[F1 2025] Race 9 GP van Spanje Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:40

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:48

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 9: GRAN PREMIO DE ESPAÑA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/jCmooBBCkN8Yp35WazSRlVCZ.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BiYvSj5cyoG7cfzrpCGp1e9na8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aGmHKEwjjzjxwaY2DNDj3Py0.png?f=user_large
vr 30 mei
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 31 mei
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 1 jun
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Circuit de Barcelona-Catalunya▸ Aantal rondes: 66
▸ Locatie: Barcelona, Spanje▸ Lengte circuit: 4.657 km
Meer info ↗▸ Race-afstand: 307,236 km

Afbeeldingslocatie: https://media.formula1.com/image/upload/f_auto,c_limit,q_auto,w_1320/content/dam/fom-website/2018-redesign-assets/Circuit%20maps%2016x9/Spain_Circuit

Bandenoverzicht

Voor de race in Barcelona zijn de volgende banden gekozen: Hard - C1, Medium - C2 en Soft - C3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIxZuzuM0A4UzJMEgtHVlXbYmDE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uWMab1Dp2NK21EY9K2NXkAD3.jpg?f=user_large

Terug naar boven

[ Voor 2% gewijzigd door Chocoball op 30-05-2025 15:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Spanje! Een mooie baan, heb er zin in!

Team posters (word bijgehouden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQAfbBUVbIW0Fk0jN1MqCwK2q10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TeUCS4qNKsv5OGp9oeGABFP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhFDSnGWXRrPvm4UNLG6llQW4jk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PUWWBHnqySCtydRpZ1tpBwQ2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 91% gewijzigd door G_Dragon op 28-05-2025 08:03 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
Een klein statistiekje om het topic mee te beginnen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kin7iadbve3f1.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:04:

[Afbeelding]
Lijkt me duidelijk, 4 P0's incoming de komende jaren...

Edit: ow wacht, dacht 1 P3, nog niet helemaal wakker... Mmm wellicht niet zo duidelijk. Denk dat we hier iig wel gaan zien of RB nog een kansje gaat maken, dus maken er maar een 4e P1 van dit jaar dan.

[ Voor 25% gewijzigd door Snowdog op 28-05-2025 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

AvK

Ready Set Go

Benieuwd of de nieuwe regels wat gaan uithalen. Vrees van niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:51

Amphiebietje

In de blubber

Snowdog schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Lijkt me duidelijk, 4 P0's incoming de komende jaren...

Edit: ow wacht, dacht 1 P3, nog niet helemaal wakker... Mmm wellicht niet zo duidelijk. Denk dat we hier iig wel gaan zien of RB nog een kansje gaat maken, dus maken er maar een 4e P1 van dit jaar dan.
4x DNF, dus? :P De voorgaande "lager dan P1" is een DNF... O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Alsonso is tot ambassadeur van het circuit in Barcelona uitgeroepen terwijl Sainz als vertegenwoordiger van het stratencircuit in Madrid optreedt. Volgens de eerdere berichtgeving wordt de grand prix van Spanje volgend jaar verreden op het stratencircuit in Madrid. Benieuwd of het ze project in Madrid tijdig klaar krijgen want na het filmpje van de virtuele ronde en beelden van Sainz die naar een tekening staat te staren is het weer betrekkelijk stil geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De eerste race waar we echt kunnen zien wat we van de rest van het jaar mogen verwachten. Kijken welke impact de aangepaste vleugels hebben en of McLaren weer top is in omgang van de bandjes, of dat daar vanaf Imola toch ook echt iets is veranderd.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:41:
Benieuwd of het ze project in Madrid tijdig klaar krijgen want na het filmpje van de virtuele ronde en beelden van Sainz die naar een tekening staat te staren is het weer betrekkelijk stil geworden.
Komt vast goed, ze doen in Spanje ook al 143 jaar over de bouw van een kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15:22
Amphiebietje schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:31:
[...]

4x DNF, dus? :P De voorgaande "lager dan P1" is een DNF... O-)
Zit wat in, die komt iig ook al wel in het rijtje voor :P
Maar heb er wel vertrouwen in dit weekend, denk dat RB er wel goed bij zal zitten. Zou mooi zijn iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:18
[Twitter] Alsonso is tot ambassadeur van het circuit in Barcelona uitgeroepen terwijl Sainz als vertegenwoordiger van het stratencircuit in Madrid optreedt. Volgens de eerdere berichtgeving wordt de grand prix van Spanje volgend jaar verreden op het stratencircuit in Madrid. Benieuwd of het ze project in Madrid tijdig klaar krijgen want na het filmpje van de virtuele ronde en beelden van Sainz die naar een tekening staat te staren is het weer betrekkelijk stil geworden.
Off topic, mag ik even zeggen dat jij een geniale avatar hebt op moment :+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Ik gok toch gewoon weer op Mclaren dit weekend :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:58
Veel bombarie over de nieuwe regels en dat dit McLaren gaat raken maar ik verwacht het helemaal niet.
Die weten ook al maanden dat dit komt en zullen erop anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:57
Zal je zien dat deze regels McLaren juist helpen. Net als een paar jaar terug met regels die Red Bull wel af zouden remmen, daarna gingen ze helemaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06

JB

Cédric roelt!

Voorspelling was toch (ook door oa @DaniëlWW2) dat het eerder andere teams harder raakt, zoals MER/FER?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
TinusXIII schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:23:
Zal je zien dat deze regels McLaren juist helpen. Net als een paar jaar terug met regels die Red Bull wel af zouden remmen, daarna gingen ze helemaal los.
Ik zou het prima vinden :P PIA WDC! let's go :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:57

sjaool

Every life should have 9 cats

[Twitter] Alsonso is tot ambassadeur van het circuit in Barcelona uitgeroepen terwijl Sainz als vertegenwoordiger van het stratencircuit in Madrid optreedt. Volgens de eerdere berichtgeving wordt de grand prix van Spanje volgend jaar verreden op het stratencircuit in Madrid. Benieuwd of het ze project in Madrid tijdig klaar krijgen want na het filmpje van de virtuele ronde en beelden van Sainz die naar een tekening staat te staren is het weer betrekkelijk stil geworden.
Dus als Barcelona van de kalender gaat dan stopt Fernando er ook mee? >:)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Jasphur schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Ik zou het prima vinden :P PIA WDC! let's go :D
Ik ben eigenlijk nooit specifiek voor iemand geweest. Vond het vooral leuk dat Max lekker tegen de schenen van Mercedes / Hamilton aan het schoppen, dus was ik een soort van "voor hem".

Verder ben ik gewoon voor de rijder die mij qua vooral qua persoon aanspreekt. Had altijd wel iets met Montoya, vond zijn "zero fucks given" mentalieit altijd heerlijk om naar te kijken, idem met Kimi Räikkönen.

Ik probeer echter sympathie te zoeken voor Piastri, maar die kan ik zo moeilijk vinden. Vind het zo'n saai figuur. Lando is me te huilerig en vind zichzelf altijd zielig.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeggen Alonso, alleen jammer dat ie weer in een GP2 team rijd ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:41
@Damian Ik heb exact hetzelfde, ik ben dan ook bijna elk jaar wel voor iemand anders haha
Zelf altijd de voorkeur voor Hulkenberg, maar hopen dat hij ooit WDC wordt is hetzelfde als hopen dat ik ooit de jackpot win :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:25:
Voorspelling was toch (ook door oa @DaniëlWW2) dat het eerder andere teams harder raakt, zoals MER/FER?
Gezien de glazen bollen toch altijd mis zitten, zullen we het zondagmiddag weten :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 18:00
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:04:

[Afbeelding]
Ander leuk statistiekje dat ik tegenkwam is dat sinds 2016 alleen Max en Lewis hier hebben gewonnen. En toen Max in 2016 won, was hij juist de 10e verschillende winnaar van de 10 jaar ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Thijs schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:16:
[...]

Ander leuk statistiekje dat ik tegenkwam is dat sinds 2016 alleen Max en Lewis hier hebben gewonnen. En toen Max in 2016 won, was hij juist de 10e verschillende winnaar van de 10 jaar ervoor.
Om precies te zijn :)
Max Verstappen 2016, 2022, 2023, 2024.
Lewis Hamilton 2017, 2018, 2019, 2020, 2021.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Voor de roulette spelers onder ons, rood of zwart?

Interessante statistiek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kb5JVOCe3qzSWpsM8C38MDwTFvU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OhebVc7jX0x8sBTdg1ZwcTdG.jpg?f=user_large

De laatste 14 races is Max om en om op het podium gefinished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Sainz en Alonso zijn van de partij bij de FIA persconferenties. Briatore bij de team principals hoewel het team juist Dave Greenwood als team reppresentative hadden aangesteld. Voor de rol van team principal moet er ook goedkeuring vanuit de FIA zijn maar goed met Mario Isola en alleen Horner lijkt het eerder een mix te zijn en niet puur en alleen team principals.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/queckecg9i3f1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ben heel benieuwd hoe het nu gaat worden..wel fijn dat er weer geraced word. Hou er wel van die 3 op een rij :)

Zonder de hele discussie hier te starten maar mogen ze deze race nou nog met de flexi vleugel een rijden of is het vanaf nu over?

Goldman vind de bewoording vanaf altijd moeilijk te interpreteren omdat iedereen er wat anders mee bedoeld.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Goldman schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:57:
Ben heel benieuwd hoe het nu gaat worden..wel fijn dat er weer geraced word. Hou er wel van die 3 op een rij :)

Zonder de hele discussie hier te starten maar mogen ze deze race nou nog met de flexi vleugel een rijden of is het vanaf nu over?

Goldman vind de bewoording vanaf altijd moeilijk te interpreteren omdat iedereen er wat anders mee bedoeld.
Misschien helpt deze samenvatting om een beter beeld te krijgen. :)

Chocoball in "[F1] Seizoen 2025"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:00

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:01:
[...]

Misschien helpt deze samenvatting om een beter beeld te krijgen. :)

Ik luister net de Boordradio podcast. Met mooi weer (wat het gaat worden) zegt het nog steeds niet zoveel als McLaren hier goed presteert. Pas als Red Bull, Ferrari of Mercedes op eigen kracht kan winnen zou je kunnen zeggen dat McLaren hinder van de aangescherpte regels ondervindt.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:05:
[...]

Ik luister net de Boordradio podcast. Met mooi weer (wat het gaat worden) zegt het nog steeds niet zoveel als McLaren hier goed presteert. Pas als Red Bull, Ferrari of Mercedes op eigen kracht kan winnen zou je kunnen zeggen dat McLaren hinder van de aangescherpte regels ondervindt.
En dan nog zegt dat niets. De Red Bull is zo'n zinnige/moeilijke wagen dat die op het ene circuit wel goed mee kan komen en op het andere niet.

Ik ben allang blij dat we weer naar een echt circuit gaan. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Damian schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:22:
[...]

Ik ben eigenlijk nooit specifiek voor iemand geweest. Vond het vooral leuk dat Max lekker tegen de schenen van Mercedes / Hamilton aan het schoppen, dus was ik een soort van "voor hem".

Verder ben ik gewoon voor de rijder die mij qua vooral qua persoon aanspreekt. Had altijd wel iets met Montoya, vond zijn "zero fucks given" mentalieit altijd heerlijk om naar te kijken, idem met Kimi Räikkönen.

Ik probeer echter sympathie te zoeken voor Piastri, maar die kan ik zo moeilijk vinden. Vind het zo'n saai figuur. Lando is me te huilerig en vind zichzelf altijd zielig.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik zeggen Alonso, alleen jammer dat ie weer in een GP2 team rijd ;)
Helemaal mee eens, ik gun het Piastri an sich wel, het WDC, maar wat een kleurloos figuur is hij.

Eigenlijk hoop ik dat Max wederom boven zichzelf en RBR uit weet te stijgen om zijn vijfde te pakken. Dan staat hij ook in een mooi rijtje. Vijf op rij zou echt heel knap zijn. :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
sjaool schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 14:22:
[...]

En dan nog zegt dat niets. De Red Bull is zo'n zinnige/moeilijke wagen dat die op het ene circuit wel goed mee kan komen en op het andere niet.

Ik ben allang blij dat we weer naar een echt circuit gaan. :D
Door de eerdere woorden van o.a. Horner en Vasseur denken sommige fans misschien nu dat McLaren straks opeens langzamer is geworden door de nieuwe regels. In Barcelona is een Suzuka-Imola scenario voor Red Bull wederom goed mogelijk omdat dit circuit snelle bochten heeft. Stratencircuits met langzame bochten, hobbels en over kerbstones rijden liggen de RB21 al helemaal niet. Dus als Verstappen er weer bij zit dan geeft dit mogelijk een wat vertekend beeld.

Van McLaren wordt gezegd dat ze een groter venster hebben wat betreft de afstelling. Bij Red Bull is deze kleiner door balansverschuiving en onderstuur richting de apex, Ferrari krijgt de banden niet snel genoeg op termperatuur, is daarom te langzaam in de kwalificatie maar weer beter in de race. Bij Mercedes worden sinds de laatste 2 races afhaneklijk van de afstelling de voorbanden of de achterbanden te heet.

Wolff wil het nog afwachten en Stella en Vowles denken dat de regelwijziging niks gaat veranderen aan de krachtsverhouding. 1 team heeft aangegeven dat ze hun voorvleugel hebben gewijzigd (maar niet of dat door de regelwijziging komt) en dat is Aston Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:56
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:14:
[...]
. 1 team heeft aangegeven dat ze hun voorvleugel hebben gewijzigd (maar niet of dat door de regelwijziging komt) en dat is Aston Martin.
Is te hopen dat die niet nog verder achter komen te liggen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Snowhite0901 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:26:
[...]

Is te hopen dat die niet nog verder achter komen te liggen
Zoals tambaas Andy Cowel aangeeft ze zullen de consequenties in Barcelona gaan ondervinden.

Aston Martin zegt ook een probleem te hebben met hun rijsimulator die de coureurs een ander gevoel geeft dan in de echte wagen. Het probleem ligt schijnbaar niet aan de hardware-kant van de simulator maar aan de software-kant waarvoor hopelijk snel een update komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 28-05-2025 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 18:40:
Aston Martin zegt een probleem te hebben met dun rijsimulator die de coureurs iets anders verteld dan op de baan. Het ligt schijnbaar niet aan de hardware-kant maar aan de software-kant.
Leest wel alsof je schrijft / dat Cowell bedoelt dat de rijders oefenen in de sim en vervolgens on track niet meer kunnen rijden omdat de ervaring anders is. Terwijl de auto wel "goed" zou zijn. Maar ik mag toch hopen dat in ieder geval Alonso niet een dag in de sim hoeft door te brengen om het circuit te "leren".

En vaak genoeg dat coureurs bij een nieuw circuit zeggen dat ze na een paar ronden wel weten hoe er te rijden.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:00:
[...]

Leest wel alsof je schrijft / dat Cowell bedoelt dat de rijders oefenen in de sim en vervolgens on track niet meer kunnen rijden omdat de ervaring anders is. Terwijl de auto wel "goed" zou zijn. Maar ik mag toch hopen dat in ieder geval Alonso niet een dag in de sim hoeft door te brengen om het circuit te "leren".

En vaak genoeg dat coureurs bij een nieuw circuit zeggen dat ze na een paar ronden wel weten hoe er te rijden.,
De simulator die vrij nieuw is (november 2024) geeft de rijders niet hetzelfde gevoel als in de echte wagen. Het ligt aan de software van de simulator maar zal mijn reactie daarop aanpassen als het nu anders leest. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:13:
[...]

De simulator die vrij nieuw is (november 2024) geeft de rijders niet hetzelfde gevoel als in de echte wagen. Het ligt aan de software van de simulator maar zal mijn reactie daarop aanpassen als het nu anders leest. :$
Ik lees nog precies hetzelfde. En dat is dat ze een stel incompetente coureurs zouden hebben die er niet mee overweg kunnen dat de auto op het circuit anders voelt dan in de sim ;).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:16:
[...]

Ik lees nog precies hetzelfde. En dat is dat ze een stel incompetente coureurs zouden hebben die er niet mee overweg kunnen dat de auto op het circuit anders voelt dan in de sim ;).
Helpt het als ik dit plaats? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1p2btVp8GHC9LS5EeJ7JQgfIzs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/KYYmhsN3SyBffFY74HUtvmsv.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:56
RobertMe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:16:
[...]

Ze gebruiken de sim natuurlijk voor de afstelling. Als het gevoel in het echt anders is dan is het lastig de ideale afstelling te vinden want om van scratch te beginnen is er te weinig tijd tijdens de vts. Uiteraard gaat het er niet om het circuit verder te leren kennen

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
Hebben we al iets gerept over de weersomstandigheden? Volgens mij wordt het erg warm 27-29 graden. Het zou nog best wel zo kunnen zijn dat evt negatieve effecten door de TD/regelwijziging in de schaduw staan van de voordelen die McLaren heeft met hun bandenkoeling/bandenmanagement. Dus of we hier echt een eerlijk effect van de wijzigingen gaan zien, betwijfel ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Aangezien ik niet dezelfde reactie in meerdere topics mag plaatsen doe ik het even zo. :)

De FIA heeft een artikel geschreven met wat er precies wijzigt aan hun statische tests van de voorvleugel en legt daarnaast ook de test bij de achtervleugel uit met afbeeldingen erbij. Aangezien dit onderwerp steeds terugkomt leek mij het handiger om dit in het seizoentopic te plaatsen en alleen hier de link te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Thinlanet schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 23:32:
Hebben we al iets gerept over de weersomstandigheden? Volgens mij wordt het erg warm 27-29 graden. Het zou nog best wel zo kunnen zijn dat evt negatieve effecten door de TD/regelwijziging in de schaduw staan van de voordelen die McLaren heeft met hun bandenkoeling/bandenmanagement. Dus of we hier echt een eerlijk effect van de wijzigingen gaan zien, betwijfel ik.
De weersverwachting is droog weer en een maximumtemperatuur net boven 25 gradem.

Blijkbaar doet de FIA al 30 jaar aan belastingtests. Enige wat telt is de statische belastingtest van de FIA, de videobeelden die de FIA zelf maakt is geen bewijslast want tijdens het rijden ontstaan er veel hogere belastingen. Denk niet dat we teveel ervan moeten verwachten.

Wie het goed doet in Barcelona zal het veelal ook goed doen in het restant van het seizoen. Het zal ook een graadmeter voor de teams zijn hoe lang ze nog moten doorgaan met de ontwikkeling van de 2025 wagen.

Sauber komt in Barcelona met een groot upgrade-pakket. Mercedes komt met upgrade-pakket in delen waarvan 1 deel in Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
windy punt com is redelijk betrouwbaar voor weer voorspellen.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 14:33
Wat denken jullie, gaat die nieuwe technical directive iets uitmaken of niet? Ik denk zelf van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
desalniettemin schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:42:
Wat denken jullie, gaat die nieuwe technical directive iets uitmaken of niet? Ik denk zelf van niet.
Ik denk het wel de teams zullen met nieuwe onderdelen moeten komen en het valt te bezien hoe goed die het gaan doen. Heel veel flowvis gaan we zien.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
desalniettemin schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 13:42:
De verwachting op F1Technical lijkt van wel.
En de eerste details duiken ook al op.

McLaren heeft hun vleugel verstevigd. Meer is nog niet bekend.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GsHEXFUW8AAIcwz?format=jpg&name=large

Ferrari haar vleugel heeft een duidelijk andere structuur in de koolstofvezel lagen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GsGj_SCX0AAbj6j?format=jpg&name=large

Bij Mercedes is het helemaal interessant. Er zijn vermoedens dat Mercedes in Imola al met nieuwe voor en achtervleugels kwam. En Mercedes was een stukje minder goed sindsdien.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gri3paLXQAAPJ-S?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gri4FKXWIAAeO95?format=jpg&name=large

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-05-2025 13:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik ben benieuwd of, en hoeveel, verschil het gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Naast aangescherpte voorvleugelregels gaat de FIA ook een nieuw skid blocks ontwerp testen. Hoewel een detailplan nog niet bekend is zullen de testen tijdens de trainingsesises op de vrijdag plaatsvinden.

Bij het nieuwe ontwerp wordt het titanium door een staallegering vervangen wat minder heet zou worden en al afgekoeld zou zijn voordat het de grond raakt. De FIA kan op weinig enthousiasme van de teams rekenen omdat de wijziging gewichtstoename inhoudt en ook hoger afstellen van de wagen wat een signficante invloed op beide kampioenschappen kan hebben.

https://www.motorsportwee...gp-weekend/?feed_id=70109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06

JB

Cédric roelt!

dawg schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:12:
Ik ben benieuwd of, en hoeveel, verschil het gaat maken.
Eerder wie er echt geraakt wordt nu…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 02:12
Goldman schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:57:

Vanaf dit weekend gelden de 'nieuwe' regels. Maar McLaren heeft meer dan tijd genoeg gehad om de vleugels aan te passen, en elk ander team dat daarmee reed. Sterker nog, ik denk dat het allang gedaan is, want waarom wachten tot het laatste moment, als onderdelen ook eerder op circuits getest kunnen worden, om ervoor te zorgen dat er geen verlies is.

Edit: blijkbaar klopt dit gezien posts in deze topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Charles Hill op 29-05-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:58:
Naast aangescherpte voorvleugelregels gaat de FIA ook een nieuw skid blocks ontwerp testen. Hoewel een detailplan nog niet bekend is zullen de testen tijdens de trainingsesises op de vrijdag plaatsvinden.

Bij het nieuwe ontwerp wordt het titanium door een staallegering vervangen wat minder heet zou worden en al afgekoeld zou zijn voordat het de grond raakt. De FIA kan op weinig enthousiasme van de teams rekenen omdat de wijziging gewichtstoename inhoudt en ook hoger afstellen van de wagen wat een signficante invloed op beide kampioenschappen kan hebben.

https://www.motorsportwee...gp-weekend/?feed_id=70109
Benieuwd wat dat hoger afstellen van auto's voor een effect gaat hebben. Kan nog wel eens van grote invloed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het maakt me allemaal niet zo heel veel uit wie er het meeste of minste last krijgt van de nieuwe regel, als er maar een spannende race komt zondag!
Na de race in Monaco zit er niemand te wachten op een nieuwe optocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Extra info

Last race (2024)

Pole position
Norris McLaren-Mercedes 1:11.383

Podium
1. Verstappen Red Bull Racing-Honda RBPT 1:28:20.227
2. Norris McLaren-Mercedes +2.219
3. Hamilton Mercedes +17.790

Fastest lap
Norris McLaren-Mercedes 1:17.115

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Charles Hill schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:27:
[...]

Benieuwd wat dat hoger afstellen van auto's voor een effect gaat hebben. Kan nog wel eens van grote invloed zijn.
De plank onder de wagen mag na de race niet meer dan 1 mm zijn afgesleten anders volgt diskwalificatie. Dus als de nieuwe skid blocks harder slijten dan de titaniumversie moet de rijhoogte de hoogte in wat inhoudt verminderd grondeffect, minder downforce, minder grip, meer drag en langzamere rondetijden.

De teams vinden deze aanpassing teveel invloed hebben om alleen bermbrandjes langs het circuit tegen te gaan maar blijkbaar vind de FIA alleen zo kort mogelijk maaien en bewateren onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
pilskes schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:35:
Het maakt me allemaal niet zo heel veel uit wie er het meeste of minste last krijgt van de nieuwe regel, als er maar een spannende race komt zondag!
Ondanks 2 DRS zones en een recht stuk van een kilometer lang is inhalen hier lastig en aangezien het dit seizoen al lastig volgen is en de snelheidsverschillen tussen de wagens vrij klein is zal dat waarschijnlijk er niet beter op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:48:
[...]

De plank onder de wagen mag na de race niet meer dan 1 mm zijn afgesleten anders volgt diskwalificatie. Dus als de nieuwe skid blocks harder slijten dan de titaniumversie moet de rijhoogte de hoogte in wat inhoudt verminderd grondeffect, minder downforce, minder grip, meer drag en langzamere rondetijden.

De teams vinden deze aanpassing teveel invloed hebben om alleen bermbrandjes langs het circuit tegen te gaan maar blijkbaar vind de FIA alleen zo kort mogelijk maaien en bewateren onvoldoende.
Ik weet het. Daarom is het wel leuk om te zien wat die hogere afstelling voor een gevolgen gaat hebben. De ene auto zal er anders op reageren dan een andere. Echt benieuwd.

En vraag mij af, als de auto omhoog moet, hoe snel teams daar iets op vinden zodat de downforce weer optimaal is. Als dat al kan, want het zal het nodige kosten en welk team is bereid tot het uiterste te gaan financieel gezien. Of zoveel moeten uitgeven dat updates niet meer kunnen later in het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Er komen nog de nodige banen aan waar inhalen totaal niet mogelijk is door de layout van een baan en grootte van de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Welkom in Barcelona, een circuit waar de polezitter nog vaker heeft gewonnen in de afgelopen 25 jaar dan in Monaco :+

Barcelona staat nou ook niet echt bekend als een goede baan om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Chocoball schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:48:
... wat inhoudt verminderd grondeffect, minder downforce, minder grip, meer drag en langzamere rondetijden.
En nog minder inhalen, jeuj! _/-\o_ :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TinusXIII schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:47:
[...]

Welkom in Barcelona, een circuit waar de polezitter nog vaker heeft gewonnen in de afgelopen 25 jaar dan in Monaco :+

Barcelona staat nou ook niet echt bekend als een goede baan om in te halen.
2016 blijft een heerlijke uitzondering op die regel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 08:41:
[...]

2016 blijft een heerlijke uitzondering op die regel. :Y)
Toch is ook die gewonnen door 0 inhaalacties. Wat dat betreft net zo saai dus.

Edit:
Die van vorig jaar is tenminste gewonnen met inhaalacties.
spoiler:
Door Verstappen, terwijl Russell vanaf P3 T1 in ging op P1.

[ Voor 21% gewijzigd door RobertMe op 30-05-2025 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RobertMe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Toch is ook die gewonnen door 0 inhaalacties. Wat dat betreft net zo saai dus.

Edit:
Die van vorig jaar is tenminste gewonnen met inhaalacties.
spoiler:
Door Verstappen, terwijl Russell vanaf P3 T1 in ging op P1.
Technisch gezien werden de Mercs ingehaald :+

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blijkbaar heeft MCL op Imola al kort nieuwe vleugel getest.

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 30-05-2025 12:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:51
Wij gaan het zien of MClaren nog steeds zo snel is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
McLaren schittert door afwezigheid in de front wing updates.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc-anf09awVJgFoaiLk687hn4AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iz3KbpSXHtYY4Mrj2nkHI9mL.jpg?f=fotoalbum_large

Net als Max denk ik dat het ze niet gaat raken.
Het gaat warm worden dit weekend dus als ze straks een 1, 2 pakken zou me niet verbazen met die remmen uitvinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

d-vine schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:27:
McLaren schittert door afwezigheid in de front wing updates.

[Afbeelding]

Net als Max denk ik dat het ze niet gaat raken.
Het gaat warm worden dit weekend dus als ze straks een 1, 2 pakken zou me niet verbazen met die remmen uitvinding
Zouden ze in Monaco Imola (dus ;) ) dan al met de nieuwe vleugel hebben gereden?
Volgens mij werd dit ook al door iemand gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
sjaool schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:29:
[...]

Zouden ze in Monaco dan al met de nieuwe vleugel hebben gereden?
Volgens mij werd dit ook al door iemand gezegd.
In Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
Bij de teamradio van Russell moet ik altijd nadenken of ik nu naar een sessie of Lollipopman F1 zit te kijken. :)

Die stem is praktisch hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door Chocoball op 30-05-2025 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Dit is trouwens de Imola update van McLaren

Maar als je alleen de materiaal samenstelling veranderd of alleen 1 extra beugeltje erop zet hoef je het volgens mij niet te vermelden.

Daarnaast is de achtervleugel ook wel een McLaren ding.
We gaan het zien na zondag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49c-yEgaK8gTHxp70vsHgvK8pfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDwKLacDxbDdXkGP09KtXViE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
d-vine schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:37:
[...]

Dit is trouwens de Imola update van McLaren

Maar als je alleen de materiaal samenstelling veranderd of alleen 1 extra beugeltje erop zet hoef je het volgens mij niet te vermelden.
Als het visueel anders is moet je het melden. Dus als je een beugeltje toevoegt moet je het melden. En het zijn ook al teams op de vingers getikt (of zelfs gestraft?) voor het niet melden van een nieuw onderdeel dat exact dezelfde vorm had, maar de buitenste laag carbon in een andere richting was. Dan zie je dus ook dat de "vlechten" in een andere richting zijn en dus is het visueel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
Huh, zagen we nou net Doohan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Treveo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:55:
Ben niet aan het kijken. Maar Doohan is nu weer reserve bij Alpine (met zelfs een kansje op terugkeer als vaste coureur dit seizoen nog). En als is als reserve dus ook gewoon aanwezig. In Imola zagen we hem nog tijdens de Q toen Ocon even met hem sprak. En ook in Monaco was die aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:53

Marc H

- - Is wakker - -

Treveo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:55:
Niet toevallig de stand van kampioenschap gezien? Daar staat hij natuurlijk nog in.

(maakte die fout net zelf) ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:39
Benieuwd straks naar vergelijking van de onboards van de oude en nieuwe vleugel van de teams.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
Ze denken dat Noris nog met de oude vleugel rijd en piastri met de nieuwe, maar of dat klopt?

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:06
hansvk schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:13:
Benieuwd straks naar vergelijking van de onboards van de oude en nieuwe vleugel van de teams.
Nou die van mclaren norris buigt nog genoeg door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:18
Barfman schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:14:
Ze denken dat Noris nog met de oude vleugel rijd en piastri met de nieuwe, maar of dat klopt?
Wie is ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:39
mklcln schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Ik zag het, maar de vraag is of het nu (veel) minder is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Commentatoren van GP Radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Siebeh schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:17[/message]:
[...]

Wie is ze?
sorry, kreeg eerst een error op GOT

[ Voor 17% gewijzigd door Barfman op 30-05-2025 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
RobertMe schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:05:
[...]

Ben niet aan het kijken. Maar Doohan is nu weer reserve bij Alpine (met zelfs een kansje op terugkeer als vaste coureur dit seizoen nog). En als is als reserve dus ook gewoon aanwezig. In Imola zagen we hem nog tijdens de Q toen Ocon even met hem sprak. En ook in Monaco was die aanwezig.
Bij replay van COL, zag je Doohan vooraf, dus zeker een foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:38

backupdevice

Boeh!

MCL nog steeds een mooi gat met Max.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Barfman schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:14:
Mag dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ja, tijdens FP's mag je alles

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Volgens Ruth Buscombe is Max nog steeds sneller dan Lando in de snelle bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
mklcln schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:14:
[...]

Dat mag, zolang ze de statische testen maar door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TinusXIII schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Dat mag, zolang ze de statische testen maar door komen.
En dat zou dus juist niet mogen. ;)
Of de test is gewoonweg niet goed. Hij zou juist niet mogen buigen onder luchtdruk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustussengas1
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
ja zolang ze nog niet onder parc ferme zitten kunnen en mogen ze dingen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:29
Ik zou het wel stoer van McLaren vinden als ze kijken of ze met Norris door de keuring komen (obv dat Norris met de oude frontwing en Piastri met de nieuwe frontwing rijdt), al verwacht je dat McLaren zelf ook de wings op de passieve keuring van de FIA kan testen.

Ik dacht op de foto's van gister brackets op de voorvleugel te zien zitten en met de wingcam van Norris zaten deze er niet op. Het kan natuurlijk zomaar een kapje zijn die men voor de fotograven er even op houdt voor alle schijn.
Pagina: 1

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord