[F1] Seizoen 2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

Knipt U thuis ook kaartjes? R.I.P. Wim T Schippers

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:20
Het gaat ook alle kanten op... de ene keer is het een RBP motor met een Ford badge en de ander keer is het een Ford Motor met een RBP badge. :+

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:56
Volgens mij wel, maar is vooral de 3D printer van Ford een belangrijke speler in de daadwerkelijke productie/fabricage.

• Speedster
anie schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:10:
[...]

Volgens mij wel, maar is vooral de 3D printer van Ford een belangrijke speler in de daadwerkelijke productie/fabricage.
Maakt RB het accu gedeelte wat niet zo goed zou presteren?

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:18
Extigo schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:23:
Vind ik dit een leuker statistiekje voor Yuki. Hij kan de meest succesvolle Japanse coureur worden qua punten.
[Afbeelding]
Ik neem aan dat er geen compensatie is voor het veranderen van de puntentelling ?
RobertMe schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:16:
[...]

Dan kan Tsunoda nog kans maken om zijn nieuw verworven record te verliezen.

Meest gescoorde punten zonder een podium. Met zijn ene puntje van Monza heeft hij nu meen ik 125 punten in zijn carrière behaald, zonder dus ooit op het podium gestaan te hebben. Met op de tweede plek meen ik Sutil dan op 124 punten.
Hulkenberg heeft uiteraard lang bovenaan gestaan, maar die heeft intussen toch "eindelijk" een keer op het podium gestaan.
Is toch niet omdat Hulkenberg een podium gehaald heeft dat hij uit dat lijstje moet verdwijnen? Hij heeft per slot van rekening nog altijd een aantal punten gehaald vòòr zijn podium. Was het niet rond de 600 punten voor hij dat podium scoorde? Voor mij mag hij nog altijd in dat lijstje staan.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
Troll? Je post zoveel in dit topic dat je toch echt wel mag weten dat Red Bull een eigen motor afdeling heeft opgezet incl de bouw van een enorme fabrikage / ... hal specifiek voor RBPT. Een hal waarvan de bouw te horen was bij Mercedes High Performance Powertrains een paar kilometer verder.
Daarnaast heeft RBPT ook meerdere kopstukken van Mercedes HPP aangetrokken.

Er zijn zo'n stevige geruchten geweest over een samenwerking met Porsche dat beide partijen zich genoodzaakt voelde met een persbericht te komen dat alle onderhandelingen waren afgeketst (terwijl er nooit officieel is aangegeven dat men in gesprek was).

Waarna RBPT nog steeds heeft gesproken over dat ze op zoek waren naar een partner die de kennis had om het hybride deel mee te ontwikkelen.

Waaruit uiteindelijk dus Ford is gerold als samenwerkingspartner waarbij ook meermaals is gecommuniceerd dat Ford het hybride / elektrische deel voor hun rekening zou brengen.

Maar nee, nu is het natuurlijk ineens een 100% Ford motor...

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:28:
[...]

Ik neem aan dat er geen compensatie is voor het veranderen van de puntentelling ?

[...]

Is toch niet omdat Hulkenberg een podium gehaald heeft dat hij uit dat lijstje moet verdwijnen? Hij heeft per slot van rekening nog altijd een aantal punten gehaald vòòr zijn podium. Was het niet rond de 600 punten voor hij dat podium scoorde? Voor mij mag hij nog altijd in dat lijstje staan.
Dus jij vind dat iemand die op het podium gestaan heeft thuis horen in een lijstje voor "coureurs zonder podium"?

• Speedster
RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:34:
[...]

Troll? Je post zoveel in dit topic dat je toch echt wel mag weten dat Red Bull een eigen motor afdeling heeft opgezet incl de bouw van een enorme fabrikage / ... hal specifiek voor RBPT. Een hal waarvan de bouw te horen was bij Mercedes High Performance Powertrains een paar kilometer verder.
Daarnaast heeft RBPT ook meerdere kopstukken van Mercedes HPP aangetrokken.

Er zijn zo'n stevige geruchten geweest over een samenwerking met Porsche dat beide partijen zich genoodzaakt voelde met een persbericht te komen dat alle onderhandelingen waren afgeketst (terwijl er nooit officieel is aangegeven dat men in gesprek was).

Waarna RBPT nog steeds heeft gesproken over dat ze op zoek waren naar een partner die de kennis had om het hybride deel mee te ontwikkelen.

Waaruit uiteindelijk dus Ford is gerold als samenwerkingspartner waarbij ook meermaals is gecommuniceerd dat Ford het hybride / elektrische deel voor hun rekening zou brengen.

Maar nee, nu is het natuurlijk ineens een 100% Ford motor...
Dat ik geen fan ben van Max Verstappen en al helemaal niet van RedBull, steek ik niet onder stoelen of banken. Dat kan je zien als trollen...

Dat de motor van de Redbull bolide 100% Ford is beweer ik nergens.
Dus volgens jouw informatie maakt RedBull de motor (en het chassis neem ik aan) en Ford het elektrische gedeelte.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb eens ergens gelezen dat het de bedoeling was dat Ford alleen het elektrische gedeelte deed maar dat uiteindelijk zij er ook ingezogen zijn en er een rol in spelen (ook met 3d printen)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:16
Snowhite0901 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:11:
Ik heb eens ergens gelezen dat het de bedoeling was dat Ford alleen het elektrische gedeelte deed maar dat uiteindelijk zij er ook ingezogen zijn en er een rol in spelen (ook met 3d printen)
Misschien wel hier in dit mooie topic ;)

Chocoball in "[F1] Seizoen 2026"

• RobertMe
Snowhite0901 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:11:
En tegelijkertijd zal RBPT ook vast meewerken aan het hybride deel :Y)

Dat is nu eenmaal ook de essentie van samenwerken. Iets dat McLaren met Honda bv niet begrepen had. Zoals zo mooi in die Amazon documentaire zat. Dat de motor in het chasis wordt geplaatst en bouten niet passen. Waarna weer even met Sakura gebeld moet worden voor akkoord om een andere bout te gebruiken. En uren later een akkoord komt en die nieuwe bout geproduceerd kan worden.
En hetzelfde zie je nu met Honda en Aston Martin? Ook daar lijken er twee partijen te zijn die hun eigen ding doet en maar hopen dat het samen gaat.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:18
Shinji schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:45:
[...]

Dus jij vind dat iemand die op het podium gestaan heeft thuis horen in een lijstje voor "coureurs zonder podium"?
Het gaat dan ook niet over coureurs zonder podium. In het lijstje van "aantal punten zonder podium" past dit toch perfect?

Ik ga af op wat @RobertMe schreef:
Meest gescoorde punten zonder een podium. Met zijn ene puntje van Monza heeft hij nu meen ik 125 punten in zijn carrière behaald, zonder dus ooit op het podium gestaan te hebben. Met op de tweede plek meen ik Sutil dan op 124 punten.
125 punten klinkt misschien indrukwekkend maar Hulkenberg zal ergens rond de 600 punten zitten terwijl die zelfs een (groot?) deel van zijn carrière met een andere puntentelling reed.

Om mijn gedachtengang iets duidelijker te maken: een atleet heeft in de atletiek het wereldrecord op de 100m sprint. Dat wereldrecord valt toch niet weg omdat de atleet stopt?

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58
Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:54:
[...]

Het gaat dan ook niet over coureurs zonder podium. In het lijstje van "aantal punten zonder podium" past dit toch perfect?

[...]

125 punten klinkt misschien indrukwekkend maar Hulkenberg zal ergens rond de 600 punten zitten terwijl die zelfs een (groot?) deel van zijn carrière met een andere puntentelling reed.

Om mijn gedachtengang iets duidelijker te maken: een atleet heeft in de atletiek het wereldrecord op de 100m sprint. Dat wereldrecord valt toch niet weg omdat de atleet stopt?
Ik zou de analogie iets anders maken:
En junior atleet heeft het wereld record op de 100m sprint voor Junioren, dat record verdwijnt toch niet omdat de atleet 18 wordt? Alleen de tijden die hij loopt na zijn 18e verjaardag tellen niet meer mee voor de Junior records.

Zo zouden de punten van Hulkenberg (en alle andere coureurs) moeten tellen tot zijn eerste podium.

Daarentegen heet de statistiek "meeste punten zonder podium" en niet "meeste punten voor eerste podium". Deze kunnen w.m.b. prima naast elkaar bestaan.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:28:
[...]
Hij schoof gewoon door naar de categorie 'meeste aantal grand prix voor 1e podium':
239
https://www.statsf1.com/e...lote/podium/gp-avant.aspx

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:12
Kenhas schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:54:
[...]

[...]

Het ging precies wel over coureurs zonder podium, in dat lijstje heeft elke coureur geen podium. Zodra iemand een podium haalt valt die daar uit.

Een ander lijstje zoals jij het wil is ook interessant, maar wel een ander lijstje :)

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:00
RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:24:
En hetzelfde zie je nu met Honda en Aston Martin? Ook daar lijken er twee partijen te zijn die hun eigen ding doet en maar hopen dat het samen gaat.
Was het niet zo dat Newey aan Honda gevraagd had om de Energy Store te verkorten waarna Honda met het voorstel van een ES met 2 lagen kwam? Ik kan mij zo dus voorstellen dat het dus niet zo is dat beiden hun eigen ding doen en hopen op een goed resultaat.

• Damian
  • Laatst online: 14:55

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HRoRd0VW8AAqDpH?format=jpg&name=large

special livery voor williams voor de Madring.

Zal iets in de trant van dit worden gok ik:
Afbeeldingslocatie: https://dannyherbert.com/wp-content/uploads/2021/12/20211202_144005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HRotJOWbQAA2A-s?format=jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 08-09-2026 14:36 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:41

mr thee

Pessimist op het internet

Zo te lezen(en te zien) had dat hok sponsoring van het bedrijf "Saudi-Binladen" ja die ja ;)

voor de utileg (van gptoday)

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Niet Bin Laden zelf... de vader, Mohammed Bin Laden.

• Extigo
  • Laatst online: 12:54
Damian schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 14:35:
[Afbeelding]

special livery voor williams voor de Madring.

Zal iets in de trant van dit worden gok ik:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HRtlNMUXgAADCtQ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HRtlNMlbQAASml2?format=jpg&name=large

• Chocoball
Dit weekend heeft Stroll zijn 100e Q1 eliminaties behaalt en daarmee een record. Niet om hem verder te pesten maar dit is ook geen fijne reeks.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/6t514t8dkboh1.jpeg

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Chocoball schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:30:
Dit weekend heeft Stroll zijn 100e Q1 eliminaties behaalt en daarmee een record. Niet om hem verder te pesten maar dit is ook geen fijne reeks.

[Afbeelding]
Dat hij nog wil blijven racen...een grote vernedering tot nu toe en gaat ook niet veranderen.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:06
jaapstobbe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:44:
[...]

Dat hij nog wil blijven racen...een grote vernedering tot nu toe en gaat ook niet veranderen.
Wat gaat ie zeggen?
"Pap ik wil niet meer in jouw F1 team rijden, dit is stom "

*sowieso

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:23
DonJunior schreef op woensdag 9 september 2026 @ 07:51:
[...]

Wat gaat ie zeggen?
"Pap ik wil niet meer in jouw F1 team rijden, dit is stom "
Ik verwacht dat hij dat al meerdere keren heeft gezegd

• Chocoball
Een nieuwe grand prix, een nieuw stratencircuit.

[F1 2026] Race 14 GP van Spanje

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
[...]

Hij heeft zich al meermaals bewezen! Bewezen dat hij een plaat voor zijn kop heeft ter grootte van een continentale.

madring bevat in ieder geval:
  • mopperende Max
  • De Mercedes van Antonelli die harder kan dan alle anderen
  • Lawson die een vleugel er af rijdt
  • Colapinto een muur raakt
  • Stroll DNF
  • Hamilton en leclerc die elkaars race verknallen
Meer?

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08
je vergeet nog de strategische blunder van Ferrari

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Dit jaar zal het met de AMR Honda inderdaad niet meer beter gaan denk ik.
Misschien dat ze volgend jaar wel iets bestuurbaars kunnen produceren.

PSN

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50

-tom-562

Oliesjeik

breadje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:27:
Plus Leclerc die weer een auto afschrijft op het gladde asfalt

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 09-09-2026 10:02 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

breadje schreef op woensdag 9 september 2026 @ 09:27:
Is toch standaard, ik snap de hype niet helemaal van Ferrari. Anders dan Schumacher periode is het nooit veel geweest. Uitschieter dat met Vettel goede kan op leek te gaan. Begrijp de charme, rede dat lewis er rijdt, maar uitvoerend is het toch een matig team.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Chocoball
himlims_ schreef op woensdag 9 september 2026 @ 10:05:
[...]

Is toch standaard, ik snap de hype niet helemaal van Ferrari. Anders dan Schumacher periode is het nooit veel geweest. Uitschieter dat met Vettel goede kan op leek te gaan. Begrijp de charme, rede dat lewis er rijdt, maar uitvoerend is het toch een matig team.
Een coureur met een dergelijke conclusie.
"Ferrari is a huge brand. All drivers imagine themselves racing there. But I wouldn't do it just because of Ferrari. I would only go if I saw I could win there. It can't be an emotional decision." M. Verstappen

• Chocoball
Wanneer valt de Imola beslissing in de vertaling en samenvatting.
  • Wat eigenlijk een geheim moet zijn, lijkt geen geheim. Bijna iedereen in de paddock gaat ervan uit dat de finale race dit jaar in Imola zal worden verreden. Alleen neemt de Formule 1 de tijd en dat is niet zonder reden. Abu Dhabi is de grootste geldschieter en die wil men zo lang mogelijk het vertrouwen geven. Ook Qatar pompt flinke bedragen in de Formule 1 o.a. door de sponsoring van het Audi-team.
  • De recente gevechtshandelingen tussen de VS en Iran beperken weer de mogelijkheden. Daarbij komt het opgelaaide geweld in het conflict tussen Jemen en Saoedi-Arabië bij. Het Formule 1 management onder Domenicali, is zeker niet naïef. Imola is al lange tijd een alternatief voor het Midden-Oosten. Hoewel het historische circuit van de kalender verdwenen is, hebben de organisatoren nauw contact gehouden. Met financiële steun van de lokale overheid kunnen ze zo instappen.
  • Daarom zijn de voorbereidingen al begonnen zoals het plaatsen van extra's tribunes omdat er anders te weinig tijd blijft. De Formule 1 bevestigt deze ontwikkelingen wel, maar benadrukt tegelijkertijd dat het slechts om voorlopige plannen gaat.
  • De beslissing valt ergens tussen halverwege en eind september maar volgens insiders valt de beslissing mogelijk volgende week al. De datum van de finale race zou 6 december blijven.
  • Ondanks dat het weer in december nat en koud is voldoet de Formule 1 aan haar contractuele verplichtingen van minimaal 22 races in een seizoen.
https://www.auto-motor-un...imola-ersatz-hintergrund/

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:01
  • De beslissing valt ergens tussen halverwege en eind september maar volgens insiders valt de beslissing mogelijk volgende week al. De datum van de finale race zou 6 december blijven.
  • Ondanks dat het weer in december nat en koud is voldoet de Formule 1 aan haar contractuele verplichtingen van minimaal 22 races in een seizoen.
Heeft Pirelli ook winterbanden voor de F1 auto's. :+

• RobertMe
RogerSch schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 03:40:
[...]

Is het alweer tijd voor...:
Ergo: ook in de sneeuw kan er gereden worden, evt zelfs met sneeuwkettingen.

• Chocoball

• Damian
  • Laatst online: 14:55

Damian

Insane Obtrusion

RogerSch schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 03:40:
[...]

ja

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/63h9tdju4e3y.jpg

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:41
Met afstand de saaiste race tot nu toe hoewel de kwalificatie wel spannend was.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:06
Alvast als een heads-up voor iedereen: vergeet niet dat Baku over twee weken een "do, vr, za"-raceweekend is ipv een "vr, za, zo" (27e is Remembrance Day). ;)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:41
henri86 schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:46:
Alvast als een heads-up voor iedereen: vergeet niet dat Baku over twee weken een "do, vr, za"-raceweekend is ipv een "vr, za, zo" (27e is Remembrance Day). ;)
Another boring race

• henri86
Bij Baku weet je het nooit. De eerste was zo saai als het maar zijn kon (ook door de chaos-verwachtingen), maar er is doorgaans altijd de spanning van een crash die voor wat opschudding kan zorgen (zoals 2018, 2021).

• Chocoball
Even een statistiekje op de maandag.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/pljmjos6iiph1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 14-09-2026 18:58 ]

• RobertMe
En op hoeveel heeft die er gewonnen?

Madrid niet :Y) Maleisië meen ik ook niet (had wel gekund als Red Bull hem niet liet stoppen na Hamiltons plof, hij kon IIRC tot het eind en Ricciardo sowieso niet). Singapore tenzij ik mij heel sterk vergis ook niet.

En Imola mist uiteraard nog in dat rijtje :+

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:57
Hij heeft de laatste Malaysian GP gewonnen in 2017.

Alleen Madrid en Singapore niet.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou het wel mooi vinden als Max juist dit jaar Singapore zou winnen. Weinig kans met een NOR en ANT die nu beide top zijn, maar toch.

• RobertMe
pjlgt schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:14:
Zou het wel mooi vinden als Max juist dit jaar Singapore zou winnen. Weinig kans met een NOR en ANT die nu beide top zijn, maar toch.
Verstappen is toch ook top? :Y)

Het issue is de auto, niet de coureur. En dat ene jaar dat de auto wel kon winnen vergooide het team het in de Q (regen, ronde laten afbreken voor een nieuwe en dan de pits in roepen omdat de tank leeg is).

Waarbij de McLaren ook hit & mis is dan. Maar als ik het goed begrepen heb wel goed is in de langzame bochten, en nouja, Singapore, daar zijn die wel.

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 23:54

MetalStef

gietijzer

wvkreg schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:59:
[...]

Met afstand de saaiste race tot nu toe hoewel de kwalificatie wel spannend was.
en
We weten allemaal dat F1 tegenwoordig 'anders' is dan voorheen. Toch blijft dit topic levendig. Regelmatige toevoegingen op elke reactie als 'saai' of 'boring' voegen hieraan niet veel toe. Tot 2030 zitten we allemaal in hetzelfde schuitje.
Wellicht is een MotoGP topic of een WEC topic minder saai voor je?

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vind je? voor mij gevoel is bijna de helft in dit topic afgehaakt. 2026 zal de boeken in gaan als meest dramatische seizoen sinds 1956 ofzo :+

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 23:54

MetalStef

gietijzer

Ja, en toch kom je nog regelmatig kijken. Net als ik.
Blijkbaar zitten we bij de niet-afhakende hardcore F1 liefhebbers. Ondanks alle drama.

Zo, en nu koffie. Even mijn eigen batterij opladen...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:25

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

pjlgt schreef op maandag 14 september 2026 @ 21:14:
Wat ik begrijp is dat Max in Baku en Singapore dit jaar nog een kans op winst heeft omdat de Redbull het in lowspeed stop/go bochten goed doet en ze in die races ook de zachtere compounds hebben.

Sys Specs

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:17

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/HSU5ylfWAAA3PP-?format=jpg&name=large

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!

[ Voor 65% gewijzigd door basvn op 16-09-2026 11:12 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• pjottum
  • Laatst online: 16:44

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

himlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:40:
vind je? voor mij gevoel is bijna de helft in dit topic afgehaakt. 2026 zal de boeken in gaan als meest dramatische seizoen sinds 1956 ofzo :+
"Het seizoen met evenveel posts als in 1956"

/s

I have usernames older than you.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MetalStef schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:43:
Ja, en toch kom je nog regelmatig kijken. Net als ik.
Blijkbaar zitten we bij de niet-afhakende hardcore F1 liefhebbers. Ondanks alle drama.

Zo, en nu koffie. Even mijn eigen batterij opladen...
Wel, je kan nog wel komen kijken maar als je level of engagement met F1 in totaal laten we zeggen zeker 80% is afgenomen dan is dat voor mij prima te plaatsen als aardig afgehaakt. 8)

Volg het tegenwoordig vooral om de grote lijnen in beeld te houden zodat als er in de toekomst weer normaal geraced wordt en ik wellicht weer actiever ga volgen dat ik niet een blank period heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 16-09-2026 11:39 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:35
basvn schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:11:
[Afbeelding]

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!
Is dit nu officieel of een eerste opzet?
Anders gezegd, kan ik vliegtickets boeken? :)

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:41

mr thee

Pessimist op het internet

Sprint in Monaco, das ook alleen leuk vanwege de extra kwali. Verder hopeloos dat het er zoveel zijn, al kan je die prima skippen ;)

(Al een aantal keer gehad dit jaar "verhip f1 is bezig")

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mannetje19 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:35:
[...]

Is dit nu officieel of een eerste opzet?
Anders gezegd, kan ik vliegtickets boeken? :)
Dit is de officiële!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[Afbeelding]

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!
Met ruimte voor 24h van LeMans en Nordschleife :+

Sys Specs

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien moeten ze al op donderdag beginnen dan :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06
Heb je een bron? We willen namelijk ook gaan boeken! :)

• Goldman
  • Laatst online: 18:11
Wow...af en toe zitten er mensen die niet goed snik zijn, sprint in Monaco...moeten ze dan mandatory 1x stoppen ? :+

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:01
Zozo, Turkije terug? Die had ik even gemist.

Bij de Sprint in Monaco denk ik vooral: waarom hebben we dat niet eerder gedaan? Q is normaal het hoogtepunt van het weekend, dus dan nu maal 2.

@Danielson Ik twijfel niet aan de bronnen van basvn, maar het staat bijvoorbeeld ook op f1.com: https://www.formula1.com/...ts.5J8ePLyjRuMyWEIDNUKgY4

[ Voor 37% gewijzigd door Fauna op 16-09-2026 12:11 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[Afbeelding]

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!
De sprint race zal wel niks aan zijn, maar de sprint Q geeft wel weer iets extras dat Monaco weekend :D

PSN

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 10:40:
Ja, als Max niet wint dan gaat het post getijde weer naar eb toe :P

PSN

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Welke .... heeft die sprint op Monaco bedacht :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:25

Marc H

- - Is wakker - -

G_Dragon schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
Vind het wel een goede zet. De race zelf is slaapverwekkend maar de start en de quali is wel leuk. Die twee keer, ik vind het prima. :Y :Y

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:00
G_Dragon schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:15:
nou inderdaad dit.. was het niet al zo dat er 2x gepit moet worden verplicht al in de race om er een beetje spanning in te krijgen? Ben benieuwd of ze dan ook minimaal 1x naar binnen moeten in de sprint :+

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:25

Marc H

- - Is wakker - -

[Afbeelding]

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!
Ik vraag mij trouwens af of ze al alternatieven hebben klaarliggen voor de eerste twee races. Want de onrust in die regio is waarschijnlijk dan nog niet opgelost.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marc H schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:29:
[...]

Ik vraag mij trouwens af of ze al alternatieven hebben klaarliggen voor de eerste twee races. Want de onrust in die regio is waarschijnlijk dan nog niet opgelost.
Bahrein GP of Malaysia :p
Goede seizoensopening :)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2026 12:38 ]

PSN

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Danielson schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:03:
[...]

Heb je een bron? We willen namelijk ook gaan boeken! :)
Link naar F1.com

staat nergens voorlopige kalender

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
F1 wordt steeds minder interessant. Madrid saai, monaco saai en krijgen we ook nog sprint daar. Twee keer kijken naar een optocht. Wie dit heeft bedacht had een slok op, kan bijna niet anders.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:09
Gelukkig wel sprints in Japan, Australië, Canada, Monaco. Dan zijn het er misschien over een jaar wel veel, maar bijna de helft kijk je dan al niet.
Zelfde met races. Leuk voor de die hards om het hele jaar vol te proppen, maar met dingen als Madrid scheelt het af en toe wel weer een weekend voor de thuisblijvers.

All your base are belong to us

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sowieso weg met die springraces, vreselijk saai.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik weet niet of meer sprint races het echt aantrekkelijker gaat maken als het fundamentele probleem met de huidige generatie auto’s niet wordt opgelost als ik voor mezelf spreek.

Het teruglopen van de snelheid op lange stukken en de beloning die je krijgt om in bepaalde technische gedeelten van een racebaan langzamer te rijden waardoor je batterij weer oplaadt kan me niet heel erg blij maken. Maar goed, dan ga ik weer een oude grijs gedraaide plaat afspelen :)

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:30
YakuzA schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:11:
[...]

Ja, als Max niet wint dan gaat het post getijde weer naar eb toe :P
Heeft het in mijn geval niets mee te maken.

De huidige regelementen zijn waardeloos, dit is niet echt racen meer maar managen.
Daar bij komt nog het bizarre meten van vermogen rondom de ADUO.

En van wat ik heb mee gekregen was Madrid ook weer een saaie optocht, dus de circuits worden er ook niet beter op.

Ofwel, er moet een hoop veranderen voor we weer gaan kijken naar race, i.p.v. een Amerikaanse vooropgezette show met auto's

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

magnifor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 12:51:
F1 wordt steeds minder interessant. Madrid saai, monaco saai en krijgen we ook nog sprint daar. Twee keer kijken naar een optocht. Wie dit heeft bedacht had een slok op, kan bijna niet anders.
Bizarre is: teams hebben er mee in gestemd ….

@YakuzA als voor mijzelf spreek: zal mij een reet roesten, kijk voor de sport niet voor een individu

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 16-09-2026 14:02 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik vind het juist heel logisch dat Monaco een sprintweekend is; de kwalificatie is daar allesbepalend, en nu heb je 2x zo'n sessie. Ze mogen alleen de GP wel inkorten naar 1/3e, zodat je lekker 2x een sprintrace hebt :P

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:09
himlims_ schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:01:
[...]

Bizarre is: teams hebben er mee in gestemd ….
Dat zijn gewoon bedrijven, geen sportliefhebbers.
Vergeet niet dat die teams van zeer risicovol naar makkelijk een halve tot meerdere miljarden waard per stuk zijn geworden. Elk procentje groei is alles waard nu, daar kan je echt wel wat engineers een burn out in voor duwen.

Met “Due to […] strong demand for the format” bedoelen zij geen fans die daadwerkelijk races kijken, zij bedoelen bedrijven die een extra dag omzet kunnen draaien.

All your base are belong to us

• Goldman
  • Laatst online: 18:11
Krijgen ze nu ook een extra motor volgend seizoen gezien de extra races?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ample Energy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:24:
[...]

Met “Due to […] strong demand for the format” bedoelen zij geen fans die daadwerkelijk races kijken, zij bedoelen bedrijven die een extra dag omzet kunnen draaien.
De sprintrace zal veel beter bekeken worden dan FP3. Dus als je alleen daar naar kijkt is het een succes toch :+

Sys Specs

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:00

Player1S

Probably out in the dark

ArcticWolf schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:08:
Sowieso weg met die springraces, vreselijk saai.
Volledig mee eens.
Aanvullend: Diegene die het erdoor gepusht hebben moeten voor de rest van hun leven verbannen worden op elk niveau autosport en mogen nooit meer binnen een straal van 1.000km van een FIA sanctioned circuit komen nadat ze elke fan persoonlijk excuses hebben aangeboden.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:21
Sprints met reversed grid, krijgt de rest ook een kans op een podium

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:18
Bvanham schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:38:
Sprints met reversed grid, krijgt de rest ook een kans op een podium
Als je een reverse grid wilt, vanavond 1900 uur Disney+. Max tegen 100 karters, 30 ronden, achteraan starten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:21
asing schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:21:
[...]

Als je een reverse grid wilt, vanavond 1900 uur Disney+. Max tegen 100 karters, 30 ronden, achteraan starten.
Ik heb geen disney + of ESPN premium, hoor het resultaat wel. Maar serieus Monaco en een sprint dat is toch niets. Maak er dan nog een leuke hindernisbaan van met schildpadden en power-ups

• Chocoball
Formule 1 vond het nodig om een video van de nieuwe kalender te maken.

[ Voor 85% gewijzigd door Chocoball op 16-09-2026 21:37 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:20
[Afbeelding]

10 sprints komend jaar!

2x Q in monaco dus!
Ik zie dat we "toevallig" op vakantie in oostenrijk zijn tijdens de race in oostenrijk, met een huisje 35 min van het circuit af :+

Net zo toevallig toen ik 2 jaar geleden 45 minuten van Monza af zat tijdens het raceweekend.

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
asing schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:21:
[...]

Ik vond het wel grappig d:)b

YouTube: Max Verstappen vs 100 HIGHLIGHTS | Best moments, overtakes, crashes ...

Daily driver; MB R171 SLK280

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:59
wel grappig? het was echt geweldig haha dit soort dingen zie ik de anderen niet snel doen (ok lec in die straaljager was ook echt cool)

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
Wognummer schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:17:
[...]

wel grappig? het was echt geweldig haha dit soort dingen zie ik de anderen niet snel doen (ok lec in die straaljager was ook echt cool)
Ik was wat gematigd misschien :) maar inderdaad zo leuk dat hij dit doet, all for fun!

Leclerc in een straaljager is nieuw voor mij? Even zoeken, thanks.

Daily driver; MB R171 SLK280

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:59
mir4dor schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:30:
[...]

Ik was wat gematigd misschien :) maar inderdaad zo leuk dat hij dit doet, all for fun!

Leclerc in een straaljager is nieuw voor mij? Even zoeken, thanks.
miss oftopic

YouTube: Charles Leclerc: GOING SUPERSONIC !

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:06
offtopic:
Daar was dit topic voor in het leven geroepen: [F1] Randzaken

*sowieso

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lucky bastard! Hoe cool is dat! :o d:)b

Volgensmij niet vaak/eerder gezien dat een publiek figuur zo lang mee mocht vliegen en zoveel mocht doen in een fighter jet!

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 17-09-2026 10:34 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:51
Icephase schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:08:
Ik vind het juist heel logisch dat Monaco een sprintweekend is; de kwalificatie is daar allesbepalend, en nu heb je 2x zo'n sessie. Ze mogen alleen de GP wel inkorten naar 1/3e, zodat je lekker 2x een sprintrace hebt :P
Eens, maar het weekend kent wel een opbouw naar de kwalificatie en doorgaans gebruiken ze daarbij alle drie de trainingen (weinig fuel-stints iig). Dat beperk je met een sprinformat nogal. Het gevolg dat je in de FP1 of qualy je auto kort rijdt heeft ook veel meer effect.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij nog niet gepost. Max v.s. 100 karts.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ample Energy schreef op woensdag 16 september 2026 @ 14:24:
[...]

Dat zijn gewoon bedrijven, geen sportliefhebbers.
Vergeet niet dat die teams van zeer risicovol naar makkelijk een halve tot meerdere miljarden waard per stuk zijn geworden. Elk procentje groei is alles waard nu, daar kan je echt wel wat engineers een burn out in voor duwen.

Sprint weekend schijnt veel meer toeschouwers richting het circuit te trekken. Silverstone had dit jaar een sprint weekend en 64k meer toeschouwers over het weekend.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar je zit ook naar twee races te kijken waar in principe de uitslag min of meer vast staat. Ik denk hou Monaco zo kort mogelijk en door naar de volgende race.

• henri86
Precies. Een sprint-weekend in Monaco heeft in het slechtste geval een neutrale invloed en in het beste geval een positieve invloed doordat de teams en rijders minder tijd hebben om in een ritme te komen en de kans op fouten groter wordt.

Waar de sprint-elementen op een normaal circuit dat 'goed voor een sprint' is veelal vooral een preview geeft van de hoofd-elementen (na sprint-Q weet je min of meer ook hoofd-Q en na sprint-race heb je de eerste stint van de hoofdrace ook gezien) weet je in Monaco sowieso al precies hoe de race normaal gesproken gaat en kan de extra kans op verrassingen door de sprint-elementen (de sprint zal laten zien wie er het snelst het meest comfortabel is tussen de muren, de hoofdelementen wie het snelste pakket heeft) bijna alleen maar een positief effect hebben.

Daarnaast is de Sprint race altijd nog spannender dan een vrije training.

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:16
magnifor schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:06:
[...]

Maar je zit ook naar twee races te kijken waar in principe de uitslag min of meer vast staat. Ik denk hou Monaco zo kort mogelijk en door naar de volgende race.
Alleen een sprint race. En laat de hoofd race maar vallen :9 ;)

• Marcel Br
  • Laatst online: 13:42
Ik vind sprintraces juist wel leuk, zeker als ik er ben. Jammer dat Spa geen sprint heeft volgend jaar.

• Chocoball
Mike Elliott (ex-Mercedes ChiefTechnical Offcier) wordt de nieuwe CTO bij Alpine.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 21:55
Goeie scoop van Alpine. Daar gebeurd wel wat volgens mij. De merc motor helpt ook ... ietsjes.

meer sprints is niet nodig wat mij betreft maar in Japan vind ik het oprecht jammer. De quali is daar episch en de drie trainingen finetunen dragen daar aan bij imo 😢
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2026 topics: Topicreeks: [F1 2026] Race topics
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken