Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:02
NiaX schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Of het is een ai/photoshop post van Reddit zonder enige relevantie.
Ik vermoed dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
Mog schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Ik denk niet dat het verkopen (of onderbrengen in een trust) van de aandelen van Chalerm Yoovidhya iets te maken heeft met het willen ontslaan van Horner. Maar het heeft het ontslag wel mogelijk gemaakt.
Ik weet dat het een zeer klein detail is maar Horner is niet ontslagen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bernie zoals Bernie is:
Bernie Ecclestone counts Christian Horner as one of his closest confidantes in the Formula 1 paddock, but the billionaire didn’t mince his words when asked about his friend’s firing from Red Bull Racing.

Horner was the sport’s longest-tenured team principal when he was unceremoniously sacked earlier this week after 20 years in the role. It followed a high-profile sexting scandal that engulfed Horner 18 months prior and set in motion a string of key departures from the team.

“This business that he got involved with 18 months ago, he was just an idiot,” Ecclestone told the Telegraph while discussing the scandal on Thursday. “He was a 50-year-old who thought he was 20, thought he was one of the boys.”
https://www.motorsport.co...d-sexting-scand/10741142/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 18:39

sjaool

Every life should have 9 cats

Iemand die zegt wat hij denkt. Een van de oude garde die er geen doekjes om winden en exact zeggen wat ze bedoelen. Daar zijn er nog maar een paar van over in de paddock.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:03
Grappig dat AMuS met dezelfde teamopties voor Horner komt die ik hier had beschreven.

Aanvullend over Ferrari. Kans bestaat dat Vasseur zelf niet verlengt en dat de huidige baas bij de Ferrari WEC team Antonello Coletta de nieuwe team principal wordt. Dat Horner geen Italiaans spreekt en geen bondgenoten in Maranello heeft zou in zijn nadeel kunnen werken. Ook zijn salaris zou mogelijk ook een struikelblok kunnen worden, bij Red Bull zou hij een geschat salaris van 15 miljoen Britse Pond verdienen.

Bij Alpine is het waarschijnlijk al te laat omdat Briatore net Steve Nielsen heeft binnengehaald en waarschijnlijk gaat dat niet meer veranderd worden.

Bij Cadillac zou Horner het gezicht van het team worden. Ook de ervaring van Horner is langer, breder dan die van voormalig Marussia teambaas Graeme Lowdon. Met Horner aan boord zou het project een andere waardeinschatting krijgen en politiek gezien meer gewicht.

https://www.auto-motor-un...ac-alpine-naechstes-team/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:30:
Grappig dat AMuS met dezelfde teamopties voor Horner komt die ik hier had beschreven.

Aanvullend over Ferrari. Kans bestaat dat Vasseur zelf nier verlengt en dat de huidige baas bij de Ferrari WEC team Antonello Coletta de nieuwe team principal wordt. Dat Horner geen Italiaans spreekt en geen bondgenoten in Maranello heeft zou in zijn nadeel kunnen werken. Ook zijn salaris zou mogelijk ook een struikelblok kunnen worden, bij Red Bull zou hij een geschat salaris van 15 miljoen Britse Pond hebben gehad.

Bij Alpine is het waarschijnlijk al te laat omdat Briatore net Steve Nielsen heeft binnengehaald en waarschijnlijk gaat dat niet meer veranderd worden.

Bij Cadillac zou Horner het gezicht van het team worden. Ook de ervaring van Horner is langer, breder dan die van voormalig Marussia teambaas Graeme Lowdon. Met Horner aan boord zou het project een andere waardeinschatting krijgen en politiek gezien meer gewicht.

https://www.auto-motor-un...ac-alpine-naechstes-team/
Ik denk dat Alpine toch wel de grootste kans maakt omdat die om de hoek bij Horner zitten. Lekker dichtbij en bovendien zijn Briatore en Horner goed bevriend met elkaar.

Dat Briatore al een ander binnengehaald heeft hoeft dit natuurlijk niet in de weg te staan, Briatore kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
Horner is nog in dienst bij Red Bull. (Chef lege dozen schuiven c.q. gardening leave).
Dus voorlopig gaat hij nergens naar toe. En Red Bull zal wel hem het zo lang willen vasthouden dat hij niet zo snel naar een ander team kan gaan! Ik zie Horner niet voor 2027 op de grid staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RogerSch schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:08:
Horner is nog in dienst bij Red Bull. (Chef lege dozen schuiven c.q. gardening leave).
Dus voorlopig gaat hij nergens naar toe. En Red Bull zal wel hem het zo lang willen vasthouden dat hij niet zo snel naar een ander team kan gaan! Ik zie Horner niet voor 2027 op de grid staan.
Hoofd Snickers ontwikkeling. *

Dat contract is niet voor niets niet opgezegd, maar de rechtszaak hierover win je wel, je bent immers uit je functie gezet en ongeschikt verklaard. Je kan ook 5 jaar leuke dingen gaan doen zoals, ehm, ach, jezelf opwerpen als nieuwe fia baas.

* er zit een wikkel om, snap je?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:50
RogerSch schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:08:
Voor 15 miljoen per jaar vrijgesteld van werk zijn... ik zou schaterlachend aan m'n zwembad liggen. Over de toekomst ga ik dan wel weer nadenken als daadwerkelijk een einddatum in zicht komt van m'n paycheck. Ze zullen toch dat contract wat nog tot 2030 zou lopen moeten afkopen met een vaststellingsovereenkomst of hem tot 2030 in dienst houden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:54
jmderonde schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:22:
[...]

Voor 15 miljoen per jaar vrijgesteld van werk zijn... ik zou schaterlachend aan m'n zwembad liggen. Over de toekomst ga ik dan wel weer nadenken als daadwerkelijk een einddatum in zicht komt van m'n paycheck. Ze zullen toch dat contract wat nog tot 2030 zou lopen moeten afkopen met een vaststellingsovereenkomst of hem tot 2030 in dienst houden.
En daarom zitten wij hier op een forum, en was Horner 20 jaar lang de baas van een F1 team.
Ik geloof er niets van dat hij niets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:54

Vuvuzela

My spire is forming

Horner zit gewoon thuis terwijl er wat advocaten etc. over zijn afkoopsom en voorwaarden onderhandelen. Daarna is hij pas uit dienst.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 23:47:

Of doel je op een andere reactie van hun?
Dat zijn beleefde woorden en is netjes. Zo hoort het ook.

Ik bedoel hun echte mening en hoe Max en Dr. Marko naar de toekomst kijken.
Voor hunzelf en voor RBR.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:06
AvK schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Maar waarom zouden ze in Spa ineens Horner wel afbranden? En Verstappen "kennende" denk ik ook niet dat hij dan wel ineens gaat uitweiden over zijn eigen toekomst of die van RBR (tenzij er daadwerkelijk een aankondiging zou zijn). Grotere kans dat die op een gegeven moment genoeg heeft van die vragen en die dreigt met iemand een heatbutt te geven als er nog iemand naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Volgens Kym Illman (fotograaf F1) heeft Jos er wat mee te maken dat Christian weg is.

Al wordt het er dan nog niet veel duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

RobertMe schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:20:
[...]

Maar waarom zouden ze in Spa ineens Horner wel afbranden?
Wie zegt dat? Laat staan verwacht dat? Ik niet.
Ben gewoon benieuwd naar hun echte mening en toekomst visie.

Komt vanzelf.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47
[Roland] schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:11:
Volgens Kym Illman (fotograaf F1) heeft Jos er wat mee te maken dat Christian weg is.

[YouTube: Why CHRISTIAN HORNER Was FIRED]

Denk dat Jos graag zoveel macht zou hebben. Geloof niet dat hij enige invloed heeft op RB, RBR of Horner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 00:05
Wild Chocolate schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:57:
[...]

Ja, net als bij Campina laatst, per ongeluk salpeterzuur en zoutzuur bij elkaar gemikt :+
Ja dan krijg je koningswater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
AvK schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:53:
[...]

Bij Marko voelt het aan of hij aan het afbouwen is en een opvolger zoekt, mogelijk in de vorm van Vettel.

Verstappen heeft het vooralsnog over prestatieverbetering. Het wegsturen van Horner als CEO en team principal gaat daar op korte termijn niks aan veranderen. Over zijn toekomst is het toch koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Het zal Max weinig boeien nu. Gisteren bij RBR, nu lekker met het vliegtuig naar Sardinië (vanuit Nice) waar de watertelg van de 'Unleash the Lion'-roedel ligt. Dat schip is woensdag al naar Sardinië vertrokken.

[ Voor 17% gewijzigd door CreativeS op 11-07-2025 15:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
In ander nieuws. FIA president Ben Sulayen heeft maar weer eens een balletje opgegooid dat de huidige motoren te complex en te duur zijn in de vertaling en samenvatting.
  • Eerder dit jaar probeerde hij en Formula 1 CEO Domenicali de teams en motorfabrikanten te bewegen naar V10 motoren. Enkele teams en motorfabrikanten hadden daar wel oren naar maar de meerderheid niet. Aanpassing van de prestatieverhouding tussen motor en hybridedeel tijdens de kwalificatie en de race haalde later ook geen meerderheid.
  • Onderzoek en ontwikkeling van de huidige motoren ligt op 200 milhoen dollar en een enkele motor kost tussen de 1,8 en 2,1 miljoen dollar. Hij heeft daarom de voorkeur voor een simpele zuigermotor die de helft kost van de huidige en de 2026 motoren. Waar het eerder nog mislukte om de V10 motor aan de man te brengen heeft hij het nu over een V8 zuigermotor.
  • Het huidige motorregelement geldt voor 5 jaar maar is eventueel in te korten naar 3 jaar zodat in 2029 de zuigermotor kan terugkeren. Het moet dan wel snel gebeuren volgens hem want men heeft wel 3 jaar nodig.
  • Ook heeft hij iets losgelaten over een mogelijk 12e team wat uit China zou komen. Of de andere teams daar blij mee zullen zijn is nog maar de vraag omdat het aandeel uit de prijzenpot dan weer kleiner wordt en de dilution fee wat een nieuw team moet betalen om de pijn te verzachten maar voor een paar jaar is.
https://www.auto-motor-un...woelftes-team-v8-motoren/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 23:54

Vuvuzela

My spire is forming

CreativeS schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:45:
Het zal Max weinig boeien nu. Gisteren bij RBR, nu lekker met het vliegtuig naar Sardinië (vanuit Nice) waar de watertelg van de 'Unleash the Lion'-roedel ligt. Dat schip is woensdag al naar Sardinië vertrokken.
3x raden wiens yacht daar ook ligt. Ene Toto (V, imo: 9934395). Paar dagen terug was de afstand tussen beiden echt maar een half uurtje. Geen idee hoe dat nu is.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lynx schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Denk dat Jos graag zoveel macht zou hebben. Geloof niet dat hij enige invloed heeft op RB, RBR of Horner.
Hij benoemt het op 1:48, uiteraard i.v.m. Max

Ik had ook niet het idee dat Jos veel te vertellen zou hebben, maar Kym zegt over het algemeen ook geen echt rare dingen (al lijkt hij de laatste tijd wel wat meer voor de clicks te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Vuvuzela schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 16:21:
3x raden wiens yacht daar ook ligt. Ene Toto (V, imo: 9934395). Paar dagen terug was de afstand tussen beiden echt maar een half uurtje. Geen idee hoe dat nu is.
UTL, MMSI: 256004264 is nu onderweg. Richting noorden, maar kan nog alle kanten op.
offtopic:
Grappig dat Vesselfinder. Toen wij vorig jaar een klipper uit 1896 erfden was het leuk om dat te volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ach, die rare Engelsen (in dit geval een Australische coureur en wat weet die er eigenlijk van?) denken dat Jos overal wat mee te maken heeft. Jos is de grootste misdadiger die ze kennen lijkt het wel.

Ik denk eerder het verhaal van de aandelen het meest logische is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-hjhE49u8up4NYdUbepmtjH6zg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yPLFqQ3w34bDRWheqfZDz4kW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfkZ4KdKKIcOJeu6ni8EmVdEw1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HDmqYvaSNyfeYb7FO9Af0dUS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw0ADHNQHqOn8EBxf972HMlAyo0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/znViokBHzEMcsUpskNw15HaX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrVYOjIS_hm9-r6RbN_IvWJ_Zbc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QJHQBc7pH07fOkse5qYtIYOw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTzjidz707dwURM15uR4JR9squY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wGiqu4Lss8cRG3dYgABfwlEM.png?f=fotoalbum_large

Geruchtenmolen is heerlijk op gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ja en ze wonen beide in Monaco (Als de info klopt.) dus done deal. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-07-2025 18:22 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch

Wat een slechte video van Kym Illman. Alleen oude informatie presenteren en veel speculeren. Dat heb ik ook in de comments bij de video gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aw5K10ErmlUriy33QgsK5Yg7hRQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1o2m8zPUk6fboGexxW2OVk2U.png?f=fotoalbum_large

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 10:23

Stoney3K

Flatsehats!

Als dit geen AI gegenereerd fop plaatje is dan wordt het langzaam wel echt duidelijke taal.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Stoney3K schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 19:42:
[...]

Als dit geen AI gegenereerd fop plaatje is dan wordt het langzaam wel echt duidelijke taal.
Jij weet ook wel, dit is 100% echt, I swear.... :+ O-)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:45
Joh dat kan inmiddels niet meer missen toch? Zoveel rook, dus er is vuur.

Toen Horner de laan gewezen werd dacht ik, of dit is om Max te behouden, of ze zijn Max kwijt.

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het het tweede is.

Max is loyaal aan z’n pa, Vermeulen, en Dr. Marco, niet aan een raceteam. Ook was er vanwege het verleden van Jos een speciale band met Honda.

Alle redenen om bij Red Bull te blijven zijn inmiddels weggevallen.

En is de verlenging van Russel inmiddels aangekondigd? Silverstone leek mij het moment.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik vreet m’n schoen op als Max volgend jaar niet in een Mercedes zit. En dat is denk ik op dit moment ook wel de beste plek voor hem.

(Hoewel ik het als Honda fan wel jammer vind dat hij niet meer met een Honda torretje rond rijdt :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek62SyCo0cqFlzNKeg8pV6e9I6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nUXR66eglyI3kHXJrgJcO0J.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:44

rammes

koekebakker 1e klas

Nou kom maar op, wat worden de varianten van Hammertime voor Verstappen?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:53
rammes schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:37:
Maxxximize!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 10:23

Stoney3K

Flatsehats!

rammes schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:37:
Full send.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:02
Verstappen afzetten zodat hij lekker op z’n boot kan chillen met z’n vriendin en kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Doornbos bij Ziggo Race Café is er ook zeker van. Alle goede mensen zijn weg, Max gaat ook.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Buiten dat Doornbos roept dat "alle" goeie mensen weg zijn, zijn er wel meer signalen dat het er voor de komende 2 jaar niet bijzonder sterk uitziet.

De nieuwe wind tunnel zal op zijn vroegst pas voor seizoen 2027 te gebruiken zijn.
Dan moet je ook nog maar hopen dat je geen correlatie problemen tegenkomt en alles meteen goed gaat.
qoute"Red Bull hoping to reap benefits of new F1 wind tunnel in 2027"/qoute

Bron: https://www.motorsportwee...war-relic-f1-wind-tunnel/

En van de nieuwe RB powertrain word pas verwacht dat ze echt mee kunnen doen vanaf seizoen 2027 of 2028. Horner zou zelfs in een intervieuw gezegt hebben dat het onrealistisch was om te denken dat ze het eerste jaar sneller zouden zijn dan Mercedes.
qoute"“Maybe it won’t be in '26, but '27, '28, and beyond, long-term for Red Bull, 100% it is the right thing.”/qoute

Bron: https://f1i.com/news/5432...with-2026-power-unit.html

Zou Max echt tekenen bij Mercedes, dan verwacht ik dat het voor maximaal 2 A 3 jaar is zodat ze daarna kunnen bekijken of Red Bull of AM een sterkere optie is.

[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 12-07-2025 04:20 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Lijkt me dat Max altijd een lange deal van minimaal 4 of 5 jaar tekent. Ik denk dat er pas na 2 of 3 jaar prestatie clausules gaan tellen. MB investeerd veel geld en wolff is een gehaaide zakenman. Die gaan echt geen vrijblijvend stoeltje aanbieden. Max zal op gevoel afgaan want MB kan evengoed een sof zijn. McLaren heeft by far de beste auto en waarom zou MB met dezelfde motor ineens zoveel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-10 10:02
Wolff gaat echt geen afkoopsom (laten) betalen voor een contract van een jaartje of twee. Maar prestatieclausules zijn wel te verwacht ja. De signalen lijken wel allemaal richting Mercedes te wijzen ja. En waarom zou Verstappen nog blijven? Alle seinen bij RB staan op oranje of rood...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:33
Pannencouque schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 07:56:
Wolff gaat echt geen afkoopsom (laten) betalen voor een contract van een jaartje of twee. Maar prestatieclausules zijn wel te verwacht ja. De signalen lijken wel allemaal richting Mercedes te wijzen ja. En waarom zou Verstappen nog blijven? Alle seinen bij RB staan op oranje of rood...
En hoe weet jij dat zo zeker?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RBR is kapot (gemaakt). Dat wordt de komende jaren zo goed als zeker niks. Goed personeel is weg en niet zo’n beetje ook. Mekies moet nu de kar gaan trekken. Windtunnel is vraagteken, motor is vraagteken en Wache bakt er ook niks van tot dusverre. Dat team staat de komende jaren echt niet terug aan de top om mee te kunnen doen bovenin.

Ik zie het nog de verkoop in gaan. Die Thaise familie wil misschien ook wel gewoon gaan rentenieren. Wie weet koopt Ford het als geheel? Vanuit de US willen ze meer inmenging dus zou passen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Word het 3 jaar of 5 jaar met een berg exit clausules?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y0jZDTFp/Schermafbeelding-2025-07-12-093502.png

[ Voor 25% gewijzigd door powah33 op 12-07-2025 10:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Lynx schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 07:11:
Lijkt me dat Max altijd een lange deal van minimaal 4 of 5 jaar tekent. Ik denk dat er pas na 2 of 3 jaar prestatie clausules gaan tellen. MB investeerd veel geld en wolff is een gehaaide zakenman. Die gaan echt geen vrijblijvend stoeltje aanbieden. Max zal op gevoel afgaan want MB kan evengoed een sof zijn. McLaren heeft by far de beste auto en waarom zou MB met dezelfde motor ineens zoveel beter zijn?
Max is met stip de beste rijder van het moment. Waarom zou die iets tekenen waar hij pas na 2 of 3 jaar weg kan? Die zie ik alleen iets tekenen met goede clausules.

[removed]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Ik zou het wel leuk vinden als Max naar Mercedes gaat, als is het maar om de omslag te zien in hoe de fans hier opeens de reacties van Toto tijdens races in een heel ander licht gaan zien :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:53

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Dido schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:57:
Ik zou het wel leuk vinden als Max naar Mercedes gaat, als is het maar om de omslag te zien in hoe de fans hier opeens de reacties van Toto tijdens races in een heel ander licht gaan zien :+
Ik ben vooral benieuwd, als Max bij Mercedes gaat rijden, wie daar weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dido schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:57:
Ik vind Max en Toto/Mer dan ook totaal geen combi. Ben ook heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren mocht dit realiteit worden. :D

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:35:
Ik zie het nog de verkoop in gaan. Die Thaise familie wil misschien ook wel gewoon gaan rentenieren. Wie weet koopt Ford het als geheel? Vanuit de US willen ze meer inmenging dus zou passen.
De kleine fooi die het race team kost maakt ze echt niks uit. De Thaise familie is al zeer lange tijd aan het rentenieren met 45 miljard op de bank :)

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Help!!!! schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:11:
[...]

Ik vind Max en Toto/Mer dan ook totaal geen combi. Ben ook heel benieuwd hoe ik dat ga ervaren mocht dit realiteit worden. :D
"Maxie, the car is bad, we know, please drive it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
niki_lauda schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Russel, zonder twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:11:
Hoezo? Wolff en de Verstappens zijn altijd vrij close geweest anders, tot dat ene 'incident' in 2021...

https://www.motorsport.co...d-a-2021-regret/10647201/

Maar ook dat is inmiddels al lang en breed bijgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 08:35

Crazy D

I think we should take a look.

Chocoball schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:15:
[...]

"Maxie, the car is bad, we know, please drive it."
Veel te direct. Mercedes vind ik een beetje 1 van de teams die zo direct communiceren. Max is gewoon simpel: is het kut, dan is het ook gewoon kut, punt. Heb het idee bij Mercedes dat er dan teveel mediatraining bij komt kijken.

Verder zou het wel een vette stunt zijn, eens kijken hoe de "fans" die nu schreeuwen dat Merc en vooral Toto ruk is, zich gaan gedragen :D Alleen daarom al zou ik een overstap naar Merc leuk vinden. Niet per se realistisch (de kans dat Merc volgend jaar titelkandidaat is, is net zo groot als dat Ferrari of Williams dat zijn...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:14:
[...]

De kleine fooi die het race team kost maakt ze echt niks uit. De Thaise familie is al zeer lange tijd aan het rentenieren met 45 miljard op de bank :)
Maar wellicht willen ze er gewoon vanaf?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Crazy D schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Verder zou het wel een vette stunt zijn, eens kijken hoe de "fans" die nu schreeuwen dat Merc en vooral Toto ruk is, zich gaan gedragen :D Alleen daarom al zou ik een overstap naar Merc leuk vinden. Niet per se realistisch (de kans dat Merc volgend jaar titelkandidaat is, is net zo groot als dat Ferrari of Williams dat zijn...).
Welke fans zijn dat dan? Want heel de UK laat hem ook vallen als dit doorgaat (en al helemaal als ze RUS niet verlengen, bovenop het vertrek van HAM...).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:52
YakuzA schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:14:
[...]

De snelste manier om miljonair te worden, is om als miljardair een F1 team te kopen, hè 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:43:
[...]

Maar wellicht willen ze er gewoon vanaf?
Maar waarom?
Het kost geen geld en geeft voor miljarden aan marketing waarde voor je drankje.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:47:
[...]

Maar waarom?
Het kost geen geld en geeft voor miljarden aan marketing waarde voor je drankje.
Ik heb geen idee of het geen geld kost? Als ze er alleen maar beter van worden, zal het niet nodig zijn nee. Dan is het helemaal bijzonder te noemen dat die 2% aandelen zijn verkocht, waarbij Horner ineens op straat stond. Waarom breek je een heel team af als het geen geld kost allemaal? RBR staat op de afgrond, zeker als Max ook vertrekt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:45:
[...]

De snelste manier om miljonair te worden, is om als miljardair een F1 team te kopen, hè 8)
Ik weet niet of dat in deze tijd nog zo is. Volgens mij heeft ook een team als Haas een waarde van een miljard of zo. Nu kan ik niet in de portemonnee van Gene kijken, maar ik denk niet dat die daar veel armer van wordt na die 10 jaar. Immers heeft die nooit perse fors geïnvesteerd en toch wel wat paydrivers of andere "lucratieve" sponsoren gehad. Maar of het het bedrijf wat oplevert? Denk niet dat er veel F1 kijkers zijn die vervolgens denken "laat ik eens zo'n enorme industriële machine van Haas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb geen idee of het geen geld kost? Als ze er alleen maar beter van worden, zal het niet nodig zijn nee. Dan is het helemaal bijzonder te noemen dat die 2% aandelen zijn verkocht, waarbij Horner ineens op straat stond. Waarom breek je een heel team af als het geen geld kost allemaal? RBR staat op de afgrond, zeker als Max ook vertrekt.
Omdat het minder oplevert dan voorheen of omdat ze verwachten dat het in de toekomst wel geld kost?

Jaren terug werden er nog wel eens cijfers uitgeplozen en daaruit bleek dat een team als Mercedes waarschijnlijk daadwerkelijk zelfs geld verdiende. Inkomsten uit FOM + sponsoren afgezet tegen de uitgaven. En dat was dan dus nog zonder inkomsten uit extra autoverkopen of zo. Waarbij dit uiteraard juist voor de topteams beter haalbaar is. Hoe hoger je (consistent) finisht in het WCC hoe meer inkomsten je krijgt van FOM en hoe aantrekkelijker je bent voor sponsoren (/sponsoren die met alle plezier meer betalen voor een kleiner logo op een topteam auto dan een groter logo op een backmarker). Terwijl toentertijd bij de backmarkers de eigenaar wel altijd veel geld moest "bijleggen" om het team draaiende te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:58:
[...]

Omdat het minder oplevert dan voorheen of omdat ze verwachten dat het in de toekomst wel geld kost?

Jaren terug werden er nog wel eens cijfers uitgeplozen en daaruit bleek dat een team als Mercedes waarschijnlijk daadwerkelijk zelfs geld verdiende. Inkomsten uit FOM + sponsoren afgezet tegen de uitgaven. En dat was dan dus nog zonder inkomsten uit extra autoverkopen of zo. Waarbij dit uiteraard juist voor de topteams beter haalbaar is. Hoe hoger je (consistent) finisht in het WCC hoe meer inkomsten je krijgt van FOM en hoe aantrekkelijker je bent voor sponsoren (/sponsoren die met alle plezier meer betalen voor een kleiner logo op een topteam auto dan een groter logo op een backmarker). Terwijl toentertijd bij de backmarkers de eigenaar wel altijd veel geld moest "bijleggen" om het team draaiende te houden.
Merc F1 stond vorig jaar op 120M pond winst:
https://www.blackbookmoto...l-results-2024-june-2025/

Inclusief de staatjes vanaf 2020, elk jaar petronas groene cijfers iig.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 12-07-2025 13:00 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

YakuzA schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:59:
[...]

Merc F1 stond vorig jaar op 120M pond winst:
https://www.blackbookmoto...l-results-2024-june-2025/

Inclusief de staatjes vanaf 2020, elk jaar petronas groene cijfers iig.
Maar wat @RobertMe zegt, snijd wel hout :? Wellicht is Max al weg... waardoor ze werken richting een verkoop van RBR omdat het geen topteam status meer kent binnen de kortste keren en het dan wel flink geld gaat kosten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:02:
[...]

Maar wat @RobertMe zegt, snijd wel hout :? Wellicht is Max al weg... waardoor ze werken richting een verkoop van RBR omdat het geen topteam status meer kent binnen de kortste keren en het dan wel flink geld gaat kosten?
Maar waarom hebben ze de boel dan niet verkocht na Vettel?

Hoogstens dat het een opeenstapeling is. F1 was een hobby van Mateschitz die de boel dus draaiende hield (onafhankelijk van kosten)? Vervolgens dat ze toen nog wel Newey hadden (kun je toen van top personeel spreken? Ik denk dat Wheatley, Coutenay, Marshall, ..., nu een stuk hoger staan aangeschreven als 10 jaar terug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:08:
[...]

Maar waarom hebben ze de boel dan niet verkocht na Vettel?

Hoogstens dat het een opeenstapeling is. F1 was een hobby van Mateschitz die de boel dus draaiende hield (onafhankelijk van kosten)? Vervolgens dat ze toen nog wel Newey hadden (kun je toen van top personeel spreken? Ik denk dat Wheatley, Coutenay, Marshall, ..., nu een stuk hoger staan aangeschreven als 10 jaar terug)?
Hun directe betrokkenheid bij de dagelijkse sportieve operatie lijkt nihil. Ze hebben geen sportieve legacy of emotionele betrokkenheid vergelijkbaar met Mateschitz?

Mateschitz’ adagium “een hobby mag geld kosten” is weg gevallen. Daardoor zie je nu wellicht ook meer financiële rationaliteit, interne machtsstrijd (Horner vs Verstappen-kamp vs management), en wordt het een “normaal commercieel project” in plaats van een door passie gedreven prestigeproject.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 08:35

Crazy D

I think we should take a look.

JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Welke fans zijn dat dan? Want heel de UK laat hem ook vallen als dit doorgaat (en al helemaal als ze RUS niet verlengen, bovenop het vertrek van HAM...).
Alle Max-fans die F1 zijn gaan kijken toen hij kampioen werd... diegenen die het een kut race vinden als Max geen podium rijdt, die een redelijke diepe haat jegens Mercedes/Toto/Lewis hebben, diegenen die Lewis Lulu noemen. Moet ik nog even doorgaan?.... F1 is aan de ene kant 1 van de sporten waar supporters gemoedelijk naast elkaar konden zitten, maar sinds 2021 lijkt dit flink afgenomen te zijn en lijkt het soms wel voetbal :(

Exact expert nodig?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Crazy D schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 13:17:
[...]

Alle Max-fans die F1 zijn gaan kijken toen hij kampioen werd... diegenen die het een kut race vinden als Max geen podium rijdt, die een redelijke diepe haat jegens Mercedes/Toto/Lewis hebben, diegenen die Lewis Lulu noemen. Moet ik nog even doorgaan?.... F1 is aan de ene kant 1 van de sporten waar supporters gemoedelijk naast elkaar konden zitten, maar sinds 2021 lijkt dit flink afgenomen te zijn en lijkt het soms wel voetbal :(
Wat een onzin. Je kan nog steeds naast elkaar zitten. Op wat hossende Nederlanders op sommige circuits na is er weinig veranderd.
Je praat jezelf wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:10
niki_lauda schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Hoop dat GP mee gaat maar acht de kans klein die zou ook wel een clausule in zijn contract hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

warp schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:00:
[...]

Hoezo? Wolff en de Verstappens zijn altijd vrij close geweest anders, tot dat ene 'incident' in 2021...

https://www.motorsport.co...d-a-2021-regret/10647201/

Maar ook dat is inmiddels al lang en breed bijgelegd.
Omdat Red Bull een merk is waar de marketing gebaseerd is op en geassocieerd wordt met veelal relatief jonge, supertalentvolle extreme sporters.

Mercedes is ondanks al hun moeite (en Hamilton) voor mij nog steeds vooral een grey man corporate moloch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJxDFN-Idmexj4FGnKY9evAA7oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TkKRfy7vYekPILom0dYHVfqW.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 12-07-2025 14:58 ]

PC Specs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-10 18:13

NoFearCreations

3DPrint the world!

Een videolink droppen in taal die niet iedereen machtig is zonder enige context is volgens mij niet de bedoeling?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Een videolink droppen in taal die niet iedereen machtig is zonder enige context is volgens mij niet de bedoeling?
Je mist niks en alle informatie in de video lees je ook terug in de pareltjes van de F1 roddeljournalistiek.

Dat de raad van bestuur van Mercedes de afkoopsom voor Verstappen wil betalen is dezelfde Italiaanse pers die beweert dat Vasseur nog 3 races heeft en Leclerc weg wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Help!!!! schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Mercedes is ondanks al hun moeite (en Hamilton) voor mij nog steeds vooral een grey man corporate moloch.

[Afbeelding]
denk dat reuze meevalt, dat imago is inmiddels echt wel veranderd tozv 20-30jr geleden. Niet zo fraai als bij jaguar :+ maar zeker geen oude, grijze blanke mannen imago. Mercedes toch aardig hip, inclusief en sociaal aanzien

Zou misschien nog eerder omgekeerd kunnen zijn; wil die blanke grijze man nog wel geassocieerd worden met een Mercedes? Van de amg-drugs-dealers, tot de bling-bling-instagramfamous klanten?

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 12-07-2025 15:32 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powah33
NoFearCreations schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Wat een onzin.
Geldt dit dan ook voor de Engels sprekende media?

Ik kom op tweakers wel vaker een Italiaanse tweet of duitse link tegen, en zou je het niet volgens kijk je rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Volgens Steiner blijft Max bij RBR;

“Steiner verwacht dat Max Verstappen bij Red Bull blijft in 2026”

https://nl.motorsport.com...ed-bull-f1-2026/10741317/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
JB schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 15:49:
Volgens Steiner blijft Max bij RBR;

“Steiner verwacht dat Max Verstappen bij Red Bull blijft in 2026”

https://nl.motorsport.com...ed-bull-f1-2026/10741317/

“Volgens hem zou het te riskant zijn om nu van team te wisselen.”
Bij Red Bull blijven hangen lijkt me nog veel riskanter. Ik denk dat het volgend jaar net als in 2014 om de motor gaat, en minder om de wagen. En ik geef Mercedes denk ik de hoogste kans om weer een knaller van een motor te bouwen.

Volgens mij las ik dat er bij Honda twijfel wat of ze op het goede spoor zitten. En RBR/Ford zat te klagen dat er teruggeschakeld zou moeten worden op het rechte stuk, waarop Mercedes zei, waar hebben die gasten het over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
ZeromaNoiS schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:35:
[...]

Bij Red Bull blijven hangen lijkt me nog veel riskanter. Ik denk dat het volgend jaar net als in 2014 om de motor gaat, en minder om de wagen. En ik geef Mercedes denk ik de hoogste kans om weer een knaller van een motor te bouwen.

Volgens mij las ik dat er bij Honda twijfel wat of ze op het goede spoor zitten. En RBR/Ford zat te klagen dat er teruggeschakeld zou moeten worden op het rechte stuk, waarop Mercedes zei, waar hebben die gasten het over. :)
MCL en MB hebben dezelfde motor, dan zou ik mijn geld inzetten op MCL aangezien die het nu ook beter voor elkaar hebben. Alleen die hebben geen plekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:48:
[...]

MCL en MB hebben dezelfde motor, dan zou ik mijn geld inzetten op MCL aangezien die het nu ook beter voor elkaar hebben. Alleen die hebben geen plekje.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :+

Mercedes was in 2021 ook het beste team, maar onder de nieuwe regels in 2022 waren die toch echt een stuk minder. Dat McLaren nu de beste auto heeft betekent dus niet dat ze dat volgend jaar onder de nieuwe regels ook zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
RobertMe schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:53:
[...]

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst :+

Mercedes was in 2021 ook het beste team, maar onder de nieuwe regels in 2022 waren die toch echt een stuk minder. Dat McLaren nu de beste auto heeft betekent dus niet dat ze dat volgend jaar onder de nieuwe regels ook zullen hebben.
Nee maar de kans is wel groot, aangezien de aero regels volgens mij niet zo drastisch wijzigen en ze een paar ontzettende voordelen hebben qua banden temperatuur. Dat is niet ineens weg waarschijnlijk. Tuurlijk het kan, maar ze zullen niet direct achteraan mee rijden.

De aero regels van 21 naar 22 veranderden wel drastisch. Dus in 22 maakte de motor niet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Shinji schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Nee maar de kans is wel groot, aangezien de aero regels volgens mij niet zo drastisch wijzigen en ze een paar ontzettende voordelen hebben qua banden temperatuur. Dat is niet ineens weg waarschijnlijk. Tuurlijk het kan, maar ze zullen niet direct achteraan mee rijden.

De aero regels van 21 naar 22 veranderden wel drastisch. Dus in 22 maakte de motor niet het verschil.
Nou er veranderd genoeg ook kwa aero. DRS verdwijnt maar nu krijgen we actieve aero op de voor en achter vleugel.

https://racingnews365.nl/nieuwe-f1-regels-2026-uitgelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Denk dat je nog even moet kijken want de aero regels veranderen significant. De motor oplossing wordt door velen benoemd als hopeloos. Opvallend genoeg niemand van MB of MB klanten.

Wat MCL betreft zit hun voordeel op bandenmanagement echter ik reken er op dat hun trucje verboden wordt voor 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Shinji schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Op aerodynamisch vlak verandert er veel meer dan je denkt:
- Vereenvoudigde vloer
- Aangepaste Venturi kanalen
- Kleinere diffusor
- Outwash luchtstromen zijn niet toegestaan
- Vereenvoudigde voorvleugel
- Aangepaste achtervleugel
- Actieve aerodynamica (x en z mode)

Aerodynamica is ook volgend seizoen van belang naast de aandrijving (verbrandingsmotor, accu en brandstof) en gewicht (wie het snelst gewicht verliest wint rondetijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En in de tussentijd is RUS maar aan het wachten :X :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Shinji schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:48:
[...]

Ja goed punt! Daar had ik even niet aan gedacht. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-10 21:50
Kadett schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:49:
[...]

Hoop dat GP mee gaat maar acht de kans klein die zou ook wel een clausule in zijn contract hebben.
Ik zou vooral hopen dat Hannah Schmitz (hoofd strategist RBR) mee zou gaan ALS Max overstapt!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Over 2026 gesproken er zijn nieuwe renderbeelden verschenen op basis van de laatste technical regulations (issue 12). De FIA liet eerder renderbeelden van de 2026 wagen zien die op een oudere versie (issue 8 ) gebaseerd is. De fence guard begint bijna weer op een barge board te lijken.

Issue 8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-2026-car-concept-within-regulations-issue-9-v0-850nx8nans5e1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=34667310826e6f2aee172a85eb1728b63697e022

Issue 12
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/take-a-first-look-at-the-latest-version-of-the-2026-v0-zpbogkv4f3cf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=2bf9904a1b332cd80660d19133c98fa1bd26bf82

Issue 8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-2026-car-concept-within-regulations-issue-9-v0-x4dghp1ans5e1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=c4b512bfe946edccc0b44b70d44af4d7fd65c556

Issue 12
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/take-a-first-look-at-the-latest-version-of-the-2026-v0-5ucsrvv4f3cf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6c7338463636b02479640809bc13e960ee9fca10

Issue 8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-2026-car-concept-within-regulations-issue-9-v0-5798ovncns5e1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=251f91ecdbec79dd438ed2aac6f28c484808cd70

Issue 12
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/take-a-first-look-at-the-latest-version-of-the-2026-v0-cjbwcpv4f3cf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=be000ae7f9af102bad3abbd70c34b3fe5d72864b

Issue 8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-2026-car-concept-within-regulations-issue-9-v0-ixqyjkhdns5e1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=75e78237fcf831603f235fecb0952d7e878840b7

Issue 12
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/take-a-first-look-at-the-latest-version-of-the-2026-v0-r3g3y3x4f3cf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=26582cd25c2ae890d9825dedbecdd7f4c29b4023

Issue 8
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/f1-2026-car-concept-within-regulations-issue-9-v0-sers41hfns5e1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=e27572d815b4ee08afa1028ff6f6c5b68209a277

Issue 12
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zkyrctl787cf1.jpeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

powah33 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Nou er veranderd genoeg ook kwa aero. DRS verdwijnt maar nu krijgen we actieve aero op de voor en achter vleugel.

https://racingnews365.nl/nieuwe-f1-regels-2026-uitgelegd
Ik ben benieuwd of er circuits tussen zitten waarbij het hybride deel niet gaat functioneren. Oftewel te weinig stukken om weer fatsoenlijk op te laden.

Ik zou graag zien dat de F1 weer om pure snelheid en vermogen gaat draaien. Het is nu veel te vaak een spelletje van managen om de finish te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
sjaool schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:53:
[...]

Ik ben benieuwd of er circuits tussen zitten waarbij het hybride deel niet gaat functioneren. Oftewel te weinig stukken om weer fatsoenlijk op te laden.

Ik zou graag zien dat de F1 weer om pure snelheid en vermogen gaat draaien. Het is nu veel te vaak een spelletje van managen om de finish te halen.
Ik geloof dat er een filmpje op utube staat over de nieuwe regels waarin er word gesproken dat de FIA nog een optie open heeft om iets te kunnen schuiven met de verhoudingen van het vermogen tussen hybride deel en verbrandingsmoter. maar goed dat zijn rumours en dus niet zeker.

De bolides zijn gewoon nog steeds te zwaar, de coureurs klagen er ook al jaren over. Met de nieuwe regels naar 2026 word het geloof ik ook maar ergens tegen de 70KG lichter... dat verschil is te klein om echt een doorslaggevend verschil te maken.

Het managen vind ik ook echt verschikkelijk, en had ik ook graag anders gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 20-10 20:38

Marc H

- - Is wakker - -

Ze zouden gewoon een bandenwissel moeten verplichten na 20 rondjes. Dan ben je van dat complete bandenmanagement in een keer af.

Dit hebben ze al eens onvrijwillig in het echt gedaan, omdat Pirelli de levensduur van de banden tijdens de race niet kon garanderen. Qatar, 2023 ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
Alleen al de afbeelding gebruikt voor de youtube video titel is voor mij een reden om niet te kijken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
RogerSch schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Alleen al de afbeelding gebruikt voor de youtube video titel is voor mij een reden om niet te kijken.....
Niemand verplicht je om het te kijken toch? en door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
sjaool schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:53:
[...]

Maar het is vrijwel altijd iets van managen geweest toch? Er is niet voor niks de uitspraak “zo langzaam mogelijk als eerste over de finish”. Ik heb niet de illusie dat het ooit echt anders is geweest qua managen. Soms iets meer soms iets minder, soms meer brandstof, soms meer banden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Shinji schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:31:
[...]

Maar het is vrijwel altijd iets van managen geweest toch? Er is niet voor niks de uitspraak “zo langzaam mogelijk als eerste over de finish”. Ik heb niet de illusie dat het ooit echt anders is geweest qua managen. Soms iets meer soms iets minder, soms meer brandstof, soms meer banden etc.
Uit mijn herinnering was het voor 2000 toch wel meer pushen en echt racen vergeleken met nu.
Ik denk aan schumacher die met minder brandstof en een 4stopper wint.

Coureurs die zeike nat uit de bolides kropen,
Ook waren er vaker uitvallers door electronica of onderdelen die kapot gingen omdat er te lang het maximale van gevraagd werd.

Nu met de costcap en een limit aan onderdelen kan je dit als team gewoonweg niet meer doen.

Nu is het manage dat je met je brandstof en je banden de finish haalt

[ Voor 13% gewijzigd door powah33 op 12-07-2025 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Het zou toch wel een flinke bak zijn als blijkt dat Horner degene is met een contract voor 2026. Eentje bij Ferrari of alpine. Dat ze er bij RB achter zijn gekomen en hem daarom op staande voet ontslagen hebben 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:57
Help!!!! schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:57:
[...]

Omdat Red Bull een merk is waar de marketing gebaseerd is op en geassocieerd wordt met veelal relatief jonge, supertalentvolle extreme sporters.

[Afbeelding]
Redbull associeer ik met niet te zuipen energiedrankjes en sporters die zich pijn kunnen doen :P Ik vind het nog steeds bijzonder dat je zoveel sporters kunt sponseren met de verkoop van rommel.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
powah33 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 19:04:
[...]

Ik geloof dat er een filmpje op utube staat over de nieuwe regels waarin er word gesproken dat de FIA nog een optie open heeft om iets te kunnen schuiven met de verhoudingen van het vermogen tussen hybride deel en verbrandingsmoter. maar goed dat zijn rumours en dus niet zeker.
Eerder dit jaar was er bij een stemming geen meerderheid om de prestatieniveaus tussen de verbrandingsmotor en het hybridedeel aan te passen. Wel zou bij F1 Commission vergadering afgelopen april besproken worden of het homologatieproces verlengd kan worden. Zodoende laat men de ontwikkelingstermijn langer doorlopen zodat achterblijvers de kans krijgen om in te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:27:
[...]

Redbull associeer ik met niet te zuipen energiedrankjes en sporters die zich pijn kunnen doen :P .....
Je associeert RB dus met F1. :+

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Joris748 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 20:27:
[...]

Redbull associeer ik met niet te zuipen energiedrankjes en sporters die zich pijn kunnen doen :P Ik vind het nog steeds bijzonder dat je zoveel sporters kunt sponseren met de verkoop van rommel.
Red Bull heeft het imago van sportief en rebels. Iets wat Veronica in de jaren '80 had. Dat maakt ze populair en zorgt ook voor de verkoop van hun drankje.

Mercedes is corporate. De mannen in grijze pakken. Te vergelijken met IBM. Log, stijf en moeilijk in beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Chocoball schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 21:05:
[...]

Eerder dit jaar was er bij een stemming geen meerderheid om de prestatieniveaus tussen de verbrandingsmotor en het hybridedeel aan te passen. Wel zou bij F1 Commission vergadering afgelopen april besproken worden of het homologatieproces verlengd kan worden. Zodoende laat men de ontwikkelingstermijn langer doorlopen zodat achterblijvers de kans krijgen om in te lopen.
Bedankt voor de extra aanvulling (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ZeromaNoiS schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:35:
[...]
Wat begreep uit eerdere “suggestieve” berichten op de socials van redbull mechanic; dat de ford op de “rollerbank” onder verwachting zou presteren. Zo zouden die verwachtingen getemperd zijn getuige eerdere ervaringen vanuit Honda. En dan nog valt de ford tegen [..] kwam vrij zorgelijk over.

(Dat gezegd hebben - ging om info/post van 5-6mnd terug)

//edit; over max en 2026, die blijft vast wel bij redbull. Blijkt na seizoen dat die ford echt zo shit blijkt, dan wisselen

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 12-07-2025 22:05 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 17:30
Veel mensen zie ik zeggen dat Max het nog een jaar moet aankijken en dan de stap moet maken naar het team dat het beste ervoor staat. Maar heeft hij die optie wel?

McLaren zie ik niets veranderen aan hun rijders duo.

Mocht Mercedes het goed voor elkaar hebben dan kunnen ze ook gewoon Russell houden zeker als ze echt meedoen om het kampioenschap.

Ferrari is eigenlijk hetzelfde verhaal als Mercedes.

Aston Martin zou dan nog een optie kunnen zijn gezien de leeftijd van Alonso.

De overige teams vind ik lastiger in te schatten, echter verwacht ik niet dat die er al meteen bij zullen zitten.

Ik denk dat Max de stap nu moet zetten als hij vertrouwen heeft in de nabije toekomst van Mercedes want ja hij is de beste op de grid maar het is niet vanzelfsprekend dat er automatisch een stoeltje beschikbaar is bij het best presterende team. En ik mag aannemen dat als Russell bijtekent dat dat voor meerdere jaren zal zijn.
Pagina: 1 ... 41 ... 54 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken