Het probleem met de RB21 is (naar het schijnt... ik heet geen Newey van achter al heeft die het vorig jaar ook niet kunnen fixen

) dat de ideale window waarin de wagen optimaal presteert heel klein is en het balanceren op een dun koord is in plaats van de brug oversteken.
Het kan maar zo zijn dat door misschien ergens een tiende te verliezen in de optimale situatie maar een grotere window te hebben je onder aan de streep op een race afstand beter af bent. Dat is volgens mij nu ook een beetje aan de hand met de McLarens (en wat Verstappen had met de RB19), in de quali is het nog wel te doen om het gat enigszins beperkt te houden maar in een race waarin je te maken hebt met verschillende condities lijkt de invloed daarvan nu veel minder groot bij de McLaren's.
Overigens denk ik zelf niet dat men het gat gedicht gaat krijgen, daarvoor zijn gewoon TEveel goede mensen vertrokken, nieyt alleen een Newey maar ook een Marshall, Wheatley, Fallows, Courtenay, Stevenson en dan ben ik er vast nog wel wat vergeten. Die leegte vul je ondanks dat deze mensen niet alleen verantwoordelijk waren voor het succes niet zo maar even.
Red Bull zal het wel kunnen lijden, de vraag is eerder of je niet aan het eind van het jaar de kraan veel te vroeg dicht moet draaien in verband met de budget cap. Perez heeft vorig jaar ook het nodige afgeschreven aan materiaal en dat ging aan het einde van het seizoen ook een rol spelen.
[
Voor 17% gewijzigd door
R2D2 op 03-04-2025 13:49
]