Wij ook niet....DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:14:
Oke, ik was druk op werk. Dat zag ik niet aankomen.

Wij ook niet....DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:14:
"Berichten dat het ’kamp-Verstappen’ een vertrek van Horner zou hebben geëist, worden door betrokkenen afgedaan als onzin." uit het artikel van Erik van Haren maar valt misschien toch niet uit te sluiten.DaniëlWW2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:14:
Maar ik denk een van twee dingen:
1) Horner is ontslagen omdat hij de machtsstrijd heeft verloren omdat RBR aan het imploderen is. Het dreigende vertrek van Verstappen kan de druppel zijn geweest.
2) Horner is ontslagen omdat Verstappen gedreigd heeft met vertrek als hij niet ontslagen zou worden.
De vraag is, welke is het?
Verstappen is overduidelijk geconsulteerd. Maar was dit informerend of sturend van aard?
Dat was met Overmars ook zo...de grenzen verwateren wel als we dat allemaal maar accepteren. Nee, ontslag is niet nodig altijd maar even door het stof gaan zou die mensen wel sieren.Help!!!! schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:34:
Kijk die hele Horney affaire is van buitenaf toch moeilijk te beoordelen. Gewoon te weinig feiten en context.
Ondanks de machtsverhouding blijven het toch twee volwassen mensen. En vele relaties ontstaan in de werksfeer en daar zullen genoeg sexueel getinte foto's gestuurd worden.
Eens, dat het allemaal niet de schoonheidsprijs verdient maar zonder meer context ga ik daar niet gelijk zo hard over oordelen. Misschien dat de komende rechtzaak wat dat betreft meer duidelijkheid gaat brengen.
Wat ik wel begrijp is dat Horner tot en met vandaag wel degelijk geliefd en gerespecteerd was onder zijn personeel. En zijn prestaties spreken ook voor zich.
Desalniettemin is het na twintig jaar ook niet raar dat de koek op is. Vind het wel erg jammer voor Max want zonder het vertrek van zoveel key personnel had er denk ik nog wel een paar titels in gezeten bij RB.
Zo, die heeft het vertrek van Horner er ook snel ingefietst!Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:51:
Na al het nieuws vandaag zou je deze bijna vergeten.
[YouTube: British GP 2025 | Highlights | Comedy on F1 racing]
Tsja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Bij een topteam hoort een team principal met een uitstraling die past bij een topteam. Dan denk ik aan een Wolff, en wat mij betreft ook een Horner. En ja, ook een Zak Brown, al vind ik dat een hele vervelende gast.Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:47:
Red Bull / Mekies hebben een statement uitgebracht over zijn aanstelling.
[Afbeelding]
Zak Brown is CEO van McLaren Racing en Andrea Stealla is de team principal bij McLaren hoewel beiden deelnemen aan wat tegenwoordig de team member press conference heet.JeroenTheStig schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:58:
[...]
Tsja, ik weet niet wat ik er van moet denken. Bij een topteam hoort een team principal met een uitstraling die past bij een topteam. Dan denk ik aan een Wolff, en wat mij betreft ook een Horner. En ja, ook een Zak Brown, al vind ik dat een hele vervelende gast.
Met deze stap degradeert Red Bull Racing zichzelf definitief tot een middenmoot-team, anders stel je geen team principal met de uitstraling van een kapot tuinhekje aan.
Ja ik durf het wel een teleurstelling te noemen in die zin dat na renault al zijn stappen elke keer niks hebben gebracht. Ik bedoelde niet dat hij een pannekoek is. Ik bedoel juist dat er veel in Alonso zit, maar hij elke keer niet op het goede moment bij het juiste team zit.Jeweetje schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:48:
[...]
Vettel was een one trick pony….
Alonso een teleurstelling 😳🙈
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Voorspellingen voor komend seizoen zijn lastig, Ferrari zou dit seizoen ook weer meedoen gezien hun voorbereidingen. Maar dat Mercedes een motor kan bouwen is duidelijk.Humma Kavula schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:52:
Tja, ik denk persoonlijk; Too little too late.
Alle schade is er al, auto en motor van 2026 hebben zijn hand al gepasseerd.
Ik zie niet in hoe RB er 2026 een kampioensjaar van kan maken eerlijk gezegd.
Er zijn al de nodige geruchten over de motoren en als dat klopt dan doet Merc weer een serieuze gooi met hun motor.
De vraag is dan, hoe goed heeft AM met Newey zijn huiswerk gedaan. ( zelfde geldt voor Merc zelf en Williams natuurlijk )
Someone had taken a video of Christian Horner's farewell speech at Milton Keynespic.twitter.com/0uLTXjt9fE
— RBR Daily (@RBR_Daily) 9 juli 2025
[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 09-07-2025 21:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Niet lullig bedoeld maar deze opmerking valt in de categorie:Charles Hill schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:44:
[...]
Ferrari zou dit seizoen ook weer meedoen gezien hun voorbereidingen.
We are checking
We think plan Z
Must be the water
Humma Kavula schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:49:
[...]
Niet lullig bedoeld maar deze opmerking valt in de categorie:
[...]
[...]
[...]
Elk jaar wordt er wel geroepen dat Ferrari goed is in de test... Sinds het Schumacher tijdperk hebben die nooit meer gedomineerd.
[ Voor 34% gewijzigd door Damian op 09-07-2025 22:11 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Emotionele afscheid speech, Horner heeft het gister gehoord.d-vine schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:48:
Afscheids speech Christian Horner
[Streamable: unnamed]
'Maybe Max will be there next year'albino71 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:14:
YouTube: GP da Inglaterra, Hulkenberg no Pódio, Punição Piastri, Destino do ...
Podcast met Nelson piquet jr, waarin hij zich lijkt te verspreken dat Max naar Mercedes gaat volgend jaar. Rond 25.30.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik lees hier tussen de regels door en zie ook zijn ongemakkelijke geschuif nadat hij het zei.SinergyX schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:32:
[...]
'Maybe Max will be there next year'
Ze hebben het over Mercedes waar het niet zo lekker gaat.
Niet alleen voor Antonelli. Zelfde geldt denk ik voor Bearman? Die is ook maar een ~jaar ouder (met Antonelli nu net 19, dus Bearman ~20, en Horner zat er 20,5 jaar). En mogelijk ook Bortoletto / Hadjar? Geen idee hoe oud die zijn (maar kan best dat die wel 21 of 22 zijn).
Alleen Bearman, toen was Horner al 4 maanden TP. Maar in principe was hij toen al lang en breed verwekt en al bijna een half jaar oudRobertMe schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 22:50:
[...]
Niet alleen voor Antonelli. Zelfde geldt denk ik voor Bearman? Die is ook maar een ~jaar ouder (met Antonelli nu net 19, dus Bearman ~20, en Horner zat er 20,5 jaar). En mogelijk ook Bortoletto / Hadjar? Geen idee hoe oud die zijn (maar kan best dat die wel 21 of 22 zijn).
[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 09-07-2025 22:55 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Zoals @Edgenumber ook al aan gaf, hij zal niet de eerste zijn waarbij het niet wil lukken bij een ander team. Het moet “als” hij naar een ander team gaat ook maar weer allemaal op zijn plek vallen, als Red Bull de overstap naar Honda niet had gemaakt en nog met een Renault blok door was blijven klooien, of als een Newey zich meer was gaan bekommeren om zeilboten dan om de F1 was het nog maar de vraag geweest of hij zo succesvol was geweest als hij nu is.
Als Verstappen met Ferrari wereldkamioen zou kunnen worden dat zou tcoh echt de kers op de taart zijn. Bij Ferrari moeten ze dan wel wat dingen veranderen, want aujto´s bouwen kunnen ze wel.R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 23:25:
[...]
Zoals @Edgenumber ook al aan gaf, hij zal niet de eerste zijn waarbij het niet wil lukken bij een ander team. Het moet “als” hij naar een ander team gaat ook maar weer allemaal op zijn plek vallen, als Red Bull de overstap naar Honda niet had gemaakt en nog met een Renault blok door was blijven klooien, of als een Newey zich meer was gaan bekommeren om zeilboten dan om de F1 was het nog maar de vraag geweest of hij zo succesvol was geweest als hij nu is.
Ik denk dat niemand na de afgelopen jaren meer twijfelt aan de capaciteiten van Verstappen, die jongen hoort absoluut in het rijtje beste coureurs ooit en hoewel hij over het algemeen van niets nog iets weet te maken is het eind vorig jaar en dit jaar voor Red Bull pijnlijk duidelijk geworden dat zelfs een Verstappen geen water in wijn kan laten veranderen
En dat geld ook voor de grootste coureurs als een Schumacher, Hamilton, Alonso uit de recente geschiedenis… je kunt nog zo verrekte goed zijn, het team om je heen is net zo belangrijk als je eigen talent / kwaliteiten in de F1.
Denk ik dat als “Mercedes een redelijk potente wagen weet te bouwen in 2026 en er geen team met kop en schouders bovenuit steekt zoals nu met McLaren ene Verstappen weer standaard kandidaat is voor de titel?”
Absoluut en ik denk ook dat Mercedes de enige serieuze optie is als hij nog wat titels bij wil gaan schrijven gegeven het feit dat McLaren (tenzij daar de bom ook nog eens barst) “vol” zit, het bij Ferrari nooit meer lekker heeft gelopen sinds Brawn, Todt, Schumacher en Byrne er vertrokken en teams als Williams en Red Bull niet meer zijn wat ze ooit geweest waren.
Misschien dat er een leuke uitschieter komt in 2026 en bijvoorbeeld bij Audi of Aston een dijk van een wagen staat maar bij die teams weet je nooit hoe lang het gaat duren omdat ze simpelweg nooit op het allerhoogste niveau hebben gepresteerd terwijl je bij Mercedes weet dat men de weg omhoog altijd wel weer weet te vinden op relatief “korte” termijn.
Aan de andere kant, als Hamilton nou na dit of volgend seizoen de helm eens aan de wilgen hangt omdat ie er helemaal klaar mee is dan zou ik misschien nog wel liever zien dat ie naar Ferrari gaat en daar het kunstje nog eens weet te flikken…
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Alonso would like a wordaveenhuysen schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 00:37:
[...]
Als Verstappen met Ferrari wereldkamioen zou kunnen worden dat zou tcoh echt de kers op de taart zijn. Bij Ferrari moeten ze dan wel wat dingen veranderen, want aujto´s bouwen kunnen ze wel.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ja, dat hoor je hem ook zeggen in zijn toespraak voor het personeel. Hij blijft in dienst, maar is per direct uit zijn operationele functie ontheven.Speedster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:09:
Lees ik nou ergens dat Horner uit functie is gezet maar niiet ontlagen?
Nog steeds werkzaam voor RedBull
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Dat lijkt dan de Schumacher route te zijn met Todt en Brawn 😊Speedster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:25:
Oke dat scheelt een aanzienlijke afkoopsom.
En nu? Hoofd tuin onderhoud?
Wachten tot hij samen met Max naar Aston gaat?
Dan heeft Aston Newey Horner Honda en Vestappen.
Die vier hebben al eerder hele mooie dingen laten zien.
Komt dan ook nog Alonso bij met een bak ervaring.
Lance kan gaan rijden in een rally auto. In een rally auto botsen is altijd eenzijdig.
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 10-07-2025 08:42 ]
En ik kan Horner nu zo vooraan aan dat rechter rijtje toegevoegd zien worden
Met een contract tot 2030 is het een duur grapje andersSpeedster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:09:
Lees ik nou ergens dat Horner uit functie is gezet maar niiet ontlagen?
Nog steeds werkzaam voor RedBull
Het zal een tussenoplossing zijn. Voor ontslag op staande voet is er wel een actuele aanleiding nodig die zo’n zware maatregel rechtvaardigt (althans, in Nederland). Op dit niveau (CEO) zie je vaker dat eerst taken worden neergelegd, waarna partijen met hun juristen om de tafel gaan om het beste eruit te halen. Dat kan ook zijn dat er een andere functie wordt gecreëerd, vaker gaat het om hoogte van afkoopsom.henri86 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:42:
[...]
Met een contract tot 2030 is het een duur grapje anders
Zal wel flinke gardening leave zijn idd.Speedster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:25:
Oke dat scheelt een aanzienlijke afkoopsom.
En nu? Hoofd tuin onderhoud?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Red Bull – Vertrokken Teamleden (2021–2025) | |||
Naam | Rol bij Red Bull | Vertrekjaar | Nieuwe bestemming of status |
---|---|---|---|
Christian Horner | Team Principal & CEO | 2025 | Ontslagen, opgevolgd door Laurent Mekies |
Adrian Newey | Chief Technical Officer | 2025 | Aston Martin – Managing Technical Partner |
Jonathan Wheatley | Sporting Director | 2024 | Sauber/Audi – Team Principal |
Will Courtenay | Head of Race Strategy | 2024 | McLaren – Sporting Director |
Rob Marshall | Chief Engineering Officer | 2023 | McLaren – Engineering Leader |
Dan Fallows | Head of Aerodynamics | 2022 | Aston Martin – Technical Director |
Oliver Hughes | Chief Marketing & Commercial Officer | 2025 | Vertrokken – nauwe bondgenoot van Horner |
Paul Smith | Group Director of Communications | 2025 | Vertrokken – Horner-getrouwe |
Red Bull Powertrains – Aangetrokken Personeel (2021–2025) | |||
Naam | Rol bij Red Bull Powertrains | Afkomstig van | Jaar |
---|---|---|---|
Ben Hodgkinson | Technical Director | Mercedes HPP – Head Mechanical Engineering | 2021–2022 |
Steve Blewett | Production Director | Mercedes HPP – Head of Manufacturing | 2021 |
Omid Mostaghimi | Head Powertrains Electronics & ERS | Mercedes HPP – Electronics Group Lead | 2021 |
Pip Clode | Head Mechanical Design ERS | Mercedes HPP – ERS Concept Team Lead | 2021 |
Anton Mayo | Head ICE Design | Mercedes HPP – Engine Design Engineer | 2021 |
Steve Brodie | Group Leader – ICE Operations | Mercedes HPP – Trackside Support | 2021 |
Phil Prew | Chief Engineer | Mercedes HPP – Senior Trackside Engineer | 2022 |
Honda engine staff* | Various PU support roles | Honda Racing Development | 2022 |
Mercedes – Vertrokken Teamleden | |||
Naam | Rol bij Mercedes | Vertrekjaar | Nieuwe bestemming |
---|---|---|---|
Mike Elliott | Chief Technical Officer | 2023 | Aston Martin – CTO/Consultant |
Eric Blandin | Chief Aerodynamicist | 2022 | Aston Martin – Aerodynamics Director |
Andy Cowell | Motorenexpert (HPP) | 2024 | Aston Martin – CEO & Team Principal |
Ben Hodgkinson | Hoofd Mechanical Engineering (HPP) | 2021 | Red Bull Powertrains – Technical Director |
+50 HPP Engineers | Diverse motorafdeling (HPP) | 2021–2022 | Red Bull Powertrains |
Aston Martin – Nieuwe Teamleden | |||
Naam | Functie | Komt van | In dienst sinds |
---|---|---|---|
Mike Elliott | CTO / Consultant | Mercedes | 2024 |
Adrian Newey | Managing Technical Partner | Red Bull | 2025 |
Dan Fallows | Technical Director | Red Bull | 2022 |
Eric Blandin | Aerodynamics Director | Mercedes | 2022 |
Andy Cowell | CEO & Team Principal | Mercedes HPP | 2025 |
Enrico Cardile | Chief Technical Officer | Ferrari | 2025 |
Giles Wood | Simulation & Modelling Director | Red Bull / Apple | 2025 |
Luca Furbatto | Engineering Director | Sauber/Alfa Romeo | 2022 |
Gary Gannon | Race Engineer | Haas | 2025 |
Stoffel Vandoorne | Reserve Driver & Simulator | McLaren / FE | 2023 |
Mike Krack | Chief Trackside Officer | BMW-Sauber / Porsche | 2022 |
Ferrari – Belangrijke Personeelswisselingen (2021–2025) | |||
Naam | Rol | Van/Naar | Jaar |
---|---|---|---|
Frédéric Vasseur | Team Principal | Van Alfa Romeo / Sauber | 2023 |
Loïc Serra | Technical Director Chassis | Van Mercedes | 2024 |
Jérôme d’Ambrosio | Deputy Team Principal / Academy Lead | Van Mercedes | 2024 |
Laurent Mekies | Sporting Director | Naar AlphaTauri (Team Principal) | 2023 |
David Sánchez | Chief Engineer Vehicle Concept | Naar McLaren → Alpine | 2023–2024 |
Ignacio Rueda | Head of Strategy (verplaatst intern) | Binnen Ferrari | 2023–2024 |
Ravin Jain | Head of Strategy | Promotie binnen Ferrari | 2023 |
Will Courtenay wordt gehouden aan zijn contract bij Red Bull en mag pas in 2026 over naar McLaren waar hij als Sporting Director komt te werken.d-vine schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:03:
Voor de liefhebbers een overzicht van bepalende mensen binnen 4 teams wat vertrokken is
of in geval van Aston Martin aangetrokken
Heb ai laten zoeken en een overzicht laten maken dus don't shoot me als er foutjes in staan.
Ging mij om een bepaald beeld te krijgen van personeel wisselingen
Red Bull – Vertrokken Teamleden (2021–2025) Naam Rol bij Red Bull Vertrekjaar Nieuwe bestemming of status Christian Horner Team Principal & CEO 2025 Ontslagen, opgevolgd door Laurent Mekies Adrian Newey Chief Technical Officer 2025 Aston Martin – Managing Technical Partner Jonathan Wheatley Sporting Director 2024 Sauber/Audi – Team Principal Will Courtenay Head of Race Strategy 2024 McLaren – Sporting Director Rob Marshall Chief Engineering Officer 2023 McLaren – Engineering Leader Dan Fallows Head of Aerodynamics 2022 Aston Martin – Technical Director Oliver Hughes Chief Marketing & Commercial Officer 2025 Vertrokken – nauwe bondgenoot van Horner Paul Smith Group Director of Communications 2025 Vertrokken – Horner-getrouwe
Red Bull Powertrains – Aangetrokken Personeel (2021–2025) Naam Rol bij Red Bull Powertrains Afkomstig van Jaar Ben Hodgkinson Technical Director Mercedes HPP – Head Mechanical Engineering 2021–2022 Steve Blewett Production Director Mercedes HPP – Head of Manufacturing 2021 Omid Mostaghimi Head Powertrains Electronics & ERS Mercedes HPP – Electronics Group Lead 2021 Pip Clode Head Mechanical Design ERS Mercedes HPP – ERS Concept Team Lead 2021 Anton Mayo Head ICE Design Mercedes HPP – Engine Design Engineer 2021 Steve Brodie Group Leader – ICE Operations Mercedes HPP – Trackside Support 2021 Phil Prew Chief Engineer Mercedes HPP – Senior Trackside Engineer 2022 Honda engine staff* Various PU support roles Honda Racing Development 2022
[table border=0 bgcolor=#ffffff width=100% cellpadding=4]
[tr]
[td=4,,,middle,"#000000",,1200,30,12]Mercedes – Vertrokken Teamleden[/td]
[/tr]
[tr bgcolor="#f0f0f0"]
[th]Naam[/th][th]Rol bij Mercedes[/th][th]Vertrekjaar[/th][th]Nieuwe bestemming[/th]
[/tr]
[tr bgcolor="#ffffff"]
[td]Mike Elliott[/td][td]Chief Technical Officer[/td][td]2023[/td][td]Aston Martin – CTO/Consultant[/td]
[/tr]
[tr bgcolor="#f9f9f9"]
[td]Eric Blandin[/td][td]Chief Aerodynamicist[/td][td]2022[/td][td]Aston Martin – Aerodynamics Director[/td]
[/tr]
[tr bgcolor="#ffffff"]
[td]Andy Cowell[/td][td]Motorenexpert (HPP)[/td][td]2024[/td][td]Aston Martin – CEO & Team Principal[/td]
[/tr]
[tr bgcolor="#f9f9f9"]
[td]Ben Hodgkinson[/td][td]Hoofd Mechanical Engineering (HPP)[/td][td]2021[/td][td]Red Bull Powertrains – Technical Director[/td]
[/tr]
[tr bgcolor="#ffffff"]
[td]+50 HPP Engineers[/td][td]Diverse motorafdeling (HPP)[/td][td]2021–2022[/td][td]Red Bull Powertrains[/td]
[/tr]
Vergeet ook niet dat na de dood van Mateschitz er een soort machtsvacuum bij het team is ontstaan tussen het Oostenrijkse deel en het Thais-Britse deel. Horner wou de invloed van Salzburg verminderen en kreeg daarbij steun van de Thaise aandeelhouder toen het team begin 2024 nog succesvol leek. Het mogelijke ontslag van Marko zou die invloed duidelijk inperken. Verstappen heeft toen zijn toekomst verbonden aan het lot van Marko en is later in het seizoen een soort vrede gesloten omdat de sportieve en technische resultaten duidelijk naar beneden gingen.Thinlanet schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:28:
Ongetwijfeld is het een optelsom van factoren, over de tijd die de knoop hebben doorgehakt om Horner uit zijn functie te halen. Buiten de reeds genoemde, hier nog enkele factoren/effecten die een rol hebben gespeeld:
- Push van onderop/extern; Dat Mekies nu tot CEO en Team Principal is gepromoveerd lijkt opvallend veel overeenkomsten te hebben toen Binotto bij Ferrari het veld moest ruimen. Zuster-dochter team switch ligt natuurlijk voor de hand. Maar wie weet wie er aan de poten heeft gezaagd, buiten Horner zelf.
- Horner stond lang achter de filosofie van Wache om een brede inzetbaarheid van de auto in 2023 (waar het leek dat geen snelheid meer uit te halen viel) te beperken naar een smaller window waar nog wel snelheid te vinden was. Het kan best zijn dat Horner hier het hachje van Wache wilde redden/ achter de beslissing te staan om de weg van Wache te volgen. Inmiddels weten we ook dat Newey niet achter die filosofie stond.
- Forecast op de toekomst waar RBPT naar de geruchten achterligt op schema. Het aantrekken van vooral Mercedes personeel de afgelopen jaren voor de kennis en keuze te hebben gemaakt om zelf een motor te gaan bouwen had wellicht beter gemanaged moeten worden door Horner. Nu men na jaren meer zicht heeft op de progressie is dit wellicht ook een punt waar men naar Horner wijst.
Ik ben wel erg benieuwd wat Mekies nog kan doen in het kader van het aantrekken van nieuw personeel, want vooral de kopstukken die Red Bull de afgelopen jaren heeft laten gaan, moeten wellicht wel van buitenaf komen omdat de pool van interne doorschuiving niet de potentie heeft. M.i. hebben we in het verleden gezien dat je wel een Tech/design-guru nodig hebt om voor meerdere jaren een succesvolle auto te bouwen (Brawn bij Benetton/Ferrari, Newey bij Williams/Mclaren/RBR, Allison bij Mercedes etc.).
Horner was CEO van het team, baas van de techniekafdeling (Red Bull Advanced Technologies) , baas van de motorenafdeling (Red Bull Powetrains) en baas van de marketing.Pannencouque schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:44:
Mekies heeft een pittige klus. Beetje net zoals alle rijders die de afgelopen jaren 'gepromoveerd' zijn naar Red Bull Racing. Afbreukrisico is immens.
[ Voor 20% gewijzigd door CreativeS op 10-07-2025 10:03 ]
Ach, half uurtje rijden vanaf MK, is hij zo in BrackleyCreativeS schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:02:
De leeuw in het hol van de leeu... uh, hornet
[Afbeelding]
"Better ask questions before you shoot"
Een team kopen? Dat zou echt een powermove zijn.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
Er zijn al een aantal mensen die het over Alpine hebben gehad. Wat ik mij af vraag, Renault wil misschien wel van het team af, hoe groot is de kans dat Horner het team 'koopt'? Hij is 52 dus nog wel even te gaan mocht hij de F1 niet de rug willen toekeren.
Ben niet echt benieuwd wat de reden van dit besluit is maar wel wat hij nu moet/gaat doen omdat zoals ik het begrijp hij niet ontslagen is alleen uit zijn positie is gezet. Wat dat ook mag betekenen in zijn geval.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Zolang hij niet onslagen is kan hij ook niet aan de bak bij de competitie.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
Er zijn al een aantal mensen die het over Alpine hebben gehad. Wat ik mij af vraag, Renault wil misschien wel van het team af, hoe groot is de kans dat Horner het team 'koopt'? Hij is 52 dus nog wel even te gaan mocht hij de F1 niet de rug willen toekeren.
Ben niet echt benieuwd wat de reden van dit besluit is maar wel wat hij nu moet/gaat doen omdat zoals ik het begrijp hij niet ontslagen is alleen uit zijn positie is gezet. Wat dat ook mag betekenen in zijn geval.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Volgens mij liggen prijzen voor teams tegenwoordig ergens rond het miljard (als minimum dan uiteraard). Ik denk dus niet dat Horner even een team koopt. Veel grotere kans is dat een bedrijf/... een team koopt en Horner aanneemt als TP. Of wat ook zou kunnen is dat Horner met ee pet rond gaat bij sponsoren / ... om een team op te richten. IIRC is dat laatste wat Steiner gedaan heeft (en Szafnauer ook wilt doen?). Een plan opstellen voor een eigen team en een "investeerder" daarvoor zoeken (en effectief uiteindelijk dus wel weer gewoon in dienst van staan). Wat Steiner dus is gelukt bij Gene Haas.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
Horner president, Max wereldkampioen, ik kan me nu al de tweets etc. uittekenen.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:34:
Ondanks dat hij nog niet ontslagen is, wanneer sluit de aanmeldingen voor de verkiezingen dit jaar bij de FIA?
Newey lijkt mede vanwege de soap rondom Horner weg te zijn gegaan bij RB en de Verstappens kozen de kant van Marko en leken niet echt in kamp Horner te zitten. Dus zie niet echt in waarom AM Horner aan zou trekken, denk dat de verschillende partijen daar niet echt op zitten te wachten... stel het geval dat Verstappen uberhaupt naar naar AM zou gaan.Speedster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:25:
Wachten tot hij samen met Max naar Aston gaat?
Dan heeft Aston Newey Horner Honda en Vestappen.
Die vier hebben al eerder hele mooie dingen laten zien.
12 december 2025 is de verkiezing, tijdens de algemene vergadering in Oezbekistan.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:34:
Ondanks dat hij nog niet ontslagen is, wanneer sluit de aanmeldingen voor de verkiezingen dit jaar bij de FIA?
[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 10-07-2025 11:21 ]
Vermogen van Horner wordt op 80 miljoen geschat, die van zijn partner ook. Dus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
Met gezamenlijk 160 miljoen, had ik het wel geweten. Lekker onderuit hangen, genieten van de kinderen en lekker reizen. (Maar goed, dat is gok ik ook 1 van de redenen dat ik geen 160 miljoen heb)Robkazoe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:29:
[...]
Vermogen van Horner wordt op 80 miljoen geschat, die van zijn partner ook. Dus lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
KloptMad-Matt schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:39:
[...]
Met gezamenlijk 160 miljoen, had ik het wel geweten. Lekker onderuit hangen, genieten van de kinderen en lekker reizen. (Maar goed, dat is gok ik ook 1 van de redenen dat ik geen 160 miljoen heb)
Door de media werd opeens de conclusie getrokken dat Renault het team in de verkoop zou gaan doen nadat Renault geen F1 motoren meer ging bouwen en daarmee van een farbieksteam een klantenteam zou gaan zodra het met Mercedes motoren gaat rijden. Momenteel is 75% van de aandelen in handen van Renault en voorlopig is het idee zijn dat ze gewoon doorgaan en anders meer dan een miljard dollar voor hun aandeel willen ontvangen. Als er al een mogelijke koper is dan zou dat een consortium onder leiding van voormalig Alpine teambaas Otmar Szafnauer zijn. Chocoball in "[F1] Seizoen 2025"Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
En dat Renault dan met de RBPT motor gaat rijdenSepp14 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:44:
Horner naar Renault,
Laurent Mekies een tussenpaus bij Red bull,
Cyril Abiteboul naar Red Bull.
[Afbeelding]
![]()
Shinji schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:45:
[...]
En dat Renault dan met de RBPT motor gaat rijden
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
dat zou wel een gave stunt zijn als dat gebeurdDagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
Dat denk ik ook ja.Waah schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:00:
[...]
KloptHet gaat dit soort mannen echt niet meer om het succes. Het gaat enkel om de macht (en status). Of hij heeft een hekel aan de kinderen die hij heeft
![]()
Ik was al lang gestopt met werken. Ruim voor die 160 miljoen
[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 10-07-2025 13:17 ]
Als ze nog een charismatische teambaas zoeken, wat doet Günther Steiner tegenwoordigSepp14 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:44:
Horner naar Alpine/Renault,
[Afbeelding]
![]()
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vasseur eruit en Jean Todt terug naar FerrariSepp14 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:44:
Horner naar Alpine/Renault,
[Afbeelding]
![]()
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Horner heeft aangegeven dat Tsunoda tot het einde van het jaar heeft. Dit zal eerder een gezamenlijke beslissing van het management (lees Marko) zijn dan Horner alleen. Als Tsunoda elk race weekend laatste wordt tot het einde van het seizoen dan heeft het weinig zin hem voor volgend jaar te behouden.Mad-Matt schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:17:
[...]
Verder ben ik ook benieuwd naar Tsunoda, is zijn positie nu een stukje veiliger door Mekies?
Ik vind dat Lindblad eerst maar eens potten moet gaan breken in de F2. Wat een mager seizoen voor hem tot nu toe.Chocoball schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:07:
[...]
Horner heeft aangegeven dat Tsunoda tot het einde van het jaar heeft. Dit zal eerder een gezamenlijke beslissing van het management (lees Marko) zijn dan Horner alleen. Als Tsunoda elk race weekend laatste wordt tot het einde van het seizoen dan heeft het weinig zin hem voor volgend jaar te behouden.
Tsunoda behouden gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren, eerder dat Hadjar volgend seizoen doorschuift naar het hoofdteam en dat Lindblad de plek van Hadjar bij Racing Bulls overneemt, onder de voorwaarde dat een zekere M. Verstappen bij Red Bull blijft en anders hebben ze een andere uitdaging.
Ik zie gewoon een afbeelding van iemand die naar het werk pendeltCreativeS schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:02:
De leeuw in het hol van de leeu... uh, hornet
[Afbeelding]
En waarom zou Horner een team kopen? En met welk geld ? Hij is geen papa Stroll.Dagg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:06:
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Maar Bearman en Antonelli braken volgens mij ook geen potten? Alleen al omdat Bortoletto en Hadjar 1 & 2 waren. Maar volgens mij waren Bearman en Antonelli ook geen 3 & 4?Mog schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Ik vind dat Lindblad eerst maar eens potten moet gaan breken in de F2. Wat een mager seizoen voor hem tot nu toe.
Ik ben dan ook niet overtuigd van Bearman en Antonelli. Maar bij Lindblad heb ik dat gevoel nog een stuk sterker. Op Barcelona na is Lindblad onzichtbaar.RobertMe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:14:
[...]
Maar Bearman en Antonelli braken volgens mij ook geen potten? Alleen al omdat Bortoletto en Hadjar 1 & 2 waren. Maar volgens mij waren Bearman en Antonelli ook geen 3 & 4?
Horner zijn net worth zou 36 miljoen GPB zijn. Als hij het spaargeld van zijn vrouw Geri aanboort, dan loopt het blijkbaar al op tot 440 miljoen GBP (!). Dus wie weetKenhas schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:27:
[...]
Ik zie gewoon een afbeelding van iemand die naar het werk pendelt![]()
[...]
En waarom zou Horner een team kopen? En met welk geld ? Hij is geen papa Stroll.
En niet vergeten dat Horner nog altijd in dienst is dus het is niet dat hij persé iets moet doen om rond te komen op het eind van de maand
De vraag is hij aan Geri's spaargeld mag komen, na zijn affaire vorig jaar.kevlar01 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:45:
[...]
Horner zijn net worth zou 36 miljoen GPB zijn. Als hij het spaargeld van zijn vrouw Geri aanboort, dan loopt het blijkbaar al op tot 440 miljoen GBP (!). Dus wie weet
Bearman was teamgenoot van Mike Schumi - en die heeft aanzienlijk beter gepresteerd. (maar verkeerde achternaam, dus niet doorgestroomd en mike wel)RobertMe schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:14:
[...]
Maar Bearman en Antonelli braken volgens mij ook geen potten? Alleen al omdat Bortoletto en Hadjar 1 & 2 waren. Maar volgens mij waren Bearman en Antonelli ook geen 3 & 4?
Volgens mij zit je daar een factor 10 fout, zo rijk is ze niet.kevlar01 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:45:
[...]
Horner zijn net worth zou 36 miljoen GPB zijn. Als hij het spaargeld van zijn vrouw Geri aanboort, dan loopt het blijkbaar al op tot 440 miljoen GBP (!). Dus wie weet
Je bent in de war met Posh. (~450). Ginger heeft 'slechts' 40.kevlar01 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:45:
[...]
Ligt er maar net aan welke bron je pakt. Ik zie ook diverse recente nieuwsberichten welke het over £440 miljoen hebben.Marcel Br schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 15:56:
Volgens mij zit je daar een factor 10 fout, zo rijk is ze niet.
Ik kan ook op Facebook posten dat ze 12 miljard waard is, maar dat verandert niets aan de consensus dat ze 40 of 41 miljoen pond heeftTheBrut3 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:59:
Ligt er maar net aan welke bron je pakt. Ik zie ook diverse recente nieuwsberichten welke het over £440 miljoen hebben.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 10-07-2025 19:51 ]
PC Specs
Horner is uit zijn operationele rol ontheven maar nog steeds in dienst van Red Bull. De kans is zeer aannemelijk dat Horner alsnog richitng de uitgang gaat, een afkoopsom tegemoet kan zien en mogelijk nog niet met F1 pensioen wil gaan.Help!!!! schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:50:
Het niveau stijgt![]()
Is er geen nieuws ? Bijv. hoe de constructie met Horner in elkaar zitWel in dienst maar niet operationeel.
Horner was niet alleen teambaas maar ook CEO van RB Powertrains, Red Bull Racing en RB Technologies.Help!!!! schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:50:
Het niveau stijgt![]()
Is er geen nieuws ? Bijv. hoe de constructie met Horner in elkaar zitWel in dienst maar niet operationeel.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Toen het gerucht ging ging ik er wel vanuit dat Horner het team kopen betekende dat hij met de pet langs investeerders zou gaan en op papier de investeerders de eigenaar zouden zijn maar Horner als teameigenaar/directeur zou fungeren. Niet direct dat hij zijn eigen spaarvarken kapot had geslagen en met zijn £23,65 zelf het volledige team had gekocht als zij prive speeltje.Kenhas schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:27:
[...]
Ik zie gewoon een afbeelding van iemand die naar het werk pendelt![]()
[...]
En waarom zou Horner een team kopen? En met welk geld ? Hij is geen papa Stroll.
En niet vergeten dat Horner nog altijd in dienst is dus het is niet dat hij persé iets moet doen om rond te komen op het eind van de maand
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Son of Chaleo Yoovidhya, who held a crucial 2% of Red Bull, Chalerm Yoovidhya, has apparently sold his shares. These key shares enabled the Thai supporters of Horner to prevent the Austrian owners of the other shares from taking over, which it appears they have now done. Exit CH.
— Damon Hill (@HillF1) 10 juli 2025
Ik denk niet dat het verkopen (of onderbrengen in een trust) van de aandelen van Chalerm Yoovidhya iets te maken heeft met het willen ontslaan van Horner. Maar het heeft het ontslag wel mogelijk gemaakt.
Dat is toch ook exact wat in die tweet staat. Door die aandelen "kon" de Oostenrijkse kant Horner niet ontslaan, omdat "de meerderheid" (49% van "pa" en 2% van "zoon" = 51% en dus meer dan de 49% van Oostenrijk) hem wilde behouden.Mog schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:11:
[...]
Ik denk niet dat het verkopen (of onderbrengen in een trust) van de aandelen van Chalerm Yoovidhya iets te maken heeft met het willen ontslaan van Horner. Maar het heeft het ontslag wel mogelijk gemaakt.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Marko via IGAvK schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:19:
Tja, je kunt het helemaal dood analyseren maar het feit blijft dat we het (helaas nog niet) weten.
Maar dat komt allemaal goed de komende weken.
Max en Dr. Marko hebben volgens mij nog niet echt hun mening verkondigd.
Daar zit ik nu op te wachten.
https://www.instagram.com/p/DL7MdKeMbQe/Dr Marko: “Christian and I have worked together very successfully for over 20 years – both in Formula 1 and in Formula 3000. I would like to sincerely thank Christian for that. During this time, we were able to celebrate an incredible number of outstanding achievements. We helped developed two World Drivers’ Champions and several Grand Prix winners. That has always been – and still is – the Red Bull way.
Tsunoda via social mediaFrom my first race win, to four world championships, we have shared incredible successes. Winning memorable races and breaking countless records. Thank you for everything, Christian!
Of doel je op een andere reactie van hun?Thank you Christian for all the support you’ve given me this year. it’s been amazing to see what you’ve built at @redbullracing and thank you for making me part of that. i’ve learned a lot and am grateful for everything
"When you grow up your heart dies"
Ja, net als bij Campina laatst, per ongeluk salpeterzuur en zoutzuur bij elkaar gemiktsquashedraven schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:40:
Of er staat daar iets chemisch in de hens of het is stoken om het stoken of ze hebben een nieuwe paus uit Nederland/België
Of het is een ai/photoshop post van Reddit zonder enige relevantie.squashedraven schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:40:
Of er staat daar iets chemisch in de hens of het is stoken om het stoken of ze hebben een nieuwe paus uit Nederland/België
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq