[F1 2025] Race 2 GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 61.350 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-05 21:36
TinusXIII schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Het gaat mij erom hoe het gebracht wordt.

Lawson exit, punt.
Dat is inderdaad niet kloppend. Heeft dan ook niet het hele artikel gelezen van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 08:02

sjaool

Every life should have 9 cats

Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:56:
In het ene nieuwsbericht lees je dat Lawson in Suzuka naast Verstappen zit, in het andere dat het stoeltje van Lawson niet meer zeker is omdat er 2 coureurs moeten zijn om de punten binnen te halen. Wat we wel weten is dat komende week een spoedoverleg bij Red Bull plaatsvindt om het gat te verkleinen en nog niet de handdoek in de ring te gooien. Verstappen zegt dat de problemen dieper liggen namelijk bij de wagen en niet zozeer het personeelsbestand.
Ach, dat is de pers. Dit soort berichten over Liam en Yuki genereert clicks.
Dat er gepraat gaat worden is natuurlijk wel duidelijk.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

Winkiller

De Mopperpot

Speedster schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Max is snel alleen, zijn team zuigt aan alle kanten.
Max moet het dit jaar weer helemaal alleen doen.

Zonder Newey, zonder een teamgenoot die er iets van kan bakken.

Gelukkig hebben "we" de FIA nog, die te pas en te onpas met DSQ'S strooit.
Ondanks dat deze opmerking een beetje over de top is, wat een waardeloze race, super saai :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
pjottum schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:21:
Wat een azijnpis hier.

Kunnen we niet blij zijn dat Max p2 staat met een auto waarvan bekend is dat ie later dit jaar competetiever wordt (Barcelona)? Hij reed gisteren op het podium, vandaag net ernaast? Zat binnen de 0.2 van Pole? Sprint Q binnen 0.02 van Pole?

Ik kan een enorme zeikerd zijn, maar met minder dan 10 procent van het seizoen onder de wielen alles al in het putje gooien is zelfs voor mij extreem. Alsof je date mislukt als je bij binnenkomst in het restaurant niet meteen fourth base hebt. Alsof je bij het inrijden van de parkeergarage geen kaartje wil. Alsof je een gratis PS5 krijgt met 100 spellen maar geen Mario Kart. Pff.
Geen azijn zeikerij, maar ik denk dat het 2023 all over wordt, maar dan voor Mc Laren. Ik sla dit jaar overigens over en kijk 2026 pas weer, maar ik volg het verder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:44

Animal_X

Rodin

Ik gun het Yuki maar ik ben bang dat de RB op dit moment beter is dan de RBR... Ik zou Max wel eens een rondje in de RB willen zien doen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:53
desalniettemin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Geen azijn zeikerij, maar ik denk dat het 2023 all over wordt, maar dan voor Mc Laren. Ik sla dit jaar overigens over en kijk 2026 pas weer, maar ik volg het verder wel.
Daarvoor is het veld teveel aan elkaar gewaagd. Zo dominant als Verstappen en RBR dat jaar waren, zie ik niet gebeuren. De McLaren met lege tanks gaat niet lekker. Er hoeft maar 1 team met een betere update te komen en het voordeel van McLaren in de race is weg.

Ik ben wel benieuwd naar Piastri, schat zijn titelkansen hoger in dan die van Norris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:56
Joris748 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:41:
[...]

De problemen bij RBR zijn fundamenteler, die zitten in de auto. Een rijderswissel gaat daar geen enkele verbetering in brengen. We weten allemaal wat Lawson kan. Ga je een rijder wisselen, dan krijgt die alleen maar een nog zwaardere last op zijn schouders. Dan stop je twee coureurs (Lawson en zijn opvolger) in de gehaktmolen.
Ja, dat denk ik ook wel. Maar de andere optie is Lawson het hele seizoen achteraan te laten rijden terwijl je teamgenoot vooraan meedoet. Dat lijkt mij mentaal ook niet lekker voor een jonge rijder.
Misschien dat Yuki toch beter met de auto kan rijden en mee kan doen in de top 10. Maar dat weet je alleen als je de rijders wisselt. Het blijft koffiedik kijken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Joris748 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Daarvoor is het veld teveel aan elkaar gewaagd. Zo dominant als Verstappen en RBR dat jaar waren, zie ik niet gebeuren. De McLaren met lege tanks gaat niet lekker. Er hoeft maar 1 team met een betere update te komen en het voordeel van McLaren in de race is weg.

Ik ben wel benieuwd naar Piastri, schat zijn titelkansen hoger in dan die van Norris.
Als je kijkt naar het gat, waarbij het ook nog eens de vraag is of beide McLarens met zo'n voorsprong wel op maximaal reden of de motor en andere onderdelen wat konden sparen, dan is dat behoorlijk. Russell kwam niet dichterbij, en ik vermoed dat dat niet een keuze van Russell was 😉 Het gat naar Verstappen was op een gegeven moment zelfs 20 sec.

En uiteraard kan een goede update zorgen voor een gelijker veld. Maar McLaren zit ondertussen ook niet stil, die zoeken ook door naar tienden. De rest moet hun eerst bijhalen, daarna nog er voorbij. Want op deze manier duurt het niet lang voordat beide McLaren coureurs op 1 en 2 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:56
pjottum schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:21:
Wat een azijnpis hier.

Kunnen we niet blij zijn dat Max p2 staat met een auto waarvan bekend is dat ie later dit jaar competetiever wordt (Barcelona)? Hij reed gisteren op het podium, vandaag net ernaast? Zat binnen de 0.2 van Pole? Sprint Q binnen 0.02 van Pole?

Ik kan een enorme zeikerd zijn, maar met minder dan 10 procent van het seizoen onder de wielen alles al in het putje gooien is zelfs voor mij extreem. Alsof je date mislukt als je bij binnenkomst in het restaurant niet meteen fourth base hebt. Alsof je bij het inrijden van de parkeergarage geen kaartje wil. Alsof je een gratis PS5 krijgt met 100 spellen maar geen Mario Kart. Pff.
Je kan het ook realistisch noemen. Sommige mensen doen net alsof het een probleem van dit seizoen is. Volgens mij klaagt Verstappen al een jaar over de auto en zelfs na de winterstop lijken de meeste problemen nog steeds aanwezig te zijn. Zou er daarom ook niet zomaar vanuit gaan dat alles anders is in Spanje (Red Bull heeft zelf nu namelijk ook gewoon een flexwing). Het geeft mij niet direct vertrouwen dat hetzelfde team ineens met een magische update komt. Leuk dat je dicht in de buurt van de pole zit, maar vandaag verlies je met 16 seconden op een baan waar je vorig jaar dominant was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:30
Jammer van de typvoutjes

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:24

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kevlar01 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:02:
Liam verdient nog een kans. Het is naar mijn mening nog te vroeg om Yuki er in te zetten. Wat als Yuki ook er niks van bakt, doordat de auto te specifiek is op dit moment?
Juist doordat het nu niet zo goed gaat met Lawson, zijn ze er bij RBR denk ik op gebrand om verschillende setups te proberen en de auto zodanig te ontwikkelen dat deze beter gaat worden.

Daarnaast kent Lawson Suzuka een stuk beter, en Bahrein wat daarna komt ook (o.a. door de recente testdagen).
Het helpt ook niet mee dat het hele veld binnen 1,5 seconde zit, het is ontzettend close dit jaar.

In de jaren 2014-2017 was het verschil tussen pole en P6 1,5 seconden, nu sta je daarmee laatste.
Eindelijk een zinnige reactie mbt tot de hele situatie. Hulde :)

Tenzij je Max Verstappen heet heb je tijd nodig om aan een auto te wennen, waar de limiet ligt, wat de verschillende tools doen. En dan nog snappen wat welke setup aanpassing welke gevolgen geeft. Max is nu zelf ook nog zoekende. Liam leert ook van iedere meter, het team leert van iedere meter. Nu de juiste dingen daarmee doen. Geduld is een schone zaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-03-2025 16:29 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
Speedster schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:07:
Gelukkig hebben "we" de FIA nog, die te pas en te onpas met DSQ'S strooit.
Dan ben ik vooral benieuwd naar recente voorbeelden van al die ongepaste diskwalificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:42
Alfa Novanta schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Tenzij je Max Verstappen heet heb je tijd nodig om aan een auto te wennen, waar de limiet ligt, wat de verschillende tools doen. En dan nog snappen wat welke setup aanpassing welke gevolgen geeft. Max is nu zelf ook nog zoekende. Liam leert ook van iedere meter, het team leert van iedere meter. Nu de juiste dingen daarmee doen. Geduld is een schone zaak.
Tell that to olly, Isaac en kimi. Zoals jij het zegt gaan zij straks gp’s winnen. Liam faalt hard. Hij heeft in Abu Dhabi in de rb20 gezeten, en heeft in Bahrein in de rb21 gezeten. Hij hoort te gassen en minimaal vlak achter Kimi te zitten (want Max achter Russel). Ik was positief over Liam maar wat hij laat zien kan echt niet. Checo kon in de race tenminste nog naar voren komen.

We zeggen nog steeds dat de auto een brok ellende is in dit topic maar Max blijft maar herhalen dat de auto comfortabel is, alleen niet snel. Heel ander geluid dan vorig jaar. Nog twee races en dan vinden ze snelheid zegt Marko. Hopelijk kan Max de verliezen blijven minimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 18:54

-tom-562

Oliesjeik

GP33 is net zoals de Telegraaf. Pulp.

Ik heb net de samenvatting van 30 minuten terug gekeken. Aardige race. Kon wel genieten van Haas, die hebben echt stappen gemaakt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:15
Zonder je kleine broertje mag je niet weg, Kimi achterop bij Russel.
https://x.com/F1/status/1903517282111811989

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alfa Novanta schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Ik kijk er doodsimpel naar, tenzij je niet tot de top 5 teams behoort, heb je gewoon 2 drivers nodig die vooraan mee kunnen doen. Piastri/Norris, Ham/Lec, Rus/Anto, mag je misschien tiende achter je teamgenoot zitten maar zulke teams zijn basis top10 materiaal.

Geduld is na 5 races marginale kans te hebben op de WCC, natuurlijk pik je nu wat gelukjes op door Ferrari (en vorige race), maar dat zijn secondaire zaken waar je primair je puntjes moet gaan pakken daar waar nodig. Als jij door een Kick wordt ingehaald in een RBR... Nee, dat noem ik geen geduld, dat noem ik een slechte keuze van RBR om weer iemand in de auto te zetten die simpel niet goed genoeg is voor deze auto.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:51
desalniettemin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:50:
Voorlopig rijden ze slechts enkele seconden voor de rest uit, zolang ze geen vrije pitstop hebben kan vanalles gebeuren.

Valt me eerlijk gezegd tegen van ze, Max was met deze bak 30s+ los gereden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:31:
[...]

Voorlopig rijden ze slechts enkele seconden voor de rest uit, zolang ze geen vrije pitstop hebben kan vanalles gebeuren.

Valt me eerlijk gezegd tegen van ze, Max was met deze bak 30s+ los gereden.
Misschien hebben ze wel heel netjes gepaced omdat niemand op voorhand de bandendegradatie durft in te schatten in de tweede race van het jaar (eigenlijk de eerste droge)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik tag mezelf even;

Want ik moet mijn excuses aanbieden, dit nieuws is blijkbaar geen waarheid en de website lijkt nep nieuws te verspreiden en dat was zeker niet mijn bedoeling! :o..

Wat Red Bull uiteindelijk gaat besluiten uit dat nood overleg is voor ons allen nog een raadsel :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:15
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Ik tag mezelf even;

Want ik moet mijn excuses aanbieden, dit nieuws is blijkbaar geen waarheid en de website lijkt nep nieuws te verspreiden en dat was zeker niet mijn bedoeling! :o..

Wat Red Bull uiteindelijk gaat besluiten uit dat nood overleg is voor ons allen nog een raadsel :)
Ze moeten wat he met die clickbait titels.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Ik tag mezelf even;

Ook op die website stond niet dat het zeker is, de nuance stond verderop in de tekst. En het klopt dat als baas beslist, het ook gebeurd.

In hoeverre het nu al speelt is de vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 20:15
BiaggioLuciano schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Dezelfde Tsunoda die uit de punten viel na een ontploffende voorvleugel en die voor de Hadjar reed die punten verloor door een onnodige pitstop uiteindelijk. Hij is echt niet slecht hoor
Ik zeg ook niet dat Tsunoda slecht is maar er wordt gedaan alsof Tsunoda zo geweldig is. Vond dat afgelopen seizoen wel meevallen toen Lawson bij hem in het team zat. Van mij mag Tsunoda het laten zien maar zodra hij weer begint te janken op de boordradio omdat het hem ook niet lukt moet het meteen klaar zijn met hem.
SinergyX schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Ik kijk er doodsimpel naar, tenzij je niet tot de top 5 teams behoort, heb je gewoon 2 drivers nodig die vooraan mee kunnen doen. Piastri/Norris, Ham/Lec, Rus/Anto, mag je misschien tiende achter je teamgenoot zitten maar zulke teams zijn basis top10 materiaal.

Geduld is na 5 races marginale kans te hebben op de WCC, natuurlijk pik je nu wat gelukjes op door Ferrari (en vorige race), maar dat zijn secondaire zaken waar je primair je puntjes moet gaan pakken daar waar nodig. Als jij door een Kick wordt ingehaald in een RBR... Nee, dat noem ik geen geduld, dat noem ik een slechte keuze van RBR om weer iemand in de auto te zetten die simpel niet goed genoeg is voor deze auto.
Maar wie ga je dan in die auto zetten? Perez, Gasly en Albon lukte het ook niet, zijn die dan zo slecht? De auto is gewoon ruk en dat was al toen Newey er nog rondliep.

[ Voor 43% gewijzigd door Lekker Ventje op 23-03-2025 19:40 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Lekker Ventje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:37:
Maar wie ga je dan in die auto zetten? Perez, Gasly en Albon lukte het ook niet, zijn die dan zo slecht? De auto is gewoon ruk en dat was al toen Newey er nog rondliep.
Tsunoda gaat net zo hard falen in die bak, RedBull heeft Max en dat is een zegen maar ook een vloek. Te weinig urgentie om de wagen echt te verbeteren, andere coureurs halen er geen punten in.

Als Max eind dit jaar naar Mercedes zou gaan is het team klaar, achterhoedemateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Zullen ze Ricardo in het zitje gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Technofreakz schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:55:
Die is inmiddels, meer dan terecht, van zijn tweede formule 1 pensioen aan het genieten en moet lekker Down Under in een Holden ute donuts gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Zou het wel grappig vinden als ze Jos erin zetten, alleen een Verstappen kan die tractor aan blijkbaar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:15
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:06:
[...]

Zou het wel grappig vinden als ze Jos erin zetten, alleen een Verstappen kan die tractor aan blijkbaar... :P
Tractor? /insert Grindbak Jos grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHMEPRzEdcAka6OWW5W5fxHquhE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZP851QeelBlzcoAegsaoR1N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wRi9VOdqpj2hwsgOeRxLg-y1iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Ja6g8chmeB3a6unsRNae0XF.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 15:08
Dat zou ultiem belachelijk zijn. Sowieso nu al switchen zou nergens op slaan, maar goed... Dat je dan nog Tsunoda en Lawson swapt om eens te kijken wat hij doet in de VCARB en of Tsunoda ook nergens is in de Red Bull, die kronkel kan ik ergens in de verte nog snappen. Maar lees nu ook verhalen over Lawson helemaal exit, Tsunoda naar RBR en Colapinto naar VCARB. Op die manier kan je nog wel 20 extra 'talenten' aan je junior programma toevoegen, want als ze allemaal na 2 slechte races in een slecht handelbare auto afgeserveerd worden hou je niemand meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Wie is Ricardo?
spoiler:
:+

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
The_Admin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Dat zou ultiem belachelijk zijn. Sowieso nu al switchen zou nergens op slaan, maar goed... Dat je dan nog Tsunoda en Lawson swapt om eens te kijken wat hij doet in de VCARB en of Tsunoda ook nergens is in de Red Bull, die kronkel kan ik ergens in de verte nog snappen. Maar lees nu ook verhalen over Lawson helemaal exit, Tsunoda naar RBR en Colapinto naar VCARB. Op die manier kan je nog wel 20 extra 'talenten' aan je junior programma toevoegen, want als ze allemaal na 2 slechte races in een slecht handelbare auto afgeserveerd worden hou je niemand meer over.
Een kat in het nauw kan rare sprongen maken. Laten we hopen dat Liam toch wel wat meer tijd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Toto kreeg uiteindelijk helemaal gelijk met zijn voorspelling dat Antonelli op de zesde plaats zou eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
The_Admin schreef op zondag 23 maart 2025 @ 20:15:
Op die manier kan je nog wel 20 extra 'talenten' aan je junior programma toevoegen, want als ze allemaal na 2 slechte races in een slecht handelbare auto afgeserveerd worden hou je niemand meer over.
Er is een limiet van 4 rijders per team per seizoen, ontheffing alleen mogelijk bij echte problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Waarom zouden ze Hamilton zijn race engineer daar in hijsen? :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:06
sjaool schreef op zondag 23 maart 2025 @ 15:44:
[...]

Ach, dat is de pers. Dit soort berichten over Liam en Yuki genereert clicks.
Dat er gepraat gaat worden is natuurlijk wel duidelijk.
Over clicks gesproken, hoewel het gesprek in Milton Keynes nog gevoerd moeten worden weet motorsport.com al kandidaat nummer 3 te melden. Bij Red Bull gaat Lawson eruit, Tsunoda komt in zijn plaats en Colapinto komt in de Racing Bulls als het tenminste Alpine en Williams zover krijgt. Het moet niet gekker worden.

Ik wacht wel lekker de offciële berichtgeving van Red Bull af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:03:
Bij Red Bull gaat Lawson eruit, Tsunoda komt in zijn plaats en Colapinto komt in de Racing Bulls als het tenminste Alpine en Williams zover krijgt. Het moet niet gekker worden.
Als volgens jou FOM nu ook al de intro voor de reserves heeft opgenomen, dan doen ze als dit gebeurt volgend jaar al alle reserves in alle teamkits opnemen. (En het jaar erna alle 22 vaste coureurs + reserves alvast in alle 11 de pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 20:39
Tsunoda is een geweldige coureur en een teamplayer. Lawson is niks speciaals en heeft geen vrienden in de paddock. Verder heeft Tsunoda al ontzettend veel strijdlust tijdens het rijden en als je hem Suzuka laat rijden zal hij de meest gemotiveerde rijder van het veld zijn.
De statistieken zijn niet in zijn voordeel omdat vorig jaar Lawson werd voorgetrokken en dit jaar het team grote steken heeft laat vallen, maar bij eerlijk vergelijk zoals kwalificaties of regenraces heeft hij duidelijk laten zien wie de betere rijder is.
Tsunoda kan agressief rijden, laat remmen en heeft bovengemiddeld veel controle over de auto’s. Hij is zelfkritisch, eerlijk en werkt hard. Allemaal precies wat de tweede RBR-wagen nodig heeft.
Dat Lawson zo onderuit is gegaan is een mooie reden voor Horner om zonder al te veel gezichtsverlies toch Tsunoda te kunnen promoveren. Voor de marketing was Lawson misschien beter om in de auto te hebben in Australië en misschien China, maar die races zijn toch al geweest.

Maar goed, we weten allemaal dat RBR weinig waarde hecht aan willen winnen en het juiste doen. Sponsoren zijn veel belangrijker voor ze. Hopelijk heeft Honda er een leuke zak geld voor over om hem in Japan te laten rijden, dan verwacht ik dat het ineens een makkelijke beslissing is.

Ike, Yuki, ganbare *O*

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Chocoball schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:03:
[...]

Over clicks gesproken, hoewel het gesprek in Milton Keynes nog gevoerd moeten worden weet motorsport.com al kandidaat nummer 3 te melden. Bij Red Bull gaat Lawson eruit, Tsunoda komt in zijn plaats en Colapinto komt in de Racing Bulls als het tenminste Alpine en Williams zover krijgt. Het moet niet gekker worden.

Ik wacht wel lekker de offciële berichtgeving van Red Bull af. :)
Dat wordt wel een heel erg glazen bol verhaal. Alles van vorig seizoen wordt erin gegooid.

Alsof RBR zoveel gaat betalen voor een nieuwe coureur. Als er al iets gaat gebeuren is het een rijderswissel. Geen idee tot wanneer het contract loopt van Tsunoda. Als dat nog een jaar loopt, dan is het nul risico hem tijdelijk in een RBR te zetten. Zelfde geldt verbaasd hij iedereen en doet hij alles goed, dan hebben ze een meer ervaren coureur in een RBR en 2 jonkies in de RB. Kan RBR volgend seizoen opnieuw beslissingen nemen. En dat zonder een cent extra kwijt te zijn.

Maar ook dat is voorbarig. Ze weten het alleen bij RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hulkenberg in de RBR zou ik ook tof vinden. Gaat helaas niet gebeuren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Als volgens jou FOM nu ook al de intro voor de reserves heeft opgenomen, dan doen ze als dit gebeurt volgend jaar al alle reserves in alle teamkits opnemen. (En het jaar erna alle 22 vaste coureurs + reserves alvast in alle 11 de pakken).
Er is een behind the scenes video van de F1 opening titles waar in Bottas en Colapinto te zien zijn voor een opname maar in plaats van jouw suggestie volgens mij kunnen ze beter groene racepakken nemen dat is makkelijker achteraf inkleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Killjoy

Klingon lawn products

Charles Hill schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:30:
[Afbeelding]

Al vind ik dat Medium Verstappen op dit moment Max Verstappen hoort te zijn. Denk niet dat een andere coureur meer uit deze auto zou weten te halen dan Verstappen doet. Twee keer als derde team eindigen, waarvan een keer podium. En in de stand zelfs op een 2 plek!
Nee hoor. Het is precies hoe het hoort in de Verstappen dynastie. Jos is 'large', Max is 'medium' en Max jr. Is 'small' :+

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Ample Energy schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:11:
Tsunoda is een geweldige coureur en een teamplayer. Lawson is niks speciaals en heeft geen vrienden in de paddock. Verder heeft Tsunoda al ontzettend veel strijdlust tijdens het rijden en als je hem Suzuka laat rijden zal hij de meest gemotiveerde rijder van het veld zijn.
De statistieken zijn niet in zijn voordeel omdat vorig jaar Lawson werd voorgetrokken en dit jaar het team grote steken heeft laat vallen, maar bij eerlijk vergelijk zoals kwalificaties of regenraces heeft hij duidelijk laten zien wie de betere rijder is.
Tsunoda kan agressief rijden, laat remmen en heeft bovengemiddeld veel controle over de auto’s. Hij is zelfkritisch, eerlijk en werkt hard. Allemaal precies wat de tweede RBR-wagen nodig heeft.
Dat Lawson zo onderuit is gegaan is een mooie reden voor Horner om zonder al te veel gezichtsverlies toch Tsunoda te kunnen promoveren. Voor de marketing was Lawson misschien beter om in de auto te hebben in Australië en misschien China, maar die races zijn toch al geweest.

Maar goed, we weten allemaal dat RBR weinig waarde hecht aan willen winnen en het juiste doen. Sponsoren zijn veel belangrijker voor ze. Hopelijk heeft Honda er een leuke zak geld voor over om hem in Japan te laten rijden, dan verwacht ik dat het ineens een makkelijke beslissing is.

Ike, Yuki, ganbare *O*
Ik denk dat Yuki tegen het zelfde probleem aan zal lopen dat elke coureur heeft gehad die naast Max in de RB auto heeft gezeten.

De sweetspot van de auto ligt op een dus danig niveau dat je een uitmuntende coureur moet zijn wil je het optimale uit de auto halen.

Max is domweg te goed, de auto is te lastig, Max weet er mee te presteren, de 2e rijders van het team bijten hun tanden er op stuk.

Het is voor Red Bull een lastig, maak je een makkelijkere auto die voor meerdere typen coureurs goed te besturen is, waardoor Max misschien minder goed de grens van het mogelijke kan op zoeken en daardoor langzamer wordt, of hou je een lastige relatief moeilijke auto in stand er zorg je hier mee Max zijn WDC kansen in het vizier blijft houden....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 18:11
Wat mij betreft duidelijk dat Lawson niet goed genoeg is voor een top team. Het argument dat hij de baan niet kent is naar mijn mening onzin. Genoeg rijders die in verleden hebben aangeven een nieuwe baan binnen een paar rondes te kennen (daarnaast kunnen de rijders ook gewoon de baan thuis op de simulator leren). Tuurlijk het is sneu voor Lawson en tuurlijk heeft hij tijd nodig, maar overduidelijk dat hij niet genoeg om een stoeltje te verdienen bij de top 8 rijders van de wereld; en via deze weg is het dan helaas snel exit in de F1. Met een top 4 auto moet je gewoon minimaal 8e worden, lastig te besturen of niet.

Ik zie overigens Tsunoda ook ten onder gaan en die is daarnaast veel te moeilijk te managen. Maarja, je moet toch iets proberen. Daarom Colapinto binnenhalen zodat Hadjar of Colapinto nog een optie is voor de toekomst.

[ Voor 15% gewijzigd door talkatoo op 23-03-2025 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:06
Wat we nu wel weten is dat alles hoger dan p10 gewoon prima is voor iemand naast Max. Dat maakt de druk wel iets minder, want het gaat al gauw beter dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Eens wat anders dan MAX MAX MAX SUPERMAX.

Nico Huuuulkenberg, zijn super awesome start in de tractor: https://dubz.co/c/d34d7e Doet ook nog even een stukje grasmaaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Ok, nu snap ik Vasseurs opmerkingen over de regie die volledig "Drive to Survive" ging.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/not-shown-on-the-broadcast-it-was-hamilton-who-suggested-v0-2yuzifquaeqe1.jpeg?auto=webp&s=8acbb2e7cc38201ad0461061eab569545dbff924

In de uitzending zat het als een teamorder. Terwijl Hamilton het zelf voor stelde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-05 07:56
Ik hoorde zelfs een F1 commentator zeggen dat VER volgende race maar 'even' van auto moet wisselen. Dus van RBR > Racing Bulls 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
U123456 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:52:
Ik hoorde zelfs een F1 commentator zeggen dat VER volgende race maar 'even' van auto moet wisselen. Dus van RBR > Racing Bulls 😄
Want hoeveel punten heeft RB dit seizoen behaald in de races?

spoiler:
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:12
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:54:
[...]

Want hoeveel punten heeft RB dit seizoen behaald in de races?

spoiler:
0
Dat ligt toch vooral aan het team. Niet de auto of coureurs.

Zodra ze een strategie toepassen gaat het mis. Zoals wel vaker bij Yuki gebeurd is het dit jaar extra stuitend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:20:
[...]

Dat ligt toch vooral aan het team. Niet de auto of coureurs.

Zodra ze een strategie toepassen gaat het mis. Zoals wel vaker bij Yuki gebeurd is het dit jaar extra stuitend....
Exact mijn punt. Van auto wisselen kan niet, alleen van team. En de resultaten van RB zijn nog slechter dsn van RBR. En ja, dat komt door de strategie. Maar het hele strategie team meenemen naar RB zal lastig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:23:
[...]

Exact mijn punt. Van auto wisselen kan niet, alleen van team. En de resultaten van RB zijn nog slechter dsn van RBR. En ja, dat komt door de strategie. Maar het hele strategie team meenemen naar RB zal lastig zijn.
Het ging om het ruilen tijdens alleen een testsessie, dus Max op een vrijdagmorgen in een RBR, wat op zich niet zo onlogisch zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bullet NL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Het ging om het ruilen tijdens alleen een testsessie, dus Max op een vrijdagmorgen in een RBR, wat op zich niet zo onlogisch zou zijn....
Dat stukje context mistte dan in de post van @U123456. Het zou in ieder geval wel kunnen/reglementair mogen. Zie immers De Vries in Monza. Die had op vrijdag FP1 gereden bij denk Aston Martin? en op zaterdag invaller voor Albon bij Williams. En wel of geen rookie zal er niet toe doen. Verstappen die een FP1 bij RB rijdt zal echter uiteraard niet meetellen als rookie FP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:54
Die "maar Verstappen" whataboutismen zijn hier niet welkom.

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2025 10:11 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
Speedster schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:53:
[...]

1 kilo en 4mm erg benieuwd naar de reacties als Max op 4mm of 1 kilo een DSQ krijgt.
Regels zijn regels, die gelden voor Max net zo hard als voor Ferrari.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 08:54

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

1 kilo en 4mm erg benieuwd naar de reacties als Max op 4mm of 1 kilo een DSQ krijgt.
Je laat jezelf wel kennen.

Regels zijn regels.

En het was volgens mij zelfs 0.4 mm. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 23-03-2025 23:59 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Wat is dit voor onzin?
Regels overtreden is straf en dit is objectief vast te stellen. Waarom haal je Max erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
NotSoSteady schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:55:
[...]

Regels zijn regels, die gelden voor Max net zo hard als voor Ferrari.
De uitzondering bevestigd de regel. 4mm ok dat kan wel voordeel geven want de bolide te laag. 1 kilo op 800 kg is ridicuul. 1 kg geeft geen enkel voordeel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NotSoSteady
Speedster schreef op maandag 24 maart 2025 @ 00:00:
[...]

De uitzondering bevestigd de regel. 4mm ok dat kan wel voordeel geven want de bolide te laag. 1 kilo op 800 kg is ridicuul. 1 kg geeft geen enkel voordeel.
Dan voeg je 1 kilo aan ballast toe als het geen voordeel geeft, heb je deze problemen ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 08:54

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Wat een onzin. En 2 kg? Of misschien maar 1.5?

Er zitten hier veel Max fans die niet altijd even objectief zijn, iets wat je vaak genoeg aanhaalt, maar je laat je nu echt enorm kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 24-03-2025 00:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 17:15
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:33:
[...]

Dat stukje context mistte dan in de post van @U123456. Het zou in ieder geval wel kunnen/reglementair mogen. Zie immers De Vries in Monza. Die had op vrijdag FP1 gereden bij denk Aston Martin? en op zaterdag invaller voor Albon bij Williams. En wel of geen rookie zal er niet toe doen. Verstappen die een FP1 bij RB rijdt zal echter uiteraard niet meetellen als rookie FP1.
De sessies tijdens FP1 voor rookies zitten weldegelijk aan regels gebonden. Ten eerste wijst de FIA aan op welke banen dit van toepassing is. Ten tweede zitten hier verplichten aan voor de teams. Ze moeten hieraan voldoen. En een van de regels is dus dat ze een rookie gebruiken. En je behoudt de status van rookie als je maximaal 2 races hebt gereden. Max heeft iets meer dan 200 races gereden en is dus geen rookie meer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:12
[...]

Dat is 56 ronden lang 1kg voordeel :+

Maar als het weinig verschil maakt, waarom dan niet gewoon zorgen dat de auto 802kg weegt?

Spoiler: elke kilo maakt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:45:
Eens wat anders dan MAX MAX MAX SUPERMAX.

Nico Huuuulkenberg, zijn super awesome start in de tractor: https://dubz.co/c/d34d7e Doet ook nog even een stukje grasmaaien.
Volgens mij kreeg hij ook nog een flinke schouderduw waardoor hij door het gras moest en flink wat plaatsen verloor. Om het zeker te weten moet ik het camerasrtandpunt van boven de start terugkijken maar ik weet niet of ik dat nog wel wil. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Waarom? Deze regels gaan over waar de wagen aan moet voldoen na de race en zijn duidelijk omlijnd waardoor de straf niet discutabel is. Dat is wat anders met tijdstraffen die tijdens een race worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Robkazoe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 00:01:
[...]

De sessies tijdens FP1 voor rookies zitten weldegelijk aan regels gebonden. Ten eerste wijst de FIA aan op welke banen dit van toepassing is. Ten tweede zitten hier verplichten aan voor de teams. Ze moeten hieraan voldoen. En een van de regels is dus dat ze een rookie gebruiken.
En er is dus geen regel dat ze alleen maar rookies mogen gebruiken (of een reserve als de vaste coureur uitvalt). Ergo: niks zal RB tegen houden om Verstappen een FP1 te laten rijden. En de ene coureur die FP1 rijdt en de ander die de rest van het weekend rijdt zal prima kunnen/mogen. Immers mag na een rookie FP1 ook de vaste coureur weer rijden. En een invaller kan alleen zaterdag + zondag rijden (zelfs alleen de Q + race, FP3 niet verplicht). En een coureur kan zelfs voor 2 teams in 1 weekend rijden (zie De Vries die rookie FP1 sessie voor AM reed in Monza en op zaterdag + zondag inviel voor Albon).
En je behoudt de status van rookie als je maximaal 2 races hebt gereden. Max heeft iets meer dan 200 races gereden en is dus geen rookie meer.
Dat schrijf ik zelf toch ook. Dat Verstappen niet als rookie in aanmerking komt. Maar dat is vast nergens voor nodig. Alleen telt het dan uiteraard ook niet als een rookie sessie dus is niet voldaan aan die verplichting (waarvoor ze het hele jaar de tijd hebben).

Overigens denk ik niet dat er gereserveerde races / FP1s zijn waarbij een rookie mag rijden. Alleen besluiten vele teams dat in dezelfde weekenden te doen. En als ik zo eens mag gokken is de kans redelijk aanwezig dat volgend weekend Iwasa een rookie FP1 sessie in de RB doet. Thuisrace voor Honda en de Japanner, en in mijn herinnering heeft die al vaker toen een rookie FP1 gereden. (Kanttekening: nu is Japan de derde race van het seizoen en niet ver tegen het eind. Wellicht dat ze daarom niet wisselen omdat ze meer te leren hebben als team).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 11:46

SG

SG surft naar info hardewaren

talkatoo schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:08:
Wat mij betreft duidelijk dat Lawson niet goed genoeg is voor een top team. Het argument dat hij de baan niet kent is naar mijn mening onzin. Genoeg rijders die in verleden hebben aangeven een nieuwe baan binnen een paar rondes te kennen (daarnaast kunnen de rijders ook gewoon de baan thuis op de simulator leren). Tuurlijk het is sneu voor Lawson en tuurlijk heeft hij tijd nodig, maar overduidelijk dat hij niet genoeg om een stoeltje te verdienen bij de top 8 rijders van de wereld; en via deze weg is het dan helaas snel exit in de F1. Met een top 4 auto moet je gewoon minimaal 8e worden, lastig te besturen of niet.

Ik zie overigens Tsunoda ook ten onder gaan en die is daarnaast veel te moeilijk te managen. Maarja, je moet toch iets proberen. Daarom Colapinto binnenhalen zodat Hadjar of Colapinto nog een optie is voor de toekomst.
Nee Lawson is semi roekie die de 2 GP circuit niet kent. Maar de aankomende Japan Circuit wel. Heeft weinig test ervaring gehad.
En veld is zeer dicht bij elkaar. In 2022 en 2023 zit met seconde gewoon in de top 10.
Liam zal gemiddelde F1 driver die groeien moet. Yuki is ervaren en kan het iets beter doen.
Maar als Liam in de vcarb rb beter gaat dien dan Yuki in RB21 en Yuki zal ook moeten wennen aan die RB21. Dan wordt iets meer duidelijk wat voor onding die Wache er door gedrukt heeft. En Franse Alpine fibe krijg.
Als RB21 moeilijke auto is en eigenlijk 4de is zal je moeten kijken naar team dat 5de staat en tov dat zou Liam ivm de onervarenheid op enige afstand zitten. 2de rijder zal dan minder doen en omdat veld binnen 1sec zit kom je ergens onderaan. Dan de missende routine en moeilijkere 1st 2de GP nekt je dat wat harder. Als ze 2025 constructors willen halen hadden ze top curreur moeten halen. Hamilton moest ook wennen . Caflos is nog hard bezig te wennen aan Williams. Geheid dat die RB21 ook zou falen 1sr 2de race.
Helmut Marco is gewoon niet re-eel . Wat ze moeten hebben is 2de Max kaliber ervaren rijder die met moeilijke rij eigenschappen kan tacklen. En goed ingereden is met paar seasons. Nou die is er niet en hoe dan ook die constructors kunnen ze vergeten.
Tenzij upgrade RB21 beter drivable maken en racepace dichter naar de top brengt want zo kan no2 driver beter mee doen. En voor constructeurs zal top auto nodig hebben zodat no2 ook punten kan harken in p2 tot p6 punten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:33:
[...]

Een team mag in en vrije sessie zelf de coureurs bepalen, hypothetisch is het zo dat ze een x aantal tests vrij moeten houden voor rookies, maar ze mogen Max elke test sessie van auto laten wisselen tussen RB en RBR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59
Bullet NL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:26:
[...]

Hij zit al elke sessie in een RBR dus wat is er dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
uchiha tijntje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 00:01:
[...]

Wat een onzin. En 2 kg? Of misschien maar 1.5?

Er zitten hier veel Max fans die niet altijd even objectief zijn, iets wat je vaak genoeg aanhaalt, maar je laat je nu echt enorm kennen.
Je hebt gelijk. Ik was even te emotioneel over de DSQ's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar is Doohan op een ander front een rijzende ster. Na afgelopen weekend heeft hij al 4 strafpunten te pakken.

Chinese GP sprint 2025
Reason: Causing a collision with Gabriel Bortoleto
Expiry: March 22 2026

Chinese GP 2025
Reason: Forced Isack Hadjar off the track
Expiry: March 23 2026

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:42

JB

Cédric roelt!

Poh zo'n DSQ is toch wel een klap voor FER :X Aansluiting houden met de top wordt zo al meteen uitdagend. Ik dacht na zaterdag dat zij het te kloppen team waren, maar die auto deed het heel anders op zondag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:13:
Poh zo'n DSQ is toch wel een klap voor FER :X Aansluiting houden met de top wordt zo al meteen uitdagend.
Ze zijn nu al in gevecht met Williams :+. Wat erger klinkt dan het is, want Williams scoort dit jaar beter dan ze verschillende jaren terug deden (Albon heeft nu 12 punten, net zoveel als over heel 2024 als ik het goed gezien heb).
Ik dacht na zaterdag dat zij het te kloppen team waren, maar die auto deed het heel anders op zondag.
Weinig (/geen meer) FPs en aanpassingen doen na de sprint. Ferrari is een verkeerde weg ingeslagen met de wijzigingen tussen sprint en Q en daardoor dus snelheid verloren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bvanham
[...]

regel is regel. er is zelfs voor de weging een complete reservevleugel gemonteerd om de schijn van oneerlijkheid weg te halen met de afgebroken winglet van Leclerc. Toen was hij nog te licht dus hij was in het echt ws. nog lichter. Harde regels zijn nu net het enige objectieve middel om te straffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Bvanham schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:48:
[...]

regel is regel. er is zelfs voor de weging een complete reservevleugel gemonteerd om de schijn van oneerlijkheid weg te halen met de afgebroken winglet van Leclerc. Toen was hij nog te licht dus hij was in het echt ws. nog lichter. Harde regels zijn nu net het enige objectieve middel om te straffen.
Dit levert wel interessante gedachtenexperimenten op...
Hoeveel mag er van je auto afdonderen zonder van invloed te zijn op het reglementaire gewicht als je voor de weging die onderdelen er weer op mag schroeven?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanderb schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Hoeveel mag er van je auto afdonderen zonder van invloed te zijn op het reglementaire gewicht als je voor de weging die onderdelen er weer op mag schroeven?
Het was volgens mij gisteren al verbazingwekkend dat Leclerc hiermee bleef doorrijden en ze ook bij de bandenstop niet de voorvleugel wisselde. Als in: verbazingwekkend dat er blijkbaar geen of weinig performance verlies was.
En als je meer onderdelen verliest is de kans natuurlijk ook groter dat het performance verlies zo groot is dat je wel moet stoppen. Zie: Tsunoda (want volgens mij was dat er uiteindelijk wel helemaal afgevallen en dus geen gevaar zetting meer? Maar wel flink performance verlies / onbalans waardoor wel gestopt moest worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-05 21:32
RobertMe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:16:
[...]

Het was volgens mij gisteren al verbazingwekkend dat Leclerc hiermee bleef doorrijden en ze ook bij de bandenstop niet de voorvleugel wisselde. Als in: verbazingwekkend dat er blijkbaar geen of weinig performance verlies was.
En als je meer onderdelen verliest is de kans natuurlijk ook groter dat het performance verlies zo groot is dat je wel moet stoppen. Zie: Tsunoda (want volgens mij was dat er uiteindelijk wel helemaal afgevallen en dus geen gevaar zetting meer? Maar wel flink performance verlies / onbalans waardoor wel gestopt moest worden).
Bij Tsunoda brak de hele vleugel in het midden door de vuile lucht die van de Alpine voor hem afkwam. Dat is ten eerste gevaarlijk en en tweede zit er dan een imbalans in de auto. Bij Leclerc brak de punt van de vleugel af. Maar hij leek er niet bovenmatig last van te hebben. Deed me denken aan Mika Salo die ooit in Monaco zijn vleugeltip eraf reed en ineens meer topspeed en downforce had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:02

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

sanderb schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Nog verder denkend: Leclerc heeft de hele race met een niet reglementaire voorvleugel gereden. Mag een team dan ook een vroege pitstop maken, een vleugel erop zetten die ze 2sec per ronde winst geeft maar niet reglementair is en in de laatste ronde kapot rijden en dan voor de metingen weer omwisselen?

Of kunnen ze nu ook 'per ongeluk' een schade maken waarvan ze weten dat het de rondetijd beter maakt.

Kortom: Ik vind het echt gek dat er bij schade niet veel strenger wordt opgetreden aangezien het bewust of onbewust toch winst kan opleveren.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:42

JB

Cédric roelt!

Danfoss schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Nog verder denkend: Leclerc heeft de hele race met een niet reglementaire voorvleugel gereden. Mag een team dan ook een vroege pitstop maken, een vleugel erop zetten die ze 2sec per ronde winst geeft maar niet reglementair is en in de laatste ronde kapot rijden en dan voor de metingen weer omwisselen?

Of kunnen ze nu ook 'per ongeluk' een schade maken waarvan ze weten dat het de rondetijd beter maakt.

Kortom: Ik vind het echt gek dat er bij schade niet veel strenger wordt opgetreden aangezien het bewust of onbewust toch winst kan opleveren.
Toevallig leek het nu in positieve zin te werken, maar LEC gaf na de race ook aan dat de auto minder fijn was om te rijden (of hij lult). Denk niet dat je dit echt obv een "afbreek-lijntje" kan gaan ontwikkelen :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
JB schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Denk niet dat je dit echt obv een "afbreek-lijntje" kan gaan ontwikkelen :P
VCARB be like: hold my front wing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
JEightyFive schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:20:
[...]

VCARB be like: hold my front wing
De toro rosso's hebben dat ook geprobeerd met de wishbones was ook geen succes.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Danfoss schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Hoezo was de vleugel niet reglementair dan? Zo lang het ding geen gevaar voor andere rijders betekend issie gewoon "stuk" en niet minder reglementair... Anders had ie wel een meatball gekregen...

En ik denk dat "per ongeluk" schade ook wel gaat opvallen als dat vaker gebeurt bij een bepaald team of een bepaald onderdeel van de auto denk je niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Damian op 24-03-2025 11:43 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Damian schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:41:
[...]

Hoezo was de vleugel niet reglementair dan? Zo lang het ding geen gevaar voor andere rijders betekend issie gewoon "stuk" en niet minder reglementair... Anders had ie wel een meatball gekregen...

En ik denk dat "per ongeluk" schade ook wel gaat opvallen als dat vaker gebeurt bij een bepaald team of een bepaald onderdeel van de auto denk je niet ;)
Volgens mij zijn front wing endplates verplicht in de huidige reglementen ivm met het voorkomen van outwash en ook ivm met veiligheid (scherpe kanten)

Sys Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:37
hoevenpe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Tsunoda gaat net zo hard falen in die bak, RedBull heeft Max en dat is een zegen maar ook een vloek. Te weinig urgentie om de wagen echt te verbeteren, andere coureurs halen er geen punten in.

Als Max eind dit jaar naar Mercedes zou gaan is het team klaar, achterhoedemateriaal.
Als max weg gaat dan is Red Bull niet meer dan een middenmoter. En Tsunoda, als het tenminste waar is dat Liam al ontslagen is, gaat denk ik het verschil ook niet maken, al heeft hij wel meer ervaring. Hij zal toch ook eerst moeten wennen aan de Red Bull. Maar we gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Danfoss schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Volgens mij zijn front wing endplates verplicht in de huidige reglementen ivm met het voorkomen van outwash en ook ivm met veiligheid (scherpe kanten)
Maakt mijn punt niet anders, stuk is stuk. Niemand die een vleugel van +/- 100 tot 200k stuk rijd en gokt dat het sneller is met het risico dat ze uit de race gehaald worden of de auto onbestuurbaar maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 24-03-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Damian schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Maakt mijn punt niet anders, stuk is stuk. Niemand die een vleugel van +/- 150k stuk rijd met het risico dat ze uit de race gehaald worden.
Ik reageerde op de vraag waarom hij niet reglementair meer zou zijn.

Ik begrijp dat stuk is stuk, maar ook dat behoeft nuance. Als de fuelflow meter stuk gaat en je daardoor meer brandstof verbruikt wordt je ook gediskwalificeerd. Als een vleugel stuk gaat en je daardoor meer performance haalt niet.

Het theoretiseren hoever je kan gaan als team om jezelf voordeel te geven met 'schade' vind ik wel interessant. Als je ziet hoeveel tijd en geld teams besteden aan het opzoeken van de grijze gebieden (mini-drs, flexende vleugels, water in banden) kan ik me niet voorstellen dat ze er nooit over nagedacht hebben.
Waarschijnlijk kan je het maar 1 keer doen en de regels zullen aangepast worden maar toch. Elk punt telt.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Danfoss schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Ik begrijp dat stuk is stuk, maar ook dat behoeft nuance. Als de fuelflow meter stuk gaat en je daardoor meer brandstof verbruikt wordt je ook gediskwalificeerd. Als een vleugel stuk gaat en je daardoor meer performance haalt niet.

Het theoretiseren hoever je kan gaan als team om jezelf voordeel te geven met 'schade' vind ik wel interessant. Als je ziet hoeveel tijd en geld teams besteden aan het opzoeken van de grijze gebieden (mini-drs, flexende vleugels, water in banden) kan ik me niet voorstellen dat ze er nooit over nagedacht hebben.
Waarschijnlijk kan je het maar 1 keer doen en de regels zullen aangepast worden maar toch. Elk punt telt.
Een stukke fuel flow meter vergelijken met een kapotgereden voorvleugel vind ik appels met peren vergelijken. De FIA monitorred de standaard Sentronics meters sinds Ferarri 2019 realtime tijdens de race ;)

We hebben het er hier over of iets legitiem is of niet. Bij aanvang van de race was hij legitiem. Een vleugel die stuk is gereden is nog steeds legitiem. Mocht hij een gevaar zijn voor andere teams dan krijgen ze de meatball vlag en moeten ze verplicht de pits in om het te fixen, dat risico willen teams echt niet lopen. De FIA snapt verder denk ik ook ook wel dat de teams hem echt niet met opzet stuk gaan rijden om er voordeel uit te halen. Elke millimeter van een auto kan gecheckt worden, dan is het "afbreekrandje" wat iemand hier zei snel gespot hoor, helemaal als dat ding vaker op dezelfde plek afbreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Was het niet zo met WEC dat ze geen volledige openingen boven in de wielkasten mochten hebben. De regel was dat de wielen niet zichtbaar mochten zijn van boven af. Vervolgens maakten ze vinnen boven de wielen die wel open waren, maar er voor zorgden dat de wielen niet zichtbaar waren. Vervolgens werden die vinnen steeds dunner gemaakt waardoor die afbraken als ze door de eerste de beste marble geraakt werden om zo de openingen te vergroten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Danfoss schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Op zich een interessante gedachtengang, maar natuurlijk totaal onrealistisch.
  1. Je gaat nooit met opzet tegen iets of iemand aanbotsen
  2. Daarbij kan dit nooit zo nauwkeurig dat dit altijd het gewenste effect heeft
  3. Als er onderdelen op je wagen zitten die zomaar kunnen afbreken, krijg je alsnog de FIA achter je aan of een meatball
  4. Dit is ook een stuk algemene veiligheid en esthetiek, waardoor de FIA je ontwerp per direct mag afkeuren. Zie bijvoorbeeld de X-wings van Arrows destijds.
Ik weet niet hoe het regelementair is vastgelegd, maar een botsing kan altijd gebeuren natuurlijk waardoor je een onderdeel verliest. En zolang je daar veilig mee rond kan rijden moet dat in principe nooit een probleem zijn. Echter is dit geval dusdanig uniek, omdat het verlies van een endplate je normaliter performanceverlies oplevert. Pas toen bleek dat dit niet zo was, werd men er langzaam van overtuigd dat ze gewoon door moesten rijden. En uiteindelijk zal de FIA bij de scrutineering achteraf dit ook wel erkennen lijkt me. Namelijk dat het onderdeel niet volgens spec is door externe factoren en/of bijzondere (aanwijsbare!) omstandigheden, en daarmee niet kan/hoeft te voldoen aan de geldende tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Damian schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:18:
Bij aanvang van de race was hij legitiem.
En de auto's van Gasly en Leclerc waren bij aanvang van de race ook boven het minimum gewicht, en de skid blocks onder de auto van Hamilton hadden vast ook de juiste dikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:40:
[...]

En de auto's van Gasly en Leclerc waren bij aanvang van de race ook boven het minimum gewicht, en de skid blocks onder de auto van Hamilton hadden vast ook de juiste dikte.
Afbeeldingslocatie: https://www.zdnet.com/a/img/2014/10/04/9c255bea-4b6b-11e4-b6a0-d4ae52e95e57/trollorjuststupid.jpg

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5xbr3f.jpg

Maar, eigenlijk was het soort van serieus. Waarom zou de auto wel aan het begin van de race aan het technisch reglement moeten voldoen maar niet aan het eind van de race? Er valt best iets voor te zeggen dat die ook aan het eind van de race reglementair moet zijn. En dus niet "er moet een frontwing endplate op zitten", "maar alleen aan het begin van de race". Maar ook aan het eind van de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

RobertMe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]

Maar, eigenlijk was het soort van serieus. Waarom zou de auto wel aan het begin van de race aan het technisch reglement moeten voldoen maar niet aan het eind van de race? Er valt best iets voor te zeggen dat die ook aan het eind van de race reglementair moet zijn. En dus niet "er moet een frontwing endplate op zitten", "maar alleen aan het begin van de race". Maar ook aan het eind van de race.
Omdat crashen dan per definitie diskwalificatie betekent in veel gevallen, als ze het niet repareren naar nieuw/reglementair. Met een voorvleugel nog wel te doen, maar met een hap uit de vloer? DRS die open blijft staan? Motorkap die weg waait? Zo lang het ding veilig rijdt gewoon doorknallen wat mij betreft, zo niet, meatball.

Maakt de race wel minder leuk denk ik, dan gaan ze echt minder wheel to wheel racen. T'is nu al teveel opletten met al die uitstekende delen op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Damian schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:54:
[...]

Omdat crashen dan per definitie diskwalificatie betekent in veel gevallen, als ze het niet repareren naar nieuw/reglementair. Met een voorvleugel nog wel te doen, maar met een hap uit de vloer? DRS die open blijft staan? Motorkap die weg waait? Zo lang het ding veilig rijdt gewoon doorknallen wat mij betreft, zo niet, meatball.

Maakt de race wel minder leuk denk ik, dan gaan ze echt minder wheel to wheel racen. T'is nu al teveel opletten met al die uitstekende delen op de auto.
Maar crashen levert sowieso al vaak een DNF op, of een slecht resultaat. Kan me eigenlijk alleen Hongarije 2021 herinneren waar iemand met grote(re) schade over de finish kwam (Verstappen dus, en mogelijk anderen, maar die race was ook een veldslag). En hier en daar een gat in de sidepod (Baku Verstappen vs Russell) maar dan moet je ook echt net geluk hebben dat het puur cosmetische schade is terwijl de radiator erachter toch ook snel stuk zal gaan. Tenzij je in een Haas rijdt en de sidepod self-destruct :+
En de meeste schade is de voorvleugel, en die kan vervangen worden.

En als je "schade" goedkeurt krijg je dus zoiets als wat @SnowDude hierboven van WEC post.

Edit:
Overigens vind ik de huidige situatie ook prima hoor, daar niet van. Het lijkt nu ook niet dat er misbruik van gemaakt wordt. Dus in zoverre "laat lekker gaan". Maar als het misbruik er wel komt is het toch aardig scheef, en een grote kans dat de regels alsnog wijzigen.

Edit2:
Wat eigenlijk ook "raar" is is dat het minimumgewicht zonder benzine is. Als de auto (in "onderdelen") te ligt is maar je vervolgens 10KG balast in de vorm van benzine hebt (als in: 10KG over na finish) is de auto effectief toch ook niet te ligt. Of in ieder geval dan zolang tanken verboden is. De auto kan dan ook nooit onder het minimumgewicht zijn geweest. Dus zou IMO ook reglementair kunnen zijn. Want of de auto nu 798KG weegt en vervolgens met 10KG benzine in de tank 808KG weegt na de race of dat een andere auto zonder benzine 802KG weegt maakt niet echt uit. Die van 808KG met "meer benzine" is alsnog in het nadeel.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 24-03-2025 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 13:32
Even peilen of ik de enige ben:

Ik weet niet of het jullie is opgevallen met F1TV op mute en GrandPrixRadio aan... Maar wat een verademing om er naast Olav nog iemand bij te hebben zitten die ook echt iets toe te voegen had en qua inzicht het nodige weet van racen. Ik heb van die Max meer toegevoegde informatie gehoord dan al die jaren van Jack in totaal. Voortaan altijd zo aub!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59
mattazing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:37:

Ik weet niet of het jullie is opgevallen met F1TV op mute en GrandPrixRadio aan... Maar wat een verademing om er naast Olav nog iemand bij te hebben zitten die ook echt iets toe te voegen had en qua inzicht het nodige weet van racen. Ik heb van die Max meer toegevoegde informatie gehoord dan al die jaren van Jack in totaal. Voortaan altijd zo aub!
Misschien meer iets voor [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4

Persoonlijk zet ik hem altijd op F1TV Live ipv international. Palmer en Coulthard vind ik altijd wel goeie info hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
mattazing schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:37:

F1 Live met Alex Jacques is vaak prima. Coulthard is fijn om erbij te hebben, James Hinchcliffe ook wel. Palmer ben ik niet zo'n fan van, maar ik vind het vriendelijke gekibbel tussen hem en Coulthard wel grappig.
Uit jeugdsentiment schakel ik ook wel eens naar de Franstalige feed International, want in de schumacher jaren moest ik de F1 op RTBF volgen,en toen gaf Gaetan Vigneron ook al commentaar, vaak met Thierry Tassin of Marc Duez er nog bij. Was beter voor mijn talenkennis dan een gestresste leraar Frans op VWO 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vandaar dat de F1 teams jaarlijks letterlijk miljoenen uitgeven, en zelfs op de livery en verf beknibbelen, om maar gewicht te besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_79
Dani Juncadella had ooit uitgerekend dat een F1 auto gemiddeld 80 gram gewicht verliest per ronde via bandenslijtage, afwijking is natuurlijk afhankelijk van het type band en het weer op dat moment. Leclerc heeft 41 rondes op hard gereden meen ik? dan is zijn auto gemiddeld 3,2 kilo lichter geworden in die periode. Hij was een kilo te licht aan de finish ondanks het nog oppikken van marbles en dat gedoe met die andere vleugel bij de weging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
[...]

1 kg verf kan al gauw oplopen tot 3 honderdste per ronde en een gemiddelde verfbeurt is al snel 6 kilo volgens een eerdere gegeven van AMuS.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord