[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:18

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 24: ABU DHABI GRAND PRIX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8q6XJZUvmnRyOQII5sImNFHj.jpg
Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYB87N2HeWIktoMrr8idh9Ayzis=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ULzHwXnC9viVPp8LGA57g3ZW.png?f=user_large
vr 5 dec
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 10:30
Local time: 13:30
Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 14:00
Local time: 17:00
za 6 dec
Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 11:30
Local time: 14:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 18:00
zo 7 dec
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 14:00
Local time: 17:00
Circuit
▸ Naam: Yas Marina Circuit▸ Aantal rondes: 58
▸ Locatie: Abu Dhabi, VAE▸ Lengte circuit: 5,281 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 306,183 km
Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/c_fit,h_704/q_auto/v1740000000/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Abu_Dhabi_Circuit.webp
Bandenoverzicht
Voor de race in Abu Dhabi zijn de volgende banden gekozen: Hard - C3, Medium - C4 en Soft C5.

Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2363/8848ac07-ae6e-486e-8495-aac6e018aa7a/1920_24-ae25-preview-en.jpg?10000

Terug naar boven

[ Voor 1% gewijzigd door Chocoball op 03-12-2025 08:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Verstappen kampioen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
De Canal+ Abu Dhabi 2025 teaser, die geluidseffecten _O-

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

Quad

Doof

Poll: Wie wordt de 2025 F1 wereldkampioen?
Lando Norris
Max Verstappen
Oscar Piastri
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407352&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Afbeelding werkt niet goed ivm caching door T.net; laatste resultaten: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407352

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 03-12-2025 08:38 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Oh ja ik mag niet op tweaker polls stemmen vanwege iets in de beveiliging hier...

Maar ik ga voor Lando. Hun auto is gewoon te goed. Zelfs als hij 3de of 4de rijd boeit het niet, dan laat Oscar hem voorbij en is hij wereldkampioen. Er moet wel zo iets bijzonders gebeuren dat het eigenlijk geen realistisch scenario meer is. Max heeft al z'n hail mary's al gebruikt dit seizoen, het kan niet nog een keer lukken.

blup

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NOR en PIA zie ik onder druk teveel fouten maken, daardoor zie ik VER dichterbij gekomen zijn. Mijns inziens is dit écht een interessante race en ontknoping van het kampioenschap. Om een of andere reden zie ik NOR uitvallen (uit de race getikt worden) en VER winnen.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik hoop het. Ik ben ook altijd wel fan geweest van Norris, maar dit seizoen is er iets veranderd in hem. De sympathieke enthousiaste jongen is veranderd in een zeurend verwend en onzeker mannetje. Sinds dit seizoen gun ik het hem echt niet meer. Piastri is het ook gewoon niet, die jongen straalt niets uit en als de druk te hoog wordt valt hij door de mand. Ik las ergens anders al dat als Norris of Piastri kampioen wordt, dit de zwakste kampioen zal zijn na Jenson Button, en zo is het ook gewoon. Er is maar 1 iemand die de titel echt verdient, en dat zeg ik niet vanachter een gekleurde bril.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Weekend car | ’07 Mazda MX-5 | Copper Red

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bezulba schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:16:
Oh ja ik mag niet op tweaker polls stemmen vanwege iets in de beveiliging hier...

Maar ik ga voor Lando. Hun auto is gewoon te goed. Zelfs als hij 3de of 4de rijd boeit het niet, dan laat Oscar hem voorbij en is hij wereldkampioen. Er moet wel zo iets bijzonders gebeuren dat het eigenlijk geen realistisch scenario meer is. Max heeft al z'n hail mary's al gebruikt dit seizoen, het kan niet nog een keer lukken.
Gezien PIA ook kans maakt op WDC en eerdere uitspraken, zie ik McLaren géén teamleiders uitdelen, ze hebben géén voorkeur immers wie WDC wordt en WCC zijn ze al een paar races. ;)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:35
CH4OS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:22:
[...]
Gezien PIA ook kans maakt op WDC en eerdere uitspraken, zie ik McLaren géén teamleiders uitdelen, ze hebben géén voorkeur immers wie WDC wordt en WCC zijn ze al een paar races. ;)
Dat zeggen ze, maar als brits team zijnde en een CEO die 1 coureur al lang steunt en in de F1 gebracht heeft is er echt wel een voorkeur.

Net zoals dat in vegas de auto te laag afgesteld was maar niet om performance redenen

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

squashedraven schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:29:
[...]

Dat zeggen ze, maar als brits team zijnde en een CEO die 1 coureur al lang steunt en in de F1 gebracht heeft is er echt wel een voorkeur.

Net zoals dat in vegas de auto te laag afgesteld was maar niet om performance redenen
Ze gooien een WCD mogelijkheid weg op Oscar te naaien? Ga lekker weg... als ze echt pro Lando waren waren die hele Papaya rules allang de prullebak in gegaan. De hele reden dat ze in deze shit zitten is dat ze niet willen/kunnen/mogen kiezen.

blup

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

CH4OS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:22:
[...]
Even terug naar het scenario dat Max als leider de laatste ronde in gaat, Piastri als 3e en Norris als 4e. Ik kan jou op een briefje geven dat Zak dan op de lijn komt om Piastri even van zijn gas te laten gaan. Piastri kan dan namelijk toch geen kampioen meer worden, maar Norris wel.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:35
Bezulba schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:31:
[...]

Ze gooien een WCD mogelijkheid weg op Oscar te naaien? Ga lekker weg... als ze echt pro Lando waren waren die hele Papaya rules allang de prullebak in gegaan. De hele reden dat ze in deze shit zitten is dat ze niet willen/kunnen/mogen kiezen.
Ik denk dat je 2 laatste woorden het zijn. Ze mogen niet kiezen, althans niet voor de voor de hand liggende redenen.

Wie was het ook alweer die een paar jaar geleden gezegd heeft dat de Verstappen tijdperk voorbij is en nu het Norris tijdperk begint?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

squashedraven schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:29:

Tja, die AU rijder is dan toch ook onderdeel van het Gemenebest, ze hebben zelfs de Britse vlag in het klein in hun eigen vlag, Britse voorkeur geloof ik bij McLaren dus niet zo, dat komt vooral vanuit SkySports UK en dan met name Martin Brundle en Kravitz. ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:38

Quad

Doof

Fanta schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:33:
[...]

Even terug naar het scenario dat Max als leider de laatste ronde in gaat, Piastri als 3e en Norris als 4e. Ik kan jou op een briefje geven dat Zak dan op de lijn komt om Piastri even van zijn gas te laten gaan. Piastri kan dan namelijk toch geen kampioen meer worden, maar Norris wel.
Is niets geks aan eigenlijk. Want veel teams laten het hele seizoen al wel hun 1e rijder de ander passeren tijdens een race. (meestal omdat die dan wel meer pace heeft, maar goed)
Ik zou er niet van opkijken en het niet controversieel vinden.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Quad schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:35:
[...]

Is niets geks aan eigenlijk. Want veel teams laten het hele seizoen al wel hun 1e rijder de ander passeren tijdens een race. (meestal omdat die dan wel meer pace heeft, maar goed)
Ik zou er niet van opkijken en het niet controversieel vinden.
Sterker nog, ik zou het gek vinden als ze het niet zouden doen.

Neemt niet weg dat ik het een walgelijke ontknoping zou vinden en ik niet naar de feestviering zal gaan kijken, mocht dit scenario uitkomen.

• Bezulba
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Fanta schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:33:
[...]

Uiteraard. En Piastri doet dat gewoon want anders kan hij direct z'n koffers pakken en naar DTM verhuizen ofzo want geen enkel team wil je dan nog aannemen.

blup

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Ik hoop dat Verstappen het gaat lukken maar ik denk dat Norris gewoon de titel gaat pakken. McLaren ging vorig jaar ook goed op Yas Marina.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het feit dat Max nog meedoet, die gigantische achterstand op Piastri heeft ingehaald en maar op 12 punten staat, is echt indrukwekkend. Het zou geweldig zijn als Max het lukt, maar Max moet winnen en Norris vierde worden. Dat gaat denk ik lastig worden. Ik ga me er dan ook niet druk om maken. Ik had het namelijk na Barcelona al opgegeven en dit ook nooit verwacht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 03-12-2025 08:59 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ze zijn lekker bezig daar in frankrijk.
Jammer dat niet alle videos meer beschikbaar zijn.

Huub Huub Barbatruc!

Pagina: 1

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord