Die gaan er echt niet iets op zetten waar ie niet mee akkoord is.Erazzzer schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Max beheert niet zijn eigen social media accounts. Dit is dus damage control van zijn team. Maar ik heb hoop dat Max met eigen woorden nog een excuus wil maken bij de volgende persco.
Verstappen vreet nog liever zijn stuur op dan dat hij excuses maakt. En wat levert het hem op? Strafpuntje minder?Erazzzer schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:08:
[...]
Max beheert niet zijn eigen social media accounts. Dit is dus damage control van zijn team. Maar ik heb hoop dat Max met eigen woorden nog een excuus wil maken bij de volgende persco.
Het hoogste haalbare lijkt me een ongeinteresseerde "sorry, but no sorry" tijdens de volgende persconferentie. Waarna we daar allemaal weer iets van kunnen vinden.
Het was niet handig, maar het is gebeurt. En door ...
Dus iedereen denkt dat het bewust was, Verstappen geeft toe dat het bewust was, maar jij weet het tóch nog beter?FastFred schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:58:
[...]
Ik vind het frappant dat Max zijn excuses aanbied en zegt dat het expres is. Op de onboard van Russel ziet het er wat gek uit, maar Russel stuurt zelf naar binnen. Dat zie je in de topdown shot ook. Max stuurt in en houd dezelfde lijn aan (afstand tussen auto en kurb) en Russel stuurt gewoon in....
Laat hem eerst maar eens echt onder druk staan. Dan kunnen we het hebben over koele kikkers.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:56:
[...]
Nouja, ik zou me voornamelijk afvragen of Verstappen zoveel beter is dan Piastri. Waarbij Piastri ook nog eens een koele kikker is die niet het soort "stunts" uithaalt zoals Verstappen.
Hij lijkt zeker heel erg in control, maar dit is zijn eerste titelgevecht en we hebben nog veel races te gaan. We gaan zien hoe het aan het einde van het seizoen gaat als het dan nog dicht bij elkaar ligt.

Lando haalde ook altijd alles uit de auto, en toen kwam de spotlight echt in beeld en kwamen de fouten

Het shot wat van bovenaf is gemaakt, laat zien dat Verstappen eerder geneigd is om rechtdoor te rijden dan de bocht te halen. Maar als je beide ogen maar ver genoeg dichtknijpt dan zou het er wat anders uit kunnen zienFastFred schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:58:
Ik vind het frappant dat Max zijn excuses aanbied en zegt dat het expres is. Op de onboard van Russel ziet het er wat gek uit, maar Russel stuurt zelf naar binnen. Dat zie je in de topdown shot ook. Max stuurt in en houd dezelfde lijn aan (afstand tussen auto en kurb) en Russel stuurt gewoon in....
HTF probeert men dit nog steeds eens andere draai te geven

Testing, one, two ...
Niet zo moeilijk hoor, als je een beetje de manier van denken en handelen van Max probeert te volgen. Hij gaat overduidelijk van zijn gas af, Russell kan hem prima inhalen, maar is zoals wel vaker in zijn carrière onzeker en twijfelend, waardoor Max misschien wel denkt: "Dikke l*l, dan niet.."hardware-lover schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:42:
[...]
Het shot wat van bovenaf is gemaakt, laat zien dat Verstappen eerder geneigd is om rechtdoor te rijden dan de bocht te halen. Maar als je beide ogen maar ver genoeg dichtknijpt dan zou het er wat anders uit kunnen zien![]()
HTF probeert men dit nog steeds eens andere draai te geven
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Piastri heeft dan ook nog niet in een wagen gereden die ondermaats presteert en waarmee hij toch voor de punten kan strijden.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:56:
[...]
Nouja, ik zou me voornamelijk afvragen of Verstappen zoveel beter is dan Piastri. Waarbij Piastri ook nog eens een koele kikker is die niet het soort "stunts" uithaalt zoals Verstappen.
"When you grow up your heart dies"
Vergeet vooral niet dat Max ook heel veel fouten heeft gemaakt aan het begin van zn carrière, zelfs in het seizoen waar hij uiteindelijk het WK heeft gekregen.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:35:
[...]
Laat hem eerst maar eens echt onder druk staan. Dan kunnen we het hebben over koele kikkers.
Hij lijkt zeker heel erg in control, maar dit is zijn eerste titelgevecht en we hebben nog veel races te gaan. We gaan zien hoe het aan het einde van het seizoen gaat als het dan nog dicht bij elkaar ligt.![]()
Lando haalde ook altijd alles uit de auto, en toen kwam de spotlight echt in beeld en kwamen de fouten
Ik vermoed dat 90% van de Max fans pas heeft ingeschakeld toen hij al aardig aan het winnen was als ik dit zo lees
Ik zeg nergens dat Piastri (of norris) niet koel kunnen blijven met meer ervaring. enkel dat Piastri nog geen "Trail by fire" heeft gehad. Kan best dat hij echt zo koel kan blijven. Ik zie hem er wel voor aan. Maar om nu al te zeggen dat Piastri vs Max in zelfde materiaal, dat Piastri koeler blijft dan Max? Dat is wat voorbarig.schumi1986 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:54:
[...]
Vergeet vooral niet dat Max ook heel veel fouten heeft gemaakt aan het begin van zn carrière, zelfs in het seizoen waar hij uiteindelijk het WK heeft gekregen.
Ik vermoed dat 90% van de Max fans pas heeft ingeschakeld toen hij al aardig aan het winnen was als ik dit zo lees
Max heeft ook de tijd gehad om zich te bewijzen, en Piastri krijgt die natuurlijk ook. Maar nu al conclusies trekken is nog wat vroeg.
ik zou het nog een keer terug kijken. Russel rijd naar de kerb maar max niet.FastFred schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:58:
[...]
Eindelijk de onboard van max. Ja is gewoon heel duidelijk wat er gebeurt. Denk dat hij heel blij mag zijn met slechts een 10sec penalty.
Lees ook dat de stewards niet deze beelden hadden omdat de live feed de achteruit camera gebruikte. Hadden ze deze gehad om de straf te bepalen had het mogelijk anders gegaan.
[ Voor 72% gewijzigd door v8power67 op 02-06-2025 14:23 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Een nachtje over slapen of tot tien tellen helpt altijd
Zie in deze beelden ook niet zozeer wat er precies verkeerd is. Ik zou op basis van deze beelden zelfs zeggen dat er helemaal niks fout is aan het geheel? Als je geen beeld van buitenaf hebt, lijkt dit imo prima. Die hele onzin om dit groter te maken dan het is lijkt me dan ook net wat te veel.v8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
[Streamable: Untitled]
Eindelijk de onboard van max. Ja is gewoon heel duidelijk wat er gebeurt. Denk dat hij heel blij mag zijn met slechts een 10sec penalty.
Lees ook dat de stewards niet deze beelden hadden omdat de live feed de achteruit camera gebruikte. Hadden ze deze gehad om de straf te bepalen had het mogelijk anders gegaan.
Op de onboard van Russell en de camera van buitenaf was het ook prima te zien in mijn ogen.v8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
De fout is dat hij Russell op het voorwiel raakte. Als hij hem op het achterwiel had aangetikt had hij er gewoon mee weggekomen. Dat is een andere coureur immers ook meerdere malen succesvol geluktv8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Volgens mij is de regel dat als je iemand voorbij laat omdat je geen straf wilt, je niet meteen weer ernaast mag zetten om dus weer terug te pakken. Zeker niet op deze manier want Russell verwacht hem daar natuurlijk niet als je net de positie terug krijgt.Snowdog schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:28:
[...]
Zie in deze beelden ook niet zozeer wat er precies verkeerd is. Ik zou op basis van deze beelden zelfs zeggen dat er helemaal niks fout is aan het geheel? Als je geen beeld van buitenaf hebt, lijkt dit imo prima. Die hele onzin om dit groter te maken dan het is lijkt me dan ook net wat te veel.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ach hij stuurt in ieder geval in voor die hem raaktv8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Ik denk dat de analyse van Palmer sappig gaat zijn. Die is al geen fan van Max zijn moves, laat staan dit soort moves

Verder was het pech dat het net Russel was. Ik denk bij ieder ander coureur (zelfs Lewis) had die dit niet gedaan. Maar Max vind Russel gewoon sneaky sneaky snake.

[ Voor 18% gewijzigd door Waah op 02-06-2025 14:43 ]
Helaas, dit zou het verkeerde achterwiel geweest zijn en dan gelden er andere regels.ThomasG schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:30:
[...]
De fout is dat hij Russell op het voorwiel raakte. Als hij hem op het achterwiel had aangetikt had hij er gewoon mee weggekomen. Dat is een andere coureur immers ook meerdere malen succesvol gelukt
Ik hou het bij de analyse van Peter Windsor. Die heb ik toch wat hoger zitten dan Jolyon Palmer.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:41:
[...]
Ach hij stuurt in ieder geval in voor die hem raakt![]()
[Afbeelding]
Ik denk dat de analyse van Palmer sappig gaat zijn. Die is al geen fan van Max zijn moves, laat staan dit soort moves![]()
Verder was het pech dat het net Russel was. Ik denk bij ieder ander coureur (zelfs Lewis) had die dit niet gedaan. Maar Max vind Russel gewoon sneaky sneaky snake.
Ik heb dit filmpje nu 10x bekeken en ik kom ook tot hetzelfde oordeel. Is het een collision? Zeker, en wat mij betreft ook de straf waard, maar ik zie echt totaal niet in hoe dit een raceban rechtvaardigt. In mijn optiek verwacht hij dat RUS er al voorbij gaat voor de apex en wil vervolgens in de slipstream blijven om nog een kans te hebben binnen een aantal bochten. Alleen nu remt RUS ook vrij diep (wat zijn goed recht is) en knalt VER er bovenop. Nog steeds een inschattingsfout, gegokt en verloren.Snowdog schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:28:
[...]
Zie in deze beelden ook niet zozeer wat er precies verkeerd is. Ik zou op basis van deze beelden zelfs zeggen dat er helemaal niks fout is aan het geheel? Als je geen beeld van buitenaf hebt, lijkt dit imo prima. Die hele onzin om dit groter te maken dan het is lijkt me dan ook net wat te veel.
per aspera ad astra
Sorry, maar Verstappen deed dit gewoon expres. Als het een inschattingsfout was dan had ie dat zelf ook wel aangegeven, denk je niet?LAD93 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:47:
[...]
Ik heb dit filmpje nu 10x bekeken en ik kom ook tot hetzelfde oordeel. Is het een collision? Zeker, en wat mij betreft ook de straf waard, maar ik zie echt totaal niet in hoe dit een raceban rechtvaardigt. In mijn optiek verwacht hij dat RUS er al voorbij gaat voor de apex en wil vervolgens in de slipstream blijven om nog een kans te hebben binnen een aantal bochten. Alleen nu remt RUS ook vrij diep (wat zijn goed recht is) en knalt VER er bovenop. Nog steeds een inschattingsfout, gegokt en verloren.
“Fueled my frustration, leading to a move that was not right and shouldn’t have happened.”
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 02-06-2025 14:58 ]
Volgens mij kreeg die andere coureur ook 10 sec straf voor de tik op het achterwiel. Dus je zou kunnen stellen dat de stewards eindelijk een keer consistent zijn.ThomasG schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:30:
[...]
De fout is dat hij Russell op het voorwiel raakte. Als hij hem op het achterwiel had aangetikt had hij er gewoon mee weggekomen. Dat is een andere coureur immers ook meerdere malen succesvol gelukt
Geen idee waar de raceban quote vandaan komt, maar je kan wel zien dat Russel naar de apex rijdt, en dat max gewoon opeens gas bij geeft zonder het idee om de apex te nemen, hij rijdt practisch recht door.LAD93 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:47:
[...]
Ik heb dit filmpje nu 10x bekeken en ik kom ook tot hetzelfde oordeel. Is het een collision? Zeker, en wat mij betreft ook de straf waard, maar ik zie echt totaal niet in hoe dit een raceban rechtvaardigt. In mijn optiek verwacht hij dat RUS er al voorbij gaat voor de apex en wil vervolgens in de slipstream blijven om nog een kans te hebben binnen een aantal bochten. Alleen nu remt RUS ook vrij diep (wat zijn goed recht is) en knalt VER er bovenop. Nog steeds een inschattingsfout, gegokt en verloren.
Ik niet, Peter heeft een stuk minder data tot zijn beschikking, en is nogal een McLaren/Norris-fan. Dat is niet erg, maar ik neem het met een korrel zout.sjaool schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:47:
[...]
Ik hou het bij de analyse van Peter Windsor. Die heb ik toch wat hoger zitten dan Jolyon Palmer.
Bij Jolyon ook trouwens. Ben het zeker niet altijd met hem eens. Maar ik kan hem niet vaak op een fout betrappen. Enkel op een andere interpretatie. Maar dan geeft die ook duidelijk aan: De regels zijn X, maar ik vind dat het Y zou moeten zijn.
Hij heeft het meerdere keren gedaan. Bij minstens een keer inderdaad met een straf. Maar vaak ook zonder gevolgen, terwijl de ander daardoor (bijna) was gecrasht.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Volgens mij kreeg die andere coureur ook 10 sec straf voor de tik op het achterwiel. Dus je zou kunnen stellen dat de stewards eindelijk een keer consistent zijn.
In zijn rookie season startte de McLaren stijf achteraan. Dus voor de punten heeft hij toch wel moeten vechten. En nu die wel de auto heeft zie je toch wel een groot verschil in hoe Piastri Verstappen aan pakt vs het "twijfelende" van Norris. En waar Norris bekend staat om zijn falen bij de start vanaf pole (ongeacht tegenstander), heeft Piastri toch al (meermaals IIRC) Verstappen weten in te halen bij de start door Verstappen een koekje van eigen deeg te geven.sjaool schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:53:
[...]
Piastri heeft dan ook nog niet in een wagen gereden die ondermaats presteert en waarmee hij toch voor de punten kan strijden.
Geeft voor mij toch wel aan dat hij geen problemen heeft met de druk.
Noem je nou serieus Max koel?Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:56:
[...]
Ik zeg nergens dat Piastri (of norris) niet koel kunnen blijven met meer ervaring. enkel dat Piastri nog geen "Trail by fire" heeft gehad. Kan best dat hij echt zo koel kan blijven. Ik zie hem er wel voor aan. Maar om nu al te zeggen dat Piastri vs Max in zelfde materiaal, dat Piastri koeler blijft dan Max? Dat is wat voorbarig.
Max heeft ook de tijd gehad om zich te bewijzen, en Piastri krijgt die natuurlijk ook. Maar nu al conclusies trekken is nog wat vroeg.
Ik kan meerdere situaties opnoemen waar Max uit pure boosheid liever alles vergooid dan aan het hele plaatje te denken.
Juist op deze momenten is koel blijven van belang.
Piastri heeft in 2 jaar al veel van zichzelf laten zien en ik weet bijna zeker dat hij koeler blijft dan Max in vervelende situaties.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 02-06-2025 15:14 ]
Wat maken die 2 jaar waarin ze toch geen kans hebben op veel meer dan een racewin ermee te maken. Het gaat juist om situaties waarin het er wel toe doet. De kalmte van Piastri tot dusverre toont dan ook weinig. Als alles wel echt op het spel staat, laten we het dan nog eens beoordelen.schumi1986 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:12:
[...]
Noem je nou serieus Max koel?
Ik kan meerdere situaties opnoemen waar Max uit pure boosheid liever alles vergooid dan aan het hele plaatje te denken.
Piastri heeft in 2 jaar al veel van zichzelf laten zien en ik weet bijna zeker dat hij koeler blijft dan Max in vervelende situaties.
Consistent niet. Leclerc kreeg niks voor met 300+ km/h in Verstappen te rijden.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Volgens mij kreeg die andere coureur ook 10 sec straf voor de tik op het achterwiel. Dus je zou kunnen stellen dat de stewards eindelijk een keer consistent zijn.
Soms is dat wel lastig te bepalen, v.w.b. "zonder het totale plaatje". Gisteren was denk ik wel gewoon echt dom.schumi1986 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:12:
Maar bv Monza 2021 door zijn auto op Hamilton te parkeren dacht die wel aan het totale plaatje. Hij was die race niet bijster snel en als Hamilton voor hem zou rijden kwam die hem niet meer bij. Nu scoorden ze beiden 0 punten, i,p.v. dat Hamilton op hem inliep (of was het uit liep? geen idee meer wie toen voor stond
Zelfde Brazilie 2022 waar die hem domweg tegen Hamilton aan kleunt. Ging echt helemaal nergens over, maar hij wist ook dat hij daar niet goed ging scoren. En na die actie werd die nog steeds 6e (IIRC) en hij verwachtte er toch niet meer van.
En ook Mexico vorig jaar met Norris. Door die onbezonnen actie bleef Norris wel achter hem, waardoor Norris niet meer voor P1 kon rijden, en dus minder in liep v.w.b. punten.
Bij domme acties waar die echt alleen verloor denk ik dan eerder aan Brazilie 2018, 2019? Met Ocon die zich wilt unlappen en Verstappen die dat niet pikt en ze uiteindelijk beide in de rondte gaan en Verstappen zijn P1 verliest. Maar zo zijn er vast nog meer geweest.
Hij heeft Verstappen in Silverstone op achterwiel getikt en 2x Albon? Voor al die keren heeft hij penalty gehad. Misschien zijn er nog meer incidenten geweest, maar dit zijn zo even de keren die ik me herinner.ThomasG schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:58:
[...]
Hij heeft het meerdere keren gedaan. Bij minstens een keer inderdaad met een straf. Maar vaak ook zonder gevolgen, terwijl de ander daardoor (bijna) was gecrasht.
Maar volgens die gedachte is rechtdoor rijden nog steeds niet bepaald handig. Dan zou je toch op z'n minst insturen?Fanta schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:47:
[...]
Niet zo moeilijk hoor, als je een beetje de manier van denken en handelen van Max probeert te volgen. Hij gaat overduidelijk van zijn gas af, Russell kan hem prima inhalen, maar is zoals wel vaker in zijn carrière onzeker en twijfelend, waardoor Max misschien wel denkt: "Dikke l*l, dan niet.."
True, hele andere lijn dan voorgaande rondes.toolkist schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Maar volgens die gedachte is rechtdoor rijden nog steeds niet bepaald handig. Dan zou je toch op z'n minst insturen?
Enige dat je wellicht zou kunnen beargumenteren is dat hij van de racelijn af stuurde ofzo.
Maar dat werkt alleen als russell aan de binnenkant zit.
Jep, max kan zeker koel blijven als het moet. Dat heeft die al vaker laten zien in races, zowel verdedigend als aanvallend.schumi1986 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:12:
[...]
Noem je nou serieus Max koel?
Nu bleef die niet koel, maar dit heeft ook weinig te maken met presteren onder druk. Dit was pure frustratie, niet koel kunnen blijven onder de druk van een tegenstander, het vechten voor een kampioenschap etc.
Dus ja, Max kan zowel een heethoofd zijn (bij frustratie) als koel blijven onder druk (als in het vechten om een kampioenschap tegen een tegenstander). Piastri kan het bij frustratie zeker, dat heeft die wel getoont. Maar vechten om een kampioenschap doet die nu pas eigenlijk, en dat begint pas net. De druk komt er pas echt op richting einde seizoen.
Ik zeg niet dat Piastri dat NIET kan. Ik zeg dat ik het eerst wil zien voor mensen gaan roepen dat (waar ik op reageerde) als je Piastri naast Max zet in hetzelfde materiaal, Piastri het hoofd koeler weet te houden

Hij stuurt ook in, vlak voor ze elkaar raken. Wel rijkelijk te laat natuurlijk.toolkist schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Maar volgens die gedachte is rechtdoor rijden nog steeds niet bepaald handig. Dan zou je toch op z'n minst insturen?
Volgde je in 2021 al f1?Snowdog schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:19:
[...]
Wat maken die 2 jaar waarin ze toch geen kans hebben op veel meer dan een racewin ermee te maken. Het gaat juist om situaties waarin het er wel toe doet. De kalmte van Piastri tot dusverre toont dan ook weinig. Als alles wel echt op het spel staat, laten we het dan nog eens beoordelen.
Wat tonen deze beelden aan dan? En al helemaal wat deze beelden extra toevoegen voor de stewards? De stewards hebben toegang tot de telemetrie, en het is niet dat je hierop ziet dat Verstappen ineens een zwieper aan het stuur naar rechts geeft of zo. Enige dat de beelden toe kunnen voegen is dat Verstappen heel even naar rechts kijkt (dat zit niet in de telemetrie, en zal met camera's langs de baan ook lastig te zien zijn), maar dat is voordat er contact is en IMO niet perse "kijken om hem op de juiste plek te raken".v8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Hij heeft Verstappen in Silverstone op achterwiel getikt en 2x Albon? Voor al die keren heeft hij penalty gehad. Misschien zijn er nog meer incidenten geweest, maar dit zijn zo even de keren die ik me herinner.
6x succesvol, 3x minder succesvol. Geen idee of deze video helemaal compleet is, maar hij is 3 jaar oud dus ik mis sowieso die op Perez nog dacht ik op Spa.
Het is een aardig bekende move van Hamilton zal ik maar zeggen.
Maar goed dat is wel van een andere orde als wat Max hier doet natuurlijk. Niet echt vergelijkbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 02-06-2025 15:35 ]
Hij stuurde ook gewoon de bocht in..toolkist schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Racing incident bij een restart waar Max daar vlak voor nog de controle kwijt was. Rubbing is racing zullen we maar zeggen. Zelf Max heeft aangegeven dat het geen penalty waardig was volgens hem. Over de radio was puur de frustratie van de harde band, dan dat die daadwerkelijk boos was op Leclerc.MaZo schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:20:
[...]
Consistent niet. Leclerc kreeg niks voor met 300+ km/h in Verstappen te rijden.
Je ziet max is zijn spiegel kijken russell komt aan vliegen en in zijn dode hoek gaat hij volledig op de rem, je ziet max naar rechts kijken vlak voordat hij hem raakt. Deze botsing in mede mogelijk gemaakt door George Russell door perfect in de dode hoek te gaan zitten.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:33:
[...]
Wat tonen deze beelden aan dan? En al helemaal wat deze beelden extra toevoegen voor de stewards? De stewards hebben toegang tot de telemetrie, en het is niet dat je hierop ziet dat Verstappen ineens een zwieper aan het stuur naar rechts geeft of zo. Enige dat de beelden toe kunnen voegen is dat Verstappen heel even naar rechts kijkt (dat zit niet in de telemetrie, en zal met camera's langs de baan ook lastig te zien zijn), maar dat is voordat er contact is en IMO niet perse "kijken om hem op de juiste plek te raken".
Ja, bekende video. De stelling was dat Hamilton aantoont dat als je iemand op zijn achterwiel tikt, dat je er dan mee wegkomt. Maar de eerste 3 tikken op het achterwiel uit deze video heeft hij penalty voor gehad. De overige tikken in deze video waren lang niet allemaal op het achterwiel en zou echt niet meer weten voor welke van die tikken hij wel/geen straf heeft gehad. En eerlijk gezegd boeit het me ook vrij weinig. Van Verstappen kan je net zo'n video maken als je zou willen... en Verstappen heeft ook lang niet voor al zijn twijfelachtige acties een penalty gehad.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:34:
[...]
[YouTube: ‘Oops I Did It Again’ - Lewis Hamilton]
6x succesvol, 3x minder succesvol. Geen idee of deze video helemaal compleet is, maar hij is 3 jaar oud dus ik mis sowieso die op Perez nog dacht ik op Spa.
Het is een aardig bekende move van Hamilton zal ik maar zeggen.
Maar goed dat is wel van een andere orde als wat Max hier doet natuurlijk. Niet echt vergelijkbaar.
Absoluut. je kunt van elke coureur wel zo'n compilatie maken denk ik, behalve misschien de rookies (nou ja, Lawson heeft denk ik in dit seizoen al meer van dit soort acties op zijn naam staan dan Lewis en Max samen). Maar iemand kon zich niet meer herinneren of het vaker was voorgekomen. En 6 zijn zeker op het achterwiel. En in die tijd was het probleem ook dat het vaak 5s was, en dat Lewis zo'n 40 seconden op de rest van het veld reedTomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:39:
[...]
Ja, bekende video. De stelling was dat Hamilton aantoont dat als je iemand op zijn achterwiel tikt, dat je er dan mee wegkomt. Maar de eerste 3 tikken op het achterwiel uit deze video heeft hij penalty voor gehad. De overige tikken in deze video waren lang niet allemaal op het achterwiel en zou echt niet meer weten voor welke van die tikken hij wel/geen straf heeft gehad. En eerlijk gezegd boeit het me ook vrij weinig. Van Verstappen kan je net zo'n video maken als je zou willen... en Verstappen heeft ook lang niet voor al zijn twijfelachtige acties een penalty gehad.
Mogelijk om zijn "vriend" Leclerc niet een penalty aan te naaien, die ook nog eens als gevolg zou hebben dat zijn "vijand" Russell alweer een "does nothing, P3" had.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:37:
Zelf Max heeft aangegeven dat het geen penalty waardig was volgens hem.
Voor de duidelijkheid, op Reddit is er een hele meme/running gag dat Russell toch wel redelijk vaak (dit seizoen) een P3 behaalt met een totaal kleurloze race, maar wel gewoon "de finish haalt" terwijl de concurrentie die veel sneller is fouten maakt. Dat is waar de "does nothing, P3" op slaat, en daarmee doel ik dus niet op wat er zich wel of niet afgelopen race heeft afgespeeld.
Hamilton is komt aantoonbaar weg zonder penalty punten, spa geloof 2 jaar terug reed hij een gat is Perez's sidepod heeft hij enkel een tijdstraf voor gehad. En in de race reed tegen alonso aan hij had zichzelf hiermee uitgeschakeld maar hier tevens penalty punten ontdoken.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:39:
[...]
Ja, bekende video. De stelling was dat Hamilton aantoont dat als je iemand op zijn achterwiel tikt, dat je er dan mee wegkomt. Maar de eerste 3 tikken op het achterwiel uit deze video heeft hij penalty voor gehad. De overige tikken in deze video waren lang niet allemaal op het achterwiel en zou echt niet meer weten voor welke van die tikken hij wel/geen straf heeft gehad. En eerlijk gezegd boeit het me ook vrij weinig. Van Verstappen kan je net zo'n video maken als je zou willen... en Verstappen heeft ook lang niet voor al zijn twijfelachtige acties een penalty gehad.
Meanwhile Max krijgt penalty punten voor impeding op russell die in een slowlap zit.
De grap is dat na deze race "het internet" weer tegen Lawson loopt te schoppen. Terwijl er 2, 3 incidenten zijn geweest (1 of 2 keer met Albon en 1x met Bearman?). Terwijl zowel Albon als Bearman een straf gekregen hebben, oftewel: Lawson deed helemaal niks fout. Maar het was wel toevallig hem die het "overkwam" en iedereen (weer) naar hem wijst.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:43:(nou ja, Lawson heeft denk ik in dit seizoen al meer van dit soort acties op zijn naam staan dan Lewis en Max samen).
Tja sorry hoor ik zal wel blind zijn. Max stuurt niet naar rechts richting Russel maar hij stuurt naar links die bocht in. Ja inderdaad een gekke actie om Russel eerst voor te laten en hem er daarna weer naast te zetten, maar Max is hier gewoon niet schuldig aan het contact met Russel. Des te vreemder dat Max excuses aan bied.v8power67 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Wut?!Lees ook dat de stewards niet deze beelden hadden omdat de live feed de achteruit camera gebruikte. Hadden ze deze gehad om de straf te bepalen had het mogelijk anders gegaan.

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 02-06-2025 15:52 ]
Iedereen die de actie van Max verdedigd heeft echt stront in zijn ogen, sorry dat ik het zeg.
Ik ben een grote fan van Max, maar dit kon écht niet en valt op geen enkele manier goed te praten. Het verbaasd me dat het hem maar een 10-seconde penalty opleverde in plaats van een drive-through.
Ik ben een grote fan van Max, maar dit kon écht niet en valt op geen enkele manier goed te praten. Het verbaasd me dat het hem maar een 10-seconde penalty opleverde in plaats van een drive-through.
Nee, dat kan niet. Er is niet genoeg bandbreedte om alle camera's tijdens de race te kunnen bekijken. Alle camera's nemen op, dus kunnen na de race worden bekeken. De camera's die "live" bekeken kunnen worden zijn vooraf bepaald.FastFred schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:52:
[...]
Wut?!De stewards zijn afhankelijk van de livefeed? Ik mag toch hopen dat de stewards ten alle tijde gewoon een willekeurige camera kunnen aanroepen op iedere auto in het veld...
Nope... Er is 1 live feed. Rest wordt op SD kaarten opgeslagen.FastFred schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:52:
[...]
Wut?!De stewards zijn afhankelijk van de livefeed? Ik mag toch hopen dat de stewards ten alle tijde gewoon een willekeurige camera kunnen aanroepen op iedere auto in het veld...
Ook de reden dat Williams recent een straf kreeg. Die waren een SDkaartje kwijt geraakt.
Er is een filmpje van, zoek maar op Hamilton en “Oops I did it again”.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:27:
[...]
Hij heeft Verstappen in Silverstone op achterwiel getikt en 2x Albon? Voor al die keren heeft hij penalty gehad. Misschien zijn er nog meer incidenten geweest, maar dit zijn zo even de keren die ik me herinner.
Overigens geen idee wat allemaal wel of niet bestraft is.
Ja hij stuurde "gewoon" de bocht in.. nadat hij eerst nog even op zijn gas ging zodat die Russell ging raken.
RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:44:
[...]
De grap is dat na deze race "het internet" weer tegen Lawson loopt te schoppen. Terwijl er 2, 3 incidenten zijn geweest (1 of 2 keer met Albon en 1x met Bearman?). Terwijl zowel Albon als Bearman een straf gekregen hebben, oftewel: Lawson deed helemaal niks fout. Maar het was wel toevallig hem die het "overkwam" en iedereen (weer) naar hem wijst.
- Australie gecrashed
- China geen crash (al komt dat vooral door Bearman die op tijd zag dat die te diep ging aan de binnenkant)
- Japan geen issues
- Bahrain: 2 penalties (Stroll en Nico) voor divebombs zonder controle
- Saudi prima (wel 10s maar puur omdat die NET niet binnen de baan bleef)
- Miami: Sprint 5 seconden (tikt Alonso eraf), hoofdrace crash die niet zijn schuld was.
- Imola: geen issues
- Monaco: geen issues
- Barcelona: Bij de start in bocht 1 tikt die Alonso aan, teveel risico. lap 31 met Bearman (geen penalty maar onbegrijpelijk waarom, dit was gewoon een penalty. Zit er niet naast, neus aan de binnenkant en tikt de ander er bijna uit). later haalt die hem wel goed in.
Tel daar bij op de 2 DNF's en dan kan ik best begrijpen waarom het een meme wordt. Zeker omdat hij het ook twee keer al tweemaal per race heeft gedaan. Dan gaan dingen opvallen zeg maar.
En dus niet eens met dat Lawson niks fout deed. Lap 31 was gewoon fout. Er was daar geen ruimte aan de binnenkant maar steekt zijn neus er toch in. Dat die geen penalty krijgt betekent niet dat hij niet fout zat.
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 02-06-2025 16:18 ]
De meest high-tech raceauto's maar meerdere streams tegelijk kan niet? een enkele SD-kaart lijkt me ook een enkele point-of-failure.MikeyMan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:07:
[...]
Nope... Er is 1 live feed. Rest wordt op SD kaarten opgeslagen.
Ook de reden dat Williams recent een straf kreeg. Die waren een SDkaartje kwijt geraakt.
Best bijzonder. Vast goede reden voor maar toch bijzonder.
Nou, volgens mij zijn er wel degelijk camera's waar de beelden in de pits gedownload konden worden ipv live-feed.ThomasG schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:58:
[...]
Nee, dat kan niet. Er is niet genoeg bandbreedte om alle camera's tijdens de race te kunnen bekijken. Alle camera's nemen op, dus kunnen na de race worden bekeken. De camera's die "live" bekeken kunnen worden zijn vooraf bepaald.
Tav VER-LEC vond ik LEC wel degelijk tegen Verstappen aan rijden. De beelden van bovenaf liegen geeft dat duidelijk weer. De lijn van de auto's is door de startvakken goed te bepalen. Wellicht inschattingsfout of een poging om VER uit de tow van NOR te duwen. Wat mij betreft 5 sec. straf voor Lec. Als je toch consistent wil zijn.
Evt straf voor RUS voor turn 1 incident, want dit is toch een causing a collision? Ook hier 5 of 10 sec. straf wat mij betreft.
En wat VER-RUS contact; 10 sec. straf voor VER terecht maar een 20. sec straf voor RBR had mij daarnaast ook gepast; zonder die foutieve call om RUS voorbij te laten, was deze controversie niet gebeurd.
Die order om wel of niet voorbij te laten moet een standaard uitgangspunt hebben; niet doen, zolang je niets van de stewards hoort. In Jeddah waren ze te koppig, gisteren te voorzichtig.
Ik denk dat je onderschat hoeveel data zo'n ruwe stream is. Ze kunnen (volgens mij) 26 live feeds tegelijk aan. Sommige auto's hebben dus meer dan één live-feed. Welke en hoeveel camera's per auto wordt vooraf bepaald.Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:17:
[...]
De meest high-tech raceauto's maar meerdere streams tegelijk kan niet? een enkele SD-kaart lijkt me ook een enkele point-of-failure.
Ja, en als Russell gewoon eens 1 keer niet de laffe hendrik uithangt, had hij er al 2x voorbij gekund voordat er contact was.Arthur345 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:16:
[...]
Ja hij stuurde "gewoon" de bocht in.. nadat hij eerst nog even op zijn gas ging zodat die Russell ging raken.
Volgense mij de plek waar russell zat zag max hem niet eens. Je ziet hem nog net op de T cam, no way in hell dat Max hem zien vanuit zijn helmFanta schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:27:
[...]
Ja, en als Russell gewoon eens 1 keer niet de laffe hendrik uithangt, had hij er al 2x voorbij gekund voordat er contact was.
Dit is wel een extreme "klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt"MikeyMan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:07:
[...]
Nope... Er is 1 live feed. Rest wordt op SD kaarten opgeslagen.
Die SD kaart, waar Williams inderdaad een straf voor gekregen heeft, ging niet over de TV camera's. Dat ging over die camera die de FIA vereist dat ze gebruiken om de flexiwings te monitoren en alleen bij FP1 (& FP2?) geplaatst moeten worden. Dat zijn gewoon action cams (denk de defacto standaard, Go Pro). Maar deze camera is dus puur voor de FIA ter analyse van de flex van een vleugels, die alleen bij FP(s) op ds auto zit.
De camera's die FOM aanlevert is de opslag van voorzien (weet niet of dat in de T-cam is (die ook de antenne bevat), in de "computer" van de auto, of heel wellicht in de black box). Verder zoals je wel correct hebt dan dat ze maar 1 camera live kunnen uitzenden. En de rest dan wordt opgeslagen.
En dan is er nog de FIA camera die bovenin de halo zit om de hoofdbewegingen van de coureur bij een crash te monitoren. Dit is een high speed camera (/meen honderden frames per seconde) en de beelden daarvan zullen sowieso in de black box worden opgeslagen, zijn alleen offline toegankelijk, en worden ook niet gepubliceerd.
Max heeft al gezegd dat het frustratie was en dat het niet had mogen gebeuren.ArgantosNL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Volgense mij de plek waar russell zat zag max hem niet eens. Je ziet hem nog net op de T cam, no way in hell dat Max hem zien vanuit zijn helm
Hij deed het gisteren gewoon met opzet vanuit frustratie, je hoort hem in de video zelfs heel even gas bij geven. Hij wist echt precies wat hij deed...
Nee, dat meerdere feeds uitzenden kan inderdaad niet. En die feeds zijn ook maar in 720p (die door de regie geupscalled worden naar 1080p / 4k voor de world feed, maar op F1TV op die "kanalen" ook in 720p zijn).Waah schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:17:
[...]
De meest high-tech raceauto's maar meerdere streams tegelijk kan niet? een enkele SD-kaart lijkt me ook een enkele point-of-failure.
Alhoewel ze (met een trucje?) wel een tweede te lijken kunnen doen, wellicht lagere resolutie? Zo hebben ze een periode de reverse T-cam geprojecteerd op de HUD die ze over halo op de front T-cam plaatsen gebruikt. En IIRC hebben ze ook wel eens de front/reverse T-cam primair in de uitzending gehad met als PiP in de timing tower de reverse / front van dezelfde coureur.
Daarnaast zijn er nog wat "issues". Want bij een tour die verschillende journalisten een jaar of 2, 3 terug hebben gehad hebben ze ook aangegeven dat ze bij de start maar een X aantal onboards beschikbaar hebben. Waardoor ze vooraf keuzes moeten maken van welke coureur ze de beelden willen hebben omdat die mogelijk interessant zijn. Vaak dus de ~top 5, coureurs die out of position startte (dus een topteam dan buiten de top 10 start) en wellicht wat (historisch) goede starters. En dat zijn dan ook de enige beelden (van de start) die ze beschikbaar hebben, ook voor replays kunnen ze niet later nog alle beelden krijgen (tijdens de race. Na de race wordt wel alles "gedownload" dus). Ik snap alleen niet hoe dit kan in combinatie met F1TV dat wel gewoon de 20 onboards aanbied. Mogelijk dat het een issue is tussen het circuit en de regie in Biggin Hill v.w.b. bandbreedte, en dat voor F1TV de beelden vanaf het circuit rechtstreeks naar het CDN gaan? Maar dat lijkt me ook sterk. En als ze de beelden wel in het ETC (Event Technical Center, op het circuit dus) zouden hebben zou je verwachten dat ze die in Biggin Hill ook nog "op verzoek" later kunnen downloaden voor de replays.
ArgantosNL schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:34:
[...]
Volgense mij de plek waar russell zat zag max hem niet eens. Je ziet hem nog net op de T cam, no way in hell dat Max hem zien vanuit zijn helm
Nee, Verstappen had echt geen idee dat Russel daar zat.
Fantastisch weer. Verstappen geeft zelf aan dat ie fout zat en zegt dat z'n actie 'niet goed was en niet had mogen gebeuren' en toch zijn er hier nog die de schuld bij Russel blijven leggen, dat Verstappen gewoon instuurde, etc etc.
Yes, ik ben net als jij een volger vanuit de Schumi-jaren. Zie niet helemaal in wat dit ermee te maken heeft though.
Het is intussen behoorlijk voorspelbaar. Het is altijd de schuld van een ander, nooit van hem. De media is tegen hem, de wedstrijdleiding is tegen hem. Anderen worden voorgetrokken, Max wordt altijd benadeeld. Als Red Bull iets doet wat niet mag, hebben ze slimmigheidje gevonden. Als andere teams wat doen, spelen ze vals. Mercedes was jarenlang evil. Nu is McLaren grootste tegenstander, dus is McLaren evil...en spelen ze vals... Een deel van de aanhang van Verstappen begint aardige gelijkenissen te vertonen met de aanhang van Trump.
Tja, hoe geef je toe het zelf een beetje simpel te zien zonder het toe te geven.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:06:
Het is intussen behoorlijk voorspelbaar. Het is altijd de schuld van een ander, nooit van hem. De media is tegen hem, de wedstrijdleiding is tegen hem. Anderen worden voorgetrokken, Max wordt altijd benadeeld. Als Red Bull iets doet wat niet mag, hebben ze slimmigheidje gevonden. Als andere teams wat doen, spelen ze vals. Mercedes was jarenlang evil. Nu is McLaren grootste tegenstander, dus is McLaren evil...en spelen ze vals... Een deel van de aanhang van Verstappen begint aardige gelijkenissen te vertonen met de aanhang van Trump.
Tja, als Max zelf al aangeeft dat hij fout zat en het niet mocht gebeuren, waarom zijn er dan nog steeds mensen die proberen allerlei alternatieve verklaringen te geven voor wat er is gebeurd...het is idd moeilijk toegeven blijkbaar dat je favoriete coureur fout zat...SuBBaSS schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:12:
[...]
Tja, hoe geef je toe het zelf een beetje simpel te zien zonder het toe te geven.
Jouw post doet me daar toch eerder aan denken.... Vooral geen onderbouwing geven, de ander moet en zal fout zitten, allerlei dingen erbij halen die je nooit van 1 persoon hebt gehoord, alle argumenten in het extreme trekken en er dan zo'n conclusie van maken...... En dan met een lachje erachteraan ook nog net doen of het grappig is.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:06:
[removed]
Ben van mening dat in 2021 Verstappen ook genoeg momenten heeft gehad waarbij hij tijdens het presteren onder druk tegen Hamilton ook genoeg foutjes heeft gemaakt (net als Hamilton trouwens).Snowdog schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:05:
[...]
Yes, ik ben net als jij een volger vanuit de Schumi-jaren. Zie niet helemaal in wat dit ermee te maken heeft though.
Dit was Russells eerste kans en meteen krijgt hij Max in zijn zijkant..Fanta schreef op maandag 2 juni 2025 @ 16:27:
[...]
Ja, en als Russell gewoon eens 1 keer niet de laffe hendrik uithangt, had hij er al 2x voorbij gekund voordat er contact was.
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Vanaf het moment dat Max zijn gas los liet, had Russell er makkelijk voorbij gekund zonder op Max in te sturen in de bocht. Maar dat racegogme zit er gewoon niet op bij George. Iedereen roept wel makkelijk dat Max nog harder had moeten gaan stil staan of nog meer ruimte had moeten geven, maar ik hoor niemand over George die te vroeg op de rem gaat staan, waardoor Max en George weer op gelijke hoogte rijden bij het insturen van de bocht.Arthur345 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:41:
[...]
Dit was Russells eerste kans en meteen krijgt hij Max in zijn zijkant..
Als je iemand voorbij moet laten om een penalty te voorkomen, dan wil je zo min mogelijk tijd verliezen op de baan. Als je zelf nog meedoet om de prijzen, betekent dat dat je iemand net genoeg ruimte geeft, en dat deed Max volgens mij door op tijd van zijn gas af te gaan. Dat Russell er weer eens halfbakken omheen probeert te komen is volgens mij zijn eigen fout.
Foutjes, maybe, dat is menselijk, in general was het seizoen denk ik vrij foutloos, maar goed dat komt wellicht ook vooral dat de grootste fout die ontplofte band voor Max was. Natuurlijk is Max niet foutloos of enige andere coureur, maar ik zie niet in waarom je denkt dat Piastri in dat opzicht beter zou zijn. Ik ben echt geen super Max-aanhanger maar denk dat je hier wel wat te negatief over zijn skills bent.schumi1986 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:40:
[...]
Ben van mening dat in 2021 Verstappen ook genoeg momenten heeft gehad waarbij hij tijdens het presteren onder druk tegen Hamilton ook genoeg foutjes heeft gemaakt (net als Hamilton trouwens).
Ik vind het logisch dat Russell wat meer afremt dan strikt nodig. Dat dwingt Verstappeen ook van het gas af.
het is een groot verschil als je de beelden van boven ziet of de onboard van Max.
Even een gifje gemaakt van het moment
:gifsicle():strip_exif()/f/image/nXeQo1E6YCS5YdPCbXgyR16L.gif?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door d-vine op 02-06-2025 18:18 ]
Hier zie je niet goed hoe hij zijn auto naar buiten laat gaan, daar waar Russell rijdt. Het was een domme fout. Maar die fout begon bij de foute call van zijn team de plek onterecht af te moeten staan aan Russell, die hem eraf tikte.d-vine schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:08:
het is een groot verschil als je de beelden van boven ziet of de onboard van Max.
[Afbeelding]
If anything zou ik zeggen dat Verstappen in een rechte lijn heel lichtjes richting de apex aka links gaat, terwijl Russell rechts rijdt.Charles Hill schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:21:
[...]
Hier zie je niet goed hoe hij zijn auto naar buiten laat gaan, daar waar Russell rijdt.
Dat was een andere fout. Als het team het wel juist had was dit nog steeds gebeurt. Je kunt dit gedrag van Verstappen dus niet bij de foute beslissing van het team leggen. Je zou wel kunnen zeggen dat het team niks moet doen en de stewards afwachten. Als het team aan Verstappen vraagt om Russell langs te laten moet die dat of doen of niet doen. Maar dit foute gedrag heeft niks met de analyse van het team te maken.Maar die fout begon bij de foute call van zijn team de plek onterecht af te moeten staan aan Russell, die hem eraf tikte.
And besides, Verstappen kon helemaal niet weten dat die call fout was. Hij kon niet weten dat Russell een extreem klein beetje onderstuur had en hij daardoor buiten de baan mocht uitwijken, zonder zijn plek af te staan. En als Verstappen dat wel wist (en dat heeft die nooit kunnen zien, dat Russell een stuurcorrectie deed) had het team het al zeer zeker moeten weten (die hebben immers de onboard van Russell waarop je hem ziet tegensturen / corrigeren).
Edit/toevoeging:
Overigena is de baan ook echt wel breed genoeg en is er ruimte zat. Zelfs als Verstappen naar rechts gaat hoeft dat geen probleem te zijn, er is plek zat, ook als Russell zijn lijn aan houdt (voor de bocht).
Het is pas het semi roekeloos naast Russell gaan rijden en niet echt insturen in de bocht, en Russell die vervolgens wel instuurt, waar het mis gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 02-06-2025 18:31 ]
Maar als je het van zijn onboard niet goed ziet, dan is het toch ook nooit zo heftig als dat andere beelden willen doen geloven? Want dat is het probleem ook vaak met dit soort incidenten.Charles Hill schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:21:
[...]
Hier zie je niet goed hoe hij zijn auto naar buiten laat gaan, daar waar Russell rijdt. Het was een domme fout. Maar die fout begon bij de foute call van zijn team de plek onterecht af te moeten staan aan Russell, die hem eraf tikte.
Feit blijft dat ie amper naar Russell kijkt in de bocht zelf en pas als er echt contact gaat komen eventjes. Maar hij stuurt helemaal niet naar rechts toe, alleen niet op tijd naar links en zo heel ver zit ie nou ook weer niet van de binnenbocht af.
Ik vind het ook dat door Russell de actie groter lijkt dan wat het werkelijk was. Maar dit is niet de eerste keer dat een Mercedes tegen een Red Bull aan rijdt en men het geheel groter maakt dan het is. Verdient Verstappen straf? Jazeker. Maar al dat gezeur over "wrecking", dsq, zwarte vlag, etc is gewoon bullshit. Napraten van wat Max-haters die nu weer lekker hun zegje kunnen doen zonder dat ze uitgekotst worden wat normaal gesproken gebeurd.
Het feit dat ze beiden niet naar de pits hoefden, geeft al aan hoe matig de tik zelf was. Als Max echt Russell eraf wilde rijden, dan had hem dat echt wel gelukt...
Daarnaast is het begonnen door de fout van het team. Vervolgens lijkt ie te denken dat Leclerc dat overstuur moment veroorzaakte na de herstart, wordt ie vervolgens weer soort van gebeukt doordat ze langzaam naar elkaar rijden op het rechte stuk en dan heb je ook nog Russell die overstuurt en Verstappen ernaast drukt en vervolgens zou alleen hij gestraft worden. Dus ja, ik snap wel dat het even teveel werd, maar hij had niet alle feiten en wat ie dacht was gewoon niet juist. Dus tja.
Ik ben benieuwd wie ze in de auto gaan zetten als ie toch een race moet uitzitten. Toch weer Lawson of dan maar weer Hadjar? Al denk ik zelf dat het er niet meer van gaat komen. Verstappen weet nu ook dat ie niet 1e of 2e gaat worden, dus met hand en tand verdedigen is dan ook niet meer nodig. Hij gaat wel mensen wijd duwen en alles, maar het kampioenschap is wel klaar nu, tenzij ze met de zomer nog iets vinden om weer dominant te worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2025 18:33 ]
Dat klopt, maar als je weet dat je de hards niet wilt gebruiken, neem je toch een extra set mediums mee? En een setje rood minder. Met maar 1 set mediums weet je dat er een kans is dat je het grotendeels met rode sets moet doen, of toch een stint met die harde banden. Precies wat er nu gebeurde.Fauna schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:40:
[...]
Volgens mij is het verplicht om 1 set van iedere compound voor de race beschikbaar te hebben.
De teams nemen niks meer mee (en bestellen ook niks meer), dat is geschrapt in 2020 (/na de corona "pauze"). Elk team krijgt dezelfde "samenstelling" van banden (iets van 2 hards, 3 of 4 mediums en de rest softs?).Toke_gt schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:36:
[...]
Dat klopt, maar als je weet dat je de hards niet wilt gebruiken, neem je toch een extra set mediums mee? En een setje rood minder. Met maar 1 set mediums weet je dat er een kans is dat je het grotendeels met rode sets moet doen, of toch een stint met die harde banden. Precies wat er nu gebeurde.
En daarnaast is het ook maar de vraag of de teams vooraf wisten dat de hard waardeloos zou zijn. Of dat dat pas bleek na de FPs. En na de FPs heb je natuurlijk nog minder keuze in welke banden je inlevert en welke je meeneemt.
En dat zie je dus ook bij Leclerc, die bewust geen tweede ronde in Q3 heeft gezet om een setje softs uit te sparen voor de race. Die heeft dus daadwerkelijk zijn kwalificatie opgeofferd om banden voor de race over te houden. Wat an zich natuurlijk een "lastige" keuze is, om slechter te kwalificeren in de hoop dat je in de race sneller bent door deze keuze.
Zoals je zelf ook zegt, Verstappen hoeft ook niet naar rechts te sturen om Russell aan te rijden, de auto te ver naar buiten laten gaan is genoeg om Russell tegen te komen. Hij weet ook waar Russell zit, dat ben ik absoluut zeker van. Verstappen weet altijd wat er om hem heen gebeurd, hij volgt de race zelfs door de schermen voor publiek.Martinspire schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:30:
[...]
Maar als je het van zijn onboard niet goed ziet, dan is het toch ook nooit zo heftig als dat andere beelden willen doen geloven? Want dat is het probleem ook vaak met dit soort incidenten.
Feit blijft dat ie amper naar Russell kijkt in de bocht zelf en pas als er echt contact gaat komen eventjes. Maar hij stuurt helemaal niet naar rechts toe, alleen niet op tijd naar links en zo heel ver zit ie nou ook weer niet van de binnenbocht af.
Ik vind het ook dat door Russell de actie groter lijkt dan wat het werkelijk was. Maar dit is niet de eerste keer dat een Mercedes tegen een Red Bull aan rijdt en men het geheel groter maakt dan het is. Verdient Verstappen straf? Jazeker. Maar al dat gezeur over "wrecking", dsq, zwarte vlag, etc is gewoon bullshit. Napraten van wat Max-haters die nu weer lekker hun zegje kunnen doen zonder dat ze uitgekotst worden wat normaal gesproken gebeurd.
Het feit dat ze beiden niet naar de pits hoefden, geeft al aan hoe matig de tik zelf was. Als Max echt Russell eraf wilde rijden, dan had hem dat echt wel gelukt...
Daarnaast is het begonnen door de fout van het team. Vervolgens lijkt ie te denken dat Leclerc dat overstuur moment veroorzaakte na de herstart, wordt ie vervolgens weer soort van gebeukt doordat ze langzaam naar elkaar rijden op het rechte stuk en dan heb je ook nog Russell die overstuurt en Verstappen ernaast drukt en vervolgens zou alleen hij gestraft worden. Dus ja, ik snap wel dat het even teveel werd, maar hij had niet alle feiten en wat ie dacht was gewoon niet juist. Dus tja.
Ik ben benieuwd wie ze in de auto gaan zetten als ie toch een race moet uitzitten. Toch weer Lawson of dan maar weer Hadjar? Al denk ik zelf dat het er niet meer van gaat komen. Verstappen weet nu ook dat ie niet 1e of 2e gaat worden, dus met hand en tand verdedigen is dan ook niet meer nodig. Hij gaat wel mensen wijd duwen en alles, maar het kampioenschap is wel klaar nu, tenzij ze met de zomer nog iets vinden om weer dominant te worden.
Dat Verstappen haters dit gebruiken om er drama van te maken is gebruikelijk, kon je op wachten. Op SKY deden ze er ook graag aan mee. Een heel vreemd interview met Russell, waarin Verstappen en schuld heel vaak voorbij kwam, en nul keer de actie van Russell waarbij hij Verstappen van de baan tikt, en overduidelijk zijn stuur naar links heeft. Kan verlies van downforce zijn, of het was een tik.
Het is gewoon jammer dat dit gebeurd, was niet nodig geweest. Zeker als het team geen fout had gemaakt met de call, dan was hij voorbij Leclerc gereden en 3de geworden. Hij had dat gat al gedicht naar minder dan een seconde en had daardoor nog rondes genoeg om er met DRS voorbij te gaan. Zijn banden werden niet veel slechter, de softs wel. Vind het nog altijd vreemd dat zijn team tot die conclusie kwam, zeker gezien een eerder moment in de F3, waar hetzelfde gebeurde en verder geen onderzoek volgde.
Je bedoelt dat Russel even volgens de voorwaarden van Verstappen mee had moeten werken? Realiseer je je nu misschien hoe gek dat klinkt?Fanta schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:59:
[...]
Als je zelf nog meedoet om de prijzen, betekent dat dat je iemand net genoeg ruimte geeft, en dat deed Max volgens mij door op tijd van zijn gas af te gaan. Dat Russell er weer eens halfbakken omheen probeert te komen is volgens mij zijn eigen fout.
Hier in deze draad staan al voorbeelden van mensen die Max blijven verdedigen, terwijl Max zelf zegt dat het fout was. Dingen beweren als dat Max Russell nooit gezien had etc. Verder is er hier terug te vinden dat een zekere andere rijder ongestraft wegkomt met aantikken op het achterwiel, wat aangetoond niet waar is. Dat zijn slechts 2 voorbeelden uit alleen deze draad. Verder is het mijn observatie van aantal jaar hier lezen/discussieren. Even geleden was Mercedes het grote kwaad, daar heb ik menig maal over gediscussieerd hier. Nu is Mercedes minder relevant en is McLaren de concurrent. Nu zie je ineens dat McLaren fout is. Afgelopen weken verschillende posts voorbij zien komen die suggereren dat ze wel vals moeten spelen... Zie het al heel lang voorbij komen dat als Max mensen buiten de baan duwt dat het goedgepraat wordt of afgedaan wordt met ja, dat is Max. Die gaat er altijd voor. Als anderen Max buiten de baan duwen is vervolgens de wereld te klein bij diezelfde mensen. En nee, ik ga niet allerlei concrete voorbeelden terugzoeken van draden uit het verleden. Geen zin in en geen tijd voor. Dus blijf vooral roepen dat ik geen onderbouwing geef of whatever. Het is mijn observatie, je hoeft het niet met me eens te zijn.redwing schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:32:
[...]
Jouw post doet me daar toch eerder aan denken.... Vooral geen onderbouwing geven, de ander moet en zal fout zitten, allerlei dingen erbij halen die je nooit van 1 persoon hebt gehoord, alle argumenten in het extreme trekken en er dan zo'n conclusie van maken...... En dan met een lachje erachteraan ook nog net doen of het grappig is.
MikeyMan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:22:
[...]
Die gaan er echt niet iets op zetten waar ie niet mee akkoord is.
:strip_exif()/f/image/zWwiuS0QJ7giaU8z12YTmJGZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik bedoelde ook ‘meenemen naar de race’, niet naar het weekend. LeClerc nam extra mediums mee, RBR nam voor Max 4 setjes softs mee, waarvan 1 nieuw en 1 blijkbaar niet geschikt voor de laatste stint. Als je dan uit FP en evt andere races weet dat de hard het niet goed doet, dan zet je jezelf eigenlijk meteen al klem op die driestopper met drie keer rood en 1x geel. Dat vond ik best risicovol en raar, maar ja, had ik er echt verstand van, dan zat ik daar wel ergens aan de pitwall.RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:41:
[...]
De teams nemen niks meer mee (en bestellen ook niks meer), dat is geschrapt in 2020 (/na de corona "pauze"). Elk team krijgt dezelfde "samenstelling" van banden (iets van 2 hards, 3 of 4 mediums en de rest softs?).
En daarnaast is het ook maar de vraag of de teams vooraf wisten dat de hard waardeloos zou zijn. Of dat dat pas bleek na de FPs. En na de FPs heb je natuurlijk nog minder keuze in welke banden je inlevert en welke je meeneemt.
En dat zie je dus ook bij Leclerc, die bewust geen tweede ronde in Q3 heeft gezet om een setje softs uit te sparen voor de race. Die heeft dus daadwerkelijk zijn kwalificatie opgeofferd om banden voor de race over te houden. Wat an zich natuurlijk een "lastige" keuze is, om slechter te kwalificeren in de hoop dat je in de race sneller bent door deze keuze.
Bron?
Want dit is natuurlijk gewoon een twist op het daadwerkelijke bericht van Piastri in 2022 toen Alpine hem als coureur aankondigde.
En naar mijn idee plaats je hem hier vrij serieus. Alsof dit bericht daadwerkelijk door Verstappen (/de mensen rondom hem) geplaatst zou zijn.
No shit Sherlock...RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:27:
[...]
Bron?
Want dit is natuurlijk gewoon een twist op het daadwerkelijke bericht van Piastri in 2022 toen Alpine hem als coureur aankondigde.
En naar mijn idee plaats je hem hier vrij serieus. Alsof dit bericht daadwerkelijk door Verstappen (/de mensen rondom hem) geplaatst zou zijn.
Twitter heet tegenwoordig X…RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:27:
[...]
Bron?
Verder wel grappig
Ach ja en vandaar dat jij er nog even heel "volwassen" een vergelijking met Trump bij moet halen.Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:26:
[...]
Tja, als Max zelf al aangeeft dat hij fout zat en het niet mocht gebeuren, waarom zijn er dan nog steeds mensen die proberen allerlei alternatieve verklaringen te geven voor wat er is gebeurd...het is idd moeilijk toegeven blijkbaar dat je favoriete coureur fout zat...
Je haalt je hele betoog ermee onderuit, maar voor jou: deugpuntjes hoor!
Laat ook maar, niet de moeite waard
[ Voor 91% gewijzigd door Tomcatter_31 op 02-06-2025 19:59 ]
Mijn punt is dat jij precies dat doet waar je anderen van beschuldigt, maar dan overtreffend. En dat niet 1 keer maar al meerdere keren (en ik heb dit trouwens ook al een paar keer eerder aangegeven in eerdere threads). Oftewel,zoals je zelf al aangeeft, je wilt geen 'concrete voorbeelden terugzoeken' van 'draden uit het verleden'. Maar we zitten in zo'n draadje en je geeft commentaar in ditzelfde draadje, kom dan ook met voorbeelden en argumenteer met die mensen ipv weer van alles bij elkaar te gooien en te stellen dat ze het alleen met Max eens zijn omdat ze Max-fanboy zijn (waarbij je de argumentatie volledig naast je neer legt en zelf geen enkel argument geeft)Tomcatter_31 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:06:
[...]
Hier in deze draad staan al voorbeelden van mensen die Max blijven verdedigen, terwijl Max zelf zegt dat het fout was. Dingen beweren als dat Max Russell nooit gezien had etc. Verder is er hier terug te vinden dat een zekere andere rijder ongestraft wegkomt met aantikken op het achterwiel, wat aangetoond niet waar is. Dat zijn slechts 2 voorbeelden uit alleen deze draad. Verder is het mijn observatie van aantal jaar hier lezen/discussieren. Even geleden was Mercedes het grote kwaad, daar heb ik menig maal over gediscussieerd hier. Nu is Mercedes minder relevant en is McLaren de concurrent. Nu zie je ineens dat McLaren fout is. Afgelopen weken verschillende posts voorbij zien komen die suggereren dat ze wel vals moeten spelen... Zie het al heel lang voorbij komen dat als Max mensen buiten de baan duwt dat het goedgepraat wordt of afgedaan wordt met ja, dat is Max. Die gaat er altijd voor. Als anderen Max buiten de baan duwen is vervolgens de wereld te klein bij diezelfde mensen. En nee, ik ga niet allerlei concrete voorbeelden terugzoeken van draden uit het verleden. Geen zin in en geen tijd voor. Dus blijf vooral roepen dat ik geen onderbouwing geef of whatever. Het is mijn observatie, je hoeft het niet met me eens te zijn.
Oftewel ga gewoon in op de feiten en lees wat mensen schrijven. Dat Max b.v. in dit geval aangeeft fout te zitten wil niet zeggen dat het zo'n overdreven grote fout is als sommige er van maken. En het zegt ook niet dat een gedeelte van de fout niet bij Russel kan liggen. Je zit op een discussie-forum waar mensen met allerlei verschillende meningen zitten. Het zou je dan ook sieren om een normale discussie aan te gaan ipv zulke onzinnige posts te maken als degene waar ik op reageerde.
[removed]
Als @DaniëlWW2 in 2021 en later geweten had dat met deze opmerking het hele topic stil gelegd kon wordenalbino71 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:39:
@DaniëlWW2 mag quickreply weer aan?
Pak ik de popcorn erbij
Gelukkig heeft Verstappen hier alweer op gereageerd:

Ook fake?RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:19:
[...]
[Afbeelding]
yes vind het wat irritant worden zet het er even bij zou ik zeggen
Waarom hou je jezelf niet aan de kleine regeltjes die je daarstraks nog op het eerste fake nieuws postte?RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 22:19:
[...]
[Afbeelding]
Want jij post hem hier nu net zo serieus.
RobertMe schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:27:
[...]
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Is hij nou moderator van General Chat, of alleen de F1 topics?d-vine schreef op maandag 2 juni 2025 @ 21:59:
[...]
Als @DaniëlWW2 in 2021 en later geweten had dat met deze opmerking het hele topic stil gelegd kon worden
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb vanuit deze draad al aantal concrete voorbeelden gegeven. Ik heb geen database aangelegd van wie wat precies gezegd heeft en wanneer. En ik ga dat idd ook niet terugzoeken. Maar jij weet ook dat er hier jarenlang discussies zijn geweest over Max, Hamilton, Mercedes, Red Bull en Toto. Beweringen als Mercedes die voorgetrokken werd door de FIA. Hamilton die met meer wegkomt of nooit straf krijgt (in deze draad nog een voorbeeld van). De Engelse media, wedstrijdleiding enz. Nu speelt Mercedes minder een rol van betekenis en nu schuift de aandacht naar McLaren. Die slachtofferrol waar Verstappen telkens weer in geplaatst wordt is nogal vermoeiend. Het ligt altijd aan de anderen, nooit aan de vele twijfelachtige acties van hem zelf.redwing schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:31:
[...]
Mijn punt is dat jij precies dat doet waar je anderen van beschuldigt, maar dan overtreffend. En dat niet 1 keer maar al meerdere keren (en ik heb dit trouwens ook al een paar keer eerder aangegeven in eerdere threads). Oftewel,zoals je zelf al aangeeft, je wilt geen 'concrete voorbeelden terugzoeken' van 'draden uit het verleden'. Maar we zitten in zo'n draadje en je geeft commentaar in ditzelfde draadje, kom dan ook met voorbeelden en argumenteer met die mensen ipv weer van alles bij elkaar te gooien en te stellen dat ze het alleen met Max eens zijn omdat ze Max-fanboy zijn (waarbij je de argumentatie volledig naast je neer legt en zelf geen enkel argument geeft)
Oftewel ga gewoon in op de feiten en lees wat mensen schrijven. Dat Max b.v. in dit geval aangeeft fout te zitten wil niet zeggen dat het zo'n overdreven grote fout is als sommige er van maken. En het zegt ook niet dat een gedeelte van de fout niet bij Russel kan liggen. Je zit op een discussie-forum waar mensen met allerlei verschillende meningen zitten. Het zou je dan ook sieren om een normale discussie aan te gaan ipv zulke onzinnige posts te maken als degene waar ik op reageerde.
Maar ok, ik ga in op de feiten, wat jij wil. Feit is dat hij met opzet tegen Russell aan reed. Niks meer en niks minder. Hij heeft dit ook zelf erkend. Er zijn allemaal verzachtende omstandigheden te benoemen. Frustratie, verkeerde banden, kleun van Leclerc en daarna van Russell in bocht 1. Verandert uiteindelijk allemaal niks aan dat hij uit frustratie met opzet tegen Russell aan reed. Uiteindelijk allemaal heel simpel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |