Maar... zo wordt het toch ook allemaal voorgeschoteld in de media? Er waren altijd al verpiswedstrijden, maar die zijn extreem geworden sinds alles zo in de media uitgevochten wordt. Nee, ik ben niet zo sneu door de complete media de schuld te geven, maar tijden veranderen. Alles voor de clicks. Alles voor inkomsten. Zelfs het F1-account (op diverse platforms) zelf schuwt een beetje 'wedstijd' tussen coureurs niet.
Altijd maar weer refereren aan 'bepaalde momenten' en dat soort geneuzel. Dat wil men niet steeds lezen en de discussie daarover? Pffffffff. Hup, topic maar weer verwijderen uit de 'bookmarks'.
VER (als in Red Bull) was korter dominant dan Mercedes. SCH was nog dominanter, alleen had je minder races. Maar toch klaagt men nu veel meer over Red Bull dan over andere teams. BOT zat vaker vooraan dan (op PER na) elke tweede coureur naast VER. Tot BOT vastzat in verkeer, dan kon hij geen deuk in een pakje boter slaan.
Ik persoonlijk was helemaal gek van F1. Ik keek elke VT, volgde alles, maar tegenwoordig veel minder. Ik begin het langzaam te vergelijken met de DTM.
Daarnaast (en ik weiger negatief te worden) en het is enkel mijn mening, als ik zie dat een topicreport hier nu al sinds vorige week woensdag op rood staat, denk ik ook dat moderatie ook niet altijd zijn doel bereikt. Men is niet altijd even snel, om het maar even diplomatiek te benoemen. "Meld zoveel mogelijk ipv ergens op reageren wat de sfeer bederft". Bepaald taalgebruik voegt ook niets toe aan de sfeer. Zeker niet op een site waarbij men de 'verharding' wil tegengaan.
Eric H schreef op maandag 23 juni 2025 @ 08:34:
Gepassioneerd zijn is prima, maar er zijn sinds Verstappen succesvol is in de F1 nogal wat schreeuwerige typjes bij gekomen die je waterig staan aan te kijken als je simpele regels in de F1 moet uitleggen.
"Oh, werd er vroeger getankt"
"Waarom zwaaien ze met die gele vlaggen, ze kunnen er toch gewoon langs"
"Waarom nemen ze geen F1 auto als safety car"
"Senna ??, wie is dat ??"
En zo kan ik nog wel even doorgaan over opmerkingen die ik in de loop der tijd te horen heb gekregen.
Allemaal mensen die zich zijn gaan interesseren voor de F1 toen Verstappen erin kwam, blind zijn voor alles wat er nog meer speelt, alle andere coureurs zijn sukkels, Max is de beste en als hij niet wint zijn ze chagrijnig.
En ook in het geheel niet bezig met de historie van de F1, de opzet van een GP Weekend of wie nu bij welk team rijdt en hoe ze daar gekomen zijn.....
Ze komen met stellingen en meningen waaruit blijkt dat de oogkleppen net iets te strak zitten.
Nee, ik kijk voortaan ook echt wel uit met wie ik over de F1 praat.
Fijn als de F1 je interesse heeft gewekt doordat Max succesvol is, maar verdiep je er dan ook een beetje in zeg.
Ik vergelijk het ook een beetje met de hordes "dart-fans" die opeens opkwamen toen Van Barneveld een grote prijs won. Beetje hetzelfde volk......
En eerlijk, er zijn ook zat F1 "deskundigen" die net zo hard mee doen aan de Verstappen verheerlijking.
Neem de broertjes Coronel, Olav Mol, Frans Verschuur, Ronald Molendijk, etc.
Eensch!