Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 17:13
Ik weet niet zeker of dit al een keer is uitgelegd, maar 212 pagina’s doorspitten vraagt nogal wat tijd, vandaar dat ik de vraag nog een keertje neerleg.
Waar ik niet helemaal uitkom:
Wat is nou het voordeel van NOM ten opzichte van actief laden of ontladen op de goedkoopste of duurste uren. Voor mijn gevoel levert het laatste het meeste rendement op, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_oil_Guy
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-05 06:56
Ik heb zojuist mijn bevestigen gehad van Zendure en DHL dat mijn 2400 en 2x 3000 onderweg zijn (de andere 2x 3000 nog niks van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:34
The_oil_Guy schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:36:
Ik heb zojuist mijn bevestigen gehad van Zendure en DHL dat mijn 2400 en 2x 3000 onderweg zijn (de andere 2x 3000 nog niks van gehad)
Kijk eens aan! Wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 22:20
Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Akkuman levert kennelijk probleemloos aan Nederland, maar ik weet niet of dit voor alle artikelen geldt.
Ik heb geen batterijen bestelt en dat schijnt logistiek toch wat problemen te geven.
Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Bij mij dus niet. Bestelling werd vastgehouden, ik moest eerst alsnog (21%) BTW betalen. Toen wilden ze wel naar NL versturen. Alsnog (duidelijk) voordeliger dan bijv bij Zendure/NL bestellen.

Overigens had ik eerst een DHL-postkantoor net over de grens in Duitsland aangegeven als afleveradres maar ook dit werd geweigerd 'omdat het om gevaarlijke goederen gaat'. Blijkbaar meet men nogal met meerdere maten.

Bij Akkuman is er nu ook sprake van flinke vertraging. Van mij zou 4 weken geleden geleverd worden, het wordt waarschijnlijk eind juni. Oorzaak zou bij Zendure liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door zeegerd op 21-05-2025 09:14 ]

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
jk-d schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:34:
Ik weet niet zeker of dit al een keer is uitgelegd, maar 212 pagina’s doorspitten vraagt nogal wat tijd, vandaar dat ik de vraag nog een keertje neerleg.
Wat is nou het voordeel van NOM ten opzichte van actief laden of ontladen op de goedkoopste of duurste uren. Voor mijn gevoel levert het laatste het meeste rendement op, maar wellicht zie ik iets over het hoofd?
Dat ligt aan je doel en je mogelijkheden. Daar is geen 1 op 1 antwoord op te geven. Je doel kan zijn om zoveel mogelijk van je eigen zonnestroom te gebruiken (vanuit duurzaamheid of net ontlasten of waarom dan ook). Ook als je een vast of variabel contract hebt met terugleverkosten is NOM de meest logische strategie.

En als je een dynamisch contract hebt en je hebt mogelijkheden om te optimaliseren (batterijen, ev enz), dan is vanuit kosten oogpunt dynamisch handelen weer interresant. Maar handelen met aankopen en verkopen is tot 1-1-2027 vooral winstgevend, daarna zal dit nog maar zelden geld opleveren door wegvallen saldering. En verschil is ook nog dat je je batterijen veel intensiever gebruikt als je voor laagste prijs gaat (dynamisch) tov NOM. Maar ja daar heb je ze ook voor.

Ikzelf ga vanaf 1-1-2027 voor een tussen variant. Wel sowieso dynamisch contract en dan vanaf april tot en met oktober richten op NOM en in de wintermaanden de batterijen laden als prijzen laag zijn en dat verbruiken voor mijn huis. Op die manier realiseer je lage kosten en heb je een tussenvariant tussen NOM en dynamisch.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:53
pieterh78 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:07:
Het is rond: 2400AC met 2x AB3000x besteld bij Akkuman.de met 10% kortingscode. Levering bij mij thuis en vooralsnog zonder BTW. Zal nog wel een naheffing komen van ze denk ik 😁 Levertijd 6-7 weken gaven ze aan. In de bevestigingsmail staat 1-3 juli. Hopelijk is tegen die tijd de P1-meter goed leverbaar en/of de HA integratie helemaal volledig.
bij mij zeiden ze 40tot 50 dagen ,bestelling was 7 mei.
3 keer de accu en de 2400AC. ( bij zendure besteld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:06
zeegerd schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:11:
[...]

Bij mij dus niet. Bestelling werd vastgehouden, ik moest eerst alsnog (21%) BTW betalen. Toen wilden ze wel naar NL versturen. Alsnog (duidelijk) voordeliger dan bijv bij Zendure/NL bestellen.

Overigens had ik eerst een DHL-postkantoor net over de grens in Duitsland aangegeven als afleveradres maar ook dit werd geweigerd 'omdat het om gevaarlijke goederen gaat'. Blijkbaar meet men nogal met meerdere maten.

Bij Akkuman is er nu ook sprake van flinke vertraging. Van mij zou 4 weken geleden geleverd worden, het wordt waarschijnlijk eind juni. Oorzaak zou bij Zendure liggen.
Ik heb ook geen probleem met btw betalen, ook met btw zijn ze vaak goedkoper
Je kunt alleen geen btw vinkje aan zetten.
Ik heb er dus geen batterij bestelt, maar een extra Hyper, die werd in een paar dagen geleverd.
Batterijen liggen dus wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterh78
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:26
MNelectric schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:49:
[...]

bij mij zeiden ze 40tot 50 dagen ,bestelling was 7 mei.
3 keer de accu en de 2400AC. ( bij zendure besteld )
Komt overeen dus. Hopelijk komen ze sneller 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:01
Ik was nieuwsgierig of de opgelopen levertijden ook effect hadden op de 3CT, dus even ingelogd, aangezien ik inmiddels op de gestelde 25-30 dagen levertijd zit. Nog geen melding over dat hij verzonden is of wordt helaas. Op de site is de levertijd op de 3CT nu niet meer zichtbaar, prijs is wel met € 20,00 gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 11:45
Ik weet dat dit een Zendure forum is, maar toch even deze vraag: zijn jullie ook bekend met de Anker Solix Solarbank 2 pro en Solarbank 3 pro. Die lijken qua functionaliteit sterk op de zendure producten. En hebben wellicht een iets gunstigere prijs. Ik kan bij de Solarbank 3 pro alleen niet zien met hoeveel watt deze maximaal vanuit AC de batterijen kan opladen.
Hebben jullie deze producten overwogen naast de Zendure producten?

Joost de Vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:55
joostdevriesede schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:06:
Ik weet dat dit een Zendure forum is, maar toch even deze vraag: zijn jullie ook bekend met de Anker Solix Solarbank 2 pro en Solarbank 3 pro. Die lijken qua functionaliteit sterk op de zendure producten. En hebben wellicht een iets gunstigere prijs. Ik kan bij de Solarbank 3 pro alleen niet zien met hoeveel watt deze maximaal vanuit AC de batterijen kan opladen.
Hebben jullie deze producten overwogen naast de Zendure producten?
ja ik heb het overwogen en @whazaaaa heeft een Anker installatie. Check hiervoor even het oude topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

Voor mij is de Anker afgevallen omdat je 'm niet met netspanning kon opladen. Wellicht is dat met de Solarbank 3 nu anders. Ik heb in dat topic ook al een idee geopperd om een voeding aan te sluiten op de MC4 poorten om 'm toch te kunnen laden met het net, maar toen kwam Zendure in beeld en ben ik daarvoor gegaan.

Als ik deze specs sheet zie zou je zeggen 1200W AC laden voor de Solarbank 3, dus vergelijkbaar met de Hyper + AB2000s + AB1000s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-Fn2MJSqKvDcNQCKp2xoaL_BoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlSSs6Pri3tlWUBNQd3E2AOh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Ik kan het zo niet vinden, heeft de SF800 pro een actieve fan aansluiting en zo ja, welke connector heb je hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Nu online
Chupachups schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:08:
Ik kan het zo niet vinden, heeft de SF800 pro een actieve fan aansluiting en zo ja, welke connector heb je hiervoor nodig?
nabrander: ik zie in de handleiding een "DC input port for connecting cooling fan" - blijft de vraag welke connector hiervoor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
Chupachups schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:11:
[...]

nabrander: ik zie in de handleiding een "DC input port for connecting cooling fan" - blijft de vraag welke connector hiervoor nodig is.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82307794

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 21:44
Taro schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:55:
[...]

We kunnen er wel omheen draaien, maar ook de review exemplaren worden vanuit Duitsland en Frankrijk opgestuurd met een heel subtiel stukje bruin papier op de kartonnen verpakking geplakt waardoor je niet ziet dat het een accu betreft. Of er zit een omdoos omheen "ter bescherming", die verhult dat er een Lithium accu in zit.

Ik zei laatst tegen de bezorger van DHL: "Voorzichtig he, zit een accu in" toen hij hem op de bovenkant van de GFT container neerkwakte. Oh, zit er een accu in? Staat niet op de verpakking... En hij had natuurlijk gelijk. Scheelt in de verzendkosten en bezorgsnelheid, maar betekent wel extra mishandeling. Gelukkig zitten ze doorgaans goed verpakt en kunnen ze in tegenstelling tot een HomeWizard accu wel tegen wat schokken tijdens de rit zonder daarna error meldingen te geven ;)

Persoonlijk heb ik liever 2-3 dagen later bezorgen en een paar tientjes extra, dan het verkapt versturen met extra risico.
Ik kreeg speciaaltransport pallet... 77KG. Niet via een DHL. Zal zo even het labeltje zoeken. Voor de context, dit is aan huisadres, enkel de AC2400 + 1 batterij, en de SF800 Pro.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bg7cJkPs/image.png
upload online free

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Hunter op 21-05-2025 14:25 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
wautah91 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:53:
[...]

ja ik heb het overwogen en @whazaaaa heeft een Anker installatie. Check hiervoor even het oude topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic

Voor mij is de Anker afgevallen omdat je 'm niet met netspanning kon opladen. Wellicht is dat met de Solarbank 3 nu anders. Ik heb in dat topic ook al een idee geopperd om een voeding aan te sluiten op de MC4 poorten om 'm toch te kunnen laden met het net, maar toen kwam Zendure in beeld en ben ik daarvoor gegaan.

Als ik deze specs sheet zie zou je zeggen 1200W AC laden voor de Solarbank 3, dus vergelijkbaar met de Hyper + AB2000s + AB1000s
[Afbeelding]
Oh mooi dat jij wel een AC input vermogen heb kunnen vinden. Ik kon de Solarbank 3 uberhaupt niet vinden op de europesche anker website. En op andere websites zag ik nog vraagtekentjes staan. Ik had gehoopt dat de Solarbank 3 pro een ideale combinatie tussen SF800Pro en de SF2400AC zou zijn, maar daar lijkt het dan niet echt op. Eerder een soort SF800Pro achtig apparaat met net iets hogere laadsnelheid vanuit het net.
Ik zal ook eens naar dat andere forumtopic kijken wat je noemt.

Een andere vraag van me gaat over vereffening van de zonnepanelen dit is het zendure plug & play topic, en niet het zonnepanelen of installatietopic

[ Voor 12% gewijzigd door teacher op 21-05-2025 21:23 ]

Joost de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:13
Omdat ik wou voorbereid zijn dat een hyper wel eens in panne kan vallen nà de garantie, was ik aan het kijken voor een reserve....
Lijkt deze aanbieding jullie ook té mooi om waar te zijn?
https://www.planetsoarsho...2000-hybrid-microinverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Zendure heeft ook zijn eigen energy sockets. Kunnen deze gestuurd worden op basis van batterij percentage? Dus uit als batterij daalt onder x% en aan als batterij stijgt boven x% via de eigen app?

[ Voor 4% gewijzigd door rabero1985 op 21-05-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Jerryvh schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:48:
Omdat ik wou voorbereid zijn dat een hyper wel eens in panne kan vallen nà de garantie, was ik aan het kijken voor een reserve....
Leuke prijs inderdaad, heb eens gemaild wat het kost naar Nederland.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNelectric
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:53
offtopic

[ Voor 125% gewijzigd door teacher op 21-05-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:50
Jerryvh schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:48:
In Frankrijk zijn er ook mooie prijzen gezien de grotere markt.
Vraag is of dit een betrouwbare leverancier is.
Ik heb deze website alvast ook wel gearchiveerd voor latere datum eventuele bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdevriesede
offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 21-05-2025 21:28 ]

Joost de Vries

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robtelecom1960
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:13
Net ook bericht gekregen van Zendure dat levering AC2400 en 2x 3000 is uitgesteld naar eind juni…
Als compensatie 2x stekkerblok…….

Heb aangegeven als compensatie liever de Zendure P1 te willen ontvanger als early adapter….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:09

bert pit

asdasd

jk-d schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:34:
Ik vind het een goeie vraag, heb er zelf ook naar gezocht en kon het ook niet vinden. Volgens mij is het het voordeligst om inderdaad op de goedkoopste uren te laden en op de duurste te ontladen. Ik heb zonneplan en vanaf 2027 wordt het dan vermoedelijk voordeliger om vanaf je zonnepanelen te laden en zoveel mogelijk zelf te gebruiken. NOM dus. Bij geen zon de goedkoopste uren laden.

Je kunt het je nu niet voorstellen maar vermoedelijk komen er ook weer dagen dat de zon niet of nauwelijks schijnt. De volgende vraag wordt in 2027 hoe ga je bepalen wanneer je wel/niet van het net of van de panelen laadt.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03:06
BerryGosie schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:55:
[...]

Bedankt, heb de app zojuist geupdate. Zal morgen eens kijken of het nu wel werkt ;)
Helaas werkt de bypass na de app update nog steeds niet bij mijn hypers in een cluster (in NOM).
Heb ook het cluster verwijderd en weer aangemaakt, helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
bert pit schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Ik vind het een goeie vraag, heb er zelf ook naar gezocht en kon het ook niet vinden. Volgens mij is het het voordeligst om inderdaad op de goedkoopste uren te laden en op de duurste te ontladen. Ik heb zonneplan en vanaf 2027 wordt het dan vermoedelijk voordeliger om vanaf je zonnepanelen te laden en zoveel mogelijk zelf te gebruiken. NOM dus. Bij geen zon de goedkoopste uren laden.

Je kunt het je nu niet voorstellen maar vermoedelijk komen er ook weer dagen dat de zon niet of nauwelijks schijnt. De volgende vraag wordt in 2027 hoe ga je bepalen wanneer je wel/niet van het net of van de panelen laadt.
NOM kost geld, wil je voor maximaal rendement gaan is inderdaad goedkoop inkopen en duur verkopen het beste. Maar NOM is wel leuk en dat mag ook wat kosten :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:11:
[...]

NOM kost geld, wil je voor maximaal rendement gaan is inderdaad goedkoop inkopen en duur verkopen het beste. Maar NOM is wel leuk en dat mag ook wat kosten :)
NOM kost alleen geld als je een dynamisch contract hebt en kost geld wil zeggen je gaat niet voor de laagste prijs. Dit ter nuancering.

NOM helpt natuurlijk wel bij een vast of variabel contract met terugleverkosten. Die verlaag je dan met de NOM strategie. En het is inderdaad leuk en duurzaam, ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mrme12345 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:13:
[...]

NOM kost alleen geld als je een dynamisch contract hebt en kost geld wil zeggen je gaat niet voor de laagste prijs. Dit ter nuancering.
Klopt, maar aangezien er goedkoop kopen en duur verkopen werd genoemd deed ik de aanname dat het dus een dynamisch tarief betrof.
NOM helpt natuurlijk wel bij een vast of variabel contract met terugleverkosten. Die verlaag je dan met de NOM strategie. En het is inderdaad leuk en duurzaam, ook belangrijk.
Zeker. En NOM tijdens dure uren is beter en goedkoper dan stroom afnemen tijdens die dure uren. Echter kan het je geld kosten ivm té lage spread icm laadverliezen als je de stroom hebt ingekocht ipv dat het van je eigen panelen afkomstig is.

In mijn geval draai ik in goedkope uren bewust ook geen NOM, alleen in duurdere uren wanneer er niet maximaal wordt teruggeleverd.

Probeer nu overigens iedere avond als de zon nog schijnt de EV nog even iets bij te laden via de panelen als de accu's toch al vol zitten. Op die manier weer extra eigenverbruik én niet nodig om 's nachts vanuit het net te laden tegen hogere prijzen.

Als het goed is komt morgen de ValkSolar dakset binnen, dit weekend 4 panelen op het dak plaatsen en op de SF800 Pro aansluiten. Zal vlak daarvoor de RTE tot nu toe wel even delen, daarna lukt dat niet meer.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:46

Bravo

Second Best

bert pit schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Als je de opwek en het gebruik kunt inschatten, dan kun je nu, maar ook in 2027 de beste strategie laten bepalen door een Home Energy Management System (HEMS). Zendure biedt ZENKI aan wat dit voor je kan doen, je kunt ook zelf aan de slag met EMHASS - Energy Management for Home Assistant, Day Ahead Optimizer: ervaringen met Home Assistant-addon DAO of EOS om het beste financiele rendement uit je batterijen te halen.
Er zijn er vast nog meer opties, ze schieten nu als paddestoelen uit de grond (en het is niet eens herfst ;) )

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:49
Ben ook overstag, heb lang getwijfeld. Eerst wel/niet/wel/niet -> WEL!

Vervolgens nog twijfel gehad of ik 2x 2400AC + 4X AB3000X zou doen. Of toch 1x 2400AC + 3x AB3000X.
Het is de laatste geworden, zojuist bij akkuman 1x 2400AC + 3x AB3000X besteld.
Naar mijn idee prima om mee te starten, 2x 2400AC wordt teveel om te laden, die overcapaciteit heb ik op dit moment niet. Ik denk dat ik met +/- 9kWh opslag en 2400Watt laden/ontladen al een heel eind moet komen in mijn verbruik profiel. Nu mijzelf nog is gaan verdiepen in een variabel contract, en of dat handig is om te gaan doen of niet.

Weet iemand iets te suggereren over de levertijd voor dit systeem? zendure.nl zegt zelf 50-60 dagen.

Ik ga over 60 dagen op vakantie voor 3 a 4 weken, dus hopelijk komt het voor die tijd binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
g00gle schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:53:

Vervolgens nog twijfel gehad of ik 2x 2400AC + 4X AB3000X zou doen. Of toch 1x 2400AC + 3x AB3000X.
Naar mijn idee prima om mee te starten, 2x 2400AC wordt teveel om te laden, die overcapaciteit heb ik op dit moment niet. Ik denk dat ik met +/- 9kWh opslag en 2400Watt laden/ontladen al een heel eind moet komen in mijn verbruik profiel. Nu mijzelf nog is gaan verdiepen in een variabel contract, en of dat handig is om te gaan doen of niet.

Weet iemand iets te suggereren over de levertijd voor dit systeem? zendure.nl zegt zelf 50-60 dagen.

Ik ga over 60 dagen op vakantie voor 3 a 4 weken, dus hopelijk komt het voor die tijd binnen..
Lekker! Ik zit ook op het punt te bestellen, ook 1 x AC2400 met 9 kWh (om mee te beginnen) maar er komen er steeds meer interessante goedkope accu's bij 😅. Zendure moet snel komen met de P1meter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 20:53
Had jij al testresultaten kunnen bekijken van 2400 AC opladen met 80% vermogen en tot 10% soc ontladen met 150 watt constant?
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Ja hoor, dat kan ik dinsdag doen zodat ik er bij kan zitten. Zit al een HW stekker achter dus is dan zo te meten/lezen.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
Ik gebruikte een HomeWizard Energy Socket om de RTE van mijn Zendure thuisaccu’s te meten. Onlangs heb ik een 3-fasige HomeWizard energiemeter kunnen bemachtigen, en ik merk dat er zeker 20 watt verschil zit tussen beide metingen. Ik ga ervan uit dat de 3-fasige meter betrouwbaarder is, mede vanwege de aanwezigheid van een MID certificering. Vermoedelijk verklaart dit ook het eerder geconstateerde verschil in RTE.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1992 op 22-05-2025 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
gielz schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:04:
Had jij al testresultaten kunnen bekijken van 2400 AC opladen met 80% vermogen en tot 10% soc ontladen met 150 watt constant?

[...]
Nog niet aan toegekomen vanwege wat andere MQTT issues met het testen.. :F Even wachten tot hij gereset is dan kan ik van het weekend alles manueel doen.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OscarAarts
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-05 15:38
Ik heb met veel intresse dit topic doorgenomen, echter zit ik nog met enkele vragen.
Ik heb 2 PV sets op het dak liggen welke voor de opwek zorgen.
Ik zou graag iets willen doen met NOM, ivm model contract / geen dynamisch contract.
mijn nachtverbruik is ong 500watt.
Omdat ok momenteel voldoende panelen heb liggen, wil ik eigenlijk geen extra panelen aansluiten op de dc ingang van de batterijen.
Om dit zo gunstig mogelijk te bereiken is mijn vraag, wat past er in deze situatie beter:
- Hyper 2000 met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)
- SF2400 met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)
- SF800(pro) met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)

Het voordeel van de SF2400 is dat ik de batterijen sneller vol krijg, heeft nml een grotere omvormer.
Maar doordat ik alleen gebruik maak van AC laden, zal de RTE van een 2400 wat lager zijn ivm nachtverbruik van +/- 500 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:43
Ik sta op het punt om een SF2400 met wat accu's te bestellen.
Op de site staat een levertijd van 50-60 dagen. Dat zou midden in de zomervakantie zijn.

Hebben jullie ervaring met verzending vanuit Zendure? Hoe lang vantevoren wordt verzending aangekondigd? Of staan ze ineens aan de deur? (zit namelijk ergens in Frankrijk, en zou zonde zijn als dat spul twee weken voor de deur moet blijven staan)

Heb deze vraag uiteraard ook aan Zendure gesteld maar blijft verdacht stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
mrme12345 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Ik heb zelf zitten rekenen en dat ook nog laten doen door verschillende AI's vanuit mijn huidige situatie:
- EV die zeer regelmatig overdag thuis staat
- Jaaropwek met zonnepanelen in 2024 circa 6000 kWh (allemaal 'vol' op zuid)
- Teruglevering in 2024 circa 4000 kWh
- Verbruik (netto) 800 kWh
- Hyper met 2 x AB2000S (3e is al een poosje in bestelling)

Doordat in 70% van de stroom die de EV in gaat direct van de panelen komt (en de momenten dat dat niet kon in Jan/Feb ook dure momenten waren), zorgt ervoor dat dynamische tarieven geen besparing geven in onze situatie. Dat is ook niet erg want juist met de combi NOM + EV en het zoveel mogelijk 'plannen' van ander verbruik (wasmachine,droger,vaatwasser) tijdens de zonnige uren.

Voor deze situatie is de 'winst' van dynamisch (op basis van de data die 12 maanden achteruit kijkt om verbeteringen zoveel mogelijk mee te nemen) zeer gering. De voorspelbaarheid van mijn energierekening is daarmee wel groter.

De volgende stap hier is de Hyper verplaatsen en voorzien van een paar panelen in O/W opstelling om daarmee ook weer directe opwek/verbruik te verhogen tegen lage kosten (omdat ik met de Hyper die panelen direct kan aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:31:
[...]

Ik heb zelf zitten rekenen en dat ook nog laten doen door verschillende AI's vanuit mijn huidige situatie:
- EV die zeer regelmatig overdag thuis staat
- Jaaropwek met zonnepanelen in 2024 circa 6000 kWh (allemaal 'vol' op zuid)
- Teruglevering in 2024 circa 4000 kWh
- Verbruik (netto) 800 kWh
- Hyper met 2 x AB2000S (3e is al een poosje in bestelling)

Doordat in 70% van de stroom die de EV in gaat direct van de panelen komt (en de momenten dat dat niet kon in Jan/Feb ook dure momenten waren), zorgt ervoor dat dynamische tarieven geen besparing geven in onze situatie. Dat is ook niet erg want juist met de combi NOM + EV en het zoveel mogelijk 'plannen' van ander verbruik (wasmachine,droger,vaatwasser) tijdens de zonnige uren.

Voor deze situatie is de 'winst' van dynamisch (op basis van de data die 12 maanden achteruit kijkt om verbeteringen zoveel mogelijk mee te nemen) zeer gering. De voorspelbaarheid van mijn energierekening is daarmee wel groter.

De volgende stap hier is de Hyper verplaatsen en voorzien van een paar panelen in O/W opstelling om daarmee ook weer directe opwek/verbruik te verhogen tegen lage kosten (omdat ik met de Hyper die panelen direct kan aansluiten)
Goed voorbeeld, zo is elke situatie ook weer specifiek. Hoeveel batterijen heb je, wat is de kostprijs, heb je een ev en warmtepomp, ben je vaak thuis of niet, heb je overproductie enz enz. Dus daarom ook mijn opmerking dat er niet een 1 op 1 antwoord is en het heel erg afhankelijk is van je doel en van je omstandigheden en daar zal ieder zijn eigen keuzes in moeten maken. Er is geen eenduidig antwoord voor elke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
dotternetta schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:57:
[...]

Lekker! Ik zit ook op het punt te bestellen, ook 1 x AC2400 met 9 kWh (om mee te beginnen) maar er komen er steeds meer interessante goedkope accu's bij 😅. Zendure moet snel komen met de P1meter!
Welke heb jij nog gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
OscarAarts schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:41:
Ik heb met veel intresse dit topic doorgenomen, echter zit ik nog met enkele vragen.
Ik heb 2 PV sets op het dak liggen welke voor de opwek zorgen.
Ik zou graag iets willen doen met NOM, ivm model contract / geen dynamisch contract.
mijn nachtverbruik is ong 500watt.
Omdat ok momenteel voldoende panelen heb liggen, wil ik eigenlijk geen extra panelen aansluiten op de dc ingang van de batterijen.
Om dit zo gunstig mogelijk te bereiken is mijn vraag, wat past er in deze situatie beter:
- Hyper 2000 met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)
- SF2400 met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)
- SF800(pro) met x batterijen (voor het nacht verbruik op te vangen)

Het voordeel van de SF2400 is dat ik de batterijen sneller vol krijg, heeft nml een grotere omvormer.
Maar doordat ik alleen gebruik maak van AC laden, zal de RTE van een 2400 wat lager zijn ivm nachtverbruik van +/- 500 watt.
500W continue of 500Wh over de hele nacht?
en vergeet de avond niet, dan is het verbruik hoger.
Ik kom met een Hyper en 2 AB2000 batterijen de avond en nacht over.
Maar als je de langere avonden in maart of oktober ook wilt dekken dan kunnen er nog 1 of 2 batterijen bij.
Het voordeel van dit systeem is dat je klein begint en als blijkt dat je meer nodig hebt dit stap voor stap kunt uitbreiden.
Een 2400AC met 2 batterijen kan ook en dan eventueel later nog een batterij er bij.
Niet onbelangrijk, heb je voldoende zonnepanelen om ze vol te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:34:
[...]

Goed voorbeeld, zo is elke situatie ook weer specifiek. Hoeveel batterijen heb je, wat is de kostprijs, heb je een ev en warmtepomp, ben je vaak thuis of niet enz enz. Dus daarom ook mijn opmerking dat er niet een 1 op 1 antwoord is en het heel erg afhankelijk is van je doel en van je omstandigheden en daar zal ieder zijn eigen keuzes in moeten maken. Er is geen eenduidig antwoord voor elke situatie.
Absoluut maar daarmee is het ook een lastige 'mix' en zal er geen simpel antwoord zijn voor veel situaties. Tegelijkertijd is bewustwording, verhogen van eigen gebruik en dit menemen bij vervangen van apparaten nooit een slechte start. Dan is een batterij daar weer een mooie aanvulling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
Devke schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Welke heb jij nog gespot?
Nee, Devke 😏, dat gaan we hier niet bespreken. Ik stuur je wel een DM 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Nu online
dotternetta schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Dan moet je het ook niet opperen hier >:) . Is goed ik zie hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:16
Iemand ooit nog contact gekregen met everhome over een p1 meter? Wacht al tijden op reactie via e-mail. Ook een bericht via website reageren ze niet op. Bestaan ze nog wel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-05 12:17

tismij

???

dotternetta schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:09:
[...]

vind je dat je best alternatieven mag benoemen, een vergelijk is altijd welkom, zonder dat je in detail gaat over alles.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Daar is dit forum voor, zoals ook opgenomen in topicstart:

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaEs
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:15
Ik zit er aan te denken om een Zendure 2400 AC met 3x3kWh-batterij aan te schaffen. Daar moet ik ook in de winter vaak de nachten wel mee door komen. Dat lukt alleen als de EV ‘s nachts de accu niet snel leeg trekt. Vanwege slimladen-functie (levert o.a. Grid rewards op) door Tibber zou ik liefst de autolader uitzonderen van de accu. Anders verdwijnt m’n dure zonne energie straks in de accu van de auto terwijl het laadtarief ‘s nachts best laag uitvalt.
Kan ik met Zenki hieraan iets doen of ben je dan echt aangewezen op HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
KaEs schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:59:
Ik zit er aan te denken om een Zendure 2400 AC met 3x3kWh-batterij aan te schaffen. Daar moet ik ook in de winter vaak de nachten wel mee door komen. Dat lukt alleen als de EV ‘s nachts de accu niet snel leeg trekt. Vanwege slimladen-functie (levert o.a. Grid rewards op) door Tibber zou ik liefst de autolader uitzonderen van de accu. Anders verdwijnt m’n dure zonne energie straks in de accu van de auto terwijl het laadtarief ‘s nachts best laag uitvalt.
Dan ben je nu nog aangewezen op HA, er is door @taro wel een feature request gedaan om dit op te nemen in zenki/hems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar_nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 12:57
BerryGosie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:21:
[...]
Ik heb ook 2 hypers in clustermode op 1 fase. Echter wordt de opwek van mijn direct aangesloten panelen niet naar het net gestuurd (bypass) als de accu's vol zijn. Heb jij dit wel voor elkaar gekregen?
Ik heb geen direct op de hypers aangesloten panelen. Die liggen op het dak en de accus staan in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:38
Vraagje; als je nu besteld betaal je ook direct. Terwijl je er nog 60+ dagen op moet wachten. Kleine kans, maar bij een faillissement van Zendure ben je je geld kwijt. Hoe doen/zien jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
BektLekker schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:10:
Vraagje; als je nu besteld betaal je ook direct. Terwijl je er nog 60+ dagen op moet wachten. Kleine kans, maar bij een faillissement van Zendure ben je je geld kwijt. Hoe doen/zien jullie dat?
Ja klopt wel. Zendure loopt goed, maar niets is uit te sluiten. Als je dat risico niet wil lopen kun je beter pas bestellen als er weer voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:09

bert pit

asdasd

Ik heb het via Paypal betaald, die biedt bescherming tegen niet leveren. Wellicht niet 100% bescherming, maar wel beter dan een overschrijving per bank.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaEs
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Dan ben je nu nog aangewezen op HA, er is door @taro wel een feature request gedaan om dit op te nemen in zenki/hems.
Ach, jammer. Ben nou net niet helemaal tweaker genoeg om met HA aan de slag te gaan. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
KaEs schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:42:
[...]

Ach, jammer. Ben nou net niet helemaal tweaker genoeg om met HA aan de slag te gaan. 😁
Zelfs als leek is het mij gelukt! Ik had nog nooit iets met Home Assistant gedaan. Mocht je er niet uitkomen, dan zijn er in het 'Zendure Home Assistant" topic genoeg mensen die je graag verder helpen of uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:38
Ik verhoog mijn creditcardlimiet met een storting en betaal het daarmee, dat is dan veilig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Vanmorgen een bestelling gedaan voor 1x 2400AC en 3x 3000X.
Krijg nu net deze mail van akkuman met in de kop:
code:
1
2
Bedankt voor uw bestelling van donderdag 22 mei 2025. Uw bestelling is verwerkt en wordt nu verzonden.
Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Vertaald naar NL overigens ^. Maar ik neem toch aan dat het spul nog niet "verzonden" word? (Geen track&trace). Maar vond het een opvallende e-mail. Als er geen voorraad is verder.

[ Voor 3% gewijzigd door g00gle op 22-05-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Je creditcard gebruiken en daarvan even de voorwaarden checken van de aankoopverzekering (limiet in prijs etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem senior
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
wesley2004 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:12:
Iemand ooit nog contact gekregen met everhome over een p1 meter? Wacht al tijden op reactie via e-mail. Ook een bericht via website reageren ze niet op. Bestaan ze nog wel?
Ik lees al een tijdje mee hier op het forum
Heb nu zelf ook 1 Zendure Hyper 2000 met 2, ab2000s + 1, ab1000s batterij er onder
Werkt prima met de everhome P1 meter

Ja het contact was snel en de P1 meter werd ook snel geleverd
Een ochtend mailtjes contact gehad er werd namelijk gelijk gekeken of de P1 meter zou werken met de meter van het energiebedrijf en daarna gelijk besteld en betaald
Mail moet je sturen naar de Support afdeling
Hier is de link :
https://everhome.cloud/en/contact

Nefit enviline A/W split 5.0 Tower binnenunit met 190 liter boilervat, 50 liter Nefit buffervat, thermostaat 1010H, en boderus pomp unit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:16
Willem senior schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:39:
[...]

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum
Heb nu zelf ook 1 Zendure Hyper 2000 met 2, ab2000s + 1, ab1000s batterij er onder
Werkt prima met de everhome P1 meter

Ja het contact was snel en de P1 meter werd ook snel geleverd
Een ochtend mailtjes contact gehad er werd namelijk gelijk gekeken of de P1 meter zou werken met de meter van het energiebedrijf en daarna gelijk besteld en betaald
Mail moet je sturen naar de Support afdeling
Hier is de link :
https://everhome.cloud/en/contact
Dit ook meerdere keren gedaan. Maar kreeg 1x een antwoord dat het kon er daarna radio stilte. Vanuit ander e-mail adres nogmaals geprobeerd maar ook radio stilte helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Zijn er hier nog tips voor betaalbare powersocket meters (idealiter zigbee) om de Hyper te monitoren? Heb er sowieso weer een paar nodig dus zit vooral even te kijken naar een kostenefficiente oplossing.

(en nee ik ben geen HW gebruiker dus die sla ik over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sander schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:47:
Zijn er hier nog tips voor betaalbare powersocket meters (idealiter zigbee) om de Hyper te monitoren? Heb er sowieso weer een paar nodig dus zit vooral even te kijken naar een kostenefficiente oplossing.

Ja daar heb ik ook lang naar gezocht en dan ook liefst zigbee gezien energieverbruik. Maar kon er geen vinden die export en import kon registreren. Toen uiteindelijk toch maar de HW gekozen (moeten nog binnen komen). Hier heeft die nog een redelijke prijs en verbruikt ook maar 1w. Maar wie weet zijn er inmiddels toch wel alternatieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Nu online

Antonio di

a mi me dijeron que si

Sander schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:47:

Er zijn van die klemmen met een Zigbee module erbij, zie bijvoorbeeld:
https://www.amazon.nl/Zig...er&qid=1747918548&sr=8-11

Aeotec heeft in wel Z-wave (in de nieuwe 800 serie) wel Power meters/schakelaars (ook prijzig spul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:24
g00gle schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:11:
Vanmorgen een bestelling gedaan voor 1x 2400AC en 3x 3000X.
Krijg nu net deze mail van akkuman met in de kop:
code:
1
2
Bedankt voor uw bestelling van donderdag 22 mei 2025. Uw bestelling is verwerkt en wordt nu verzonden.
Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Vertaald naar NL overigens ^. Maar ik neem toch aan dat het spul nog niet "verzonden" word? (Geen track&trace). Maar vond het een opvallende e-mail. Als er geen voorraad is verder.
Lijkt me inderdaad ook niet, vooral omdat op de site van akkuman 3maanden levertijd staat.
maar houd ons op de hoogte 😉

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OscarAarts
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-05 15:38
Polvo176 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:08:
[...]

500W continue of 500Wh over de hele nacht?
en vergeet de avond niet, dan is het verbruik hoger.
Ik kom met een Hyper en 2 AB2000 batterijen de avond en nacht over.
Maar als je de langere avonden in maart of oktober ook wilt dekken dan kunnen er nog 1 of 2 batterijen bij.
Het voordeel van dit systeem is dat je klein begint en als blijkt dat je meer nodig hebt dit stap voor stap kunt uitbreiden.
Een 2400AC met 2 batterijen kan ook en dan eventueel later nog een batterij er bij.
Niet onbelangrijk, heb je voldoende zonnepanelen om ze vol te krijgen?
500w continue (hoog sluip verbruik, ja ik weet het).
Idd dit komt neer op bijna 8 kwh (of zelfs meer) in de avond en nacht
Wel voldoende panelen (+/- 11kw), echter alles op zuid, de vraag is hoe lang doet een hyper of SF800pro er over om 4 batterijen of zelfs 6 batterijen vol te krijgen.

Planning is ook om ev ook op te laden tijdens piek momenten op de dag, zodat dit niet uit de batterijen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piddybull
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:50
Bidden !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 11:01
g00gle schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:11:

...Vertaald naar NL overigens ^. Maar ik neem toch aan dat het spul nog niet "verzonden" word? (Geen track&trace). Maar vond het een opvallende e-mail. Als er geen voorraad is verder.
Bij mijn leverancier had ik hetzelfde. Uitleg die mij (bij navraag) gegeven werd was dat het systeem bij het bestellen al automatisch een verzending aanmaakt bij hun transporteur, waardoor de order als status verzonden geeft. Als het pakket daadwerkelijk verzonden is krijg je een e-mail met een track en trace code en dan weet je pas zeker dat het setje onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Ja daar heb ik ook lang naar gezocht en dan ook liefst zigbee gezien energieverbruik. Maar kon er geen vinden die export en import kon registreren. Toen uiteindelijk toch maar de HW gekozen (moeten nog binnen komen). Hier heeft die nog een redelijke prijs en verbruikt ook maar 1w. Maar wie weet zijn er inmiddels toch wel alternatieven
Ze zijn duur geworden en vind het persoonlijk jamme dat ze de 3-packs niet meer verkopen. Toen had je een 3 pack voor 70 euro incl. verzending. Jammer dat deze partij uitverkocht is. ik wil er nog 5 oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
OscarAarts schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:10:
[...]

500w continue (hoog sluip verbruik, ja ik weet het).
Idd dit komt neer op bijna 8 kwh (of zelfs meer) in de avond en nacht
Wel voldoende panelen (+/- 11kw), echter alles op zuid, de vraag is hoe lang doet een hyper of SF800pro er over om 4 batterijen of zelfs 6 batterijen vol te krijgen.

Planning is ook om ev ook op te laden tijdens piek momenten op de dag, zodat dit niet uit de batterijen komt.
Dan heb je dus een slordige 9 à 10 kWh batterijen nodig, b.v. 5 keer een AB2000 of 3 keer een AB3000.
2 Hypers of 1 2400AC laden dat in ongeveer 4 uur vol.
Als de zon schijnt heb je waarschijnlijk meer dan genoeg, als het bewolkt is krijg je ze misschien niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Silent Hunter schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:23:
[...]

Ze zijn duur geworden en vind het persoonlijk jamme dat ze de 3-packs niet meer verkopen. Toen had je een 3 pack voor 70 euro incl. verzending. Jammer dat deze partij uitverkocht is. ik wil er nog 5 oid. :)
Ja ik vind ze eigenlijk ook te duur, maar via deze shop vond ik het nog acceptabel. Maar helaas uitverkocht nu zie ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:13
Bedoel je zoiets? myStrom SE1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaEs
geert1992 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Zelfs als leek is het mij gelukt! Ik had nog nooit iets met Home Assistant gedaan. Mocht je er niet uitkomen, dan zijn er in het 'Zendure Home Assistant" topic genoeg mensen die je graag verder helpen of uitleg geven.
We dreigen een beetje off-topic te raken maar hoeveel avonden/tijd heeft het jou gekost om de batterijen met HA aangestuurd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 27-05 08:41
Beste,

Ik overweeg om de Zendure SolarFlow 2400AC aan te schaffen, maar heb nog volgende vraag:

Ingeval van negatieve el.prijzen (dynamisch tarief), kan ik dan:
1) automatisch batterij opladen en de zonnepanelen op hetzelfde moment uitschakelen

2) wanneer de prijzen weer positief worden, de zonnepanelen weer aanleggen.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sieggy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:31:
Beste,

Ik overweeg om de Zendure SolarFlow 2400AC aan te schaffen, maar heb nog volgende vraag:

Ingeval van negatieve el.prijzen (dynamisch tarief), kan ik dan:
1) automatisch batterij opladen en de zonnepanelen op hetzelfde moment uitschakelen

2) wanneer de prijzen weer positief worden, de zonnepanelen weer aanleggen.

Bedankt voor de reacties!
Zonnepanelen is iets wat je zelf beter weet. Ligt aan je merk omvormer en mogelijkheden die dat merk heeft om af te schakelen. Op de 2400 AC kun je niet direct zonnepanelen aansluiten. Maar met de 2400 AC kun je perfect laden als de prijzen negatief zijn, via een smart plan, via zenki en via manuele opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
De omvormer van de zonnepalen is een Fronius Primo 3.6-1 met een zekering in de meterkast.
Kan ZENKI communiceren met bv. een slimme zekering (met WIFI)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sieggy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:49:
De omvormer van de zonnepalen is een Fronius Primo 3.6-1 met een zekering in de meterkast.
Kan ZENKI communiceren met bv. een slimme zekering (met WIFI)?
Een slimme zekering? Wat bedoel je daarmee? Een CT klem? Dat kan met Shelly en Zendure. Maar dan kan die nog steeds niet je zonnepanelen afschakelen. Dat kan alleen als je omvormer dat ondersteunt, los van Zendure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:36:
[...]

Zonnepanelen is iets wat je zelf beter weet. Ligt aan je merk omvormer en mogelijkheden die dat merk heeft om af te schakelen. Op de 2400 AC kun je niet direct zonnepanelen aansluiten. Maar met de 2400 AC kun je perfect laden als de prijzen negatief zijn, via een smart plan, via zenki en via manuele opdracht.
Zonnepanelen kunnen via micro-omvormers worden aangesloten op de AC2400. Deze micro-omvormers kunnen automatisch worden uitgeschakeld via software(meeste kunnen dit). Als alternatief is het mogelijk om ze met een slimme stekker uit te schakelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
  • Laatst online: 20:53
Denk dat het meeste werk zit in het laten draaien van HA zelf. Hierbij moet je dan een keuze maken waar je het op gaat draaien. Zelf toen voor de NAS gekozen. Die stond er al, stond aan en kost niets extra's. Daarna is het een kwestie van de MQTT integratie te installeren + Fireson integratie (of een andere).

Wil je dan volledig lokaal dan moet je nog wat extra fratsen uithalen. Maar ook dit is geen hogere wiskunde en kost je letterlijk 7 euro. Het zoeken op ali naar de leukste prijs is het meeste werk.

Uiteindelijk loopt de hobby dan uit de hand als je HA gaat gebruiken. Leuk Zendure, nu wil ik ook mijn itho, airco's, lampen, sonos, tv, zonnepanelen, planten, printer, camera's, verwarming etc. etc. in HA. En ohja ook leuk al die grafiekjes. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/off1HvNusO-6XTra5ZdX6RJViDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Lqo8WdV4N9MvsWvYramT9O5.png?f=fotoalbum_large
KaEs schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:14:
[...]

We dreigen een beetje off-topic te raken maar hoeveel avonden/tijd heeft het jou gekost om de batterijen met HA aangestuurd te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door gielz op 22-05-2025 17:01 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Een slimme zekering? Wat bedoel je daarmee? Een CT klem? Dat kan met Shelly en Zendure. Maar dan kan die nog steeds niet je zonnepanelen afschakelen. Dat kan alleen als je omvormer dat ondersteunt, los van Zendure.
https://www.amazon.com.be...nguage=nl_BE&gad_source=1

Als ik de zekering vervang door bovenstaande, zou ik op afstand de Fronius kunnen afschakelen.
Klopt dit?
Kan ZENKI communiceren met dergelijke zekering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Sieggy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:55:
[...]

Als ik de zekering vervang door bovenstaande, zou ik op afstand de Fronius kunnen afschakelen.
Klopt dit?
Nee dat kan zendure niet. Op de website van zendure kun je terugvinden waar ze mee kunnen praten. Mn paar Shelly, Everhome apparaten en Zendure eigen producten. Niet met zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Sieggy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:55:
[...]

Klopt dit?
De oplossing die je kiest lijkt me niet wenselijk om meerdere redenen:
- je kunt alleen aan of uit, niet beperken (bijv: produceer max 2000W) wat veel omvormers wel kunnen via directe API/Modbus)
- "hard" aan en afschakelen met een dergelijk relais vinden niet alle apparaten even leuk, zeker niet als je dat meerdere malen per dag gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
OK, bedankt!

Is er een oplossing om mijn Fronius omvormer op een goeie manier af te schakelen wanneer de el.prijzen negatief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
Inderdaad beter een software oplossing zoeken. Solaredge ondersteunen het al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 16:52
Sieggy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:07:
OK, bedankt!

Is er een oplossing om mijn Fronius omvormer op een goeie manier af te schakelen wanneer de el.prijzen negatief zijn?
Dat kan op meerdere manieren. Ik doe dat zelf via mijn HEMS (Loxone), maar kan ook via een Fronius abonnement (https://www.solarweb.com/Home/PremiumInfo), tenminste ik denk dat dit moet kunnen werken.

[ Voor 17% gewijzigd door HiBe op 22-05-2025 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-d
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 17:13
Taro schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:19:
[...]

Klopt, maar aangezien er goedkoop kopen en duur verkopen werd genoemd deed ik de aanname dat het dus een dynamisch tarief betrof.
[...]
Dat was ik inderdaad vergeten te melden in mijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ik heb inderdaad een feature request gedaan incl. voorstel hoe dit zou kunnen werken icm HEMS/ZENKI AI. Sowieso kan dit via HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 16:52
hangt ook van de EV lader af met een Zappi lader kun je een extra CT klem (via een HARVI) gebruiken om de batterij niet leeg te trekken de auto in.

Verder kun je met een shelly en de juiste bedrading in de meterkast ook de load van de EV lader negeren (dus de EV lader buiten de shelly om laten lopen) dan heeft de batterij/shelly dus geen weet van de EV lader en werkt deze onafhankelijk. de lader kan wel de P! meter (of een andere meter op de hoofdaansluiting) in de gaten houden om deze dan vervolgens niet te overbelasten.

kortom, met wat kunst en vliegwerk is het mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
HiBe schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:49:
[...]

hangt ook van de EV lader af met een Zappi lader kun je een extra CT klem (via een HARVI) gebruiken om de batterij niet leeg te trekken de auto in.

Verder kun je met een shelly en de juiste bedrading in de meterkast ook de load van de EV lader negeren (dus de EV lader buiten de shelly om laten lopen) dan heeft de batterij/shelly dus geen weet van de EV lader en werkt deze onafhankelijk. de lader kan wel de P! meter (of een andere meter op de hoofdaansluiting) in de gaten houden om deze dan vervolgens niet te overbelasten.

kortom, met wat kunst en vliegwerk is het mogelijk
Je zou zelfs de Shelly met de sensing clips op de verkeerde draden één en ander kunnen proberen. Niet helemaal zoals het ontworpen is maar moet volgens mij wel kunnen werken. 16A door een draad = accu uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dotternetta schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:32:
[...]

Je zou zelfs de Shelly met de sensing clips op de verkeerde draden één en ander kunnen proberen. Niet helemaal zoals het ontworpen is maar moet volgens mij wel kunnen werken. 16A door een draad = accu uit
Ik heb o.a. voorgesteld om de 3 extra CT klemmen van de Smart 3CT meter hiervoor te gebruiken. Alles wat je buiten het Zendure ecosysteem om gaat gebruiken zal lastig te integreren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Nu online
@Taro weet je al wat je gaat doen met je hele setup? Ik hoorde iets over een mogelijk Victron systeem waar je naar keek. Blijf je toch bij Zendure, of ga je misschien overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
geert1992 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:33:
@Taro weet je al wat je gaat doen met je hele setup? Ik hoorde iets over een mogelijk Victron systeem waar je naar keek. Blijf je toch bij Zendure, of ga je misschien overstappen?
Wat voor mij het allerbelangrijkste is: Ik wil het kunnen scripten, alles moet automatisch gaan, het moet stabiel zijn én ik wil het zelf kunnen onderhouden en uitbreiden.

Eergisteren wijzigingen in Home Assistant doorgevoerd en gisteravond en vandaag werkt dit vooralsnog prima en dan ben ik daar echt heel blij mee. Als dit zo blijft draaien komt er niets anders in huis. Sterker nog, vandaag een ValkSolar 2x2 platdakset binnengekregen, daar gaan 4 panelen op en met een Victron systeem zou ik iemand anders moeten vragen mij daarbij te helpen. Nu met de SF800Pro kan ik dat mooi zelf. En dan wissel ik even een accu'tje tussen de SF800's, SF800Pro en Hyper2000's en dan besef je hoe praktisch dat is.

Dat samen met de onderverdeler in de garage waardoor ik 11 kW verdeeld over 3 fases kan laden en ontladen maakt het voor mij een prima systeem. Ook het laden van de EV's gaat prima zo :)

Als de Home Assistant oplossing echter niet stabiel kan worden gemaakt én HEMS/ZENKI AI niet met wat opties wordt uitgebreid, dan neig ik inderdaad naar overstappen op Victron. Maar zoals het vandaag draait is daar zeker geen sprake van.

Denk wel dat als de AB3000X'en beter leverbaar worden dat ik moet besluiten om de 3x Hyper2000 met in totaal 9xAB2000S om te wisselen voor extra AB3000X'en. Dan heb ik minder vermogen, maar ook minder standby verliezen en minder apparaten om aan te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:46
Krijg net bericht van Zendure dat de AC2400 met 3xbatterij geleverd gaat worden binnen 5 dagen.
Wel na een email van mij dat ik 3 april heb besteld, dus de 50 dagen zijn bijna voorbij, toeval?
Anyway, ik wacht in spanning (padoem pats) af.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• claudenl
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 31-05 14:35
Tijgerkracht schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:53:
Krijg net bericht van Zendure dat de AC2400 met 3xbatterij geleverd gaat worden binnen 5 dagen.
Wel na een email van mij dat ik 3 april heb besteld, dus de 50 dagen zijn bijna voorbij, toeval?
Na het lezen van jouw bericht dacht ik ook n's even te kijken op mijn bestelbevestigingspagina bij zendure.nl. Zie ik inderdaad een 3-tal track en trace (via 17track) codes staan. Deze zijn gisteren (22-5) aangemaakt blijkbaar. Besteld op 1 april 1x AC24000 met 1x batterij en 1x Hyper 2000 met 1x batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
g00gle schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:53:

Toch maar gecanceld... Beetje jammer want 10% extra rabbat... Maar ga over een week of 6/7 op vakantie. Dan zul je net zien, dan komen ze die spullen bezorgen. Ik bestel het spul wel na de vakantie. Hopelijk dan nog ergens een 10% rabbat te vinden 😄

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
De officiele Zendure API en HA integratie komen in augustus is er aangegeven door Zendure :-) . Een mooie ontwikkeling. Zeker als binnenkort ook de P1 meter beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:55:
De officiele Zendure API en HA integratie komen in augustus is er aangegeven door Zendure :-) . Een mooie ontwikkeling. Zeker als binnenkort ook de P1 meter beschikbaar is.
De dev zei tegen mij September ;( - laten we eind Q3 en eerder is mooi meegenomen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip2710
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:50
g00gle schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Toch maar gecanceld... Beetje jammer want 10% extra rabbat... Maar ga over een week of 6/7 op vakantie. Dan zul je net zien, dan komen ze die spullen bezorgen. Ik bestel het spul wel na de vakantie. Hopelijk dan nog ergens een 10% rabbat te vinden 😄
ff off topic
Lijkt mij een goed plan.
Jij gaf aan dat je zonder btw kon bestellen bij Akkuman echter als ik de artikelen in de winkelwagen drop is het met btw….

SUZ-SWM40VA + ERSD-VM2DR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Nu online
Tijgerkracht schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:53:
Lekker! De AC2400 is dan best vlot leverbaar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Nu online
mrme12345 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:55:
De release van de P1 is nog steeds gepland voor mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:24
Het verschil met duitsland is er nagenoeg toch niet?

Met de kortingscode en de
Btw die teruggevraagd kan worden als de batterij kan handelen op de energiemarkt.
zit je op een paar euro nagenoeg gelijk, echter dan wel direct via de fabrikant.

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThuisbatterijNL
  • Laatst online: 23-05 10:09

ThuisbatterijNL

Bedrijfsaccount Thuisbatterijnederland
Chupachups schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:54:
[...]

De release van de P1 is nog steeds gepland voor mei?
Toen ze hier aan tafel zaten zeiden ze van wel, maar ik zou eerder inzetten op ergens Juni, wij hebben 'm ook nog niet gehad om te testen/verbinden met de nieuwe SolarFlow Units. :)

- Silent Hunter
Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.