[F1 2025] Race 8 GP van Monaco Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste
Acties:
  • 56.279 views

Onderwerpen

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19

Chocoball

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8XWjvbJxjGqoyKd4Z0ZK39U3.png
RONDE 8: GRAND PRIX DE MONACO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ZE3Zw19u8hJa6WMeBMVstjUV.jpg

Topicregels
💬️
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCbJW5URud1nORSM13Fl8Yi35tc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DKaqQFf4IAuoz9KfbQqaj98J.png?f=user_large
vr 23 mei
Practice 1Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 13:30
Local time: 13:30
Practice 2Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 17:00
Local time: 17:00
za 24 mei
Practice 3Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 12:30
Local time: 12:30
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 16:00
Local time: 16:00
zo 25 mei
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png 15:00
Local time: 15:00

Circuit
▸ Naam: Circuit de Monaco▸ Aantal rondes: 78
▸ Locatie: Monte Carlo, Monaco▸ Lengte circuit: 3.337 km
Meer info ↗▸ Race afstand: 260,286 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWLr9V2jDLhvvrgxgE9NBJlf1i8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WwY7j0NZEXFU6OSFJ6DLkAQH.png?f=user_large

Bandenoverzicht

Voor de race in Monaco zijn de volgende banden gekozen: Hard - C4, Medium - C5 en Soft - C6.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haxF4_Af5543c8Et4RH6BE7GuN8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gIvhKTqYGPvVasZsHw8hY0bz.png?f=user_large

Terug naar boven

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 21-05-2025 08:05 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
We gaan de race waarschijnlijk bij vrienden kijken, ben wel heel benieuwd hoe die twee verplichte pitsstops voor verandering gaan zorgen!

Team posters (word bijgehouden):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BNSX_JZTeNjtpJMIGw5B2S37v4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pegrgD8uldmHNfDUgQzjgdKe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tkvW3IZ-K0Evkwabn3bhi1Uhts=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LqIQzQCrgj1JJn7PzngKmPD.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 21-05-2025 08:09 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/d6o0lqkdky1f1.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik blijf dit toch wel de mooiste F1 show van het jaar vinden. Ik ken de verschillende meningen over historie versus kijkkwaliteit, maar het blijft toch wel een mooi evenement zo in Monaco. Zin in!

per aspera ad astra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

LAD93 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:02:
Ik blijf dit toch wel de mooiste F1 show van het jaar vinden. Ik ken de verschillende meningen over historie versus kijkkwaliteit, maar het blijft toch wel een mooie evenement zo in Monaco. Zin in!
Eens. Het is niet de schuld van Monaco. De auto’s zijn gewoon te groot en te zwaar. Vorig jaar was wel een dieptepunt. Voor het eerst is de top 10 op dezelfde plek als hun startpositie gefinisht. Ik hoop dat de tweede verplichte pitstop effect heeft, al voelt dat wel als kunstmatig.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
LAD93 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:02:
Ik blijf dit toch wel de mooiste F1 show van het jaar vinden. Ik ken de verschillende meningen over historie versus kijkkwaliteit, maar het blijft toch wel een mooie evenement zo in Monaco. Zin in!
Hier hetzelfde. Hoewel de emotie bij mij elk jaar zo'n beetje hetzelfde is...
  1. Zaterdag: 'Wow, wat een gave quali. Zin in de race!'
  2. Zondag voor de race: 'Yes, zin in. Kom maar op!'
  3. Zondag na de race: 'WTF doen we hier eigenlijk nog?'
:)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
De speciale band voor stratencircuits komt ook in Monaco in actie. De C6 band hield het in Imola gemiddeld 6-7 ronden vol, alleen is Imola geen stratencircuit met alleen langzame bochten zoals Monaco waar de C6 band het ongetwijfeld langer zal volhouden.

Verder is er eerder besloten dat deze grand prix 2 verplichte pit stops gaat krijgen om zo meer strategische opties tijdens de race te hebben aangezien inhalen niet tot nauwelijks mogelijk is. Dus in het geval van een ongeluk in de eerste ronden zal het meteen een gekkenhuis in de toch al smalle pitstraat worden om vervolgens een klassieke race met 1 pit stop te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft gewoon iconisch dit circuit. Alles moet goed vallen op de zaterdag en op zondag moet er dan niets geks gebeuren waardoor de kwalificatie daardoor bijna gelijk is aan de uitslag.

Overigens komt ook jaarlijks discussie terug rondom aanpassingen op het circuit. Zo heeft Garry Anderson hier eerder al een bericht over geschreven.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/06/Gary-monaco-mod-1536x864.jpg

In The Telegraph werden meerdere wijzigingen bij elkaar genomen. Ook op Reddit was hier eerder een gebruiker geweest die een interessant ontwerp had gemaakt, zie:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/sinbfmncl4j21.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6f7aae3ddce6459a5b303ef318e4588bc0c9764a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Milieutechnisch wel de meest gunstige waarschijnlijk :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Woudloper schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:41:
Blijft gewoon iconisch dit circuit. Alles moet goed vallen op de zaterdag en op zondag moet er dan niets geks gebeuren waardoor de kwalificatie daardoor bijna gelijk is aan de uitslag.

Overigens komt ook jaarlijks discussie terug rondom aanpassingen op het circuit. Zo heeft Garry Anderson hier eerder al een bericht over geschreven.

[Afbeelding]

In The Telegraph werden meerdere wijzigingen bij elkaar genomen. Ook op Reddit was hier eerder een gebruiker geweest die een interessant ontwerp had gemaakt, zie:
[Afbeelding]
Nog een kombocht erbij en het is af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:47:
[...]

Nog een kombocht erbij en het is af :)
Kombocht? Voor een stratencircuit is dit niet realistisch. Je kunt Monaco denk ik alleen beïnvloeden op de kwalificatie. En wellicht komende zondag door de verplichte extra bandenstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:45

Damian

Insane Obtrusion

Qua weer gaat het een zonovergoten weekend worden, dus geen regen om de boel spannend te maken helaas :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 21:00
Deze race word nu verplicht met 2 stops toch?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Goldman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:56:
Deze race word nu verplicht met 2 stops toch?
Ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Aangezien ik net de sleutel van ons nieuwe huis heb ga ik deze race maar skippen, ik gok ook dat ik niet veel spannends ga missen.

Ik zit altijd in dubio over deze race, het is altijd spannend wachtend op een rode vlag vanwege een flinke klapper, maar in praktijk is het wachten op niets en is het een saaie race. Zonde, de omgeving is echt schitterend en het is een klassieker. De vraag is of hij nog wel van deze tijd is.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:32
Ben erg benieuwd naar de q!

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Quali is wel altijd spannend, denk omdat dit gewoon bijna altijd de uitslag is

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Damian schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:55:
Qua weer gaat het een zonovergoten weekend worden, dus geen regen om de boel spannend te maken helaas :(
Er werd een kans toegedicht dat de kwalifcatie nat zou zijn en de rest droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Gekke bergen daar, net als in Oostenrijk. Kan zomaar veranderen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Alvast een warmmakertje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gewoon allemaal een f4 auto zodat je weer met 4 naast elkaar kan, dan gebeurd er nog wat.

Jaren geleden won Ricci hier met een versnellingsbak die niet meer kon schakelen en een MGU die stuk was.. Wikipedia: 2018 Monaco Grand Prix

Dus, quali met deze auto's dan op zondag in kabouterwagens en de boel weer inpakken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als inhalen toch niet lukt. Kunnen ze de opzet bij Monaco niet wat anders maken? Zoals bij wielrennen een soort tijdrit. 60 rondjes, 4x15 rondjes. 15 rondjes 1 rijder/auto per team de baan op en dat wisselen. En alleen jouw snelste ronde telt. Of een average van jouw 2 stints als rijder over die 2x15 rondjes die je hebt gereden...

ach ik mijmer wel verder. brainfart. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Als je die GP dan hoort, tov de andere race engineers. Wat een contrast blijft dat toch :o _O_

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:09:
Eens. Het is niet de schuld van Monaco. De auto’s zijn gewoon te groot en te zwaar. Vorig jaar was wel een dieptepunt. Voor het eerst is de top 10 op dezelfde plek als hun startpositie gefinisht. Ik hoop dat de tweede verplichte pitstop effect heeft, al voelt dat wel als kunstmatig.
Ik denk dat grootte eerder het probleem is dan gewicht. Ondanks dat de auto's zwaarder zijn, gaan de auto's alsnog veel sneller dan vroeger. Maar zoals eerdere races ook wel hebben laten zien: plotselinge weersveranderingen (regen dat komt) hebben een groter effect dan een extra verplichte pitstop, dat verder niet veel doet voor de strategie. Zou ergens mooi zijn dat men dan soft > medium > soft zou kunnen rijden op de banden, maar de softs houden het daarvoor net niet lang genoeg uit. Veel voordeel valt er dus niet te behalen met de verplichte extra pitstop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mad-Matt schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:59:
Aangezien ik net de sleutel van ons nieuwe huis heb ga ik deze race maar skippen, ik gok ook dat ik niet veel spannends ga missen.

Ik zit altijd in dubio over deze race, het is altijd spannend wachtend op een rode vlag vanwege een flinke klapper, maar in praktijk is het wachten op niets en is het een saaie race. Zonde, de omgeving is echt schitterend en het is een klassieker. De vraag is of hij nog wel van deze tijd is.
Zul je net zien dat het dus wel een tombola wordt deze race! :+ Alvast bedankt daarvoor! :$ ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:28
alexbl69 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Hier hetzelfde. Hoewel de emotie bij mij elk jaar zo'n beetje hetzelfde is...
  1. Zaterdag: 'Wow, wat een gave quali. Zin in de race!'
  2. Zondag voor de race: 'Yes, zin in. Kom maar op!'
  3. Zondag na de race: 'WTF doen we hier eigenlijk nog?'
:)
Het beste wat bij Monaco nog kan gebeuren is wisselende weersomstandigheden. En als ik kijk naar de weersverwachting dan staat er in ieder geval voor de zaterdag middag regen op het menu. Idealiter heb je een regenbui gedurende de race, maar een natte qualificatie is ook al dikke prima.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
Verplichte 2-stop of verplicht 2x banden wisselen? Is nogal een erg groot verschil namelijk, vooral bij een circuit met een nogal hoge kans op rode vlaggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Moi_in_actie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:36:
Het beste wat bij Monaco nog kan gebeuren is wisselende weersomstandigheden. En als ik kijk naar de weersverwachting dan staat er in ieder geval voor de zaterdag middag regen op het menu. Idealiter heb je een regenbui gedurende de race, maar een natte qualificatie is ook al dikke prima.
Met regen wordt de performance geëgaliseerd en heeft iedereen een grotere kans op pole position. Dat is wat mij betreft ook niet verkeerd, omdat inhalen in de race uiterst lastig is en het veld dus langer bij elkaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:37:
Verplichte 2-stop of verplicht 2x banden wisselen? Is nogal een erg groot verschil namelijk, vooral bij een circuit met een nogal hoge kans op rode vlaggen.
Groot verschil? Effectief 2 a 3 seconden extra per individuele stop. Maar om dat nu groot te noemen vind ik een tikkeltje overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Moi_in_actie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Een natte kwalificatie zou ik nu helemaal niet op zitten te wachten. Maakt er alleen maar een tombola van. En met een droge race op zondag is inhalen onmogelijk. En als een top rijder door de omstandigheden dan geen ronde kan zetten verpest het ook nig eens het kampioenschap. "Leuk" als een Piastri / Norris / Verstappen door de omstandigheden (regen, dus gele en of rode vlaggen etc) ineens op P15 kwalificeert buiten eigen schuld. En dan een droge race en dus ook een finish buiten de top 10...

Doe mij dan toch maar een droge kwalificatie. Dan worden ten minste daar dr mannen van de jongens gescheiden en kan iedereen laten zien hoe goed die echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:28
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:38:
[...]
Met regen wordt de performance geëgaliseerd en heeft iedereen een grotere kans op pole position. Dat is wat mij betreft ook niet verkeerd, omdat inhalen in de race uiterst lastig is en het veld dus langer bij elkaar blijft.
Dat niet alleen, maar met name als de omstandigheden wisselend zijn (dus of het net begint te regenen, of net weer gaat opdrogen) zijn er altijd mensen die de gok wagen. Soms levert dat tal van plaatsen winst op, soms eindigd iemand ineens in de vangrail en kan een sessie gestopt worden. Dus voor hetzelfde geld staan Max en/of de McLaren's dadelijk ineens rond P15, Albon op pole, Hulkenberg P2 etc. :9

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:40:
[...]

Een natte kwalificatie zou ik nu helemaal niet op zitten te wachten. Maakt er alleen maar een tombola van. En met een droge race op zondag is inhalen onmogelijk. En als een top rijder door de omstandigheden dan geen ronde kan zetten verpest het ook nig eens het kampioenschap. "Leuk" als een Piastri / Norris / Verstappen door de omstandigheden (regen, dus gele en of rode vlaggen etc) ineens op P15 kwalificeert buiten eigen schuld. En dan een droge race en dus ook een finish buiten de top 10...

Doe mij dan toch maar een droge kwalificatie. Dan worden ten minste daar dr mannen van de jongens gescheiden en kan iedereen laten zien hoe goed die echt is.
In wat voor opzicht verpest dat het kampioenschap dan? Mogen zij als enige altijd het podium bestijgen nu zij de drie favorieten zijn dit seizoen? :? Ik zou het alleen maar leuk vinden, als het een keer niet een van die drie heren is die wint. Als zij dan ook nog eens buiten de top 10 finishen, komen anderen voor de verandering ook een keer een stuk dichterbij en kan het (in theorie) het kampioenschap juist wat interessanter maken. Het zal wat mij betreft in elk geval een leuke opfrisser zijn voor het kampioenschap.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:40:
[...]
Groot verschil? Effectief 2 a 3 seconden extra per individuele stop. Maar om dat nu groot te noemen vind ik een tikkeltje overdreven.
Uhm? Er zit toch nogal een verschil tussen verplicht 2x banden wisselen, dat vervolgens ook 1 of 2 keer onder een rode vlag zou kunnen zijn (dus 0,0 invloed op de posities en strategie) vs 2x pitstop waarbij het wel invloed heeft op posities en strategie.

Stel je krijgt een race als vorig jaar. Dan heeft iedereen dus na de rode vlag al 1x zijn verplichte bandenwissel gehad. En vervolgens komt er bij de herstart weer een rode vlag (of gewoon vrij vroeg in de race) en iedereen kan weer gratis wisselen. Dan heeft deze regel geen enkel effect gehad.
Als ze echter daadwerkelijk 2x een pitstop moeten maken heeft die rode vlag geen invloed op die regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@RobertMe Dan ga je ervan uit dat er wel heel veel rode vlaggen gaan vallen in een race bij droog weer. In Monaco zou het kunnen, maar ik acht die kans gewoon klein.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:42:
[...]

In wat voor opzicht verpest dat het kampioenschap dan? Mogen zij als enige altijd het podium bestijgen nu zij de drie favorieten zijn dit seizoen? :? Ik zou het alleen maar leuk vinden, als het een keer niet een van die drie heren is die wint. Als zij dan ook nog eens buiten de top 10 finishen, komen anderen voor de verandering ook een keer een stuk dichterbij en kan het (in theorie) het kampioenschap juist wat interessanter maken. Het zal wat mij betreft in elk geval een leuke opfrisser zijn voor het kampioenschap.
Ik wil gewoon een goede kwalificatie zien. En als de top coureurs buiten hun eigen schuld afvallen in de kwalificatie én dat dus ook een slecht resultaat in de race oplevert is dat nogal een deceptie. Zeker goed als iemand anders op eigen kracht goed scoort (/podium haalt). Maar als een top coureur buiten eigen toedoen slecht kwalificeert en in de race per definitie niks goed kan maken is het ook gewoon ruk.

Vergelijking met Brazilië dus waar Verstappen in de kwalificatie pecht heeft met gele en rode vlaggen. Alleen kun je in Brazilië wel inhalen en leverde het een top race op. Maar in Monaco kun je niet inhalen dus ook die top coureur in een top auto kan niet van buiten de punten naar het podium rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:45:
@RobertMe Dan ga je ervan uit dat er wel heel veel rode vlaggen gaan vallen in een race bij droog weer. In Monaco zou het kunnen, maar ik acht die kans gewoon klein.
De kans op 1 rode vlag is natuurlijk sowieso relatief groot, ook bij droog weer. Waarbij verplicht 2x banden wisselen vs verplicht 2x een pitstop dus al verschil maakt. Daarom ook mijn vraag of het 2x pitstop of 2x bandenwissel is. Want met 1 rode vlag maakt dat al verschil. En de kans op 1 rode vlag is in Monaco gewoon relatief groot (als in, bij elk ander circuit waarschijnlijk kleiner dan 10% of zo, maar in Monaco kan dat zomaar richting de 50% gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Ik wil gewoon een goede kwalificatie zien. En als de top coureurs buiten hun eigen schuld afvallen in de kwalificatie én dat dus ook een slecht resultaat in de race oplevert is dat nogal een deceptie. Zeker goed als iemand anders op eigen kracht goed scoort (/podium haalt). Maar als een top coureur buiten eigen toedoen slecht kwalificeert en in de race per definitie niks goed kan maken is het ook gewoon ruk.

Vergelijking met Brazilië dus waar Verstappen in de kwalificatie pecht heeft met gele en rode vlaggen. Alleen kun je in Brazilië wel inhalen en leverde het een top race op. Maar in Monaco kun je niet inhalen dus ook die top coureur in een top auto kan niet van buiten de punten naar het podium rijden.
ik snap je wel, maar wanneer is iets precies buiten je eigen schuld? Iedereen weet in Monaco bijv. dat je eerste ronde in Q3 gelijk scherp moet zijn, omdat bij de 2e ronde altijd wel iemand hem in de muur zet. Zo ook met regen, als je niet op het juiste moment buiten bent, dan is dat je eigen schuld. Er is nooit niet een mogelijkheid om een ronde te rijden, die moet dan gewoon goed zijn, zeker als je een topcoureur bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Ferrari gaat deze grand prix nu helemaal in wit-blauwe HP / IBM look maar de SF-25 zal vast rood zijn. :)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/scuderia-ferrari-new-suit-same-streets-v0-j3sbza8w8w1f1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=fe510832c40339ed79a504e71bd35391c95d3c43

P.s. of proberen ze stiekem op Williams te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:22
Dit weekend is het gewoon de zaterdag waar de spanning is en waar de knikkers verdeeld worden.
Helemaal niet erg, zolang je gewoon accepteert dat deze race meestal anders is dan de anderen en nog meer dan anderen op zaterdag gewonnen of verloren kan worden.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen (Panis winst in 1996 met maar 3 auto's die de race uitreden), maar dat zijn precies dat...uitzonderingen.

Ik ga er zaterdag lekker voor zitten

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Dat zou nog wel leuk zijn geweest voor wat extra chaos, als ze mogen rijden natuurlijk van de FIA :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:50:
De kans op 1 rode vlag is natuurlijk sowieso relatief groot, ook bij droog weer. Waarbij verplicht 2x banden wisselen vs verplicht 2x een pitstop dus al verschil maakt. Daarom ook mijn vraag of het 2x pitstop of 2x bandenwissel is. Want met 1 rode vlag maakt dat al verschil. En de kans op 1 rode vlag is in Monaco gewoon relatief groot (als in, bij elk ander circuit waarschijnlijk kleiner dan 10% of zo, maar in Monaco kan dat zomaar richting de 50% gaan).
Volgens een Duits YT F1 tech kanaal is het 2x banden wisselen, dus ook onder 2x rood is geldig.

De rijders die toch al achteraan hobbelen zullen die 2 stops, bij geen race onderbreking, zeer waarschijnlijk heel snel na de start al uit laten voeren en de rest van de "race" dan uitrijden op welke band dan ook. Van slijtage zal geen sprake zijn daar, dus dat kan prima.

Hadden ze maar verplicht gesteld dat er een x-aantal ronden tussen die stops moesten zijn, maar dat heeft men dus niet zo geregeld, misser wat mij betreft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:01:
Ferrari gaat deze grand prix nu helemaal in wit-blauwe HP / IBM look maar de SF-25 zal vast rood zijn. :)
[Afbeelding]

Ik vind het eigenlijk niet eens er verkeerd uit zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 01:05

Nhz

Deventer

hardware-lover schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Volgens een Duits YT F1 tech kanaal is het 2x banden wisselen, dus ook onder 2x rood is geldig.

De rijders die toch al achteraan hobbelen zullen die 2 stops, bij geen race onderbreking, zeer waarschijnlijk heel snel na de start al uit laten voeren en de rest van de "race" dan uitrijden op welke band dan ook. Van slijtage zal geen sprake zijn daar, dus dat kan prima.

Hadden ze maar verplicht gesteld dat er een x-aantal ronden tussen die stops moesten zijn, maar dat heeft men dus niet zo geregeld, misser wat mij betreft.
Ik vind dit juist wel een mooie optie. Stel dat een (sub)topper zijn kwalificatie verprutst. Dan zou het een optie kunnen zijn om direct na de start de pits in te duiken, daarna een aantal rondes lekker pushen en tegen de tijd dat hij weer 'achterblijvers' tegen komt nogmaals stoppen en weer pushen. Degene vooraan kunnen dit niet doen, vanwege trackpositie, die worden op deze manier echter wel gedwongen om harder dan de F4 te rijden (zoals verleden jaar). Ik zou het erg mooi vinden als er een aantal coureurs hier op gokken en dat we de race uit kunnen rijden zonder Co. ;-)

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 09:24
Samen met de Hungaroring de race waar ik het minst naar uitkijk in een seizoen. Je hebt al regen nodig om er iets van onvoorspelbaarheid in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hardware-lover schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Oh! Dus ehm, Max kut quali, dan starten uit pitlane, in ronde 2 pitten voor rood, 3 quali rondjes eruitpersen ronde 5 pitten, wit erop en dan eerst een vleugel van een RB af voor een VSC, dan een vleugel van de andere RB voor nog een VSC, dan Yuki in de muur voor een volle SC - Max wint?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach, ik kijk er wel graag naar. De race kan saai zijn maar een rode vlag kan dat prima veranderen. De hele entourage maakt het voor mij de moeite waard. Al die gare moderne stratencircuits vind ik veel erger dan die ene in Monaco.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nattekat
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-05 17:05
Help!!!! schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:48:
Ach, ik kijk er wel graag naar. De race kan saai zijn maar een rode vlag kan dat prima veranderen. De hele entourage maakt het voor mij de moeite waard. Al die gare moderne stratencircuits vind ik veel erger dan die ene in Monaco.
Een rode vlag kan ook de hele race compleet om zeep helpen, zoals vorig jaar is gebeurd. Precies datgene wat Monaco interessant kan maken (strategie) is uit de race gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:28
Is het alweer tijd voor de enige echte 'zaterdag-moet-je-kijken' race?!
Ik heb deze zondag iets gepland staan tegelijk met de race, maar weet niet of ik hem ga terug kijken. Eerst maar eens zien hoeveel pagina's dit topic er bij krijgt na 25-5 15:00 :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nattekat schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:52:
[...]

Een rode vlag kan ook de hele race compleet om zeep helpen, zoals vorig jaar is gebeurd. Precies datgene wat Monaco interessant kan maken (strategie) is uit de race gehaald.
Ja dan kan altijd maar is niet saai. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
De race in Monaco wordt gereden op Zaterdag (Johan Cruijff, 1961)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jasphur schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:55:
Is het alweer tijd voor de enige echte 'zaterdag-moet-je-kijken' race?!
Ik heb deze zondag iets gepland staan tegelijk met de race, maar weet niet of ik hem ga terug kijken. Eerst maar eens zien hoeveel pagina's dit topic er bij krijgt na 25-5 15:00 :+
Dat ligt aan zowel de race zelf, als de instelling van aantal reacties per pagina. ;) Ik heb 100 reacties per pagina, dus bij mij zal het niet zo'n heel vaart lopen, tenzij er veel gebeurd natuurlijk. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
Natuurlijk is zaterdag is de echte prestatie en spanning, maar ik zit toch ook met goede zin op de bank op zondag. De muur is zo dichtbij, dus elke bocht kan het fout gaan. Wellicht omdat ik het met VR regelmatig speel op de "sim" ik eigenlijk elke muur wel heb getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:01:
[Afbeelding]

Het wordt vast weer hetzelfde gedrocht als de vorig "special livery".

Ik zou ze graag een keer in het wit en blauw willen zien.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Blijft ook wel erg bijzonder en knap om te zien hoe ze door de krappe straten van Monaco rijden, ben heel benieuwd hoe de rookies dit gaan doen! Verwacht hier en daar nog wel een crash of schade.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JB schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:32:
[...]

Als je die GP dan hoort, tov de andere race engineers. Wat een contrast blijft dat toch :o _O_
We are checking. We come back to you. :F
Maar GP is echt een goede ja. Die kwam eigenlijk van Force India als vervanger van Rocky (met Vettel). In 2014 was hij namelijk de race engineer van Perez. Toen in 2015 kreeg hij niet Vettel maar Kvyat. En dus in 2016 Verstappen. En nu neemt hij ook een deel van de taken van Wheatley mee als Head of Racing.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Dat is heel jammer, regen tijdens Monaco is gegarandeerd spektakel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:20:
[...]

We are checking. We come back to you. :F
Maar GP is echt een goede ja. Die kwam eigenlijk van Force India als vervanger van Rocky (met Vettel). In 2014 was hij namelijk de race engineer van Perez. Toen in 2015 kreeg hij niet Vettel maar Kvyat. En dus in 2016 Verstappen. En nu neemt hij ook een deel van de taken van Wheatley mee als Head of Racing.
"K1 is still available"

Het gerucht wil dat Ferrari eerder heeft geprobeerd om GP als race engineer voor Hamilton te strikken. Meen dat GP daarna een promotie bij Red Bull kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:10:
Verder is er eerder besloten dat deze grand prix 2 verplichte pit stops gaat krijgen om zo meer strategische opties tijdens de race te hebben aangezien inhalen niet tot nauwelijks mogelijk is. Dus in het geval van een ongeluk in de eerste ronden zal het meteen een gekkenhuis in de toch al smalle pitstraat worden om vervolgens een klassieke race met 1 pit stop te krijgen.
Ik ben benieuwd naar alle loopholes in deze regel die we zondag gaan zien :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Ik ben benieuwd naar alle loopholes in deze regel die we zondag gaan zien :)
Nou ja, met een VSC en een SC ben je er al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:46:
"K1 is still available"

Het gerucht wil dat Ferrari eerder heeft geprobeerd om GP als race engineer voor Hamilton te strikken. Meen dat GP daarna een promotie bij Red Bull kreeg.
Ik kan mij ook herinneren dat VER heeft aangegeven (bij zijn eerste WDC geloof ik), dat hij geen andere engineer dan GP zou willen. Mocht GP dus naar een ander team gaan en niet meer de engineer van VER zijn, dan denk ik dat het gauw gedaan is met VER in de F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:43:
[...]

Nou ja, met een VSC en een SC ben je er al. :P
Meer ook de dingen als dat je een pitstop doet, en net nadat je de pit uit rijd een rode vlag komt.
Met de countback van de rode vlag naar de vorige lap, heb je dan je pitstop gemaakt of niet (etc etc)
Want het moment waar de countback heen gaat, had je nog geen stop gemaakt, maar je staat wel op nieuwe banden en je hebt de fysieke stop gemaakt in de race :P

VSC en SC zijn niet echt loopholes in de regel.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 21-05-2025 12:51 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:50:
[...]

Meer ook de dingen als dat je een pitstop doet, en net nadat je de pit uit rijd een rode vlag komt.
Met de countback van de rode vlag naar de vorige lap, heb je dan je pitstop gemaakt of niet (etc etc)
Want het moment waar de countback heen gaat, had je nog geen stop gemaakt, maar je staat wel op nieuwe banden en je hebt de fysieke stop gemaakt in de race :P

Er wordt toch geen countback gedaan normaliter? Een countback is alleen van toepassing bij een niet afgemaakte race (/"finish onder rood" / rood en geen herstart) en een rode vlag terwijl er nog geen volgorde is vastgesteld (lees: standing start en een rode vlag voor het einde van de eerste sector).

De enige twee countbacks die ik mij kan herinneren van de afgelopen ~9,5 jaar zijn Monaco vorig jaar met crash in sector 1 en rood voordat "alle" (nog rijdende) auto's sector 1 uit zijn (IIRC stond er een Sauber? "vast" achter de crash van Perez en de Haasen). En Australië 2023 met die late rode vlag met standing start met dikke chaos in T1/T2 en weer meteen rood.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:48
pjottum schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Oh! Dus ehm, Max kut quali, dan starten uit pitlane, in ronde 2 pitten voor rood, 3 quali rondjes eruitpersen ronde 5 pitten, wit erop en dan eerst een vleugel van een RB af voor een VSC, dan een vleugel van de andere RB voor nog een VSC, dan Yuki in de muur voor een volle SC - Max wint?
Ik zou je baan nog niet opzeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:50:
[...]

Met een lap terug hou je natuurlijk gewoon je pitstop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Er wordt toch geen countback gedaan normaliter? Een countback is alleen van toepassing bij een niet afgemaakte race (/"finish onder rood" / rood en geen herstart) en een rode vlag terwijl er nog geen volgorde is vastgesteld (lees: standing start en een rode vlag voor het einde van de eerste sector).

De enige twee countbacks die ik mij kan herinneren van de afgelopen ~9,5 jaar zijn Monaco vorig jaar met crash in sector 1 en rood voordat "alle" (nog rijdende) auto's sector 1 uit zijn (IIRC stond er een Sauber? "vast" achter de crash van Perez en de Haasen). En Australië 2023 met die late rode vlag met standing start met dikke chaos in T1/T2 en weer meteen rood.
hmm, ja, ok.
dat was ook zo, dus als je een pitstop maakt, en er komt een rode vlag, maar je bent nog niet voorbij de SC lijn einde pistraat (wat het eerste meetpunt is na exit pitlane dacht ik) dan :P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:37
Help!!!! schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:48:
Ik zat gisteren nog wat onboard kwali laps te kijken en dan zou ik Monaco echt voor geen goud willen missen. Wat vet is dat zeg!

Dan kunnen er inderdaad een paar nieuwe stratencircuits prima van de kalender.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drwho1
  • Laatst online: 09:24
G_Dragon schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:16:
Blijft ook wel erg bijzonder en knap om te zien hoe ze door de krappe straten van Monaco rijden, ben heel benieuwd hoe de rookies dit gaan doen! Verwacht hier en daar nog wel een crash of schade.
Niet alleen de rookies, maar ook een overdrivende Tsunoda kan de muur tikken. Hopelijk voor hem houdt hij het heel, ik gun hem echt succes bij RBR.

Colapinto zal ook onder een vergrootglas liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drwho1 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Niet alleen de rookies, maar ook een overdrivende Tsunoda kan de muur tikken. Hopelijk voor hem houdt hij het heel, ik gun hem echt succes bij RBR.

Colapinto zal ook onder een vergrootglas liggen.
Beiden lopen idd het verhoogde risico om ergens de voorwielophanging te breken bij het te scherp ingaan van de bocht bij het zwembad :)

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
McLaren met een speciale livery voor Monaco en Spanje
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/q9cgmu2io42f1.png

"Oscar'
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/h3kbu848w42f1.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:45:
[Afbeelding]

"Oscar'
[Afbeelding]
Ziet er ook niet verkeerd uit, ook de overalls zien er goed uit van de heren! Wel jammer dat die vent uiterst rechts schijnbaar de host is (of een van de hosts, gezien de ander slippers aan heeft) en meent op blote voeten te kunnen presenteren. Dat is echt wel een dingetje vind ik, maar daar zal ik wel de enige in zijn waarschijnlijk. Die is vast vanuit het zwembad op het laatste moment opgehaald of zo.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:16:
[...]
Ziet er ook niet verkeerd uit, ook de overalls zien er goed uit van de heren! Wel jammer dat die vent uiterst rechts schijnbaar de host is (of een van de hosts, gezien de ander slippers aan heeft) en meent op blote voeten te kunnen presenteren. Dat is echt wel een dingetje vind ik, maar daar zal ik wel de enige in zijn waarschijnlijk. Die is vast vanuit het zwembad op het laatste moment opgehaald of zo.
Zak Brown staat ook op z'n sokken. Waarschijnlijk mag je op dat luxe yacht niet met schoenen lopen. En de raceschoenen van de coureurs zijn ook veredelde sloffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XNL073 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:24:
Zak Brown staat ook op z'n sokken. Waarschijnlijk mag je op dat luxe yacht niet met schoenen lopen. En de raceschoenen van de coureurs zijn ook veredelde sloffen.
Op sokken of sloffen is tot daar aan toe, maar blote voeten vind ik gewoon onprofessioneel en lelijk. En dat ook nog bij de marketing race. ;) Dat men nog altijd naar Monaco komt, is ook omdat de F1 hier vooral het sponsorgeld ophaalt, laten we dat ook niet vergeten.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:43

Amphiebietje

In de blubber

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:10:
De speciale band voor stratencircuits komt ook in Monaco in actie. De C6 band hield het in Imola gemiddeld 6-7 ronden vol, alleen is Imola geen stratencircuit met alleen langzame bochten zoals Monaco waar de C6 band het ongetwijfeld langer zal volhouden.

Oh, ik weet wat er moet gebeuren: een crash die de ingang van de pitstraat blokkeert voor een paar rondes net op het moment dat de C6 band het begint op te geven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Woudloper schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Kombocht? Voor een stratencircuit is dit niet realistisch. Je kunt Monaco denk ik alleen beïnvloeden op de kwalificatie. En wellicht komende zondag door de verplichte extra bandenstop.
Vraag aan Red Bull of die een extra sterke variant hebben van hun tijdelijke kombocht die ze bij hun soapbox races gebruiken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Er werd een kans toegedicht dat de kwalifcatie nat zou zijn en de rest droog.
Mocht het gaan regenen, hopelijk niet in de stijl van de onweersbuien in de Var (eer)gisteren. Want dan kunnen ze de auto's uit de haven vissen, samen met de inboedel van de pitboxen. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Met een winst voor Max en een dnf voor Piastri zou het voor het wk wel eens een belangrijke race kunnen zijn.
Een beetje actie mag er wel komen zondag..

Ik dacht daarna rustig de Indy 500 te gaan volgen, maar die begint blijkbaar al om 17.30?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:14
pilskes schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:13:
Ik dacht daarna rustig de Indy 500 te gaan volgen, maar die begint blijkbaar al om 17.30?!
No sweat.

Dat is eerst flink wat geouwehoer over 'the greatest country in the world.'

De race start om 18:45 (onze tijd).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
pilskes schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:13:
Met een winst voor Max en een dnf voor Piastri zou het voor het wk wel eens een belangrijke race kunnen zijn.
Een beetje actie mag er wel komen zondag..

Huh, zo kan je nog wel 100 hersenspinsels maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:17
We zullen zien... Quali is altijd wel mooi hier, maar de race zelden.
Met zoveel rookies wel meer kans op SC of rood.
Ik denk dat de meeste lang gaan wachten met de 2e pitstop. Misschien enkele die gokken en het al vroeg doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Plenkske schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:01:
We zullen zien... Quali is altijd wel mooi hier, maar de race zelden.
Met zoveel rookies wel meer kans op SC of rood.
Ik denk dat de meeste lang gaan wachten met de 2e pitstop. Misschien enkele die gokken en het al vroeg doen.
Als je achteraan start, en verwacht sneller te zijn (zeker dus als een topteam achteraan start) pak je die eerste pitstop gewoon lap 1. Vervolgens kun je op eigen tempo, i.p.v. treintje rijden / opgehouden worden weer terug rijden en aansluiten, heb je toch al 1 pitstop gehad. En die tweede pak je dan met een waarschijnlijk (V)SC. Of je wacht potentieel gewoon tot de laatste ronde. Verplichte stop in laatste ronde doen is een paar jaar terug een paar keer voor gekomen. Incl. FIA personeel dat al parc ferme aan het opbouwen was en bijna overheen gereden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:33
RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Als je achteraan start, en verwacht sneller te zijn (zeker dus als een topteam achteraan start) pak je die eerste pitstop gewoon lap 1. Vervolgens kun je op eigen tempo, i.p.v. treintje rijden / opgehouden worden weer terug rijden en aansluiten, heb je toch al 1 pitstop gehad. En die tweede pak je dan met een waarschijnlijk (V)SC. Of je wacht potentieel gewoon tot de laatste ronde. Verplichte stop in laatste ronde doen is een paar jaar terug een paar keer voor gekomen. Incl. FIA personeel dat al parc ferme aan het opbouwen was en bijna overheen gereden werd.
Ik ben wel benieuwd wat dat triggerd; zullen vervolgens alle auto’s voor je ook direct pitten in lap 2? Interessant hoe bij de race de gaten ontstaan of bewust klein worden gehouden. De race van vorig jaar was wel een wedstrijdje hoe kun je zo langzaam mogelijk rijden. Best wel moeilijk om aan te zien. Geef mij dan maar 2023 (?) met er regenchaos of die van 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Laatst online: 31-05 01:05

Nhz

Deventer

RobertMe schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:37:
[...]

Ja precies, dat schreef ik eerder vandaag ook. Mij lijkt dit juist wel een mooi effect hebben. Het is een mogelijkheid die kanzen bied die de coureurs vooraan niet hebben. :-)

Groetjes Bas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:58
CH4OS schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:29:
[...]
Op sokken of sloffen is tot daar aan toe, maar blote voeten vind ik gewoon onprofessioneel en lelijk. En dat ook nog bij de marketing race. ;) Dat men nog altijd naar Monaco komt, is ook omdat de F1 hier vooral het sponsorgeld ophaalt, laten we dat ook niet vergeten.
Schoeisel wat je op straat hebt gedragen is not done op een boot waar het gemiddelde dek van teak is gemaakt. Op het moment dat je dat krast kun je het dek weer vervangen.

Blote voeten horen op een boot :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

KillaZ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:16:
[...]

Schoeisel wat je op straat hebt gedragen is not done op een boot waar het gemiddelde dek van teak is gemaakt. Op het moment dat je dat krast kun je het dek weer vervangen.

Blote voeten horen op een boot :+
Het is niet alsof de eigenaar daar dan geen geld voor heeft, het blijft gewoon onprofessioneel. :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

Vuvuzela

My spire is forming

Chocoball schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:45:
[Afbeelding]

"Oscar'
[Afbeelding]
Kan je voortaan ff kijken of iedereen schoenen aan heeft voordat je een foto post en er een nutteloze discussie start? Dankje.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Vuvuzela schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Kan je voortaan ff kijken of iedereen schoenen aan heeft voordat je een foto post en er een nutteloze discussie start? Dankje.
Zal volgende keer de 8-bit blur functie gebruiken dan krijgen we nog leukere discussies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Deelnemers aan de FIA persconferenties.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/658r99xcca2f1.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Chocoball schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:55:
Deelnemers aan de FIA persconferenties.

[Afbeelding]
Ik ben reuze benieuwd of en wat voor schoenen ze aan hebben en naar de kleuren van hun kleding. NOT.

Ben ik de enige die het gezeur over kleuren van de Helmen, stickers op de Bolide en kleuren van de overalls van de coureurs volkomen zat is?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 23:17
Speedster schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Ik ben reuze benieuwd of en wat voor schoenen ze aan hebben en naar de kleuren van hun kleding. NOT.

Ben ik de enige die het gezeur over kleuren van de Helmen, stickers op de Bolide en kleuren van de overalls van de coureurs volkomen zat is?
Gezeur ?
Ik zie het eigenlijk alleen voorbij komen (hier, of op twitter) en soms zegt men wat ie er van vind. Of bedoel je dat al als gezeur ?

Teams en coureurs zetten het alleen in als marketing IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Plenkske schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:13:
[...]

Gezeur ?
Ik zie het eigenlijk alleen voorbij komen (hier, of op twitter) en soms zegt men wat ie er van vind. Of bedoel je dat al als gezeur ?

Teams en coureurs zetten het alleen in als marketing IMO.
Het gaat meer en meer over uiterlijk niet over de inhoud, dat bedoel ik met gezeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Het staat je vrij om de inhoud te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
DataGhost schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:35:
Het staat je vrij om de inhoud te brengen.
https://www.the-race.com/...for-mclarens-tyre-tricks/

Dat ^ soort dingen zijn veel interessanter om te lezen dan kleurtjes van helmen en outfits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Eigenlijk precies wat hier al gepost is gisteren? Chocoball in "[F1] Seizoen 2025"
Heeft verder ook niet zoveel relevantie voor deze race maar inderdaad meer voor het seizoen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:14
Speedster schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:40:
[...]

https://www.the-race.com/...for-mclarens-tyre-tricks/

Dat ^ soort dingen zijn veel interessanter om te lezen dan kleurtjes van helmen en outfits.
en wat let je om zulke dingen te posten en al 't geneuzel over helmen/liveries, want anderen mogelijk weer interessant vinden, gewoon lekker te negeren? Ik scroll er ook gewoon langs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
rik86 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:46:
[...]

en wat let je om zulke dingen te posten en al 't geneuzel over helmen/liveries, want anderen mogelijk weer interessant vinden, gewoon lekker te negeren? Ik scroll er ook gewoon langs
Geneuzel, ik herken die uitdrukking... van een gefrustreerde ex leverancier.

Gewoon langs scrollen dat is het beste echter als de berichten alleen nog maar gaan over kleurtjes en stickers dan moet ik wel een hele berg weg scrollen.

Heel even weer naar de race in Monaco, het schijnt droog te blijven!
Morgen in de FP1 misschien een spatje regen, zaterdag en zondag compleet droog..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Speedster schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Geneuzel, ik herken die uitdrukking... van een gefrustreerde ex leverancier.

Gewoon langs scrollen dat is het beste echter als de berichten alleen nog maar gaan over kleurtjes en stickers dan moet ik wel een hele berg weg scrollen.

Heel even weer naar de race in Monaco, het schijnt droog te blijven!
Morgen in de FP1 misschien een spatje regen, zaterdag en zondag compleet droog..
Maar kleurtjes, stickers en helmen zijn relevant voor de race aangezien je nu in het race topic zit. Wil je dat niet lezen dan zul je in het [F1] Seizoen 2025 topic moeten blijven. Daar worden de algemene dingen behandeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50

Martinspire

Awesomeness

Is er ergens nog een video of stream terug te kijken van die voetbalwedstrijd waar een aantal coureurs aan mee hebben gedaan?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Speedster schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:07:
[...]
Ik weet het niet, ik zie die dingen iig nooit (bewust) langs komen.
Misschien dat je het (onbewust) expres opzoekt om je aan te ergeren?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
YakuzA schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Ik weet het niet, ik zie die dingen iig nooit (bewust) langs komen.
Misschien dat je het expres opzoekt om je aan te ergeren?
Ja ik ben bewust op zoek naar ergernissen.. NOT.
Wel danig in de war na faillissement van mijn bedrijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedster op 22-05-2025 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Martinspire schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:22:
Is er ergens nog een video of stream terug te kijken van die voetbalwedstrijd waar een aantal coureurs aan mee hebben gedaan?
Zeker, hier heeft u 2,5 uur voetbal 'geneuzel'

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord