Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

die zingt de volgende keer een toontje lagerChocoball schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:53:
Geldboete voor Sainz van 20.000 euro waarvan 10.000 voorwaardelijk voor 12 maanden omdat hij te laat was bij het volkslied.
[Afbeelding]
Piastri sneller? Obv waarvan? Volgens mij is elke stat in het voordeel van Nor. Poles/onderling quali/punten. Mentaal zal Piastri wellicht sterker zijn maar goed, zonder pace heb je daar niet veel aan.dr.lowtune schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:10:
Ik zit ‘m ook met vertraging te kijken. Pitstop momentje was het enige spannende. Oh en als McLaren ook WDC wil moeten ze echt eens afstappen van Norris als eerste rijder. Piastri is sneller en koelbloediger.
Het gebeurt wel regelmatig dat Piastri vast zit achter Norris, maar is misschien meer stuivertje wisselen dan echt sneller zijn, ze zijn erg aan elkaar gewaagd. Dat hele "Let them race" is wel een dooddoener nu inhalen overal zo moeilijk is, "Let them race" betekent dan eerder "Smoke up the tires till Piastri shuts up", lekker niks doen om Norris blij te houden. edit: Net als ze met Sainz achter LeClerc vaak deden.Inspired schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:55:
[...]
Piastri sneller? Obv waarvan? Volgens mij is elke stat in het voordeel van Nor. Poles/onderling quali/punten. Mentaal zal Piastri wellicht sterker zijn maar goed, zonder pace heb je daar niet veel aan.
[ Voor 3% gewijzigd door mercapto op 06-04-2025 11:02 ]
Vandaag leek die in elk geval meer pace te hebben, maar heeft die zich geschikt.Inspired schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:55:
[...]
Piastri sneller? Obv waarvan? Volgens mij is elke stat in het voordeel van Nor. Poles/onderling quali/punten. Mentaal zal Piastri wellicht sterker zijn maar goed, zonder pace heb je daar niet veel aan.
:strip_exif()/f/image/wIkQURZyqXMvf8nKZm5nFSCD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 06-04-2025 11:05 ]
"When you grow up your heart dies"
Nor zou wellicht in vrije lucht ook wel sneller zijn. Veel meer dan 1 halve poging heb ik van Pia ook niet gezien.Shinji schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:02:
[...]
Vandaag leek die in elk geval meer pace te hebben, maar heeft die zich geschikt.
waardeloze en nietszeggende statistieken weer...doen ze bij darts ook steedssjaool schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:04:
Weer een statistiek om zeep geholpen door Max.
[Afbeelding]
Max duwde hem eraf. Dat was de naaistreek hier, niet Norris.mercapto schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:44:
[...]
Max dacht grasmaaien, maar over Norris' boardradio klonk het eerder als een naaimachine.
"He pushed me off!" Naaistreek.
Max bleef gewoon op z’n lijn.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:27:
[...]
Max duwde hem eraf. Dat was de naaistreek hier, niet Norris.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Nee, kijk onboard maar. Zit in zijn spiegel te kijken en stuurt naar rechts.
Norris met een halve auto al over de lijn voordat Max klein beetje knijpt
:gifsicle():strip_exif()/f/image/dzB2e0tTvBLQzCBGp6qQBLnw.gif?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door d-vine op 06-04-2025 11:37 ]
In vrije lucht ongetwijfeld, maar dat zat PIA ook niet en die gaf aan meer pace te hebben nog, en het team reageerde dat Norris dat niet had.Inspired schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:05:
[...]
Nor zou wellicht in vrije lucht ook wel sneller zijn. Veel meer dan 1 halve poging heb ik van Pia ook niet gezien.
Is daar plek voor twee auto’s dan? Max moet maar plaats maken omdat Nor te vroeg de box uit gaat? Max zat in de fastlane en Nor had gewoon achter hem aan moeten sluiten. Als ze Max een straf aan hadden kunnen naaien hadden ze dat wel gedaan.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:29:
[...]
Kijk maar die stuurbeweging naar rechts. Hij knijpt.
Norris had dus gelijk.
Hij zit in de fast lane, hij hoeft niet aan de kant!Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Norris had dus gelijk.
Ja genoeg plek voor 2 auto's.Inspired schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:32:
[...]
Is daar plek voor twee auto’s dan? Max moet maar plaats maken omdat Nor te vroeg de box uit gaat? Max zat in de fastlane en Nor had gewoon achter hem aan moeten sluiten. Als ze Max een straf aan hadden kunnen naaien hadden ze dat wel gedaan.
Ik zeg ook niet dat Max ruimte had moeten maken maar hij stuurde op Norris in. Gemeen, maar niet gemeen genoeg voor een straf.
Norris had daar niet eens mogen rijden.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Norris had dus gelijk.
Betekent niet dat je automatisch mag insturen op een andere auto.Technofreakz schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Hij zit in de fast lane, hij hoeft niet aan de kant!
Hou op, hoor.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Ja genoeg plek voor 2 auto's.
Ik zeg ook niet dat Max ruimte had moeten maken maar hij stuurde op Norris in. Gemeen, maar niet gemeen genoeg voor een straf.
:no_upscale():strip_exif()/f/image/JsCkTouM2LSp2C9wlosQTOu7.webp?f=user_large)
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Norris zat met zijn halve auto ook al over de lijn en lag achter hem.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Norris had dus gelijk.
En tuurlijk knijpt max net dat kleine beetje, is gewoon net die race intelligentie om iemand net niet voldoende ruimte te geven zodat hij er van kan profiteren.
Hij stuurt naar rechts maar de lijn links komt toch dichterbij.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
Norris had dus gelijk.
Kijk ff naar de onboard van Nor. Hij rijdt met de halve wagen naast de streep. Hij had moeten wachten. Dat hij daarna dan wat probeert prima maar dit roept hij over zichzelf af.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
En wat zei Norris zelf?Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:33:
[...]
"I never expected to come out ahead of him there. Not because I deserved to, but just he had the right of line, he had the space, he had the position, I wanted to give myself a chance of being there, but I didn't expect him to give any room, [...] Nothing to complain about, just some nice racing and a bit of action for the team. But that was it. "
bron
[ Voor 40% gewijzigd door breew op 06-04-2025 11:42 ]

Mijn boefje is liev!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Petje af voor Norris in dit geval. Geprobeerd, gefaald en eerlijk toegeven. Hij probeerde het nog op de radio maar dat hoort bij de show. Zeker ook dat hij z’n auto onder controle wist te houden over het gras met een behoorlijke snelheid/acceleratie. Ik kan mij wat crashes herinneren uit het verleden. 😄breew schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:40:
[...]
En wat zei Norris zelf?
"I never expected to come out ahead of him there. Not because I deserved to, but just he had the right of line, he had the space, he had the position, I wanted to give myself a chance of being there, but I didn't expect him to give any room, [...] Nothing to complain about, just some nice racing and a bit of action for the team. But that was it. "
bron
Fijne is dat je kunt skippen tussendoor.G_Dragon schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:55:
De race inmiddels ook helemaal teruggekeken, maar ondanks de prachtige overwinning van Verstappen en het incident tussen Norris en Verstappen. Was het verder een saaie race, wat wel jammer is want Japan hoeft geen saaie baan te zijn..
Het vervelende is dat ik normaal bij live het nieuws check, game op start of op Reddit zit. Maar dat kan allemaal niet, want je ziet dan wie heeft gewonnen en wat er is gebeurd.. er zou eigenlijk een SpoilerBlock addon moeten zijn.
Heb m’n F1 abonnement uit protest niet verlengd vanwege de bizarre prijsverhoging in een paar jaar tijd, dus ik kijk nu achteraf de 8 minuten samenvatting op YouTube. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: even wennen maar is eigenlijk best prima. Hoewel ik liever die 30 minuten had gehad. Misschien komen ze ooit met een F1 Light waar je die kunt zien voor een paar eurootjes.G_Dragon schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:55:
De race inmiddels ook helemaal teruggekeken, maar ondanks de prachtige overwinning van Verstappen en het incident tussen Norris en Verstappen. Was het verder een saaie race, wat wel jammer is want Japan hoeft geen saaie baan te zijn..
[ Voor 9% gewijzigd door JPtjeeNL op 06-04-2025 12:07 ]
Geweldig toch , Norris zegt zelf dat er niks aan de hand is, maar volgens Arthur345 is een naaistreek van Max.breew schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:40:
[...]
En wat zei Norris zelf?
bron

Maar wat doe je dan op een saaie zondagavond? Ik heb niet zo'n spannend leven, en vind soort kijken hoe saai ook, altijd wel leuk/ontspannend.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:58:
[...]
Heb m’n F1 abonnement uit protest niet verlengd vanwege de bizarre prijsverhoging in een paar jaar tijd, dus ik kijk nu achteraf de 8 minuten samenvatting op YouTube. Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: even wennen maar is eigenlijk best prima.
Ik twijfel wel om te kijken naar alternatieven..
Maar is niet brits, dan heb je daar een streep je voor.dr.lowtune schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:10:
Ik zit ‘m ook met vertraging te kijken. Pitstop momentje was het enige spannende. Oh en als McLaren ook WDC wil moeten ze echt eens afstappen van Norris als eerste rijder. Piastri is sneller en koelbloediger.
Cogitationis poenam nemo patitur
Nou dat skippen heb ik niet gedaan en gaat ook niet zo geweldig meer in de F1TV app sinds ze 4K abonnementen hebben (wat hier nog niet wil vanwege Android TV). Maar normaal kon je de knop vooruitspoelen inhouden en nu moet je blijven drukken op de knop, waardoor het heeeeel traag gaatHollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:57:
[...]
Fijne is dat je kunt skippen tussendoor.
Het vervelende is dat ik normaal bij live het nieuws check, game op start of op Reddit zit. Maar dat kan allemaal niet, want je ziet dan wie heeft gewonnen en wat er is gebeurd.. er zou eigenlijk een SpoilerBlock addon moeten zijn.
De stream hield er namelijk halverwege mee op bij het terugkijken, gebeurd nooit maar was niet helemaal goed ingeladen zag ik.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eens maar vind het wel goed dat hij daar niet voor bestraft is. Gelukkig krijgen ze daar nu wat meer de ruimte voor van de stewards.
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 22:58 ]
Ik weet niet hoe jij de race hebt zitten kijken, Lando gaf na de race al aan dat Max voor hem zat, dat hij zelf er voorkoos om er half achter naast te blijven rijden, uiteindelijk houd daar het asfalt op.....Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:29:
[...]
Dat max dichter op de witte lijn gaat rijden doet niets aan het bovenstaande af.
Lando had eerder een unsafe release en mogelijk te hoge snelheid bij het de pit uit komen dan dat Max iets verkeerd heeft gedaan.
Ik verveel mij eigenlijk nooit dus dan speelt het wat minder mee inderdaad. Off-topic: heb NBA om dezelfde reden de deur uit gedaan en die hebben het geweten. Fors lagere kijkcijfers. On-topic: hoop dat F1 dit ook gaat merken en daardoor weer wat normalere prijzen gaat hanteren.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:59:
[...]
Maar wat doe je dan op een saaie zondagavond? Ik heb niet zo'n spannend leven, en vind soort kijken hoe saai ook, altijd wel leuk/ontspannend.
Ik twijfel wel om te kijken naar alternatieven..
Uuh, heb je de beelden teruggekeken? Heb niet bepaald een roze Max bril maar dit was toch duidelijk in het voordeel van Max? Norris had daar niets te zoeken. Zat er ook niet voor.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:03:
Vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat Norris zich het gras op liet duwen.
Hij zou hem eigenlijk moeten laten staan, wat een botsing tot gevolg zou hebben, maar hij moet vind ik toch wel een keer laten zien niet te buigen voor de trucjes van Verstappen.
Zit je nu op een crash aan te sturen van Lando omdat Max helemaal niets fout doet?Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:03:
Vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat Norris zich het gras op liet duwen.
Hij zou hem eigenlijk moeten laten staan, wat een botsing tot gevolg zou hebben, maar hij moet vind ik toch wel een keer laten zien niet te buigen voor de trucjes van Verstappen.
Laat de beschuldigingen achterwegen
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:13 ]
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:18 ]
Het grappige is dat ze zelf niet doorhebben dat mensen dan gaan kijken naar alternatieven die ze juist niet willen.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:03:
[...]
Ik verveel mij eigenlijk nooit dus dan speelt het wat minder mee inderdaad. Off-topic: heb NBA om dezelfde reden de deur uit gedaan en die hebben het geweten. Fors lagere kijkcijfers. On-topic: hoop dat F1 dit ook gaat merken en daardoor weer wat normalere prijzen gaat hanteren.
Vond het vandaag ook erg stom met de reclame. Ik betaal dacht ik rond de 18 euro p.m., daar hoort geen reclame bij. Vind de kwaliteit van 12-14 euro max. voor streamingdiensten.
Verder was deze race weer zo saai, dat ik wel blij ben met terugkijken. Kan ik tenminste uitslapen.
[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:18 ]
[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:18 ]
Maar hij duwt Lando helemaal het gras niet op, hij rijd zelf het gras op omdat het asfalt ophoud waar hij rijd.
Je kan je eigenwaarheid wel proberen te maken, maar dat betekend niet dat je wat je zegt ook zo is....
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:18 ]
Lando laat zich piepelen. Ik geef aan dat die dat niet moet doen.Bullet NL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:06:
[...]
Zit je nu op een crash aan te sturen van Lando omdat Max helemaal niets fout doet?
Doet Lando helemaal zelf, als hij vlak achter Max was aangesloten had hij hem in de eerste bocht kunnen pakken.
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:19 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Graag stoppen met drogredeneringen.Bullet NL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:08:
[...]
Maar hij duwt Lando helemaal het gras niet op, hij rijd zelf het gras op omdat het asfalt ophoud waar hij rijd.
Je kan je eigenwaarheid wel proberen te maken, maar dat betekend niet dat je wat je zegt ook zo is....
[ Voor 20% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:19 ]
Zoals je ook tijdens de race hebt, met \/ 2 en /\ 1 en zo.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Als Lando achteraan was gesloten had die net zo'n grote kans om in te halen als bij de start denk ik zelf. Niet heel veel kans dus.hoevenpe schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:09:
[...]
Doet Lando helemaal zelf, als hij vlak achter Max was aangesloten had hij hem in de eerste bocht kunnen pakken.
Enige mogelijkheid was dus ernaast bij pitexit.
Het is vrij simpel want Verstappen zat er op dat moment al voor, Norris heeft er nooit recht op gehad om ervoor te moeten. Dit gebeurd vaker en dan word het ook opgelost, alleen deze twee geven elkaar gewoon geen ruimte waardoor het gelijk veel meer een discussie is geworden.
Norris had gewoon even van zijn gas af moeten gaan na de unsafe release van Mclaren en dan was hij ook minder tijd verloren, wat hem misschien nog wel meer kans op p1 had kunnen opleveren.
Wat dan? "Laten staan" en crashen zoals je zei, nul punten, penalty aan je broek voor het veroorzaken van een crash (=gridstraf voor de volgende race), waarschijnlijk nog eentje voor een unsafe release, terwijl Piastri je dan in het WDC inhaalt? Man man man wat een inzichten krijgen we hier zeg! Wauw.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2025 12:19 ]
Denk dat ze dat gewoon op de koop toenemen eerlijk gezegd. Ik hoef ook al die andere pre-game of random video’s over aerodynamica er niet bij. Gewoon de FP, Q en R sessies voor 60-70 euro per jaar met een stabiele 1080P stream. Ben ik weer van de partij. Met streaming diensten heb je ook veel meer aanbod dan een aantal races per jaar, vandaar vind ik niet dat ze die 18 euro mogen rekenen. Ook helemaal eens met ads. Dat gingen ze bij de NBA ook doen waardoor ik er ook klaar mee was.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:06:
[...]
Het grappige is dat ze zelf niet doorhebben dat mensen dan gaan kijken naar alternatieven die ze juist niet willen.
Vond het vandaag ook erg stom met de reclame. Ik betaal dacht ik rond de 18 euro p.m., daar hoort geen reclame bij. Vind de kwaliteit van 12-14 euro max. voor streamingdiensten.
Verder was deze race weer zo saai, dat ik wel blij ben met terugkijken. Kan ik tenminste uitslapen.
Mijn boefje is liev!
Vrij simpel. Hij is de beste coureur.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:14:
Tsunoda zal ook balen zeg. Man man man. Het is krankzinnig wat Max uit die auto perst en ik heb geen idee hoe. Volgens mij weten ze het bij RB ook niet, want anders hadden ze het de tweede rijder al lang verteld. Het is blijkbaar een hele sensitieve auto. Heb mij altijd afgevraagd hoe RIC het gedaan zou hebben. Hij kon als enige Max een beetje bijbenen. Maar ik weet niet in hoeverre de auto van nu anders is dan die van toen met een high rake.
Ja dat is het eindresultaat. Ik vind ook dat hij langzamerhand GOAT status begint te krijgen. Maar het gaat mij meer om de ‘hoe’.
Het is jammer dat wij in Nederland te nuchter zijn (aan de andere kant ook goed), want hij is gewoon Senna 2.0.
We hoeven geen Braziliaanse gedoe, maar iets meer trots mogen we best zijn op hem. Kijk maar hoe zijn teamgenoten het allemaal hebben gedaan.
Soms wil ik zo graag Max en Lando in een team zien.
Liefst bij McLaren.
Nou die orange army is al behoorlijk aanwezig haha. Maar ik snap je punt: Senna heeft echt de heldenstatus gekregen van z’n thuisland waar wij nog wat nuchter zijn.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:20:
[...]
Het is jammer dat wij in Nederland te nuchter zijn (aan de andere kant ook goed), want hij is gewoon Senna 2.0.
We hoeven geen Braziliaanse gedoe, maar iets meer trots mogen we best zijn op hem. Kijk maar hoe zijn teamgenoten het allemaal hebben gedaan.
Liefst bij McLaren.
Eens, hoewel… Max en Lando in 1 team is als porselein in een koffer op vakantie met KLM meenemen. Dat gaat geheid kapot, haha. Viel mij op in de Netflix docu dat Lewis aan Toto had gevraagd nooit Max aan te nemen. Is misschien ook wel zo bij McLaren.
[ Voor 17% gewijzigd door JPtjeeNL op 06-04-2025 12:24 ]
Maar wat ging er nou mis bij de pistop van Verstappen? Norris had er niet langszij moeten mogen komen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Alle teams, McLaren, Mercedes, Ferrari of Aston hebben Max graag in de auto zitten. Die status heeft hij al lang.... Max zit op een niveau dat hij kan bepalen waar hij rijd.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:22:
[...]
Nou die orange army is al behoorlijk aanwezig haha. Maar ik snap je punt: Senna heeft echt de heldenstatus gekregen van z’n thuisland waar wij nog wat nuchter zijn.
Eens, hoewel… Max en Lando in 1 team is als porselein in een koffer op vakantie met KLM meenemen. Dat gaat geheid kapot, haha. Viel mij op in de Netflix docu dat Lewis aan Toto had gevraagd nooit Max aan te nemen. Is misschien ook wel zo bij McLaren.
Hij is beter dan Senna. Wat hij op de baan doet herhaalt hij ook nog eens bij die simraces. Redelijk bizar, want daar rijd iedereen met dezelfde auto meestalHollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:20:
[...]
Liefst bij McLaren.
Dat geloof ik zeker. McLaren zou ‘m zo inwisselen voor Norris. 😄Bullet NL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:27:
[...]
Alle teams, McLaren, Mercedes, Ferrari of Aston hebben Max graag in de auto zitten. Die status heeft hij al lang.... Max zit op een niveau dat hij kan bepalen waar hij rijd.
Ja, dat is dus ook het bizarre. Ik zie hem rijden met iRacing dat ik denk ‘dat kan niet!!’ en ‘hoe komt hij met zoveel snelheid die bocht uit?!’ Hij rijdt iedereen zoek. Heb zelf ook jaren iRacing gespeeld en het is moeilijk om na te bootsen. Wel leuk om jezelf te kunnen meten met vergelijkbare omstandigheden, waar het nu met F1 in real life vs in de F1 game een te groot verschil is.CryptoNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:32:
[...]
Hij is beter dan Senna. Wat hij op de baan doet herhaalt hij ook nog eens bij die simraces. Redelijk bizar, want daar rijd iedereen met dezelfde auto meestal
Zijn grootste talent is extreem laat remmen en visualiseren van een race. Hij rijd hem 1 keer en onthoud tot in het extreme waar hij het verschil kan maken. Dat is niet te trainen, dat is puur talentJPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:36:
[...]
Ja, dat is dus ook het bizarre. Ik zie hem rijden met iRacing dat ik denk ‘dat kan niet!!’ en ‘hoe komt hij met zoveel snelheid die bocht uit?!’ Hij rijdt iedereen ziek. Heb zelf ook jaren iRacing gespeeld en het is moeilijk om na te bootsen. Wel leuk om jezelf te kunnen meten met vergelijkbare omstandigheden, waar het nu met F1 in real life vs in de F1 game een te groot verschil is.
Zak niet. Die heeft de 2 beste coureurs met de mindere auto, zegt ieBullet NL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:27:
[...]
Alle teams, McLaren, Mercedes, Ferrari of Aston hebben Max graag in de auto zitten. Die status heeft hij al lang.... Max zit op een niveau dat hij kan bepalen waar hij rijd.
Mijn boefje is liev!
Mooie politiek voor de bühne 🤣JB schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:40:
[...]
Zak niet. Die heeft de 2 beste coureurs met de mindere auto, zegt ie
Maar het ging er alleen om of Verstappen geen fout zou maken. Verder valt er weinig over te zeggen.
Je hebt het aantal keren dat Norris en Piastri binnen 1 seconden van hun voorligger reden dus niet gezien? Want Piastri heeft wel echt heel vaak DRS op Norris gehad, en Norris heeft 0x DRS gehad.Inspired schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:05:
[...]
Nor zou wellicht in vrije lucht ook wel sneller zijn. Veel meer dan 1 halve poging heb ik van Pia ook niet gezien.
En dan rijden Norris & Piastri ook nog in dezelfde auto. Dus dezelfde sterke en zwakke punten. Dat Norris in S01 op Verstappen inloopt dat kan, en dat hij in S03 terugzakt kan ook, want verschillende auto's met verschillende sterke en zwakke plekken. Maar dat Piastri ronde op ronde in S03 weer bij Norris komt geeft ook wel aan dat Norris daar gewoon langzamer was dan de auto kon.
Dus als hij niet was begonnen in de karts vanaf jonge leeftijd en daarna naar juniorklasse had die hetzelfde gekund?CryptoNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:37:
[...]
Zijn grootste talent is extreem laat remmen en visualiseren van een race. Hij rijd hem 1 keer en onthoud tot in het extreme waar hij het verschil kan maken. Dat is niet te trainen, dat is puur talent
Denk het niet.
Wat bedoel je?Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:47:
[...]
Dus als hij niet was begonnen in de karts vanaf jonge leeftijd en daarna naar juniorklasse had die hetzelfde gekund?
Denk het niet.
Ik probeer dit in m’n hoofd te ontkrachten maar het is lastig. 🤣 Oké mentaal was hij sterker versus Rosberg. Kan best consistent rijden. Maar misschien zegt dat meer over Rosberg destijds.sjaool schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:54:
[...]
Een middenvelder in een raket voor een jaar of 8. Dat is wat inmenging bij de FIA Mercedes heeft opgeleverd.
@sjaool rent snel weg.
De koek lijkt in ieder geval op te zijn. Ik hoop dan dat hij nu veel kennis bij Ferrari deelt zodat ze daarvan kunnen profiteren. Kan mij voorstellen dat hij bij Mercedes gewend was dat alles op rolletjes liep binnen het team, terwijl het bij Ferrari een stuk chaotischer is.
Is dat zo? De McLaren is de afgelopen races veel sterker geweest. Eerlijk gezegd: ik had vanochtend echt verwacht dat McLaren er op performance voorbij zou gaan. Vorig jaar had ik je gelijk gegeven.Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:43:
Hele mooie overwinning!
Maar het ging er alleen om of Verstappen geen fout zou maken. Verder valt er weinig over te zeggen.
De finishlijn ligt niet op dezelfde plek als de startlijn. De finish ligt op Suzuka aan het begin van het rechte stuk, ongeveer waar het pitgebouw begint.HollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:54:
Ben ik de enige die niet snapte waarom de rijders afremde bij de finish lijn? Die ligt namelijk iets verder toch?
Zie onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/pQxYoGDdlIyQ8C3TbWXaKTLe.jpg?f=fotoalbum_large)
Erg indrukwekkende overwinning. Maar zonder pole position en goede start niet mogelijk geweest.
Ik was vooraf al bang dat het opnieuw een optocht zou worden. Wanneer auto's zo dicht op elkaar zitten gezien prestaties, dan is erbij komen nog te doen, maar er voorbij niet. Zeker niet als er maar één DRS zone is, het rechte stuk te kort is en er een snelle bocht volgt na het rechte stuk, waardoor uitremmen ook daar onmogelijk is. En banden het ook zo goed houden.JPtjeeNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:50:
[...]
Is dat zo? De McLaren is de afgelopen races veel sterker geweest. Eerlijk gezegd: ik had vanochtend echt verwacht dat McLaren er op performance voorbij zou gaan. Vorig jaar had ik je gelijk gegeven.
Dit was een race als vroeger zonder DRS, vooraan alleen actie tijdens de start en pitstops.
[ Voor 5% gewijzigd door Charles Hill op 06-04-2025 12:57 ]
Hij is natuurlijk wel redelijk sterk gedrild. Plukt die nu de vruchten van
McLaren helpt ook weer in zijn voordeel met een vage pitstop strategie en “papaya rules”…Joris748 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:53:
Verstappen heeft de hele race geen 0,1 seconde per ronde harder gereden dan nodig was. Dan controleer je de race maximaal.
Erg indrukwekkende overwinning. Maar zonder pole position en goede start niet mogelijk geweest.
Mijn boefje is liev!
Hij heeft zo hard gereden als hij kan, zonder de banden op te rijden. Daarmee is hij snel genoeg om de McLarens achter zich te houden, want inhalen op deze baan is bijna onmogelijk. De reden waarom deze race zo is gelopen is om hoe F1 auto's zijn.Joris748 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:53:
Verstappen heeft de hele race geen 0,1 seconde per ronde harder gereden dan nodig was. Dan controleer je de race maximaal.
Het is een stelling die je onmogelijk kunt maken. Je kan geen vergelijking maken tussen mensen die in verschillende periodes hebben geracet, nog meer omdat Senna veel te vroeg is heen gegaan. Je kan ook niet zeggen dat Max beter is omdat hij ook nog eens goed is in simracing, iets wat niet eens bestond, al zeker niet op dat niveau, in de tijd van Senna of zelfs een Schumacher bijvoorbeeld.CryptoNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:32:
[...]
Hij is beter dan Senna. Wat hij op de baan doet herhaalt hij ook nog eens bij die simraces. Redelijk bizar, want daar rijd iedereen met dezelfde auto meestal
In een sport die altijd evolueert is er niet iets zoals de beste aller tijden, want er is geen definitie van beste. Dat kan simpelweg niet.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
An zoch ging er niet perse wat mis. Horner gaf wel aan dat de tweelingbroers, die beide nr 1 mechanic zijn, en ook een plekje in de pitcrew hebben, niet daar waren i.v.m. prive omstandigheden. Dat betekende dus ook dat er twee "reserves" in de pitcrew zaten, en dan is de kans vrij groot dat je een langzamere pitstop doet. En zoals Horner ook zei hadden ze het geluk dat die van McLaren ook traag was.Arjan90 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:23:
Maar wat ging er nou mis bij de pistop van Verstappen? Norris had er niet langszij moeten mogen komen.
En Calum Nicholas is er dit jaar natuurlijk ook niet meer bij. Die was ook altijd gebrand op een snelle stop. En Jonathan Wheatley ging over de pitcrew. Samenstelling, trainen, .... En die is er sinds dit jaar dus ook niet meer. Kan allemaal betekenen dat ze weer in een ritme moeten komen. Andere monteurs (want altijd wel wat wissels tussen seizoenen v.w.b. monteurs die "mee gaan"); Iemand anders die over de pitcrew gaat; Andere "lollipop" (Richard Wolverson heeft dat jaren gedaan, maar die is nu gepromoveerd en zit aan de pitmuur en gaat juist nu over de crew. Chris Gent die anders de front jack deed is nu de lollipop, dus ook weer een andere frontjack, .... Zelfs met dezelfde monteurs on track zou er dus een flinke verschuiving zijn).
Het antwoord op SKY van Jacques Villeneuve vind ik een hele mooie op de commentaren waarom ze deze strategie hebben gekozen en geen andere: ze hadden de race moeten kijken die wij zien.JB schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:59:
[...]
McLaren helpt ook weer in zijn voordeel met een vage pitstop strategie en “papaya rules”…
Met andere woorden; achteraf is makkelijk oordelen dat dit niet de juiste strategie was.
Niet alleen achteraf. Palmer zat beide keren meteen vol verbazing. Zowel de overduidelijke dummy (kon nooit want zou in verkeer uit komen) als het meegaan met Verstappen. Of dus eigenlijk andersom, Red Bull wist blijkbaar dat Norris direct die ronde later zou gaan (aldus Horner).Charles Hill schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:04:
[...]
Het antwoord op SKY van Jacques Villeneuve vind ik een hele mooie op de commentaren waarom ze deze strategie hebben gekozen en geen andere: ze hadden de race moeten kijken die wij zien.
Met andere woorden; achteraf is makkelijk oordelen dat dit niet de juiste strategie was.
Of zoals Palmer zei "McLaren had twee kogels en schiet twee keer mis". Het is zo vaak gegaan over Red Bull die geen tweede coureur heeft om strategisch een rol te spelen. En McLaren verprutst hun kans volledig. Als je Piastri dan redelijk vroeg laat pitten laat Norris dan wat langer doorrijden. Dan moet Red Bull kiezen of ze de undercut beschermen of met Norris mee gaan. En heeft McLaren zelf altijd een auto met een afwijkende strategie die wellicht beter uit pakt (versere banden aan het eind en kans op inhalen of zelfs direct een overcut? als ze de snelheid wel hadden in de eerste stint; Vs dan een standaard undercut). Maar in de plaats kiest McLaren ervoor om de ronde na elkaar te pitten waardoor het hun 0 voordeel oplevert strategisch. Zelfde leeftijd banden etc. Enige dat Norris heeft gedaan is beschermen tegen een undercut van zijn eigen teamgenoot. Terwijl je toch zou verwachte dat McLaren de race wilt winnen.
Nog los van dat ze later toen Piastri sneller was / leek hadden kunnen wisselen. Kon die Verstappen niet langs konden ze altijd nog terug wisselen (doet die dat niet laat je de volgende race dat Piastri on merrit voor Norris rijdt wel merken wie de baas is met een fucked up pitstop), kon Piastri Verstappen wel langs had je als team een win, en stond je 1-2 in het WDC, maar Piastri dan wel eerste (gelijke punten, maar Piastri twee wins vs één van Nowins (pun intended
Andersom zal niet iedereen die vanaf jonge leeftijd gaat karten en dan in de juniorklasse komt hetzelfde kunnen als Max. Max heeft gewoon talent gecombineerd met een ultieme carrière om daar ook gebruik van te maken.Arthur345 schreef op zondag 6 april 2025 @ 12:47:
[...]
Dus als hij niet was begonnen in de karts vanaf jonge leeftijd en daarna naar juniorklasse had die hetzelfde gekund?
Denk het niet.
En daarbij denkt ie ook snel en reageert daarop. Zoals bij dat pit-incident, waarbij Norris hem er langs probeert te zetten. Max weet dat ie de racelijn heeft en dat ie Norris dus niet de kans moet geven om ook op de racelijn te komen. Zolang Norris er nog naast zit moet ie Max voor laten gaan en Max maakt daar weer goed gebruik van. En nog beter zie je dat bij zijn poleronde waarbij hij keer op keer op het randje zit, maar wel de auto rechtuit houdt en de pole pakt.
[removed]
Hij liet het gat de hele race net groot genoeg om Norris uit de DRS, maar in de vuile lucht te houden.
Finish lijn is achteraan de grid op SuzukaHollowGamer schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:54:
Ben ik de enige die niet snapte waarom de rijders afremde bij de finish lijn? Die ligt namelijk iets verder toch?
(Zie ook het finish vlaggetje in de TS)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 06-04-2025 13:43 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Dan is er volgens die definitie ook geen GOAT in de NBA? Ik betwijfel dat, maar snap wel wat je zegt. Wat ook meespeelt is natuurlijk dat mensen het meeste in het moment leven en alweer vergeten zijn hoe goed iemand anders in het verleden was. Vergelijkbaar met een show waarbij iemand die aan het einde mag optreden meer kans heeft om te winnen omdat het vers in het geheugen ligt.Blokker_1999 schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:02:
[...]
Het is een stelling die je onmogelijk kunt maken. Je kan geen vergelijking maken tussen mensen die in verschillende periodes hebben geracet, nog meer omdat Senna veel te vroeg is heen gegaan. Je kan ook niet zeggen dat Max beter is omdat hij ook nog eens goed is in simracing, iets wat niet eens bestond, al zeker niet op dat niveau, in de tijd van Senna of zelfs een Schumacher bijvoorbeeld.
In een sport die altijd evolueert is er niet iets zoals de beste aller tijden, want er is geen definitie van beste. Dat kan simpelweg niet.
Chocoball schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:43:
"That's a wrap" jongensde RB21 is volgende week weer donkerblauw..
[Afbeelding]

Wel bijzonder dat de wagen wrappen, aangezien ze sommige delen juist niet wrappen/kleuren. Scheelt toch weer een paar grammen zou je zeggen om geen wrap te gebruiken. Anderzijds, veel te kostbaar om een complete wagen te maken voor één race.
En het is een fly away race, waar de auto rechtstreeks van het vorige circuit heen gaat.Aardappelbakker schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:49:
[...]
![]()
![]()
![]()
Wel bijzonder dat de wagen wrappen, aangezien ze sommige delen juist niet wrappen/kleuren. Scheelt toch weer een paar grammen zou je zeggen om geen wrap te gebruiken. Anderzijds, veel te kostbaar om een complete wagen te maken voor één race.
Je hebt dus geen tijd of mogelijkheid om em even rustig in de fabriek over te spuiten
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit is uiteraard de racing bullChocoball schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:43:
"That's a wrap" jongensde RB21 is volgende week weer donkerblauw..
[Afbeelding]
Gezien de baan, waar niemand echt van wist hoe de banden zich zouden gaan houden omdat niemand long runs heeft kunnen doen dit weekend, de veranderende weersomstandigheden (wind, regen, koel weer), de lage temperatuur van de baan zelf waardoor een poging tot een undercut maar weinig uithaalde, hoe dicht medium en hard banden bij elkaar lagen, hoe snel iedereen was waardoor het zoeken was naar gaten in het verkeer, en dat de strategie van Antonelli niet geweldig heeft uitgepakt, is uiteindelijk 6de geworden achter Russell, denk ik niet dat McLaren zoveel meer had kunnen winnen.RobertMe schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:19:
[...]
Niet alleen achteraf. Palmer zat beide keren meteen vol verbazing. Zowel de overduidelijke dummy (kon nooit want zou in verkeer uit komen) als het meegaan met Verstappen. Of dus eigenlijk andersom, Red Bull wist blijkbaar dat Norris direct die ronde later zou gaan (aldus Horner).
Of zoals Palmer zei "McLaren had twee kogels en schiet twee keer mis". Het is zo vaak gegaan over Red Bull die geen tweede coureur heeft om strategisch een rol te spelen. En McLaren verprutst hun kans volledig. Als je Piastri dan redelijk vroeg laat pitten laat Norris dan wat langer doorrijden. Dan moet Red Bull kiezen of ze de undercut beschermen of met Norris mee gaan. En heeft McLaren zelf altijd een auto met een afwijkende strategie die wellicht beter uit pakt (versere banden aan het eind en kans op inhalen of zelfs direct een overcut? als ze de snelheid wel hadden in de eerste stint; Vs dan een standaard undercut). Maar in de plaats kiest McLaren ervoor om de ronde na elkaar te pitten waardoor het hun 0 voordeel oplevert strategisch. Zelfde leeftijd banden etc. Enige dat Norris heeft gedaan is beschermen tegen een undercut van zijn eigen teamgenoot. Terwijl je toch zou verwachte dat McLaren de race wilt winnen.
Nog los van dat ze later toen Piastri sneller was / leek hadden kunnen wisselen. Kon die Verstappen niet langs konden ze altijd nog terug wisselen (doet die dat niet laat je de volgende race dat Piastri on merrit voor Norris rijdt wel merken wie de baas is met een fucked up pitstop), kon Piastri Verstappen wel langs had je als team een win, en stond je 1-2 in het WDC, maar Piastri dan wel eerste (gelijke punten, maar Piastri twee wins vs één van Nowins (pun intended)).
En al was Piastri wat sneller, die was er ook niet voorbij gekomen. Iemand kan een paar rondes aanvallen, maar moet daarna ook de banden weer laten koelen. En aanvallen is in dit geval drukken zetten in de hoop dat de ander een fout maakt. De enige aanval waarbij de auto dichtbij kon komen is het rechte stuk, maar is met de batterij op te vangen. Daar wist Verstappen Norris buiten DRS te houden. Daarbij is op het rechte stuk uitremmen niet mogelijk omdat de Red Bull daar te snel is en het ingaan van de bocht met hoge snelheid gaat. En op 2 tienden achter een andere auto hangen tijdens bochten kan niet, dan valt de druk weg en is de auto onbestuurbaar.
Ik denk dat met deze tactiek McLaren voor een zekere 2-3 is gegaan, en de hoop op een fout van Verstappen om te kunnen winnen. De rest was gokken geweest en mogelijk niet 2 podiumplaatsen. Dit is bijna maximale punten voor de constructeurstitel.
Ik denk overigens niet dat Norris zijn tactiek hoeft aan te passen op Piastri, of andersom. Ik vermoed dat hun 'race' wordt gereden tijdens de kwalificatie en de start. Er werd ook tijdens de race gezegd tegen Piastri dat deze race voor Norris is, en Piastri accepteerde dat ook gewoon.
Maar goed, dit is allemaal achteraf zonder hun echte overwegingen tijdens de race. Niemand verteld alles, kan ik de toekomst gebruikt worden.
Ik denk dat zelfs als we een raket achter op zijn auto schroeven om hem wat extra power te geven en hij een snaarstrak kapsel zou nemen, dat hij nog niet in het raamwerk zit, dat hij nog geen gelikte performance zou leveren.pilskes schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:28:
Rukker van de dag: Lance Stroll!
een treffende spreuk
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |