Ik ga het proberen, bedankt voor de tip 👍blueman85 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:05:
[...]
En als je de batterij(en) minstens een uur even uit het stopcontact haalt?
Hebben zowel je P1-meter als PiBs de laatste firmware? Zet hem zeker 45min uit, dit lost ook vaak verschillende E-meldingen op.Ronald1245 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:02:
Perfect weer, ik kom net thuis en zie een accu in de stress staan met 2 oranje leds.
Help topics gevolgd maar niets helpt.
Ook stroom eraf voor 15minuten, helaas.
Gek genoeg werkt mijn 2e accu al 340 Cycli zonder problemen.
De accu die nu een fout heeft is al eens gewisseld dus ik begin nu toch wel vertrouwen te verliezen en neig naar een ander merk te gaan.
Heb contact opgenomen via die vreselijke chatbot en mag weer wachten tot HW volgende week tijd heeft ben ik bang erg teleurgesteld 😞
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Ronald1245
Balen.
Ik heb mijn accu’s (3stuks) vanaf eind januari 2025.
Op een melding dat de accu scheef stond en en een paar keer verbinding kwijt, heb ik geen problemen.
Staat wel een AP op een paar meter afstand van de accu’s en P1 meter.
Op zolder staan de accu’s met AP en in de meterkast P1 met AP/router.
Draait al maanden zonder enig issue ook nu.
Balen.
Ik heb mijn accu’s (3stuks) vanaf eind januari 2025.
Op een melding dat de accu scheef stond en en een paar keer verbinding kwijt, heb ik geen problemen.
Staat wel een AP op een paar meter afstand van de accu’s en P1 meter.
Op zolder staan de accu’s met AP en in de meterkast P1 met AP/router.
Draait al maanden zonder enig issue ook nu.
Ik krijg mijn nieuwe HomeWizard P1 Splitter niet goed aan de praat.
Ik heb een moderne SMR 5.5 meter. Als ik de HomeWizard P1 Meter rechtstreeks op de slimme meter aansluit, werkt alles meteen goed: even groen knipperen en daarna continu groen.
Zodra ik de P1 Meter via de splitter aansluit, blijft PWR op de splitter groen knipperen. De P1 Meter gaat eerst even langzaam groen knipperen, knippert daarna 3x snel en wordt uiteindelijk rood.
Getest met en zonder USB-C voeding en ook met meerdere voedingen, maar geen verschil.
Ik heb de splitter nodig omdat er straks naast de HomeWizard P1 Meter ook een Zonneplan P1-adapter op dezelfde slimme meter komt.
Iemand dit gedrag eerder gezien? Ik begin de splitter of de meegeleverde P1-kabel te verdenken.
Ik heb een moderne SMR 5.5 meter. Als ik de HomeWizard P1 Meter rechtstreeks op de slimme meter aansluit, werkt alles meteen goed: even groen knipperen en daarna continu groen.
Zodra ik de P1 Meter via de splitter aansluit, blijft PWR op de splitter groen knipperen. De P1 Meter gaat eerst even langzaam groen knipperen, knippert daarna 3x snel en wordt uiteindelijk rood.
Getest met en zonder USB-C voeding en ook met meerdere voedingen, maar geen verschil.
Ik heb de splitter nodig omdat er straks naast de HomeWizard P1 Meter ook een Zonneplan P1-adapter op dezelfde slimme meter komt.
Iemand dit gedrag eerder gezien? Ik begin de splitter of de meegeleverde P1-kabel te verdenken.
Heb je de splitter ook met een USB C kabel gevoed? Dat is wel vereist, en bij mij werkt dat perfect (wel een oude DSMR4.2 meter). Ik heb de HW en Zonneplan P1 meters op die manier goed werkend. De beide P1 meters hebben dan geen extra voeding nodig => dat wordt dan dus geregeld door de USB C voeding van de splitter.Kalipeen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:36:
Ik krijg mijn nieuwe HomeWizard P1 Splitter niet goed aan de praat.
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Getest met en zonder USB-C voeding en ook met meerdere voedingen, maar geen verschil.DJ schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:44:
[...]
Heb je de splitter ook met een USB C kabel gevoed? Dat is wel vereist, en bij mij werkt dat perfect (wel een oude DSMR4.2 meter). Ik heb de HW en Zonneplan P1 meters op die manier goed werkend. De beide P1 meters hebben dan geen extra voeding nodig => dat wordt dan dus geregeld door de USB C voeding van de splitter.
(Met deze meter zou dat niet nodig moeten zijn).
[ Voor 5% gewijzigd door Kalipeen op 25-09-2026 18:54 ]
Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.
Voor de andere HomeWizard producten kan je terecht in: HomeWizard algemeen (Energy, watermeter en meer) #2