The day after..
Wij proberen altijd om de race van Monaco met vrienden te kijken, omdat je bij Monaco vaak wel weet dat het geen spannende race zal gaan zijn. Dit jaar had ik natuurlijk wel meer hoop op een mooie race vanwege de nieuwe regel van de 2 verplichte pitsstops maar helaas bracht dit niet de sensatie die ik hoopte.
De overwinning van
Norris was terecht, hij heeft gewoon heel sterk gereden en zich staande weten te houden, zelfs toen hij in de vuile lucht van
Verstappen kwam en
Leclerc daardoor een stuk dichtbij kwam. Je zag ook heel mooi hoeveel invloed die vuile lucht heeft op z'n Formule 1 auto, want Norris reed wel heel snel bij Leclerc weg toen Verstappen besloot om te gaan stoppen. Hij heeft nu wel DE overwinning op zijn naam die elke coureur graag zou willen, ben heel benieuwd wat dit met zijn zelfvertrouwen gaat doen voor de rest van het seizoen!
Williams in de punten met
Sainz en
Albon, dit mede dankzij Sainz die de boel op wist te houden. Iets wat ook echt alleen maar kan in Monaco
Mercedes was gewoon echt totaal niet slim bezig met hun strategieën, want ze haalden
Russel en
Antonelli gewoon veel te laat naar binnen. Hierdoor waren ze hun eigen race aan het verpesten, maar het lag niet alleen aan hun zelf. Want we hadden natuurlijk ook nog een Sainz die de boel aan het ophouden was om zo zijn teamgenoot de punten in te helpen, die actie van Russel op Sainz was wel echt heel begrijpelijk na al die tijd. Maar was het ook handig? Nee totaal niet, want hij gooide zelf zijn hele race weg met de straf die hij hiervoor kreeg..
Ik denk dat
Gasly zich verremde omdat hij het door de zon niet goed zag, tenminste dat is wel het eerste wat ik mij kon bedenken toen ik hem zo achterop
Tsunoda zag crashen. Het is een groot wonder dat hij zijn teamgenoot niet raakte, want die kwamen wel heel dichtbij elkaar nadat hij rechtdoor schoot. Dit zou anders heel makkelijk een rode vlag zijn geweest en vervolgens weet hij de auto ook nog eens naar de pitstraat te rijden, waar ik nog steeds wel verbaast over ben om heel eerlijk te zijn, alsof er gewoon geen safety car / rode vlag mocht komen
Op naar Catalunya