Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zo is er een verschil van inzicht over de keuze voor een atmosferische of twin-turbo V8-motor en waar eerder overeenstemming leek over het elektrische deel blijkt dat toch niet het geval. Het gaat hierbij om de maximale hoeveelheid energie die in de accu mag worden opgeslagen en hoeveel energie aan het systeem mag worden afgegeven.
Aangezien men nu al niet op 1 lijn zit heeft het volgens de FIA weinig zin om dan een stemming te houden. Als men niet op 1 lijn weet te komen dan gaat het 2026 motorregelement voor de volle termijn in werking en komt er pas in 2031 een nieuw motorregelement. Wel stelt het de FIA dan in staat om over de hoofden van de fabrikanten heen haar eigen voorkeur erdoorheen te drukken.
https://www.auto-motor-un...orengipfel-verschoben-v8/.
Ben blij dat deze blijft. Racing wise is het inderdaad minder maar de (historische) vibe is uniek. Heb liever dat een 1 of ander obscuur zandbak stratencircuit geschrapt wordt.d-vine schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:15:
Zal oneindig doorgaan dit maar het is de GP die als eerste geschrapt mag worden van mij.
[Afbeelding]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ja, Monaco hoort er gewoon op. Al is het alleen voor de kwalificatie.Help!!!! schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:41:
[...]
Ben blij dat deze blijft. Racing wise is het inderdaad minder maar de (historische) vibe is uniek. Heb liever dat een 1 of ander obscuur zandbak stratencircuit geschrapt wordt.
Ik snap waarom velen het circuit geschrapt willen hebben, maar naar mijn mening hoort hij gewoon op de kalender. Net als Spa, Silverstone, Monza…Suzuka. Zonder die circuits is de kalender gewoon niet compleet.
Leuk, al die zandbakken/Tilke domes en straten circuits, daar vormen zich wellicht ook langzaam moderne klassiekers, maar de oude historie moet naar mijn mening ook blijven.
Het is maar één van de 24 races in het seizoen, maar wel één die behoort tot de erfstukken van de Formule 1. Deze van de kalender gooien is hetzelfde als een IndyCar-seizoen zonder de Indy 500. Gelukkig is de kwalificatie in Monaco altijd wel spannend, dus het is geen compleet weggegooid weekend.d-vine schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 13:15:
Zal oneindig doorgaan dit maar het is de GP die als eerste geschrapt mag worden van mij.
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En voor het team wel prettig om in ieder geval 1 stabiele factor te hebben.
:strip_exif()/f/image/ciMdKOfgo8Qbyup4P4EceGG6.png?f=user_large)
Wie heeft de meeste F1 race finishes? Alonso en Hamilton stonden gelijk, maar met de DNF van Hamilton afgelopen race staat Alonso weer voor.
Van mij mogen de woestijnbanen er uit gegooid worden. Ik zie liever circuits als Zandvoort, Spa, Monza etc. Oude circuits in een leuke omgeving. Snap wel dat Monaco ook wel traditioneel tot de line-up behoort. Maar stedencircuits als Baku, Singapore, Las Vegas? Rot op.Help!!!! schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 21:41:
[...]
Ben blij dat deze blijft. Racing wise is het inderdaad minder maar de (historische) vibe is uniek. Heb liever dat een 1 of ander obscuur zandbak stratencircuit geschrapt wordt.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik ben het zo niet met jou eensevilution schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:28:
[...]
Van mij mogen de woestijnbanen er uit gegooid worden. Ik zie liever circuits als Zandvoort, Spa, Monza etc. Oude circuits in een leuke omgeving. Snap wel dat Monaco ook wel traditioneel tot de line-up behoort. Maar stedencircuits als Baku, Singapore, Las Vegas? Rot op.
Ik wil graag banen hebben waar nog geraced op kan worden en geen optocht zijn! En "helaas" zijn dat juist de woestijnbanen, juist omdat die daarvoor ontwikkeld zijn vooral. Bahrein, Las Vegas & Jeddah behoren echt tot een van mijn favoriete banen, Baku hoort daar ook wel bij.
Enige oude baan waar ik F1 leuk vind is Interlagos (en soms Silverstone), voor de rest vind ik het teveel optochten bij de oude banen.
Of de auto's moeten compleet anders, want Monaco in FE auto's in super.
Spa vind ik een waanzinnig circuit. Zowel qua lay out als weersomstandigheden als historie gewoon uniek. Jammer dat dat niet meer jaarlijks te zien is.
Precies dat, de tennis competitie gaat ook niet ineens Wimbledon uitsluiten; history/traditie is fundamenteel belangrijker dan alternatieve oplossingen zoeken. (Althans, zo denk ik er over)ZeromaNoiS schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 00:32:
[...]
Ja, Monaco hoort er gewoon op. Al is het alleen voor de kwalificatie.
Ik snap waarom velen het circuit geschrapt willen hebben, maar naar mijn mening hoort hij gewoon op de kalender. Net als Spa, Silverstone, Monza…Suzuka. Zonder die circuits is de kalender gewoon niet compleet.
Leuk, al die zandbakken/Tilke domes en straten circuits, daar vormen zich wellicht ook langzaam moderne klassiekers, maar de oude historie moet naar mijn mening ook blijven.
Onderaan de streep draait het om commerciële belangen en financiële zekerheid. Dat wordt mede gestuurd door entertainment waarde: ofwel waar de kijker/fan voor betaald.
Toegeven; ze gemiddelde zondag in monaco is niet heel spannend, ondanks dat - brengt ook die race zijn eigenaarschap en meerwaarde in de agenda. (Qua beleving, is het een geweldig feest als bezoeker) en voor de teams en sponsoren een hele happening.
Zie heeft ieder race weekend wel iets unieks , en zo niet?! … dan kan de toekomst wel eens teleurstellen. (Met dat in achterhoofd, begrijp ik niet dat Zandvoort van de kalender verdwijnt)
Ach, we zien t allemaal wel. Voorlopig hoeven wij als kijker, ons niet te vervelen
Weet niet of die vergelijking helemaal opgaat. De banen op Wimbledon voldoen aan de regels qua formaat. Hoe het tennis ook evolueert, het zal geen verschil maken of je in Wimbledon speelt of in Dubai.himlims_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 01:31:
[...]
Precies dat, de tennis competitie gaat ook niet ineens Wimbledon uitsluiten; history/traditie is fundamenteel belangrijker dan alternatieve oplossingen zoeken. (Althans, zo denk ik er over)
Onderaan de streep draait het om commerciële belangen en financiële zekerheid. Dat wordt mede gestuurd door entertainment waarde: ofwel waar de kijker/fan voor betaald.
Dat geldt niet voor de F1. De wagens zijn dusdanig snel en groot geworden dat je er op een smal stratencircuit als Monaco simpelweg geen race meer kunt rijden zoals die bedoeld is, aangezien er geen enkele mogelijkheid meer is om in te halen.
En de kijkcijfers? N=1. maar ik betrap me er op dat ik de race al een tijdje niet meer live heb gezien. Vroeger was een regenrace nog wel eens leuk, maar ook dat doen we tegenwoordig niet meer. Nu wordt Monaco op zaterdag bepaald, en laten teams hun coureurs gaten van 25 seconden creëren zodat de ander zonder positieverlies kan pitten.
Tenzij de wagens wezenlijk veranderen hebben ze mijns inziens op het huidige Monaco niets meer te zoeken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik hoop dat je op een stoel of bank zit.Chocoball schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:40:
Zit ik nu in F1 Randzaken?
En de belachelijke McLaren teamorders zijn geen randzaak. Het verpest de hele uitslag en besmeurd de sport.
Echter de afbeelding komt bij Reddit formuladank vandaan inclusief titel en weinig verdere context vandaar even de verwarring.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:54:
[...]
Ik hoop dat je op een stoel of bank zit.
En de belachelijke McLaren teamorders zijn geen randzaak. Het verpest de hele uitslag en besmeurd de sport.
Op een meer serieuze noot, het is maar een 2e plek en 3 punten verschil. Dat McLaren dit zo oplost om het interne titelgevecht kunstmatig in leven te houden moeten ze zelf weten maar die Papaya rules kunnen nu wel het raam uit.
Onderling gaat het om zes punten. -3 punten in plaats van +3 (ten opzichte van Norris).Chocoball schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:16:
[...]
het is maar een 2e plek en 3 punten verschil.
Vind dit nogal overtrokken eigenlijk... Wat iedereen lijkt te vergeten is dat Lando de leidende rijder was in het team en dus recht had om eerst te pitten (volgens hun regels zoals ik ze begrepen heb). Hem werd echter gevraagd om Oscar eerst te laten gaan om te verdedigen tegen Charles. Lando werd verzekerd dat er geen undercut op hem gedaan zou worden. Goed, niet dat Oscar dat nou precies deed, maar door een verprutste stop van het team lag hij ineens toch achter Oscar. Ok dat kan gebeuren, is in principe gewoon pech hebben... Maar er is zeker ook wat voor te zeggen om dit te corrigeren want anders zegt Lando volgende keer ook bekijk het maar ik wil mijn stop eerst (of iets anders waar hij gevraagd wordt om iets in het belang van het team te doen, een stop kunnen ze in principe natuurlijk afdwingen door gewoon niet met zijn banden klaar te staan, hoewel je dan wel heel snel de goodwill met je driver aan het verbranden bent).RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:54:
[...]
Ik hoop dat je op een stoel of bank zit.
Gamertag: FinrazielNL
Nouja, shit happens. Volgens de logica van jou kun je dus ook Piastri vragen de auto te parkeren omdat Norris DNFtFinraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:30:
[...]
Vind dit nogal overtrokken eigenlijk... Wat iedereen lijkt te vergeten is dat Lando de leidende rijder was in het team en dus recht had om eerst te pitten (volgens hun regels zoals ik ze begrepen heb). Hem werd echter gevraagd om Oscar eerst te laten gaan om te verdedigen tegen Charles. Lando werd verzekerd dat er geen undercut op hem gedaan zou worden. Goed, niet dat Oscar dat nou precies deed, maar door een verprutste stop van het team lag hij ineens toch achter Oscar. Ok dat kan gebeuren, is in principe gewoon pech hebben... Maar er is zeker ook wat voor te zeggen om dit te corrigeren want anders zegt Lando volgende keer ook bekijk het maar ik wil mijn stop eerst (of iets anders waar hij gevraagd wordt om iets in het belang van het team te doen, een stop kunnen ze in principe natuurlijk afdwingen door gewoon niet met zijn banden klaar te staan, hoewel je dan wel heel snel de goodwill met je driver aan het verbranden bent).
En het gaat er ook niet over wie het snelste op de baan is. Het gaat er om wie het snelste is van start tot finish. Als je vervolgens sneller bent maar een langzame pitstop hebt kun je dus zomaar langer doen over de gehele race afstand.
Edit:
En als het team zich dan graag met de uitslag bemoeid, dan hadden ze misschien ook maar Piastri de overwinning in Silverstone moeten geven. Piastri was de hele race sneller (wat voor jou belangrijk is), en door een "rare" beslissing van de FIA wordt hij benadeeld. Dan had het team daar ook kunnen (/moeten?) ingrijpen om de snelste rijder te laten winnen.
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 07-09-2025 20:38 ]
Er was ook geen undercut, Piastri kwam er voor door een mislukte pitstop, dat is onderdeel van autoracen. Pech, maar absoluut geen reden om dan maar te wisselen. Had Piastri dan ook in Zandvoort zijn auto moeten parkeren omdat dat eerlijker is?Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:30:
[...]
Vind dit nogal overtrokken eigenlijk... Wat iedereen lijkt te vergeten is dat Lando de leidende rijder was in het team en dus recht had om eerst te pitten (volgens hun regels zoals ik ze begrepen heb). Hem werd echter gevraagd om Oscar eerst te laten gaan om te verdedigen tegen Charles. Lando werd verzekerd dat er geen undercut op hem gedaan zou worden. Goed, niet dat Oscar dat nou precies deed, maar door een verprutste stop van het team lag hij ineens toch achter Oscar. Ok dat kan gebeuren, is in principe gewoon pech hebben... Maar er is zeker ook wat voor te zeggen om dit te corrigeren want anders zegt Lando volgende keer ook bekijk het maar ik wil mijn stop eerst (of iets anders waar hij gevraagd wordt om iets in het belang van het team te doen, een stop kunnen ze in principe natuurlijk afdwingen door gewoon niet met zijn banden klaar te staan, hoewel je dan wel heel snel de goodwill met je driver aan het verbranden bent).
Nee want het feit dat Norris zijn auto er mee stopte had niks met Piastri te maken. Wat vandaag gebeurde waardoor Norris ineens achter lag was een rechtstreeks gevolg van een gunst die Norris gevraagd was te verlenen aan Piastri en waarbij hem expliciet verzekerd werd dat dit niet zou gebeuren. De twee situaties zijn dus totaal niet vergelijkbaar.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:36:
[...]
Nouja, shit happens. Volgens de logica van jou kun je dus ook Piastri vragen de auto te parkeren omdat Norris DNFtEn vaak zal zo'n swap natuurlijk niet eens kunnen, omdat er bv nog andere auto's bij betrokken zijn, of zo'n slechte stop uberhaupt nadelig is ten opzichte van een andere coureur. Beetje raar om daar blijkbaar zelfs vooraf al regels over op te stellen.
En het gaat er ook niet over wie het snelste op de baan is. Het gaat er om wie het snelste is van start tot finish. Als je vervolgens sneller bent maar een langzame pitstop hebt kun je dus zomaar langer doen over de gehele race afstand.
True, maar zoals gezegd als ze dit niet hadden gedaan denk ik dat het over was geweest met het spelen van de team game bij McLaren, dan gaan beiden alleen nog voor eigen winst.Exocet schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:39:
[...]
Er was ook geen undercut, Piastri kwam er voor door een mislukte pitstop, dat is onderdeel van autoracen. Pech, maar absoluut geen reden om dan maar te wisselen. Had Piastri dan ook in Zandvoort zijn auto moeten parkeren omdat dat eerlijker is?
Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom mensen er zo gebrand op zijn dat pure willekeur belangrijker is om in stand te houden... Want het is in dit geval ook nog exact hetzelfde pit crew team voor de twee. Dus als dit straks het verschil zou gaan maken dan gaat iedereen vast zeuren dat Piastri beroofd is van zijn kampioenschap omdat McLaren dit gedaan heeft... En daar is op zich wat voor te zeggen, maar is pure willekeur dan echt beter?
Niet mee eens. Naar mijn idee stond het los van wat er vooraf gebeurde. En hadden ze dit ook gedaan als Norris als eerste stopte, met een langzame stop, en Piastri een overcut deed met een stop een ronde later. Ook dan hadden ze naar mijn idee gevraagd te wisselen.Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:40:
[...]
Nee want het feit dat Norris zijn auto er mee stopte had niks met Piastri te maken. Wat vandaag gebeurde waardoor Norris ineens achter lag was een rechtstreeks gevolg van een gunst die Norris gevraagd was te verlenen aan Piastri en waarbij hem expliciet verzekerd werd dat dit niet zou gebeuren. De twee situaties zijn dus totaal niet vergelijkbaar.
Wat jij aangeeft past meer bij de eerdere vraag "zorg ervoor dat Norris voor jou door T1 gaat, en daarna mogen jullie vechten". Dat vervolgens de pitstop mis gaat heeft vergaandere gevolgen op dit "verzoek" en maakt de "afspraak" v.w.b. "geen undercut" dus "ongeldig". Piastri komt er niet voor doordat zijn verse banden sneller zijn, maar doordat Norris 4 seconden langer stil staat terwijl het gat maar 3,x seconden was.
Tja, daar valt niet over te discussiëren... Jij denkt dat ze het dan ook gevraagd hadden, ik denk dat dat onzin is. Maar dat zullen we nooit weten zonder een multiverse-viewer of zo.RobertMe schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:46:
[...]
Niet mee eens. Naar mijn idee stond het los van wat er vooraf gebeurde. En hadden ze dit ook gedaan als Norris als eerste stopte, met een langzame stop, en Piastri een overcut deed met een stop een ronde later. Ook dan hadden ze naar mijn idee gevraagd te wisselen.
Wat jij aangeeft past meer bij de eerdere vraag "zorg ervoor dat Norris voor jou door T1 gaat, en daarna mogen jullie vechten". Dat vervolgens de pitstop mis gaat heeft vergaandere gevolgen op dit "verzoek" en maakt de "afspraak" v.w.b. "geen undercut" dus "ongeldig". Piastri komt er niet voor doordat zijn verse banden sneller zijn, maar doordat Norris 4 seconden langer stil staat terwijl het gat maar 3,x seconden was.
Daarbij hebben we het over wat er nu gebeurd is en niet wat er gebeurd had kunnen zijn. Ik ben meestal ook niet zo voor team-orders,maar in dit geval vond ik de keuze best wel logisch.Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:49:
[...]
Tja, daar valt niet over te discussiëren... Jij denkt dat ze het dan ook gevraagd hadden, ik denk dat dat onzin is. Maar dat zullen we nooit weten zonder een multiverse-viewer of zo.
[removed]
Maar als je denkt dat ze het dan niet deden, dan staat het dus haaks op dat je de wissel terecht vond omdat Norris het hele weekend sneller was. En in beide gevallen (zowel wat nu gebeurde met Norris die als tweede stopt, als een hypothetische "Norris stopt eerst") is het het team dat de "fout" maakt en zich ogenschijnlijk "verplicht" voelt het te "corrigeren". Hetzelfde dus als ze zich vorig jaar Hongarije verplicht voelde de "team fout" te corrigeren (undercut aan Norris geven). Waarbij het team zich nu al indekte tegen een undercut (vooraf communicatie over, zowel door Norris als ook het verzoek naar Piastri). Waarbij ze nu weer een andere reden aanhaalde om dan toch "maar weer te wisselen" de "fout" van het team met de trage stop.Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:49:
[...]
Tja, daar valt niet over te discussiëren... Jij denkt dat ze het dan ook gevraagd hadden, ik denk dat dat onzin is. Maar dat zullen we nooit weten zonder een multiverse-viewer of zo.
WDC

WCC

Verstappen staat momenteel op 9 punten en verliest begin oktober bij de grand prix van Singapore weer 2 punten. Dus alleen even voorzichtig zijn in Azerbeidzjan.
Dat valt mij nog mee, als je rekening houdt met de McLaren-Honda jaren, en een Minardi in 2001, en Renaults van 2003-2006 waren nu ook niet extreem betrouwbaar.RobertMe schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 21:18:
De echt belangrijke wedstrijd waar we allemaal voor kijken:
[Afbeelding]
Wie heeft de meeste F1 race finishes? Alonso en Hamilton stonden gelijk, maar met de DNF van Hamilton afgelopen race staat Alonso weer voor.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Het viel mij tijdens de race al op dat de banden van Max niet inkakten zoals ze normaal vaak doen. Ik zat gewoon te wachten op het moment dat Lando tienden per rondje terug ging pakken maar dat gebeurde dus niet. Het kan aan Imola liggen uiteraard, vandaar de slag om de arm.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Er waren andere teams die de hele race "op 1 set banden" reden. Er zijn een aantal coureurs echt pas in de laatste 5 ronden of zo gepit. Dus het lag waarschijnlijk meer aan het circuit (nieuw geasfalteerd) / de omstandigheden dan aan een Red Bull update.asing schreef op maandag 8 september 2025 @ 22:58:
Ik weet niet of het in een ander topic al voorbij is gekomen maar Red Bull Racing schijnt het concept van Mclaren geïmplementeerd te hebben. Het voordeel van de McLarens met hun temperatuurmanagement van de banden zou daarmee weg zijn.
[YouTube: Red Bull's SECRET upgrade that allowed Verstappen to DOMINATE Monza GP! | F1 2025]
Het viel mij tijdens de race al op dat de banden van Max niet inkakten zoals ze normaal vaak doen. Ik zat gewoon te wachten op het moment dat Lando tienden per rondje terug ging pakken maar dat gebeurde dus niet. Het kan aan Imola liggen uiteraard, vandaar de slag om de arm.
Daarnaast hebben ze op een gegeven moment wat closeups van Verstappens banden laten zien, en daar zat toch wel een redelijke streep op rechtsvoor.
Er waren er een paar, oa de McLarens, Albon, Ocon, Gasly en Stroll. Lawson pitte vroeg en reed 44 rondjes op hard. Maar voor de rest reed niemand de race bijna uit op 1 set banden.RobertMe schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:06:
[...]
Er waren andere teams die de hele race "op 1 set banden" reden. Er zijn een aantal coureurs echt pas in de laatste 5 ronden of zo gepit. Dus het lag waarschijnlijk meer aan het circuit (nieuw geasfalteerd) / de omstandigheden dan aan een Red Bull update.
Daarnaast hebben ze op een gegeven moment wat closeups van Verstappens banden laten zien, en daar zat toch wel een redelijke streep op rechtsvoor.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Van de 8 teams buiten McLaren en Red Bull noem je er 5. Denk dat je daarmee mijn punt prima bewijstasing schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:20:
[...]
Er waren er een paar, oa de McLarens, Albon, Ocon, Gasly en Stroll. Lawson pitte vroeg en reed 44 rondjes op hard. Maar voor de rest reed niemand de race bijna uit op 1 set banden.
Albon deed iets anders voor een goed resultaat. De anderen die ik noemde eindigden ergens achteraan. Die zaten te hopen op een (V)SC om zo tijd te winnen.RobertMe schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:25:
[...]
Van de 8 teams buiten McLaren en Red Bull noem je er 5. Denk dat je daarmee mijn punt prima bewijstEven los van medium vs hard dan. Weet niet meer wie op welke banden reed. Merendeel (top 12 sowieso?) startte wel op medium, maar of genoemde coureurs daar bij waren? (Lawson dan wel als die 44 ronden op hard deed na de stop).
Lec : 20
Rus : 26
Ham : 15
Alb : 12 (medium)
Bor : 33
Ant : 25
Had : 31 (medium)
Reed Lawson niet lek? De medium ging inderdaad lang mee.
Anyway, ik hield even een slag om de arm. Eerst zien of het klopt. En McLaren deed er een tijd over om het goed te krijgen. Ik zou het heel gek vinden als Red Bull ineens spot on zou zitten.
Ik ben het met je eens, niet in de laatste plaats omdat je als team verder moet. Die monteur die Lando's pitstop verklootte komt anders in een heel moeilijke positie, wat ook invloed zal hebben op de rest van de pitcrew. Zeker in een weekend dat een van de twee duidelijk de betere is, wil je dat niet door een fout van het team de prullenbak in gooien.Finraziel schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:30:
[...]
Voor de mensen die met een DNF tegenargument komen; niemand zal er aan twijfelen dat zoiets gewoon pech is, want het is voor het hele team nadelig. Als er iets mis gaat bij een pitstop waardoor het teamresultaat niet veranderd maar het individuele resultaat wel, dan ontstaat er ruimte om te twijfelen aan de integriteit van bepaalde teamleden. Dat is op lange termijn funest voor het vertrouwen binnen het team en voor de samenwerking tussen courreurs. Want uiteindelijk wil je toch dat je courreurs (in ieder geval buiten de baan) samenwerken aan het beste resultaat voor het team.

Parkeert Lando zijn wagen dan soms minder goed dan Oscar? De wagen net iets te ver naar voren of achteren zetten kost de pitcrew meer tijd om de banden te wisselen.Chocoball schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:54:
Howel de pit stop crew afgelopen weekend een recordtijd van 1.91 voor Piastri wisten te halen lijkt het bij Norris vaker wat langer te duren.
[Afbeelding]
"When you grow up your heart dies"
Het plaatje is een pick and mix want als je naar alle pit stop tijden van beiden kjkt is ook Piastri soms de langzamere van de 2.sjaool schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:59:
[...]
Parkeert Lando zijn wagen dan soms minder goed dan Oscar? De wagen net iets te ver naar voren of achteren zetten kost de pitcrew meer tijd om de banden te wisselen.
Australia: 3.72 / 3.45 (vs Norris: 3.19/ / 2.79
China: 3.83 (vs Norris 2.27)
Japan: 2.19 (vs Norris 2.37)
Bahrein: 2.98 / 2.36 (vs Norris 7.75 / 2.38)
SA: 3.49 (vs Norris 2.67
Miami: 2.25 (vs Norris 2.38)
Italy: 3.65 / 3.32 (vs Norris 2.46 / 2.18)
Monaco: 3.88/ 2.31/ (vs Norris 2.75 / 2.23)
Spain: 3.33 / 2.27 / 2.23 (vs Norris 3.97 / 2.96 / 2.29)
Canada: 2.17 / 2.22 / 4.02 (vs Norris 2.24 / 2.49)
Austria: 3.45 / 2.10 (vs Norris 3.15 / 2.50)
GB: 14.6 (guess that was a penalty?) / 3.15 (vs Norris 4.64 / 2.39)
Belgium: 2.9 (vs Norris 3.57)
Hungary: 1.94 / 2.12 (vs Norris 1.94)
Netherlands: 3.88 / 2.69 (vs Norris 4.83 / 2.83
Monza: 1.91 (vs Norris 5.87)
Je had die Redditor vast even kunnen "corrigeren" door er van te maken dat Piastri die 10s time penalty had voor erratic driving? bij de SC herstartChocoball schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:02:
GB: 14.6 (guess that was a penalty?)
Opvallend was wel dat de banden van TSU wel heel snel op waren (ronde 22 al geloof ik). Dat zou kunnen betekenen dat VER al wel met updates reed en TSU niet. Het blijft gissen, we gaan het de komende races zien.asing schreef op maandag 8 september 2025 @ 23:20:
[...]
Er waren er een paar, oa de McLarens, Albon, Ocon, Gasly en Stroll. Lawson pitte vroeg en reed 44 rondjes op hard. Maar voor de rest reed niemand de race bijna uit op 1 set banden.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Waren de banden op? Of maakte hij toen zijn pitstop? Het kan ook gewoon dat tweede zijn, zodat hij "voor Verstappen" kon kijken hoe de hards zich hielden. En in het midfield (Zewatanejo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:54:
[...]
Opvallend was wel dat de banden van TSU wel heel snel op waren (ronde 22 al geloof ik). Dat zou kunnen betekenen dat VER al wel met updates reed en TSU niet. Het blijft gissen, we gaan het de komende races zien.

Hoogste: Monza 2025 (250,706 km/u)
Langzaamste: Suzuka 2022 (53,583 km/u)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tsunoda had aangegeven dat hij niet de upgrades had die Max wel kreeg. Nu wil ik er even af wezen over welke updates Tsunoda het had want er waren er 3 (2 genoemd in de wijzigingen want zichtbaar).Zewatanejo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:54:
[...]
Opvallend was wel dat de banden van TSU wel heel snel op waren (ronde 22 al geloof ik). Dat zou kunnen betekenen dat VER al wel met updates reed en TSU niet. Het blijft gissen, we gaan het de komende races zien.
- een nieuwe vloer
- een low downforce achtervleugel
- andere remtrommels
Daar komt bij dat Max zijn low downforce vleugel nog een paar extra happen kreeg. Max wilde minder downforce en het probleem wat dat zou geven met de balans zou deels op te lossen zijn met instellingen en deels moest Max wat wonderen verrichten.
Ik weet bijna zeker dat Tsunoda de nieuwe vloer niet had, en Tsunoda reed met de onaangepaste achtervluegel.
Max:
Yuki:

In verkeer en niet in verkeer kan heel veel uitmaken voor F1 banden.Zewatanejo schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:54:
[...]
Max reed de hele race is vrije lucht en Yuki de hele race in een achterbak van iemand anders.
PSN
Het zal ongetwijfeld schelen als je nieuwe onderdelen eerst krijgt, maar het lijkt mij geen verklaring waarom je rondrijdt buiten de top-10 met een RB....
Ik gok dat er met de Suzuak iets mis is met de berekening, want de spa race van 2 rondes is duidelijk nog langzamer als we zo gaan rekenenalexbl69 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:05:
Wellicht al voorbij gekomen (kon het niet vinden), maar Verstappen heeft nu zowel de hoogste als de laagste gemiddelde snelheid in een race op z'n naam staan:
Hoogste: Monza 2025 (250,706 km/u)
Langzaamste: Suzuka 2022 (53,583 km/u)
PSN
Misschien een vereiste voor dat record dat het alleen om ronden onder race condities gaat, dus safetycar ronden niet mee tellen.YakuzA schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:23:
[...]
Ik gok dat er met de Suzuak iets mis is met de berekening, want de spa race van 2 rondes is duidelijk nog langzamer als we zo gaan rekenen
In Suzuka hadden ze toen heel lang niet gereden omdat de 1e 2 uur van de race een rode vlag was oid, dus dat was ook geen race tijd iig. dus voor gemiddelde snelheid hoort dat ook niet mee te tellen als race tijdShinji schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:27:
[...]
Misschien een vereiste voor dat record dat het alleen om ronden onder race condities gaat, dus safetycar ronden niet mee tellen.
PSN
Dan heeft Suzuka wel een heel lage snelheid. Volgens mij reed Verstappen daar best door toen die mochtShinji schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:27:
[...]
Misschien een vereiste voor dat record dat het alleen om ronden onder race condities gaat, dus safetycar ronden niet mee tellen.
Grotere kans dat het te maken heeft met dat Suzuka gewoon is afgevlagd "onder groen" en Spa geëindigd is onder rode vlag.
Edit:
Suzuka is dus een afgeronde race. Race is gedaan na 305KM (+ einde ronde) of 2 uur racen of 3 uur na de start. Daar was in Suzuka sprake van.
Spa hebben ze uiteindelijk gezegd "we kunnen niet rijden" en was het klaar en eindigde het met rode vlag.
Daardoor dat Suzuka ook die verwarring was over het aantal punten dat er gegeven werd. Zijnde 100% van de punten terwijl ze niet 75% van de ronden gereden hadden. Maar dat was dus omdat het dan wel onder groen gefinisht was.
[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 09-09-2025 16:22 ]
Geen wonderen, maar een ander paar flaps aan de voorvleugel. Yuki wilde die ultraplatte vleugel inderdaad niet omdat hij de auto 'as is' onbestuurbaar vond. Max vond dat ook zijn voorvleugel een wijziging nodig had, dan zou de grip terugkeren die hij achter verloor. Het wonder is dat:asing schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:05:
[...]
Tsunoda had aangegeven dat hij niet de upgrades had die Max wel kreeg. Nu wil ik er even af wezen over welke updates Tsunoda het had want er waren er 3 (2 genoemd in de wijzigingen want zichtbaar).
- een nieuwe vloer
- een low downforce achtervleugel
- andere remtrommels
Daar komt bij dat Max zijn low downforce vleugel nog een paar extra happen kreeg. Max wilde minder downforce en het probleem wat dat zou geven met de balans zou deels op te lossen zijn met instellingen en deels moest Max wat wonderen verrichten.
Ik weet bijna zeker dat Tsunoda de nieuwe vloer niet had, en Tsunoda reed met de onaangepaste achtervluegel.
Max:
[Afbeelding]
Yuki:
[Afbeelding]
- Mekies überhaupt naar hem luisterde
- dat ze inderdaad die flaps nog op de voorvleugel aangepast kregen
Als je goed kijkt zie je dat het dezelfde achtervleugel is. Alleen Max heeft de zaag erin laten zetten voor extra snelheid. Yuki heeft dat niet laten doen. Uiteraard is er bij Max aan de voorkant ook wat geconpenseerd om de balans weer een beetje op orde te krijgen.Alex_79 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:19:
[...]
Geen wonderen, maar een ander paar flaps aan de voorvleugel. Yuki wilde die ultraplatte vleugel inderdaad niet omdat hij de auto 'as is' onbestuurbaar vond. Max vond dat ook zijn voorvleugel een wijziging nodig had, dan zou de grip terugkeren die hij achter verloor. Het wonder is dat:
- dat ze inderdaad die flaps nog op de voorvleugel aangepast kregen
Mekkies weet hoe goed Max is en als Max aangeeft dat het sneller kan als, dan gebeurt dat. Het is niet de eerste keer dat Max een vleugel van 200.000 dollar (of iets in die range) laat verzagen voor een beetje extra.
Hoezo is dat een wonder? Verstappen is viervoudig WDC en veelal gezien als de beste, als niet een van de beste, coureurs in jaren / ooit. Daarnaast lijkt hij altijd uitstekende feedback naar het team te geven. En Mekies is vervolgens een nieuwe teambaas die "nog moet leren". Dan lijkt het mij helemaal niet vreemd dat er ook geluisterd wordt naar de input van de ster coureur.Alex_79 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:19:
Het wonder is dat:
Het is helemaal niet nieuw, en het eerste team dat dit deed was denk ik Haas of zo. Die hadden uberhaupt niet het budget om vele verschillende vleugels te maken en hebben pre-budget-cap al in vleugels lopen zagen simpelweg omdat ze de vleugel verder niet meer nodig hadden (verder geen low downforce circuits meer op de kalender) behalve voor die race en daar "nog kleiner" alleen maar beter was.asing schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:25:
Het is niet de eerste keer dat Max een vleugel van 200.000 dollar (of iets in die range) laat verzagen voor een beetje extra.
een van de redenen dat Horner eruit vloog was dat hij dat soort plotselinge wijzigingen niet zo best verteerde. meestal was dan extra druk via Dr Marko nodig, en zelfs dat lukte niet altijdHoezo is dat een wonder?
Ik vond dat de afgelopen dagen al wat doorklinken hier en daar, maar zou Horner nou serieus niet hebben willen luisteren? Of in ieder geval opmerkingen terzijde geschoven onder het mom dat de mensen in MK echt wel wisten wat ze deden?
Ik kan me nog herinneren dat Max aangaf dat niet iedereen inzag dat er iets moest veranderen. Maar ik had niet het idee dat hij Horner daarmee bedoelde. Blijkbaar wel?
En wat zegt dat dan over alle inspanningen van Jos om Horner daar weg te krijgen, incl het naar buiten brengen van Hornergate, van wat daar dan weer van waar is.
Tja, wat RobertMe al zegt, je zou verwachten dat je als teambaas iets doet met opbouwende kritiek van je eerste rijder en meervoudig WK. Maar ja, om een voorbeeld te noemen, Ron Dennis (mclaren) was ook een controlfreak die vaker ruzie had met Niki LaudaToke_gt schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:54:
[...]
Ik vond dat de afgelopen dagen al wat doorklinken hier en daar, maar zou Horner nou serieus niet hebben willen luisteren? Of in ieder geval opmerkingen terzijde geschoven onder het mom dat de mensen in MK echt wel wisten wat ze deden?
Ik kan me nog herinneren dat Max aangaf dat niet iedereen inzag dat er iets moest veranderen. Maar ik had niet het idee dat hij Horner daarmee bedoelde. Blijkbaar wel?
En wat zegt dat dan over alle inspanningen van Jos om Horner daar weg te krijgen, incl het naar buiten brengen van Hornergate, van wat daar dan weer van waar is.
[ Voor 3% gewijzigd door Alex_79 op 10-09-2025 16:08 ]
Vanuit alle artikelen/interviews die ik gelezen heb, denk ik te kunnen concluderen dat de oorzaak van het vertrek van Horner veel breder is dan alleen de technische aanpak en het wel of niet willen luisteren naar een coureur. Verstappen heeft meermaals door laten schemeren dat het vertrek van bepalende personen (o.a. Newey) wel degelijk te wijten was aan de manier waarop er recentelijk leiding werd gegeven aan de organisatie. En dat daarom verandering nodig was (zonder expliciet een vertrek van Horner te eisen).
Aanvulling:
Horner was geen technisch persoon en zal in gesprekken over vleugels en afstellingen vertrouwd hebben op de kunde van zijn technisch team in samenwerking met de coureur in kwestie. Volkomen logisch lijkt mij.
Dat Mekies die achtergrond wel heeft, hielp in deze specifieke situatie en dat wordt nu in de media opgeblazen tot het grote kantelpunt van Red Bull. Maar als volgende race ze gewoon weer als best of the rest op 20 seconden van de McLarens eindigen, heeft niemand het er meer over. En die kans acht ik groter dan dat we komende race weer een overwinning van Verstappen zien.
[ Voor 30% gewijzigd door Muse op 10-09-2025 16:18 ]
Italian GP 2025 | Highlights | Comedy on F1 racing
[ Voor 15% gewijzigd door Chocoball op 10-09-2025 16:51 ]
Hij is weer geweldig.... heb me er weer prima mee vermaakt!Chocoball schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:40:Italian GP 2025 | Highlights | Comedy on F1 racing
[YouTube: Italian GP 2025 | Highlights | Comedy on F1 racing]
Cogitationis poenam nemo patitur
Dat was millimeters verwijderd van in elkaar hakende auto’s en een ongeluk:
PSN
Ik snap het af en toe echt niet, over Norris T1, "Manages to execute the pass" maar hij is er nooit voor geweest? Dat je elkaar ruimte moet laten want hij is er naast helemaal prima. Maar er ergens halverwege naast zijn (of 90%) is toch niet al de overtake gedaan hebben?YakuzA schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:52:
Wow ik had niet door dat piastri zo dicht bij Leclerc zat bij de lesmo inhaal actie.
Dat was millimeters verwijderd van in elkaar hakende auto’s en een ongeluk:
[YouTube: Breaking Down The Wild Monza Opening Laps | Jolyon Palmer’s F1 TV Analysis]
Helaas is dat met die nieuwe regel wel zo. Inhalen in de F1 is half inhalen geworden en dan mag je de bocht opeisen.Shinji schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:34:
[...]
Maar er ergens halverwege naast zijn (of 90%) is toch niet al de overtake gedaan hebben?
Ok, maar stel Norris komt voor 80% er naast (niet hier maar in het algemeen) en trapt dan op de rem. Telt dat in de statistieken ook als "overtake" dus?sjaool schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:35:
[...]
Helaas is dat met die nieuwe regel wel zo. Inhalen in de F1 is half inhalen geworden en dan mag je de bocht opeisen.
In een van de reacties wordt ook Mexico 2024 aangehaald (de eerste actie, niet de roekeloze daarna). Dan zit Lando er voor, Max op 90% ongeveer en forceert Max Lando buiten de baan. Precies het omgekeerde van hier zeg maar. Maar daar heeft Max toen 10s voor gekregen. Dus wat is er dan sindsdien gewijzigd?
[ Voor 27% gewijzigd door Shinji op 11-09-2025 13:48 ]
Nou ja, ik weet niet hoe ze het beoordelen. Maar het zal rare precedenten scheppen in de toekomst. Dat denk ik tenminste.Shinji schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:40:
[...]
Ok, maar stel Norris komt voor 80% er naast (niet hier maar in het algemeen) en trapt dan op de rem. Telt dat in de statistieken ook als "overtake" dus?
Max kwam toen zelf ook buiten de baan toch?Shinji schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:40:
[...]
Ok, maar stel Norris komt voor 80% er naast (niet hier maar in het algemeen) en trapt dan op de rem. Telt dat in de statistieken ook als "overtake" dus?
In een van de reacties wordt ook Mexico 2024 aangehaald (de eerste actie, niet de roekeloze daarna). Dan zit Lando er voor, Max op 90% ongeveer en forceert Max Lando buiten de baan. Precies het omgekeerde van hier zeg maar. Maar daar heeft Max toen 10s voor gekregen. Dus wat is er dan sindsdien gewijzigd?
en aanvallende verdedigende partij andersom etc?
PSN
Nee, totaal niet (YouTube: Race Highlights | 2024 Mexico City Grand Prix vanaf 1:37 ongeveer).YakuzA schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:51:
[...]
Max kwam toen zelf ook buiten de baan toch?
en aanvallende verdedigende partij andersom etc?
Wel inderdaad in beide gevallen Norris aanvallende partij (in zekere zin) want Verstappen is in Mexico eigenlijk aanvallende partij vanwege dat die bij Apex dus iets achter Norris ligt. Dus als dat het criterium is van wie aanvalt / verdedigd...
In beide gevallen ligt degene in de binnenbocht iets achter (wiellengte ofzo?)
In beide gevallen laat degene in de binnenbocht de auto staan waardoor degene in de buitenbocht zijn uitvlucht zoekt.
We weten niet 100% zeker wat de stewards in Monza geoordeeld zouden hebben natuurlijk dus 'formeel' kan je er niks van zeggen. Ik zou het de FIA wel sieren als ze voor zulk soort incidenten ook nog een stewards oordeel zouden geven zodat het beter in te schatten is in de toekomst. Dus iets als "we zouden dit hebben besloten, maar gezien de teruggave van positie is het nu ok".
[ Voor 32% gewijzigd door Shinji op 11-09-2025 13:58 ]
Ah ja, ik had weer VS in het hoofd.Shinji schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:53:
[...]
Nee, totaal niet (YouTube: Race Highlights | 2024 Mexico City Grand Prix vanaf 1:37 ongeveer).
Dat is niet het criterium. Het gaat om wie voor de bocht 100% achter lag en de ander probeert in te halen.Wel inderdaad in beide gevallen Norris aanvallende partij (in zekere zin) want Verstappen is in Mexico eigenlijk aanvallende partij vanwege dat die bij Apex dus iets achter Norris ligt. Dus als dat het criterium is van wie aanvalt / verdedigd...
Of je bij de apex met het voorwiel naast de spiegel zit is het criterium voor de aanvallende partij om recht te hebben op een lijn in de bocht.
PSN
* RobertMe rent
Monza nu was IMO wel overdreven. Norris heeft geen moment verder naar voren gereden, als in: Verstappen zijn neus lag voor zeg maar. En vervolgens mag de aanvallende partij als die aan de binnenkant zit gewoon de ander van / buiten de baan rijden?! Terwijl in dit geval Verstappen dan geen enkele mogelijkheid heeft om iets te doen. Hij kan de bocht niet normaal nemen want dan crasht die met Norris, en hij mag niet buiten de baan gaan (waar Norris bewust naar op zoek is). En "inhouden en er achter invoegen" is totaal ridicuul aangezien het de voorste auto is en pas echt een dikke "after you" creëert waarbij in T1 het hele veld langs komt. IMO zou de regel dus moeten zijn dat de binnenste auto ten alle tijden ook een autobreedte moet laten, of niet miepen als je zelf de buitenste buiten de baan rijdt. En/of dat je er daadwerkelijk voor moet zitten (eigen voorwielen / neus / ... voor die van de ander.
Maar goed, als je er voor zit op apex, heb je dan recht op een lijn in de bocht of niet?YakuzA schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:00:
[...]
Ah ja, ik had weer VS in het hoofd.
[...]
Dat is niet het criterium. Het gaat om wie voor de bocht 100% achter lag en de ander probeert in te halen.
Of je bij de apex met het voorwiel naast de spiegel zit is het criterium voor de aanvallende partij om recht te hebben op een lijn in de bocht.
Of is het officieel dus zo:
Je verdedigd en zit op apex er voor (buitenkant) -> geen recht op lijn (Monza 2025)
Je verdedigd en zit op apex er achter (buitenkant) -> ?
Je verdedigd en zit op apex er voor (binnenkant) -> ?
Je verdedigd en zit op apex er achter (binnenkant) -> geen recht op lijn (Mexico 2024)
Je valt aan en zit op apex er voor (buitenkant) -> recht op lijn (Mexico 2024)
Je valt aan en zit op apex er achter (buitenkant) -> ?
Je valt aan en zit op apex er voor (binnenkant) -> ?
Je valt aan en zit op apex er achter (binnenkant) -> recht op lijn (Monza 2025)
Want daar vind ik het nu (mits het terecht was dat Verstappen de plek terug gaf) op lijken.
Is T1 Saudi Arabia dan niet vergelijkbaar? Verstappen vertrekt van pole, Piastri haalt net aan de bocht, Verstappen moet uitwijken en blijft aan de leiding en krijgt een 5 seconden penalty. Ik vermoed dat Red Bull daarom in Monza de opdracht gaf om de plek terug te geven aan Norris. Detailbeelden kan ik zo snel niet vinden, dus of Piastri er verder voorbij was of niet kan ik niet beoordelen.YakuzA schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:25:
[...]
De driver guidelines voor dit jaar staan wel ergens hier in het topic dacht ik.
Verder heeft de raceleiding geen uitspraak gedaan over monza 2025 T1
Mijn aanname obv deze situatie: als Verstappen de plek niet had teruggegeven aan Norris, had hij een 5 sec penalty gekregen. Dus kort door de bocht (pun intended): je mag in T1 iemand buiten de baan drukken, zolang je er voldoende naast zit en zelf binnen track limits blijft.
En om het nog makkelijk te maken zijn de regels voor L1T1 soepeler dan L2T1 >>> LxT1Muse schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:06:
[...]
Is T1 Saudi Arabia dan niet vergelijkbaar? Verstappen vertrekt van pole, Piastri haalt net aan de bocht, Verstappen moet uitwijken en blijft aan de leiding en krijgt een 5 seconden penalty. Ik vermoed dat Red Bull daarom in Monza de opdracht gaf om de plek terug te geven aan Norris. Detailbeelden kan ik zo snel niet vinden, dus of Piastri er verder voorbij was of niet kan ik niet beoordelen.
Mijn aanname obv deze situatie: als Verstappen de plek niet had teruggegeven aan Norris, had hij een 5 sec penalty gekregen. Dus kort door de bocht (pun intended): je mag in T1 iemand buiten de baan drukken, zolang je er voldoende naast zit en zelf binnen track limits blijft.
Maargoed, ik postte dat filmpje omdat ik dus niet door had dat het bijna einde race was voor Piastri in L1 in de Lesmo
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-09-2025 15:13 ]
PSN
Daarom zei ik ook: Ik zou het de FIA wel sieren als ze voor zulk soort incidenten ook nog een stewards oordeel zouden geven zodat het beter in te schatten is in de toekomst. Dus iets als "we zouden dit hebben besloten, maar gezien de teruggave van positie is het nu ok".YakuzA schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:25:
[...]
De driver guidelines voor dit jaar staan wel ergens hier in het topic dacht ik.
Verder heeft de raceleiding geen uitspraak gedaan over monza 2025 T1
Grote kans dat ze dit ook aangeven. In de zin van dat de coureurs er in Baku wel naar zullen vragen in de drivers briefing.Shinji schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:33:
[...]
Daarom zei ik ook: Ik zou het de FIA wel sieren als ze voor zulk soort incidenten ook nog een stewards oordeel zouden geven zodat het beter in te schatten is in de toekomst. Dus iets als "we zouden dit hebben besloten, maar gezien de teruggave van positie is het nu ok".
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Dat kon die niet, daar had die teveel snelheid voor en hij remde later.AtlAntA schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:42:
Hij had hem wat mij betreft ook kunnen laten staan in t1 en een situatie zoals in 2021 kunnen creëren/riskeren. In dat geval had norris misschien wel ruimte gelaten.
Ze hebben de bestaande 2 gaten vervangen (boven) door 2 andersoortige gaten (onder)?
(en de duct erachter)
PSN
Ik zie MCL dan de rest van het seizoen nog wel de nodige fouten maken om het spannend te maken als ze externe druk krijgen.
Dat zou echt een hele vette wending zijn. Ook goed voor mijn voorspellingen voor mijn GPTM teamShinji schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:13:
Zou wat wezen zeg, als de rollen omgedraaid zijn nu en RBR ook Singapore goed presteert (wat normaal hun zwakste circuit is).
Ik zie MCL dan de rest van het seizoen nog wel de nodige foute maken om het spannend te maken als ze externe druk krijgen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
En als het werkt, zie ik het de overige teams wel kopiëren waardoor er nog meer strijd voorin is.Shinji schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:13:
Zou wat wezen zeg, als de rollen omgedraaid zijn nu en RBR ook Singapore goed presteert (wat normaal hun zwakste circuit is).
Ik zie MCL dan de rest van het seizoen nog wel de nodige fouten maken om het spannend te maken als ze externe druk krijgen.
Mag ik dromen dat beiden McLarens 2 DNF’s hebben, en die RBR echt weer mee doet voor P1 en Verstappen op magische wijze alsnog het kampioenschap naar zich toe trekt?Mog schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:16:
[...]
Dat zou echt een hele vette wending zijn. Ook goed voor mijn voorspellingen voor mijn GPTM teamMaar een jagende Max Verstappen is zoveel leuker om naar te kijken.
Niet echt een droom.ZeromaNoiS schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:40:
[...]
Mag ik dromen dat beiden McLarens 2 DNF’s hebben, en die RBR echt weer mee doet voor P1 en Verstappen op magische wijze alsnog het kampioenschap naar zich toe trekt?
Als grap schreef ik eerder over 'ze toetsen elkaar eraf!' wat natuurlijk in Spanje 2016(?) gebeurde.
De McLs zitten in een kampioensstrijd, en nemen nog enorme risico's zoals vorig weekend. Dus wie weet. Het kan prima.
ping 127.212.23.124
Alle races winnen en een klappertje - alles kan, maar is natuurlijk totaal ongeloofwaardig. Al is Norris wel al twee keer uitgevallen.Shinji schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:19:
Dat moet dan wel drie keer gebeuren wil het weer spannend worden.
ping 127.212.23.124
En max 1x jammer genoeg door Kimi.pjottum schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:03:
[...]
Alle races winnen en een klappertje - alles kan, maar is natuurlijk totaal ongeloofwaardig. Al is Norris wel al twee keer uitgevallen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Camber staat altijd zodat de binnenkant van de voorwielen de grond meer rakenLynx schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:09:
De reactie van de banden was niet gelijk. MCL had last van graining en Max had last van blistering. Respectievelijk oppervlakte temperatuur (te weinig?) versus kern temperatuur. Nou suggereerde “the race” dat Max de druk op de voorbanden zo opgevoerd had met extra voorvleugel dat daardoor de kern temperatuur opliep. Desondanks opvallend dat z’n banden aan de buitenkant in leven bleven.
PSN
Williams/Sainz heeft zijn beroep tegen de 10 seconden + 2 punten straf voor de botsing met Lawson op Zandvoort gewonnen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Een zeldzaam stukje redelijkheid en rationaliteit in 2025.gambieter schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:51:
https://www.skysports.com...ded-after-williams-appeal
Williams/Sainz heeft zijn beroep tegen de 10 seconden + 2 punten straf voor de botsing met Lawson op Zandvoort gewonnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Zou er nou niemand bij McLaren gaan nadenken?
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 13-09-2025 16:37 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Maar de tien seconden gaan niet alsnog van zijn tijd. Best zuur/raar, want min 10 sec zou punten opleveren.gambieter schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:51:
https://www.skysports.com...ded-after-williams-appeal
Ja, daar kun je niet meer tegen protesteren. Het is niet anders.Toke_gt schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:44:
Maar de tien seconden gaan niet alsnog van zijn tijds. Best zuur/raar, want min 10 sec zou punten opleveren.
Het is net als een rode kaart bij het voetbal. Die rode kaart wordt niet meer ingetrokken, maar de extra wedstrijden schorsing kan wel worden aangevochten.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 13-09-2025 17:28 ]
Ik denk dat je op Monza die wagen geen tractor kan noemen is wel gebleken.gambieter schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 16:36:
[...]
. Die tractor aan het eind.
Zou er nou niemand bij McLaren gaan nadenken?
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken