Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
JeroenH schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:57:
[...]

Dus.... dat klinkt als een soort van dynamisch contract voor iedereen? Ik zit daar toch al aan te denken, maar hier kunnen de professioneel bozen op de "sociale" media zich weer lekker druk over maken.

Ik zie het maar zo: goed voor de terugverdientijd van een huisaccu én een extra beloning voor slim elektriciteitsverbruik.
Dynamische nettarief. Alleen dan niet goedkoper in de normale uren maar wel duurder in de dure uren.

Maar dit soort fratsen maakt precies waarom ik graag een Nederlandse accu wilde. Ik wil er al klaar voor zijn en support hebben op onze markt. Ik denk dat dus met HW gevonden te hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door alwind op 07-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:21
Plug-in batterij enquête ontvangen van Homewizard.
De basale dingen kon ik goed invullen, maar door de tijd van het jaar + een loeiende warmtepomp is m'n ervaring helaas nog minimaal. ;)

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Devke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:22:
[...]
Nee hier niet. Dat is zonde zolang terugleveren netto nog steeds geld oplevert.
Een nieuw (vast)contract geeft 6 ct aan terugleververgoeding en 13 ct aan terugleverkosten.
Dan is het toch zo min mogelijk verbruiken en dan de teruglevering hier op afstemmen voor de saldering
en daar boven niets meer terugleveren, of zie ik dat verkeerd ? 8)7
De batterij kan de terug levering verminderen en de stroom afname van het net. :+

- - - - -
Vanmorgen nog 9% in de batterij, dus geen goede RTE berekening meer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UK_ZDuwsutn0lOc2HNzHdEDWYRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNDPGS0ls3riUFwmRVUXeJQH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PeteSplit op 07-03-2025 10:37 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 20:57
Tweede Plug-in Battery ook binnen eergisteren (Besteld 26-06 in de avond). Nice. Aangepaste HomeWizard Dash:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTTtCPtG6bQvzrXo29Y9gToOyO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMBiqxb5IW6DE8Uk0ltrsPQi.jpg?f=fotoalbum_large

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Inmiddels de 2 batterijen 5 weken in gebruik met de 800 watt ontladen instelling (zijn leeg om 02:00). Alle gegevens worden heerlijk in Home Assistant verzameld waardoor ik goed kan zien hoe het één en ander loopt.

De RTE is nu dagelijks rond de 75-77% met een avond verbruik van 500-700 watt en standby verbruik van 150-180 watt. Het voordeel wat ik bij de installatie hier zie is dat wij 8x400wp op oost, 2x400wp op zuid en 6x400wp op west hebben liggen. 30 minuten na de eerste opwek gaat hij al snel richting de 800 watt en na 45minuten is al 1 batterij zich aan het laden op 800 watt.

Er valt dus wellicht wel iets te behalen in het opstartgedrag. Binnen de HW app heb je voor de energysaver een aanschakeling met en zonopkomst en ondergang (inclusief vertraging). Als Homewizard deze beschikbaar maakt binnen de batterij dan ben je er niet helemaal voor de donkere dagen maar dan ga je wel meer de kant op; "probeer het maximale te behalen tenzij het bewolkt is of een slechtere maand is". Hier zou dat betekenen dat wij van Maart t/m Oktober het maximale er uit halen zonder op bewolkte dagen helemaal niets te doen.

Dit zou nu al te testen zijn door op een accespoint een energysocket te zetten met deze energysaver taak. Dat kan hier niet want alles is bedraad en 1 centrale modem/router in het huis draait alles.

@HomeWizard_NL is dit een idee waar jullie al mee bezig zijn?

Binnen Home Assistant maak ik nu gebruik van 1 grafiek voor de 2 batterijen. Voor de gene die deze willen hebben hierbij de code;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
type: custom:apexcharts-card
experimental:
  color_threshold: true
cache: true
stacked: true
header:
  show: true
  show_states: true
graph_span: 1d
series:
  - entity: sensor.battery_1_en_2_laadpercentage
    name: SOC
    type: line
    color: "#fff"
    stroke_width: 2
    extend_to: false
    curve: straight
    group_by:
      func: min
      duration: 15min
    show:
      in_header: false
  - entity: sensor.battery_1_vermogen
    name: Batterij 1
    group_by:
      func: avg
    type: column
    yaxis_id: energy
    show:
    float_precision: 0
    color: "#6700a7"
    color_threshold:
      - value: 0
        opacity: 1
        color: "#6700a7"
      - value: -1
        color: "#aff5a4"
  - entity: sensor.battery_2_vermogen_2
    name: Batterij 2
    group_by:
      func: avg
    type: column
    yaxis_id: energy
    show:
    float_precision: 0
    color: "#8f05e4"
    color_threshold:
      - value: 0
        color: "#8f05e4"
      - value: -1
        color: "#46a635"
  - entity: sensor.battery_1_en_2_import_dagelijks
    yaxis_id: header_only
    name: Vandaag (geladen)
    show:
      in_header: true
      in_chart: false
  - entity: sensor.battery_1_en_2_export_dagelijks
    yaxis_id: header_only
    name: Vandaag (ontladen)
    show:
  - entity: sensor.battery_1_en_2_laadpercentage
    name: SOC
    type: line
    color: "#fff"
    stroke_width: 2
    curve: smooth
    group_by:
      func: min
    show:
span:
  start: day
apex_config:
  xaxis:
    labels:
      show: false
      style:
        colors: grey
    axisTicks:
  yaxis:
    - title:
        text: ""
      decimalsInFloat: 0
      min: 0
      max: 100
      tickAmount: 6
      opposite: true
      labels:
        style:
          colors: "#e4e4e7"
    - title:
        text: ""
      decimalsInFloat: 0
      min: -2000
      max: 2000
      tickAmount: 8
      labels:
        style:
          colors: "#e4e4e7"
  grid:
    strokeDashArray: 0
    borderColor: "#343434"
    show: true
  chart:
    height: 250px
  legend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CaecXdo817PP2WIjHgm-Cf-Q2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ASGN20aIDJOm4oLOJuzbCoCn.png?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-10 20:49
Wibs schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:46:
Ik ben reuzetevreden met de batterij. Regelgedrag is precies waar ik op hoopte.

Puntje ter verbetering is wellicht nog een optimalisatie van de SoC drift kalibratie. Kan die echt niet even wachten tot de zon op komt? O-)

[Afbeelding]
De curve van een LFP-batterij is extreem vlak, waardoor het lastig is om nauwkeurig te bepalen hoe vol de batterij werkelijk is. Aan de onderkant daalt het voltage echter snel, waardoor te lang wachten met opladen riskant kan zijn. Wanneer het voltage te laag wordt, bestaat de kans dat de batterij zichzelf niet meer kan opladen.
Proberen eerder op te laden of te wachten tot 12:00 is geen betrouwbare oplossing, omdat juist in dat bereik de werkelijke laadstatus onzeker is door SoC-drift. De beste aanpak is daarom om de berekening van de SoC te verbeteren. Hierdoor kan de batterij nauwkeuriger inschatten hoe vol ze werkelijk is en wordt onnodig opladen verminderd. Het simpelweg verplaatsen van het laadmoment is slechts een tijdelijke oplossing en kan op de lange termijn juist grotere problemen veroorzaken.
Henkoes schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:07:
[...]

Zou @HomeWizard_NL hun eigen verwachting in combinatie met deze zorgen kunnen toelichten ?
Het aantal defecten blijft rond de 1%. In de meeste gevallen ontstaan deze problemen tijdens transport, zoals connectoren die door trillingen en hobbels minder goed contact maken. Belangrijk om te benadrukken is dat deze problemen specifiek betrekking hebben op individuele batterijen en niet op alle batterijen in het algemeen. De oorzaak ligt voornamelijk bij kwaliteitscontrole in massaproductie en transport. Bovendien zijn deze problemen grotendeels verholpen en zijn de controles aangescherpt voor alle batterijen die nu worden uitgeleverd.
gielz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:27:

Er valt dus wellicht wel iets te behalen in het opstartgedrag.

[Afbeelding]
Zeker, er loopt intern een traject dat zich richt op het gebruik van weersvoorspellingen om de energieopwekking op jouw locatie beter te voorspellen. Op basis hiervan kan onder andere het opstartmoment van de batterij geoptimaliseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:22
Sorry, off topic

[ Voor 96% gewijzigd door ritsl op 07-03-2025 10:12 . Reden: Was off topic ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

voor energiecontracten zijn er andere, betere topics. Laten we het hier bij de HW plug-in battery houden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:27:
Inmiddels de 2 batterijen 5 weken in gebruik met de 800 watt ontladen instelling (zijn leeg om 02:00). Alle gegevens worden heerlijk in Home Assistant verzameld waardoor ik goed kan zien hoe het één en ander loopt.

De RTE is nu dagelijks rond de 75-77% met een avond verbruik van 500-700 watt en standby verbruik van 150-180 watt. Het voordeel wat ik bij de installatie hier zie is dat wij 8x400wp op oost, 2x400wp op zuid en 6x400wp op west hebben liggen. 30 minuten na de eerste opwek gaat hij al snel richting de 800 watt en na 45minuten is al 1 batterij zich aan het laden op 800 watt.

Er valt dus wellicht wel iets te behalen in het opstartgedrag. Binnen de HW app heb je voor de energysaver een aanschakeling met en zonopkomst en ondergang (inclusief vertraging). Als Homewizard deze beschikbaar maakt binnen de batterij dan ben je er niet helemaal voor de donkere dagen maar dan ga je wel meer de kant op; "probeer het maximale te behalen tenzij het bewolkt is of een slechtere maand is". Hier zou dat betekenen dat wij van Maart t/m Oktober het maximale er uit halen zonder op bewolkte dagen helemaal niets te doen.

Dit zou nu al te testen zijn door op een accespoint een energysocket te zetten met deze energysaver taak. Dat kan hier niet want alles is bedraad en 1 centrale modem/router in het huis draait alles.

Binnen Home Assistant maak ik nu gebruik van 1 grafiek voor de 2 batterijen. Voor de gene die deze willen hebben hierbij de code;

[...]

[Afbeelding]
ziet er erg mooi uit, zou je deze ook even in het Het HomeWizard Plug-In Battery topic in HA Deel 1 willen plaatsen, alvast bedankt. _/-\o_

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 20:32

Pixelmagic

Ubergeek

Dit zijn eindelijk de betere dagen wat batterij en zon aangaat, gisteren tot bijna 22:00 power van de batterij (warmtepomp) en nu om 10:00 al weer 30% geladen en tegelijk is de boiler ook al weer volop aan het laden.

Nog even wachten dat de kachel uit kan en dan eens zien of de hele nacht haalbaar is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:22
Goedemorgen.

even een vraag omtrent het volgende :

4 x een batterij met 3200watt is net te weinig voor mij kan ik ook 2 stacks maken van 4 en dan op piekmomenten 6000/6400 watt uit de batterijen halen? (op 2 aparte groepen uiteraard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:41

Aardedraadje

Met kabelschoen

jayless82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:29:
Goedemorgen.

4 x een batterij met 3200watt is net te weinig voor mij kan ik ook 2 stacks maken van 4 en dan op piekmomenten 6000/6400 watt uit de batterijen halen? (op 2 aparte groepen uiteraard)
Helaas, voorlopig is 4 batterijen een limiet vanuit de aansturing. Ik denk dat als 3200W te weinig is (zeker weten? Wat is je doel) je een ander systeem moet overwegen. De HW-batterij is niet gemaakt om alle pieken volledig te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Aardedraadje schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:
[...]

Helaas, voorlopig is 4 batterijen een limiet vanuit de aansturing. Ik denk dat als 3200W te weinig is (zeker weten? Wat is je doel) je een ander systeem moet overwegen. De HW-batterij is niet gemaakt om alle pieken volledig te dekken.
Zou eigenlijk mijn teruglevering volledig "hier" willen houden en dan alles in de batterijen te stoppen en eruit te halen (14 x 420wp op het zuiden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 20:52
Goedemorgen.

Je kan dan beter voor iets als dit gaan:
https://www.sigenergy.com/nl/products/sigenstor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:43
jayless82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Zou eigenlijk mijn teruglevering volledig "hier" willen houden en dan alles in de batterijen te stoppen en eruit te halen (14 x 420wp op het zuiden)
Maar hier kun je dan maar een beperkt deel van het jaar echt gebruik van maken toch?
De rest van het jaar staan die batterijen dan niks te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenH schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:54:
[...]

@Devke en @JanHenk Is (een link naar) de info uit de post van @HomeWizard_NL iets om op te nemen in de OP?
Opgenomen. Goede tip 👌

[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 07-03-2025 10:47 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoe wil je dat in de zomer doen? Tenzij je echt een zeer hoog gebruik heb zal je in de zomer een periode hebben dat je meer opwekt dan gebruikt en als de batterijen eenmaal vol zitten ga je toch weer terugleveren.

Heb je soms met gemiddelde per dag gerekend? Dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
hanev001 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Hoe wil je dat in de zomer doen? Tenzij je echt een zeer hoog gebruik heb zal je in de zomer een periode hebben dat je meer opwekt dan gebruikt en als de batterijen eenmaal vol zitten ga je toch weer terugleveren.

Heb je soms met gemiddelde per dag gerekend? Dat werkt niet
Ja dat is waar, denk tegen de tijd dat het terugleveren geld gaat kosten gewoon het terugleveren uitzetten bij volle batterijen.

Maar als ik het goed begrijp zou het voor mijn situatie geen geschikte batterij zijn? (beter een vaste 20kwh nemen ofzo dan?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jayless82
is intressant maar wel prijzig ook ivm aansluiten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:21:
Onze andere producten kunnen al volledig los van cloud te werken (dan werkt de app ook niet meer maar lokale API bijvoorbeeld wel)
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom de app dan niet zou werken? Natuurlijk heb je geen history aangezien de producten niets lokaal opslaan. Maar de app kan toch gewoon lokaal met de producten verbinden en het huidige verbruik (Nu-weergave) en de instellingen inzichtelijk kunnen maken?

Zo zou je het ook gemakkelijker kunnen maken om de 'local-only' modus uit te zetten wanneer je HA-installatie in de soep gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:11:
[...]

Een nieuw (vast)contract geeft 6 ct aan terugleververgoeding en 13 ct aan terugleverkosten.
Dan is het toch zo min mogelijk verbruiken en dan de teruglevering hier op afstemmen voor de saldering
en daar boven niets meer terugleveren, of zie ik dat verkeerd ? 8)7
De batterij kan de terug levering verminderen en de stroom afname van het net. :+

- - - - -
Vanmorgen nog 9% in de batterij, dus geen goede RTE berekening meer...

[Afbeelding]
Kort even offtopic. De terugleververgoeding krijg je als je meer het net op stuurt dan dat je er vanaf haalt. Anders wordt het tegen elkaar wegstreept. Wel betaal je dan boete. Als het goed is is de boete lager dan je kWh stroomprijs.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jayless82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:55:
[...]

Ja dat is waar, denk tegen de tijd dat het terugleveren geld gaat kosten gewoon het terugleveren uitzetten bij volle batterijen.

Maar als ik het goed begrijp zou het voor mijn situatie geen geschikte batterij zijn? (beter een vaste 20kwh nemen ofzo dan?)
Ik denk dat je eerst een paar andere zaken op een rijtje moet zetten.
Hoeveel wek je op en lever je nu op jaar basis terug?
Heb je een netto overschot?
Hoeveel denk je binnen te kunnen houden met een batterij en kijk dan naar verschillende opslag waarden.
Hoeveel denk je aan terug lever kosten te besparen en hoe staat dat in verhouding tot de aanschaf kosten van de batterij. Vergeet daarbij niet dat je ca 20% aan laad en ontlaad verlies hebt.

Pas als je al dit soort vragen beantwoordt hebt kan je gaan kijken of een batterij handig is en hoe groot die dan moet zijn. Bedenk echter dat als je motivatie puur financieel is dat de beste oplossing is om niet aan een batterij te beginnen voor 01-01-2027 omdat je tot die tijd nog volledig kan salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Misschien is dit ook een interessant topic voor je?
Is een thuisbatterij al interessant voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-04 18:42
mac-aroni schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Maar hier kun je dan maar een beperkt deel van het jaar echt gebruik van maken toch?
De rest van het jaar staan die batterijen dan niks te doen.
Negatief.
Hangt gewoon af hoeveel Wp er op je dag ligt.
Met meer opslagcapaciteit kan je tijdens de donkere maanden ook langer op de batterij overbruggen.

Dat een batterij in de winter gewoon niets staat te doen is een hardnekkige mythe.
Wanneer je een batterij van +20 kWh opslag in de winter kan aanvullen (en dat moet dan niet alle dagen tot 100% SoC zijn) zal dat bij een HW plug in al zeker geen probleem vormen.
Het begint dan niet bij de batterij (dat is het eindpunt) maar bij de productie.
Doorloop je de volledige keten van productie over opslag en verbruik kan je beter (goedkoper) eerst investeren in productie, dan in energiezuinige verbruikers en als sluitstuk pas in (duurdere) opslag.

Maar dat is meer een onderwerp voor het algemene batterij topic of een van de afsplitsingen per merk.

ps. Ik draai 365 dagen per jaar nagenoeg NOM. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Independent op 07-03-2025 11:34 ]

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Laatst online: 15:43
Independent schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:32:
[...]

Negatief.
Hangt gewoon af hoeveel Wp er op je dag ligt.
Met meer opslagcapaciteit kan je tijdens de donkere maanden ook langer op de batterij overbruggen.
Hij zei dat hij 14 x 420wp op het zuiden heeft liggen. Best een leuk aantal panelen, maar ook weer niet extreem veel.
Ik vraag me dan af hoeveel dagen per jaar hij denkt 8 HW plugin batterijen te kunnen vullen.
Dat zal mogelijk in juni/juli wel kunnen, maar ga je daarvoor dan 8 batterijen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:20
Ik kreeg net een mail met wat er veranderd is in beta versie 6.0111 voor de P1 meter:
Beste tester,

Bedankt dat je deelneemt aan ons beta-programma. Recent is er een nieuwe softwareversie beschikbaar gekomen voor jouw product.

P1 Meter 6.0111
- In versie 6.0110 is een bug ontstaan die ervoor zorgde dat de verbinding met de cloud werd verbroken als de Wi-Fi-verbinding tijdelijk was verbroken, waardoor een herstart nodig was. Dit is nu opgelost.

De update zal automatisch worden geïnstalleerd. Je kunt controleren of jouw apparaat de laatste versie heeft door deze instructies te volgen: https://helpdesk.homewiza...p-mijn-homewizard-product

Als je feedback hebt, kun je reageren op deze e-mail. Als je deze e-mails niet meer wilt ontvangen, kun je ook op deze mail reageren, dan verwijderen wij je van het beta-programma.

Het HomeWizard team

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• delo1977
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-09 11:32
Hier een stille meelezer maar wil toch even voor de administratie het volgende meegeven:
Zojuist betaalmail ontvangen voor mijn 2 PIB's.
Besteld op 28-06-2024 om 19:27 uur

nu wachten op de mail van GoParcel (of toch Transmission)

inmiddels ook ontvangen: aflevermoment maandag 10 maart *O*

[ Voor 12% gewijzigd door delo1977 op 07-03-2025 14:22 . Reden: update leverinfo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Goedemorgen.

Simpel antwoord : nee.

Uiteg : de P1 dongle ondersteunt maximaal 5 verbindingen. 4 Batterijen en een HA installatie en je zit aan de max.

Je bent op zoek naar een andere oplossing. Geen idee welke. Het gaat alleen niks eenvoudigs met een stekker zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Independent
mac-aroni schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:39:
[...]
Dat zal mogelijk in juni/juli wel kunnen, maar ga je daarvoor dan 8 batterijen kopen?
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken maar ik zou dat inderdaad dan niet doen.
Dan val je immers buiten de doelgroep van een plug in batterij en kan je beter naar een systeem met schaalbare gescheiden omvormers en accu's gaan.
Het is uiteraard ook afhankelijk van je verbruik.
Ik heb al PV + opslag in (stads)woningen geplaatst met 5 kVA productievermogen (ruim minder dan 6 kWp) en opslag gelijk aan 6 tot 7 HW plug in batterijen. Van half februari tot eind oktober krijg je dat opslagvolume met voornoemd productievermogen heel regelmatig tot een SoC van 100%.
Tussen maart en eind september en afhankelijk van je verbruik zelfs bijna dagelijks.

Het biedt meer mogelijkheden, meer vermogen en is ook nog eens goedkoper dan 7 tot 8 losse plug in sets met elk hun eigen omvormers.

Plug in batterijen hebben zeker hun nut en doelpubliek.
Maar - mijn mening - wanneer je er tot acht wil koppelen om aan je doelstellingen te beantwoorden behoor je daar dan niet toe.

[ Voor 47% gewijzigd door Independent op 07-03-2025 11:58 ]

PV 5 kWp AC Fronius 5.0 en 10 kWp DC Victron RS 450/200 Z0 - 35°. Opslag 31 kWh/48 V + 74 kWh BEV. Ontladen Fronius 5.0/2 x MPII 5 kVA/1x Quatro II 5 kVA. Centrale aansturing Victron Cerbo GX - Fronius Sunspec. Alfen Eve Single Pro 3PH Cable. BE-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayless82
Devke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:14:
[...]

Misschien is dit ook een interessant topic voor je?
Is een thuisbatterij al interessant voor mij?
dank je, deze ga ik eens even doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fikkie123
  • Laatst online: 15-09 11:26
Nieuwste firmware op de P1 meter maar vannacht schoot de ontlading blijkbaar weer te ver door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LzoSl6Y-nEJjKkcVx96SlzIXkTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95YHk2NjWqoFpi7VlfslIN6F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:35
Ik heb een kleine vraag over de mogelijkheid om een batterij te installeren.
Aangezien ik in een appartement woon, staat de digitale meter in de kelder en niet in mijn appartement.
Ik zou een slimme batterij willen en hiervoor is er een P1 aansluiting wellicht vereist.
Er is tevens geen wifi verbinding van mij aanwezig in de kelder en mijn wifi aansluiting is te verwijderd van de kelder.
Ik denk dat het ook niet veilig is om de Homewizard batterij te plaatsen in de gemeenschappelijke ruimte van het appartementenblok. De deur gaat niet op slot.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
kurosawsa schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:59:
Aangezien ik in een appartement woon, staat de digitale meter in de kelder en niet in mijn appartement.
Ik zou een slimme batterij willen en hiervoor is er een P1 aansluiting wellicht vereist.
Er is tevens geen wifi verbinding van mij aanwezig in de kelder en mijn wifi aansluiting is te verwijderd van de kelder.
Ik denk dat het ook niet veilig is om de Homewizard batterij te plaatsen in de gemeenschappelijke ruimte van het appartementenblok. De deur gaat niet op slot.
Wat is je vraag? In je post geef je zelf al meerdere redenen aan waarom een HW batterij niet kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013

Aardedraadje

Met kabelschoen

kurosawsa schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:59:
Je vraag ontbreekt ;) maar ik snap hem wel. Zit je groepenkast wel in je appartement? In de toekomst (ik dacht vanaf Q2 dit jaar) kan de kWh-meter (die bouw je in de groepenkast in) de batterijen ook aansturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurosawsa
Aardedraadje schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Je vraag ontbreekt ;) maar ik snap hem wel. Zit je groepenkast wel in je appartement? In de toekomst (ik dacht vanaf Q2 dit jaar) kan de kWh-meter (die bouw je in de groepenkast in) de batterijen ook aansturen.
Sorry, ik ben duidelijk een newbie. De groepenkast met de schakelaars (on/off) staan inderdaad in mijn appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
  • Laatst online: 19:06
Heb je wel zonnepanelen (aangezien je in een appartement woont)?

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 10:23
fikkie123 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:19:
Nieuwste firmware op de P1 meter maar vannacht schoot de ontlading blijkbaar weer te ver door.

[Afbeelding]
Merkwaardig, een dergelijke situatie heb ik nog niet kunnen constateren. Terwijl je oplaad/ontlaad situatie vergelijkbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurosawsa
Harri schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:10:
Heb je wel zonnepanelen (aangezien je in een appartement woont)?
Ik ben offertes aan het opvragen en ik ben van plan om een aantal zonnepanelen te plaatsen op het dak van het appartement. We hebben de goedkeuring van de syndicus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 16:03

Zygivt

Evenaren en overtreffen

offtopic:
Hi tweakers hier ook een stille meelezer, die nog in oriënterende fase zit voor (pi)b

Zijn er mensen die 2 HW pibs (besteld) hebben en in het bezit zijn van Enphase micro-omvormers?
Wat was jullie reden om voor deze batterij te kiezen ipv een Enphase battery (5P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmjam
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:30
Neem toch aan dat de accu 1395 incl btw is, dit omdat het juist ontvangen betaal verzoek 1637,00 is. Dus (1395 * 1,21)-50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zalmjam schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:22:
Neem toch aan dat de accu 1395 incl btw is, dit omdat het juist ontvangen betaal verzoek 1637,00 is. Dus (1395 * 1,21)-50.
Ik denk dat daar wat mis gaat idd. Want ik het 1345 betaald plus de aanbetaling van 50 euro. (Dus totaal 1395 incl.). Even contact opnemen met HW dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JeroenH schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:21:
[...]

Ik zag hier en daar berichten dat de accu normaal leek te blijven werken als de internet-toegang werd geblokkeerd (dus dan wel lokaal netwerk zodat hij met P1-meter kan praten). Kloppen die berichten niet?
Even hierop terugkomend, geen idee of het al is beantwoord of niet (gaat snel hier! :)).

Die berichten kloppen wel.

Waar HomeWizard op doelde is dat er bij de overige producten ook echt een switch in de API is om communicatie naar het internet toe, uit te zetten. Daardoor hoef je geen firewall rules op te stellen om dit te blokkeren. Die switch in de API is er (nog) niet voor wat betreft de batterij. Mede omdat de batterij alleen de V2 API heeft waarin dit nog niet zit, maar ook omdat het een nieuw product is, etc.

Maar het staat je gewoon vrij om firewall rules op te zetten en communicatie naar het internet te blokkeren. De batterij blijft dan gewoon alsnog werken zoals ie altijd doet of deed. Alleen voor firmware-updates zal je dan alsnog even (tijdelijk) internetverkeer toe moeten staan. (Er is momenteel geen andere manier om updates te plaatsen, ook al zou je dat wellicht wenselijk achten. Dat is overigens ook nooit zo geweest dus ik verwacht niet dat je in de toekomst kan updaten met een file.)

[ Voor 8% gewijzigd door JanHenk op 07-03-2025 13:45 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zygivt schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:19:
offtopic:
Hi tweakers hier ook een stille meelezer, die nog in oriënterende fase zit voor (pi)b

Zijn er mensen die 2 HW pibs (besteld) hebben en in het bezit zijn van Enphase micro-omvormers?
Wat was jullie reden om voor deze batterij te kiezen ipv een Enphase battery (5P)?
Ja, 2xHW batterij, en 11 panelen op Enphase IQ8 micro-omvormers. Redenen: Enphase accu is duurder, kun je niet zelf installeren, heb geen metered IQ-gateway dus die ook nog eens extra vervangen incl die bulkige spoelen, en is een mooie vendorlockin met Enphase (heb ook nog 10 panelen op Solaredge omvormer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:26
Zalmjam schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:22:
1395 is totaal prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:22
offtopic:

Nu nog 1 HW batterij hier, ik kijk na de zomer of er een tweede bij moet. Voordelen t.o.v. Enphase 5P:
- Geen installatiegedoe. Zoeken naar betrouwbare leveranciers, offertes aanvragen, mail, bellen, etc.
- Geen installatiekosten. De prijs van de 5P die ik online zie is al iets hoger dan twee HW batterijen, maar daar komen dan nog kosten bij.
- Flexibel plaatsen. Ik heb geen technische ruimte of zo, dus de 5P zou maar op hoogstens 1 plek kunnen hangen.
- HW software zal zich sneller kunnen aanpassen aan specifieke Nederlandse ontwikkelingen.
- Klein beginnen met 1395 euro.

Nadeel van de HW batterij is dat de integratie met opwek iets minder optimaal kan zijn vergeleken met Enphase. En dat de 5P meer vermogen kan opvangen en afleveren, dus ook beter piekverbruik kan afvangen. Als geld geen rol speelde zou ik misschien wel voor de 5P kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram2488
  • Laatst online: 01-10 21:48
offtopic:

Zeker, 3 stuks
1. niet zelf kunnen installeren van Enphase
2. Ik had al een extra groep over waar ik dus de batterijen op kan aansluiten
3. Geen Fan van de interface van Enphase
4. Met 3 stuks red ik 2400 watt dat is ongeveer mijn hoogste piekverbruik
5. Nederlands bedrijf, ik betaal graag wat extra voor een stukje innovatie in Nederland voor een naar mijn mening eerlijke prijs.
6. Klein, dat biedt meer opties waar je ze kan neerzetten
7. Je kan ze meenemen mocht je gaan verhuizen of verzetten als je de kamer een andere functie wil geven

[ Voor 7% gewijzigd door bram2488 op 07-03-2025 14:20 . Reden: Stukje over enphase updates was alleen op gevoel gebaseerd :) ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
bram2488 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Zeker, 3 stuks
1. niet zelf kunnen installeren van Enphase
2. Ik had al een extra groep over waar ik dus de batterijen op kan aansluiten
3. Geen Fan van de interface van Enphase
4. Met 3 stuks red ik 2400 watt dat is ongeveer mijn hoogste piekverbruik
5. Nederlands bedrijf, ik betaal graag wat extra voor een stukje innovatie in Nederland voor een naar mijn mening eerlijke prijs.
6. Klein, dat biedt meer opties waar je ze kan neerzetten
7. Je kan ze meenemen mocht je gaan verhuizen of verzetten als je de kamer een andere functie wil geven
8. Gewicht.

Het is maar 25 kilo (Marstek doet met gemak dubbel dat). Dat maakt plaatsing of verplaatsing een stuk makkelijker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
offtopic:

Hier 12 panelen met Enphase omvormers en een 3T batterij functioneel (zelf geïnstalleerd) maar momenteel uitgeschakeld. We waren niet tevreden over de Enphase batterij en hebben nu 1 Homewizard batterij draaiend en 1 extra in bestelling. De 3T gaan we verkopen.

Beide batterijen hebben eigen voor - en nadelen. Voor ons telde vooral dat we een vrij laag verbruik hebben en de Enphase daar niet zo goed op ingericht lijkt als de Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 01-10 20:52
jayless82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:56:
[...]

is intressant maar wel prijzig ook ivm aansluiten e.d.
Ja, je kan niet alles hebben en er niet voor betalen.

Ik dacht ook dat ik veel meer vermogen zou willen, maar zelfs met 800W de woning in heb ik eigenlijk al zat.

Meestal schijnt de zon namelijk ook wel als de batterij vol gaat, dus dan hoeft die accu vaak alleen het verschil te overbruggen.

Ik heb nu 2 HW accu's en die ga ik nog wel op een aparte groep zetten voor 1600W ontladen, maar dat is eigenlijk puur neuroten voor de laatste piekjes die over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurosawsa
Aardedraadje schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:03:
[...]

Ik heb al gedeeltelijk een oplossing. Ik moet gewoon zien dat er wifi is in de kelder en er een P1 meter aangesloten is op mijn digitale meter. De plugin batterij kan communiceren via de wifi met de P1 meter in de kelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Zeker, er loopt intern een traject dat zich richt op het gebruik van weersvoorspellingen om de energieopwekking op jouw locatie beter te voorspellen. Op basis hiervan kan onder andere het opstartmoment van de batterij geoptimaliseerd worden.
Top! Dit zijn goede berichten. Ik had zelf ook al zoiets geopperd en nu ik de PIB een paar weken heb staan, kan ik met zekerheid zeggen dat dit een mooie feature zou zijn. Als je het opstartmoment kan tweaken, ga je beter rendement van de accu kunnen halen, lagere kosten bij dynamisch contract pakken en sowieso ook de piekmomenten op het stroomnet beter ontlasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
kurosawsa schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Sorry, ik ben duidelijk een newbie. De groepenkast met de schakelaars (on/off) staan inderdaad in mijn appartement.
Dan kun je een Marstek Venus / Duravolt nemen met een Shelly pro 3em.
De Shelly kan in jou groepenkast meten, en je hebt in je appartement Wifi.
De Marstek Venus / Duravolt heeft flinke aanloopproblemen gehad maar ik ben nu zeer tevreden.
Lees de Topicstart goed door, deze wordt netjes bijgehouden.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2262054

[ Voor 5% gewijzigd door superduper1969 op 07-03-2025 15:15 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 21:15

joeri1

Cloud Engineer

kurosawsa schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Ik heb al gedeeltelijk een oplossing. Ik moet gewoon zien dat er wifi is in de kelder en er een P1 meter aangesloten is op mijn digitale meter. De plugin batterij kan communiceren via de wifi met de P1 meter in de kelder!
Als je een stopcontact in je meterkast hebt zou je via een powerline adapter internet vanuit je woning in je meterkast kunnen krijgen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjpFLRW7BxHKkxZdULlaKoTwMiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWx3RNt5R3pyCwBAZTN96tw4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPZLUfrkHv3IbTHPsSlQlnDMHbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XY78en6YBJZNqwjGWhDnQYRj.jpg?f=fotoalbum_large
Met dank aan @Flesym draait de eerste PiB hier ook. Ik heb zijn PiB overgenomen en nu in afwachting van de andere 2 (eind april).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Gandalf schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:39:
Ik kreeg net een mail met wat er veranderd is in beta versie 6.0111 voor de P1 meter:

[...]
Aha dat verklaart waarschijnlijk de meerdere meldingen van mensen waarbij de p1 meter het ff niet meer deed, nu wachten op de uitrol vd nieuwe p1 firmware 👍

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:23
Ik kreeg vanmiddag de je-PIB-komt-de-komende-twee-weken-mail. Mijn besteldatum is 30/6 21.38

4.590 Wp PV. 1x Homewizard Battery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:34
Vahalis schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:22:
Ik kreeg vanmiddag de je-PIB-komt-de-komende-twee-weken-mail. Mijn besteldatum is 30/6 21.38
Mijn tweede heb ik besteld op 28-01 voor eind april…. Staat geen jaartal bij….. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiteAngyl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 20:04
Bedankt voor de heads up. Ik kreeg geen notification dat er een email was ontvangen-- deze mail kwam in de Promotions folder van Gmail terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harri
Cardwizard schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:33:
[...]

Mijn tweede heb ik besteld op 28-01 voor eind april…. Staat geen jaartal bij….. }:O
Dat zal dan 2025 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Harri schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Dat zal dan 2025 zijn.
Dat is wel de bedoeling, maar ik zie de bestellingen van juni vorig jaar nú uitgeleverd worden… dus ben erg benieuwd of ze dat gaan halen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edblom
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-09 08:14
In de vakantiemaanden zal er veel minder zijn besteld. Dan gaat het geld naar andere zaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onnooooo
  • Laatst online: 27-09 14:39
Het gaat nu hard. Ik heb dezelfde mail ontvangen met bestelmoment
03 juli iets voor 12:00

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Independent
edblom schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:01:
In de vakantiemaanden zal er veel minder zijn besteld. Dan gaat het geld naar andere zaken.
Maken die 50€ dan echt het verschil in de vakantiemaanden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harri
Cardwizard schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Dat is wel de bedoeling, maar ik zie de bestellingen van juni vorig jaar nú uitgeleverd worden… dus ben erg benieuwd of ze dat gaan halen…
Dat zijn pré-orders en die zouden in maart uitgeleverd worden, dus dat klopt met de toen voorspelde leverperiode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
De batterij was weer helemaal leeggetrokken vandaag, wat wel gek is dat de accu al een half uur staat te laden op 75watt.
Ik begrijp dat hij niet mag onderladen maar waarom op een normale ontlading staat de accu dan toch al 30min langzaam te laden?

Kan het systeem dus onder de 8% reserve ontladen terwijl dat dus niet zou mogen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACF7Dyto8v0Q6urII5IipJ9djxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nELbKJScViNDh6tQLzduiMxH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Laatst online: 12:09
Ik heb een mogelijk probleem gesignaleerd. De zon is onder inmiddels en na het eten de vaatwasser aangezet. Helaas ontlaadt de batterij niet. Batterijniveau is 96%. Aan het witte licht te zien is de batterij inactief. In de app merk ik ook geen afwijkende zaken op. Wat kan hier aan de hand zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbxgYDaZR12l1HOPggFqPxbTnQM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oqF2ADXFDDv0iGPDPp5Ehf5M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6JOjs_NE6KtjeJwvZ7Kgg0SXfg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L4Hu6ECreUxcqaLg8OtWwtSg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsjRsYsKzzxfW4IjuuKKJUEZMpI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MV81OdXmcLw0yFqT4Rvl73jX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Mijn verzekeraar gesproken of "stekkeraccus" zoals deze gewoon onder de dekking van de opstal/brandverzekering vallen. Het antwoord is "Alleen als deze door een prof. installateur geplaatst zijn". Maar dat is toch raar? Want het is een CE goedgekeurde Consumenten (stekker) accu?

Wel bijzonder, en belangrijk om te weten.... stel het gaat mis...

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:50:
Mijn verzekeraar gesproken of "stekkeraccus" zoals deze gewoon onder de dekking van de opstal/brandverzekering vallen. Het antwoord is "Alleen als deze door een prof. installateur geplaatst zijn". Maar dat is toch raar? Want het is een CE goedgekeurde Consumenten (stekker) accu?

Wel bijzonder, en belangrijk om te weten.... stel het gaat mis...
Terug gekopt? Of je een professional moet bellen om de stekker in een wcd te steken? Heb je er meerdere? Aparte groep? Dan zou je het kunnen aantonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:39

aip

Devke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:02:
[...]

Terug gekopt? Of je een professional moet bellen om de stekker in een wcd te steken? Heb je er meerdere? Aparte groep? Dan zou je het kunnen aantonen.
Ik krijg ernstig het gevoel dat er is gesproken met het soort van standaard telefonische helpdesk. Dat zijn van die 20-jarigen die standaardantwoorden uit draaiboeken halen. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Als je je houdt aan de voorschriften uit de gebruiksaanwijzing, wens ik de verzekeraar veel succes: die gaat in rechte nooit gelijk krijgen als er toch iets gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:22
SniperEye schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:36:
Ik heb een mogelijk probleem gesignaleerd. De zon is onder inmiddels en na het eten de vaatwasser aangezet. Helaas ontlaadt de batterij niet. Batterijniveau is 96%. Aan het witte licht te zien is de batterij inactief. In de app merk ik ook geen afwijkende zaken op. Wat kan hier aan de hand zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens bij meters->batterij of daar een melding staat

"Just charge the freaking thing to 100 percent" 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Devke schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:02:
[...]

Vraag gesteld of het idd nodig is om een stekker in het stopcontact te steken een installateur vraagt. Ze ging het vragen in backoffice. Tot heden geen reactie.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yustmenl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:59
Vandaag de betaling ontvangen.
Besteld 27-6 16:04

Als het goed ik komt die maandag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Op marktplaats komen er best veel voorbij, als je er 1 koopt om geld mee te besparen is dat wel de snelste manier :+

Op v&a ben ik ze nog niet tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Cardwizard schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:28:
Op marktplaats komen er best veel voorbij, als je er 1 koopt om geld mee te besparen is dat wel de snelste manier :+

Op v&a ben ik ze nog niet tegengekomen
Er zijn altijd mensen die zoiets kopen als speculatie object. Of zonder nadenken kopen om daarna een keer na te denken. Dus ze gaan voor boven de kostprijs op marktplaats en dat schijnt te werken. Er zijn namelijk altijd mensen die extra willen betalen voor nu leveren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:25
Homewizard werkt het ook wel een beetje in de hand door de aanbetaling niet terug te geven bij annuleren. Als je je gaandeweg bedenkt of er is afgelopen half jaar iets in je thuissituatie veranderd, dan kan je niet annuleren zonder 50 euro kwijt te zijn. Als je de accu vervolgens direct voor 100 euro extra kan verkopen is de keuze wel snel gemaakt denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bestelling 29-6
Vandaag betaling ontvangen.
Levering Maandag a.s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-09 16:02

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Peterhardenberg schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:03:
Bestelling 29-6
Vandaag betaling ontvangen.
Levering Maandag a.s.
Schiet mooi op. Mijn bestelling is van 5-10-24 en heb een poosje geleden het bericht gehad dat ik hem uiterlijk begin april kan ontvangen. Dat zou betekenen dat alle bestellingen vóór oktober deze maand (maart) uitgeleverd gaan worden. Ik denk dat de hoeveelheid bestellingen in de zomermaanden wat minder is geweest, want dan hebben de mensen wel andere dingen aan hun hoofd zoals vakantie en zo.

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
Hier hetzelfde eigenlijk. Vorig jaar juli besteld, dus zo te zien bijna aan de beurt, in maart geven ze zelf aan.

Maar inmiddels verhuisd en besloten voor Zendure te gaan ivm zonnepanelen die daarop rechtstreeks worden aangesloten.

Iemand die er met spoed een nodig heeft of de reservering wil overnemen voor zover dat kan? Ik hoef er niet aan te verdienen maar vind het ook jammer om de €50 te laten waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
TheRealFreek schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:06:
Homewizard werkt het ook wel een beetje in de hand door de aanbetaling niet terug te geven bij annuleren. Als je je gaandeweg bedenkt of er is afgelopen half jaar iets in je thuissituatie veranderd, dan kan je niet annuleren zonder 50 euro kwijt te zijn. Als je de accu vervolgens direct voor 100 euro extra kan verkopen is de keuze wel snel gemaakt denk ik.
Je gaat de mist in. Ja je kan annuleren en dat kost je je aanbetaling. Je kan hem na ontvangst ook binnen 30 dagen retour sturen. Dan betaal je alleen de verzendkosten en krijg je het hele bedrag retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09 20:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMeVCLPkNFxo4nLX0tk8jXVzoYs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFHw8CFWmzaAgwyQ5yoWnBzd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pco8dBJZiyh7Tkml2htE2fCzgNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QrymT6dpcWSJhjKwfchrqOF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WcHcN-Bf1OuittfThrBBtJziFCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o65VbHFQmfmILGRGVnBVJSEr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPNEpIJw_bQIG28iViC0q3IKokw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4oxRdyqjmqDHYSGFSUQSaRz.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooi de dag doorgekomen op de batterijen. Wel een gekke error. En ook voltage spikes te zien.

Zijn er meer mensen met een Unstable Grid vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:03
asing schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:30:
[...]

Je gaat de mist in. Ja je kan annuleren en dat kost je je aanbetaling. Je kan hem na ontvangst ook binnen 30 dagen retour sturen. Dan betaal je alleen de verzendkosten en krijg je het hele bedrag retour.
Wat zijn de retourkosten dan.
Ik denk ook dat ik mijn 2e HomeWizard batterij ga annuleren.
Zendure is een veel beter product voor mijn toepassing.
50 euro neem ik dan voor lief althans eigenlijk niet omdat de eerste batterij ook niet optijd is geleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDkYc-buIfDL-6NesQNofRQpg5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/117K9KH80LWnHfFtfksQbyAM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door peterbier op 08-03-2025 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
peterbier schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 23:47:
[...]

Wat zijn de retourkosten dan.
Ik denk ook dat ik mijn 2e HomeWizard batterij ga annuleren.
Zendure is een veel beter product voor mijn toepassing.
50 euro neem ik dan voor lief althans eigenlijk niet omdat de eerste batterij ook niet optijd is geleverd.
[Afbeelding]
Mooie opstelling. Heb zelf voor hw gekozen vanwege de p1 koppeling. Wat zijn de verschillen tussen deze 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:10

ManiacsHouse

Scheisse!

TheRealFreek schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 22:06:
Ik zit dus met dit dilemma. Financiële situatie op moment niet handig... Vandaag mail ontvangen met betaalverzoek. Maar ga denk ik toch annuleren.
Maar als ik er hier iemand blij mee kan maken om de bestelling/batterij over te nemen. Nee hoef er geen winst op te maken. Gewoon voor de normale prijs. :) Tweakers onder elkaar. *O*
Inmiddels tig reacties gehad. :) Niet nog meer prive berichten sturen, genoeg gegadigden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-03-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naffffffffff
Wow net kleine mini stroomuitval gehad, 1 batterij is nog offline en staat rood te knipperen. Ben benieuwd of hij morgenochtend zelf weer online is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
naffffffffff schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:21:
[...]

Mooie opstelling. Heb zelf voor hw gekozen vanwege de p1 koppeling. Wat zijn de verschillen tussen deze 2?
De info kun je lezen op.
https://nl.zendure.com/
Voor mij is belangrijk dat vorstvrij niet hoeft.
En geen koeling die via een ventilator gaat.
De opstelling van mij komt in een paardenstal.
En de latere keuze 4 panelen per Hyper waar ik er 3 stuks van in ga zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
naffffffffff schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 00:29:
Wow net kleine mini stroomuitval gehad, 1 batterij is nog offline en staat rood te knipperen. Ben benieuwd of hij morgenochtend zelf weer online is gekomen.
Vaak een wifi probleem.
Knop ff ingedrukt houden tot blauw knipperen en dan weer knop ingedrukt houden tot uit.
Dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
dotternetta schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Kijk eens bij meters->batterij of daar een melding staat
Nee, geen meldingen. Het frappante was dat dit begon rond de tijd dat vaak mijn wifi probleem begint. Dat ligt vermoedelijk aan KPN.

Ik heb daarop de wifi opnieuw ingesteld en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heejijdaar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:13
Binnen twee weken is de levering, voor degene die ‘m al hebben ik ben nieuwsgierig naar de gemiddelde tijd die nodig is om de hw volledig op te laden, iemand die daar wat over kan roepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
heejijdaar schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:28:
Binnen twee weken is de levering, voor degene die ‘m al hebben ik ben nieuwsgierig naar de gemiddelde tijd die nodig is om de hw volledig op te laden, iemand die daar wat over kan roepen ?
Daar valt niets over te zeggen. Hangt af van eigen gebruik van zonnestroom, hoeveel de zon überhaupt schijnt op een dag en vermoedelijk nog een reeks factoren.

In dit topic staan een reeks grafiekjes van anderen, dat geeft een heel globaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 29-09 09:30
Flodder325 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:28:
De batterij was weer helemaal leeggetrokken vandaag, wat wel gek is dat de accu al een half uur staat te laden op 75watt.
Ik begrijp dat hij niet mag onderladen maar waarom op een normale ontlading staat de accu dan toch al 30min langzaam te laden?

Kan het systeem dus onder de 8% reserve ontladen terwijl dat dus niet zou mogen ?

[Afbeelding]
Ja hij kan blijkbaar wel eens te diep gaan zo lijkt het. Hij gaat dan iets van 3 kwartier op 75 Watt laden en een paar minuten op 800 Watt. Daarna alles weer normaal.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-10 20:58
heejijdaar schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 07:28:
3 dagen achter elkaar 08:00 beginnen met laden en iets voor 13:00 vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De ledlampjes van mijn batterij staan uit. Is dat normaal?

In de app staat dat alles normaal werkt. En de verlichting staat op 5%. Heb dit nog niet eerder gehad. Normaal altijd gewoon wit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 29-09 09:30
ArthurMorgan schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:07:
De ledlampjes van mijn batterij staan uit. Is dat normaal?

In de app staat dat alles normaal werkt. En de verlichting staat op 5%. Heb dit nog niet eerder gehad. Normaal altijd gewoon wit.
Heb ik ook wel eens gehad. Nadat hij begon met laden was alles weer normaal..

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:22
Gisteren een bijzonder dingetje gehad met P1 meter

Keek in de app en zag allemaal oranje driehoekjes bij mijn grafiekjes staan, behalve bij die van batterij. Die leek t nog te doen (groene lampjes = terugleveren)

Hoopte dat t net heel toevallig was en de P1 aan het updaten was, maar naar tijdje even wezen kijken bij P1 meter. Die knipperde rood.

P1 meter hangt bij mij in hoekje waar nooit iemand komt, overigens.

Wilde hem eruit halen, lukte niet, kon losklikklemmetje niet vinden en toen was het lampje uit. Helemaal. Geen kleur te bekennen.

Ik moest weg, dus hele avond 'van het net' verbruikt. Inmiddels deed batterij ook niets meer en was t Display bevroren.

Kwam ik thuis, pak ding was om te kijken naar kleur, ploept ie weer aan, knippert 3x groen, blijft groen, alles werkt weer en batterij begint rustig te zoomen.

Voordeel: volledig nacht (vanaf 00.00) op de batterij de standby kunnen voeden, maar welnvreemd dat. Heb die meter al j a r e n en nu doet ie plots raar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f56cN56AdH0xwoGpP-qGJATRG4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbuMXR5mNMlqVN9oSwABoLBD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of de batterij bij anderen ook vaak toch lijkt terug te leveren aan het net. Ik begrijp dat als de batterij staat te ontladen en er is minder nodig, dat hij niet in een seconde direct schakelt, dus dan even wat teruglevert, maar in bovenstaand schema zie je dat hij dat 's nachts ook doet.

Niet superveel, steeds maar paar wat, maar niet echt flatline

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzapieter schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:26:
Gisteren een bijzonder dingetje gehad met P1 meter

Keek in de app en zag allemaal oranje driehoekjes bij mijn grafiekjes staan, behalve bij die van batterij. Die leek t nog te doen (groene lampjes = terugleveren)

Hoopte dat t net heel toevallig was en de P1 aan het updaten was, maar naar tijdje even wezen kijken bij P1 meter. Die knipperde rood.

P1 meter hangt bij mij in hoekje waar nooit iemand komt, overigens.

Wilde hem eruit halen, lukte niet, kon losklikklemmetje niet vinden en toen was het lampje uit. Helemaal. Geen kleur te bekennen.

Ik moest weg, dus hele avond 'van het net' verbruikt. Inmiddels deed batterij ook niets meer en was t Display bevroren.

Kwam ik thuis, pak ding was om te kijken naar kleur, ploept ie weer aan, knippert 3x groen, blijft groen, alles werkt weer en batterij begint rustig te zoomen.

Voordeel: volledig nacht (vanaf 00.00) op de batterij de standby kunnen voeden, maar welnvreemd dat. Heb die meter al j a r e n en nu doet ie plots raar.[Afbeelding]

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of de batterij bij anderen ook vaak toch lijkt terug te leveren aan het net. Ik begrijp dat als de batterij staat te ontladen en er is minder nodig, dat hij niet in een seconde direct schakelt, dus dan even wat teruglevert, maar in bovenstaand schema zie je dat hij dat 's nachts ook doet.

Niet superveel, steeds maar paar wat, maar niet echt flatline
Als je met het vastpakken van de P1 meter hem kunt laten uitvallen en weer actief krijgen heeft hij dan ergens geen brakke verbinding?

P1 meter al eens aangesloten op een externe voeding?

Perfect NOM is lastig. Algemeen bekend. Ik vind hem best strak. Kijk eens naar het energieverbruik /teruglevering bij je energiemaatschappij. Dan denk ik dat je ziet dat het allemaal heel minimalistisch is. Ik heb er hier uren bij zitten waarbij het om 1 watt leveren en 1 Watt terugleveren in een uur gaat. Wat mij betreft perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sinds ik een thuisaccu heb ben ik eigenlijk helemaal niet meer bezig met de simulaties die ik ergens midden 2024 heb aangemaakt (Zie de uitleg daarvoor: Taro in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic") waaronder HomeWizard, Sessy, Victron en Anker.

Ben dat daarom nu aan het opruimen, maar misschien wel leuk om de resultaten met 1, 2, 3 en 4 stuks HomeWizard Battery alsnog even te delen, waarbij ik destijds rekening heb gehouden met 85% Round Trip Efficiency omdat de accu toen nog niet leverbaar was en we die waarde moesten schatten. Inmiddels zien we in de praktijk dat de RTE nog een stukje lager ligt, dus de daadwerkelijke resultaten zullen minder goed zijn dan in mijn simulatie.

Let op: Deze simulatie is in combinatie met dynamische tarieven zonder bijv. terugleverkosten/boetes en zal voor iemand met een vast contract en terugleverboetes positiever uitpakken. Maar goed, heb je dus dynamische tarieven én bijv. 1 of meerdere EV's, dan is het belangrijk om daar op te kunnen sturen, anders eindig je zoals bij mij zou zijn gebeurd in de min (=kost geld, geen besparing) met deze oplossing, waarbij je dan ook nog met 6-7% lagere RTE zou moeten rekenen en het plaatje nog minder rooskleurig wordt. Ik kan niet precies nagaan hoe lang deze simulaties nu draaien, maar dat zal sinds juni/juli 2024 zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdmUMMCQmaGEzRBi7hqe_Ky-x6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uu8Zxrjnj5NvpnNzJu4wZ8W0.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk doen veel mensen het niet per se voor de financiële resultaten, maar ook voor het goede gevoel, de netcongestie, etc. en helemaal eens. Maar wel interessant om te zien wat het op de achtergrond financieel doet.

Ik ga niet alle mitsen, maren en disclaimers herhalen over deze simulatie, die zijn in het vorige topic al ruimschoots langsgekomen. Nou twijfel ik alleen of ik de simulatie alsnog weggooi of nu actualiseer met de praktijk RTE en gewoon door laat lopen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat er rondom de zomer uit gaat zien :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
Taro schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:46:
Sinds ik een thuisaccu heb ben ik eigenlijk helemaal niet meer bezig met de simulaties die ik ergens midden 2024 heb aangemaakt (Zie de uitleg daarvoor: Taro in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic") waaronder HomeWizard, Sessy, Victron en Anker.

Ben dat daarom nu aan het opruimen, maar misschien wel leuk om de resultaten met 1, 2, 3 en 4 stuks HomeWizard Battery alsnog even te delen, waarbij ik destijds rekening heb gehouden met 85% Round Trip Efficiency omdat de accu toen nog niet leverbaar was en we die waarde moesten schatten. Inmiddels zien we in de praktijk dat de RTE nog een stukje lager ligt, dus de daadwerkelijke resultaten zullen minder goed zijn dan in mijn simulatie.

Let op: Deze simulatie is in combinatie met dynamische tarieven zonder bijv. terugleverkosten/boetes en zal voor iemand met een vast contract en terugleverboetes positiever uitpakken. Maar goed, heb je dus dynamische tarieven én bijv. 1 of meerdere EV's, dan is het belangrijk om daar op te kunnen sturen, anders eindig je zoals bij mij zou zijn gebeurd in de min (=kost geld, geen besparing) met deze oplossing, waarbij je dan ook nog met 6-7% lagere RTE zou moeten rekenen en het plaatje nog minder rooskleurig wordt. Ik kan niet precies nagaan hoe lang deze simulaties nu draaien, maar dat zal sinds juni/juli 2024 zijn:
[Afbeelding]

Natuurlijk doen veel mensen het niet per se voor de financiële resultaten, maar ook voor het goede gevoel, de netcongestie, etc. en helemaal eens. Maar wel interessant om te zien wat het op de achtergrond financieel doet.

Ik ga niet alle mitsen, maren en disclaimers herhalen over deze simulatie, die zijn in het vorige topic al ruimschoots langsgekomen. Nou twijfel ik alleen of ik de simulatie alsnog weggooi of nu actualiseer met de praktijk RTE en gewoon door laat lopen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat er rondom de zomer uit gaat zien :)
Is de besparing incl net belasting bij import?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkoes schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Is de besparing incl net belasting bij import?
Hoe bedoel je precies?

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Taro schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Hoe bedoel je precies?
Zelf gebruikte stroom importeer je niet, dus betaal je geen 13 cent net belasting over per kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Taro schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:46:

[Afbeelding]

Batterij 1 heeft een tvt van 45 jaar als ik 8 maanden oprek naar 12. :+
Pagina: 1 ... 45 ... 218 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.