[F1] Seizoen 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:15

SomerenV

It's something!

Shinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:32:
Maar als er een TD was geweest die MCL heeft geraakt zullen andere teams daar echt wel wat over loslaten zonder wellicht in details te treden.
De geschiedenis leert dat dat niet altijd gebeurt. Verstappen heeft dan wel iets geopperd over valsspelen en gepakt worden, maar in die periode riep men wel vaker dat er vermoedens waren van valsspelen. Echt uit de school klappen gebeurt niet echt (helaas).
Toke_gt schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:06:
[...]

Dat laatste is niet altijd mogelijk. Soms is de toepassing innovatief, slim en niet verboden, maar ook niet in de geest van de regels. Dan moet er dus eerst een TD komen die het wel verbiedt en daarna zijn pas straffen en puntenaftrek van toepassing. Dat gebeurde zeker met Ferrari (TD per direct) en soms blijft het onduidelijk, RBR, McL, MER (niet direct verboden maar TD met ingang seizoen erna).
Het is ook prima dat teams de grenzen op durven zoeken, maar wat Ferrari flikte was gewoon borderline valsspelen, wat vervolgens nooit bestraft is. Bewust een storing veroorzaken (als dat inderdaad hun trucje was) om meer brandstof te kunnen gebruiken is wellicht slim, maar dat kun je moeilijk innovatief noemen. Het feit dat er een deal achter gesloten deuren is gedaan waarvan de details nooit zijn bekendgemaakt zegt eigenlijk ook al genoeg. Da's gewoon shady.

Ergens hoop ik dat McLaren iets in heeft moeten leveren én dat RBR iets gevonden heeft om weer mee te kunnen doen zodat het seizoen op de valreep nog wat pit krijgt. Ik gun McLaren de titel ook gewoon niet. Voorheen was ik nog wel Norris-fan, maar zodra het even tegenzit verandert ie in meneer emo. Zak hoef ik geen woorden aan vuil te maken denk ik. Piastri zou het van mij nog wel mogen winnen, maar dan liever wel met een daadwerkelijke strijd. Da's veel leuker om te zien. Ook om te kijken hoe er om gegaan wordt met die enorme druk.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Alleen om van die papaya rules af te zijn zou ik al winnen dat Max hem toch nog net miraculeus weet te pakken.

Ik gun het Piastri wel. Maar ik zie liever dit jaar als voorbeeld dat het pas voorbij is als het voorbij is. En voortijdig in de relax modus en "eerlijkheid" verkiezen boven een kampieonsgevecht keihard wordt afgestraft.

Kans is zeer klein natuurlijk. Dus dan Piastri maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
SomerenV schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:05:
[...]
Het is ook prima dat teams de grenzen op durven zoeken, maar wat Ferrari flikte was gewoon borderline valsspelen, wat vervolgens nooit bestraft is. Bewust een storing veroorzaken (als dat inderdaad hun trucje was) om meer brandstof te kunnen gebruiken is wellicht slim, maar dat kun je moeilijk innovatief noemen. Het feit dat er een deal achter gesloten deuren is gedaan waarvan de details nooit zijn bekendgemaakt zegt eigenlijk ook al genoeg. Da's gewoon shady.
Helemaal eens hoor, ik zie dat ik het wat anders heb opgeschreven dan ik bedoelde. Soms is het niet eerder geconstateerd maar wel per direct verboden (dat was bij Ferrari zo, dacht ik), en soms is het niet verboden, maar wel ongewenst en per latere datum verboden. En die deal kwam later. Ik weet wel dat ik toen echt enorm teleurgesteld was dat ze die punten gewoon mochten houden.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:31

Azerbaijan GP 2025 | Highlights | Comedy on F1 racing

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
Waarom DRS niet meer effectief is de vertaling en samenvatting.
  • Het door Hermann Tilke ontworpen stratencircuit in Baku heeft een recht stuk van 2,2 km lang waar men vol gas overheen kan rijden. Hier vonden in het verleden merdere gevechten plaats met behulp van een slipstream. Bij de afgelopen editie waren er slechts 24 inhaalmanoeuvres , waarvan 7 direct na de herstart van de saftey car.
  • Bij de huidige generatie grondeffect wagens zou het inhaalprobleem juist opgelost of verminderd moeten zijn. De wanges zouden minder turbulente lucht produceren en tegelijkertijd minder gevoelig reageren op turbulente lucht. In theorie werkte deze regelaanpassing alleen in het eerste seizoen van 2022 maar daarna kwamen er elk jaar steeds meer klachten.
  • Het enige punt wat wel succesvol is gebleken is dat de wagens dicher bij elkaar zitten. Nu zit het hele veld binnen een seconde van elkaar verwijderd. Mercedes hoofdengenieur Andrew Shovlin zegt: "Een probleem is dat wagens steeds efficiënter zijn geworden. De voorste wagen slaat niet langer een groot gat in de lucht voor de wagen erachter.". M.a.w. het slitpstream-effect wordt steeds kleiner.
  • Er is een reden waarom deze generatie Formule 1 wagens steeds minder luchtweerstand produceren: "Naarmate de ontwikkeling vordert, genereren deze wagens steeds meer downforce via de onderkant. Dit resulteert in dat de vleugels steeds kleiner worden. Wat we vroeger de 'Monaco-vleugel' noemden, die ook in Boedapest of Mexico werd gebruikt, wordt tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt.", legt Shovlin uit.
  • Kleinere vleugels betekent niet alleen minder slipstream. "Natuurlijk vermindert dit ook het DRS-effect. In Monza had DRS praktisch geen effect, omdat de vleugel in de verticale stand al nauwelijks weerstand bood. DRS kon daar ook niets aan veranderen." volgens Shovlin.
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240847.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240849.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240851.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240853.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240855.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240857.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240859.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240861.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240863.jpgAfbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2240865.jpg

Achtervleugels van de teams in Azerbeidzjan

https://www.auto-motor-un...drs-effizienz-ueberholen/

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

"A virus turned into me!"

Wheelyums ... ahaah

Leuk, 4 minuten verpest weer, maar goed. :D

ping 127.212.23.124

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chocoball schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:17:
Waarom DRS niet meer effectief is de vertaling en samenvatting.
...

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Achtervleugels van de teams in Azerbeidzjan

https://www.auto-motor-un...drs-effizienz-ueberholen/
Van de achtervleugels zie ik inderdaad nog maar 1 team dat de origineel bedoelde oplossing binnen de regels heeft, Sauber. (volledig doorlopend op horizontale vlak naar verticale vlak)
de rest heeft allemaal de zwevende vleugel die met de wingtip extra vortexen genereert, wat leid to moeilijker te volgen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 17:19

AvK

Ready Set Go

pjottum schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:15:
[...]

Wheelyums ... ahaah

Vond zelf de valse start van Piastri (die door de nies van Russel veroorzaakt werd) behoorlijk briljant bedacht en gedaan. _/-\o_

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
De 4 best bestede minuten van vandaag :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Deze kwam ineens bij in mijn algoritme.
Ik weet dat het niet gaat gebeuren, maar het zou tof zijn als deze weer terug komt op de kalender.
Vanaf 0:43 is een mooie plek om divebombs te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31
YakuzA schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:28:
[...]

Van de achtervleugels zie ik inderdaad nog maar 1 team dat de origineel bedoelde oplossing binnen de regels heeft, Sauber. (volledig doorlopend op horizontale vlak naar verticale vlak)
de rest heeft allemaal de zwevende vleugel die met de wingtip extra vortexen genereert, wat leid to moeilijker te volgen?
Is natuurlijk een zelf (FIA) gecreëerde valkuil. Door het bij 1 team toe te laten zullen andere teams het direct overnemen. Ik meen dat het Mercedes was die met dat achtervleugel concept kwam in de periode dat Max uber dominant was. Als FIA denk je dan het toe te laten in de hoop dat het competitiever wordt maar vervolgens wordt het breed geïntroduceerd. Het idee van Brawn in dit regeltijdperk was “geest van de regels” te introduceren wat bestemd was om alle aerodynamische vindingen van de team, die volgen in de weg staat, te blokkeren. Maarja zoals altijd zijn alle dieren gelijk, maar sommige meer gelijk en heeft dat op de lange termijn negatieve gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Wheelyums ... ahaah

Serieus? Ik kijk hier bijna meer naar uit dan naar de race :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

evilution schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:49:
[...]

Serieus? Ik kijk hier bijna meer naar uit dan naar de race :P
Ja, maar dan verpest je anderhalf uur, toch anders.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

https://www.vogue.co.uk/article/lando-norris-interview

OK hierbij de mindset van Lando :o :

Today I notice this brutal honesty – he’s almost subversively rational in his attitude to his sport. “I want to enjoy my life and have fun and share it with others,” he stops the chat to tell me at one moment. “For me, that’s the priority. Priority number two is to try and win the championship.”

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:52
In Baku had hij na de race toch ook van die vage uitspraken dat hij zijn race helemaal had geoptimaliseerd en niks beter kon. Terwijl Palmers "Wakey waky Lando" er een voor de geschiedenisboeken is. Man man man wat lag Norris te slapen bij de herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:51:
In Baku had hij na de race toch ook van die vage uitspraken dat hij zijn race helemaal had geoptimaliseerd en niks beter kon. Terwijl Palmers "Wakey waky Lando" er een voor de geschiedenisboeken is. Man man man wat lag Norris te slapen bij de herstart.
Zag in de analyse dat Norris 0,6 seconden later dan Leclerc op het gas ging, dat is toch wel een groot verschil in de F1.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Help!!!! schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:39:
https://www.vogue.co.uk/article/lando-norris-interview

OK hierbij de mindset van Lando :o :

Today I notice this brutal honesty – he’s almost subversively rational in his attitude to his sport. “I want to enjoy my life and have fun and share it with others,” he stops the chat to tell me at one moment. “For me, that’s the priority. Priority number two is to try and win the championship.”
Lijkt me eerder een mentaal zelfverdedigingsmechanisme. Haal de druk er af. Als je het maar vaak genoeg blijft zeggen …

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-10 14:13
Rosberg (Nico) was ook vooral met andere dingen bezig. Die heeft 1 jaar de F1 prio1 gemaakt en is daarna meteen gestopt (met een WK)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
1 jaar mazzel door extra dnf van Lewis gewonnen en meteen gestopt bedoel je.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

matthijst schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:44:
1 jaar mazzel door extra dnf van Lewis gewonnen en meteen gestopt bedoel je.
Haha, dat dat verhaal nog steeds rond gaat. Rosberg lag op eigen kracht voor in het kampioenschap. De uitvalbeurt heeft het alleen maar erger gemaakt. De eerste 4 races had Rosberg Hamilton in de tas. Icm de laatste races had ie er 7 op rij gewonnen. Spanje dat jaar was zijn eerste niet P1 finish. En uiteindelijk heeft ie dat jaar 9 van de 21 races gewonnen (HAM 10). Die uitvalbeurt van Hamilton werd ie 3e dus was het maar 15 ipv 25 punten verlies. Maar 3x dat Rosberg won, stond Hamilton naast hem, vs 4x van Rosberg.

De enige reden dat men doet alsof Hamilton hem had moeten winnen, was omdat ie de laatste 4 races heeft gewonnen, maar wat mij betreft was dat gewoon omdat Rosberg minder risico nam en ook minder hoefde te nemen omdat ie de rest van het jaar al de slag had geslagen. Het is juist dat Hamilton na Spanje weer dichterbij kwam, ook vanwege de mentale spelletjes van Hamilton, wat ook mede de reden was dat ie stopte.

Je kunt veel van Rosberg zeggen, maar 2016 heeft ie gewoon verdiend gewonnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 27-09-2025 13:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• matthijst
Martinspire schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:59:
[...]

Haha, dat dat verhaal nog steeds rond gaat.

Die uitvalbeurt van Hamilton werd ie 3e dus was het maar 15 ipv 25 punten verlies.
Smaken verschillen.
Verschil aan het eind was 5 punten.

[ Voor 117% gewijzigd door matthijst op 27-09-2025 13:11 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

matthijst schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:06:
[...]

Smaken verschillen.
Dat is scorebord journalistiek die niet kijkt naar wat er verder speelde dat jaar en de laatste races. De enige reden dat het 5 punten is, is omdat Rosberg de laatste 4 races rustig aan kon doen. Het had meer kunnen zijn, maar dat was simpelweg niet nodig.

Het is alsof je zegt dat een voetbalwedstrijd met maar 1-0 gewonnen is en daarom wel spannend moest zijn geweest.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• matthijst
Je doet alsof je als enige dat seizoen hebt gekeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6m9KXoCDiGdtKfbZVlGllQuggHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zqtFlIawVFeuEyzywl9YlbIF.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

MetalStef

gietijzer

En toch hè... De grootste achterstand in punten die ooit is overbrugd door de uiteindelijke kampioen, is 46 punten. Door diezelfde Max Verstappen op Leclerc in 2022.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• --HYPER--392
  • Laatst online: 05-10 09:14

--HYPER--392

Powered by Fiat

Met de huidige puntentelling, ik zou het moeten nazoeken en terugrekenen wat er in het verleden is gebeurt . Toen er nog heel wat minder punten te verdelen waren of er toen naar rato ook zo’n groot verschil was

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
--HYPER--392 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:38:
Met de huidige puntentelling, ik zou het moeten nazoeken en terugrekenen wat er in het verleden is gebeurt . Toen er nog heel wat minder punten te verdelen waren of er toen naar rato ook zo’n groot verschil was
Vergelijken met vroeger blijft lastig. Niet alleen de puntentelling, maar ook dat er toen veel meer (technische) DNFs waren en zo. Ook dat helpt "best wel" om een gat te overbruggen als de concurrent nog eens een of meerdere plofs heeft. En dat zie je tegenwoordig ook echt vrijwel niet meer. Waar ze vroeger bij de bosjes uitvielen zie je nu toch wel regelmatiger races met uberhaupt geen uitvaller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-10 13:10
Is de grap al gemaakt met Max zijn race maatje waar hij vandaag de gt3 nordslhliefe race mee gewonnen heeft?
Zijn race maatje waar hij samen mee gewonnen heeft heet Chris Lulham

Zal wel wraak zijn op hamilton haha
🤣

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mel33 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:37:
Is de grap al gemaakt met Max zijn race maatje waar hij vandaag de gt3 nordslhliefe race mee gewonnen heeft?
Zijn race maatje waar hij samen mee gewonnen heeft heet Chris Lulham

Zal wel wraak zijn op hamilton haha
🤣
Eerder een race gewonnen met Ferrari dan LH :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Welke coureurs en teams kunnen nog kans maken op de titels na Azerbeidzjan

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/championship-standings-and-eliminations-azerbaijan-gp-v0-ao3kgeatmqrf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=ac7d869fb9b49399cee187e438cd62eda2acfd9b

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/championship-standings-and-eliminations-azerbaijan-gp-v0-80oygdatmqrf1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=22eeeb5b5702a1a2eb334380ed63960f7c0ed4ee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:03:
Welke coureurs en teams kunnen nog kans maken op de titels na Azerbeidzjan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Realistisch dus gewoon beide kampioenschappen naar McLaren. Of er moet echt iets geks gebeuren. Los van dat Verstappen in principe alles moet winnen (onwaarschijnlijk) en Piastri dan met alleen maar P2s IIRC nog steeds kampioen is? (Moet minimaal 1 of 2 P3s hebben). Of de McLarens moeten nog minimaal 1 DNF of rampzalig weekend hebben per auto (~20+ punten inlopen). Dan zou er mogelijk wellicht misschien nog wat marge zijn dat McLaren voor Verstappen mag finishen.

• Wok
  • Laatst online: 05-10 16:19

Wok

Dakloos...

RobertMe schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:29:
[...]

Realistisch dus gewoon beide kampioenschappen naar McLaren. Of er moet echt iets geks gebeuren. Los van dat Verstappen in principe alles moet winnen (onwaarschijnlijk) en Piastri dan met alleen maar P2s IIRC nog steeds kampioen is? (Moet minimaal 1 of 2 P3s hebben). Of de McLarens moeten nog minimaal 1 DNF of rampzalig weekend hebben per auto (~20+ punten inlopen). Dan zou er mogelijk wellicht misschien nog wat marge zijn dat McLaren voor Verstappen mag finishen.
True... Komend weekend wordt een belangrijke. Als McLaren hier overtuigend een 1-2 pakt, is het klaar. Aan de andere kant, als Max weet te winnen of anderszins punten pakt t.o.v. Norris/Piastri, dan kunnen we nog een spannend slot tegemoet zien :)

[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 28-09-2025 19:05 . Reden: Naamverbastering eruit gehaald ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
matthijst schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:06:
[...]

Smaken verschillen.
Rosberg heeft het zelf spannender gemaakt dan dat het zou moeten zijn; Silverstone plek 3 ipv 2 door z’n “hulplijn” verzoek wat hem 10 sec penalty opleverde en Oostenrijk plek 4 ipv 2 door z’n ramkoers op Hamilton’s bandenvoordeel te stoppen. Dat zijn ook nog 9 punten.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:35
Toch opmerkelijk dat bijna alle punten van Red Bull van Max komen, en beide RB rijders meer punten dan TSU hebben. Sainz met een podium nog ver achter Albon.
Verwacht niet dat Max het gat nog kan dichten, maar hij weet desondanks wel toe te slaan waar mogelijk.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-10 09:41
Dit is gewoon dromen. Net zoals vorig jaar ging over 'wat als Norris nu negen races op rij wint'. McLaren zijn geen stelletje koekenbakkers die het nu ineens volledig laten liggen en Max heeft echt niet een complete wederopstanding waardoor die auto nu ineens onfeilbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

VincentG schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:55:
Toch opmerkelijk dat bijna alle punten van Red Bull van Max komen, en beide RB rijders meer punten dan TSU hebben. Sainz met een podium nog ver achter Albon.
Verwacht niet dat Max het gat nog kan dichten, maar hij weet desondanks wel toe te slaan waar mogelijk.
Als ie maar dichtbij genoeg kan komen om beide McLaren coureurs zenuwachtig te maken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:16
Pannencouque schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:49:
[...]
Dit is gewoon dromen. Net zoals vorig jaar ging over 'wat als Norris nu negen races op rij wint'. McLaren zijn geen stelletje koekenbakkers die het nu ineens volledig laten liggen en Max heeft echt niet een complete wederopstanding waardoor die auto nu ineens onfeilbaar is.
Vorig jaar won Max het uiteindelijk ook terwijl daar aan getwijfeld werd na Miami waar de Mclaren superieur bleek te zijn geworden. Een kleine fuckup van Mclaren is genoeg om de voorsprong aanzienlijk te laten slinken. Kan dat Norris die nog gaat maken is best aanwezig. Hij hoeft nog maar 1 actie te doen waarbij hij Piastri verkeerd inhaalt en het is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]
Verstappen heeft wel bewezen dat die 9 races op rij kan winnen (2x al, 1x 9 op rij, 1x 10 op rij, mer als onderbreking tussen die twee Singapore waar de auto totaal niet vooruit te branden was, anders 20 op rij). Dus hij heeft bewezen zo consistent te kunnen zijn, in een auto die het kan (iets dat Hamilton bv niet kon, volgens mij staat die op max 7 op rij en heeft Rosberg zelfs 8 op rij gehaald?). Als iemand het moet kunnen is het dus wel Verstappen.

Maar ja, waarschijnlijk is de McLaren ook gewoon nog steeds te goed. Of er moet echt iets veranderd zijn aan de auto waardoor ze trager geworden zijn (of Red Bull moet ineens echt iets gevonden hebben dat op alle circuits werkt). En die kans is zeer onwaarschijnlijk.
Enige realistische kans is P2, en zelfs dat is een groot gat. Of Piastri moet nog een aantal keren maar heel minimaal scoren. Waardoor ook die 69 punten overbrugbaar wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
[...]
Het is niet heel waarschijnlijk nee, maar ook niet zo ondenkbaar hoor... Het maakt voor nu het seizoen in ieder geval weer wat spannender (buiten wordt het Piastri of Norris).
Het is ook de vraag of Piastri zijn inner bwoah weer goed terug kan vinden of dat afgelopen weekend toch liet zien dat hij ook kan bezwijken onder de druk... en of dat dan vaker gaat gebeuren.
Maar met 7 grand prixs en 3 sprints te gaan is een achterstand van 69 punten in ieder geval echt niet ondenkbaar om in te lopen. Doet Piastri/Mclaren niks fout, dan wordt het heel lastig. Plant hij hem nog een keer in de muur of komen er nog 1 of meer van die weekenden waar de Mclaren ineens niet zo goed presteert, dan is het een stuk realistischer.
Ik zou overigens zeggen dat het niet Max is die een wederopstanding nodig heeft/had maar RBR. Max is nooit weggeweest.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 04-10 14:13
Alleen McLaren kan McLaren nog van een dubbel kampioenschap afhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:49
Realistisch gezien worden het indd de McLarens in beide kampioenschappen, enige manier waarop ik VER nog kansen geef is als hij Singapore wint en in 1 van de komende 2 races PIA nog een DNF scoort.

Kortom als binnen 2 a 3 races PIA en NOR ongeveer gelijk komen in punten (=onderling strijd om het kampioenschap) en verstappen op een 40 tal punten komt. Interessant zal dan zijn of mcl wel keuzes gaat maken om 1 coureur vooruit te schuiven en hoe PIA en NOR met de echt hoge druk omgaan om een WDC binnen te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 05-10 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

De komende races gaat aantonen hoe mentaal stabiel de McLaren coureurs zijn. In principe is het een no-brainer en wordt 1 van de 2 kampioen. Het is vooral een rekenkundige kans. Maar... als komende race nog iets gebeurt waardoor Max weer zo'n 20 punten inloopt, wordt het opeens spannender dan dat iedereen 4 races geleden nog had kunnen bedenken. Ik denk dat de laatste overwinningen nog verdedigt werden als "want niet helemaal geschikt voor onze auto's" maar ik weet wel zeker dat er wat stress hormonen vrij zijn gekomen helemaal nadat Piastri vervolgens een 0 scoort... Van "met 2 vingers in de neus" naar "shit die dude komt opeens toch een stuk dichterbij". Hoe stressbestendig ben je dan? Maar aan de andere kant, Max kan natuurlijk ook gewoon een keer motorpech hebben en uitvallen en dan vallen de dromen sowieso weer direct in duigen ;) Het is in ieder geval voor het seizoen leuk dat Max toch nog een kans lijkt te hebben, zodat het wat meer spanning is dan "hoe gaat Zak regelen dat Norris kampioen wordt en niet Piastri" 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:14
1 zwaluw maakt nog geen zomer maar er oh zo koele kikker maakte in Baku een rookie-fout. Hoewel Singapore een ander circuit dan Baku is, blijft het een straten circuit waar ook het weer nog een rol kan spelen. De marge die Norris vorig jaar daar had op Verstappen werd door die zelfde Norris getart door 1x rechtdoor te schieten en een keer de muur/bandenstapel te aaien. Ik ben benieuwd hoe de McLarens het hier gaan en hoe ze het evt kunnen verprutsen. In het kader van een spannend seizoen heeft de FOM alle baat bij “some spice”. Van McLaren hoeven we dat niet te verwachten met hun papaya-rules credo.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Lynx
Droom scenario zou toch zijn dat Max 1 wordt, Norris een podium pakt en Piastri er af gaat. Staan de McLaren te dicht bij elkaar om 1 voor te trekken en Max hijgt in hun nek. Van de stress schieten ze er bij de volgende samen vanaf, Max slijpt de messen en wij pakken de popcorn 🍿

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Niet onverdienstelijk voor iemand die niet van stratencircuits houdt en ook nog in een mindere wagen rondrijdt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/zz9ndq6nwprf1.jpeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:39:
Niet onverdienstelijk voor iemand die niet van stratencircuits houdt en ook nog in een mindere wagen rondrijdt :)

[Afbeelding]
Knap inderdaad dat Russell boven beide McLaren coureurs staat })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Vooral gênant dat het zo is…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Lynx schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:55:
Droom scenario zou toch zijn dat Max 1 wordt, Norris een podium pakt en Piastri er af gaat. Staan de McLaren te dicht bij elkaar om 1 voor te trekken en Max hijgt in hun nek. Van de stress schieten ze er bij de volgende samen vanaf, Max slijpt de messen en wij pakken de popcorn 🍿
Man, als dit gebeurd ga ik zo intens genieten.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 22:09

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G1_fpTUWUAAec21?format=jpg&name=small

What the world looked like when Max Verstappen last led a lap at Singapore… 🌏

‣ Lewis Hamilton had 4 World Championships; Max Verstappen had 0
‣ Fernando Alonso had just announced his first retirement from F1
‣ Lando Norris was yet to debut in Formula 1
‣ The iPhone XS was launched
‣ The COVID-19 pandemic was still over a year away
‣ Instagram reels hadn’t been invented yet
‣ I had just started creating content around Formula 1
‣ The President of the United States was… oh!

[ Voor 78% gewijzigd door basvn op 29-09-2025 09:31 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:57

Fanta

FordPerformance™️

Waar kan ik tekenen?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 09:23
Mijn droomscenario is dat Verstappen op één of andere manier het WDC nog pakt met twee punten verschil op Piastri. Dan krabben ze zich bij McLaren nog wel eens achter de oren over die belachelijke wissel op Monza, en wordt dat op de mooist mogelijke manier afgestraft.

Als dat gebeurt zou ik graag eens bij McLaren meeluisteren bij de post-race briefing >:) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

M
Doe er dan maar gelijk een witte kerst bij ook :)

[ Voor 51% gewijzigd door Mr Pingu op 01-10-2025 09:43 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

het kan nog alle kanten op, als een ding zeker is in de F1 is dat niets zeker is :+
motor ploffen, een lullig ongeluk, vlag op ongunstig moment, verkeerde banden bij pitsstop etc. etc.
we gaat het zien [..] hopen kan altijd toch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Vergeet niet dat er nog motorwissels met bijbehorende gridstraf aan kunnen komen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Vuvuzela

My spire is forming

sjaool schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:16:
Vergeet niet dat er nog motorwissels met bijbehorende gridstraf aan kunnen komen. ;)
Dat is dan wel het jammere aan de laatste race van Piastri. Zijn motor is toch wat zware km's bespaard gebleven.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:46
Vuvuzela schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:08:
[...]

Dat is dan wel het jammere aan de laatste race van Piastri. Zijn motor is toch wat zware km's bespaard gebleven.
Ik denk dat een auto in de muur zetten en dus plots stilstaan ook niet heel best is voor een versnellingsbak/motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21:57
Op de versnellingsbakken zit dit jaar toch geen *max meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
squashedraven schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat een auto in de muur zetten en dus plots stilstaan ook niet heel best is voor een versnellingsbak/motor
Met de neus de muur in zal ook reuze meevallen. En zo hard was de crash in de race ook niet. En grootste probleem is de zijwaartse impact op de achterwielen. Dat drukt in principe de aandrijfas de versnellingsbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
squashedraven schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:44:
[...]

Red Bull had bij Max in 2021 nog goeie hoop de motor van Silverstone te kunnen hergebruiken, dat lukte uiteindelijk niet, maar ik denk dat er met die van Piastri niet zoveel aan de hand is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
mr thee schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:51:
Op de versnellingsbakken zit dit jaar toch geen *max meer ?
Klopt.

Chocoball in "[F1] Seizoen 2025"

[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 29-09-2025 15:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Dus er is maar een versnellingsbak waar een max op zit?
spoiler:
En die zit in de RB21 met het nummer 1.
I'll leave myself out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op maandag 29 september 2025 @ 15:44:
Dus er is maar een versnellingsbak waar een max op zit?
spoiler:
En die zit in de RB21 met het nummer 1.
I'll leave myself out.
Met de billen op het asfalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McLaren en Verstappen (Yuki niet), zitten beide nog op 4 (ICE, TC etc..) units... ik denk niet dat het echt een probleem gaat zijn dat Verstappen nog een extra unit neemt omdat ik niet geloof dat McLaren ook het seizoen kan uitrijden met het huidige aantal units, dus de penalties zullen voor beide teams gelijkwaardige impact hebben.

Ik verwacht dat Verstappen een nieuwe unit op COTA neemt, dat is toch wel zijn circuit en je kan er goed inhalen.

https://www.f1-fansite.co...-unit-elements-gearboxes/

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 29-09-2025 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 00:03
Crazy D schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:05:
De komende races gaat aantonen hoe mentaal stabiel de McLaren coureurs zijn. In principe is het een no-brainer en wordt 1 van de 2 kampioen. Het is vooral een rekenkundige kans. Maar... als komende race nog iets gebeurt waardoor Max weer zo'n 20 punten inloopt, wordt het opeens spannender dan dat iedereen 4 races geleden nog had kunnen bedenken. Ik denk dat de laatste overwinningen nog verdedigt werden als "want niet helemaal geschikt voor onze auto's" maar ik weet wel zeker dat er wat stress hormonen vrij zijn gekomen helemaal nadat Piastri vervolgens een 0 scoort... Van "met 2 vingers in de neus" naar "shit die dude komt opeens toch een stuk dichterbij". Hoe stressbestendig ben je dan? Maar aan de andere kant, Max kan natuurlijk ook gewoon een keer motorpech hebben en uitvallen en dan vallen de dromen sowieso weer direct in duigen ;) Het is in ieder geval voor het seizoen leuk dat Max toch nog een kans lijkt te hebben, zodat het wat meer spanning is dan "hoe gaat Zak regelen dat Norris kampioen wordt en niet Piastri" 8)7
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat de handschoenen uit gaan bij McLaren als de druk oploopt en dan is het echt niet uitgesloten dat zowel Piastri als Norris één en misschien zelfs twee keer in de muur eindigen.

McLaren heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd met hun Papaya-regels.

[ Voor 3% gewijzigd door Pexow op 29-09-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Pexow schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:52:
[...]

Het zou zomaar kunnen gebeuren dat de handschoenen uit gaan bij McLaren als de druk oploopt en dan is het echt niet uitgesloten dat zowel Piastri als Norris één en misschien zelfs twee keer in de muur eindigen.

McLaren heeft zich in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd met hun Papaya-regels.
op paar (training) sessies en één race na, heb ik praktisch alles gezien, hedendag is mij nog steeds niet duidelijk wat die papaya-regels nu precies inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
himlims_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:15:
[...]

op paar (training) sessies en één race na, heb ik praktisch alles gezien, hedendag is mij nog steeds niet duidelijk wat die papaya-regels nu precies inhouden
Dat weet niemand buiten het team volgens mij. Het is volgens mij in basis "je mag racen maar zonder kleerscheuren en verder wat we vooraf hebben afgesproken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:39
Shinji schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:18:
[...]

Dat weet niemand buiten het team volgens mij. Het is volgens mij in basis "je mag racen maar zonder kleerscheuren en verder wat we vooraf hebben afgesproken".
En je mag geen voordeel hebben van teamblunders.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 22:09

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De verhalen over de 2026 voorbereiding beginnen langzaam naar de voorgrond te komen :)
Mercedes' Andrew Shovlin explains why the 2026 rules continue to give Formula 1 teams engineering headaches as they move ever closer to their January deadlines

In four months, Formula 1 teams will bring their first iteration of the all-new 2026 cars to an end-of-January shakedown test in Barcelona. But to streamline the development process, predicting those pre-season performance levels has to be done right now.

The vast scale of the regulation changes, with new rules on both the chassis and power unit side, means they are braced for arguably the most challenging regulation shift in F1 history. Teams are having to fit the new chassis around vastly changed, extremely efficient hybrid engines, which feature a near 50/50 split between electric energy and combustion power - a much bigger electric component than the current hybrids.
https://www.motorsport.co...pment-headaches/10763385/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Die shakedown is vast weer achter gesloten deuren? Net zoals de 2022 shakedown achter gesloten deuren was. (Met dan later de officiële testdagen die wel op F1TV zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RobertMe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:28:
Die shakedown is vast weer achter gesloten deuren? Net zoals de 2022 shakedown achter gesloten deuren was. (Met dan later de officiële testdagen die wel op F1TV zijn).
Dat lijkt mij ook. De mule en special livery cars zullen wel weer voorbij komen. Ieder team zal zoveel mogelijk geheim willen houden. Bij de presentaties gaan we dus ook weer niet de uiteindelijke wagens zien. Oftewel dat wordt weer een livery reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:28:
Dat is de 1e officiele pre-season test van F1 achter gesloten deuren idd.

/edit: +quote:
Test one will be a private test and will take place at the Circuit de Barcelona-Catalunya between January 26-30, while test two will be held at the Bahrain International Circuit between February 11-13.

[ Voor 26% gewijzigd door YakuzA op 30-09-2025 11:46 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:38:
[...]

Dat lijkt mij ook. De mule en special livery cars zullen wel weer voorbij komen. Ieder team zal zoveel mogelijk geheim willen houden. Bij de presentaties gaan we dus ook weer niet de uiteindelijke wagens zien. Oftewel dat wordt weer een livery reveal.
Nouja, de gesloten shakedown in 2022 was er zodat de teams niet publiekelijk eeen flater sloegen. Je wilt niet de hele dag in beeld zijn met een auto die elke ronde uit elkaar valt. Daarom dat ze toen eerst de shakedown achter gesloten deuren hadden en de kinderziektes al konden vinden (en oplossen) vooraf aan de (publieke) testdagen.
De concurrent zag toen immers toch waar je de baan mee op ging.

En het lijkt me ook dat je wel met de relatief echte auto wilt rijden. Anders lastig de technische kinderziektes vinden. Hoogstens dat de aero een paar iteraties oud is om niet elk vleugeltje en flapje meteen te laten zien*. Maar dat heeft natuurlijk relatief weinig invloed op de (mechanische) betrouwbaarheid.

* maar anderzijds gaan die ontwikkelingen zo snel dat tussen start productie van de "test auto" (of reveal auto) en de eerste race er al weer veel veranderd zal zijn. Net zoals de teams ook de eerste races, zeker bij een nieuw reglement, de eerste races vaak updates meebrengen. Dus uiteindelijk is het lastig te zeggen of het echt een dummy is puur voor reveal/tests of dat het gewoon een vroegere iteratie is die ze voor de deadline (voor reveal/shakedown) geproduceerd hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 13:54
himlims_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 23:15:
[...]

Mijn interpretatie is dat het niet rules als in regels zijn, maar rules als in 'gaat voor'.
Oftewel: Het teambelang gaat altijd boven het persoonlijk belang. Papaya Rulezzzz!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 16:03

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Kleine toevoeging:

No other driver in F1 history had more career wins by their 28th birthday than Max Verstappen 🥳

Max Verstappen - 67 wins
Sebastian Vettel - 40 wins
Michael Schumacher - 22 wins
Lewis Hamilton - 21 wins
Fernando Alonso - 21 wins
-- @f1guydan.bsky.social

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8tja56YOA2MbTnhAASEeIx_P9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d6y56jIT2BDVAbN9bzuAhzuv.png?f=fotoalbum_large

Dit antwoord op een bijdehandje is goud

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXV7dfG0rNNqrYePDVzjqv9oAzE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BeczycEr56kixjX5bk64pDzv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chocoball
De laatste race in Zuiddoost Azië van dit seizoen voordat we doorgaan naar het Amerikaanse continent.

[F1 2025] Race 18 GP van Singapore

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Chocoball
Beide Red Bull teams zijn na de zomerpauze flitsend van start gegaan in de vertaling en samenvatting.
  • Het ontwikkelprogramma van de huidige generatie wagens lijkt sinds de zomerpauze tot stilstand te zijn gekomen maar niet bij beide Red Bull teams, die kwamen in Monza nog met nieuwe onderdelen aanzetten.
  • Red Bull is sinds Oostenrijk in de aanval en in de laatste 7 races zijn er 16 nieuwe onderdelen voor de RB21 uitgekomen. De ingenieurs gaan stapvoets te werk om de wagen te optimaliseren. 4 keer is de voorvleugel gewijzigd waarvan de laatste keer in Zandvoort. 2 keer de voorste Venturi tunnels, de vloer en vloerranden met de laatste wijzigingen in Monza. Aangepaste remventilatie voor in Boedapest en achter in Baku.
  • De voorbereiding om de aanpassingen aan de voorvleugel en onderkant te laten werken vond al plaats tijdens de grand prix van België. Daar kwamen nieuwe koelinlaten, sidepods en nieuwe afdekking voor de draagarmen bij de voorophanging. Twee afzonderlijke luchtinlaten werden samengevoegd tot één waardoor niet alleen de koeling verbeterde maar ook de luchtstroom over en onder de vleugelvormige sidepods. Daarnaast waren er aanpassingen aan de geometrie van de ophanging die niet in detail zijn gespecificeerd. Aanpassingen aan de anti-dive en anti-lift zorgde voor stabilisatie van het aerodynamisch platform.
  • Zoals gezegd zit Racing Bulls ook niet bepaald stil. Tussen Imola en Silverstone kwam het team met 2 grote upgrade pakketten en 4 kleinere. Bij de grand prix van België concentreerden de ingenieurs zich op de achterkant, met een nieuwe diffuser en nieuwe remventilatie. In Monza kwam een nieuwe vloer en werden de sidepods en werd de inrichting van de achteruitkijkspiegels geoptimaliseerd. In Baku werd nogmaals de remventilatie voor- en achter onder handen genomen.
  • Veel meer dan een Monza achtervleugel heeft de concurrentie niet te bieden. Deze werden vroeg in het seizoen ontworpen om de windtunnel zo vroeg mogelijk te reserveren voor de 2026 wagen. Red Bull volgt een andere filosofie dan de andere teams net zoals in 2021. Red Bull technical director Pierre Waché zegt hierover: "Als we de kans zien om een ​​WK te winnen en er nog stappen nodig zijn om dat te bereiken, dan doen we dat. We geven niets weg.".
  • De compromisloze benadering van leven in het heden en niet onvoorwaardelijk denken aan morgen blijkt succesvol. Red heeft in de 3 races na de zomerpauze met 78 de meeste punten gepakt, waarvan 10 door Tsunoda. Verstappen behaalde 2 overwinningen en een 2e plek. McLaren heeft na 3 races 64 punten gescoord, Mercedes 54 en Ferrari 26. (red. vergeten wordt dat McLaren mogelijk meer punten had gescoord zonder de 2 uitvalbeurten.)
  • Dat de RB21 na de zomerpauze duidelijk beter is gewoden was al in Zandvoort te merken Daar zat Verstappen dichter bij McLaren op een circuit wat vergelijkbaar is met Boedapest.waar de afstand voor de zomerpauze groter was.
  • Red Bull heeft ook Mercedes en Ferrari ingehaald. De wagen heeft niet meer downforce dan voorheen gekregen maar de downforce is wel stabieler geworden. Het werkvenster is vergroot, de wagen is gemakkelijker te balanceren en te besturen waardoor de banden beter beschermd blijven en het vertrouwen bij de coureurs is groter geworden.
  • De hardnekkige zoektocht naar steeds meer downforce, die overigens op het circuit niet tot uiting kwam heeft het team nu snel losgelaten. Sinds Spanje 2023 ging deze ontwikkelrichting bij de meeste pogingen het te corrigeren verkeerd. De wagen werd steeds moeilijkerer te besturen en was uiteindelijk alleen snel in de handen van Verstappen.
  • Het is mogelijk geen toeval dat de technische revolutie samenvalt met de komst van de nieuwe team principal Laurent Mekies. De Fransman brengt kennis van de algemene ontwikkelingsfilosofie van het B-team mee, wat het A-team kan helpen. De RB21 vertoont nu eigenschappen die al bekend zijn bij de VCARB02. Deze was vanaf het begin van het seizoen het tegenovergestelde van de RB21. Hij is zorgvuldig afgesteld op vriendelijkheid door het technische team van Jody Egginton en Tim Goss. Zij richtten zich bewust op goede rijeigenschappen om daarmee de rookies in de cockpit niet te overbelasten.
  • Hoewel Williams in de laatste 3 races 31 punten wist te scoren en daarmee de 5e plek in het wereldkampioenschap nog steviger in handen heeft wist het team uit Faenza zijn kansen op die plek nog in leven te houden door 27 punten te scoren.
https://www.auto-motor-un...o-steigerung-entwicklung/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

McLaren heeft het contract met Alex Dunne per direct ontbonden :?

McLaren op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Apart ja. Hij deed het best goed toch in die ene vrije training. :?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:16:

McLaren op Twitter
Daar moet haast wel iets achter zitten wat ze nu niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:16:

McLaren op Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Vindt Papaya Rules niet leuk????? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waarom zou je als junior ook bij McLaren blijven? Die hebben een goede coureur en de nieuwe Senna (aldus de baas). Situatie daar zal niet veel anders zijn als Piastri bij Alpine had.

En niet vergeten dat Bortoletto ook een McLaren junior was die ze na wat roddels "lieten gaan" en niet veel later bij Sauber op dook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Haha, Helmut weet hoe het werkt en Liam ook:
Liam Lawson explains Red Bull advisor Helmut Marko calls after bad races only

Liam Lawson had an impressive Azerbaijan Grand Prix weekend but hasn’t since spoken to Helmut Marko, who only calls “after the bad ones”, amid doubts over his Formula 1 future in the Red Bull fold.
https://www.motorsport.co...after-bad-races/10764060/

Helmut staat vast in zijn telefoonboek als 'Grim Reaper'':P

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 02-10-2025 13:44 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus daarom is Max zo goed. Hij wil gewoon niet gebeld worden door Marko. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Dus daarom is Max zo goed. Hij wil gewoon niet gebeld worden door Marko. :P
Of niet door pa er uit gegooid worden bij het tankstation.

Overigens spreekt mijn manager mij ook alleen als ik iets fout doe. Dus werken voor een F1 team lijkt wel op werken bij elk ander bedrijf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 19:42
RobertMe schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Of niet door pa er uit gegooid worden bij het tankstation.

Overigens spreekt mijn manager mij ook alleen als ik iets fout doe. Dus werken voor een F1 team lijkt wel op werken bij elk ander bedrijf.
Dan zou ik toch eens kijken naar een andere baan :P . Ik vind het wel fijn dat mijn manager zijn bewondering over mijn werk uitspreekt wanneer ik weer wat heb opgeleverd en niet alleen wanneer er iets verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:24
YakuzA schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:43:

[...]

Of met de Jaws ringtone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
YakuzA schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 13:43:

[...]

Dark Helmut was het toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zou Dunne niet beter eerst een jaartje bij Racing Bulls kunnen rijden?

Red Bull: Verstappen en Hadjar
Racing Bulls: Dunne en Lindblad

Is wel een killer line-up voor 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:07
Darth Helmut dan toch?

Zou Lollipopman hem daarom Helmet noemen :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:31:
Zou Dunne niet beter eerst een jaartje bij Racing Bulls kunnen rijden?

Red Bull: Verstappen en Hadjar
Racing Bulls: Dunne en Lindblad

Is wel een killer line-up voor 2026.
Praten met Red Bull is praten als coureur voor 1 van beide teams.
Allemaal staan ze onder contract bij Red Bull alleen Marko bepaald welk team je rijdt :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Finraziel
Ik dacht dat het een reference naar Dark Helmet was :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTE7sML2Cp3bv_i5jCLhNdVyGvg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/61AXssuTcrdMA6C58b6hFcWi.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Finraziel schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:49:
[...]

Ik dacht dat het een reference naar Dark Helmet was :+

[Afbeelding]
I can't breathe in this thing!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:30
Daar gaat mijn koffie :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mr. Coffee hè! Vlak voor de Mr. Radar.
Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken