niet snel (veel) veranderen.
Tijd dat Ferrari eens een andere neemt; is zo corperate saai.
[ Voor 8% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-01-2026 23:19 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het HP logo mist. Meteen een totaal andere liveryIllegal_Alien schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
[Afbeelding]
Ah ja, heel erg anders:RobertMe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:06:
[...]
Het HP logo mist. Meteen een totaal andere livery
[ Voor 31% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-01-2026 22:08 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
* RobertMe mompelt iets over memes dat de auto bijna een groot HP logo isIllegal_Alien schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:07:
[...]
Ah ja, heel erg anders:
[Afbeelding]
En zelfs op dat overzicht is de witte streep, toch best wel een in het oog springende verandering (waar fans veel kritiek op hebben gehad dat het totaal incl logo spuuglelijk is).
Hoe meer HP logo's erop hoe meer Horse Power de Ferrari zal krijgenRobertMe schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:11:
[...]
* RobertMe mompelt iets over memes dat de auto bijna een groot HP logo is
En zelfs op dat overzicht is de witte streep, toch best wel een in het oog springende verandering (waar fans veel kritiek op hebben gehad dat het totaal incl logo spuuglelijk is).
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mooi zou iets zijn in de trant van de M-Sport WRC:

Komt ook wel in de buurt van de RB1 kwa kleurstelling:

De WRC livery van de 2026 Ford gaat volgens ook morgen onthuld worden. Wellicht dat er wat samenhang gaat zijn. Ik zie op de teaser veel wit volgens mij...
[ Voor 41% gewijzigd door Damian op 14-01-2026 08:14 ]
En ja, defacto fabrieksteam en zo. Maar dat was het ook met Honda, en buiten de twee special liveries hebben ze toen ook niks met Honda kleuren gedaan.
Ja, ik weet dat de livery reveal ook in de VS is samen met Ford. Maar dat deden ze twee jaar terug ook al.
Zou ook wel lekker zijn als de RB dan het geluid van M-Sport WRC overneemtDamian schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:07:
Ford i.c.m. Red Bull past mijns inziens meer bij de wat oudere kleurstelling van de F1 wagens. Dat hele donkerblauwe van de laatste jaren gok ik dat gaat verdwijnen.
Mooi zou iets zijn in de trant van de M-Sport WRC:
[Afbeelding]
Komt ook wel in de buurt van de RB1 kwa kleurstelling:
[Afbeelding]
De WRC livery van de 2026 Ford gaat volgens ook morgen onthuld worden. Wellicht dat er wat samenhang gaat zijn. Ik zie op de teaser veel wit volgens mij...
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ferrari zou theoretisch nog van Italiaans Race rood naar Ferrari geel kunnen gaan. Geel is tenslotte hun echte huiskleur.Illegal_Alien schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:03:
RBR heeft te lang dezelfde livery; vervangen!
Ondertussen Mercedes al tig jaar grijs/zilver met een paar jaar een identiteitscrisis.
Het is herkenbaar, en ondertussen een iconische, zal niet snel (veel) veranderen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die ziet er uit alsof ie heel snel pakketjes kan bezorgenMog schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:26:
Ik zou graag weer een gele auto op de grid zien. Jordan ftw. Red Bull mag donkerblauw en geel wel van mij omdraaien.
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Racing Bulls heeft de race pakken al onthuld, en die zijn vrijwel identiek aan vorig jaar. Kleine kans dus dat de livery wel compleet anders zal zijn.sjaool schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:05:
Ik verwacht dat de RB22 er niet veel anders uit zal gaan zien dan de RB21. Bij Racing Bulls verwacht ik wel een compleet andere livery. Daar gaat Red Bull toch wat vrijer mee om.
In Amerika hadden ze die alCheezus schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Die ziet er uit alsof ie heel snel pakketjes kan bezorgen
We gaan het zien.RobertMe schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:09:
[...]
Racing Bulls heeft de race pakken al onthuld, en die zijn vrijwel identiek aan vorig jaar. Kleine kans dus dat de livery wel compleet anders zal zijn.
Het matte Red Bull Blue is denk ik een verplichting. De wijzigingen gaan naar mijn mening in de details zitten. Het Ford logo zal er ook niet supergroot op komen ga ik vanuit. Honda stond ook bescheiden op de zijkant.Chocoball schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:24:
Schermafdruk van een video van Red Bull Racing. Zegt denk ik al genoeg wat de teamkleuren dit jaar gaan worden
[Afbeelding]
Gelijk een nieuwe hoofdsponsor ;)Cheezus schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:49:
[...]
Die ziet er uit alsof ie heel snel pakketjes kan bezorgen
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
We gaan het zien.sjaool schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:30:
[...]
Het matte Red Bull Blue is denk ik een verplichting. De wijzigingen gaan naar mijn mening in de details zitten. Het Ford logo zal er ook niet supergroot op komen ga ik vanuit. Honda stond ook bescheiden op de zijkant.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: (volgt later)
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
/f/image/87g4M5CcUzmvYplW9FDwyhWI.png?f=fotoalbum_large)