Knipt U thuis ook kaartjes? R.I.P. Wim T Schippers
Het gaat ook alle kanten op... de ene keer is het een RBP motor met een Ford badge en de ander keer is het een Ford Motor met een RBP badge.Speedster schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:51:
[...]
Volgens mij is er niet veel Redbull aan de motor...
https://www.fromtheroad.ford.com/us/en/articles/2026/red-bull-ford-powertrains-formula-1-engineering-innovation
Volgens mij wel, maar is vooral de 3D printer van Ford een belangrijke speler in de daadwerkelijke productie/fabricage.Speedster schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:51:
[...]
https://www.fromtheroad.ford.com/us/en/articles/2026/red-bull-ford-powertrains-formula-1-engineering-innovation
Maakt RB het accu gedeelte wat niet zo goed zou presteren?anie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:10:
[...]
Volgens mij wel, maar is vooral de 3D printer van Ford een belangrijke speler in de daadwerkelijke productie/fabricage.
Ik neem aan dat er geen compensatie is voor het veranderen van de puntentelling ?Extigo schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:23:
Vind ik dit een leuker statistiekje voor Yuki. Hij kan de meest succesvolle Japanse coureur worden qua punten.
[Afbeelding]
Is toch niet omdat Hulkenberg een podium gehaald heeft dat hij uit dat lijstje moet verdwijnen? Hij heeft per slot van rekening nog altijd een aantal punten gehaald vòòr zijn podium. Was het niet rond de 600 punten voor hij dat podium scoorde? Voor mij mag hij nog altijd in dat lijstje staan.RobertMe schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:16:
[...]
Dan kan Tsunoda nog kans maken om zijn nieuw verworven record te verliezen.
Meest gescoorde punten zonder een podium. Met zijn ene puntje van Monza heeft hij nu meen ik 125 punten in zijn carrière behaald, zonder dus ooit op het podium gestaan te hebben. Met op de tweede plek meen ik Sutil dan op 124 punten.
Hulkenberg heeft uiteraard lang bovenaan gestaan, maar die heeft intussen toch "eindelijk" een keer op het podium gestaan.
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Troll? Je post zoveel in dit topic dat je toch echt wel mag weten dat Red Bull een eigen motor afdeling heeft opgezet incl de bouw van een enorme fabrikage / ... hal specifiek voor RBPT. Een hal waarvan de bouw te horen was bij Mercedes High Performance Powertrains een paar kilometer verder.Speedster schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 08:51:
[...]
Daarnaast heeft RBPT ook meerdere kopstukken van Mercedes HPP aangetrokken.
Er zijn zo'n stevige geruchten geweest over een samenwerking met Porsche dat beide partijen zich genoodzaakt voelde met een persbericht te komen dat alle onderhandelingen waren afgeketst (terwijl er nooit officieel is aangegeven dat men in gesprek was).
Waarna RBPT nog steeds heeft gesproken over dat ze op zoek waren naar een partner die de kennis had om het hybride deel mee te ontwikkelen.
Waaruit uiteindelijk dus Ford is gerold als samenwerkingspartner waarbij ook meermaals is gecommuniceerd dat Ford het hybride / elektrische deel voor hun rekening zou brengen.
Maar nee, nu is het natuurlijk ineens een 100% Ford motor...
Dus jij vind dat iemand die op het podium gestaan heeft thuis horen in een lijstje voor "coureurs zonder podium"?Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:28:
[...]
Ik neem aan dat er geen compensatie is voor het veranderen van de puntentelling ?
[...]
Is toch niet omdat Hulkenberg een podium gehaald heeft dat hij uit dat lijstje moet verdwijnen? Hij heeft per slot van rekening nog altijd een aantal punten gehaald vòòr zijn podium. Was het niet rond de 600 punten voor hij dat podium scoorde? Voor mij mag hij nog altijd in dat lijstje staan.
Dat ik geen fan ben van Max Verstappen en al helemaal niet van RedBull, steek ik niet onder stoelen of banken. Dat kan je zien als trollen...RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:34:
[...]
Troll? Je post zoveel in dit topic dat je toch echt wel mag weten dat Red Bull een eigen motor afdeling heeft opgezet incl de bouw van een enorme fabrikage / ... hal specifiek voor RBPT. Een hal waarvan de bouw te horen was bij Mercedes High Performance Powertrains een paar kilometer verder.
Daarnaast heeft RBPT ook meerdere kopstukken van Mercedes HPP aangetrokken.
Er zijn zo'n stevige geruchten geweest over een samenwerking met Porsche dat beide partijen zich genoodzaakt voelde met een persbericht te komen dat alle onderhandelingen waren afgeketst (terwijl er nooit officieel is aangegeven dat men in gesprek was).
Waarna RBPT nog steeds heeft gesproken over dat ze op zoek waren naar een partner die de kennis had om het hybride deel mee te ontwikkelen.
Waaruit uiteindelijk dus Ford is gerold als samenwerkingspartner waarbij ook meermaals is gecommuniceerd dat Ford het hybride / elektrische deel voor hun rekening zou brengen.
Maar nee, nu is het natuurlijk ineens een 100% Ford motor...
Dat de motor van de Redbull bolide 100% Ford is beweer ik nergens.
Dus volgens jouw informatie maakt RedBull de motor (en het chassis neem ik aan) en Ford het elektrische gedeelte.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Misschien wel hier in dit mooie topicSnowhite0901 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:11:
Ik heb eens ergens gelezen dat het de bedoeling was dat Ford alleen het elektrische gedeelte deed maar dat uiteindelijk zij er ook ingezogen zijn en er een rol in spelen (ook met 3d printen)
Chocoball in "[F1] Seizoen 2026"
En tegelijkertijd zal RBPT ook vast meewerken aan het hybride deelSnowhite0901 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:11:
Ik heb eens ergens gelezen dat het de bedoeling was dat Ford alleen het elektrische gedeelte deed maar dat uiteindelijk zij er ook ingezogen zijn en er een rol in spelen (ook met 3d printen)
Dat is nu eenmaal ook de essentie van samenwerken. Iets dat McLaren met Honda bv niet begrepen had. Zoals zo mooi in die Amazon documentaire zat. Dat de motor in het chasis wordt geplaatst en bouten niet passen. Waarna weer even met Sakura gebeld moet worden voor akkoord om een andere bout te gebruiken. En uren later een akkoord komt en die nieuwe bout geproduceerd kan worden.
En hetzelfde zie je nu met Honda en Aston Martin? Ook daar lijken er twee partijen te zijn die hun eigen ding doet en maar hopen dat het samen gaat.
Het gaat dan ook niet over coureurs zonder podium. In het lijstje van "aantal punten zonder podium" past dit toch perfect?Shinji schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:45:
[...]
Dus jij vind dat iemand die op het podium gestaan heeft thuis horen in een lijstje voor "coureurs zonder podium"?
Ik ga af op wat @RobertMe schreef:
125 punten klinkt misschien indrukwekkend maar Hulkenberg zal ergens rond de 600 punten zitten terwijl die zelfs een (groot?) deel van zijn carrière met een andere puntentelling reed.Meest gescoorde punten zonder een podium. Met zijn ene puntje van Monza heeft hij nu meen ik 125 punten in zijn carrière behaald, zonder dus ooit op het podium gestaan te hebben. Met op de tweede plek meen ik Sutil dan op 124 punten.
Om mijn gedachtengang iets duidelijker te maken: een atleet heeft in de atletiek het wereldrecord op de 100m sprint. Dat wereldrecord valt toch niet weg omdat de atleet stopt?
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Ik zou de analogie iets anders maken:Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:54:
[...]
Het gaat dan ook niet over coureurs zonder podium. In het lijstje van "aantal punten zonder podium" past dit toch perfect?
[...]
125 punten klinkt misschien indrukwekkend maar Hulkenberg zal ergens rond de 600 punten zitten terwijl die zelfs een (groot?) deel van zijn carrière met een andere puntentelling reed.
Om mijn gedachtengang iets duidelijker te maken: een atleet heeft in de atletiek het wereldrecord op de 100m sprint. Dat wereldrecord valt toch niet weg omdat de atleet stopt?
En junior atleet heeft het wereld record op de 100m sprint voor Junioren, dat record verdwijnt toch niet omdat de atleet 18 wordt? Alleen de tijden die hij loopt na zijn 18e verjaardag tellen niet meer mee voor de Junior records.
Zo zouden de punten van Hulkenberg (en alle andere coureurs) moeten tellen tot zijn eerste podium.
Daarentegen heet de statistiek "meeste punten zonder podium" en niet "meeste punten voor eerste podium". Deze kunnen w.m.b. prima naast elkaar bestaan.
Hij schoof gewoon door naar de categorie 'meeste aantal grand prix voor 1e podium':Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:28:
[...]
Is toch niet omdat Hulkenberg een podium gehaald heeft dat hij uit dat lijstje moet verdwijnen? Hij heeft per slot van rekening nog altijd een aantal punten gehaald vòòr zijn podium. Was het niet rond de 600 punten voor hij dat podium scoorde? Voor mij mag hij nog altijd in dat lijstje staan.
239
https://www.statsf1.com/e...lote/podium/gp-avant.aspx
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het ging precies wel over coureurs zonder podium, in dat lijstje heeft elke coureur geen podium. Zodra iemand een podium haalt valt die daar uit.Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:54:
[...]
Het gaat dan ook niet over coureurs zonder podium. In het lijstje van "aantal punten zonder podium" past dit toch perfect?
[...]
125 punten klinkt misschien indrukwekkend maar Hulkenberg zal ergens rond de 600 punten zitten terwijl die zelfs een (groot?) deel van zijn carrière met een andere puntentelling reed.
Een ander lijstje zoals jij het wil is ook interessant, maar wel een ander lijstje
Was het niet zo dat Newey aan Honda gevraagd had om de Energy Store te verkorten waarna Honda met het voorstel van een ES met 2 lagen kwam? Ik kan mij zo dus voorstellen dat het dus niet zo is dat beiden hun eigen ding doen en hopen op een goed resultaat.RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:24:
En hetzelfde zie je nu met Honda en Aston Martin? Ook daar lijken er twee partijen te zijn die hun eigen ding doet en maar hopen dat het samen gaat.
special livery voor williams voor de Madring.
Zal iets in de trant van dit worden gok ik:

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 08-09-2026 14:36 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
voor de utileg (van gptoday)
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Damian schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:35:
[Afbeelding]
special livery voor williams voor de Madring.
Zal iets in de trant van dit worden gok ik:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat hij nog wil blijven racen...een grote vernedering tot nu toe en gaat ook niet veranderen.Chocoball schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:30:
Dit weekend heeft Stroll zijn 100e Q1 eliminaties behaalt en daarmee een record. Niet om hem verder te pesten maar dit is ook geen fijne reeks.
[Afbeelding]
Wat gaat ie zeggen?jaapstobbe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:44:
[...]
Dat hij nog wil blijven racen...een grote vernedering tot nu toe en gaat ook niet veranderen.
"Pap ik wil niet meer in jouw F1 team rijden, dit is stom "
*sowieso
Ik verwacht dat hij dat al meerdere keren heeft gezegdDonJunior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:51:
[...]
Wat gaat ie zeggen?
"Pap ik wil niet meer in jouw F1 team rijden, dit is stom "
Hij heeft zich al meermaals bewezen! Bewezen dat hij een plaat voor zijn kop heeft ter grootte van een continentale.jaapstobbe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:44:
[...]
Dat hij nog wil blijven racen...een grote vernedering tot nu toe en gaat ook niet veranderen.
madring bevat in ieder geval:
- mopperende Max
- De Mercedes van Antonelli die harder kan dan alle anderen
- Lawson die een vleugel er af rijdt
- Colapinto een muur raakt
- Stroll DNF
- Hamilton en leclerc die elkaars race verknallen
Dit jaar zal het met de AMR Honda inderdaad niet meer beter gaan denk ik.jaapstobbe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:44:
[...]
Misschien dat ze volgend jaar wel iets bestuurbaars kunnen produceren.
PSN
Plus Leclerc die weer een auto afschrijft op het gladde asfaltbreadje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:27:
je vergeet nog de strategische blunder van Ferrari
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 09-09-2026 10:02 ]
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Is toch standaard, ik snap de hype niet helemaal van Ferrari. Anders dan Schumacher periode is het nooit veel geweest. Uitschieter dat met Vettel goede kan op leek te gaan. Begrijp de charme, rede dat lewis er rijdt, maar uitvoerend is het toch een matig team.breadje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:27:
je vergeet nog de strategische blunder van Ferrari
Een coureur met een dergelijke conclusie.himlims_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:05:
[...]
Is toch standaard, ik snap de hype niet helemaal van Ferrari. Anders dan Schumacher periode is het nooit veel geweest. Uitschieter dat met Vettel goede kan op leek te gaan. Begrijp de charme, rede dat lewis er rijdt, maar uitvoerend is het toch een matig team.
"Ferrari is a huge brand. All drivers imagine themselves racing there. But I wouldn't do it just because of Ferrari. I would only go if I saw I could win there. It can't be an emotional decision." M. Verstappen
- Wat eigenlijk een geheim moet zijn, lijkt geen geheim. Bijna iedereen in de paddock gaat ervan uit dat de finale race dit jaar in Imola zal worden verreden. Alleen neemt de Formule 1 de tijd en dat is niet zonder reden. Abu Dhabi is de grootste geldschieter en die wil men zo lang mogelijk het vertrouwen geven. Ook Qatar pompt flinke bedragen in de Formule 1 o.a. door de sponsoring van het Audi-team.
- De recente gevechtshandelingen tussen de VS en Iran beperken weer de mogelijkheden. Daarbij komt het opgelaaide geweld in het conflict tussen Jemen en Saoedi-Arabië bij. Het Formule 1 management onder Domenicali, is zeker niet naïef. Imola is al lange tijd een alternatief voor het Midden-Oosten. Hoewel het historische circuit van de kalender verdwenen is, hebben de organisatoren nauw contact gehouden. Met financiële steun van de lokale overheid kunnen ze zo instappen.
- Daarom zijn de voorbereidingen al begonnen zoals het plaatsen van extra's tribunes omdat er anders te weinig tijd blijft. De Formule 1 bevestigt deze ontwikkelingen wel, maar benadrukt tegelijkertijd dat het slechts om voorlopige plannen gaat.
- De beslissing valt ergens tussen halverwege en eind september maar volgens insiders valt de beslissing mogelijk volgende week al. De datum van de finale race zou 6 december blijven.
- Ondanks dat het weer in december nat en koud is voldoet de Formule 1 aan haar contractuele verplichtingen van minimaal 22 races in een seizoen.
Heeft Pirelli ook winterbanden voor de F1 auto's.
- De beslissing valt ergens tussen halverwege en eind september maar volgens insiders valt de beslissing mogelijk volgende week al. De datum van de finale race zou 6 december blijven.
- Ondanks dat het weer in december nat en koud is voldoet de Formule 1 aan haar contractuele verplichtingen van minimaal 22 races in een seizoen.
Is het alweer tijd voor...:Ergo: ook in de sneeuw kan er gereden worden, evt zelfs met sneeuwkettingen.RogerSch schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 03:40:
[...]
McLaren is in gesprek met Red Bull om Gianpiero Lambiase eerder over te nemen dan 2028.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 12 september 2026
Lambiase maakt dit seizoen in ieder geval nog af bij RBR. Wel zal Tom Hart al drie volle weekenden race-engineer van Verstappen zijn: Austin, São Paulo en Las Vegas.https://t.co/9qZAASPbuU
jaRogerSch schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 03:40:
[...]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Met afstand de saaiste race tot nu toe hoewel de kwalificatie wel spannend was.Chocoball schreef op woensdag 9 september 2026 @ 08:00:
Een nieuwe grand prix, een nieuw stratencircuit.
[F1 2026] Race 14 GP van Spanje
Another boring racehenri86 schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:46:
Alvast als een heads-up voor iedereen: vergeet niet dat Baku over twee weken een "do, vr, za"-raceweekend is ipv een "vr, za, zo" (27e is Remembrance Day).
Bij Baku weet je het nooit. De eerste was zo saai als het maar zijn kon (ook door de chaos-verwachtingen), maar er is doorgaans altijd de spanning van een crash die voor wat opschudding kan zorgen (zoals 2018, 2021).
En op hoeveel heeft die er gewonnen?Chocoball schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:56:
Even een statistiekje op de maandag.
[Afbeelding]
Madrid niet
En Imola mist uiteraard nog in dat rijtje
Alleen Madrid en Singapore niet.
Verstappen is toch ook top?pjlgt schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:14:
Zou het wel mooi vinden als Max juist dit jaar Singapore zou winnen. Weinig kans met een NOR en ANT die nu beide top zijn, maar toch.
Het issue is de auto, niet de coureur. En dat ene jaar dat de auto wel kon winnen vergooide het team het in de Q (regen, ronde laten afbreken voor een nieuwe en dan de pits in roepen omdat de tank leeg is).
Waarbij de McLaren ook hit & mis is dan. Maar als ik het goed begrepen heb wel goed is in de langzame bochten, en nouja, Singapore, daar zijn die wel.
enwvkreg schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:59:
[...]
Met afstand de saaiste race tot nu toe hoewel de kwalificatie wel spannend was.
We weten allemaal dat F1 tegenwoordig 'anders' is dan voorheen. Toch blijft dit topic levendig. Regelmatige toevoegingen op elke reactie als 'saai' of 'boring' voegen hieraan niet veel toe. Tot 2030 zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
Wellicht is een MotoGP topic of een WEC topic minder saai voor je?
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Blijkbaar zitten we bij de niet-afhakende hardcore F1 liefhebbers. Ondanks alle drama.
Zo, en nu koffie. Even mijn eigen batterij opladen...
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Wat ik begrijp is dat Max in Baku en Singapore dit jaar nog een kans op winst heeft omdat de Redbull het in lowspeed stop/go bochten goed doet en ze in die races ook de zachtere compounds hebben.pjlgt schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:14:
Zou het wel mooi vinden als Max juist dit jaar Singapore zou winnen. Weinig kans met een NOR en ANT die nu beide top zijn, maar toch.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"Het seizoen met evenveel posts als in 1956"himlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:40:
vind je? voor mij gevoel is bijna de helft in dit topic afgehaakt. 2026 zal de boeken in gaan als meest dramatische seizoen sinds 1956 ofzo
/s
I have usernames older than you.
Wel, je kan nog wel komen kijken maar als je level of engagement met F1 in totaal laten we zeggen zeker 80% is afgenomen dan is dat voor mij prima te plaatsen als aardig afgehaakt.MetalStef schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:43:
Ja, en toch kom je nog regelmatig kijken. Net als ik.
Blijkbaar zitten we bij de niet-afhakende hardcore F1 liefhebbers. Ondanks alle drama.
Zo, en nu koffie. Even mijn eigen batterij opladen...
Volg het tegenwoordig vooral om de grote lijnen in beeld te houden zodat als er in de toekomst weer normaal geraced wordt en ik wellicht weer actiever ga volgen dat ik niet een blank period heb.
[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2026 11:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Is dit nu officieel of een eerste opzet?basvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]
10 sprints komend jaar!
2x Q in monaco dus!
Anders gezegd, kan ik vliegtickets boeken?
(Al een aantal keer gehad dit jaar "verhip f1 is bezig")
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
Dit is de officiële!mannetje19 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:35:
[...]
Is dit nu officieel of een eerste opzet?
Anders gezegd, kan ik vliegtickets boeken?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Met ruimte voor 24h van LeMans en Nordschleifebasvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]
10 sprints komend jaar!
2x Q in monaco dus!
Misschien moeten ze al op donderdag beginnen danbasvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
2x Q in monaco dus!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb je een bron? We willen namelijk ook gaan boeken!
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Bij de Sprint in Monaco denk ik vooral: waarom hebben we dat niet eerder gedaan? Q is normaal het hoogtepunt van het weekend, dus dan nu maal 2.
@Danielson Ik twijfel niet aan de bronnen van basvn, maar het staat bijvoorbeeld ook op f1.com: https://www.formula1.com/...ts.5J8ePLyjRuMyWEIDNUKgY4
[ Voor 37% gewijzigd door Fauna op 16-09-2026 12:11 ]
De sprint race zal wel niks aan zijn, maar de sprint Q geeft wel weer iets extras dat Monaco weekendbasvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]
10 sprints komend jaar!
2x Q in monaco dus!
PSN
Ja, als Max niet wint dan gaat het post getijde weer naar eb toehimlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:40:
vind je? voor mij gevoel is bijna de helft in dit topic afgehaakt. 2026 zal de boeken in gaan als meest dramatische seizoen sinds 1956 ofzo
PSN
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Vind het wel een goede zet. De race zelf is slaapverwekkend maar de start en de quali is wel leuk. Die twee keer, ik vind het prima.G_Dragon schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
Welke .... heeft die sprint op Monaco bedacht
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
nou inderdaad dit.. was het niet al zo dat er 2x gepit moet worden verplicht al in de race om er een beetje spanning in te krijgen? Ben benieuwd of ze dan ook minimaal 1x naar binnen moeten in de sprintG_Dragon schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
Welke .... heeft die sprint op Monaco bedacht
Ik vraag mij trouwens af of ze al alternatieven hebben klaarliggen voor de eerste twee races. Want de onrust in die regio is waarschijnlijk dan nog niet opgelost.basvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]
10 sprints komend jaar!
2x Q in monaco dus!
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Bahrein GP of MalaysiaMarc H schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:29:
[...]
Ik vraag mij trouwens af of ze al alternatieven hebben klaarliggen voor de eerste twee races. Want de onrust in die regio is waarschijnlijk dan nog niet opgelost.
Goede seizoensopening
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2026 12:38 ]
PSN
Link naar F1.comDanielson schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:03:
[...]
Heb je een bron? We willen namelijk ook gaan boeken!
staat nergens voorlopige kalender
Zelfde met races. Leuk voor de die hards om het hele jaar vol te proppen, maar met dingen als Madrid scheelt het af en toe wel weer een weekend voor de thuisblijvers.
All your base are belong to us
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Het teruglopen van de snelheid op lange stukken en de beloning die je krijgt om in bepaalde technische gedeelten van een racebaan langzamer te rijden waardoor je batterij weer oplaadt kan me niet heel erg blij maken. Maar goed, dan ga ik weer een oude grijs gedraaide plaat afspelen
Heeft het in mijn geval niets mee te maken.YakuzA schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:11:
[...]
Ja, als Max niet wint dan gaat het post getijde weer naar eb toe
De huidige regelementen zijn waardeloos, dit is niet echt racen meer maar managen.
Daar bij komt nog het bizarre meten van vermogen rondom de ADUO.
En van wat ik heb mee gekregen was Madrid ook weer een saaie optocht, dus de circuits worden er ook niet beter op.
Ofwel, er moet een hoop veranderen voor we weer gaan kijken naar race, i.p.v. een Amerikaanse vooropgezette show met auto's
Bizarre is: teams hebben er mee in gestemd ….magnifor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:51:
F1 wordt steeds minder interessant. Madrid saai, monaco saai en krijgen we ook nog sprint daar. Twee keer kijken naar een optocht. Wie dit heeft bedacht had een slok op, kan bijna niet anders.
@YakuzA als voor mijzelf spreek: zal mij een reet roesten, kijk voor de sport niet voor een individu
[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 16-09-2026 14:02 ]
Dat zijn gewoon bedrijven, geen sportliefhebbers.himlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:01:
[...]
Bizarre is: teams hebben er mee in gestemd ….
Vergeet niet dat die teams van zeer risicovol naar makkelijk een halve tot meerdere miljarden waard per stuk zijn geworden. Elk procentje groei is alles waard nu, daar kan je echt wel wat engineers een burn out in voor duwen.
Met “Due to […] strong demand for the format” bedoelen zij geen fans die daadwerkelijk races kijken, zij bedoelen bedrijven die een extra dag omzet kunnen draaien.
All your base are belong to us
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
De sprintrace zal veel beter bekeken worden dan FP3. Dus als je alleen daar naar kijkt is het een succes tochAmple Energy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:24:
[...]
Met “Due to […] strong demand for the format” bedoelen zij geen fans die daadwerkelijk races kijken, zij bedoelen bedrijven die een extra dag omzet kunnen draaien.
Volledig mee eens.ArcticWolf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:08:
Sowieso weg met die springraces, vreselijk saai.
Aanvullend: Diegene die het erdoor gepusht hebben moeten voor de rest van hun leven verbannen worden op elk niveau autosport en mogen nooit meer binnen een straal van 1.000km van een FIA sanctioned circuit komen nadat ze elke fan persoonlijk excuses hebben aangeboden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je een reverse grid wilt, vanavond 1900 uur Disney+. Max tegen 100 karters, 30 ronden, achteraan starten.Bvanham schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:38:
Sprints met reversed grid, krijgt de rest ook een kans op een podium
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik heb geen disney + of ESPN premium, hoor het resultaat wel. Maar serieus Monaco en een sprint dat is toch niets. Maak er dan nog een leuke hindernisbaan van met schildpadden en power-upsasing schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:21:
[...]
Als je een reverse grid wilt, vanavond 1900 uur Disney+. Max tegen 100 karters, 30 ronden, achteraan starten.
[ Voor 85% gewijzigd door Chocoball op 16-09-2026 21:37 ]
Ik zie dat we "toevallig" op vakantie in oostenrijk zijn tijdens de race in oostenrijk, met een huisje 35 min van het circuit afbasvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]
10 sprints komend jaar!
2x Q in monaco dus!
Net zo toevallig toen ik 2 jaar geleden 45 minuten van Monza af zat tijdens het raceweekend.
Ik vond het wel grappigasing schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:21:
[...]
Als je een reverse grid wilt, vanavond 1900 uur Disney+. Max tegen 100 karters, 30 ronden, achteraan starten.
YouTube: Max Verstappen vs 100 HIGHLIGHTS | Best moments, overtakes, crashes ...
Daily driver; MB R171 SLK280
wel grappig? het was echt geweldig haha dit soort dingen zie ik de anderen niet snel doen (ok lec in die straaljager was ook echt cool)
Ik was wat gematigd misschienWognummer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:17:
[...]
wel grappig? het was echt geweldig haha dit soort dingen zie ik de anderen niet snel doen (ok lec in die straaljager was ook echt cool)
Leclerc in een straaljager is nieuw voor mij? Even zoeken, thanks.
Daily driver; MB R171 SLK280
miss oftopicmir4dor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:30:
[...]
Ik was wat gematigd misschienmaar inderdaad zo leuk dat hij dit doet, all for fun!
Leclerc in een straaljager is nieuw voor mij? Even zoeken, thanks.
YouTube: Charles Leclerc: GOING SUPERSONIC !
Daar was dit topic voor in het leven geroepen: [F1] Randzaken
*sowieso
Lucky bastard! Hoe cool is dat!
Volgensmij niet vaak/eerder gezien dat een publiek figuur zo lang mee mocht vliegen en zoveel mocht doen in een fighter jet!
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 17-09-2026 10:34 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Eens, maar het weekend kent wel een opbouw naar de kwalificatie en doorgaans gebruiken ze daarbij alle drie de trainingen (weinig fuel-stints iig). Dat beperk je met een sprinformat nogal. Het gevolg dat je in de FP1 of qualy je auto kort rijdt heeft ook veel meer effect.Icephase schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:08:
Ik vind het juist heel logisch dat Monaco een sprintweekend is; de kwalificatie is daar allesbepalend, en nu heb je 2x zo'n sessie. Ze mogen alleen de GP wel inkorten naar 1/3e, zodat je lekker 2x een sprintrace hebt
Sprint weekend schijnt veel meer toeschouwers richting het circuit te trekken. Silverstone had dit jaar een sprint weekend en 64k meer toeschouwers over het weekend.Ample Energy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:24:
[...]
Dat zijn gewoon bedrijven, geen sportliefhebbers.
Vergeet niet dat die teams van zeer risicovol naar makkelijk een halve tot meerdere miljarden waard per stuk zijn geworden. Elk procentje groei is alles waard nu, daar kan je echt wel wat engineers een burn out in voor duwen.
Maar je zit ook naar twee races te kijken waar in principe de uitslag min of meer vast staat. Ik denk hou Monaco zo kort mogelijk en door naar de volgende race.Icephase schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:08:
Ik vind het juist heel logisch dat Monaco een sprintweekend is; de kwalificatie is daar allesbepalend, en nu heb je 2x zo'n sessie. Ze mogen alleen de GP wel inkorten naar 1/3e, zodat je lekker 2x een sprintrace hebt
Precies. Een sprint-weekend in Monaco heeft in het slechtste geval een neutrale invloed en in het beste geval een positieve invloed doordat de teams en rijders minder tijd hebben om in een ritme te komen en de kans op fouten groter wordt.Icephase schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:08:
Waar de sprint-elementen op een normaal circuit dat 'goed voor een sprint' is veelal vooral een preview geeft van de hoofd-elementen (na sprint-Q weet je min of meer ook hoofd-Q en na sprint-race heb je de eerste stint van de hoofdrace ook gezien) weet je in Monaco sowieso al precies hoe de race normaal gesproken gaat en kan de extra kans op verrassingen door de sprint-elementen (de sprint zal laten zien wie er het snelst het meest comfortabel is tussen de muren, de hoofdelementen wie het snelste pakket heeft) bijna alleen maar een positief effect hebben.
Daarnaast is de Sprint race altijd nog spannender dan een vrije training.
Alleen een sprint race. En laat de hoofd race maar vallenmagnifor schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:06:
[...]
Maar je zit ook naar twee races te kijken waar in principe de uitslag min of meer vast staat. Ik denk hou Monaco zo kort mogelijk en door naar de volgende race.
BWT Alpine Formula One Team today announces that Mike Elliott is joining the team as Chief Technical Officer.
— BWT Alpine Formula One Team (@AlpineF1Team) 17 september 2026
Elliott joins the team to lead and oversee the technical and engineering functions at the team’s factory at Enstone. pic.twitter.com/vdqsv9IRIT
meer sprints is niet nodig wat mij betreft maar in Japan vind ik het oprecht jammer. De quali is daar episch en de drie trainingen finetunen dragen daar aan bij imo 😢
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken