[F1 2025] Race 2 GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 61.709 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Justevo schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:05:
Zelden zo snel door een race heen geskipped. Van lap 3/4 zo naar lap 50 skippen en niks gemist.

De huidige coureurs vooraan hebben het niet in zich om er iets spannends van te maken.

Vroeger was alles beter.
Volgens mij was de GP China altijd al een treintjes race.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:03:
Hij was de beste rookie vandaag maar zeker niet DotD waardig imho
Absoluut gezien, ja. Relatief gezien, mwa. De Mercedes is een top 3 auto, de Haas een mid fielder. Voor mijn gevoel rijdt Olly beter met zijn Haas dan Kimi met zijn Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
Lynx schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:03:
Discussie over DOTD heeft weinig zin. Max rijdt het beste seizoen ooit en de mannen achter hem krijgen de stemmen. Bezopen uitverkiezingen en ik neem het al niet serieus meer. “This is rigged man” 🙄
Het is ook een verkiezing voor de kijkers. En 2023 was Verstappen niet veel in beeld, alleen bij de finish. Snap wel dat mensen dan niet op m stemmen maar op anderen.

Als fan van iemand anders dan Verstappen, of als neutrale kijker was dat gewoon saai. Ook al deed hij iets historisch dat seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
JoteW schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:46:
God als ik die Zak Brown zie krijg ik spontaan jeuk, ik weet niet waarom.

Geen hele spectaculaire race, achter de eerste wagens meer entertainment dan vooraan.
Amerikaan wellicht? Hij doet alles wel spelen en altijd op zichzelf gericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max praat veel met de rookies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Exocet schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:08:
Max wordt de nieuwe Marko?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Max over de inhaalactie op Leclerc: hij had onderstuur dus ik dwong hem om te verdedigen in bocht 2 zo dat hij daar de apex niet kon halen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Zelfs op deze foto is lachen vrijwel niet mogelijk.

Het is alsof hij nooit heeft geleerd blij of trots te zijn? Lando heeft dat ook wel, dus lekkere combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:43
sjaool schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:04:
[...]

Constant presteren kan je een heel eind brengen. Zefls een wereldkampioenschap. De concurrentie tussen Oscar en Lando kan gunstig uitpakken voor de coureurs in de andere teams. Dit jaar houdt dus in dat je er moet zijn op de momenten dat McLaren het laat liggen.
Een les die Lando nog moet leren.
Een kampioenschap win je door een heel seizoen.

Hij had vorige keer al gewonnen en nu een gegarandeerde 2e plek
Dan ga je geen risico's met je remmen nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 19:23

zerocool82

Ignorance causes chaos

Justevo schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:05:
Zelden zo snel door een race heen geskipped. Van lap 3/4 zo naar lap 50 skippen en niks gemist.

De huidige coureurs vooraan hebben het niet in zich om er iets spannends van te maken.

Vroeger was alles beter.
In dat geval niet beter om elke race naar de podiumceremonie te skippen ;) Er gebeurde deze en de vorige race toch meer dan voldoende. Ik zou je in dat geval adviseren om de race van Monaco helemaal over te slaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gmtqg8YaYAAukzQ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Volgens mij was de GP China altijd al een treintjes race.
Het is jammer dat de F1 blijft met dit soort circuits.

Weet dat mensen Monaco niet weg willen, maar ik ben wel klaar met treintje rijden. Of de auto's aanpassen of andere circuits dan maar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
TinusXIII schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:43:
Wel weer kansloos dat Zak Brown gelijk op de foto moet met Piastri en Norris. Laat ze lekker met z’n tweeën, waarom moet je erbij.
:+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GmtqgB3XMAECUQ8?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
zerocool82 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:16:
[...]

In dat geval niet beter om elke race naar de podiumceremonie te skippen ;) Er gebeurde deze en de vorige race toch meer dan voldoende. Ik zou je in dat geval adviseren om de race van Monaco helemaal over te slaan :)
Ik vond hem voor een China race toch best wel te pruimen. Zeker geen beste race natuurlijk, maar ik vond hem ook niet zo saai als ik had verwacht :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Exocet schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:08:
Op zoek naar een nieuwe teamgenoot? :o :+

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Welgemeende lach van Norris :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
Ryur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:19:
[...]

Ik vond hem voor een China race toch best wel te pruimen. Zeker geen beste race natuurlijk, maar ik vond hem ook niet zo saai als ik had verwacht :)
Lekker rustig begin van de zondag idd, misschien iets meer spektakel/spanning bij het voetbal vanavond.
Wat dat betreft heeft Mclaren het goede voorbeeld gegeven.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Mog schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Op zoek naar een nieuwe teamgenoot? :o :+
Bepaalde signalen vanuit de paddock lijken erop te wijzen dat Red Bull een wissel overweegt tussen Lawson en Tsunoda vanaf de volgende grand prix in Japan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de sprint en de race niet kunnen zien vanwege reizen. Ik begrijpe dus dat ik de moeute niet hoef te doen de opname te bekijken? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:25:
[...]

Bepaalde signalen vanuit de paddock lijken erop te wijzen dat Red Bull een wissel overweegt tussen Lawson en Tsunoda vanaf de volgende grand prix in Japan.
Dat zou wel een upgrade zijn. TSU had een erge goede race.. maar gaat hij echt het zoveel beter doen? Heb zo'n gevoel dat die kant van de garage niet gericht is op coureurs die wat ondersteuning nodig hebben.

Max praat ook echt hard over GP bijvoorbeeld. Als tijdens zijn interview was hij nou niet echt 'oh, ik kan ook wel wat minder hard zijn tegen hem'. Denk dat bij RB toch echt een moeizame sfeer hangt. Zie ALB, die kan echt wel rijden, zelfde met GAS.

[ Voor 37% gewijzigd door HollowGamer op 23-03-2025 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
[...]

Bron of sarcasme? Zou wel een stunt zijn, zelfs voor RBR om na een paar races een rookie te slachtofferen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:28
Robkazoe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Bron of sarcasme? Zou wel een stunt zijn, zelfs voor RBR om na een paar races een rookie te slachtofferen.
Bron, Motorsport.com bericht erover, en ik zag hem ook op The Race.
https://www.motorsport.co...oda-japanese-gp/10706330/

Ik zou het niet slim vinden, Lawson heeft ZOVEEL ervaring op Japan. Denk dat hij een van de meeste km's van de recente coureurs op heeft zitten (met zijn Super Formula ervaring)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Robkazoe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Hoewel ik dit soort artikelen vaak een hoop if en when gehalte hebben maar zowel Marko als Horner hebben al eerder in China aangeven de boel te gaan analyseren rond Lawson.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:29:
[...]

Hoewel ik dit soort artikelen vaak een hoop if en but gehalte hebben maar zowel Marko als Horner hebben al eerder in China aangeven de boel te gaan analyseren rond Lawson.
Misschien moeten ze zichzelf eens gaan analyseren waarom het steeds misgaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:25:
Ik heb de sprint en de race niet kunnen zien vanwege reizen. Ik begrijpe dus dat ik de moeute niet hoef te doen de opname te bekijken? :+
Er is geen (Engels) voetbal, dus ik zou gamen + race terug kijken kiezen.

Of gewoon genieten van je reis. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Die GP lijkt mij dan ook wel het meest geschikte moment vanuit een reclame-oogpunt gezien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
HollowGamer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:31:
[...]

De RB21 schijnt een lichte verbetering van de RB20 te zijn maar is nog steeds een extreem lastige wagen volgens Verstappen en heeft daarnaast nog steeds een zeer klein werkvester. Verstappen haalt steeds het maximale uit het pakket of rijdt om de problemen heen. Zijn teammaten kunnen dat blijkbaar niet en de vraag is of een Tsnoda, Hadjar of Lindblad het beter zouden doen dan Lawson.

Misschien heeft Red Bull best last van belangrijke personeelsleden die naar andere teams zijn vertrokkken.Dat kan ook een rol spelen, Newey benoemde het al eerder in interview en zonder iemand te kort te willen doen dat het kennisniveau bij Red Bull/ wat tekort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
gambieter schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:25:
Samenvatting is al een uitdaging.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gmtwo-sbUAA4z1U?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[...]

Denk toch dat het nog steeds de nasleep is van vorig jaar.
De dood van van Mateschitz, de machtstrijd tussen Horner en Marko, de personeelswisselingen op belangrijke posities.
Dit zijn etterende wonden die maar niet helen.

In het gunstigste geval zie ik VER zijn 5de titel binnenschrapen met veel moeite. Aan het eind in Abu Dhabi loopt hij, achter de kinderwagen de paddock uit, en zwaait de F1 uit.
Dit seizoen wordt een hoofdpijndossier voor hem als het niet snel veranderd.

@Chocoball Was mij al voor las ik (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 23-03-2025 10:43 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
De FIA strooit nog even met wat waarschuwingen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gmtw5GNaAAA6-G5?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gmtw1O9WcAE9q1p?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gmtwlu5XQAE3Obq?format=jpg&name=large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sepp14 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:40:
[...]

De dood van van Mateschitz, de machtstrijd tussen Horner en Marko, de personeelswisselingen op belangrijke posities.

In het gunstigste geval zie ik VER zijn 5de titel binnenschrapen met veel moeite. Aan het eind in Abu Dhabi loopt hij, achter de kinderwagen de paddock uit, en zwaait de F1 uit.
Hoewel ik het met je eens ben, is als je helemaal teruggaat, het altijd een thema geweest. Albon is bijvoorbeeld met al die mensen, ook gewoon door het ijs gezakt.

Het doet mij een beetje aan werk of een club denken, die zeggen: hier zijn je spullen, jij past je aan, en als het niet lukt - komt dat door je eigen schuld.

Ik heb veel met Max omdat hij goed en natuurlijk Nederlander is. Maar met RB heb ik altijd stukken minder gehad. Heb liever de RBR waar ik sympathie voor opwek, dan bijvoorbeeld hun grote broer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
Die gaat Russel boven ze bed ophangen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Amaze86 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Die gaat Russel boven ze bed ophangen.
Schijnbaar was hij gisteren ook weer vervelend bij een interview van Lando? Zoiets zag ik op Reddit voorbij komen.

Ik swipe snel verder op zo'n moment, voel mij zelf dat altijd een beetje beschaamd. Geen idee waarom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

De dood van van Mateschitz, de machtstrijd tussen Horner en Marko, de personeelswisselingen op belangrijke posities. Dit zijn etterende wonden die maar niet helen.
Het verhaal wil dat na de dood van Mateschitz dat Horner met hulp van de Thaise aandeelhouder de Oostenrijkers eruit wou werken om van Red Bull een Brits team te maken want ze waren 2 seizoen al oppermachitg en was Horner van mening dat hij het wel zonder bepaalde mensen binnen het team kon, mogelijk zelfs zonder Verstappen. Echter het liep anders na Miami 2024 en kwam men tot de conclusie dat het Horner-kamp,Red Bull-kamp en het Verstappen-kamp elkaar toch nodig hadden.

Zo genoeg F1 roddel :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[...]

Simpel; Ontsla Max en beide coureurs zitten weer op gelijke hoogte :+

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo,

Ik ben terug met een race-tempo-overzicht, dit keer voor de snelste 10 coureurs:

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-chinese-gp-race-pace/gp_2_2025_top_10.svg

McLaren was vandaag gewoon onbereikbaar. Russell reed ook een zeer sterke race. Verder een sterk tempo van Verstappen aan het einde van de race. De coureurs van de top 4 teams zijn redelijk gelijk, behalve Lawson, die in grote problemen zit.

(Original English below, just in case)
Hello

I’m back with a race pace chart, this time for the fastest 10 drivers:

McLaren were just untouchable today. Russell also had a very strong race. Meanwhile, very strong pace from Verstappen at the end of the race. The drivers from the top 4 teams are pretty evenly matched, except for Lawson, who is in big trouble.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Ik snap nog steeds niet waarom Hamilton werd binnengehaald voor een tweede pitstop? Ik heb hem niet meer gehoord op de radio maar hij kan toch niet anders dan woest zijn geweest na afloop…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

zilver7 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:20:
Ik snap nog steeds niet waarom Hamilton werd binnengehaald voor een tweede pitstop? Ik heb hem niet meer gehoord op de radio maar hij kan toch niet anders dan woest zijn geweest na afloop…
Vond ik idd ook bijzonder.
Het leek mij ook onnodig.

Ferrari tactics en Ham kunnen nog wel een dingetje worden.....

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011

Mickey77

Allround ICT-er

zilver7 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:20:
Ik kan twee redenen bedenken:
1. Ofwel ze hoorden de radio van VER waar werd gezegd dat het tijd was om iets meer uit de banden te halen en ze vermoedden een undercut van VER op HAM
2. Ofwel ze dachten dat de banden van HAM aan het einde niet goed genoeg zouden zijn om VER voor te blijven (beide eenstopper)

Als het de eerste is dan was het een keuze om de beide FER rijders te splitten, wat op zich niet slecht is. Het tweede geval hadden ze HAM eerder binnen moeten halen, zodat hij meer ronden had gehad om het verschil weer te dichten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTjbdYHc-N79VtpwN3ZQfovleHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcLXVUS8iZeOTvac9XxCgCGP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcZRFfiLQJMOYyQTJibmRo8hDdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4OBYD5fwHlN8fESk9Tex2qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9wekw6nPNt70b98vAbef3YdVlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ppb4nKMXqMYoJZyBxk1bbWDE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Whoops ik denk niet dat Leclerc Vettel heeft ingehaald.

auto te licht, diskwalificatie zal volgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:27
oh oh ferrari en alpine, dat is volgens mij een DSQ.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:35
Ik wist niet dat die endplate zoveel woog :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catmandos
  • Laatst online: 17:27
en HAM mag ook op het matje komen voor een waarschijnlijke DSQ... wat een weekend voor Ferrari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
HollowGamer schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:44:
[...]
Ik heb veel met Max omdat hij goed en natuurlijk Nederlander is. Maar met RB heb ik altijd stukken minder gehad. Heb liever de RBR waar ik sympathie voor opwek, dan bijvoorbeeld hun grote broer.
Sinds wanneer is RB de grote broer van RBR. Dat is andersom:

RBR: Red Bull Racing
RB: Racing Bulls

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
In China maken ze blijkbaar ook Ferrari grapjes bij de watertappunten voor bezoekers. :+
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/water-dispenser-china-grand-prix-v0-7o8ffusf1fqe1.jpeg?auto=webp&s=54dadae5cbd307fbe3dd270a59835dedd675c2be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dacht al, waar blijft de Ferrari-fuckup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:58:
Dacht al, waar blijft de Ferrari-fuckup
Die is net doorgestuurd naar de stewards zag ik eerder staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Lijkt me 3x DSQ, gewicht en skid wear is snel duidelijk. Vermoedelijke stand achter Max:

P5 Ocon
P6 Antonelli
P7 Albon
P8 Bearman
P9 Stroll
P10 Sainz

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 23-03-2025 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het gaat lekker..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FFgaZ4LxZHIzR7zlBra-jRI_VQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWtU9dIvP1rhsaPNKZDkPJ41.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:05:
Lijkt me 3x DSQ, gewicht en skid wear is snel duidelijk. Vermoedelijke stand achter Max:

P5 Ocon
P6 Antonelli
P7 Albon
P8 Bearman
P9 Stroll
P10 Sainz
Mooi wat extra punten voor haas en williams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
Als dat zo is dan worden er wat ferrarifans behoorlijk woest gok ik. Nog iets over de technische staat van Lando want zonder remmen rond rijden is volgens mij ook niet echt toegestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
Nog een beetje en LAW zorgt voor punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Wel lullig voor Alpine. 11e worden, maar door diskwalificatie geen punten. Als enig team nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Wie weet komen er nog meer DSQ's.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jep Leclerc en Gasly zijn gediskwalificeerd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G408GgOetixFuDhmKRQAGNNys60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmIsfoOTC8rK6MG2ZWHQ68la.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31wBzUO9rOYpco3VssppkVqxeyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOkElqozKKNpB18aAXlJzD5W.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Hamilton nu ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8c-yQ3M2A3DYrD1rtwFMjjYWbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Lswdz8CwhZNYhDq8TWxVHPd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 23-03-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
En dat zijn de eerste twee. Dit was wel echt in de marge hoor. Had een paar marbles meer gepakt en het was binnen de regels geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:28:
En dat zijn de eerste twee. Dit was wel echt in de marge hoor. Had een paar marbles meer gepakt en het was binnen de regels geweest.
Nee toch? Dat veranderd de “wear” op de skid niet, het veranderd alleen je rij hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Shinji schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Nee toch? Dat veranderd de “wear” op de skid niet, het veranderd alleen je rij hoogte.
Gaat om gewicht, hoe meer rubber je oppikt hoe zwaarder de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Kadett schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Maar dat veranderd nog steeds je skid wear niet.

Ah; ik dacht dat ze allemaal voor hetzelfde waren, en had alleen die van Hamilton gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Shinji op 23-03-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Hamilton is inmiddels DSQ. 0,4 en 0,5 mm teveel slijtage.

https://www.fia.com/syste...liance_plank_assembly.pdf

[ Voor 56% gewijzigd door biobak op 23-03-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Shinji schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Ik doelde op de DSQs van LEC en GAS. Marbles oppakken gaat de slijtage op je plank niet verbloemen inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:36:
[...]

Ik doelde op de DSQs van LEC en GAS. Marbles oppakken gaat de slijtage op je plank niet verbloemen inderdaad.
Sowiezo zouden ze rommel die de auto heeft opgepikt eigenlijk er af moeten halen voor het wegen, want anders gaat straks iedereen door de grindbak rijden in de laatste ronde zodat ze zwaar genoeg zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

@Chocoball Was mij al voor las ik (y)
Het probleem is dat de RB auto heel erg lastig is om in de window te houden waarbij het optimaal functioneert. Kijk naar Max, die heeft in het begin van de race ook moeite om tempo te houden, de auto is zwaar moeilijk te besturen. Max kan daar alleen beter mee om gaan dan alle andere coureurs die ze in de 2e auto zetten.

Max maakt de auto beter dan dat hij is. Feitelijk komt het daar op neer...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Kadett schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:32:
[...]

Leclerc kwam 1 kg tekort, dat zijn een hoop marbles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:37
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:28:
Dan vraagt de FIA om er nieuwe bandjes onder te doen. En waren ze nog steeds de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43
Wat een geweld, maar regels zijn regels. Zuur wel voor Ferrari.

Hamilton had snelste ronde. Wie krijgt nu dat punt? Tenzij buiten top 10 oc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07
RiCk schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:45:

Niemand, punt voor snelste race ronde is niet meer sinds dit seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Er is geen punt meer voor de snelste ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Doen ze niet meer met ingang van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Geen punt meer voor FL vanaf dit seizoen.
Wel jammer, gaf op het einde vaak wat spanning.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 13-09 10:23
Max reed zoals team gevraagd had en waarschijnlijk zat er meer in dan nu behaald is omdat hij teveel banden management deed. Dat concludeer ik a.h.v. opmerking "I drove as team asked".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

GAIAjohan schreef op zondag 23 maart 2025 @ 09:48:
De vraag is: mag je dat verwachten? Of is de Red Bull qua rij eigenschappen gewoon een ramp, en volledig toegespitst op Max? Zoals bv de Benetton dat was voor Schumacher..

Maar zijn ze nu te ver gegaan dat zelfs Max er niet meer mee kan winnen, en is eigenlijk alleen de Sauber een slechtere wagen qua drivability
Ik denk als je Max vraagt dan is het een hondehok .. manmanman .. het zag er niet uit :F

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ook echt twee verschillende redenen voor diskwalificatie.
Leclerc was te licht aan het einde van de race. Tja, dat stuk voorvleugel zal niet geholpen hebben.
Hamilton te veel slijtage op de plank.

En de klassieke meme is verdient. :')
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fm%2Fk4HJuU_XVRYAAAAC%2Fwe-are-checking-ferrari.gif&f=1&nofb=1&ipt=22cdab731ca8b1db1f91ce6cba75b57c31f7c8d25f169840fa7bbc8cc37e3b40&ipo=images

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

DaniëlWW2 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:50:
Leclerc was te licht aan het einde van de race. Tja, dat stuk voorvleugel zal niet geholpen hebben.
Zelfs met een vervangende voorvleugel was hij te licht, dat staat in het officiële document.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
DaniëlWW2 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:50:
Hamilton te veel slijtage op de plank.

En de klassieke meme is verdient. :')
[Afbeelding]
Die voorvleugel wordt vervangen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
Naamsverandering confirmed :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-bda_JqsIEBY_7z62b2uAGajPA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lf9ubAN9dC0iGaI86lEuJkaP.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Even twee uurtjes bijslapen en er is weer een hoop gebeurd tijdens na de race waardoor de uitslag anders is geworden. Verrassend! Ik ben (ook) nog benieuwd of Mclaren nog een reprimande krijgt n.a.v. de technische staat van de remmen van Norris.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
Verstpappen? Is dat een nieuwe sport ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Verst pappen (en nathouden)! Met de bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Jasphur schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:54:
Geen idee, blijkbaar geen spellchecker op meme generatie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

PalingDrone schreef op zondag 23 maart 2025 @ 06:44:
Als LAW straks op P10 of hoger finisht lijkt me dat voor hem een prima race te zijn geweest, fingers crossed dat hij iig finisht.
Voor je het weet gaan ze anders weer HAD en LAW omwisselen bij de stierenclub.
;w

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 15-09 12:43
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:46:
[...]

Geen punt meer voor FL vanaf dit seizoen.
Wel jammer, gaf op het einde vaak wat spanning.
Auw. Dat wist ik ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:15
De documenten over beslissingen van gewicht zijn terug ingetrokken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6We1bvswS7eQjGgd4BwNfH8vMw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kYQgxZ3DSaoTpOpShJMr6hRO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PalingDrone schreef op zondag 23 maart 2025 @ 06:44:
Als LAW straks op P10 of hoger finisht lijkt me dat voor hem een prima race te zijn geweest, fingers crossed dat hij iig finisht.
Zolang Lawson geen schade rijdt en zijn komende races vooral gebruikt om veel uit te proberen kan hij van grote waarde zijn voor Max.

Budgetcap is dan geen probleem, 5 keer pitten met steeds een andere afstelling mag volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Mschamp schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:58:
[Afbeelding]
Weegschaal non-compliant? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
[Afbeelding]
Ze trekken wel vaker documenten in om ze daarna weer te publiceren, zit er gewoon een foutje in dat ze willen corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:58:
[...]

Zolang Lawson geen schade rijdt en zijn komende races vooral gebruikt om veel uit te proberen kan hij van grote waarde zijn voor Max.

Budgetcap is dan geen probleem, 5 keer pitten met steeds een andere afstelling mag volgens mij gewoon.
Mwah de huidige prestaties zijn ver onder de maat. Tijd krijgen dat doe je maar in een satelliet team, ze hadden meteen voor Tsunoda moeten gaan.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
[Afbeelding]
De spanning na de race is hoger dan die tijdens :o :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Van Leclerc staat er inmiddels weer een nieuw document.

Edit; Voor Gasly nu ook.

[ Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 23-03-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Misschien dat ik mijn Ferrari HP hoodie en polo-shirt maar in de aanbieding moet doen of toch wachten tot volgende seizoen? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Net nu ik (eindelijk eens) weer eens dacht, nou, die Hamilton is toch wel snel. Stond ie het hele weekend te laag.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
StefanVerkerk schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:53:
Even twee uurtjes bijslapen en er is weer een hoop gebeurd tijdens na de race waardoor de uitslag anders is geworden. Verrassend! Ik ben (ook) nog benieuwd of Mclaren nog een reprimande krijgt n.a.v. de technische staat van de remmen van Norris.
Zullen ze niks aan doen. Rondje langer en hij had zelf moeten stoppen gok ik.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:32
Terechte DSQs, maar het laat wel zien dat er reden is om elke race alle auto’s te controleren in plaats van alleen een steekproef. Als de Ferrari’s deze keer niet waren geselecteerd hadden ze 18 punten meer gehad als constructeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:23

pro_6or

amateur_60r

Zou McLaren iets met de remmen doen om de temperatuur in de banden beter in het window te houden. Dit is niet de 1e keer dat er “rem”problemen waren.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:04:
Misschien dat ik mijn Ferrari HP hoodie en polo-shirt maar in de aanbieding moet doen of toch wachten tot volgende seizoen? :)
Matt Gallagher undercover?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:47

-d-

Haas en Williams wel blij denk ik met die extra puntjes :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
-d- schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:07:
Haas en Williams wel blij denk ik met die extra puntjes :)
Vorige keer Stake, nu Haas en Williams.

Williams 4e in het WCC boven Ferrari :P

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord