Net teruggekeken niet de spannendste race maar wel leuk dat Verstappen gewonnen heeft. Momenteel erg last van een slecht slaapritme. Vraag mij wel af hoe het voor de coureurs is. Zelf zwalk ik tussen Azië en Europa maar de races zijn vaak overal.
Norris hoefde niet meteen 10 ronden langer door, maar een overcut door 1-2 rondes langer door te gaan was redelijk veilig en vanaf daar verder kijken. Doordat McLaren tegelijk met Verstappen ging, bleef de situatie bijna gegarandeerd in stand.Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:59:
[...]
Gezien de baan, waar niemand echt van wist hoe de banden zich zouden gaan houden omdat niemand long runs heeft kunnen doen dit weekend, de veranderende weersomstandigheden (wind, regen, koel weer), de lage temperatuur van de baan zelf waardoor een poging tot een undercut maar weinig uithaalde, hoe dicht medium en hard banden bij elkaar lagen, hoe snel iedereen was waardoor het zoeken was naar gaten in het verkeer, en dat de strategie van Antonelli niet geweldig heeft uitgepakt, is uiteindelijk 6de geworden achter Russell, denk ik niet dat McLaren zoveel meer had kunnen winnen.
En al was Piastri wat sneller, die was er ook niet voorbij gekomen. Iemand kan een paar rondes aanvallen, maar moet daarna ook de banden weer laten koelen. En aanvallen is in dit geval drukken zetten in de hoop dat de ander een fout maakt. De enige aanval waarbij de auto dichtbij kon komen is het rechte stuk, maar is met de batterij op te vangen. Daar wist Verstappen Norris buiten DRS te houden. Daarbij is op het rechte stuk uitremmen niet mogelijk omdat de Red Bull daar te snel is en het ingaan van de bocht met hoge snelheid gaat. En op 2 tienden achter een andere auto hangen tijdens bochten kan niet, dan valt de druk weg en is de auto onbestuurbaar.
Ik denk dat met deze tactiek McLaren voor een zekere 2-3 is gegaan, en de hoop op een fout van Verstappen om te kunnen winnen. De rest was gokken geweest en mogelijk niet 2 podiumplaatsen. Dit is bijna maximale punten voor de constructeurstitel.
Ik denk overigens niet dat Norris zijn tactiek hoeft aan te passen op Piastri, of andersom. Ik vermoed dat hun 'race' wordt gereden tijdens de kwalificatie en de start. Er werd ook tijdens de race gezegd tegen Piastri dat deze race voor Norris is, en Piastri accepteerde dat ook gewoon.
Maar goed, dit is allemaal achteraf zonder hun echte overwegingen tijdens de race. Niemand verteld alles, kan ik de toekomst gebruikt worden.
Jammer, vond dit wel echt de mooiste livery van het jaar (ook al is het jaar nog niet afgelopen).Chocoball schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:43:
"That's a wrap" jongensde RB21 is volgende week weer donkerblauw..
[Afbeelding]
Bijzonder. Gezien ze vorig jaar de special liveries niet gebruikt hebben i.v.m. extra gewicht.Chocoball schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:43:
"That's a wrap" jongensde RB21 is volgende week weer donkerblauw..
[Afbeelding]
Of zouden ze het gewoon hebben ingehaald met een wat hogere engine mapping en de extra slijtage op de koop toenemen? Puur om maar in Japan een kans te maken.
De McLarens waren wel sneller, dat zag je op het einde van stint 1 (en inhalen was bijna onmogelijk op dit circuit idd). Stint 2 heeft McLaren ook verkloot, ipv Piastri voor te laten die duidelijk sneller was dan Norris verviel de focus op Verstappen waardoor hij het gat kon handhaven.Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:00:
[...]
Hij heeft zo hard gereden als hij kan, zonder de banden op te rijden. Daarmee is hij snel genoeg om de McLarens achter zich te houden, want inhalen op deze baan is bijna onmogelijk. De reden waarom deze race zo is gelopen is om hoe F1 auto's zijn.
Geen idee of er een overcut is gelukt deze race door een ander team?Transportman schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:06:
[...]
Norris hoefde niet meteen 10 ronden langer door, maar een overcut door 1-2 rondes langer door te gaan was redelijk veilig en vanaf daar verder kijken. Doordat McLaren tegelijk met Verstappen ging, bleef de situatie bijna gegarandeerd in stand.
Uiteindelijk is de gehele top 6 hetzelfde geëindigd, en van de top 10 alleen Hamilton en Hadjar omgekeerd.
Maar wellicht had een overcut gelukt, geen idee.
Als je de slechte stop van Ver meeneemt was dat gelukt. Gewoon stom om mee te gaan.Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:21:
[...]
Geen idee of er een overcut is gelukt deze race door een ander team?
Uiteindelijk is de gehele top 6 hetzelfde geëindigd, en van de top 10 alleen Hamilton en Hadjar omgekeerd.
Tsja, als je geen idee hebt, en het 2 tegen 1 is, kun je beter beide proberenCharles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:21:
[...]
Prima beelden, je zag de teleurstelling op de gezichten, alsof ze weten dat het binnenkort afgelopen is met de voorsprong die ze hadden. Gisteren vond ik het nog mooier bij de kwali, toen stonden ze al te juichen tot Max over de streep kwam en ze nog net in janken uitbarstten.
Saaie race gezien vandaag, gebeurde niet veel. Auto's te betrouwbaar geworden ook. Hopelijk komt er nog wat reuring in en gaan er meer teams vooraan meespelen om het echt leuk te krijgen. Yuki heeft hem in ieder geval op de baan gehouden en is hoger gefinished dan Liam, nu nog wat meer gevoel in de auto krijgen en naar voren met dat hok.
Volgens mij zitten de wagens toch al onder het minimum gewicht, dus nu maakt het niet zoveel uit. Dan nemen ze minder extra gewicht mee.Aardappelbakker schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:49:
[...]
![]()
![]()
![]()
Wel bijzonder dat de wagen wrappen, aangezien ze sommige delen juist niet wrappen/kleuren. Scheelt toch weer een paar grammen zou je zeggen om geen wrap te gebruiken. Anderzijds, veel te kostbaar om een complete wagen te maken voor één race.
In het begin van de nieuwe regels (1 of 2 jaar terug) waren de wagens nog te zwaar, maar dat is inmiddels wel opgelost waardoor ze wat makkelijker een wrap kunnen doen.
(Waren er toen ook niet minder delen in kleur gespoten zodat dit ook wat gewicht scheelt ?).
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Meh denk niet dat ze met “voorsprong-pijn” zaten? Eerder dat ze het gewoonweg weer niet handig gespeeld hebben vandaag.Bvanham schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:47:
[...]
Prima beelden, je zag de teleurstelling op de gezichten, alsof ze weten dat het binnenkort afgelopen is met de voorsprong die ze hadden. Gisteren vond ik het nog mooier bij de kwali, toen stonden ze al te juichen tot Max over de streep kwam en ze nog net in janken uitbarstten.
Ik hoop dat het wel een voorbode is, dat de RB21 op zijn weg terug is/komt maar vraag het me af. Inhalen was hier lastig, waardoor Max het ideaal uitspeelde.
FER en MER waren iig nergens, dus wat daar aan de hand was? Lage temps is normaal ook in voordeel van MER.
Mijn boefje is liev!
Red Bull zou volgens mij in Vegas vorig jaar nog met een speciale livery komen? Die niet doorging, om gewicht te besparen. In ieder geval was dat ergens vorig jaar nog. Meen Vegas, want in Miami zouden ze ook met een one-off komen maar toen wonnen ze nog alles (of nouja, die race niet dusZeRoC00L schreef op zondag 6 april 2025 @ 15:01:
[...]
Volgens mij zitten de wagens toch al onder het minimum gewicht, dus nu maakt het niet zoveel uit. Dan nemen ze minder extra gewicht mee.
In het begin van de nieuwe regels (1 of 2 jaar terug) waren de wagens nog te zwaar, maar dat is inmiddels wel opgelost waardoor ze wat makkelijker een wrap kunnen doen.
(Waren er toen ook niet minder delen in kleur gespoten zodat dit ook wat gewicht scheelt ?).
Wie niet waagt, wie niet wint. Beste geval waren ze voor Verstappen gekomen, slechtste geval was Norris achter in plaats van voor Piastri gekomen en had het met een teamorder weer omgedraaid kunnen worden als Piastri ook de aanval niet kon openen/uitvoeren, dus eigenlijk risicoloos kans op een beter resultaat. Maar door tegelijk met Verstappen naar binnen te komen, stond het resultaat eigenlijk zo goed als vast, namelijk ook weer achter Verstappen de baan op komen.Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:21:
[...]
Ik heb deze race gekeken omdat Max de pole pakte gisteren, anders had ik niet eens gekeken. Ik ga sowieso niet eerder mijn bed uit om de race te zien. Ik kijk sowieso de voorbeschouwing niet, want allemaal slap gepraat en herhalingen. Ik keek pas om half 8. De race vanaf het begin. En dan even zoeken naar de start van de race. Je hoeft echt niet live te kijken om niets te missen. Ik heb niet de hele race gezien overigens, want er was niet veel aan.alienfruit schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:05:
Net teruggekeken niet de spannendste race maar wel leuk dat Verstappen gewonnen heeft. Momenteel erg last van een slecht slaapritme. Vraag mij wel af hoe het voor de coureurs is. Zelf zwalk ik tussen Azië en Europa maar de races zijn vaak overal.
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 06-04-2025 16:11 ]
Volgens mij heeft Tsunoda het best aardig gedaan. Elke sessie zat hij er netjes bij, alleen in Q2 ging het even mis aan zijn kant en RBR had hem volgens mij ook geen nieuwe set soft gegeven. De race was gewoon netjes.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:14:
Tsunoda zal ook balen zeg. Man man man. Het is krankzinnig wat Max uit die auto perst en ik heb geen idee hoe. Volgens mij weten ze het bij RB ook niet, want anders hadden ze het de tweede rijder al lang verteld. Het is blijkbaar een hele sensitieve auto. Heb mij altijd afgevraagd hoe RIC het gedaan zou hebben. Hij kon als enige Max een beetje bijbenen. Maar ik weet niet in hoeverre de auto van nu anders is dan die van toen met een high rake.
Je kan wel losgaan op Stroll, maar hij staat nog altijd boven Alonso in de standings.
Een ander team had waarschijnlijk met Lando de undercut gepushed, en dan met Oscar daarna druk laten houden op Verstappen en met hem de overcut gegokt.RobertMe schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:34:
[...]
Tsja, als je geen idee hebt, en het 2 tegen 1 is, kun je beter beide proberenDa's een beetje het hele punt van elke keer weer de "Verstappen moet alleen verdedigen tegen 2 auto's van McLaren / ...". Maar dan moet McLaren strategisch wel slim genoeg zijn om het uit te spelen. En dat doen ze dus niet.
Met Piastri de undercut proberen is natuurlijk moeilijk ivm het verkeer, die 4 seconden zijn dan moeilijk te winnen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb niet de hele race gezien dus daar kan het aan liggen, maar op bijna een minuut later over de finish komen op P12 zonder punten in een winnende auto is pijnlijk voor een debuut in Japan. Ik had ‘m zeker meer gegund.TheBrut3 schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:13:
[...]
Volgens mij heeft Tsunoda het best aardig gedaan. Elke sessie zat hij er netjes bij, alleen in Q2 ging het even mis aan zijn kant en RBR had hem volgens mij ook geen nieuwe set soft gegeven. De race was gewoon netjes.
Misschien kijk ik er wat te streng naar en heb je gelijk. Marko is in ieder geval ook tevreden:
“He lost out by making a mistake in Qualifying at Turn 1," said the Austrian. "but in all the other sessions, he was pretty near two-to-three tenths to Max, and that is what we are looking for.”
Ben benieuwd naar de volgende race in ieder geval!
Lando laat zich piepelen? Nee, hij probeert iets waarvan hij al wist dat het niet zou gaan werken.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:08:
[...]
Lando laat zich piepelen. Ik geef aan dat die dat niet moet doen.

"When you grow up your heart dies"
Er is buiten wat over/undercut niet bijzonder veel ingehaald deze race, het was tot bijna p15 gewoon treintje rijden, dan trekt het veld vanzelf uit elkaar en kom je vanzelf op zo'n afstand. Er is geen overmacht meer van 1 of 2 auto's die vanaf P15 even naar P6 rijden, daar zit nu alles nog te dicht op elkaar voor.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:06:
[...]
Ik heb niet de hele race gezien dus daar kan het aan liggen, maar op bijna een minuut later over de finish komen op P12 zonder punten in een winnende auto is pijnlijk voor een debuut in Japan. Ik had ‘m zeker meer gegund.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
knipsjaool schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:13:
[...]
Lando laat zich piepelen? Nee, hij probeert iets waarvan hij al wist dat het niet zou gaan werken.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 22:56 ]
Dus je gooit 18 punten weg, verliest de leiding in het kampioenschap, risico op een forse straf voor de volgende race, een bak met schade voor je team allemaal om een punt te bewijzen?Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 17:28:
[...]
Daarom, eerst gaat die ernaast maar hij weet dat die geen ruimte krijgt dus moet die het gras op vluchten.
Daarom zou ik zeggen, had hem gewoon laten staan. Was je in één klap de schrik van Verstappen geweest.
Veel te veel te verliezen.
knip
[ Voor 118% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:00 ]
Ik weet bijna zeker dat beide precies hetzelfde hadden gedaan als de ander nu deed wanneer de rollen waren omgedraaid.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:00 ]
Stop met die drogredeneringen. Want dit is gewoon whataboutisme.
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 22:55 ]
Verstappen duwde hem? Waar?

YouTube: An Absolute BATTLE Exiting The Pits 😱
YouTube: Lando Norris vs Max Verstappen / Japanese GP 2025 #formula1#edit
Stop met dingen zien die er niet zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:01 ]
Ik weet niet met wat voor bril jij de F1 race zit te kijken, je haat tegen Verstappen moet zo groot zijn dat je dingen ziet gebeuren die er helemaal niet zijn. Max Verstappen heeft de hele race geen actie op Lando Noris hoeven maken, Max heeft de hele race voor Lando gezeten, de actie vanuit de pitstraat kwam van Lando die er voor koos om niet van zijn ga af te gaan terwijl hij niet anders kon dan achter Max aan te sluiten.
Prima dat je een andere mening hebt, maar ga hier geen dingen verkondigen die gewoon niet waar zijn. Door zelf onwaarheden te blijven herhalen wordt het geen waarheid.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:01 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Er was geen duw, Lando probeerde als fgrasmaaier door het gras ervoor te komen (ook nog door iets te snel op het gas te gaan) en dat lukte niet, had hij kunnen weten. het lukte niet, klaar met het drama.
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:01 ]
Bevestigd door Verstappen en Norris tijdens de persconferentie dat die gewoon heel graag dat stukje gras wilde maaien 
https://www.reddit.com/r/...ts/1jsqngl/pit_inchident/
“What do you want me to say”AppieNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:25:
Bevestigd door Verstappen en Norris tijdens de persconferentie dat die gewoon heel graag dat stukje gras wilde maaien
Wat een baas

Wat een gelul.
Hij zat in de fast lane, lag voor en gaf nota bene nog ruimte ook.
[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 23:01 ]
Hoe worden de pitboxen verdeeld? Gaat dat op basis van het constructeurskampioenschap? Als RBR de laatste had gehad, had Norris ervoor gezeten.
Yup, de wcc mag kiezen.Joris748 schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:56:
Hoe worden de pitboxen verdeeld? Gaat dat op basis van het constructeurskampioenschap? Als RBR de laatste had gehad, had Norris ervoor gezeten.
Goed dat je zelf antwoord geeft op je eigen vraag, na pit exit dus. Daar duwde die. Heb je goed gezien samen met die 11 anderen.ArcticWolf schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:02:
[...]
Verstappen duwde hem? Waar?![]()
YouTube: An Absolute BATTLE Exiting The Pits 😱
YouTube: Lando Norris vs Max Verstappen / Japanese GP 2025 #formula1#edit
Stop met dingen zien die er niet zijn.
Kijk hem maar het stuur naar rechts draaien in dit bewegende beeld.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/xEYPTwsW4jI0GAwJ4Y8Py6ci.gif?f=user_large)
Jup. Norris zat niet in de fast lane, er was geen plek. Max pakte zijn plek.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:32:
Je kan het ook zien op Norris zijn videobeeld. Als je naar het stuur van Lando kijkt dan zie je dat hij alleen maar naar rechts stuurt terwijl de auto van Verstappen dichterbij komt.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verstappen bleef op de rijbaan en gaf geen ruimte die hij ook niet hoefde te geven. Bij deze actie deden beide simpelweg wat ze moesten doen. Verstappen zat op de racelijn en hoefde niets, Norris was net te laat om iets te doen en probeerde het toch in de hoop dat Verstappen hem iets ruimte zou geven. Als dit andersom was gebeurd, was er precies hetzelfde gebeurd met precies dezelfde reacties.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:01:
[...]
Verstappen duwde hem.
Nu is dat natuurlijk niet onlogisch maar ik vraag me wel af hoe hij die behandeling zelf had gevonden als hij aan het ontvangende eind was geweest.
[removed]
knip
[ Voor 106% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 22:58 ]
Tja, dat doe je wel eens als de bocht naar rechts gaatArthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:30:
[...]
Goed dat je zelf antwoord geeft op je eigen vraag, na pit exit dus. Daar duwde die. Heb je goed gezien samen met die 11 anderen.
Maar wat denk je nu zelf, dat Verstappen zijn voorrang op gaat geven om een concurrent voor te laten
Daarbij snap ik je hele discussie eigenlijk niet. Zowel Verstappen als Norris gaven aan dat er niets aan de hand was. Dus waarom ga jij dan toch problemen verzinnen die zowel de rijders als de FIA niet zien?
[removed]
https://www.the-race.com/...t-run-in-went-unpunished/
mooie uitleg, Ver had Prio omdat ie in de fastlane reed en Nor mocht het proberen maar max hoeft daar zeker niet opzij
laatste zin is ook een mooie quote van NOR
"No nothing, he had the position, he had the right to do what he did so fair play."
[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 22:59 ]
Nja, met 2 verschillende stops "forceer" je in ieder geval iets. Ook als Piastri op 4s achterstand als eerste pit zal RBR de keuze moeten maken om of door te rijden of te stoppen. Rijden ze door kan de undercut gewoon werken. Ze kunnen dus prima met Piastri stoppen, en vervolgens moet RBR kiezen of ze Verstappen wel pitten om tegen Piastri te verdedigen, of niet pitten om tegen Norris te verdedigen. Waarbij ze wellicht wel 2 of 3 ronden de tijd hebben voordat Piastri virtueel er voor zit en ze dus niet direct "dezelfde" ronde hoeven te reageren. Maar de undercut met Piastri "proberen" kan prima. En als RBR dan doorrijdt "met Norris" dan kan Piastri dus na 2, 3, 4 ronden "virtueel" ervoor zitten en werkt de undercut dus prima. Dat is dus ook het hele punt van die "tweede coureur". Stel Tsunoda had P2 of P3 gereden en Piastri pit eerst dan laat je Tsunoda pitten en de undercut opvangen en evt daarna wat "inhouden" zodat Verstappen na zijn stop weer er voor zit. Waardoor Piastri dus geen vrije lucht zou hebben om 2, 3, ... ronden door te stampen. Terwijl Piastri nu, als Verstappen (& Norris) niet pitten gewoon rondelang had kunnen doorstampen en dus alsnog een succesvolle undercut doen. Of dus alsnog de stop van Verstappen forceren waardoor Norris vrij spel heeft (om langer door te gaan ala Antonelli, en te hopen op een "goedkope" stop met een (V)SC of rode vlag bv, of wellicht zelfs simpelweg "de overcut bleek beter te werken").YakuzA schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:36:
[...]
Een ander team had waarschijnlijk met Lando de undercut gepushed, en dan met Oscar daarna druk laten houden op Verstappen en met hem de overcut gegokt.
Met Piastri de undercut proberen is natuurlijk moeilijk ivm het verkeer, die 4 seconden zijn dan moeilijk te winnen.
Zo, een drukke dag gehad en eindelijk tijd om te reageren hier. De race was een snooze fest op het pitlane incident na dan. Dat had eigenlijk een unsafe release moeten zijn dan was er geen discussie hier over Max vs Lando op de exit.
Maar wat ik vooral sneu vind, zeker na 3 races, is het toch wel dat Carlos Sainz achteraan bengelt bij Williams. Hij is een coureur met veel in zijn mars getuige dat hij vorig jaar de races won voor Ferrari. Albon die ook directer is naar de pitmuur is helemaal goed.
De rest was eigenlijk onzichtbaar?
Maar wat ik vooral sneu vind, zeker na 3 races, is het toch wel dat Carlos Sainz achteraan bengelt bij Williams. Hij is een coureur met veel in zijn mars getuige dat hij vorig jaar de races won voor Ferrari. Albon die ook directer is naar de pitmuur is helemaal goed.
De rest was eigenlijk onzichtbaar?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
@Arthur345 Heb je wel eens plots vol gas gegeven met een auto met heel veel vermogen? Dan gaat je stuur zomaar alle kanten op en dat is wat je ziet gebeuren bij Max. Hij stuurt niet bewust naar rechts, maar probeert zo snel mogelijk vooruit te komen. Verder vind ik het bijzonder knap dat je van iets een punt probeert te maken, waar de 'gedupeerde' in kwestie (Norris) zelf helemaal geen punt van maakt. Ik snap dat het hier in Nederland niet populair is om ook maar enigszins chauvinistisch te zijn, maar jij trekt het wel naar een heel ander level zeg...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
@Arthur345 Ik weet niet wat je probeert te bereiken maar het is door de stewards bekeken en er is niks aan gedaan aangezien het ook niks was, Norris probeerde iets wat niet werkt, dat gaf hij later ook eigenlijk toe door te zeggen dat hij het gras wou maaien.
Gewoon een iets te fanatiek geprobeerde actie zoals wel vaker bij Norris, had hij nou gewoon de rust bewaard en strak erachter aangesloten dan was hij veel beter af geweest maar hé, te gretig..
Gewoon een iets te fanatiek geprobeerde actie zoals wel vaker bij Norris, had hij nou gewoon de rust bewaard en strak erachter aangesloten dan was hij veel beter af geweest maar hé, te gretig..
Ik keek pas om kwart over 11 😋 vroeger zette ik mijn wekker, nu zorg ik ervoor dat ik niets open waar ik de uitslag kan zien, sta rustig op, zet de herhaling aan, pak wat te eten terwijl ze klaar staan op de grid voor de opwarmronde en nog wat lopen te ouwehoeren, en wanneer ik zit met mijn ontbijt start de race. Gewoon mijn nachtrust gehad, en nog net zo spannend wat de race gaat worden als ik m live had gezien 😄desalniettemin schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:10:
[...]
Ik heb deze race gekeken omdat Max de pole pakte gisteren, anders had ik niet eens gekeken. Ik ga sowieso niet eerder mijn bed uit om de race te zien. Ik kijk sowieso de voorbeschouwing niet, want allemaal slap gepraat en herhalingen. Ik keek pas om half 8. De race vanaf het begin. En dan even zoeken naar de start van de race. Je hoeft echt niet live te kijken om niets te missen. Ik heb niet de hele race gezien overigens, want er was niet veel aan.
Dat is zelfs nog de vraag. Antonelli reed langer door maar was langzamer dan de auto's na de pitstop en beduidend langzamer de ronde dat hij naar binnen kwam. En is uiteindelijk op ruime achterstand van Russell geëindigd.meenkdrie schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:28:
[...]
Als je de slechte stop van Ver meeneemt was dat gelukt. Gewoon stom om mee te gaan.
De vraag is of Hamilton door zijn strategie een plek heeft gewonnen of gewoon sneller was dan Hadjar. Want hij is de enige van de top 6 die op andere banden is gestart. Dat zou data kunnen zijn waarmee een andere tactiek kan aantonen dat McLaren er dan wel voorbij was gekomen.
Maar goed, achteraf is duidelijk dat deze tactiek McLaren niets heeft gebracht.
Oké, stel je het volgende voor. @Arthur345 rijdt op de rechterrijbaan van een snelweg. @uchiha tijntje rijdt op de invoegstrook naast Arthur345 en wil invoegen en vindt dat Arthur345 maar aan de kant moet want uchiha tijntje vindt dat hij daar recht op heeft. Arthur345 blijft echter gewoon netjes op zijn rijbaan rijden ook al kruipt die ietsjes dichter tegen de rechterkant van de rijstrook aan dan de linkerkant. Uchiha tijntje gaat uiteindelijk over het gras verder in de berm omdat het asfalt ophoudt. In jouw ogen ben jij dus fout?Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:30:
[...]
Goed dat je zelf antwoord geeft op je eigen vraag, na pit exit dus. Daar duwde die. Heb je goed gezien samen met die 11 anderen.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-04-2025 22:00 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ja, 1.3 seconden is een ruime achterstand?Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:50:
[...]
Dat is zelfs nog de vraag. Antonelli reed langer door maar was langzamer dan de auto's na de pitstop en beduidend langzamer de ronde dat hij naar binnen kwam. En is uiteindelijk op ruime achterstand van Russell geëindigd.
Ik zie nu pas in de samenvatting dat Lando zich in de laatste ronde verremde in de chicane en een "cheeky" opmerking ontlokte aan Oscar.
Oja, hij is nog dichterbij gekomen. Maar uiteindelijk ook niet er voorbij gegaan, zoals eigenlijk bijna niemand kon inhalen.
Vooruit, ik meng mij er ook maar in.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:30:
[...]
[Afbeelding]
Als je goed kijkt zie je dat de pit exit wat naar links gaat, Max houd een lijn aan die rechtdoor gaat waardoor in het begin de ruimte voor Lando al kleiner is.
Daarna zie je dat Max wel wat ruimte geeft en zelfs over de witte lijn dreigt te gaan, op dat moment zie je hem ook naar rechts sturen.
Daarbij, als je meer onboards kijkt, zie je dat het moment waarop zij op het gaspedaal trappen zodra het mag, met de koude bandjes die ze hebben, ze geen grip hebben en de achterkant dus alle kanten op gaat.
Voor de rest was het een saaie race en heb ik lekker nog wat extra slaap gehad na de pitstop
PSN: Europhea
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hahah heerlijk droog, prima kerelsjaool schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:12:
Ik zie nu pas in de samenvatting dat Lando zich in de laatste ronde verremde in de chicane en een "cheeky" opmerking ontlokte aan Oscar.
Altijd lekker droog inderdaad. In de cooldown room zaten ze zoals altijd de highlights te kijken en hij merkte op: "That's all the highlights, that's all that happened in that race... For a race that felt that was pretty flat out, nothing, nothing happened"
[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 07-04-2025 00:34 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
:strip_exif()/f/image/KoCFYMQ9j2qiPNNq9Sfh6Ivc.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik was erbij! Kleine vakantie in Japan er omheen geboekt
[ Voor 30% gewijzigd door DexterDee op 07-04-2025 04:53 ]
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Hoe was de ervaring met het publiek ter plaatse? We kennen voldoende van het boegeroep maar hoe was het daar? Max een beetje populair?DexterDee schreef op maandag 7 april 2025 @ 04:50:
[Afbeelding]
Ik was erbij! Kleine vakantie in Japan er omheen geboektHet was niet de meest spannende race, maar wel gaaf om Max de eerste van dit seizoen te zien pakken. Als ik thuis ben nog maar eens de race rustig terug kijken. Suzuka is wel een gaaf circuit, samen met Spa en Silverstone wel een van mijn favorieten.
Weet nog niet of dit een nieuw onderdeel gaat worden
maar nog even een statistisch feitje voor de maandagochtend bij de koffiehoek.
Zowel Michael Schumacher (2002) als Verstappen (2025) behaalden hun 64e overwinning in Suzuka.
Zowel Michael Schumacher (2002) als Verstappen (2025) behaalden hun 64e overwinning in Suzuka.
Grappig, hoeveel overeenkomsten Verstappen met Schumacher heeft, qua feitjes en records.
Met zijn instelling heeft hij er ook veel weg van.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Kijk de race vooral niet nog een keer, hou het bij de mooie herinneringen 😏DexterDee schreef op maandag 7 april 2025 @ 04:50:
[Afbeelding]
Ik was erbij! Kleine vakantie in Japan er omheen geboektHet was niet de meest spannende race, maar wel gaaf om Max de eerste van dit seizoen te zien pakken. Als ik thuis ben nog maar eens de race rustig terug kijken. Suzuka is wel een gaaf circuit, samen met Spa en Silverstone wel een van mijn favorieten.
Tja wellicht ook niet gek als je praktisch wordt oogevoed door hem.Sepp14 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:08:
Grappig, hoeveel overeenkomsten Verstappen met Schumacher heeft, qua feitjes en records.
Leuk, maar toch vind ik die AI foto's wel wat verontrustend worden, sommigen zijn wel erg goed gelukt en je wekt er zo een verkeerde verwachting mee,
Ik dacht dus ook meteen "wat een waardeloze AI troep".
Ik vind dat je toch nog wel goed kan zien dat het AI is...
Vette shit!
Om die reden heb ik het filmpje nooit met jullie gedeeld, ben zelf echt geen fan van AI
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat zit 'm meer in de scene (achtergrond etc) die ze gebruiken? Personen zijn niet van echt te onderscheiden qua hoofd etc?R.E. schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:22:
Ik dacht dus ook meteen "wat een waardeloze AI troep".
Mijn boefje is liev!
Het is inderdaad maar goed dat het filmpje overduidelijk AI is.
Ik denk dat de meeste mensen het "zien" omdat het in de setting niet helemaal klopt. We weten dat dit feestje er niet is, zeker niet in racepak, en de context klopt niet.JB schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:26:
[...]
Dat zit 'm meer in de scene (achtergrond etc) die ze gebruiken? Personen zijn niet van echt te onderscheiden qua hoofd etc?
Als het iets zou zijn dat dichter bij de waarheid ZOU kunnen liggen, dan denk ik dat veel mensen het niet meer zien. Want er zitten genoeg afbeeldingen tussen die er gewoon realistisch uit zien... Het is IMHO puur de context die niet klopt waardoor het "AI" lijkt.
Vroeger had je een cartoonist die grappige tekeningen maakte nu een AI tool ik zie het probleem niet zolang het maar lekker over de top gaat zodat het nep is en duidelijk met een grap is bedoeld.
Een cartoonist maakt tenminste nog iets met een originele draai eraan en vaak een soort karikatuur waardoor direct duidelijk is waar je mee te maken hebt. Heel die AI-meuk doet ontzettend z'n best om fotorealistisch over te komen. Dat vind ik nogal een verschil.
Zal wel aan mij liggen, maar waarom is die post gepind? Het is nu niet alsof je het moet zien / "belangrijke" informatie is. (Stel het was echt had het wellicht wel gekund, maar dat is het dus niet. En de pin impliceert nu eerder dat het wel echt is)
Geen idee waarom, maar ik heb de pin weggehaaldRobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:37:
Zal wel aan mij liggen, maar waarom is die post gepind? Het is nu niet alsof je het moet zien / "belangrijke" informatie is. (Stel het was echt had het wellicht wel gekund, maar dat is het dus niet. En de pin impliceert nu eerder dat het wel echt is)
Bedankt voor het melden!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Even terug naar de race; zoals vele andere races was DRS nauwelijks een extra hulpje, vooral de treintjes zorgt eerder voor een status quo dan kansen oplevert. Ik zou daarom willen opteren voor een halve DRS stand als je binnen 1sec van je voorganger en je achtervolger ook binnen 1sec zit. Ik ben benieuwd wat dat zou opleveren. Ook een “hele DRS” leek niet afdoende om te kunnen inhalen op Suzuka maar wellicht biedt het op andere circuits wel soelaas.
Ik zou dit jaar gewoon van de DRS nu afblijven, aangezien het volgend jaar TOCH verdwijntThinlanet schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:54:
Even terug naar de race; zoals vele andere races was DRS nauwelijks een extra hulpje, vooral de treintjes zorgt eerder voor een status quo dan kansen oplevert. Ik zou daarom willen opteren voor een halve DRS stand als je binnen 1sec van je voorganger en je achtervolger ook binnen 1sec zit. Ik ben benieuwd wat dat zou opleveren. Ook een “hele DRS” leek niet afdoende om te kunnen inhalen op Suzuka maar wellicht biedt het op andere circuits wel soelaas.
Als DRS volgend jaar nog steeds was, zou jouw idee misschien wel wat zijn.
Had niets uitgemaakt voor Suzuka inderdaad. En nu heeft de voorste in de DRS trein ook geen DRS, en toch zien we niet constant allerlei inhaalacties ontstaan op de nummer 1.Thinlanet schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:54:
Bij de P1 Podcast zeiden ze het volgens mij best goed: De auto's zijn te snel geworden. Ze genereren zoveel downforce dat bochten die vroeger technisch lastig waren (in Suzuka de S-bochten, of Spa de Eau Rouge) en je moest remmen en dus fouten kon maken... Zijn tegenwoordig (bijna) flat-out waardoor er weinig tot geen fouten worden gemaakt. En die fouten zijn nodig om in te halen. Met of zonder DRS. de DRS zorgt er enkel voor dat fouten harder worden afgestraft en dat een verschil in banden wordt uitvergroot.
Ik denk dat als je "halve" DRS gaat toepassen de treintjes enkel erger worden.
Is het niet meer dat ze de banden moeten managen, en dat ze daardoor niet continu flat out gaan, en dat ze daardoor ook niet zo gauw een fout maken?
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
En je post dit in het Japan topic?josh-hill schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:30:
Is het niet meer dat ze de banden moeten managen, en dat ze daardoor niet continu flat out gaan, en dat ze daardoor ook niet zo gauw een fout maken?
Volgens mij waren er meerdere / vele coureurs die aangaven de gehele race flat out gereden te hebben. Door de koele temperaturen en de harde banden (/hardste in Pirelli range) was er vrijwel geen degradatie waardoor ze juist konden blijven pushen.
Onder andere Piastri in de cooldown-room die aangaf dat die het een korte samenvatting vond en dat er weinig gebeurd was in een race waar ze eigenlijk continu vol konden racen.RobertMe schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:30:
[...]
En je post dit in het Japan topic?
Volgens mij waren er meerdere / vele coureurs die aangaven de gehele race flat out gereden te hebben. Door de koele temperaturen en de harde banden (/hardste in Pirelli range) was er vrijwel geen degradatie waardoor ze juist konden blijven pushen.

Dus ja, waarschijnlijk is deze wijsheid volgende week gebruiken, maar net deze race gaat die niet op
PW: "It's all about feel." Lofzang op Max' zijn kwaliteiten en prestaties.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zondag niet iig.josh-hill schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:30:
Misschien in de hitte van Bahrein dat dat weer kan spelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vaak één van de enige nabeschouwingen die ik kijk. Een verademing.Help!!!! schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:58:
PW: "It's all about feel." Lofzang op Max' zijn kwaliteiten en prestaties.
[YouTube: Peter Windsor: Verstappen Is On Another Level!]
Deze kijk ik de laatste tijd ook vaker. Zeer goede analyses! :
YouTube: MAX VERSTAPPEN WAS PERFECT! 2025 F1 Suzuka Japanese GP RACE Analysis
Beetje off-topic maar naast foto/s is er natuurlijk ook een video met de Red Bull Honda NSX,
NFS: Underground vibes.Chocoball schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:45:
Beetje off-topic maar naast foto/s is er natuurlijk ook een video met de Red Bull Honda NSX,
[YouTube: What Makes Car Culture In Japan So Special Feat. Yuki Tsunoda]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Nou zeg dat wel
Slotje erop, morgen de volgende race.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |