[F1] Seizoen 2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 55 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
;)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Drie met gelijke puntenstand in Abu Dhabi (zoals in 2021) zou toch wel fantastisch zijn (zoals in 2021). Dan een spannende race (zoals in 2021) en dan Verstappen op het nippertje winnen (zoals in 2021). De Hamilton fans zullen dan wel weer roepen dat het 'manipulated' is (zoals in 2021). :+

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
Thinlanet schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:14:
[...]

Ik was afgelopen weekend nog even een korte season-review van 2021 en 2022 aan het terug kijken. Altijd in de veronderstelling geweest dat Verstappen in 2021 een grotere voorsprong had (en Hamilton vooral in het laatste kwartier flink terugsloeg), maar het was aardig stuivertje wisselen gedurende het seizoen. De comeback van dit jaar lijkt dan meer op een sudden plot-twist in een slechte B-film met de FOM en het publiek vooral als grote winnaar.
"All we need is one DNF", die Hamilton dat weekend direct zelf regelde (Silverstone), en Bottas het weekend er op bijna regelde (bowling Bottas in Hongarije).

Als Verstappen een DNF was in Hongarije was Hamilton zeker kampioen? Geen idee meer waar Verstappen toen finishte behalve dat de auto zwaar gehavend was en het ergens achteraan in de top 10 was. Als dat meer dan de uiteindelijke 7 punten verschil na AD was...

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Nope, nee, niet dat 2021 geneuzel … again

Hadden we niet afgesproken dat 2021 een afgesloten hoofdstuk was?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
Zowel Norris als Piastri hadden in de resterende 4 races (6 als je de sprints meetelt) inderdaad een flink verval. Norris behaalde nog 50 punten, Piastri nog maar 44.

Als zich dat dit jaar herhaalt moet Verstappen nog 84 punten halen om op gelijke hoogte met Piastri te komen. Daar gaat hij een beste kluif aan hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19:40
Mclaren heeft nog steeds de beste auto. Verstappen moet echt perfect zijn de rest van het seizoen, en ergens mazzel hebben dat er iets goed misgaat bij MCL. Odds lijken mij wat te optimistisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 16:57
Sineplex schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:36:
Mclaren heeft nog steeds de beste auto. Verstappen moet echt perfect zijn de rest van het seizoen, en ergens mazzel hebben dat er iets goed misgaat bij MCL. Odds lijken mij wat te optimistisch.
Tja, dat zeiden we in de zomerstop ook. Hij gaf zelf destijds aan dat hij misschien nog een enkele race kan winnen met de auto die hij toen had. Maar sinds de zomerstop gaat het prima. En we zien toch keer op keer dat ook MCL zeker niet foutloos is, er lijkt elk weekend wel iets aan de hand.

Voorlopig lekker in delusional mode en hopen dat Verstappen in mexico weer iets kan uitlopen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:46
alexbl69 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:28:
Zowel Norris als Piastri hadden in de resterende 4 races (6 als je de sprints meetelt) inderdaad een flink verval. Norris behaalde nog 50 punten, Piastri nog maar 44.

Als zich dat dit jaar herhaalt moet Verstappen nog 84 punten halen om op gelijke hoogte met Piastri te komen. Daar gaat hij een beste kluif aan hebben.
Maar aan de andere kant: Max heeft de afgelopen 4 races 93 punten behaald (ex sprint race, anders 101).
En dan heeft ie nog 1 race en 1 sprintrace extra over.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Senaxx schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:40:
[...]

Tja, dat zeiden we in de zomerstop ook. Hij gaf zelf destijds aan dat hij misschien nog een enkele race kan winnen met de auto die hij toen had. Maar sinds de zomerstop gaat het prima. En we zien toch keer op keer dat ook MCL zeker niet foutloos is, er lijkt elk weekend wel iets aan de hand.

Voorlopig lekker in delusional mode en hopen dat Verstappen in mexico weer iets kan uitlopen. :+
*inlopen ;)

Overigens denk ik dat het inzakken van Piastri komt doordat hij totaal niet gesteund wordt door z'n team. Hoe goed iemand ook is, dat doet mentaal wel echt iets met je.

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 21-10-2025 09:51 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:15
ArcticWolf schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:50:
[...]

*inlopen ;)

Overigens denk ik dat het inzakken van Piastri komt doordat hij totaal niet gesteund wordt door z'n team. Hoe goed iemand ook is, dat doet mentaal wel echt iets met je.
Ze hebben Norris mentaal sterker (relatief gezien) gemaakt door z'n teamgenoot mentaal af te zwakken. 😆

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik heb weer eens tijd gevonden vrij gemaakt om een tussenstand te creëren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvjDhewDu_P4Gjcrhqp0bqFyyGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/z6uPPBxgYMITVCYFUfe596d6.jpg?f=user_large

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tripl3 D schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:07:
Ik heb weer eens tijd gevonden vrij gemaakt om een tussenstand te creëren:

[Afbeelding]
Bij grafiek 3 en 4 kloppen de kopjes volgens mij niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

alexbl69 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:20:

Bij grafiek 3 en 4 kloppen de kopjes volgens mij niet :)
Je hebt gelijk, het was ook nog zo'n werk om alles nog om te zetten van vorig seizoen, dat ik deze over het hoofd heb gezien. |:(

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Een analyse van de de recente updates van de RBR die lijken te hebben gewerkt:
https://www.formula1.com/...ns.7Iz4jolSO5bAZPmryyr6c7
TECH WEEKLY: How Red Bull’s RB21 has come alive and reignited Verstappen’s title hopes
These family of changes were in the pipeline long before the summer break under the technical team of Pierre Wache, Enrico Baldo and Ben Waterhouse. Team boss Laurent Mekies has admitted that this has impacted upon the resources devoted to the ’26 car. But with a world title still a possibility, it has been deemed worth it.

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 21-10-2025 11:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Stel je voor dat Red Bull een 2e coureur had die af en toe 2e en 3e plaatsen meepikte. Dan was het verhaal een stuk anders denk ik. Maakt het wel des te knapper voor Max als het hem lukt als een one-man army tegen de McLaren's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zat nog even in mijn excelletje te kijken naar mogelijke scenario's, Norris is in de huidige vorm van de coureurs eigenlijk de grootse titel kanshebber, aannemende dat:
- Piastri zijn flow kwijt is, waar alles toch wel op wijst
- Max wedstrijden kan winnen, maar alles wel heel lastig wordt
- Norris dicht bij Max zit, en 1 (non sprint) race zou moeten kunnen winnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5fNulrjD_HAGJ0Q4oqeP8uASsQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2NzicQFDfvUB4t68fUwfmarK.png?f=user_large

Die laatste wedstrijd wordt echt een verschrikking om te kijken als Max daarvoor alles wint 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door codex op 21-10-2025 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
codex schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:02:
Ik zat nog even in mijn excelletje te kijken naar mogelijke scenario's, Norris is in de huidige vorm van de coureurs eigenlijk de grootse titel kanshebber, aannemende dat:
[Afbeelding]

Die laatste wedstrijd wordt echt een verschrikking om te kijken als Max daarvoor alles wint 8)7
Qatar is ook een sprintweekend :)
kevlar01 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:50:
Stel je voor dat Red Bull een 2e coureur had die af en toe 2e en 3e plaatsen meepikte. Dan was het verhaal een stuk anders denk ik. Maakt het wel des te knapper voor Max als het hem lukt als een one-man army tegen de McLaren's.
Qua coureurs zeker eens, maar Max is zeker geen one-man army. Zie juist de reacties boven je, waarbij te zien is dat het midden van het seizoen echt slecht ging voor hem, en na aanpassingen/ontwikkelingen aan de auto door het team, de weg naar boven weer gevonden lijkt te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Fauna op 21-10-2025 12:08 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

rammes

koekebakker 1e klas

op deze website kun je alle scenario's invullen en laat hij direct zien of Verstappen kampioen word.
https://verstappenwins.com/

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:03
[Afbeelding]

Blijkbaar is McLaren vooral heel bezorgd over het weekend in Las Vegas. Vanwege de kou werkt hun bandenmanagement minder in het voordeel. Vorig jaar was McLaren de minste van de top-4 teams (Mercedes 1, Ferrari 2, Max 3, McLaren 4). Een P2/P3 voor mclaren lijkt daar niet realistisch, aan de andere kant, een race win voor Max misschien ook niet.

Ik denk dat m.n. de uitslagen in Brazilië en Las Vegas bepalend gaan zijn voor de eindstand. Daar verwacht ik eigenlijk de grootste verschillen tussen Max en de McLarens

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 21-10-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Fauna schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:05:
[...]

Qatar is ook een sprintweekend :)

[...]

Qua coureurs zeker eens, maar Max is zeker geen one-man army. Zie juist de reacties boven je, waarbij te zien is dat het midden van het seizoen echt slecht ging voor hem, en na aanpassingen/ontwikkelingen aan de auto door het team, de weg naar boven weer gevonden lijkt te zijn.
Crap, heb ik weer mijn oude versie :X Pas het wel even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
rammes schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:08:
op deze website kun je alle scenario's invullen en laat hij direct zien of Verstappen kampioen word.
https://verstappenwins.com/
Wel interessant om mee te spelen. Komt ook wel duidelijk naar voren dat als Max 1x achter de McLarens eindigt het wel heel ingewikkeld wordt. Dan heb je echt een DNF nodig of meerdere slechtere resultaten van de McLarens. En sowieso worden Qatar en Abu Dhabi ontzettend belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Blik1984 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:04:
[...]

Wel interessant om mee te spelen. Komt ook wel duidelijk naar voren dat als Max 1x achter de McLarens eindigt het wel heel ingewikkeld wordt. Dan heb je echt een DNF nodig of meerdere slechtere resultaten van de McLarens. En sowieso worden Qatar en Abu Dhabi ontzettend belangrijk
In een normale situatie is het inderdaad 1 van beide McLarens een winst tijdens een normale race, einde oefening voor Max. Sprint 2e worden zou nog kunnen.

Ik denk echt dat Norris de titel nog gaat pakken, al hoop ik het niet. Krijgt die Zak (hooi) ook nog zijn zin.

[ Voor 9% gewijzigd door codex op 21-10-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

Ai, dit is mij te spannend, hopelijk pakt Piastri hier en daar nog een plekje af van Norris. O-)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Mad-Matt schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Ai, dit is mij te spannend, hopelijk pakt Piastri hier en daar nog een plekje af van Norris. O-)
Of George en Charles. Al die een paar keer P2 en P3 pakken verandert het hele plaatje ook weer. Vlak ze niet uit. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:37

Mad-Matt

TheDoctor#2181

sjaool schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:37:
[...]

Of George en Charles. Al die een paar keer P2 en P3 pakken veranderd het hele plaatje ook weer. Vlak ze niet uit. ;)
Dat is waar, Charles heeft gestreden als een leeuw, jammer dat hij geen 2e is geworden, was ook gewoon verdiend.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:59
Dat valt me ook op, we laten de mercedes en Ferrari's uit de mix terwijl net die ook teken van herstel tonen. Een russel divebom op Norris of Piastri kan de zaken nog behoorlijk veranderen of charles die als een leeuw verdedigt. Antonelli heeft Max ook al een keer eraf gekegeld en met Hamilton kun je tegenwoordig van alles verwachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:15
Bvanham schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:04:
Dat valt me ook op, we laten de mercedes en Ferrari's uit de mix terwijl net die ook teken van herstel tonen. Een russel divebom op Norris of Piastri kan de zaken nog behoorlijk veranderen of charles die als een leeuw verdedigt. Antonelli heeft Max ook al een keer eraf gekegeld en met Hamilton kun je tegenwoordig van alles verwachtten.
Als Russel Norris eraf rijdt, dan zal Papaya Insurance aan Antonelli vragen om een niet nader te noemen zet te herhalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mawlana schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

Als Russel Norris eraf rijdt, dan zal Papaya Insurance aan Antonelli vragen om een niet nader te noemen zet te herhalen. :+
Dit scenario wordt nog wat... Als een van de twee MCLs van de baan gereden wordt, dan raak je de kans op WDC _meteen_ kwijt. Bij Max idem natuurlijk, maar die is sowieso aan het jagen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mad-Matt schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Dat is waar, Charles heeft gestreden als een leeuw, jammer dat hij geen 2e is geworden, was ook gewoon verdiend.
Waar Charles ingehaald werd was gewoon een verdedigende fout, als hij de binnenkant goed had afgedekt dan had Norris het nog een stuk moeilijker gehad.

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik denk dat het meevalt qua de perfectie die Max moet laten zien. In de afgelopen races is hij ook niet perfect geweest, maar wel in 4 races >60 punten ingelopen op Piastri. Hij moet er nu 41 inlopen in 5 races...

Iedereen gaat er vanuit dat de McLarens direct achter Max zouden eindigen in de races die Max wint. Maar dat hebben ze al best vaak niet gedaan. Wat er wat mij betreft al het hele seizoen voor zorgt dat Max nu nog een kans heeft, is dat Mercedes en Ferrari ook meedoen om de knikkers. Eigenlijk doen die het werk wat normaal gesproken zijn teammaat had moeten doen. Leclerc als "Minister of defence" hielp hem van het weekend ook wel lekker 8) En niet te vergeten, de Lando en Oscar zelf die elkaar punten afsnoepen...
Naast dat Max natuurlijk zelf vrijwel altijd het maximale uit de auto weet te persen.

Ik zeg niet dat het allemaal makkelijk wordt voor Max, hij kan zeker ook nog een keer in de steek gelaten worden door de techniek. Of eraf gekegeld door de een of ander. Maar ik heb vooral niet het vertrouwen in de Papaya mannen, dat zij dan daar maximaal voordeel uit weten te halen. Als ze die capaciteit wèl hadden, was één van de McLaren-rijders nu al (bijna) niet meer in te halen geweest. Dus zelfs met een slecht weekend voor Max, zou ik de titelkansen nog niet direct afschrijven.

In ieder geval leuk om toch nog een spannende ontknoping aan het seizoen te krijgen! Hoewel ik het sowieso met Olav Mol eens ben, dat als je de sport snapt er altijd wel iets is wat het toch spannend maakt, zelf in de saaiste races :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
Wild Chocolate schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:10:

Ik zeg niet dat het allemaal makkelijk wordt voor Max, hij kan zeker ook nog een keer in de steek gelaten worden door de techniek. Of eraf gekegeld door de een of ander. Maar ik heb vooral niet het vertrouwen in de Papaya mannen, dat zij dan daar maximaal voordeel uit weten te halen. Als ze die capaciteit wèl hadden, was één van de McLaren-rijders nu al (bijna) niet meer in te halen geweest. Dus zelfs met een slecht weekend voor Max, zou ik de titelkansen nog niet direct afschrijven.
Ik denk vooral dat als Max 1 slecht weekend heeft, dat McLaren dan collectief 2 slechte weekende moet hebben. En dat is met nog 5 races te gaan wel moeilijk voor te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

Ik denk vooral dat als Max 1 slecht weekend heeft, dat McLaren dan collectief 2 slechte weekende moet hebben. En dat is met nog 5 races te gaan wel moeilijk voor te stellen.
En ik kan me dat dus prima voorstellen, na een weekend waarin ze respectievelijk 15 en 23 punten hebben laten liggen :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Waar Charles ingehaald werd was gewoon een verdedigende fout, als hij de binnenkant goed had afgedekt dan had Norris het nog een stuk moeilijker gehad.
IIRC was Norris aan het slingeren / deed een dummy? Terwijl de verdediger maar 1x van de racelijn af mag om te verdedigen. Dan is het dus niet perse een fout van Leclerc dat die niet verdedigd maar (mogelijk) het gevolg van de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mawlana schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

Ik verwacht niet dat die uitkeert dan. Zag toevallig gisteren een YT short voorbij komen met wat Verstappen + Antonelli momenten. Oostenrijk waar Verstappen meteen een arm om hem heen slaat. Maar ook dat ze bij de drivers parade staan te babbelen en na-kijken als iemand wordt weggehaald voor interview. Of dat ze pre-drivers parade staan te babbellen, Antonelli wordt "door geroepen" en Verstappen wilt mee lopen maar wordt weggestuurd, of van afgelopen zaterdag dat ze samen de grid op lopen aan het babbelen, interviewster microfoon bij Verstappen onder de neus duwt en Antonelli vraagt waarom zij hen altijd uit elkaar haalt en hij vervolgens mee blijft lopen, etc etc. Die twee lijken elkaar dus prima te liggen (/alle rookies kijken naar Verstappen op en zijn vaker in zijn buurt te vinden?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Blik1984 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:04:
[...]
En sowieso worden Qatar en Abu Dhabi ontzettend belangrijk
Klopt. Maar als Verstappen de komende 2 races deze lijn vast weet te houden (DNF van de McLarens zijn niet eens nodig), dan wordt de druk zo hoog dat ik me niet voor kan stellen dat Piastri en Norris nog 'normaal' presteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 18:35
Blik1984 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:24:
[...]

ja is dat moeilijk voor te stellen?
Piastri al 3 weekenden niet op het podium
In Baku een drama waarbij die na 2 bochten al uit de race lag
En het is niet echt een opwaartse trend, eerder een neerwaartse trend

Norris is stabieler... Maar dat verschil is ook een stuk kleiner :+

En de auto van McLaren wordt toch niet meer ontwikkeld? En ze zijn niet gegarandeerd de snelste meer met overmacht.

Genoeg puntjes van druk zeg maar.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 21-10-2025 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat Norris sinds de zomerstop, de meer consistente coureur is, zegt denk ik alles. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:13:
En de auto van McLaren wordt toch niet meer ontwikkeld? En ze zijn niet gegarandeerd de snelste meer met overmacht.
Red Bull ontwikkeld (intussen) de auto ook niet meer. Betekent toch niet dat ze niet in zijn geheel verbeteren. Ze zullen deze auto nog steeds leren kennen, v.w.b. afstelling etc en wat dat betekent. Procedures kunnen aangepast worden waardoor ze "beter" worden over een race (andere strategie dan voorheen bv. Of puur "meer risico" nemen, starten op softs terwijl iedereen mediums gebruikt en dat logischer lijkt/is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28
JB schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:01:
[...]

Dit scenario wordt nog wat... Als een van de twee MCLs van de baan gereden wordt, dan raak je de kans op WDC _meteen_ kwijt. Bij Max idem natuurlijk, maar die is sowieso aan het jagen.
Stel je voor... dat Max in de laatste race Ocon moet lappen..... :X

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
caspervc schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:35:
[...]

Stel je voor... dat Max in de laatste race Ocon moet lappen..... :X
En dan? Verstappen heeft Ocon al vaker gelapt.
spoiler:
Als Ocon zich wilt unlappen maar Verstappen dat niet wilt wordt het een ander verhaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

Mystikal

It never hurts to help!

Ook al heeft Max een goede streak gemaakt. Het lijkt me bijna noodzakelijk dat Max alle wedstrijden wint, aangezien het gat naar een 2e (of lagere) plaats meteen significant is (minimaal 7 punten). Dat lijkt daardoor eigenlijk nog steeds (bijna) onmogelijk.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mystikal schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:48:
Ook al heeft Max een goede streak gemaakt. Het lijkt me bijna noodzakelijk dat Max alle wedstrijden wint, aangezien het gat naar een 2e (of lagere) plaats meteen significant is (minimaal 7 punten). Dat lijkt daardoor eigenlijk nog steeds (bijna) onmogelijk.
Op de sprints na dan. Daar kun je weinig punten winnen, maar ook maar weinig verliezen. Een keer een 'stinker' daar is dus niet zo'n ramp. Op de zondagen moet 'ie er staan! Let's gooooo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

We hebben het vaak over voordeel van McL, en hoe die hun bandjes zo mooi houden.

Als je deze video van de crash van zaterdag bekijkt: YouTube: Why Was Leclerc so Hard to Pass? | Jolyon Palmer’s F1 TV Analysis zie je een stuk van de velg wegvliegen. Wat best gek is - een lichtmetalen velg waar een stuk carbon afbreekt?

Vervolgens is de band er meteen vanaf, die rolt dan ook weg in de volgende shots - de eerdere beelden in deze Palmershow (...) - dus dan denk ik: waarom is dat zo snel kapot & wat gebeurd er met die velg?

[ Voor 21% gewijzigd door pjottum op 21-10-2025 17:10 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:08
pjottum schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:09:
We hebben het vaak over voordeel van McL, en hoe die hun bandjes zo mooi houden.

Als je deze video van de crash van zaterdag bekijkt: YouTube: Why Was Leclerc so Hard to Pass? | Jolyon Palmer’s F1 TV Analysis zie je een stuk van de velg wegvliegen. Wat best gek is - een lichtmetalen velg waar een stuk carbon afbreekt?

Vervolgens is de band er meteen vanaf, die rolt dan ook weg in de volgende shots - de eerdere beelden in deze Palmershow (...) - dus dan denk ik: waarom is dat zo snel kapot & wat gebeurd er met die velg?
De velgen zijn een standaard onderdeel vanuit velgenleverancier BBS en zijn gemaakt van magnesium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

pjottum schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:09:

Bedoel je dat ronde deel? Dat is van de cover die in de velg zit, en die is inderdaad van carbon. De velg zelf zal verbogen zijn, en daarom loopt de band er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bezulba schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:04:
[...]

Het heeft 2 kanten, de odds zijn misschien wat laag maar er zijn ook veel meer mensen die zijn gaan gokken op Max als wereldkampioen en als er 1 ding is waar de gokbedrijven goed in zijn is het wel er voor zorgen dat ze niet helemaal failliet gaan als er een keertje iets bijzonders gebeurt. Dus lagere odds voor Max WC want mocht het toch gebeuren en je hebt 100 tegen 1 met 100.000 mensen die daarop gegokt hebben ben je gewoon de sjaak.
Even gecheckt, maar er is afgelopen weken inderdaad een aardige stijging in bets op Max Verstappen geweest. En gokbedrijven gaan zichzelf dan beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Icephase schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Bedoel je dat ronde deel? Dat is van de cover die in de velg zit, en die is inderdaad van carbon. De velg zelf zal verbogen zijn, en daarom loopt de band er af.
De band liep er af terwijl de auto haaks op de rijrichting gleed. Daarvoor hoeft de velg niet per se beschadig de te zijn. Dat gebeurt ook als de band lek is, bijvoorbeeld.

Dat gezegd hebbende, je ziet op de onboard van Norris (in de gelinkte video met Palmer) wanneer hij bijna stilstaat nog wel een rond stuk voor hem terechtkomen wat weleens een stuk van zijn velgrand kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Wild Chocolate op 21-10-2025 20:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
Alex, Jolyon & DC tijdens de McLaren crash: https://streamain.com/en/S126Kh3xmzNwqXw/watch
offtopic:
Ook leuk dat ze dan naar het circuit gaan, en vervolgens de zonneschermen volledig dicht hebben waardoor ze nog steeds niks op het circuit kunnen zien :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:36
RobertMe schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:08:
Alex, Jolyon & DC tijdens de McLaren crash: https://streamain.com/en/S126Kh3xmzNwqXw/watch
offtopic:
Ook leuk dat ze dan naar het circuit gaan, en vervolgens de zonneschermen volledig dicht hebben waardoor ze nog steeds niks op het circuit kunnen zien :+
Coulthard met een big smile, die ouwe Verstappenfan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:18
Ik vind Alex altijd een soort Chihuahua (nee geen pun op zijn lengte...) die teveel koffie heeft gedronken, geen fan van hem.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
offtopic:
Terwijl wij met een biertje/wijntje, nootje en of chips op de bank thuis zitten met tig schermen op Multiviewer staan onze geliefde commentatoren in een soort bezemkast met witte TL balken naar een paar schermpjes te turen om de race te verslaan. Ze zullen niet zitten dus het is nogal een aanslag op je rug als je dat zo 1,5 uur moet doen......

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Goldman schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:13:
Ik vind Alex altijd een soort Chihuahua (nee geen pun op zijn lengte...) die teveel koffie heeft gedronken, geen fan van hem.
Ik juist wel en het alternatief is ViaPlay :X of Crofty van Sky F1. Als je een paar verslaggevers wilt hebben die British biased zijn, dan moet je het Sky team pakken.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Icephase schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:03:
[...]
Wheel cover was 3D geprint plastic dacht ik.
Carbon was te moeilijk/duur oid.
Is inderdaad standaard onderdeel.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Crazy D

I think we should take a look.

offtopic:
Tjah, die ene keer per jaar dat Olav riep "ja die en die komen nu binnen in de pits" net voordat het op tv te zien was, voegde ook niet heel veel toe. De meerwaarde van op het circuit zijn is vooral in de tijd dat de auto's niet op de baan zijn.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:10:
In ieder geval leuk om toch nog een spannende ontknoping aan het seizoen te krijgen! Hoewel ik het sowieso met Olav Mol eens ben, dat als je de sport snapt er altijd wel iets is wat het toch spannend maakt, zelf in de saaiste races :*)
Tjah definieer spannend he. Als je inhaalacties wilt zien, is dat anders dan de dreiging dat iemand wellicht ervoor komt na een stop... Nu weet ik niet of ik het spannend zou noemen. Interessant is denk ik een betere term. Ik vind het vermakelijk hoor, begrijp me niet verkeerd, maar "spannend" vind ik het niet echt als iemand 6 seconden achter ligt, 0,5 per ronde inloopt en je hebt nog 13 race rondes. Dan is het pas spannend als die echt met nog 3 rondes te gaan binnen de seconde zit. Vermakelijk en interessant wel :*)
Muse schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 06:33:
En dat met 40 punten achterstand, bizar eigenlijk.

Verstappen heeft maar 1 slecht(er) resultaat nodig om praktisch kansloos te zijn. Ik hoop dat dat niet gebeurt en het tot het einde spannend blijft, maar ik zou Verstappen nu zeker nog niet de topfavoriet durven noemen.
En als hij dat slechte resultaat niet heeft, hoeft hij enkel voor Piastri te finishen (tenzij dat op P8 is en Piastri op P9 rijdt ;)). Het is gewoon opeens best realistisch geworden dat Max kampioen kan worden. Dat had echt niemand 2 maanden terug verwacht :o En met het getrut van McLaren met hun "Papaya Rules" (whatever dat precies inhoudt) zorgen ze ervoor dat beide rijders geen overmacht hebben, ze knokken onderling, pikken puntjes van elkaar in. Perfect voor Max, maar waarom denk je dat Schumacher soms in de zomer al kampioen was? Omdat de 2e rijder gewoon niet mocht winnen 8)7 Maar dat is hoe je een kampioenschap snel binnenharkt. Niet door de teamgenoten te laten knokken, om-en-om winnen waardoor er idd geen duidelijke nummer 1 is (want ze zitten immers vrij dicht bij elkaar). Natuurlijk is het ook een beetje met de wind meewaaien, nu opeens kan het weer, een paar terug riep iedereen "hij moet naar Mercedes".

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
T.o.v. van het vorige overzicht is Leclerc als kandidaat afgevallen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/championship-standings-and-eliminations-united-states-gp-v0-fie8rs5sfhwf1.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=7274b64f5cae632eead73c6aea03e6e8a42c8809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Goldman schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:13:
Lijkt op zijn vader :+ en daarom zit die er ook denk ik.

En inderdaad... Bijzonder dat de F1 commentatoren het met zulke kleine schermpjes moeten doen. Had wel wat groters verwacht. In ieder geval voor de main race. Maar misschien is het omdat ze anders niet uit het raam kunnen kijken.

En on track voegt wel meer toe natuurlijk. Sowieso de sfeer krijg je mee, wat het toch wel anders maakt en dat kun je meenemen in je verslaggeving. Ook doen ze veel opnamen rondom de baan tijdens de trainingen ed. Olav niet denk ik maar bij F1 TV wel.

Maar een Olav zal niet op kunnen tegen 2 ex-F1 coureurs als het aankomt op kennis. Maar het is nogal smaakgevoelig. Ik kijk voor meer dan Max en dan is F1TV team gewoon top.

[ Voor 52% gewijzigd door Waah op 22-10-2025 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:50
alexbl69 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:51:
[...]

Klopt. Maar als Verstappen de komende 2 races deze lijn vast weet te houden (DNF van de McLarens zijn niet eens nodig), dan wordt de druk zo hoog dat ik me niet voor kan stellen dat Piastri en Norris nog 'normaal' presteren.
Een podium VER/NOR/PIA in Mexico en Brazilië is niet onrealistisch gezien de huidige verhoudingen en de kracht van VER op die circuits. Als dat gebeurt zou het verschil nog resp. 12 en 20 punten zijn. Doe hetzelfde podium in de sprintrace in Brazilië en de gaten zijn nog wat kleiner. Dan wordt de druk bij McL onderling ook een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:48:
En inderdaad... Bijzonder dat de F1 commentatoren het met zulke kleine schermpjes moeten doen.
Wat op Reddit voorbij kwam is dat je op een kleiner scherm meer overzicht hebt (je hoeft niet continu je hoofd/ogen te draaien om de hoeken van het scherm te zien). Maar of dat de echte reden is?
Maar misschien is het omdat ze anders niet uit het raam kunnen kijken.
Ze hebben alle zonwering dicht :p
En on track voegt wel meer toe natuurlijk. Sowieso de sfeer krijg je mee, wat het toch wel anders maakt en dat kun je meenemen in je verslaggeving. Ook doen ze veel opnamen rondom de baan tijdens de trainingen ed.
Maar ze zijn sowieso met een team presentatoren, waaronder een pundit, on track. En die pundit doet altijd al trackside verslag tijdens een van de FPs. Ook die andere ~15 races dat Alex & Jolyon gewoon in Biggin Hill in de UK zitten. (En DC is altijd trackside, omdat die voor elke zender werkt die maar betaalt, Channel 4 en ViaPlay dus minimaal).
Je merkt dus echt geen verschil in of deze 3 nu alle 3 track side zijn, of dat alleen DC track side is, of dat soms alleen Alex óf Jolyon track side is. Noch in het commentaar, noch in de verdere invulling (sure, als Jolyon er is is de kans aanwezig dat hij een van de FPs ttack side staat. Maar als Jolyon er niet is dan doet Alex Brundle of James Hinchcliff dat wel).

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-10 09:32

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:13
Waah schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:48:
[...]

Lijkt op zijn vader :+ en daarom zit die er ook denk ik.
Heb ik iets gemist? Wie is dan de vader van Alex Jacques?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
joost217 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Ik was ff in de war met Alex Brundle. Die ook wel commentaar heeft gedaan bij de F2. Maar dat is inderdaad iemand anders 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
joost217 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Jacques Villeneuve, misschien? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Zugleich kündigt er noch eine Geheimwaffe für das große Finale an und wirft McLaren vor, dass sie zu früh mit der Entwicklung des Autos aufgehört haben. "Wir haben noch etwas im Petto. Wann es kommt, weiß ich noch nicht genau", freut sich Marko auf den möglichen Unterschied im Dreikampf um die Weltmeisterschaft.
Red Bull heeft nog een geheim wapen in petto. Latifi en Massi terug in Abu Dhabi? Sonny Hayes in de 2e Red Bull? Engine mode 11? Wat zou het geheime wapen toch zijn? :)

https://www.oe24.at/sport...verstappen-time/653106226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Chocoball schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:07:
[...]

Red Bull heeft nog een geheim wapen in petto. Latifi en Massi terug in Abu Dhabi? Sonny Hayes in de 2e Red Bull? Engine mode 11? Wat zou het geheime wapen toch zijn? :)

Een nieuw flapje op de voorvleugel?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
2 stroken tape op de muur. Eat that McLaren! /s

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 22-10-2025 13:13 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:54
[...]

Het geheime wapen :+
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/61QUd+LFRvL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 16:58
Zou wel een leuke zijn, "ja we moeten bij onze positie 6 stukken tape markeren: Voorvleugel, centrum vooras, coureur, voorzijde achterwiel, centrum achterwiel, achterzijde auto, om ons te helpen met het positioneren". Heel die muur vol reflecterende tape en niemand die er nog iets mee kan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:07
[...]

Misschien hun versie van de rem koeling. Ze hebben dat nog niet verbeterd afgelopen maanden toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Treveo op 22-10-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Max heeft zijn techniek verfijnd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB54NIKMJO4exwwMZruD3e6c1X8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxq9zvm4xOsQIJD0RcXQ4WQz.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg het niet uitgelegd in tekst, dus als je wilt weten hoe Max dat voor elkaar krijgt even de video bekijken.

LTDR; Lift and Coast tot in het extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik snap nog steeds niet hoe dat precies werkt dan. Als je eerder lift, dan ben je uiteindelijk toch trager en kwetsbaar voor inhaalacties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Muse schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:00:
Ik snap nog steeds niet hoe dat precies werkt dan. Als je eerder lift, dan ben je uiteindelijk toch trager en kwetsbaar voor inhaalacties?
Voor een bocht moet de snelheid eruit. Dat kan je doen door te remmen, of te liften. Dat laatste gaat alsnog heel hard bij een F1 wagen. Hoemeer energie je moet wegnemen in een korte tijd, hoe meer de neus de neiging heeft te duiken. Ze hebben wel anti-dive maar dat werkt maar zo goed.Het gevolg van dat duiken is dat de plank de grond raakt als je te laag ligt. Door een deel van de aankomst alleen te liften neem je al veel energie weg die je niet hoeft te remmen. De auto duikt dus minder.

Dat minder duiken kan je dan weer inzetten om de auto lager te leggen. Die plank raakte de grond toch niet. Lagere auto = meer downforce.

Dus ja, Max levert uiteraard wat in door te liften voor een bocht maar het resultaat is meer downforce. Dan kan de vleugel weer wat platter etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Naar verluidt is het ook wat gunstiger voor de banden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat mij niet helemaal duidelijk wordt is: wat doet Max anders dan anderen? Ze doen toch allemaal lift-and-cruise?

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
asing schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:32:
Max heeft zijn techniek verfijnd:

[YouTube: Max Verstappen's SECRET Technique which allows the RB21 to DOMINATE! | F1 2025]

[Afbeelding]

Ik krijg het niet uitgelegd in tekst, dus als je wilt weten hoe Max dat voor elkaar krijgt even de video bekijken.

LTDR; Lift and Coast tot in het extreme.
Wel wat kanttekeningen over de video die niet benoemd zijn.

McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace uitvielen. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.

De meeste downforce komt van onder de vloer vandaan. Red Bull is eerder gestopt met het jagen naar die fractie meer downforce en is overgestapt om de lucht onder de wagen stabieler te krijgen en te houden. Dus ze rijden niet magisch lager dan andere teams maar hebben nu wel meer ruimte bij de afstelling dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Met de komst van het Cadillac team wordt het allemaal wat krap in Spielberg. Daarom wordt de pitstraat uitgebreid, maar zal het huidige medical center moeten wijken en deze krijgt een andere plek. Deze werkzaamheden zullen voor mei volgend jaar afgerond moeten zijn. Ook wordt aan de noordkant van het circuit de Schönberghof uitgebreid, inclusief nieuwe skybar.

https://steiermark.orf.at/stories/3326790/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
Chocoball schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 04:24:
[...]

McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.

De meeste downforce komt van onder de vloer vandaan. Red Bull is eerder gestopt met het jagen naar die fractie meer downforce en is overgestapt om de lucht onder de wagen stabieler te krijgen en te houden. Dus ze rijden niet magisch lager dan andere teams maar hebben nu wel meer ruimte bij de afstelling dan voorheen.
Ik ga met je mee dat ze geen data uit de sprint hadden en dat ze om die reden wat extra veiligheid moesten inbouwen. Alleen dit zijn centimeters waar het een sport van millimeters is. Dit is wel heel erg voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Chocoball schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 04:24:
[...]

McLaren reed in Austin met meer rijhoogte omdat ze alleen de data uit de training en simulator hadden omdat beide wagens na bocht 1 tijdens de sprintrace. Om teveel slijtage aan de plank en daarmee een mogelijke diskwalificatie te voorkomen heeft het team de rijhoogte verhoogd om op zeker te spelen.
kan het wel uitleggen; max is erg goed en efficient in lift en coast, dit gebruikt hij om banden temperatuur te reguleren en zichzelf een stabiel platform te bieden waarbij de auto een neutral punt heeft alsvore bocht/stuurwerk begint

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://ian.sh/fia

^- schijnbaar heeft iemand toegang weten te krijgen tot FIA documentatie systeem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:39
Help!!!! schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:19:
Naar verluidt is het ook wat gunstiger voor de banden.
Ja. De banden mensen zeiden altijd dat het niets uitmaakte voor de banden, maar ze kwamen er bij toeval achter dat het toch wel iets beter is.

In (volgens mij) 2008 stond Hamilton op Pole position, maar hadden ze bij de race te weinig brandstof in zijn auto gedaan om de eerste stint uit te kunnen rijden. Dan zou hij te vroeg een pitstop moeten maken, en dat zou de hele strategie verpesten. Toen moest hij dus met lift-and-coast rijden, en bleek hij sneller dan zijn teamgenoot die wel vol uit kon rijden. Toen bleek dat hij nog genoeg brandstof had om de laatste paar rondes voor de pitstop voluit te kunnen rijden, was hij 1 á 2 ronde sneller, en daarna ging hij langzamer terwijl hij plank gas reed.

Toen hebben ze naar de data gekeken, en lift-and-coast koelt de banden een klein beetje wat toch beter lijkt te zijn voor de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:19:
https://ian.sh/fia

^- schijnbaar heeft iemand toegang weten te krijgen tot FIA documentatie systeem
Wel netjes opgepakt door beide partijen, binnen een week een fix door de FIA en een paar maanden later pas de blogpost.

Wel crappy security van die site inderdaad :o

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 23-10-2025 11:47 ]

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Hoewel ik normaal verre blijf van onbekende F1 nieuwsbronnen, vond dit wel weer een interessante kijk op de situatie bij Red Bull.

Red Bull kwam na de zomerstop goed uit de startblokken. De upgrades waar het team mee kwam waren al voor de zomerstop in de pijplijn en dus door Horner afgetekend. Blijkbaar zag Horner toch geen potentie meer in de RB21 en dat het gat naar McLaren ingelopen kon worden. Hij wou daarom zijn bronnen op andere projecten inzetten wat weer tegen de zin was van het Oostenrijkse deel en de 'Verstappen-clan '. Ook had Horner impliciete kritiek op het technische team onder leiding van Pierre Waché dat de investeringen verspilde moeite waren.. Monza en Baku werd nog afgedaan als specifieke circuits maar de resultaten in Singapore en Austin laten wel degelijk progressie bij de RB21 zien.

Ik plaats de Italiaanse bron erbij maar ik was langer bezig om alle cookie instellingen aan te passen dan dat het verhaal lang is.
https://www.funoanalisite...d-bull-horner-2026-2.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
De "straf" voor Norris (volgens geruchten dat Piastri in de Q mocht kiezen wie "voorop" ging) is schijnbaar al weer ingetrokken? Na het sprint incident.

Wat maakt dat team zich toch belachelijk met al hun regeltjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
Gaan we weer, zijn vast weer cateringkosten ;)

Aston Martin has been found to have committed a minor procedural breach of the 2024 #F1 cost cap, while a rival team is understood to have committed a substantial breach. www.planetf1.com/news/aston-m...

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 23 oktober 2025
Bij Aston Martin lijkt het iets verwaarloosbaar en het team met de grotere overtreding vecht dit momenteel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chocoball schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 06:48:
Gaan we weer, zijn vast weer cateringkosten ;)

[Bluesky]

Bij Aston Martin lijkt het iets verwaarloosbaar en het team met de grotere overtreding vecht dit momenteel aan.
Zal ik de rest maar quoten?

Aston Martin is understood to have been completely within the budget cap allowances, with the breach merely procedural. There are no penalties or sanctions beyond administrative fees to the CCA.

Aston Martin's minor procedural breach is down to purely administrative issues, namely that its accounts auditor was unable to sign off until after the deadline. All accounts were submitted ahead of the deadline. #F1Ik

Is dit dan toch het einde voor de 5e titel van Max? -O-
Of heeft Mclaren zich toch wat te snel ontwikkeld vorig jaar?

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 24-10-2025 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:03:
[...]

[i]
Als er sportieve straffen zijn zal dit lijkt me voor komend seizoen zijn. Dus (mocht die het halen) lijkt het me niet dat de 5e titel hiermee op het spel staat.

Zou wel wat ironisch zijn als het MCL zou zijn, die schreeuwden moord en brand met RBRs overtreding. Zelfs nog een brief van Zak Brown dacht ik, of was dat ergens anders voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Shinji schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Als er sportieve straffen zijn zal dit lijkt me voor komend seizoen zijn. Dus (mocht die het halen) lijkt het me niet dat de 5e titel hiermee op het spel staat.
Ligt denk ik aan de ernst van de overtreding. Als het echt een substantiële overschrijving is zullen andere teams het vrij makkelijk hard kunnen maken dat ze daardoor voordeel hebben gehad in dat seizoen én het opvolgende seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
[...]

Aston Martin is understood to have been completely within the budget cap allowances, with the breach merely procedural. There are no penalties or sanctions beyond administrative fees to the CCA.

Aston Martin's minor procedural breach is down to purely administrative issues, namely that its accounts auditor was unable to sign off until after the deadline. All accounts were submitted ahead of the deadline. #F1Ik

Als het Red Bull weer is zijn ze echt niet slim bezig en gok ik ook dat daar een fikse straf op komt te staan.

Op Reddit gokken veel op Williams met alle crashes die ze vorig jaar hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Nu online
[...]
Begrijpend lezen is een kunst B) .

Er is een rivaliserend team wat ernstiger over de schreef is gegaan. Dat team wordt in het hele artikel niet genoemd. Alleen de straf van RBR voor hun eerdere breach is genoemd. Het kan ieder van de 9 andere teams zijn. Na een eerdere straf lijkt het mij sterk dat het in dit geval om Red Bull Racing gaat. Die letten wel 2 keer extra op.

Daarbij gaat het om de uitgaven in seizoen 2024 en aangezien de punten en de bekers zijn verdeeld is er geen enkele mogelijkheid dat Max zijn titel voor 2024 verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
TinusXIII schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:39:
[...]

Als het Red Bull weer is zijn ze echt niet slim bezig en gok ik ook dat daar een fikse straf op komt te staan.

Op Reddit gokken veel op Williams met alle crashes die ze vorig jaar hadden.
Hoewel Williams (substantieel) meer schade heeft gereden t.o.v. RBR, was het toch Perez die er met de winst in dat kampioenschap vandoor was doorgegaan.

Het lijkt mij overigens niet (echt) voor de hand te liggen dat het RBR was (want dat zou inderdaad 'niet slim' zijn); een team als Williams is m.i. (ondanks de schade) ook niet de eerst logische: die hebben in basis een lager budget (dus zou je verwachten dat e.e.a. makkelijker binnen de cap valt).

McLaren zou wel vrij heftig zijn, maar (alu-hoedjes op): wellicht is de huidige vorm al door de schikking die ze met FIA (en RBR) hebben getroffen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
asing schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Begrijpend lezen is een kunst B) .
Dat is het zeker :+ want ik stelde 2 vragen. Ik zeg niet dat het één van die twee is.
Dat zou wel het meest spicy zijn natuurlijk.

En punten en bekers kunnen vergeven zijn, dat betekend niet dat een DSQ alsnog mogelijk is. Die kans is praktisch 0 verwacht ik.... Maar als een team (bijvoorbeeld) 2x meer uitgeeft dan de budget cap, dan zie ik de FIA echt wel grijpen naar dat soort maatregelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nais, F1 banter:
How McLaren taunted Red Bull with "better luck next time" message on grid marker tape
https://www.motorsport.co...rid-marker-tape/10770514/

Prachtig _/-\o_
Autosport understands that McLaren had taken a number of steps to counteract the sabotage, the latest of which was to use tape impregnated with material which would leave a mark even when the tape was removed. In Singapore it had left a mark under the tape, along with the words “better luck next time”.

[ Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 24-10-2025 10:36 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nu moet Red Bull zorgen dat ze dezelfde tape hebben en de muur vol tapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Exocet schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:40:
[...]

Nu moet Red Bull zorgen dat ze dezelfde tape hebben en de muur vol tapen.
Gewoon Red Bull tape meenemen en er overheen plakken :+
Of tape met "Driver aid" of iets dergelijks....
Of als die P1 kwalificeert en max 2: "Don't look behind you"

En RB kennende kunnen ze vast iets beters verzinnen O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-10 20:22

sjaool

Every life should have 9 cats

Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Gewoon tape met alleen maar T-Max erop. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:21
Waah schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Mental health tape.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Zitten we in randzaken, oke :+

Ik krijg bij Norris/McLaren toch steeds vaker dit idee. Er zitten nog net geen zijwieltjes op de wagen, mijn god.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/mCz3Uy5pLBGT53M2PIwd8NLm.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
Pendaco schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Ik krijg bij Norris/McLaren toch steeds vaker dit idee. Er zitten nog net geen zijwieltjes op de wagen, mijn god.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGaEMx_qXC07KkDi8sWbXeEPm_4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pNSfsKeRQifxby3thvQTZpQO.jpg?f=user_large

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Pendaco schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:48:
[...]

Soms is de scheidslijn wat dun en duurt maar enkele reacties :)
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken