De geschiedenis leert dat dat niet altijd gebeurt. Verstappen heeft dan wel iets geopperd over valsspelen en gepakt worden, maar in die periode riep men wel vaker dat er vermoedens waren van valsspelen. Echt uit de school klappen gebeurt niet echt (helaas).Shinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:32:
Maar als er een TD was geweest die MCL heeft geraakt zullen andere teams daar echt wel wat over loslaten zonder wellicht in details te treden.
Het is ook prima dat teams de grenzen op durven zoeken, maar wat Ferrari flikte was gewoon borderline valsspelen, wat vervolgens nooit bestraft is. Bewust een storing veroorzaken (als dat inderdaad hun trucje was) om meer brandstof te kunnen gebruiken is wellicht slim, maar dat kun je moeilijk innovatief noemen. Het feit dat er een deal achter gesloten deuren is gedaan waarvan de details nooit zijn bekendgemaakt zegt eigenlijk ook al genoeg. Da's gewoon shady.Toke_gt schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 20:06:
[...]
Dat laatste is niet altijd mogelijk. Soms is de toepassing innovatief, slim en niet verboden, maar ook niet in de geest van de regels. Dan moet er dus eerst een TD komen die het wel verbiedt en daarna zijn pas straffen en puntenaftrek van toepassing. Dat gebeurde zeker met Ferrari (TD per direct) en soms blijft het onduidelijk, RBR, McL, MER (niet direct verboden maar TD met ingang seizoen erna).
Ergens hoop ik dat McLaren iets in heeft moeten leveren én dat RBR iets gevonden heeft om weer mee te kunnen doen zodat het seizoen op de valreep nog wat pit krijgt. Ik gun McLaren de titel ook gewoon niet. Voorheen was ik nog wel Norris-fan, maar zodra het even tegenzit verandert ie in meneer emo. Zak hoef ik geen woorden aan vuil te maken denk ik. Piastri zou het van mij nog wel mogen winnen, maar dan liever wel met een daadwerkelijke strijd. Da's veel leuker om te zien. Ook om te kijken hoe er om gegaan wordt met die enorme druk.