Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-10 21:01
Klauwhamer schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:51:
[...]

.. Zegt wie, precies? Je schrijft alsof je denkt dat je bij machte en kennis bent om Jos Verstappen even op z'n vermeende plek te zetten, maar je hebt volstrekt geen idee óf en hoe dik zijn vinger in de pap is achter de schermen.
Dat zeg ik!

Al was ie de baas/eigenaar van Red Bull .. Iemand aan het kruis nagelen om een schandaal terwijl je eigen lei niet bepaald schoon is... koekoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:41
Damian schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:53:
[...]

huh, hoe dan :P

Jij zegt:

[...]

Waar past de W13 en W14 dan in die verklaring... Helemaal vergeleken met de auto's ervoor....
W13 werd zelfs door Toto himself een gevaarlijke shitbox genoemd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
walteij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:40:
[...]

Maar wat nu als Mercedes wel de beste motor heeft, maar qua chassis en aero nog achterblijft bij de 'klantenteams'? Dan wil je als teambaas toch gewoon de allersnelste coureur in je lineup hebben zitten, om op die manier eventuele tekortkomingen te kunnen compenseren?
In ieder geval wil je dan niet dat die allersnelste coureur bij de concurrent zit. Vooral niet als dat een limonadeblikjesfabrikant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:53:
[...]

huh, hoe dan :P

Jij zegt:

[...]

Waar past de W13 en W14 dan in die verklaring :P
Die W13 en W14 waren miskleunen van de bovenste plank en desondanks nog altijd goed voor een klassering in de top 3 / top 2 van de constructeurs op basis van de prestaties van beide coureurs, dat kun je van de huidige RB de afgelopen 2 jaar al niet meer zeggen. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-10 21:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsISES2sLtycl1pmm_5Ns6wNIWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qN2ha9AlA7ucJlGypm9wWjyM.jpg?f=fotoalbum_large

Om het luchtig te houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NotSoSteady schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:42:
Waarom is dat raar? Hij is toch medeverantwoordelijk geweest voor het succes, oftewel de geschiedenis van het team.
Zeker, maar als ie dan zo belangrijk is en een bepalende factor, is het toch raar om hem dan de laan uit te sturen? :? Het strookt niet helemaal met wat aan de andere kant gebeurd: hem ontslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Extigo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Denk je? Wanneer Mercedes volgend jaar inderdaad de snelste auto blijkt te hebben en Russell het kampioenschap pakt met Antonelli op P2, zoals in de hoogtijdagen van Mercedes in de 2010s, denk ik niet dat Mercedes één van hun coureurs gaan opofferen voor Verstappen, jij wel?
Ik denk het wel... Met max weet je zeker dat ie het 4x op rij kan. Ben er van overtuigd dat ie op alle lijstjes een stuk hoger staat aangeschreven. De concurrentie is te wispelturig.

En die focus op Mercedes zegt ook zo weinig. Stel dat ze een perfecte motor bouwen. En weer door McLaren om hun oren worden gereden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:51:
Zinkend schip... te laat schoon schip, tijd voor een nieuwe "boot" voor Max!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA7ILzY2Dk2cUwDeC_ndQZYpy90=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/KOWEbU4Bz8eII1NFznSHfvKk.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03

JB

Cédric roelt!

Ja dat :D maar doelde ook op de boot parodie van de huidige RB die laatst voorbij kwam.

Dat er nog meer mensen vertrekken bij RBR is een gevolg van wat? Ik ben heel benieuwd of Max inderdaad gewoonweg aanblijft… Wache kan hem de laatste 2 jaar ook niets goeds geven, zo lijkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:05:
[...]

Ja dat :D maar doelde ook op de boot parodie van de huidige RB die laatst voorbij kwam.

Dat er nog meer mensen vertrekken bij RBR is een gevolg van wat? Ik ben heel benieuwd of Max inderdaad gewoonweg aanblijft… Wache kan hem de laatste 2 jaar ook niets goeds geven, zo lijkt.
Ah ja, deze had ik vanmorgen al naar een maatje gestuurd dus ik zat hier al te wachten op het juiste moment om hem te plaatsen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:14
Horner had nog een geldig contract tot 2030, benieuwd hoeveel de afkoopsom van Horner gaat worden die Red Bull moet betalen. Zal vast wel in de miljoenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:53
CH4OS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:02:
[...]
Zeker, maar als ie dan zo belangrijk is en een bepalende factor, is het toch raar om hem dan de laan uit te sturen? :? Het strookt niet helemaal met wat aan de andere kant gebeurd: hem ontslaan.
Ze vinden dat ie zijn werk niet meer goed doet door alles wat er in de afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Dat doet echt niks af aan zijn prestaties uit het verleden. Aan alles komt een eind.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 09-07-2025 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Maar is het nodig dan? De quick reply werkt nog, het topic staat niet op slot. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:58

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Marcel Br schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:18:
Dat dat figuur er weer is is naast de extra bonus voor Ferrari de grootste schande van de F1
vergeet het Ferrari fuelflow-sensor schandaal ook niet.

Maar echt bizar dat Flavio daar weer doodleuk rondloopt .. Lifetime ban had hij! |:(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NotSoSteady schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:08:
Ze vinden dat ie zijn werk niet meer goed doet door alles wat er in de afgelopen anderhalf jaar is gebeurd. Dat doet echt niks af aan zijn prestaties uit het verleden. Aan alles komt een eind.
En ook dat snap ik, maar als je blijkbaar niet meer zo tevreden bent over iemand, dan hemel je hem toch ook niet op? Dat is althans mijn punt meer. ;) Iemand ontslaan is (mijns inziens) nog altijd een laatste redmiddel namelijk. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-07-2025 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

Damian

Insane Obtrusion

R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:58:
[...]

Die W13 en W14 waren miskleunen van de bovenste plank en desondanks nog altijd goed voor een klassering in de top 3 / top 2 van de constructeurs op basis van de prestaties van beide coureurs, dat kun je van de huidige RB de afgelopen 2 jaar al niet meer zeggen. ;)
Voornamelijk door consistente rijders en betrouwbaarheid van de auto en geen competitie van een Ferrari, McLaren of Aston Martin. Nog steeds geen snelle auto, want nagenoeg elke race tussen 0,3 en 0,8 langzamer dan de rest van de top teams...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alfa Novanta schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:10:
Maar echt bizar dat Flavio daar weer doodleuk rondloopt .. Lifetime ban had hij! |:(
En die ban was al verdwenen, lang voordat hij terugkwam. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

backupdevice

No Risk , Full Push

Extigo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Denk je? Wanneer Mercedes volgend jaar inderdaad de snelste auto blijkt te hebben en Russell het kampioenschap pakt met Antonelli op P2, zoals in de hoogtijdagen van Mercedes in de 2010s, denk ik niet dat Mercedes één van hun coureurs gaan opofferen voor Verstappen, jij wel?
Elke TP zal met zijn baas gaan praten als Max op de markt komt.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:50
Ik vraag me voornamelijk af: is Christian Horner gewipt om Max te behouden, of is hij gewipt omdat hij Max niet heeft weten te behouden voor het team?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ZeromaNoiS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:13:
Ik vraag me voornamelijk af: is Christian Horner gewipt om Max te behouden, of is hij gewipt omdat hij Max niet heeft weten te behouden voor het team?
Ik ga uit van het eerste. Maar wordt vooral diep in de glazen bollen kijken zolang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Dat wordt door interne bronnen beweerd om Verstappen zo te behouden of dat ook zo zal zijn is vers 2. Meeste kans is dat we rond, in of na de zomerpauze gaan te weten komen wat Verstapen gaat doen en waar hij volgend jaar in F1 rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
Hij is gewipt omdat die
- Zijn handen niet van een medewerker af heeft kunnen houden. Dat heeft overigens niets met woke te maken, maar met een scheve machtsverhouding. Vergelijkbaar met Bill Clinton en Monica Lewinski. Als je daar het probleem niet van ziet.....
- De auto enkel maar slechter is geworden, er al jaren geluiden zijn dat de auto niet goed is door Max maar vooral zijn teamgenoten (Perez en opvolgelingen).
- Het hem niet lukt om key personnel binnen te houden.

Max zou onderdeel kunnen zijn van dat key personnel. Maar het kan prima zijn dat er nu gekozen is voor afscheid omdat er een goede vervanger is gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
CH4OS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:15:
[...]
Ik ga uit van het eerste. Maar wordt vooral diep in de glazen bollen kijken zolang. ;)
Ik geloof daar niet meer in.
Er zijn er namelijk meer ontslagen blijkt nu.
En Vermeulen heeft aangegeven dat het ontslag van Horner niets veranderd.

Het lijkt meer op een grote schoonmaak.... andere posities en nu kalmte en terug opnieuw een team neerzetten.

Blijt alleen het probleem van een snelle bolide hebben nog over. ;)

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CH4OS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:12:
En die ban was al verdwenen, lang voordat hij terugkwam. :(
inderdaad ja .. ook belachelijk imo

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Alfa Novanta schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:10:

Zo bizar is toch niet nadat een jaar of 15 ofzo geleden al bleek dat de Fia de zaakjes rondom die ban juridisch niet goed in elkaar had zitten, een hoge Franse rechtbank o.a. oordeelde dat de Fia de bewijslast niet goed voor elkaar had, mogelijk vooringenomen was bij het nemen van de beslissing (Mosley v.s. Briatore) en dat meer zaken in die zaak juridisch niet op orde waren en ze dus Briatore niet hadden mogen schorsen en de schorsing dus na dat vonnis van de baan was.

Ik vind het op zich eerder bizar dat het zolang geduurd heeft voor hij weer wat meer een stempel is gaan drukken. Of bizar dat de Fia blijkbaar zo slecht is in het volgen van de correcte juridische processen voordat ze verregaande beslissingen nemen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 09-07-2025 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CH4OS schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:15:
[...]
ik verwacht vandaag nog wel meer nieuws aka bombshell eigenlijk. Dit is de eerste dominosteen die omvalt :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:11:
[...]

Voornamelijk door consistente rijders en betrouwbaarheid van de auto en geen competitie van een Ferrari, McLaren of Aston Martin. Nog steeds geen snelle auto, want nagenoeg elke race tussen 0,3 en 0,8 langzamer dan de rest van de top teams...
Euhmmm nogmaals, haal Verstappen even uit de lijstjes van 2022 en 2023 en Hamilton die de grootste moeite had met de zero pod wagen had in 2023 een kleinere achterstand op de nummer 2 aan het eind van het seizoen dan Verstappen nu heeft op de huidige nummer 2 en we zijn net over de helft van het seizoen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 09-07-2025 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:13
Als, als, als. Als mijn moeder ballen had gehad zou het mijn vader zijn geweest....:)

[ Voor 4% gewijzigd door johan12 op 09-07-2025 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 10:32
Om een snelle auto te bouwen heb je competent personeel nodig. Om te winnen heb je een snelle auto nodig. Het ontslaan van Horner om Max te behouden is een conclusie die getrokken kan worden, maar in mijn ogen niet correct. Met iedereen die vertrokken is krijg je een instabiele organisatie (voor zover die niet al instabiel was) en getrek aan je teamleden door andere teams. Het wordt nu zo'n chaos dat de weg naar boven niet ingezet kan worden. Ja, ze kunnen het proberen maar ik denk niet dat het lukt.

De kans dat RBR in 2026 vooraan te vinden is, is met deze actie wel nihil geworden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Laten we wel wezen, iets als een 'toko' RBR is gewoon vergelijkbaar met een het wel bekende container schip, als dat een keer een bepaalde richting op gaat is het niet even snel schakelen en totaal iets anders gaan doen. Ik denk dus wel dat, zoals Vermeulen ook al een beetje hint/aangeeft, het ontslag van Horner op korte termijn heel weinig uit gaat maken.. Zelfs voor 2026 zal de impact denk ik al redelijk beperkt zijn. De grote lijnen qua organisatie, ontwikkeling (auto, windtunnel e.d.) zijn al uitgezet en pas je niet maar zo even aan..

Iedereen is nu aan het speculeren, maar ik denk dat Max hier weinig mee te maken heeft, hooguit wat ik al zei; hij gaat ook weg en dat was de druppel.

Voor nu zou ik zeggen teken gewoon lekker een contract voor 1 jaar (bij dus een ander team, ik denk dat RBR i.d.d. de verkeerde kant op werkt) met optie op ... ik geloof wel dat als hij daar mee aan komt een Merc of welk ander team dan ook gewoon mee akkoord zal gaan. Als ze namelijk zo veel vertrouwen hebben in hun eigenl ontwikkeling is die optie helemaal geen punt..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Recapp.( credits to Reddit )

Key info:

• ⁠Horner was told the news yesterday
• ⁠He adressed the staff and team members today at 10 AM - Horner was hugely emotional and broke down - he got huge ovation.
• ⁠Staff have been told to make no comments
• ⁠2 other senior figures have been let go (Chief marketing officer Oliver Hughes and Group Director of Communications Paul Smith)
• ⁠There's "unified sense of disappointment and sadness for a man who unified their team" among the team members.

Implosie van je welste .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Euhmmm nogmaals, haal Verstappen even uit de lijstjes van 2022 en 2023 en Hamilton die de grootste moeite had met de zero pod wagen had in 2023 een kleinere achterstand op de nummer 2 aan het eind van het seizoen dan Verstappen nu heeft op de huidige nummer 2 en we zijn net over de helft van het seizoen ;)
Je gaat je oorspronkelijke punt voorbij en gaat nu ineens op Verstappen verder. Jouw claim "Mercedes maakt altijd snelle auto's" klopt dus gewoon niet :D Waarom zou je Verstappen weg moeten halen? Wat heeft het te maken met hoe ver Verstappen nu achter de nummer 2 staat?

Die W13 en W14 waren absoluut niet snel. Punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13
Misschien is dit zelfs het begin van het einde van RedBull Racing...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xe4Dx-70dpGDdCl3xdlOThGTYMQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qTjFVPVfVEjnMaVBxo9EiHmD.png?f=user_large

Ben benieuwd, dat zou dan mogelijk toch betekenen dat het is gedaan omdat hij Verstappen niet heeft kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Damian schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:34:
[Afbeelding]

Ben benieuwd, dat zou dan mogelijk toch betekenen dat het is gedaan omdat hij Verstappen niet heeft kunnen behouden?
Optel som. Horner was niet alleen TP maar ook CEO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buiten het principe de waarheid komt toch nooit boven, vind ik dit wel jammer van huidig niveau van media. Het is Jos, Nee Max eiste dit, Nee was falen van RBR, Nee het was max z'n vetrek.. alles wat maar kan plakken de ether ingooien voor wat clicks en likes.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:38
Tristan schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:32:
Misschien is dit zelfs het begin van het einde van RedBull Racing...
Zodra Max weg is, is RBR binnen twee jaar uit de F1.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ESPN: https://www.espn.co.uk/f1...-bull-chief-team-confirms

fwiw: Sources have also told ESPN a series of meetings took place over the past two weekends -- the team's home race, the Austrian Grand Prix, and the British Grand Prix.

At least one of them involved Verstappen and Oliver Mintzlaff, a senior figure on the company's corporate side who has long pushed for a change to the leadership of Red Bull's racing outfit.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:01
Damian schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:30:
[...]

Je gaat je oorspronkelijke punt voorbij en gaat nu ineens op Verstappen verder. Jouw claim "Mercedes maakt altijd snelle auto's" klopt dus gewoon niet :D Waarom zou je Verstappen weg moeten halen? Wat heeft het te maken met hoe ver Verstappen nu achter de nummer 2 staat?

Die W13 en W14 waren absoluut niet snel. Punt.
De W13 alleen niet sneller dan Verstappen en Ferrari, de W14 alleen niet sneller dan Red Bull/Verstappen.

Dan zijn ze gewoon wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:35
Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:36:
[...]

Zodra Max weg is, is RBR binnen twee jaar uit de F1.
Dat hoeft niet, teams vallen vaker uit elkaar en worden weer vanaf de grond opnieuw opgebouwd.
zal alleen wat tijd gaan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
d-vine schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:40:
[...]

Dat hoeft niet, teams vallen vaker uit elkaar en worden weer vanaf de grond opnieuw opgebouwd.
zal alleen wat tijd gaan kosten
Klopt. Maar ik bedoel eigenlijk dat Red Bull dan uit de F1 stapt. Het team zal gewoon opgekocht worden / gerebrand worden. Er zit voor hun geen commerciële waarde meer in de sport als ze niet presteren. En zonder Max presteren ze niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 09-07-2025 15:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:07:
Horner had nog een geldig contract tot 2030, benieuwd hoeveel de afkoopsom van Horner gaat worden die Red Bull moet betalen. Zal vast wel in de miljoenen zijn?
Dat kunnen ze makkelijk betalen van de afkoopsom die ze voor Verstappen krijgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 16:32

hamsteg

Species 5618

asing schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:27:
[...]

Om een snelle auto te bouwen heb je competent personeel nodig. Om te winnen heb je een snelle auto nodig. Het ontslaan van Horner om Max te behouden is een conclusie die getrokken kan worden, maar in mijn ogen niet correct. Met iedereen die vertrokken is krijg je een instabiele organisatie (voor zover die niet al instabiel was) en getrek aan je teamleden door andere teams. Het wordt nu zo'n chaos dat de weg naar boven niet ingezet kan worden. Ja, ze kunnen het proberen maar ik denk niet dat het lukt.

De kans dat RBR in 2026 vooraan te vinden is, is met deze actie wel nihil geworden.
Tja, je kunt ook omgekeerd kijken he? Als je te lang bij elkaar blijft kak je in, verversing of verfrissing van ideeën kunnen de weg naar boven doorzetten of weer inzetten, chaos kun je wegnemen door de veroorzaker eruit te halen. Adrean Newly kan ook heel dominant zijn en daardoor anderen met goede ideeën wegdrukken. Het continue alert houden van een team en het behouden van de goede interactie is een vaardigheid. Dat Horner dat al zolang gelukt is, is best wel heel knap. In het bedrijfsleven wordt met grotere regelmaat gewisseld om de organisatie 'levend' te houden; het is de kunst om het personeel steeds net niet in de comfort zone te krijgen zodat men continue alert blijft (en verbetert).

De wisselingen zelf interesseren mij niet, wel de vraag "wat was de teamdynamiek, het kennisniveau en de doelstellingen na die wissels?". Hier krijg je als buitenstaander geen antwoord op.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Is er al een reactie van ons aller Helmut Marko eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TinusXIII schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:38:
[...]

De W13 alleen niet sneller dan Verstappen en Ferrari, de W14 alleen niet sneller dan Red Bull/Verstappen.

Dat klinkt logisch, maar als je kijkt naar de cijfers, waren de W13 en W14 vaker een halve seconde of meer per ronde langzamer dan Red Bull, vaak ook achter Ferrari en andere teams.

‘Snel’ is relatief uiteraard, ja ze zaten wel in de top 3, maar ze waren nooit echt een bedreiging voor andere teams.

Dus ja, ze waren snel vergeleken met de rest van het veld, maar zeker niet snel genoeg om te winnen of ook maar iets van een kans te maken op wedstijden consistent te winnen of ook maar enige kans te maken op een constructeurskampioenschap. Daarvoor moet je echt snel zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
stylezzz schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:42:
Die zit aan de schnaps feest te vieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 09-07-2025 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K27MLY2Bg2WmI8uEG7bo7VIWncM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cjls2Ox7LmM2ykOuWLsnPfjQ.webp?f=fotoalbum_large
Bron: central_f1 op Instagram

McLaren dominant. De achterhoede snoept behoorlijk wat punten van de top 2-4.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:41:
[...]

Klopt. Maar ik bedoel eigenlijk dat Red Bull dan uit de F1 stapt. Het team zal gewoon opgekocht worden / gerebrand worden. Er zit voor hun geen commerciële waarde meer in de sport als ze niet presteren. En zonder Max presteren ze niet.
Bij de oprichting presteerde ze nog niet, na Vettel waren de prestaties ver te zoeken. Is niet de eerste keer
RedBull draait niet alleen om Max er zit een heel talenten programma achter met rijders, technici, teams etc.
dat doek je niet zomaar op.
Dat Max nu grote invloed heeft dat is duidelijk maar het zal doorgaan met of zonder hem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Mog schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:46:
[Afbeelding]
Bron: central_f1 op Instagram

McLaren dominant. De achterhoede snoept behoorlijk wat punten van de top 2-4.
McLaren gaat op deze manier failliet aan de inschrijfkosten :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:07:
Ik las ergens dat hij 12 mil per jaar krijgt, dus ik gok sowieso 2030-2025 = 5 x 12M, en dan nog iets van goodwill er bovenop.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
d-vine schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Bij de oprichting presteerde ze nog niet, na Vettel waren de prestaties ver te zoeken. Is niet de eerste keer
RedBull draait niet alleen om Max er zit een heel talenten programma achter met rijders, technici, teams etc.
Dat Max nu grote invloed heeft dat is duidelijk maar het zal doorgaan met of zonder hem
Heel erg dit. In de topjaren van Mercedes met Hamilton en Rosberg speelde RBR ook altijd een bijrol, samen met Ferrari. Ze waren tweede/derde team en wonnen alleen als er voorin iets goed mis ging. Toen is RedBull er toch ook niet uitgestapt? Zo lang ze niet een Williams bocht maken, levert het gewoon nog veel te veel op om te stoppen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 17:03
R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Jij moet gewoon een merkformule gaan instellen, dan wint je geliefde Mercedes altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

stylezzz schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:42:
waarschijnlijk nadat Max iets zegt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
d-vine schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Je vergeet iets héél belangrijks. Al die jaren was Dieter Mateschitz de drijvende kracht achter het team. Het gedoe begon na het overlijden van Dieter. In plaats van een "hobbyproject" is het ineens alleen maar business geworden. De liefde is verdwenen met de dood van Dieter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:43:
Die zit aan de schnaps feest te vieren.
idd, die zuipt zich helemaal klem samen met Jos :+

iemand die daar een leuke AI van maken kan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

asing schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:51:
[...]

Je vergeet iets héél belangrijks. Al die jaren was Dieter Mateschitz de drijvende kracht achter het team. Het gedoe begon na het overlijden van Dieter. In plaats van een "hobbyproject" is het ineens alleen maar business geworden. De liefde is verdwenen met de dood van Dieter.
Op zich correct. Maar dat geldt inmiddels voor alle teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-10 23:37
Je ziet overduidelijk dat dit AI gegenereerd is. Kijk alleen al naar die headline + foto.
Niet intrappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 04:22

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Alfa Novanta schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:52:
[...]

idd, die zuipt zich helemaal klem samen met Jos :+

iemand die daar een leuke AI van maken kan? :P
Hmm.. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UptwgnElRle6nand3HDxPfTC1cM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fBrc7XNVDGhq2kpJQNaYH4rL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQc5iaqIEG5tUKSkIXdpbeaeZdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2TMVhV4WNHkyXQNWPgIHE9I6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 09-07-2025 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Resurrect1
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Help!!!! schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:38:
ESPN: https://www.espn.co.uk/f1...-bull-chief-team-confirms

fwiw: Sources have also told ESPN a series of meetings took place over the past two weekends -- the team's home race, the Austrian Grand Prix, and the British Grand Prix.

At least one of them involved Verstappen and Oliver Mintzlaff, a senior figure on the company's corporate side who has long pushed for a change to the leadership of Red Bull's racing outfit.
Plottwist: Red Bull Verstappen.com Racing vanaf volgend jaar. Het team is in de GT3 al getest. :+ Verstappen wordt dan eerste driver/team principal. Nieuwe era breekt aan. :7

Maar goed... Ik ben benieuwd hoe dit ontwikkelt, maar men kan fantaseren. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

asing schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:51:
Nouja, Dieter had het natuurlijk voor het zeggen en sinds diens overlijden is er een getouwtrek ontstaan over Red Bull en welke kant ze op zouden gaan.

Ik vind dit zelf heel erg raar, in die zin Dieter was ziek en zal ongetwijfeld e.e.a. hebben vastgelegd in zijn testament e.d. voor wat er gebeuren moest met Red Bull na zijn overlijden en tóch gaat het helemaal mis en wordt het intern chaos en onvrede binnen Red Bull. Heel apart en ook ontzettend jammer dat zijn levenswerk zo in chaos beland.

Max heeft 3 mannen ontzettend hoog zitten, namelijk Dieter Mateschitz, Helmut Marko en Jos Verstappen. Ik denk dat Max meer dan een ander de filosofie van Dieter wilde voortzetten samen met Marko. Het is algemeen bekend dat Christian Horner een andere kant op wou en dat hij gesteund werd door de Yoovidhya family die met 51% aan het langste eind trok. Tot vandaag (gisteren).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Zelfs als ik met bijna dichtgeknepen ogen er naar kijk lijken ze er niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

lijkt meer op Max dan Jos eigenlijk! maar geniaal ! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 04:22
Ik heb wel het gevoel dat Horner nog wel veel goodwill had bij een groot deel van het personeel. Het zal me ook niet verbazen dat er nog een deel van het personeel naar andere teams gaat. Als dat gebeurt stort het team in als een kaartenhuis. En dan kan Max maar beter zorgen dat hij weg is.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:35
FastFred schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:38:
[...]

Compleet onsmakelijk van RBR om iemand die dat team van de grond af aan opgebouwd heeft en 20 jaar alles gegeven heeft, zoveel sucessen behaald heeft, op deze manier halverwege het seizoen eruit te schoppen met een paar regeltjes op Insta
Hij heeft intern een machtstrijd gevoerd en geprobeerd het team over te nemen. Daarnaast blijkbaar zijn PA onheus behandeld wat nog tot een rechtzaak gaat komen.... en dan zou RB onsmakelijk zijn? Naar mijn idee mag Horner blij zijn dat hij nog zo'n bedankje krijgt ipv dat hij zijn spullen in kartonnen doos mag stoppen en vervolgens het gebouw uitgeschopt worden.

Horner is een rat die zelf ook niet vies van was om mensen op deze manier te behandelen. What goes around comes around lijkt het...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
SnowDude schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:04:
Ik heb wel het gevoel dat Horner nog wel veel goodwill had bij een groot deel van het personeel. Het zal me ook niet verbazen dat er nog een deel van het personeel naar andere teams gaat. Als dat gebeurt stort het team in als een kaartenhuis. En dan kan Max maar beter zorgen dat hij weg is.
Dan kan Verstappen het voor 1 Britse Pond overnemen en het Verstappen.com F1 Racing noemen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:02:
[...]

Zelfs als ik met bijna dichtgeknepen ogen er naar kijk lijken ze er niet op :)
Alfa Novanta schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:03:
[...]

lijkt meer op Max dan Jos eigenlijk! maar geniaal ! _O-
En dan had ik nog wel een foto van Jos en Helmut geupload naar ChatGPT. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 09-07-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Chocoball schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:08:
Dan kan Verstappen het voor 1 Britse Pond overnemen en het Verstappen.com F1 Racing noemen :+
Serieus ... dat zie ik hem nog doen ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
TinusXIII schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:38:
[...]

Dat dus. Zelfs de meest waardeloze auto’s van Mercedes afgelopen 10 jaar waren nog “competitieve” auto’s over het hele veld genomen.

Enige is natuurlijk wel dat het nog maar de vraag is of Verstappen dan ook het verschil kan maken bij een Mercedes zoals hij dat bij Red Bull gedaan heeft en naar mijn mening behoor je pas echt tot de groten zoals een Schumacher als je meerdere titels bij verschillende teams op je naam hebt weten te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Rivanov schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:08:
En dan had ik nog wel een foto van Jos en Helmut geupload naar ChatGPT. ;)
is het gelukkig toch een zoon van zijn vader ;) .. hoeveel zijn het er inmiddels? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16:01
SnowDude schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:04:
Dat instorten is toch al een tijdje bezig? Belangrijk personeel is weg, elke update is zo’n beetje een achteruitgang. Prestaties gaan al een jaar lang achteruit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:12:
[...]

Dat dus. Zelfs de meest waardeloze auto’s van Mercedes afgelopen 10 jaar waren nog “competitieve” auto’s over het hele veld genomen.

Enige is natuurlijk wel dat het nog maar de vraag is of Verstappen dan ook het verschil kan maken bij een Mercedes zoals hij dat bij Red Bull gedaan heeft
Vraag je je dat nou serieus af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Dat Horner wordt afgerekend op de prestaties van het team kan ik begrijpen. Maar op het niet kunnen behouden van personeel een stuk minder. Mensen gaan nu eenmaal weg. Of dat nu is omdat ze bij een ander team een carrière sprong maken of een nieuwe uitdaging zoeken maakt niet uit. Ik kan best begrijpen als je al een decennium bij RBR rond loopt en na een seizoen als 2023 als absoluut hoogtepunt hebt meegemaakt dat er minder motivatie is om bij dat team te blijven als je een leuke uitdaging vind bij een van de andere teams.

Het is gewoon een kleine pool van mensen die de specifieke benodigde kennis hebben en buiten de gebaande paden creatieve oplossingen kunnen denken. Ik denk dat meerdere teams binnenkort key mensen gaan verliezen omdat Cadillac en/of Audi ook ervaren mensen aan gaat trekken.

En ik heb het gevoel dat RBR ook de weg naar voren is kwijtgeraakt. Ze ontwerpen de laatste jaren een auto waar je exceptionele coureurs voor nodig hebt die het maximale eruit kunnen halen. Maar ze hebben maar één coureur die ermee overweg kan.

Dat Red Bull (de drankjesmaker) jonge coureurs een kans geeft is iets wat ik waardeer, maar aan de andere kant, zie ik ook een hoop kapitaalvernietiging. Natuurlijk, de gok die ze namen met Max heeft gigantisch goed uitgepakt. Maar wie nog meer? Ricciardo? Geen slechte coureur, maar die heeft het ook nooit echt waar kunnen maken. Maar als ik bijvoorbeeld kijk naar Alex Albon, die tot veler verbazing toch weer een plekje op de F1 startgrid kreeg. Na zijn stint bij RBR had ik niet verwacht die ooit terug te zien in de F1. Maar wat hij met de Williams voor elkaar krijgt bevestigd voor mij dat hij terecht een plaats in de F1 heeft. Te vroeg naar RBR gehaald en kon die druk niet aan. Gasly? Idem. Dan dat gekke stuntje met Liam Lawson. Je kan niet zeggen dat die een kans heeft gekregen.

Wie hadden ze dan wel dat plaatsje naast Max moeten geven? Moeilijk. In het begin presteerde Perez redelijk, maar die auto werd steeds ongeschikter voor hem. Misschien hadden ze Vettel terug moeten halen. Dat was alleen al publicitair een geweldige zet geweest.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:35
Marc H schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:15:
Dat Horner wordt afgerekend op de prestaties van het team kan ik begrijpen. Maar op het niet kunnen behouden van personeel een stuk minder. Mensen gaan nu eenmaal weg. Of dat nu is omdat ze bij een ander team een carrière sprong maken of een nieuwe uitdaging zoeken maakt niet uit.
Als mensen weggaan vanwege nieuw avontuur of carriere sprong is 1 ding, maar als mensen weggaan door jouw toedoen, is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen van Drive To Survive oOo
En natuurlijk de documentaires over 10 jaar 'The rise and fall of Red Bull - A Christian Horner story' 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik had altijd het idee dat Dieter Mateschitz zich nauwelijks bemoeide met het F1 team, maar het lijkt erop dat hij toch de boel in het gareel hield, want na het wegvallen van hem, kwam het gezeur tussen Horner en Marko.

Ik denk dat Marko al langer een doorn in het oog was bij Horner en die heeft na het overlijden van Mateschitz, geprobeerd om Marko eruit te werken of iig monddood te maken. Daar stak Max toen een stokje voor en nu staan we hier.

Als Max de komende tijd nog steeds ontwijkend antwoord geeft op vragen omtrent z’n toekomst, dan gaat die weg en is dat de druppel geweest voor Horner. Als Max ineens stellig is en blijft, dan hebben ze Horner eruit gewerkt.

Slechts aannames uiteraard ;)

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Holk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Ai, ook wel een hele duidelijke steek: Horner weg, moeten ze zelf weten. Wij willen een snellere auto en die gaat niet sneller nu Horner weg is

Auw
Nee, het is gewoon netjes om je coureurs in te lichten over hetgeen gaande is. Ik neem aan dat team Yuki dit ook vooraf te horen heeft gekregen. Net als Honda en alle andere betrokkenen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:31

rammes

koekebakker 1e klas

-tom-562 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:28:
Ik heb nu al zin in het nieuwe seizoen van Drive To Survive oOo
En natuurlijk de documentaires over 10 jaar 'The rise and fall of Red Bull - A Christian Horner story' 8)
Ik heb het laatste seizoen niet eens gezien, zo saai

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
sjaool schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:50:
[...]

Nee, het is gewoon netjes om je coureurs in te lichten over hetgeen gaande is. Ik neem aan dat team Yuki dit ook vooraf te horen heeft gekregen. Net als Honda en alle andere betrokkenen.
Het gaat daar niet om, lees het hele bericht van team Verstappen en dan de laatste zin, daar doel ik op

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:16
R2D2 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:12:
[...]

Enige is natuurlijk wel dat het nog maar de vraag is of Verstappen dan ook het verschil kan maken bij een Mercedes zoals hij dat bij Red Bull gedaan heeft en naar mijn mening behoor je pas echt tot de groten zoals een Schumacher als je meerdere titels bij verschillende teams op je naam hebt weten te schrijven.
Max zal niet de eerste zijn die een overstap maakt en de auto van zijn nieuwe werkgever nooit zo aan de praat krijgt als waar hij vandaan kwam.

Ik heb Max hoog zitten aan rijders kwaliteit. Maar heb toch vaak wel het idee dat rijders aan een bepaald type auto vast zitten. En als ze vertrekken of er zijn bepaalde regel wijzigingen dat het dan over is.

Alonso na Renault is een teleurstelling. Vettel na Red Bull idem. Hamilton onder nieuwe regels en nu bij ferrari gaat ook niet fantastish.

Ik zou mijn geld er niet zo op inzetten dat Max het bij Merc wel effe gaat fixen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Max heeft gereageerd ..
https://www.formule1.nl/nieuws/max-verstappen-reageert-op-ontslag-horner-bedankt-voor-alles-christian/

nu tijd voor de volgende bombshell :+

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-07-2025 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:21

Dentist

Next patient please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Holk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:22:
[...]

Het gaat daar niet om, lees het hele bericht van team Verstappen en dan de laatste zin, daar doel ik op
Wat is daar dan zo bijzonder aan, ze zullen zo snel mogelijk willen gaan, wat dat betreft veranderd er niks, organisatorisch waarschijnlijk wel. Is toch niks mis mee om dat te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Edgenumber schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:29:
[...]

Max zal niet de eerste zijn die een overstap maakt en de auto van zijn nieuwe werkgever nooit zo aan de praat krijgt als waar hij vandaan kwam.

Ik heb Max hoog zitten aan rijders kwaliteit. Maar heb toch vaak wel het idee dat rijders aan een bepaald type auto vast zitten. En als ze vertrekken of er zijn bepaalde regel wijzigingen dat het dan over is.

Alonso na Renault is een teleurstelling. Vettel na Red Bull idem. Hamilton onder nieuwe regels en nu bij ferrari gaat ook niet fantastish.

Ik zou mijn geld er niet zo op inzetten dat Max het bij Merc wel effe gaat fixen.
Vettel was een one trick pony….

Alonso een teleurstelling 😳🙈
Bij Mc Laren vocht hij tegen een geweldige “Rookie” en het team die een duidelijke voorkeur had voor hun landgenoot. Bij Ferrari heeft hij toch wel echt hele mooie dingen laten zien in een mindere auto en zou, m.i. terecht kampioen geworden zijn…..helaas ging deze door een strategische blunder ineens naar Vettel.

Nog steeds een geweldige coureur die zodra de Aston gaat, weer het vuur heeft om te winnen…

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41
Vettel is in 2017 en 2018 nog een eind gekomen ondanks dat de Mercedes onverslaanbaar was, hij zelf niet helemaal foutloos was en Ferrari did Ferrari things. Beetje hard om hem zo te diskwalificeren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11:50
Tomcatter_31 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:06:
[...]

Hij heeft intern een machtstrijd gevoerd en geprobeerd het team over te nemen. Daarnaast blijkbaar zijn PA onheus behandeld wat nog tot een rechtzaak gaat komen.... en dan zou RB onsmakelijk zijn? Naar mijn idee mag Horner blij zijn dat hij nog zo'n bedankje krijgt ipv dat hij zijn spullen in kartonnen doos mag stoppen en vervolgens het gebouw uitgeschopt worden.

Horner is een rat die zelf ook niet vies van was om mensen op deze manier te behandelen. What goes around comes around lijkt het...
Er is onafhankelijk onderzoek gedaan naar het 'onheus behandelen' van een medewerkster en daar is niks strafbaars gevonden, dat was vorig jaar februari. En hij is nogmaals vrijgesproken in een 2e onafhankelijk onderzoek in augustus vorig jaar. En tot die rechtszaak zegt dat hij schuldig is, blijft hij onschuldig.

Die machtstrijd daar weten wij als buitenstaanders helemaal niks van. Een beetje roeptoeteren van Jos en wat andere ongeloofwaardige bronnen en dat was het wel. Wij weten de echte reden niet van het vertrek van Weatly, Newey en andere sleutelfiguren. Is allemaal speculaas.

#cancelcancelculture

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 09-07-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Shinji schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:41:
[...]

Wat is daar dan zo bijzonder aan, ze zullen zo snel mogelijk willen gaan, wat dat betreft veranderd er niks, organisatorisch waarschijnlijk wel. Is toch niks mis mee om dat te stellen?
*knip*
Tel de volgende keer even tot tien aub.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 11-07-2025 11:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Als anderen niet dezelfde mening hebben zijn ze vermoeiend?

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 11-07-2025 11:27 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 15:05
FastFred schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:19:
[...]

Er is onafhankelijk onderzoek gedaan naar het 'onheus behandelen' van een medewerkster en daar is niks strafbaars gevonden, dat was vorig jaar februari. En hij is nogmaals vrijgesproken in een 2e onafhankelijk onderzoek in augustus vorig jaar. En tot die rechtszaak zegt dat hij schuldig is, blijft hij onschuldig.
Onafhankelijk onderzoek waarvan in ieder geval het eerste door Red Bull (drankjesmerk) werd betaald. Ook niet geheel onafhankelijk dus.

Daarnaast mag je uiteraard altijd een mening hebben over iemands handelen, ondanks dat die er niet voor veroordeeld is. In de zin van "waarom zou je hem geen vies mannetje mogen vinden om nog wat aan te scharrelen met zijn PA ondanks dat die getrouwd is en kinderen heeft met zijn vrouw". Hetzelfde als dat er hier voldoende schrijven dat ze Zak een zak vinden. Maar ook Zak is niet veroordeeld voor dat die een zak zou zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
rammes schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Ik heb het laatste seizoen niet eens gezien, zo saai
Zo lang nog? :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• d-vine
Door de jaren heen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f66Y2XV2pheZiTHf2GVkc9B2eb4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ESrEga0kt7XSoa4RQzWcCWT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56
FastFred schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:19:
[...]

Die machtstrijd daar weten wij als buitenstaanders helemaal niks van. Een beetje roeptoeteren van Jos en wat andere ongeloofwaardige bronnen en dat was het wel. Wij weten de echte reden niet van het vertrek van Weatly, Newey en andere sleutelfiguren. Is allemaal speculaas.

#cancelcancelculture
Het eerste onderzoek was verre van objectief, betaald door Red Bull zelf door een ingehuurd advocatenkantoor.

Ik ben overigens benieuwd of je nog cancel culture kunt roepen als je precies hetzelfde zou doen als wat Christian Horner heeft gedaan. Die heeft letterlijk naar een medewerker (de dame in kwestie) geappt dat ie zicht zelf even ging bevredigen in het kleine kamertje.
Ieder andere persoon zou bij een multi-national binnen het uur ontslagen zijn. Maar in deze situatie is het belang va de p.a. van ondergeschikt geweest in relatie tot de statuur van Horner.

Maar goed we dwalen af van de discussie. Horner is er niet meer vanwege zeer waarschijnlijk een opstapeling van factoren. Persoonlijk vind ik de opvolging bijzonder, ik had eerder nog verwacht dat bijvoorbeeld Lambiase een promotie zou krijgen. Mekies vind ik, voorzover ik vanaf de zijlijn kan beoordelen niet een teambaas die bij zijn vorige teams voor enorme progressie zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik den ook echt dat Max Verstappen het niet zo boeit, hij wilt racen en winnen.
Denk dat zijn vader eerder zijn ontslag wilde, op Sky Sports zegt een Nederlander (sorry, ben naam kwijt), dat ook.

Edit: YouTube: "Maybe there were too many bad decisions from Horner" | Red Bull sac...

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 09-07-2025 18:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
Miki schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:56:
[...]

Het eerste onderzoek was verre van objectief, betaald door Red Bull zelf door een ingehuurd advocatenkantoor.

Ik ben overigens benieuwd of je nog cancel culture kunt roepen als je precies hetzelfde zou doen als wat Christian Horner heeft gedaan. Die heeft letterlijk naar een medewerker (de dame in kwestie) geappt dat ie zicht zelf even ging bevredigen in het kleine kamertje.
Laten we wel wezen, het materiaal wat te zien was in de Google Drive dump zou heel goed gefabriceerd kunnen zijn. Niemand heeft de authenticiteit bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Holk schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:36:
[...]

Jemig wat ben jij vermoeiend zeg. Alvast de heads-up, reageren op jou doe ik bij voorbaat niet |:(
Pardon? Jij noemt het bericht (de laatste zin?) een steek, ik lees dat er echt met geen mogelijkheid in, en meerdere niet. Wat is er dan precies een steek in het bericht van team Verstappen?

Waarom is iemand vermoeiend als die om je uitleg vraagt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oke, ik was druk op werk. Dat zag ik niet aankomen. :P

Maar ik denk een van twee dingen:
1) Horner is ontslagen omdat hij de machtsstrijd heeft verloren omdat RBR aan het imploderen is. Het dreigende vertrek van Verstappen kan de druppel zijn geweest.
2) Horner is ontslagen omdat Verstappen gedreigd heeft met vertrek als hij niet ontslagen zou worden.

De vraag is, welke is het?
Verstappen is overduidelijk geconsulteerd. Maar was dit informerend of sturend van aard?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kijk die hele Horney affaire is van buitenaf toch moeilijk te beoordelen. Gewoon te weinig feiten en context.

Ondanks de machtsverhouding blijven het toch twee volwassen mensen. En vele relaties ontstaan in de werksfeer en daar zullen genoeg sexueel getinte foto's gestuurd worden.

Eens, dat het allemaal niet de schoonheidsprijs verdient maar zonder meer context ga ik daar niet gelijk zo hard over oordelen. Misschien dat de komende rechtzaak wat dat betreft meer duidelijkheid gaat brengen.

Wat ik wel begrijp is dat Horner tot en met vandaag wel degelijk geliefd en gerespecteerd was onder zijn personeel. En zijn prestaties spreken ook voor zich.

Desalniettemin is het na twintig jaar ook niet raar dat de koek op is. Vind het wel erg jammer voor Max want zonder het vertrek van zoveel key personnel had er denk ik nog wel een paar titels in gezeten bij RB.

-------
The Race:

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 09-07-2025 19:40 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Seizoen 2025 topics: Topicreeks: [F1 2025]
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken