Was niks spannends aanJasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:46:
Dankjewel LEC voor het spannende slotstuk!!
Ga je schamen RUS!!
Sponsored by Crypto.com, Coca Cola and Proteïne Drink X.Treveo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:45:
Hopelijk is de Indy 500 vanavond spannender
Rus nog een drive through.
Norris heeft social media opgezegd. Zou het geholpen hebben, want hij is meteen beter gaan rijden. Pole en nu ook nog overwinning en snelste ronde.
Als je voor crashes kijkt is het denk ik wel leuk. Voor de rest kun je de eerste 198 ronden wel wat anders gaan doen.Treveo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:45:
"When you grow up your heart dies"
Al zouden ze hem niet rijden, slechter kan het niet worden. Dit is de laatste keer dat ik dit live kijkTreveo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:45:
Dat waren 0 (legale) inhaalacties, en vooral een wedstrijdje hoe langzaam kan je rond zodat je teamgenoot 2 keer kan stoppen zonder positieverlies. Die regel van 2x moeten stoppen kan eigenlijk wel de prullenbak in, die heeft dat volgens mij vooral veroorzaakt omdat de beloning van ophouden nu veel groter is geworden.
Computer is in de war, Russell en Antonelli voor Hamilton geëindigd 😏 is ook wat met die rondes achterstand... Was alweer een tijdje geleden dat er zoveel op een ronde gereden worden. Waarschijnlijk komt Monaco vorig jaar in de buurt.
De discussies over het behoudt van deze baan zullen wel weer oplaaien.
De discussies over het behoudt van deze baan zullen wel weer oplaaien.
Die gaat wel van de kalender, nouja BCN dan, krijgen we de Mandril "Mad ring" voor terugMC_Sparkles schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:45:
De race had een SC nodig ergens, dit was helaas zoals verwacht niet erg spannend, maar hij is klaar. Op naar weer normalere circuits. Max helaas geen podium. Nu snel t topic sluiten voordat alle berichten verschijnen hoe saai t was en dat hij van de kalender moet. Op naar Spanjeee
Bearman 8 plekken winst. Geen punten, maar die heeft er nog wat van gemaakt. Vooral pech gehad dat Lawson er zo'n optocht van maakte.
Drama weekend voor Mercedes.Dentist schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:47:
Zal mij benieuwen Spanje met de niet meer flex vleugels.
Monaco blijft saai, zelfs met deze gemaakte regels...
En volgend jaar ga je er toch weer naar kijken, net als de andere klagers.jan390 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:47:
[...]
Al zouden ze hem niet rijden, slechter kan het niet worden. Dit is de laatste keer dat ik dit live kijk
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Nee die moet je binnen 3 rondes doenDentist schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:47:
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Ik ben ook een sukkel, hoor. Gvd elk jaar zeg ik Monaco niet te gaan kijken en elk jaar is er weer iets stoms waardoor ik toch kijk. Dit was wel echt de laatste keer. Wat een fucking onzin.
Gelukkig is er nog de Indy 500 en Coca-Cola 600 vandaag, zijn we de bullshit die Formule 1 heet tenminste snel vergeten.
Gelukkig is er nog de Indy 500 en Coca-Cola 600 vandaag, zijn we de bullshit die Formule 1 heet tenminste snel vergeten.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Laat het maar aan F1 teams over om gebruik te maken van de regels.Transportman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:47:
Dat waren 0 (legale) inhaalacties, en vooral een wedstrijdje hoe langzaam kan je rond zodat je teamgenoot 2 keer kan stoppen zonder positieverlies. Die regel van 2x moeten stoppen kan eigenlijk wel de prullenbak in, die heeft dat volgens mij vooral veroorzaakt omdat de beloning van ophouden nu veel groter is geworden.
Van alles was indekt, die niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 25-05-2025 16:49 ]
Kwalificatie alleen, want dat is tenminste nog een beetje spannedn.Illegal_Alien schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:48:
[...]
En volgend jaar ga je er toch weer naar kijken, net als de andere klagers.
Al verplicht je 20 pitstops, Monaco is en blijft de meest saaie race.
Mag van mij echt van de kalender.
Mag van mij echt van de kalender.
Hij kreeg er dus zojuist NOG een. =+30sec
Nou, 2 verplichte pitsstops maar wat heeft het voor de top nu opgeleverd? Niets, race startopstelling gelijk aan finish.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Fout. Bortoleto op Antonelli in de chicane in de eerste ronde en feitelijk andersom 2 knikken ernaTransportman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:47:
Oh gemist
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
turn left, turn left, turn left, drink milkAmple Energy schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:48:
Ik ben ook een sukkel, hoor. Gvd elk jaar zeg ik Monaco niet te gaan kijken en elk jaar is er weer iets stoms waardoor ik toch kijk. Dit was wel echt de laatste keer. Wat een fucking onzin.
Hoe lang gaan de coureurs er nog mee door te doen alsof het winnen van Monaco zo bijzonder is?
Je vergeet een bocht.PalingDrone schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
[...]
turn left, turn left, turn left, drink milk
Charles DotD
Tis onderdeel van de Triple Crown dus een win van Monaco blijft altijd significant.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
Hoe lang gaan de coureurs er nog mee door te doen alsof het winnen van Monaco zo bijzonder is?
Je hebt gelijk, maar dat is al meer dan een normale raceduur geleden, dus was ik alweer half vergeten.Holk schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Fout. Bortoleto op Antonelli in de chicane in de eerste ronde en feitelijk andersom 2 knikken erna
Omdat het zo is? Onderdeel triple crownfloriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
Gaaaap.
Weet wel waarom ik een hekel heb aan Monaco.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Denk dat tijd word voor petitie om deze gewoon van kalender af te krijgen. Fuck hun tradities en elitaire bullshit. Zoveel mooiere banen waar geraced kan worden ipv dat. Quali is leuk om te zien verder niet. En dan word imola weer eraf gehaald en blijft deze er uiteraard in...
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Da's nou net het enige wat dat spannend maakt
Was een leuke race om uit te kunnen vogelen wat F1TV allemaal aan het uitspoken is met het aantal devices waarop je gelijktijdig kunt kijken middels één of meerdere IP's....
Voor de rest 'Same 'ol same Monte Carlo optocht, it was'
Voor de rest 'Same 'ol same Monte Carlo optocht, it was'
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Voor coureurs is het een baan waar alles van hun wordt gevraagd het hele weekend. Die beleven een race echt heel anders dan wij, languit liggend op de bank.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 25-05-2025 16:52 ]
Ok, dan stel ik de vraag anders. Hoe lang blijft Monaco onderdeel van de triple crown?Robkazoe schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
[...]
Tis onderdeel van de Triple Crown dus een win van Monaco blijft altijd significant.
Gelukkig is het altijd “sfeer en beleving” in de zandbak…v8power67 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:51:
Denk dat tijd word voor petitie om deze gewoon van kalender af te krijgen. Fuck hun tradities en elitaire bullshit. Zoveel mooiere banen waar geraced kan worden ipv dat. Quali is leuk om te zien verder niet. En dan word imola weer eraf gehaald en blijft deze er uiteraard in...
Mijn boefje is liev!
Het levert mooie plaatjes op maar wat wat is het toch een schijtrace.
Ik vond het nig best spannend. Beide heren waren best aan het glibberen met hun achterbandjes en PIA kwam nog even dichtbij. Ik ben de laatste twintig ronden met een licht verhoogde hartslag zitten kijken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Altijd. Als Monaco stopt, stopt ook de Triple Crown 😜floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:52:
[...]
Ok, dan stel ik de vraag anders. Hoe lang blijft Monaco onderdeel van de triple crown?
Monaco is iets bijzonders, nergens staan de muren zo dichtbij en zijn de marges zo klein (en heeft nog iets van uitstraling in vergelijking met Baku of een zandbakbaan), maar vandaag was met het ophouden door teamgenoten op race-vlak gewoon een farce (tactisch was het wel mooi). Maar deze auto's zijn gewoon net een slag te groot om hier te kunnen racen, beetje in het midden zitten en inhalen is niet meer mogelijk.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
en?Will_M schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:51:
Was een leuke race om uit te kunnen vogelen wat F1TV allemaal aan het uitspoken is met het aantal devices waarop je gelijktijdig kunt kijken middels één of meerdere IP's....
...
Blij voor jou dat je dit nog spannend kan vinden.Jasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:52:
[...]
Ik vond het nig best spannend. Beide heren waren best aan het glibberen met hun achterbandjes en PIA kwam nog even dichtbij. Ik ben de laatste twintig ronden met een licht verhoogde hartslag zitten kijken.
Genoeg van dit gezien om te weten dat er niks meer gebeurt
Je wint op een legendarische baan, niet door een legendarische race. De overwinning telt voor de coureur.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:50:
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Wat waren de andere 2 van de triple crown weer?
Indy 500 en 24h Le Mansmasauri schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:55:
Indy 500 en Le Mansmasauri schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:55:
De 2 verplichte stops bandenwissels zijn me wel oke bevallen, maar het is te kunstmatig. Van de andere kant, heeft het wel echt wat (smerige) tactieken met zich meegebracht, wat de race dan toch wel weer interessant maakt om te blijven volgen. Maar meh… helaas mag het circuit wat mij betreft van de kalender.
En wat betreft de actie van Russell: dat had gewoon een zwarte vlag moeten zijn. Wat een smerige actie! Dit is gewoon zeer bewust valsspelen. Hij komt er nog goed mee weg.
En wat betreft de actie van Russell: dat had gewoon een zwarte vlag moeten zijn. Wat een smerige actie! Dit is gewoon zeer bewust valsspelen. Hij komt er nog goed mee weg.
Nou, op naar de volgende race, 200 rondes linksaf met Veekay op de laatste rij 😏
Momenteel nog 3 devices op één IP. Als er een vierde device connect vanop dat zelfde óf een ander IP dan wordt het voorlaatse device voorzien van een 'Video Error 2001' én stopt daar de stream (device wordt niet uitgelogd of verwijderd uit het account).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Altijd want anders is het geen triple crown meer.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:52:
[...]
Ok, dan stel ik de vraag anders. Hoe lang blijft Monaco onderdeel van de triple crown?
Tjah, dat is me wel duidelijk. Maar doordat Monaco nu al jarenlang onnoemelijk saai is, met name door veranderde regelgeving voor de auto's (correct me if I'm wrong), zie ik dat wel als uitholling van een icoon. Ik vraag me dan gewoon af hoe lang dat zo gaat blijven. Ik vermoed dat dat op termijn ook een rol gaat spelen onder coureurs.Pjottski schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:53:
[...]
Je wint op een legendarische baan, niet door een legendarische race. De overwinning telt voor de coureur.
Is Photobomb Ben ziek ofzo? Heb hem nog niet gezien.
De AI audio muteknop flipte ff op "the esses" tijdens de podcast
Met een schuin oog de race gekeken tijdens het behang afsteken. Gelukkig heb ik al kinderen, want dit was een zaaddodend saaie race.
Ook de rookies willen een kans maken om op Monaco een overwinning te pakken. 🇲🇨 gaat niet zomaar verdwijnen. Zelfde zie je gebeuren bij Las Vegas, word net zoals Monaco een podium voor de elite.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:58:
[...]
Tjah, dat is me wel duidelijk. Maar doordat Monaco nu al jarenlang onnoemelijk saai is, met name door veranderde regelgeving voor de auto's (correct me if I'm wrong), zie ik dat wel als uitholling van een icoon. Ik vraag me dan gewoon af hoe lang dat zo gaat blijven. Ik vermoed dat dat op termijn ook een rol gaat spelen onder coureurs.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Naja snelste in de Q en de race daarom terecht gewonnen door NOR.
Zolang het er maar één is kunnen we het wel uithouden, vooraf niet teveel van verwachten. De quali is een hoogtepunt van het seizoen.v8power67 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:51:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ze proberen een race op de baan spannend te krijgen, terwijl dat onbegonnen werk is. Op een normale baan is inhalen zonder (meerdere) DRS zones al bijna onmogelijk, en waar risico's genomen kunnen worden. Geen van dat alles kan in Monaco, en het beetje DRS heeft geen fluit zin, ook door hoe de eerste bocht is. Daar zou nog wat kunnen als die wordt aangepast, maar dan komen ze in de knoop met de uitgang van de pitstraat.floriz87 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:58:
[...]
Tjah, dat is me wel duidelijk. Maar doordat Monaco nu al jarenlang onnoemelijk saai is, met name door veranderde regelgeving voor de auto's (correct me if I'm wrong), zie ik dat wel als uitholling van een icoon. Ik vraag me dan gewoon af hoe lang dat zo gaat blijven. Ik vermoed dat dat op termijn ook een rol gaat spelen onder coureurs.
En wellicht is nu een trend gezet met auto's ophouden om een teamgenoot in de top te houden. Zal daar ook weer wat voor moeten komen te voorkomen.
De verplichte 2 pitstops zal wel verdwijnen, en/of ze moeten iets bedenken met compounds, bijvoorbeeld alleen medium en soft mogen gebruiken.
Het is afwachten wat volgend jaar gaat gebeuren, als de auto's echt heel anders worden, overigens vooralsnog zonder DRS of een ander systeem.
Deze baan is uniek, voor de kijkers de race niet echt leuk, of echt niet.
Behang afsteken?dr.lowtune schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:02:
Met een schuin oog de race gekeken tijdens het behang afsteken. Gelukkig heb ik al kinderen, want dit was een zaaddodend saaie race.
Een apparaatje waarmee je gaatjes in het behang rolt en een lijmoplosser erop spuiten, zal het behang vanzelf eraf vallen na een tijdje, zeker als er ook nog een laag verf op zit waardoor het zwaarder is.
Aan de andere kant, nu had je nog wat te doen 😏
Afschaffen dit drama!
Dit had helemaal niks meer met racen te maken.
Het enige interessante van vandaag was de actie van frusty Russell.
Blijkbaar smaakte het koekje van eigen deeg niet zo goed. Vorig jaar zat Verstappen namelijk op dezelfde manier vast achter hem.
Blijkbaar heeft Max dan toch meer beheersing
Blijkbaar smaakte het koekje van eigen deeg niet zo goed. Vorig jaar zat Verstappen namelijk op dezelfde manier vast achter hem.
Hoe denk je dat coureurs in hun auto zitten? Waarschijnlijk is dit één van de zwaarste races van het seizoen.Het Peertje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:12:
Afschaffen dit drama!
Dit is ook gewoon racen, hoe saai het ook is om te zien. Dat het niets met racen te maken zou hebben slaat nergens op om te zeggen
Lando moet nog even goed op zoek naar een eigen one liner. Simply lovely is van Max en Monaco baby van Jenson Button.
Suggesties kunnen naar @LandoNorris of @McLarenF1 op x.com
Suggesties kunnen naar @LandoNorris of @McLarenF1 op x.com
Best vermakelijk deze optocht. Tactisch mooi spelletje van Williams. En George... had gewoon gediskwalificeerd moeten worden.
Mmm misschien voor de start een paar blusvliegtuigen een bak met water over het circuit leeggooien.
Of misschien een sprinkler installatie aanleggen die random gaat sproeien.
Wat een waardeloze race.
Of misschien een sprinkler installatie aanleggen die random gaat sproeien.
Wat een waardeloze race.
Zou de FIA nu boetes gaan uitdelen wegens negatieve opmerkingen over te saaie circuits?
Nee. Racen is stampen tot het uiterste.Charles Hill schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:14:
[...]
Dit is ook gewoon racen, hoe saai het ook is om te zien. Dat het niets met racen te maken zou hebben slaat nergens op om te zeggen
Zo langzaam mogelijk rijden is dat dus niet.
De oplossing voor Monaco is om een pass lane toe te voegen na de tunnel. Waar elke coureur 5x per race mag gebruiken als ze binnen 1 sec zijn (net als DRS). Dat zorgt ervoor dat coureurs moeten pushen. Geforceerde pitstops geprobeerd en geen succes gebleken. Geen slecht idee maar, levert niet op wat ik daarvan had verwacht. Monaco ontbreekt inhalen, dus element moet je proberen te creëren.
Iemand toevallig een live stream naar de debriefing van Mercedes? Ben wel benieuwd naar RUS zijn tekst en uitleg waarom hij dacht er met een kleine tijdstraf weg te komen
Je hebt blijkbaar geen flauw idee hoe hard ze rijden, en hoeveel het van een coureur vraagt om centimeters van een muur te rijden en elke fout wordt afgestraft.Het Peertje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:22:
[...]
Nee. Racen is stampen tot het uiterste.
En denk je werkelijk dat ze op andere banen zo hard mogelijk stampen en daarmee binnen een paar rondes hun banden oververhitten en opbranden.
Ga je eerst eens in F1 verdiepen voordat je inhoudelijk commentaar gaat geven.
Ik zie liever kleinere autosBlacKstaR- schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:22:
De oplossing voor Monaco is om een pass lane toe te voegen na de tunnel. Waar elke coureur 5x per race mag gebruiken als ze binnen 1 sec zijn (net als DRS). Dat zorgt ervoor dat coureurs moeten pushen. Geforceerde pitstops geprobeerd en geen succes gebleken. Geen slecht idee maar, levert niet op wat ik daarvan had verwacht. Monaco ontbreekt inhalen, dus element moet je proberen te creëren.
Joker laps zoals Russel deed, (volgens Palmer) zie ik liever in de RallyCross
Als wat George deed tot diskwalificatie moet lijden dan kun je hetzelfde ook zeggen voor onnodig véél te langzaam rijden. Alleen is daar niet echt een regel voor dus mag dat wel gewoon. Hoe smerig afsnijden ook is, ik snap de frustratie van Russel wel. Je kunt ook gewoon praktisch heel de ronde echt bizar langzaam rijden wetende dat inhalen toch praktisch onmogelijk is. Dat is ook gewoon een smerige tactiek.pjlgt schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:15:
Best vermakelijk deze optocht. Tactisch mooi spelletje van Williams. En George... had gewoon gediskwalificeerd moeten worden.
Deze race had gewoon niks met racen te maken. Het was schaken met racewagens waarbij het racen ondergeschikt is aan strategie en anderen frustreren.
Snel van de kalender deze baan, hoe iconisch hij ook is. Hier kijk ik geen F1 voor.
Vooral als je het FIA document leest, dat ze er al rekening mee hielden dat iemand op deze manier zou inhalen en dat een 10s straf dan niet voldoende zou zijn en dat er dus mogelijk zwaardere straffen gegeven zouden worden en dat dat expliciet gecommuniceerd is.Jasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:24:
Iemand toevallig een live stream naar de debriefing van Mercedes? Ben wel benieuwd naar RUS zijn tekst en uitleg waarom hij dacht er met een kleine tijdstraf weg te komen
Ik dacht trouwens dat ze het over een 2e drive through straf hadden voor Russell, maar daar zie ik niets voor staan, weet iemand daar meer over?
[ Voor 3% gewijzigd door Transportman op 25-05-2025 17:28 ]
Dat zei het Engelse F1 commentaar. Een tweede als hij zn eerste niet in drie ronden inlost. Dus nooit uitgegevenTransportman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:27:
[...]
Vooral als je het FIA document leest, dat ze er al rekening mee hielden dat iemand op deze manier zou inhalen en dat een 10s straf dan niet voldoende zou zijn en dat er dus mogelijk zwaardere straffen gegeven zouden worden en dat dat expliciet gecommuniceerd is.
Ik dacht trouwens dat ze het over een 2e drive through straf hadden voor Russell, maar daar zie ik niets voor staan, weet iemand daar meer over?
Ik vraag me af, had yuki geen halve kamakazi actie kunnen doen om max die rode vlag te geven? 🤡 hij reed toch al uit de punten.
Zou kunnen, maar was volgens mij pas na de finish dat er nog een tweede was en dat er dus 30s bij zijn tijd opgeteld zou worden, maar kan zijn dat het in die context was (en dat ze het uitvoeren van de straf gemist hadden).Jasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:29:
[...]
Dat zei het Engelse F1 commentaar. Een tweede als hij zn eerste niet in drie ronden inlost. Dus nooit uitgegeven
Omdat 1 coureur de boel bewust heeft opgehouden voor zijn teamgenoot, heeft het niets met racen te maken? Wat overigens gewoon mag, staat niets over in de regels. Het is een teamsport en dat werd nu heel duidelijk gemaakt.SomerenV schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:26:
[...]
Als wat George deed tot diskwalificatie moet lijden dan kun je hetzelfde ook zeggen voor onnodig véél te langzaam rijden. Alleen is daar niet echt een regel voor dus mag dat wel gewoon. Hoe smerig afsnijden ook is, ik snap de frustratie van Russel wel. Je kunt ook gewoon praktisch heel de ronde echt bizar langzaam rijden wetende dat inhalen toch praktisch onmogelijk is. Dat is ook gewoon een smerige tactiek.
Deze race had gewoon niks met racen te maken. Het was schaken met racewagens waarbij het racen ondergeschikt is aan strategie en anderen frustreren.
Snel van de kalender deze baan, hoe iconisch hij ook is. Hier kijk ik geen F1 voor.
Denk je dat ze vooraan zo langzaam mogelijk hebben gereden?? Dan heb je niet gekeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Charles Hill op 25-05-2025 17:34 ]
Dat was alleen maar een melding dat de penalty served was, geen nieuwe straf dus.Transportman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Zou kunnen, maar was volgens mij pas na de finish dat er nog een tweede was en dat er dus 30s bij zijn tijd opgeteld zou worden, maar kan zijn dat het in die context was (en dat ze het uitvoeren van de straf gemist hadden).
[ Voor 68% gewijzigd door JustSomeone op 25-05-2025 17:34 ]
Racen is zo langzaam mogelijk rijden om toch nog 1e te worden toch?Het Peertje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:22:
[...]
Nee. Racen is stampen tot het uiterste.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
True, ik was altijd tegen het verwijderen van tanken tijdens de race. Maakt het racen zoveel trager en de coureurs worden niet meer fysiek gepushed. Auto’s zijn inderdaad veel te groot en zwaar geworden (snap het wel veiligheid). Maar het spektakel is wel minder. Ik kan mij herinneren dat één racestint gewoon 10-15 kwalificatie rondjes betekende. Niks banden sparen gewoon zo hard mogelijk race, soms waren ze tijdens race zelfs sneller dan tijdens kwalificatie. Dan weet je gewoon, dat er een echt geraced wordt.Jasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:26:
[...]
Ik zie liever kleinere autos
Joker laps zoals Russel deed, (volgens Palmer) zie ik liever in de RallyCross
Ho ho rustig kiddo. ..Charles Hill schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:25:
[...]
Ga je eerst eens in F1 verdiepen voordat je inhoudelijk commentaar gaat geven.
Ik snap best wat je bedoelt.
Maar dat verandert niets aan het feit dat Monaco met de huidige wagens niet meer thuishoort op de agenda.
Dat is een heel ander punt wat je daar maakt.Het Peertje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:34:
[...]
Ho ho rustig kiddo. ..
Ik snap best wat je bedoelt.
Maar dat verandert niets aan het feit dat Monaco met de huidige wagens niet meer thuishoort op de agenda.
Van mij mogen alle mini banen weg waar inhalen onmogelijk is, en alleen deze behouden om de geschiedenis.
Edit: overigens al lang geen kiddo meer. Te lang 😏
[ Voor 6% gewijzigd door Charles Hill op 25-05-2025 17:55 ]
Briatore zit bij Alpine en Gasly deed al een poging aan het begin van de race.masauri schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:32:
Ik vraag me af, had yuki geen halve kamakazi actie kunnen doen om max die rode vlag te geven? 🤡 hij reed toch al uit de punten.
Maar even serieus, als Tsunoda er op een of andere vage manier vanaf schiet en daardoor rood veroorzaakt op zo een moment, dan zal iedereen opzet vermoeden.
Zie mailJasphur schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:24:
Ze gaan door alle data om te zien of het wellicht opzettelijk was, zeker als een teamgenoot er zoveel mee wint.Transportman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Briatore zit bij Alpine en Gasly deed al een poging aan het begin van de race.
Maar even serieus, als Tsunoda er op een of andere vage manier vanaf schiet en daardoor rood veroorzaakt op zo een moment, dan zal iedereen opzet vermoeden.
Oh, jij had dit gepost.masauri schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:32:
Ze bekijken alle data om te zien of er mogelijk opzet is, en hebben een hoop data van het hele weekend en andere races. Als hij die ene ronde iets heel anders doet dan andere rondes, valt dat wel op.
Het was op de boardradio en dan zijn ze veilig.Amphiebietje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:21:
[...]
Zou de FIA nu boetes gaan uitdelen wegens negatieve opmerkingen over te saaie circuits?
Carlos zei bij de interviews wel dat hij moest oppassen wat hij ging zeggen over de race.
Geen leuke Race. Dat ze bij Viaplay nog proberen het interessante ervan in te zien is nog triester. Kan die kop van Albers ook ff niet meer zien
Sainz heeft zich behoorlijk lopen opvreten achter Lawson, net als een hoop anderen 😏 al was Sainz daarna degene vooraan in de trein, en zat iedereen daarachter vast.sjaool schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:44:
[...]
Het was op de boardradio en dan zijn ze veilig.
Carlos zei bij de interviews wel dat hij moest oppassen wat hij ging zeggen over de race.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met deze overduidelijke team tactiek. Kan niet de bedoeling zijn.
Vraag me overigens nog wel af wat McLaren had gedaan met Piastri als Norris voor had gestaan in het kampioenschap met Verstappen er vlak achter. Bij RB ging het om de punten en stand voor de constructeurstitel, bij McLaren om het kampioenschap. Maar dat zullen we nooit weten.
Charles zei het zelfs tijdens het interview met Jensonsjaool schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:44:
[...]
Het was op de boardradio en dan zijn ze veilig.
Mijn boefje is liev!
Dat is hun werk, deden ze bij SKY ook. En logisch, kunnen moeilijk zich verveeld gaan gedragen en gaan klagen zoals de bankliggers 😉Bassos30 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:49:
Geen leuke Race. Dat ze bij Viaplay nog proberen het interessante ervan in te zien is nog triester. Kan die kop van Albers ook ff niet meer zien
Volgende week geen Laura Winter bij F1TV.
Verstappen op zowel Piastri en Norris bijna een race overwinning achterstand, 22 en 19 punten. Zullen beide een race moeten uitvallen en Verstappen die race of races winnen om ervoor te staan.
“We only need one DNF…”Charles Hill schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:59:
Verstappen op zowel Piastri en Norris bijna een race overwinning achterstand, 22 en 19 punten. Zullen beide een race moeten uitvallen en Verstappen die race of races winnen om ervoor te staan.
Dit ging niet om 1 coureur. Waren er meerderen die dit geintje flikten, waaronder (erg genoeg) Mercedes zelf. Monaco is normaal al maximaal banden managen (lees: langzaam rijden), maar vandaag was het wel echt extreem.Charles Hill schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:33:
[...]
Omdat 1 coureur de boel bewust heeft opgehouden voor zijn teamgenoot, heeft het niets met racen te maken? Wat overigens gewoon mag, staat niets over in de regels. Het is een teamsport en dat werd nu heel duidelijk gemaakt.
Denk je dat ze vooraan zo langzaam mogelijk hebben gereden?? Dan heb je niet gekeken.
Voorin deden ze in het begin overigens een beetje hetzelfde. Maar dan nog, ik kijk een race voor actie, niet voor 70+ rondes een treintje omdat letterlijk niemand iets kan ongeacht hoe traag degene vooraan rijdt.
Ik snap wel dat Monaco een uitputtingsslag is voor de coureur en dat zelfs de kleinste foutjes hard afgestraft worden. Maar introduceer dan een soort one shot qualifying achtig iets met een elimination element. Omstebeurt een zo snel mogelijke ronde rijden en de traagste valt af. Degene die uiteindelijk overblijft wint. Voor daadwerkelijk racen hier je niet meer af te reizen naar Monaco. Vandaag was in dat opzicht echt een blamage.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |