Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 21:09
mrme12345 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:45:
[...]

Ja ik vind ze eigenlijk ook te duur, maar via deze shop vond ik het nog acceptabel. Maar helaas uitverkocht nu zie ik....
Ze zijn er weer.. maar gelijk voor 32,95 p/s... Dus ik ben maar voor een 5 pack Gen 3 Plug S gegaan van Shelly :) https://www.robbshop.nl/s...2760w-stroommeting-5-pack - Die moeten als het goed is ook werken met 't Zendure Ecosystem, dus dat is dan weer mooi meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Hunter op 23-05-2025 11:11 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Chupachups schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:54:
[...]

De release van de P1 is nog steeds gepland voor mei?
Dit is wat ik vandaag door heb gekregen:
Dat de P1-meter zich nog in de laatste ontwikkelingsfase bevindt en nog niet beschikbaar is voor testen. Daarom kunnen we op dit moment ook geen testexemplaren opsturen.

Dus zelfs review exemplaren zijn nog niet beschikbaar, dus gaat nog wel even duren ben ik bang.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 31-05 22:56
Enige minpunt wat ik ervaar bij de Hypers is dat het één minuut duurt vooraleer wordt omgeschakeld tussen laden en ontladen of omgekeerd. Telkens een verbruiker met enig vermogen wordt opgezet (boilers, waterkoker, frietpot, wasmachine, waterkoker, ...) ben je in NOM mode, één minuut stroom van het net aan het halen, waardoor ik op dagbasis minstens 0,5kWh verbruik heb van het net.
Omschakelen van laden of standby naar ontladen vraagt wat tijd, maar 1 minuut vind ik overdreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
mmarchan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:41:
Enige minpunt wat ik ervaar bij de Hypers is dat het één minuut duurt vooraleer wordt omgeschakeld tussen laden en ontladen of omgekeerd. Telkens een verbruiker met enig vermogen wordt opgezet (boilers, waterkoker, frietpot, wasmachine, waterkoker, ...) ben je in NOM mode, één minuut stroom van het net aan het halen, waardoor ik op dagbasis minstens 0,5kWh verbruik heb van het net.
Omschakelen van laden of standby naar ontladen vraagt wat tijd, maar 1 minut vind ik overdreven.
Daar is ook HA ideaal voor, dan kun je de hyper op soort waakvlam zetten terwijl gelijktijdig de batterij wordt geladen met zonnepanelen. Hij staat dan standby met 30w terugleveren aan huis en als de P1 meter meer verbruik constateert wordt dat direct verhoogd (met node red script in HA) en dat werkt perfect. En volgens mij zit er in zenki ook zo'n mode waarbij je snel kunt schakelen tussen laden en ontladen. Maar die heb ik nog niet kunnen testen, zit te wachten op de. P1 van zendure.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPmP0I4kacZJbqJOcRm1JBvzaFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XUSVJmbsKmehtyQfU4lNbZh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door mrme12345 op 23-05-2025 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Ze zijn er weer.. maar gelijk voor 32,95 p/s... Dus ik ben maar voor een 5 pack Gen 3 Plug S gegaan van Shelly :) https://www.robbshop.nl/s...2760w-stroommeting-5-pack - Die moeten als het goed is ook werken met 't Zendure Ecosystem, dus dat is dan weer mooi meegenomen.
Ze zijn nu weer 21 euro per stuk en beschikbaar:
https://energiebespaarshop.nl/HomeWizard-Energy-Socket-16052

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Daar is ook HA ideaal voor, dan kun je de hyper op soort waakvlam zetten terwijl gelijktijdig de batterij wordt geladen met zonnepanelen. Hij staat dan standby met 30w terugleveren aan huis en als de P1 meter meer verbruik constateert wordt dat direct verhoogd (met node red script in HA) en dat werkt perfect. En volgens mij zit er in zenki ook zo'n mode waarbij je snel kunt schakelen tussen laden en ontladen. Maar die heb ik nog niet kunnen testen, zit te wachten op de. P1 van zendure.
Ik kan het evt. vanavond testen als de Shelly's binnen zijn icm met de 3CT als dat helpt?

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Verdorie. Moet ik er alsnog 4 bij bestellen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-06 22:06
mmarchan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:41:
Omschakelen van laden of standby naar ontladen vraagt wat tijd, maar 1 minuut vind ik overdreven.
Is dat wel een minpunt?
Je wilt wel dat die relais 15 jaar meegaan toch?
Bovendien is het gros van die halve kWh meer te wijten aan het continue verbruik wat niet mee genomen wordt dan aan die paar piek momenten.
Is hij 's avonds al aan het ontladen dan volgt hij de Quooker ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:17
Dank voor de trigger, heb er direct een aantal kunnen bestellen.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:21
Ik heb ze hier weg. (De Shelly plug)
Kosten toen 60 euro voor een 5 pack zwart.
https://nl.nbb.com/nl/p/s...actdoos-met-stem/a1030688
Zichtbaar in de Zendure app maar niet verder in verdiept.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMdhaft6EFOm_x8Ed4GHIMqKNp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxn9yJdOKPLSQSa7vqnIdva2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:42:
[Afbeelding]
ja dit is gen 2 dacht ik, mijn linkje is gen 3. Gen 3 heeft o.a "Advanced energy monitoring, safety features, and Matter protocol support in some models ( Shelly Plug S Gen 3 OCT 2024 YTD )"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:52:
[...]

ja dit is gen 2 dacht ik, mijn linkje is gen 3. Gen 3 heeft o.a "Advanced energy monitoring, safety features, and Matter protocol support in some models ( Shelly Plug S Gen 3 OCT 2024 YTD )"
Ja dat klopt gen2 inderdaad.
Voor wat ik er mee doe prima.
Er zit geen Matter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03:25
mrme12345 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:55:
De officiele Zendure API en HA integratie komen in augustus is er aangegeven door Zendure :-) . Een mooie ontwikkeling. Zeker als binnenkort ook de P1 meter beschikbaar is.
is dit een cloud API of een lokale API?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
HiBe schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:27:
[...]

is dit een cloud API of een lokale API?
Ik verwacht beide (omdat @fireson die nu ook al aan het ontwikkelen is voor de integratie in HA en hij samenwerkt met zendure). Maar zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Polvo176 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:51:
[...]

Is dat wel een minpunt?
Je wilt wel dat die relais 15 jaar meegaan toch?
Bovendien is het gros van die halve kWh meer te wijten aan het continue verbruik wat niet mee genomen wordt dan aan die paar piek momenten.
Is hij 's avonds al aan het ontladen dan volgt hij de Quooker ook.
Aan mijn daggrafiek via de HW P1 meter zie je duidelijk de paarse piekjes die het verbruik van het net weergeven.
Ongetwijfeld gebruikt men voor het schakelen Solid State Relais, dwz schakelen op de nuldoorgangen en dan vloeit er geen stroom, maar een hysteresis is wel aangewezen om het klapperen van de relais tegen te gaan. Mogelijks is er toch een andere reden waarom ze één minuut wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sCpo7EXqZ6Lk3ywe6kEDebl22A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sck8b19cH3AtGuRRmoEsyMiT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmarchan
mrme12345 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:45:
[...]

Dan zal ik mij mogelijk toch nog moeten inwerken in HA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
mmarchan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:23:
[...]

Aan mijn daggrafiek via de HW P1 meter zie je duidelijk de paarse piekjes die het verbruik van het net weergeven.
Ongetwijfeld gebruikt men voor het schakelen Solid State Relais, dwz schakelen op de nuldoorgangen en dan vloeit er geen stroom, maar een hysteresis is wel aangewezen om het klapperen van de relais tegen te gaan. Mogelijks is er toch een andere reden waarom ze één minuut wachten.

[Afbeelding]
Een solid state relai is niet toegestaan volgens netcode.
Dat moet een mechanische relai zijn.
Hetzelfde geldt voor zonnepanelen omvormers.
Die van de Zendure zijn nagenoeg stil (zachte klik) in tegenstelling van de HomeWizard.
Die is goed hoorbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
mmarchan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:23:
[...]

[Afbeelding]
Ja, die paarse piekjes heb ik ook, maar heb je ook al eens naar die mooie vlakke lijn in de nacht gezien?
Bij mij wordt gemiddeld 20 watt uit het net gehaald, 100 watt nachtverbruik is dan 80 watt door de Zendure accu en 20 uit het net.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZKatovppwj_Ri8SAKRc6UduSpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtWAMwySRcREmL1azGMeyUMB.jpg?f=fotoalbum_large
HW laat het allemaal veel mooier zien dan het werkelijk is door alles over lange tijd te middelen.
In werkelijkheid piekt het veel meer, de donkerblauwe lijn geeft het werkelijke gebruik in huis weer, dat kan zomaar 100 watt op en neer gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYKi_A8_uY4B4CbS0mt72G4jXjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vH551MSsedvtTGeGEaD4a0X.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een voorbeeld van een deze week, geregistreerd door Iungo en door HW, de grafiek van Iungo staat op zijn kop omdat ik dat als terug levering had ingesteld, maar het is de zelfde string en zelfde dag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKVC3x9Zkw9gWvHzbz3mquk2MT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CHFlaTOEA5aShkoM100FxJr.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQtEMCML7KC4kzHxZqCtZNeM2J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nj8lJOifVMne6eSagngGRLKz.jpg?f=fotoalbum_large
Je ziet bij Iungo ook duidelijk dat de omvormer op 1000 W is gelimiteerd, bij HW zie je daar niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Polvo176 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:17:
[...]

Ja, die paarse piekjes heb ik ook, maar heb je ook al eens naar die mooie vlakke lijn in de nacht gezien?
Bij mij wordt gemiddeld 20 watt uit het net gehaald, 100 watt nachtverbruik is dan 80 watt door de Zendure accu en 20 uit het net.
Onder andere voor die mooie vlakke lijn in nacht doen we het hé :)

Mijn Standby verbruik voor de batterij werd geplaatst was 45W.
Zal wat meer moeten verbruiken s' nachts, want die 45W compenseren met een batterij is niet echt efficiënt. RTE zal veel lager zijn als 80% op die lage vermogens.
Mss moet ik de deuren van de koelkasten laten openstaan. :)
Momenteel zit alles weer vol, PHEV, 2 boilers en de batterijen en zijn we weer volop aan het injecteren in het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Polvo176 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]
HW laat het allemaal veel mooier zien dan het werkelijk is door alles over lange tijd te middelen.
In werkelijkheid piekt het veel meer, de donkerblauwe lijn geeft het werkelijke gebruik in huis weer, dat kan zomaar 100 watt op en neer gaan.
[Afbeelding]
Nog een voorbeeld van een deze week, geregistreerd door Iungo en door HW, de grafiek van Iungo staat op zijn kop omdat ik dat als terug levering had ingesteld, maar het is de zelfde string en zelfde dag.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je ziet bij Iungo ook duidelijk dat de omvormer op 1000 W is gelimiteerd, bij HW zie je daar niks van terug.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5WQrhy14/image.png
Vandaag

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NghKvSg9/image.png
Afgelopen dinsdag

Misschien dat ik wat agressiever ingesteld ben, maar dan is mn nacht output ook 300w :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Mijn Hyper doet niks meer sinds vanmiddag, deed slimme matching met HA en de led op de hyper zag blauw/geel/wit achtig, ik krijg hem niet meer aan met de knop. Het beste een uur van de stroom af ?
De Shelly achter het stopcontact geeft nog 9,5Watt verbruik af.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
klump4u schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:36:
Mijn Hyper doet niks meer sinds vanmiddag, deed slimme matching met HA en de led op de hyper zag blauw/geel/wit achtig, ik krijg hem niet meer aan met de knop. Het beste een uur van de stroom af ?
Al geprobeerd 6 seconden de knop vast houden.
En zonder tussenstekker. (Shelly)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:45:
[...]

Al geprobeerd 6 seconden de knop vast houden.
En zonder tussenstekker. (Shelly)
Je zal helaas contact op moeten nemen met support..

[ Voor 42% gewijzigd door Silent Hunter op 23-05-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:53:
[...]

[...]

Je zal helaas contact op moeten nemen met support..
Is dat zo.? (Iets met blauw)
@klump4u heb je de Hyper ook al geprobeerd te koppelen via bluetooth.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHviTbiDrbNrFdvQoe4y0QkBhkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LtBibt6jXcbTZqpSdLm893X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 23-05-2025 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Stekker eruit, Hyper van de accu's af, 10 minuten wachten en dan doet ie het vaak gewoon weer. Doe ik hier bijna dagelijks ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:07:
[...]

[Afbeelding]
Nee was blauw-geel-wit achtig in de linker hoek.
Als hij niet aan gaat valt er niks te koppelen ben ik bang maar ga het toch eens proberen, heb er een hard hoofd in en denk dat @Silent Hunter gelijk krijgt.
Ander stopconta zonder shelly werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:07:
[...]

[Afbeelding]
@klump4u als je via BT wel nog instellingen kan aanpassen dan heb je een 'hanger'. Dat moet dan bij Zendure gefixt worden op de achtergrond (wat ze doen, i don't know, denk een MQTT/Serial reset oid). De laatste versie van @FireSon 's integratie is hier een onderdeel in. Bij mij zijn beide SolarFlow's (2400 en 800PRO) op die manier al gaan 'hangen'. Totdat de fix er is draai ik niet aan de instellingen van de integratie en even op de ioBroker/MQTT methode voor aansturing, en de integratie puur alleen voor data

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:20:
[...]

Stekker eruit, Hyper van de accu's af, 10 minuten wachten en dan doet ie het vaak gewoon weer. Doe ik hier bijna dagelijks ;)
Daar word je toch ook niet vrolijk van als dat steeds moet.. :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
[...]

Dagelijks zo dat betekent niet iets goeds.
Misschien ook de rede dat ik het bij de orginele Zendure app wil houden.
Ik heb tot nu toe nog 0 problemen gehad met mijn 2 Hypers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Daar word je toch ook niet vrolijk van als dat steeds moet.. :$
Klopt, mijn frustratie daarover is denk ik ook wel zichtbaar in het HA topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:25:
[...]

Klopt, mijn frustratie daarover is denk ik ook wel zichtbaar in het HA topic.
Ja ik lees daar ook mee en de bewuste keus genomen dat ik Zendure voorlopig niet wil gaan sturen via HomeAssistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:28:
[...]

Ja ik lees daar ook mee en de bewuste keus genomen dat ik Zendure voorlopig niet wil gaan sturen via HomeAssistant.
Nou ja, via HA is het probleem niet. Je kan via MQTT gewoon alles 'netjes' aansturen. Dit is een dingetje wat @FireSon ook al aan het oplossen is, en dat heeft puur met de detectie/aansturingsmethode te maken afaik. Dat krijg je met unofficial routes, maar hey, als het goed is augustus/september officiele HA/API!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Via bluetooth ook niet benaderbaar. hij heeft tot vanmiddag 15:30 alleen maar retour gegeven terwijl er genoeg opwek was vandaag. uiteindelijk vanalles geprobeert en tot slot de stroom eraf gehaald, daarna niks meer.
[...]

Ook al gedaan, zal hem vannacht eens helemaal uit laten.

[ Voor 41% gewijzigd door klump4u op 23-05-2025 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:31:
[...]

Nou ja, via HA is het probleem niet. Je kan via MQTT gewoon alles 'netjes' aansturen. Dit is een dingetje wat @FireSon ook al aan het oplossen is, en dat heeft puur met de detectie/aansturingsmethode te maken afaik. Dat krijg je met unofficial routes, maar hey, als het goed is augustus/september officiele HA/API!
Nou ja ik gebruik de Zendure app en heb tot nu toe 0 problemen gehad.
Maar goed voor HomeAssistant wordt er aan gewerkt.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
klump4u schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:35:
Via bluetooth ook niet benaderbaar. hij heeft tot vanmiddag 15:30 alleen maar retour gegeven terwijl er genoeg opwek was vandaag. uiteindelijk vanalles geprobeert en tot slot de stroom eraf gehaald, daarna niks meer.

[...]

Ook al gedaan, zal hem vannacht eens helemaal uit laten.
Lukt het wel om hem via de App in een slimme stand te zetten? Bijv. prijsmode? Helpt bij mij ook vaak om er weer leven in te krijgen. De 2400 AC kapt er in HA ook weleens mee en dan is dat de enige trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Lukt het wel om hem via de App in een slimme stand te zetten? Bijv. prijsmode? Helpt bij mij ook vaak om er weer leven in te krijgen. De 2400 AC kapt er in HA ook weleens mee en dan is dat de enige trigger.
Toen hij het nog deed wilde ik hem opnieuw instellen en heb hem toen verwijderd in de app om opnieuw te installeren maar dat ging niet meer, dus daar zie ik niks meer. Hij gaat gewoon niet meer aan nadat hij uit is geweest dus de app vindt hem ook niet meer via bluetooth of wifi omdat hij uit staat.
Toen hij nog actief was vanmiddag duwde hij iets van rond de 300Watt het net in. hij heeft alleen maar teruggeleverd vandaag, dat vondt ik al raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Ik snap je frustratie.
Daarom ben je op zoek naar Victron.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:53:
[...]

Ik snap je frustratie.
Daarom ben je op zoek naar Victron.?
Nee, ik geef het nog een paar maanden totdat de officiële HA ondersteuning er is én locale communicatie de standaard is geworden én evt. de Bluetooth reset hier ook werkt. Dan ga ik er van uit dat ze de freezes ook wel hebben opgelost.

Sterker nog, besef mij dat ik die freezes nog nooit bij Zendure heb gemeld :)

Maar als er geen uitzicht op is dat dit verbetert ga ik wel kijken naar wat anders inderdaad. Maar heb ook op plan B gewed: HEMS/ZENKI AI uitbreiden met de opties die ik nodig heb, daar zijn ze naar aan het kijken.

Dus nog ff volhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Zo, gemeld. Benieuwd of ze er extra aandacht aan gaan besteden. Als ze dat op kunnen lossen dan wordt er hier een feestje gevierd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:51
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Nee, ik geef het nog een paar maanden totdat de officiële HA ondersteuning er is én locale communicatie de standaard is geworden én evt. de Bluetooth reset hier ook werkt. Dan ga ik er van uit dat ze de freezes ook wel hebben opgelost.

Sterker nog, besef mij dat ik die freezes nog nooit bij Zendure heb gemeld :)

Maar als er geen uitzicht op is dat dit verbetert ga ik wel kijken naar wat anders inderdaad. Maar heb ook op plan B gewed: HEMS/ZENKI AI uitbreiden met de opties die ik nodig heb, daar zijn ze naar aan het kijken.

Dus nog ff volhouden :)
Loopt de accu alleen vast in combinatie met HA ?
Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een thuis batterij, en de zendure staat wel boven aan mijn wensenlijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ramon_1984 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:13:
[...]

Loopt de accu alleen vast in combinatie met HA ?
Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een thuis batterij, en de zendure staat wel boven aan mijn wensenlijstje
Ja, en in mijn situatie blijkbaar vaker omdat ik relatief veel Zendure apparaten in HA heb. Buiten HA om nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:51
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:14:
[...]

Ja, en in mijn situatie blijkbaar vaker omdat ik relatief veel Zendure apparaten in HA heb. Buiten HA om nog geen last van gehad.
Aah gelukkig, als het stand alone maar blijft werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:42:
[Afbeelding]
De grap? Gen 3 wordt niet ondersteund.. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Ik was aan het kijken omdat ik tijdelijk een micro omvormer met een zonnepaneel wil gaan gebruiken naar doppen.
Bij Zendure missen deze ook en dat is niet handig in een vochtige/stoffige omgeving. (Als je geen zonnepanelen op de Zendure aansluit)
Ik snap eigenlijk niet dat Zendure deze er niet standaard op heeft zitten.
Via deze link besteld maar vast bij andere (web)shops verkrijgbaar. (Kleur zwart of groen)
https://amzn.eu/d/iopEag3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8KL6rXOEc6v6How1qI0dWxfFkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18OV6MCJHaGqrP75epRaFbUe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgnF_EM9k7ughjwGnSgRXOOBapI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXRALhipSraWir9dztPALfZw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy0xvzUW6jQa5IlSTbuUSVVknLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o8esPUZPhqERR5QDDBEaJ2Tj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:04:
Ik was aan het kijken omdat ik tijdelijk een micro omvormer met een zonnepaneel wil gaan gebruiken naar doppen.
Bij Zendure missen deze ook en dat is niet handig in een vochtige/stoffige omgeving. (Als je geen zonnepanelen op de Zendure aansluit)
Via deze link besteld maar vast bij andere (web)shops verkrijgbaar. (Kleur zwart of groen)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij de AIO2400 worden ze wel meegeleverd, bij de anderen inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Laatst online: 09:47
Nou, vakantiegeld is binnen terwijl ik nog steeds op mijn order zit te wachten.. meteen maar een extra batterij erbij bestellen denk ik maar zijn er nog kortingcodes actief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
Ik heb dit lijstje hier, zou zelf voor de 5% gaan ;)

ZDKOYTOPM225 (3%)
ZENPR11283 (3%)
ZDSPA25 (5%)
ZendureWelcome- (5%)
CopyCatz schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:22:
Nou, vakantiegeld is binnen terwijl ik nog steeds op mijn order zit te wachten.. meteen maar een extra batterij erbij bestellen denk ik maar zijn er nog kortingcodes actief?

[ Voor 4% gewijzigd door gielz op 23-05-2025 23:26 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FireSon
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Afgelopen week heb ik de lokale MQTT bij mij thuis getest. Geen enkele keer last gehad van een frozen hyper2000 :)

Wanneer er bluetooth beschikbaar is wordt elke device om middernacht preventief 'gedefrost' en dat lijkt (bij mij) goed te werken.

In de afgelopen week zijn er helaas ook veel problemen geweest met de SF800, die door de defrost in een oneindige bootloop terecht kwam. Zelfs vanuit Zendure werd ik daarnaar gevraagd. Erg vervelend allemaal, in de nieuwe versie wordt het MQTT topic wat hiervoor verantwoordelijk was, als eerste gewist, en daarna ook niet meer gebruikt. Het kan zijn dat het voor de 'oudere' devices zoals de Hub1200 en de Hub2000 noodzakelijk was. De Hyper2000 heeft dit topic niet nodig.

Een ander probleem van de laatste pre8 versie, was dat ondanks dat je geen 'local MQTT' had gekozen hij wel probeerde te initialiseren. Hierdoor reageerden deze devices helemaal niet meer, wat qua symptomen exact hetzelfde was als frozen devices.

Om dergelijke problemen in de toekomst te vermijden heb ik een extra entity aan een device toegevoed die de connectie status weergeeft van bluetooth, Local MQTT, Zendure Cloud en de Zendure App
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKTctStJtu12zZp4QGbR7aTkoSA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/70Sj5Lr1KQqF0FtK8J3GisSK.png?f=user_large

In de release notes staat e.e.a. wat uitgebreider beschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Taro schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:18:
[...]

Bij de AIO2400 worden ze wel meegeleverd, bij de anderen inderdaad niet.
Is zoiets nodig als ik mijn SF800pro in de schuur zet - zonder aangesloten zonnepanelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Nu online
Taro schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:19:
[...]
Als het goed is komt morgen de ValkSolar dakset binnen, dit weekend 4 panelen op het dak plaatsen en op de SF800 Pro aansluiten. Zal vlak daarvoor de RTE tot nu toe wel even delen, daarna lukt dat niet meer.
Het moment waar we allemaal naar uit kijken…de RTE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
frankjacobsen schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:46:
[...]

Is zoiets nodig als ik mijn SF800pro in de schuur zet - zonder aangesloten zonnepanelen?
In principe niet nodig, maar de kosten zijn laag en je voorkomt er wel de ophoping van stof/vuil mee in de MC4-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:07:
[...]

In principe niet nodig, maar de kosten zijn laag en je voorkomt er wel de ophoping van stof/vuil mee in de MC4-connectoren.
Top, dan bestel ik dat setje van Peter. Goede tip @peterbier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
<Zie nieuwe bericht>

[ Voor 102% gewijzigd door Taro op 24-05-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvhest
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 06:17
Ook ik heb de Zendure Solarflow 2400AC+2x3000X in bestelling staan.
Is het met de Zendure software mogelijk om het opladen van de electrische auto de accu te omzijlen? (Accu dan alleen gebruiken voor avond/nachtstroom)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Even een nieuw bericht, negeer de vorige (zal hem verwijderen). Daarin was ik vergeten dat de SOC nu nog op 100% staat, daarom sluit ik gisteren ook even uit van de berekening.
frankjacobsen schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:49:
[...]

Het moment waar we allemaal naar uit kijken…de RTE 8)
Hierbij de RTE van de SF800 Pro :)

Vanaf de 14e heeft de SF800Pro zonder panelen gewerkt, maar ik heb hem de avond van de 13e naar deze stekker verplaatst en had toen nog wat lading. Daarom misschien het beste om gewoon even alle dagen naast elkaar te zetten en die 1e dag in de 1e berekening mee te nemen en bij de 2e berekening uit te sluiten. Daarna nagenoeg iedere dag tot 10% geleegd en tot 100% gevuld via AC. Op het moment van schrijven staat de SOC nog op 100% (gisteravond vergeten te ontladen |:( ), dus ik neem gisteren niet mee in de 3e berekening.

Doorgaans met 1000 Watt geladen en een mix tussen 200-400-800 ontladen. Heb ook 1 dag er een paar uurtjes een laptop aan gekoppeld ivm off-grid uitgang toen ik buiten zat ;) En dan kom ik uit op het volgende, een RTE van 84,4% vs de 2400 AC (83-85%) en Hypers (80-82%). Maar ook nog wel relatief weinig data, dus even een slag om de arm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59KpHGlxaRVvgjTHGlpYfWMclCo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zjZy5gOLT3swGO4WHaf0KisQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dysgYBJvp0ZA1u9bQJqVerNg4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBnAI6cZNVMQORTh2e3xPRfW.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de eerste 2 dagen negeren, toen zaten er nog panelen op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYDkepXAjdDt1iA2i7hnNpZ9KIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bveCjFrX9LTdRS94mx7rIp2o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 24-05-2025 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mvhest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:36:
Ook ik heb de Zendure Solarflow 2400AC+2x3000X in bestelling staan.
Is het met de Zendure software mogelijk om het opladen van de electrische auto de accu te omzijlen? (Accu dan alleen gebruiken voor avond/nachtstroom)
Meerdere opties:
  1. Als je goedkoop dynamisch laadt, dan zorgen dat de EV en accu in dezelfde uren worden geladen. Dat kan via de Slimme Mode.
  2. Aansturen via Home Assistant, als de laadpaal actief is, dan ontladen van de accu's uitzetten of compenseren voor de kW's die naar de EV gaan zodat je wel je huis NOM kunt houden.
Of via een taak alleen 's nachts ontladen. Er zijn dus meerdere manieren. Maar voor het beste antwoord: Hoe wil je de accu's inzetten? Opslaan zonnestroom, dynamisch handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:58
Vraagje,
ik zie regelmatig NOM voorbij komen als streven naar... (snap ik, is super gaaf..)

maar is NOR (NOA) (Nul Op (Af)Rekening niet veel belangrijker om naar te streven?
Tuurlijk, het begínt bij NOM en hoe langer je deze status kan behouden, hoe dichter bij NOA.

Voor mijn gevoel moet je dan iets anders omgaan met NOM
en meer focussen op €€€ opbrengsten, en hoe deze binnen te halen?
m2C

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvhest
  • Laatst online: 06:17
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Meerdere opties:
  1. Als je goedkoop dynamisch laadt, dan zorgen dat de EV en accu in dezelfde uren worden geladen. Dat kan via de Slimme Mode.
  2. Aansturen via Home Assistant, als de laadpaal actief is, dan ontladen van de accu's uitzetten of compenseren voor de kW's die naar de EV gaan zodat je wel je huis NOM kunt houden.
Of via een taak alleen 's nachts ontladen. Er zijn dus meerdere manieren. Maar voor het beste antwoord: Hoe wil je de accu's inzetten? Opslaan zonnestroom, dynamisch handelen?
Op dit moment alleen opslaan zonnestroom, zit helaas nog vast aan vast contract.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Hansieo schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:48:
Vraagje,
ik zie regelmatig NOM voorbij komen als streven naar... (snap ik, is super gaaf..)

maar is NOR (NOA) (Nul Op (Af)Rekening niet veel belangrijker om naar te streven?
Tuurlijk, het begínt bij NOM en hoe langer je deze status kan behouden, hoe dichter bij NOA.

m2C
Ik streef zelf naar FO (Financieel Onafhankelijk door zoveel mogelijk terug te leveren ;) ), maar het is maar net wat je doel is. Persoonlijk wil ik mijn energierekening zo negatief mogelijk krijgen. NOM is voor na 1-1-2027 voor iedereen leuk en interessant en om daarop voor te sorteren goed om nu al te testen en proberen. En het is ook gewoon leuk dat het kan. De enige reden waardoor NOM nu financieel gezien al interessant kan zijn is het voorkomen van terugleverboetes bij een vast contract.

0 of negatief op de jaarrekening is bijv. mijn doel, niet NOM. Daar helpt op dit moment de salderingsregeling nog bij en daarom is handelen in stroom / overschot nog interessant. Maar NOM is wel heel gaaf als je bijv. zonder stroom - je levert altijd wel iets terug en neemt altijd wel iets af, omdat het niet exact 0 import en 0 export is - af te nemen van het net zelfvoorzienend bent met je zonnepanelen en dan bijv. ook nog 2 EV's kunt laden. Dan heb je eigenlijk een nog negatievere stroomrekening aangezien je bijv. van een werkgever wel mobiliteitsbudget en km-vergoeding krijgt. Of bijv. de kWh's tegen een leuk tarief vergoed krijgt.

NOM is op dit moment niet per se financieel aantrekkelijk tenzij je anders terugleverboetes moet betalen. Eigenlijk kost het je geld omdat je laadverliezen toevoegt en moet compenseren. Dus wil je een zo laag mogelijke stroomrekening dan kan je tot 1-1-2027 misschien wel beter helemaal niet met NOM bezig zijn, maar het beste met dynamisch handelen. En dat is dan ook wat ik hier nu nog doe.

Deze maand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YvgX-ZwK8cw0eI4CCoPfkmaC03o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53o3y6UfrWL0J1zfLpBda1Ft.jpg?f=fotoalbum_large

En ik wil het hele jaar ook in de min proberen te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JobMmRMFcMwVsE66gMAD_gacwfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKEh1R8I3o5iq8lFddBgMtzk.jpg?f=fotoalbum_large

En daar staat dan tegenover dat we tot 12-2024 +-200 Euro per maand aan benzine betaalden en hier dus nu het volledig thuisladen van 2 EV's al bij in zit, waar we dan ook nog 2x reiskostenvergoeding voor krijgen. Durf wel te stellen dat we eigenlijk nu al over het hele jaar >1000 Euro in de min staan :)

Dus NOM is financieel gezien op dit moment naar mijn idee geen slim doel, tenzij je een vast contract met terugleverkosten/boete hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
mvhest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Op dit moment alleen opslaan zonnestroom, zit helaas nog vast aan vast contract.......
Ok, dan wil je in principe NOM draaien? De mooiste oplossing is Home Assistant gebruiken, dan krijg je dit 100% perfect werkend (mits de stabiliteit daarvan met de huidige ontwikkelingen stabieler wordt, dat ligt wel in de lijn der verwachting).

Anders zal je de Slimme CT optie moeten kiezen die OF op overschot laadt (maar dan dus ook gaat ontladen als je de auto laadt) OF Slimme CT optie icm tijdsperiode inkopen. En dan zou je die tijdsperiode op bijv. 9:00 - 17:00 kunnen zetten met een constant vast vermogen dat een gemiddelde van je zonneopwek is. Dat is dus een compromis omdat je nooit je volledige overschot zult opslaan, soms iets zal terugleveren en soms iets zal afnemen.

Ik heb wel een featurerequest bij Zendure ingediend om met HEMS/ZENKI AI het laden van een EV vanuit de accu's te kunnen voorkomen, dus wie weet.

Wat je overigens ook altijd nog kunt doen: Even de Slimme mode pauzeren als je de EV gaat laden, dat is 1 druk op de Pauze knop :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Vraagje,

m2C
Gelukkig is er in het leven meer dan alleen €€€ en kun je ook andere doelen hebben:
- zo veel mogelijk van je eigen productie willen verbruiken omdat het goed voelt
- het net ontlasten op de piekuren
- vanuit duurzaamheid zoveel mogelijk eigen groene opwek gebruiken ipv kolen- en gas stroom op piekmomenten
- enz.

Maar als je het om het geld te doen is en je hebt een dynamisch tarief dan kun je door zeer intensief gebruik van je batterij inderdaad een lagere prijs realiseren. Maar niet iedereen heeft die behoefte of heeft daar zin in voor die paar euro per maand (gemiddeld). Daarom is het leuk dat je zelf je doel kunt bepalen met je batterijen en daar je eigen invulling aan geven. Het een is niet beter dan het ander, het is afhankelijk van je doel en je mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:51

bert pit

asdasd

Vraagje,

m2C
Zolang er TLV is en je een dynamisch contract hebt, is goedkoop laden en duurder terugleveren financieel de beste optie.
Vanaf 2027 is iedere kW die je uit het net trekt belast (nu ongeveer 11 cent per kW) en teruglevering (zonde belasting) levert dan gemiddeld weg naar verhouding niets meer op. Dus dan wordt de strategie batterij vullen als de zon schijnt. En in de winter vullen op laag dynamisch tarief.

Dat vind ik wel het mooie van de Zendure, dat je de strategie kunt aanpassen bij de omstandigheden.

[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 24-05-2025 09:18 ]

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:25
gielz schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:24:
Ik heb dit lijstje hier, zou zelf voor de 5% gaan ;)

ZDKOYTOPM225 (3%)
ZENPR11283 (3%)
ZDSPA25 (5%)
ZendureWelcome- (5%)

[...]
Best luizig eigenlijk dat we als tegemoetkoming 5% korting krijgen vanwege het oplopen van de levertijd naar 80+ dagen, terwijl er dus al een kortingscode is voor deze 5%. Ik neig naar een bericht aan Zendure met het verzoek om een redelijke korting te geven op de P1 zodra deze beschikbaar komt. Kans van slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Chupachups schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:42:
[...]

Best luizig eigenlijk dat we als tegemoetkoming 5% korting krijgen vanwege het oplopen van de levertijd naar 80+ dagen, terwijl er dus al een kortingscode is voor deze 5%. Ik neig naar een bericht aan Zendure met het verzoek om een redelijke korting te geven op de P1 zodra deze beschikbaar komt. Kans van slagen?
Ik heb sinds ik 7 april 2.2k naar deze toko heb overgemaakt nog geen enkele communicatie van ze gehad dus ik heb niet de hoop dat er iets van een gebaar komt. Achteraf verbaas ik me over het feit dat ik wel heb zitten twijfelen om te betalen voor de homewizard wachtrij en dan wel dit geld overmaak naar een bedrijf wat er vervolgens 3 maand rente van kan trekken voor ik iets krijg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:53
peterbier schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN2YITdWQjmzDcujUgdPIVQW4WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QgczH77J3x21B9Gud6Bcww9.jpg?f=fotoalbum_large

Alternatieve: https://a.aliexpress.com/_Ewf9nM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Laatst online: 07:21
Silent Hunter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 23:02:
[...]

De grap? Gen 3 wordt niet ondersteund.. :O
Net vorige week 2 stekkers ontvangen, deze werken niet met Zendure?
Ik kan het zelf niet testen, aangezien ik nog moet wachten op de 800Pro en 2400AC.

Ik zag op het Zendure forum het volgende mbt de Plug S3

Dear Customer,
Thank you very much for your suggestion!

Regarding your mention of Zendure support for Shelly Plug S Gen 3 has been fed back to our product team, who will evaluate the development needs based on a combination of market feedback and other aspects.

We appreciate you taking the time to bring this to our attention. Your satisfaction is our top priority and we are committed to providing the best possible service to valued customers like you.

Thank you for your support and understanding of Zendure, and feel free to contact us with any questions you may have!

Sincerely,
Zendure Team

[ Voor 50% gewijzigd door _AcS_ op 24-05-2025 16:32 . Reden: Antwoord gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
peterbier schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:13:
[...]

Geen idee maar de aansturing gaat hier via een Shelly.
De HomeWizard 3 fase meter ga ik gebruiken voor metingen van de Zendure (s).
Deze gegevens ga ik dan weer in HomeAssistant gebruiken.
En het hoeveel watt laden of ontladen op het HomeWizard display. (Rechts boven)
[Afbeelding]
Hoi Peter, heb net m’n display ontvangen en was benieuwd welke waarde rechtsboven bij jou getoond wordt, is dat het actuele vermogen die in de Zendure-accu zit? Ik heb op die plek alleen het percentage (SOC) van de HW-accu kunnen krijgen. Ik heb geen zendure of HA. Zou je mij jouw instellingen eens kunnen delen zoals het in de app staat? Bedankt alvast!
Bij mij staat hij nu zo:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V1V0xKrfjrSoPcnsZpxi96lRms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkdLWvb27txIerKHZ4XPryG4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door thunder68 op 24-05-2025 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thunder68 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Hoi Peter, heb net m’n display ontvangen en was benieuwd welke waarde rechtsboven bij jou getoond wordt, is dat het actuele vermogen die in de Zendure-accu zit? Ik heb op die plek alleen het percentage (SOC) van de HW-accu kunnen krijgen. Ik heb geen zendure of HA. Zou je mij jouw instellingen eens kunnen delen zoals het in de app staat? Bedankt alvast!
Je kunt van de HW 3-fase kWh meter het vermogen in zo'n zone tonen, niet de SOC. Je ziet daar dan dus de import of export in Watt.

Ps. haal even de onderkant van je screenshot af, daarin staat volgens mij je achternaam + postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Je kunt van de HW 3-fase kWh meter het vermogen in zo'n zone tonen, niet de SOC. Je ziet daar dan dus de import of export in Watt.

Ps. haal even de onderkant van je screenshot af, daarin staat volgens mij je achternaam + postcode.
Bedankt voor de tip! Gelijk ff gedaan.
Helaas heb ik alleen de P1-meter, geen aparte HW-meter in m’n groepenkast. Maar dan weet ik dat ik dus alleen het percentage kan tonen op die plek. Zongebruik en opbrengst panelen staat er ook al op dus creëert al aardig beeld zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
thunder68 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Bij mij staat hij nu zo: [Afbeelding]
Eigenlijk het verkeerde topic maar ik kan je helpen. (Wat ik denk wat je wil)
Van de HomeWizard batterij kun je alleen het aantal % zien op het display.
Wil je ook zien hoveel watt hij laad of ontlaad moet je een extra HomeWizard socket tussen de HomeWizard batterij doen.
Deze zet je op schakelslot voor de zekerheid.
Zodat je deze niet kan schakelen.
Deze gebruik je dan voor de meting en weergave watt op het display.
Zie deze (oude) foto rechts onder is de socket die tussen de HomeWizard batterij zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iB9RS3A4NGCA7eAG0WRq-DhBYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5GCZ4ePKmOwKdfmJtA7p0tJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door peterbier op 24-05-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
thunder68 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:19:
[...]

Bedankt voor de tip! Gelijk ff gedaan.
Helaas heb ik alleen de P1-meter, geen aparte HW-meter in m’n groepenkast. Maar dan weet ik dat ik dus alleen het percentage kan tonen op die plek. Zongebruik en opbrengst panelen staat er ook al op dus creëert al aardig beeld zo.
Percentage lukt dus niet met een niet-HW PiB, wel Wattage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
@Taro @mvhest @mrme12345 @bert pit

Alle dank voor uw input _/-\o_
en het is mooi om te lezen hoe je er vanuit verschillende optiek tegenaan kunt kijken.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
mrme12345 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Gelukkig is er in het leven meer dan alleen €€€ en kun je ook andere doelen hebben:
- zo veel mogelijk van je eigen productie willen verbruiken omdat het goed voelt
- het net ontlasten op de piekuren
- vanuit duurzaamheid zoveel mogelijk eigen groene opwek gebruiken ipv kolen- en gas stroom op piekmomenten
- enz.

Maar als je het om het geld te doen is en je hebt een dynamisch tarief dan kun je door zeer intensief gebruik van je batterij inderdaad een lagere prijs realiseren. Maar niet iedereen heeft die behoefte of heeft daar zin in voor die paar euro per maand (gemiddeld). Daarom is het leuk dat je zelf je doel kunt bepalen met je batterijen en daar je eigen invulling aan geven. Het een is niet beter dan het ander, het is afhankelijk van je doel en je mogelijkheden.
lange tijd benaderde ik het inderdaad vanuit het
"goed voor de natuur en leefbaarheid en de mensen ná ons" echter......
de overheid, ACM, e-boeren, politiek, etc, laten ALLE zien dat het om de pegels gaat,
en een F^CK de massa mentaliteit uitdragen.

Moet ik dan roomser zijn dan de paus? nope, ik geef het op, en ga gewoon voor de pegels,
en dan hou ik méér over om extra waterfilters naar hulpbehoevende gebieden te laten verzenden.

Dat geeft mij een véél beter gevoel dan e-boeren spekken.
Vandaar NOR... ík de rekening gladstrijken, zíj minder winst... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
  • Laatst online: 27-05 08:41
Beste,

Ik kocht gisteren de Solarflow 2400AC met 3x AB3000X en Zendure P1 meter.
Levertijd vermoedelijk 6 weken.

Zal ik met dit systeem kunnen inspelen op de dynamische tarieven via ZENKI/HEMS?
(goedkoop laden, duurder ontladen?)

Of heb ik daarvoor nog iets anders nodig?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 07:13
Die "Nul of afrekening" (door te handelen met energie) is een grote gok, die uiteindelijk mogelijks niets extra zal opbrengen.
- ooit (...snel) komt er , zoals in B, een aanrekening (1) voor teruglevering en (2) netgebruik. Dus je betaalt dan een eerste keer netkosten om de energie (goedkoop) van het net te halen en in je batterij te stoppen, en een tweede keer omdat je batterijen even later leeg zijn en je daarna alweer van het net moet halen.
- je gaat ook veel sneller aan je redelijke levensduur-cycli komen.

Bovendien verdwijnt de spread voor onbalans en dynamische tarieven snel. Windmolens worden uitgezet, batterijparken geinstalleerd, en huishoudens (die gaan moeten betalen voor injectie) gaan manieren vinden om hun panelen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Jerryvh schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:31:

Bovendien verdwijnt de spread voor onbalans en dynamische tarieven snel. Windmolens worden uitgezet, batterijparken geinstalleerd, en huishoudens (die gaan moeten betalen voor injectie) gaan manieren vinden om hun panelen uit te zetten.
Ja, die panelen uitzetten gaat erg makkelijk met mijn Hyper, en dat is inderdaad de richting die ik ook op wil.
Batterijen volladen en verder niks terug leveren, als ik 700 euro voor 2500 kWh mag betalen, maar als ik 2500 kWh terug lever er maar 6 euro voor krijg dan kunnen ze van mij de rambam krijgen.
Ik lever nu ook niet alleen op piektijden terug, op als die andere uren maken ze dan megawinsten, maar dat vertellen ze er niet bij.

Alles ga ik nu inrichten op maximaal eigen gebruik en optimalisatie in de winter maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sieggy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:16:
Beste,

Zal ik met dit systeem kunnen inspelen op de dynamische tarieven via ZENKI/HEMS?

Bedankt!
Jazeker, dat kan standaard met de Zendure App :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Jerryvh schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:31:
Die "Nul of afrekening" (door te handelen met energie) is een grote gok, die uiteindelijk mogelijks niets extra zal opbrengen.
- ooit (...snel) komt er , zoals in B, een aanrekening (1) voor teruglevering en (2) netgebruik. Dus je betaalt dan een eerste keer netkosten om de energie (goedkoop) van het net te halen en in je batterij te stoppen, en een tweede keer omdat je batterijen even later leeg zijn en je daarna alweer van het net moet halen.
- je gaat ook veel sneller aan je redelijke levensduur-cycli komen.

Die brengt hier op dit moment wel wat op hoor. Maar over anderhalf jaar inderdaad niet meer. Ik gebruik die optie nu om de ROI te versnellen en die extra cycles zijn prima, want met 1 cycle per dag duurt het alsnog >15 jaar voordat er nog maar 70-80% van de capaciteit resteert. Calender aging is ook een ding, dus het advies is vaak: Gebruik zoveel mogelijk van de capaciteit zo vaak mogelijk (ja ja, natuurlijk niet 5+ cycles per dag...). Doe je dat niet, dan kan je de set ooit wegdoen omdat die gewoon door ouderdom is gedegradeerd ipv door gebruik. LFP kan vele duizenden cycles aan, dus daar zou ik mij niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:51
Sieggy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:16:
Beste,

Bedankt!
Netjes in inderdaad zoals Taro aangeeft kan dit.

Maar waar heb jij een zendure p1 gekocht? foutje?😉

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ticket aangemaakt voor de Hyper2000, benieuwd hoe het opgepakt gaat worden. Na indienen aanvraag direct een automatisch bericht terug met de gebruikelijke adviezen om die eerst te proberen en anders weer bericht sturen, zal natuurlijk pas maandag pas gelezen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
klump4u schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 18:29:
Ticket aangemaakt voor de Hyper2000, benieuwd hoe het opgepakt gaat worden. Na indienen aanvraag direct een automatisch bericht terug met de gebruikelijke adviezen om die eerst te proberen en anders weer bericht sturen, zal natuurlijk pas maandag pas gelezen worden.
Ja mijn ervaring met de support desk bij problemen met devices is dat ze het uiteindelijk netjes oplossen (heb in januari ooit een x een defecte hyper moeten omwisselen), maar dat er wel wat tijd over heen gaat (je kunt beste ook direct je serienummer van je device meesturen, gaan ze toch om vragen en dan onderzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
_AcS_ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Net vorige week 2 stekkers ontvangen, deze werken niet met Zendure?
Ik kan het zelf niet testen, aangezien ik nog moet wachten op de 800Pro en 2400AC.

Ik zag op het Zendure forum het volgende mbt de Plug S3

Dear Customer,
Thank you very much for your suggestion!

Regarding your mention of Zendure support for Shelly Plug S Gen 3 has been fed back to our product team, who will evaluate the development needs based on a combination of market feedback and other aspects.

We appreciate you taking the time to bring this to our attention. Your satisfaction is our top priority and we are committed to providing the best possible service to valued customers like you.

Thank you for your support and understanding of Zendure, and feel free to contact us with any questions you may have!

Sincerely,
Zendure Team
Ik citeer: "I can ask HQ about the plan, but Plug is not working with HEMS" en reactie hier op forum https://forum.zendure.com/d/14963

Heb wel gevraagd of ze het (willen) gaan ondersteunen, maar dat is dus een YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:37
Hyper2000 met 3 panelen en 3 accu's hier. Hele week is het zonnig geweest, accu steeds op 95% (limiet), en omleiden gaat ook goed.

Vandaag slechte opbrengst, kwam niet verder dan 39%. Gaat ie ineens vandaag kalibreren. Doorladen in de duurste uren. Nog niet eerder gezien en wel een beetje jammer, want hij staat juist ingesteld op handelen dus hij weet dat ie juist moet ontladen nu.

Op zich geen probleem voor een keer natuurlijk, maar had het net iets slimmer verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieggy
  • Laatst online: 27-05 08:41
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Jazeker, dat kan standaard met de Zendure App :)
Bedankt Taro!
Mag ik vragen hoeveel kwh batterijen en Wp zonnepanelen je zelf hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dnns85 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:59:
Hyper2000 met 3 panelen en 3 accu's hier. Hele week is het zonnig geweest, accu steeds op 95% (limiet), en omleiden gaat ook goed.

Vandaag slechte opbrengst, kwam niet verder dan 39%. Gaat ie ineens vandaag kalibreren. Doorladen in de duurste uren. Nog niet eerder gezien en wel een beetje jammer, want hij staat juist ingesteld op handelen dus hij weet dat ie juist moet ontladen nu.

Op zich geen probleem voor een keer natuurlijk, maar had het net iets slimmer verwacht ;)
Daarom kan je het beste ook zelf de lead nemen in wanneer die tot 100% gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:49
Sieggy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:59:
[...]

Bedankt Taro!
Check even z'n signature :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sieggy schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:59:
[...]

Bedankt Taro!
Uiteraard, staat ook in mijn handtekening :)

Maar is opgebouwd uit:

5760 Wp op een SolarEdge 5k
4x150 Wp op een dakkapelletje sinds de bouw op een stopcontact
4x435Wp in de achtertuin

Vanaf morgen hopelijk 2x 420 Wp + 2x 435 Wp extra op het garagedak, nu aan het opbouwen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ1W8epecgBFBruBoAuNXtsj86s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7IKpZn49hdM1CncWVqluyBY.jpg?f=fotoalbum_large

En dan heb ik nog 3x 505 Wp panelen waar ik een plekje voor moet vinden. 10.660 Wp in totaal.

En wat betreft accu's:
10x AB2000S
1x AB2000
2x AB3000X
1x AB2000X als onderdeel van SF800Pro

Nog in bestelling:
4x AB3000X
2x AB2000X

Dus nu: 30 kWh (handtekening klopt nu niet, recent weer wat verkocht) en over een paar weken: 46 kWh opslag.

De hele bende een paar weken geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMe5xCHsY05-NeednRZbRzz8kHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sk9cjWGdxOt8xYPAD3alGMBm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 24-05-2025 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:02:
[...]

Daarom kan je het beste ook zelf de lead nemen in wanneer die tot 100% gaat :)
Ja beter wel. Hopelijk in de toekomst met de API en daarmee via Homey. Toch wat makkelijker dan via MQTT zonder HA. Ik kijk rustig hoe het zich ontwikkelt.

Ondertussen aan het nadenken om uit te bereiden, nu of in de loop van het jaar. Twijfel tussen een extra Hyper2000 of toch een SolarFlow 800 Pro. De OCD zegt Hyper, maar aangezien die eruit lijkt te gaan (?) toch een SF, ook vanwege ingebouwde off grid aansluiting. Ik zou redelijk makkelijk een paar panelen kunnen loskoppelen en rechtstreeks aansluiten. Maar dan maximaal 2 op de SF, en eigenlijk ook op de Hyper ivm vele schaduw op dak in bos. Jammer dat de Hyper geen 4 x MTTP heeft of de SF iets meer dan 800 w ontladen/doorgeven.

Keuzes keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
Alternatief nog extra panelen op garagedak waar meer schaduw is en dan wel 4 x op SF800 pro... 🤯

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Nu online
Intussen staat de 2400AC en de AB3000X ook in de webshop van MarcMax media, heb daar goede ervaringen mee na het bestellen en het afhalen op een DHL servicepunt.

https://marcmax.de/produc...-ac-wechselrichter-2400-w

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
dnns85 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Ja beter wel. Hopelijk in de toekomst met de API en daarmee via Homey. Toch wat makkelijker dan via MQTT zonder HA. Ik kijk rustig hoe het zich ontwikkelt.

Ondertussen aan het nadenken om uit te bereiden, nu of in de loop van het jaar. Twijfel tussen een extra Hyper2000 of toch een SolarFlow 800 Pro. De OCD zegt Hyper, maar aangezien die eruit lijkt te gaan (?) toch een SF, ook vanwege ingebouwde off grid aansluiting. Ik zou redelijk makkelijk een paar panelen kunnen loskoppelen en rechtstreeks aansluiten. Maar dan maximaal 2 op de SF, en eigenlijk ook op de Hyper ivm vele schaduw op dak in bos. Jammer dat de Hyper geen 4 x MTTP heeft of de SF iets meer dan 800 w ontladen/doorgeven.

Keuzes keuzes... ;)
Je kunt het ook eenvoudig oplossen door een 2 wekelijkse herinnering in je agenda te zetten en ze dan 1 dag op 100% te zetten. Werkt ook perfect.

Dat dilemma herken ik. Ik zou dan toch voor de SF800 Pro gaan ivm je schaduw en extra mppt's en daar dan 4 panelen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
mrme12345 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:35:
[...]

Je kunt het ook eenvoudig oplossen door een 2 wekelijkse herinnering in je agenda te zetten en ze dan 1 dag op 100% te zetten. Werkt ook perfect.

Dat dilemma herken ik. Ik zou dan toch voor de SF800 Pro gaan ivm je schaduw en extra mppt's en daar dan 4 panelen op
En waarom niet de 10~100 % zoals de instelling van de Zendure app.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
peterbier schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:46:
[...]

En waarom niet de 10~100 % zoals de instelling van de Zendure app.?
Ja dat kan natuurlijk ook en is zeker voor lente en zomer prettigste en zo heb ik ze ook staan hoor sinds aantal maanden. En dan gaan ze ook heel snel van 99 naar 100 procent. Dus dat werkt perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
dnns85 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:32:
Alternatief nog extra panelen op garagedak waar meer schaduw is en dan wel 4 x op SF800 pro... 🤯
Je kunt het beste iedere cm2 op je daken benutten. Zonnepanelen kosten echt helemaal niets meer en des te meer je hebt liggen, des te meer je in de winter zelf kunt opwekken en niet duur van het net hoeft af te nemen. En in de zomer: Tjah, dan lever je het eventueel voor weinig terug of schaal je je omvormer af als het anders geld kost.

Dat is dus nu ook de reden dat ik op het NO garagedak, in de schaduw achter het huis (slechtere locatie bestaat denk ik niet ;) ) alsnog 4 panelen ga plaatsen. Daarna moet ik nog iemand vinden die 4-5 panelen op het schuine huisdak richting NO wil plaatsen - dat durf ik zelf nog niet aan - en dan sluit ik die op een 2e SF 800 Pro, Hyper of 2x een SF800 aan.

Heb laatst een SF800 gehaald met 2x 435 Wp panelen, was in totaal 373 Euro kwijt, dat levert 6-7 Euro/week op op het moment als je het direct teruglevert, maar als je dat daarna opslaat kan je dat in de avonden voor 10-15 Euro/week terugleveren. Dan heb je het binnen 1 jaar terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:50:
[...]

Je kunt het beste iedere cm2 op je daken benutten. Zonnepanelen kosten echt helemaal niets meer en des te meer je hebt liggen, des te meer je in de winter zelf kunt opwekken en niet duur van het net hoeft af te nemen. En in de zomer: Tjah, dan lever je het eventueel voor weinig terug of schaal je je omvormer af als het anders geld kost.

Dat is dus nu ook de reden dat ik op het NO garagedak, in de schaduw achter het huis (slechtere locatie bestaat denk ik niet ;) ) alsnog 4 panelen ga plaatsen. Daarna moet ik nog iemand vinden die 4-5 panelen op het schuine huisdak richting NO wil plaatsen - dat durf ik zelf nog niet aan - en dan sluit ik die op een 2e SF 800 Pro, Hyper of 2x een SF800 aan.

Heb laatst een SF800 gehaald met 2x 435 Wp panelen, was in totaal 373 Euro kwijt, dat levert 6-7 Euro/week op op het moment als je het direct teruglevert, maar als je dat daarna opslaat kan je dat in de avonden voor 10-15 Euro/week terugleveren. Dan heb je het binnen 1 jaar terugverdiend.
Als ik een dak had zou ik het doen.. helaas een balkon ;( maar goed, nu ~5kWh per dag, met wat Tigo ts4-a-o's erop. Het is jammer dat er geen kleine panelen meer zijn - ze worden alleen maar groter, anders had ik mijn oude 2x 400 JaSolar's ingeruild voor wat kleiners dat meer zon kon vangen op het balkon.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Silent Hunter schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Als ik een dak had zou ik het doen.. helaas een balkon ;( maar goed, nu ~5kWh per dag, met wat Tigo ts4-a-o's erop. Het is jammer dat er geen kleine panelen meer zijn - ze worden alleen maar groter, anders had ik mijn oude 2x 400 JaSolar's ingeruild voor wat kleiners dat meer zon kon vangen op het balkon.. ;(
Ik heb hier nog 21 stuks kleine 275 (black) - 285 (blue) Wp JaSolar panelen in de aanbieding die ik graag vervang door 435 Wp's :) Eigenlijk is die set aan vervanging toe, maar ik durf er niet aan te komen.

Het gaat allemaal wel kriebelen als het zo makkelijk gaat. Moet ook nog eens kijken of ik in de winter van die flexibele Zendure paneeltjes aan de schutting ga ophangen.

Maar verbruik jij ook zoveel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
[...]

Dat is dus nu ook de reden dat ik op het NO garagedak, in de schaduw achter het huis (slechtere locatie bestaat denk ik
Precies ook de reden waarom ik panelen bij heb gelegd. Kosten niets meer en krijg nog 0,09 euro per kwh voor teruglevering nog 15 maanden. In die tijd heb ik de investering al weer terug verdiend en gaan ze vooral nuttig zijn om de batterijen te vullen en de wintermaanden. Op naar 1-1-2027.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Taro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:05:
[...]

Ik heb hier nog 21 stuks kleine 275 (black) - 285 (blue) Wp JaSolar panelen in de aanbieding die ik graag vervang door 435 Wp's :) Eigenlijk is die set aan vervanging toe, maar ik durf er niet aan te komen.

Het gaat allemaal wel kriebelen als het zo makkelijk gaat. Moet ook nog eens kijken of ik in de winter van die flexibele Zendure paneeltjes aan de schutting ga ophangen.

Maar verbruik jij ook zoveel dan?
Doorgaans normale dag (zonder batterijladen); 7-8kWh - en dan ben ik alleen in een appartement ;w
Bijna alles gaat elektrisch hier ~380kWh per maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Hunter op 24-05-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
[...]

Met twee elektrische auto's en full electric verwarmen komt het wel op. Twee jaar geleden was het nog niet interessant genoeg want relatief veel schaduw, maar nu idd wel echt goedkoop, zeker als de SF800 de micro omvormers vervangt. Dan is die business case snel te maken. Onderhand is het bevestigingsmateriaal nog het meest kostbare.

Maakt de keuze ook makkelijker voor een SF800 Pro met 4 x MTTP. En op hele zonnige dagen, kan je gelijktijdig een deel opslaan en een deel doorsturen/terugleveren om zo minder snel tegen de limieten aan te lopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Hunter
dnns85 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Met twee elektrische auto's en full electric verwarmen komt het wel op. Twee jaar geleden was het nog niet interessant genoeg want relatief veel schaduw, maar nu idd wel echt goedkoop, zeker als de SF800 de micro omvormers vervangt. Dan is die business case snel te maken. Onderhand is het bevestigingsmateriaal nog het meest kostbare.

Maakt de keuze ook makkelijker voor een SF800 Pro met 4 x MTTP. En op hele zonnige dagen, kan je gelijktijdig een deel opslaan en een deel doorsturen/terugleveren om zo minder snel tegen de limieten aan te lopen?
Ik heb dus een 'dynamic' ZoM gemaakt. als de PV dus 900watt doet, dan outputLimit gelijkzetten aan huis verbruik en met de rest van overschot in PV wattage de batterijen laden. :D

Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.