Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic

Pagina: 1 ... 53 ... 60 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:46
frankjacobsen schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 18:40:
[...]

Vast wel, is ook niet zo heel erg. Echter, zou mooi zijn als ze wat beter communiceren (uit zichzelf). Dat doen ze bij HW dan weer een stuk netter.
Ik ben al een aantal maal heen en weer aan het mailen over mijn order van 18 maart. Hyper met 2x ab2000s (eerste set kwam binnen paar dagen binnen). Er wordt constant omheen gedraaid en na de concrete vraag wanneer een en ander daadwerkelijk geleverd gaat worden komt geen antwoord. Niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:33
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om te cancelen en ze via een 3e te kopen. Vorige week een bedrijf gesproken die de ab2000s met Hypers had liggen. 1649 (inclusief BTW) voor een Hyper met 2 batterijen.

Zal dan wel pas cancelen als ze binnen zijn. :+
DaGoose schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Ik ben al een aantal maal heen en weer aan het mailen over mijn order van 18 maart. Hyper met 2x ab2000s (eerste set kwam binnen paar dagen binnen). Er wordt constant omheen gedraaid en na de concrete vraag wanneer een en ander daadwerkelijk geleverd gaat worden komt geen antwoord. Niet zo netjes.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
peterbier schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Zie ook het bericht van @Taro dat zijn SolarEdge omvormer uit valt.
Daar doel ik op.
Het zal dan zeker helpen als de zonnepanelen op maximaal draaien om dan de batterij vol vermogen op te laden om te voorkomen dat de zonnepanelen omvormer uit valt.
Hier vandaag geen uitval van de PV-set gehad met 3600 Watt afname op die fase door 1x Hyper en 1x 2400 AC + daarna ook de 3-fase laadpaal. Misschien toch maar alvast de EV's op basis van zonnestroom gaan laden tussen 11:30 en 13:30 :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
  • Laatst online: 22:53
Taro schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Hier vandaag geen uitval van de PV-set gehad met 3600 Watt afname op die fase foor 1x Hyper en 1x 2400 AC + daarna ook de 3-fase laadpaal. Misschien toch maar alvast de EV's op basis van zonnestroom gaan laden tussen 11:30 en 13:30 :)
Dat is het grote voordeel: accu’s laad je op wanneer de zon schijnt. Dit geldt zowel bij NOM als bij handelen, want op dat moment is stroom goedkoop.
Het terugleveren aan het net(of aan het huis) gebeurt juist wanneer er (bijna) geen zon meer is, ook hierbij, zowel met NOM als met handelen.

Waar zijn de prijzen van vorige week zondag? Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door geert1992 op 17-05-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
Taro schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:16:
[...]

Hier vandaag geen uitval van de PV-set gehad met 3600 Watt afname op die fase door 1x Hyper en 1x 2400 AC + daarna ook de 3-fase laadpaal. Misschien toch maar alvast de EV's op basis van zonnestroom gaan laden tussen 11:30 en 13:30 :)
Dat is mooi met de batterijen de spanning drukken.
Het werkt hier ook ik had af en toe dat een micro omvormer uit ging.
Dat is het voordeel van micro omvormers dat niet de hele set uit schakeld.
Maar mooi dat het ook bij jou werkt.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 21:09
geert1992 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 21:21:
[...]

Dat is het grote voordeel: accu’s laad je op wanneer de zon schijnt. Dit geldt zowel bij NOM als bij handelen, want op dat moment is stroom goedkoop.
Het terugleveren aan het net(of aan het huis) gebeurt juist wanneer er (bijna) geen zon meer is, ook hierbij, zowel met NOM als met handelen.

Waar zijn de prijzen van vorige week zondag? Iemand een idee?
De negatieve? -26, -28, -24c oid
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qLC4nDs3/image.png

--
Hier inmiddels (na nodeRed 10x ondersteboven te hebben gegooid en nog niet klaar te zien) inmiddels ook de nieuwe units aan het testen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9mt5Yc50/image.png

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Hunter op 18-05-2025 15:56 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Ik zie dat jij ook een 2400AC model hebt. Zie jij mogelijkheid om deze eens met 1920 watt tot 100% op te laden en daarna met 150 watt tot 10% soc te ontladen? Dit om te kunnen vergelijken met de uitgebreide RTE tests van pvunde.de. De Hyper kwam met dit zeer lage ontlaadvermogen op 84,x%.
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 15:52:
[...]

De negatieve? -26, -28, -24c oid
[Afbeelding]

--
Hier inmiddels (na nodeRed 10x ondersteboven te hebben gegooid en nog niet klaar te zien) inmiddels ook de nieuwe units aan het testen.
[Afbeelding]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Hunter
gielz schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:09:
Ik zie dat jij ook een 2400AC model hebt. Zie jij mogelijkheid om deze eens met 1920 watt tot 100% op te laden en daarna met 150 watt tot 10% soc te ontladen? Dit om te kunnen vergelijken met de uitgebreide RTE tests van pvunde.de. De Hyper kwam met dit zeer lage ontlaadvermogen op 84,x%.

[...]
Ja hoor, dat kan ik dinsdag doen zodat ik er bij kan zitten. Zit al een HW stekker achter dus is dan zo te meten/lezen.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Top dan hebben wij een exacte vergelijking tussen de Hyper 2000 en een 2400 AC met lage ontlaadvermogens. Ben benieuwd!

Hij kwam bij het laden van 10% soc naar 100% met 80% vermogen en ontladen op 150 watt terug naar 10% uit op 84,6%. Deze test gebruikt hij bij ieder product.
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Ja hoor, dat kan ik dinsdag doen zodat ik er bij kan zitten. Zit al een HW stekker achter dus is dan zo te meten/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:25
Smart CT Mode
Via onderstaande link vind ik een goede uitleg over de Smart CT Mode.
https://support.zendure.c...art-ct-mode#Smart_CT_Mode

Echter vind in de app de 'Household electricity priority' knop niet terug.

Of is dit niet van toepassing voor de Hyper?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hPno6yvArYMFbSnP_t7t7lswxY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0wc0cagEIlMTSJMWyfpk072G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Mijn vraag mag worden genegeerd, zal enkel van toepassing zijn voor de Solar Flow, jammer.
Nogal verwarrend, ook in de naam van alle andere omvormers komt 'Solar Flow' voor.
Mijn excuses.

[ Voor 28% gewijzigd door mmarchan op 18-05-2025 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
gielz schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:25:
Je zou er ook nog voor kunnen kiezen om te cancelen en ze via een 3e te kopen. Vorige week een bedrijf gesproken die de ab2000s met Hypers had liggen. 1649 (inclusief BTW) voor een Hyper met 2 batterijen.

Zal dan wel pas cancelen als ze binnen zijn. :+

[...]
Heb ik ook naar gekeken. Mijn ervaring is wel met dit soort zaken dat bedrijven snel zeggen dat ze ergens stock van hebben of binnen 2 werkdagen kunnen leveren maar in de praktijk helaas toch niet. Maar inderdaad, bestellen en pas cancellen als het echt binnen is is wel weer een optie. Aan de andere kant, heb geen haast. Alleen jammer dat de accus nu al begin van de middag op 99% staan. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:18:
[...]

Top! Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

Heeft iemand enig idee of de 'off grid power strip' voor de Hyper nog leverbaar wordt?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:46
bert pit schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:11:
Heeft iemand enig idee of de 'off grid power strip' voor de Hyper nog leverbaar wordt?
Ik zie op onderstaande site dat die de 26ste (waarschijnlijk) beschikbaar is

https://www.myshop-solair...eseau-_r_1664_i_6912.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ehbrands
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17:24
dotternetta schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Ik zie op onderstaande site dat die de 26ste (waarschijnlijk) beschikbaar is

https://www.myshop-solair...eseau-_r_1664_i_6912.html
Ik heb deze half maart bij akkuman in Duitsland besteld. Levertijd was toen een week of drie. Inmiddels is de leverdatum al opgeschoven naar 31 juli ! Of die 26 mei realistisch is betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
mmarchan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:36:
Smart CT Mode
Via onderstaande link vind ik een goede uitleg over de Smart CT Mode.
https://support.zendure.c...art-ct-mode#Smart_CT_Mode

Echter vind in de app de 'Household electricity priority' knop niet terug.

Of is dit niet van toepassing voor de Hyper?

[Afbeelding]
Ook de hypers gaan vanaf juli gebruik maken van zenki hems en dan zal deze functionaliteit ook beschikbaar zijn voor de hypers als het goed is.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Ook de hypers gaan vanaf juli gebruik maken van zenki hems en dan zal deze functionaliteit ook beschikbaar zijn voor de hypers als het goed is.
Dat had ik ook begrepen via een ander forum.
@Taro had er over dan HEMS eerder voor de Hypers beschikbaar komt.
@Taro hoe zit dit.?
Ik wil graag mijn Hypers verdelen over de fases en nom doen i.c.m. de Shelly.
Ik heb nu 2 Hypers in cluster maar als de 3e binnen komt wil ik dit verdelen en alles monitoren op alle fases nom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:24:
[...]

Ik kijk er alvast naar uit, bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert1992
Taro schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:54:
[...]

Zat er al aan te komen.

[...]

Klopt, in mei worden de Hypers ook door HEMS/Zenki ondersteund.
@peterbier ik heb even de zoekfunctie gebruikt voor je;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:11:
[...]

@peterbier ik heb even de zoekfunctie gebruikt voor je;).
Dat weet ik daarom ook de vraag hoe het nu zit.
Zoals ik toen ook al zij dat ik anders had gelezen wat blijkbaar nu bevestigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:15:
[...]

Dat weet ik daarom ook de vraag hoe het nu zit.
Zoals ik toen ook al zij dat ik anders had gelezen wat blijkbaar nu bevestigd wordt.
Mei is nog niet voorbij. En anders toch eens HA opzetten, heb je nog meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:17:
[...]

Mei is nog niet voorbij. En anders toch eens HA opzetten, heb je nog meer mogelijkheden.
Zie bericht hier boven Juli. (Zoals ik ook al gelezen had op een ander forum)
Dat ik een batterij niet wil gaan aansturen via HomeAssistant heb ik al gezegd.
HomeAssistant opzetten hoeft niet ik heb het al jaren draaien op een Raspberry Pi.
Gebruik je zoek functie nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
peterbier schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:24:
[...]

HomeAssistant opzetten hoeft niet ik heb het al jaren draaien op een Raspberry Pi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-G4KuPWTfl7pCpo0sfGolpda31s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Amw7YtX4fACQEVGnOgohw4JT.jpg?f=fotoalbum_large
Wordt hier bevestigd door een moderator op zendure forum en had ik ook van zendure zelf vernomen

[ Voor 5% gewijzigd door mrme12345 op 18-05-2025 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
peterbier schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:24:
[...]

Gebruik je zoek functie nog eens.
Als Taro dat zegt, dan zal hij die informatie vanuit Zendure hebben ontvangen. Een beetje vertrouwen in hem lijkt me dan ook op z’n plaats. Het komt nu een beetje over alsof hij zich moet verantwoorden, en dat lijkt me niet nodig.

Ik probeer alleen mee te denken over hoe je kunt realiseren wat je met Zenki voor ogen hebt. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat het bezwaar is tegen het aansturen van batterijen via Home Assistant, maar misschien mis ik iets.
Wat ook aan mij kan liggen is dat je laatste opmerking een beetje boos over komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:25:
[...]

[Afbeelding]
Wordt hier bevestigd door een moderator op zendure forum en had ik ook van zendure zelf vernomen
Bedankt voor je bericht.
Ik had dit ergens op een Engels forum gelezen.
Juli is niet zo,n probleem als het er maar komt.
Zodat ik alles op nom kan draaien en niet uit maakt welke fases het Zendure systeem aangesloten zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:30:
[...]

Als Taro dat zegt, dan zal hij die informatie vanuit Zendure hebben ontvangen. Een beetje vertrouwen in hem lijkt me dan ook op z’n plaats. Het komt nu een beetje over alsof hij zich moet verantwoorden, en dat lijkt me niet nodig.

Ik probeer alleen mee te denken over hoe je kunt realiseren wat je met Zenki voor ogen hebt. Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed wat het bezwaar is tegen het aansturen van batterijen via Home Assistant, maar misschien mis ik iets.
Wat ook aan mij kan liggen is dat je laatste opmerking een beetje boos over komt.
Kom niet zo gevoelig allemaal. Er wordt eerst mei gezegd en nu juli en Peter zit er op te wachten. Is dan toch logische vraag om dat nog even te checken zodat die weet wanneer het echt live gaat. Zullen we het weer over inhoud hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:30:
[...]

Nee hoor niet boos hoor.
Gewoon wat info opdoen.
Ik had gelezen dat HEMS pas in Juli voor de Hyper komt en dat wordt bevestigd.
En alle respect voor @Taro met de ervaringen en het plaatsen hier op het forum.
Dat is super goed dat iemand hier tijd in steekt.
Wat betreft HomeAssistant had ik al genoemd.
De aansturing van een thuisbatterij laat ik liever orgineel over. (Zendure app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:35:
[...]

Kom niet zo gevoelig allemaal. Er wordt eerst mei gezegd en nu juli en Peter zit er op te wachten. Is dan toch logische vraag om dat nog even te checken zodat die weet wanneer het echt live gaat. Zullen we het weer over inhoud hebben ;-)
Ik begrijp heel goed dat hij ernaar uitkijkt, ik ben zelf ook benieuwd naar de functionaliteiten. Maar eerder wilde hij nog precies weten waarom Taro had gezegd dat het in mei zou gebeuren, en nu lijkt het hem -een paar berichten later- ineens niets meer uit te maken, zolang het maar komt. Dat is niet helemaal consistent.

Hoe dan ook, terug naar de inhoud. De conclusie is dat we het ergens in de komende maanden kunnen verwachten, in elk geval voor de hypers.

Wat zijn jouw bevindingen van zenki/Hems zover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:43:
[...]

Ik begrijp heel goed dat hij ernaar uitkijkt, ik ben zelf ook benieuwd naar de functionaliteiten. Maar eerder wilde hij nog precies weten waarom Taro had gezegd dat het in mei zou gebeuren, en nu lijkt het hem -een paar berichten later- ineens niets meer uit te maken, zolang het maar komt. Dat is niet helemaal consistent.

Hoe dan ook, terug naar de inhoud. De conclusie is dat we het ergens in de komende maanden kunnen verwachten, in elk geval voor de hypers.

Wat zijn jouw bevindingen van zenki/Hems zover?
Kan ik nog niet zeggen. Ik heb deze week een DSMR5 meter gekregen met 1 sec interval en daarom vast de Shelly uit meterkast verwijderd en zit nu op de P1 meter van Zendure te wachten. Dus hopelijk komt dat snel en in tussentijd stuur ik mijn hyper aan met HA (NOM) en gebruik de SF 800 Pro voor af en toe vaste load te ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:43:
[...]

Wat zijn jouw bevindingen van Hems zover?
Zodra ik de Hyper en de 2400AC binnen krijg heb ik het nodig.
Anders moet ik ze per fase laten draaien en dan werkt nom niet.
En let op in Nederland hebben we een som slimme meter.

Totaal heb ik dan een kleine 18kW aan Zendure opslag capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:48:
[...]

Kan ik nog niet zeggen. Ik heb deze week een DSMR5 meter gekregen met 1 sec interval en daarom vast de Shelly uit meterkast verwijderd en zit nu op de P1 meter van Zendure te wachten. Dus hopelijk komt dat snel en in tussentijd stuur ik mijn hyper aan met HA (NOM) en gebruik de SF 800 Pro voor af en toe vaste load te ontladen.
Durf je een eerste indruk met ons te delen?
Ik verwacht topdrukte voor Zendure zodra hun P1-meter uitkomt. Op zich een gunstig teken dat het zo lang duurt, hopelijk is er geen sprake van een overhaaste ontwikkeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Hunter
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Ik verwacht topdrukte voor Zendure zodra hun P1-meter uitkomt. Op zich een gunstig teken dat het zo lang duurt, hopelijk is er geen sprake van een overhaaste ontwikkeling.
Ik zal morgen ons contactpersoons eens even een appje sturen met een e.t.a voor de P1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:55:
[...]

Ik zal morgen ons contactpersoons eens even een appje sturen met een e.t.a voor de P1 :)
Ja heb ik ook al gevraagd en ook over de levertijden van de andere devices. Dus hopelijk geven ze daar snel uitsluitsel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Eerste indruk waarvan? De P1 meter? Tuurlijk, maar moet eerst nog binnenkomen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:57:
[...]

Ja heb ik ook al gevraagd en ook over de levertijden van de andere devices. Dus hopelijk geven ze daar snel uitsluitsel over.
Ze waren afgelopen vrijdag bij ons langs, in elk geval de persoon(en) verantwoordelijk voor Benelux; eind juni zou er een grote batch aan moeten komen voor de AC2400 en SF800P incl batterijen (maar dat laatste weet ik even niet meer zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1992
mrme12345 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:58:
[...]

Eerste indruk waarvan? De P1 meter? Tuurlijk, maar moet eerst nog binnenkomen ;-)
Van de nieuwe functionaliteiten binnen de app.
Jij had toch een 800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:59:
[...]

I mean, wat wil je zien, volgens mij zijn er nu 3 hier die een SF800P hebben staan, waaronder ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
geert1992 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:59:
[...]

Jazeker, maar zoals aangegeven moet ik dan eerst de P1 meter van Zendure ontvangen. Dan kan ik die nieuwe functionaliteit testen. Gebruik nu de oude mode nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:01:
[...]

Jazeker, maar zoals aangegeven moet ik dan eerst de P1 meter van Zendure ontvangen. Dan kan ik die nieuwe functionaliteit testen. Gebruik nu de oude mode nog.
Ik zou al kunnen beginnen - ware het niet dat de 3CT niet wilt verbinden in de app
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WNmMXtWZ/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Silent Hunter schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:06:
[...]

Ik zou al kunnen beginnen - ware het niet dat de 3CT niet wilt verbinden in de app
[Afbeelding]
Je gebruikt die beta app neem ik aan?

Mijn meterkast heeft er te weinig ruimte voor die grote blokken dus daarom maar liever een P1 meter combi met DSMR5. We hebben het wel even getest voor review bij andere meterkast en daar werkte het goed op zich uiteindelijk. Maar was ook wel even gedoe met app, maar waarschijnlijk ook omdat het nog beta software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Silent Hunter schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:06:
[...]

[Afbeelding]
Ik lees dat de Zendure 3CT enkel werkt op 2,4GHz Wifi, mss eens je 5GHz afzetten op je modem of router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mmarchan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:18:
[...]

Ik lees dat de Zendure 3CT enkel werkt op 2,4GHz Wifi, mss eens je 5GHz afzetten op je modem of router.
Hij ziet de hele 3CT niet eens, dat is de grap.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:14:
[...]

Je gebruikt die beta app neem ik aan?

Mijn meterkast heeft er te weinig ruimte voor die grote blokken dus daarom maar liever een P1 meter combi met DSMR5. We hebben het wel even getest voor review bij andere meterkast en daar werkte het goed op zich uiteindelijk. Maar was ook wel even gedoe met app, maar waarschijnlijk ook omdat het nog beta software is.
Versie 5.5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Is 5.5 niet oud.?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MvfbJs06cOHQE_cMdUmB-wg7nc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70yxonu888XxiSPkMatrALVY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
De grap is - in de (oude) beta app werkt het wel (net even ingelogd). In de live 5.6.0 dus niet.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/svfNC4FP/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Silent Hunter schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:36:
[...]

De grap is - in de (oude) beta app werkt het wel (net even ingelogd). In de live 5.6.0 dus niet.
[Afbeelding]
Wel vreemd, want die versie 5.6 heb ik ook op mijn telefoon zitten (gebruik ik ook voor de SF 800 pro) en bij ons konden we hem wel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNelectric
  • Laatst online: 04-06 10:02
heeft de P1 meter nu ook een los apparaat (stekker) die je in een wcd moet stoppen? want ik zie nog een los kleine module op de plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:14
Momenteel staan mijn akkus op 20%-80% grens, cluster, NOM via Shelly.

Als ik de akkus eens wil calibreren, moet ik:
- smart uitschakelen
- cluster loskoppelen (3x; elke toren apart)
- batterijniveau aanpassen naar 100% (elke toren apart)
- elke toren laten opladen (meestal met instellen vaste injectie)

en na een dagje calibratie:
- batterijniveau weer aanpassen naar 80% (elke toren apart)
- cluster koppelen (elke toren apart)
- de shelly aanduiden
- smart aktiveren

Bestaat er een betere manier, zonder de noodzaak voor al die bovenstaande stappen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jerryvh op 19-05-2025 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
Silent Hunter schreef op zondag 18 mei 2025 @ 23:58:
[...]

Ze waren afgelopen vrijdag bij ons langs, in elk geval de persoon(en) verantwoordelijk voor Benelux; eind juni zou er een grote batch aan moeten komen voor de AC2400 en SF800P incl batterijen (maar dat laatste weet ik even niet meer zeker).
Hebben andere EU landen (buiten de benelux) al zendingen ontvangen? Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen uit andere landen, bv. Tweakers uit Duitsland. Iemand daar al wat van gezien? (Anders dan dat ene yt filmpje over de SF800p, die is al gedeeld hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
Vorige week contact gehad met een bedrijf die groots inkoopt voor de Duitse markt. Die gaf het volgende aan; The market introduction will be next month.
Chupachups schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Hebben andere EU landen (buiten de benelux) al zendingen ontvangen? Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen uit andere landen, bv. Tweakers uit Duitsland. Iemand daar al wat van gezien? (Anders dan dat ene yt filmpje over de SF800p, die is al gedeeld hier)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
MNelectric schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:40:
heeft de P1 meter nu ook een los apparaat (stekker) die je in een wcd moet stoppen? want ik zie nog een los kleine module op de plaatjes
Zoek hier even terug. Er wordt een module meegeleverd voor in het stopcontact die het LoRa signaal naar Wifi bridged.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
MNelectric schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:40:
Afaik is de P1 gewoon gevoed v.u de P1 socket, maar kan die ook via USB gevoed worden, en is het blokje een Lora repeater, zoals Taro hierboven aangeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Hunter op 19-05-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
gielz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:12:
Vorige week contact gehad met een bedrijf die groots inkoopt voor de Duitse markt. Die gaf het volgende aan; The market introduction will be next month.

[...]
Dus dit strookt ook wel met wat ze hier aan tafel zeiden: eind juni-ish. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
mrme12345 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:38:
[...]

Wel vreemd, want die versie 5.6 heb ik ook op mijn telefoon zitten (gebruik ik ook voor de SF 800 pro) en bij ons konden we hem wel toevoegen.
Ik hoorde dat vandaag beta 5.7.0 gereleased wordt, dus misschien is dat het ook wel, heb in elk geval even om een toegang tot de nieuwe beta versie gevraagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:34
Jerryvh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:48:

- smart uitschakelen

- de shelly aanduiden
- smart aktiveren

Bestaat er een betere manier, zonder de noodzaak voor al die bovenstaande stappen?
Hij doet het elke maand automatisch.
Met de hand kun je het batterij niveau naar 100% zetten, ik heb maar 1 hyper, maar ik neem aan dat je het voor elke hyper moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Polvo176 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:02:
[...]

Hij doet het elke maand automatisch.
Met de hand kun je het batterij niveau naar 100% zetten, ik heb maar 1 hyper, maar ik neem aan dat je het voor elke hyper moet doen.
Elke maand automatisch, maar indien op dit moment geen zon, wordt er vanaf het net geladen en dat is jammer, vandaar dat de meesten dit proces zelf willen starten, om de batterijen tot 100% te laden met eigen productie en niet vanaf het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmarchan
Jerryvh schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:48:

- smart uitschakelen

- de shelly aanduiden
- smart aktiveren

Goede vraag, ik zal het ook zo doen.
En indien de batterijen niet op min niveau staan, moeten die zelfs eerst nog naar 5% worden ontladen, vooraleer te laden naar 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
mmarchan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:49:
[...]

Elke maand automatisch, maar indien op dit moment geen zon, wordt er vanaf het net geladen en dat is jammer, vandaar dat de meesten dit proces zelf willen starten, om de batterijen tot 100% te laden met eigen productie en niet vanaf het net.
Bij mij deed hij dat rond 2 uur 's nachts, had het ook overdag kunnen doen.
En inderdaad werd het uit het net gehaald.
Maar veel was het niet omdat de batterij overdag al tot 99% was geladen.
Alleen het laatste kalibratie traject koste stroom uit het net.
Opvallend was dat hij na het opladen overdag en het kalibreren 's nachts verder niks deed, dus ook niet ging ontladen in de avond uren.
In die tijd stond er alleen een melding "kallibratie bezig" in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Silent Hunter schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Ik hoorde dat vandaag beta 5.7.0 gereleased wordt, dus misschien is dat het ook wel, heb in elk geval even om een toegang tot de nieuwe beta versie gevraagd :D
Klopt, die komt vandaag beschikbaar. Daarin wordt als het goed is ook de accunaam van de AIO2400 (AB2000->Custom 2.4 kWh achtig iets) en SF800 Pro (AB2000->AB2000X) gefixxed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Mbt de levertijden van de 2400 AC en de Pro 800 hebben wij van onze contactpersoon bij zendure doorgekregen dat inderdaad o.a. het logistieke gedeelte op dit moment een uitdaging is. En dat ze actief bezig zijn met het actualiseren van de algemene levertijden op de website.

En ze raden aan om als je een order geplaatst hebt en je vragen hebt over de (langere) levertijd rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice medewerker zodat die specifiek info kan geven over voortgang van jouw order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerkracht
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:27
mrme12345 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:09:
Mbt de levertijden van de 2400 AC en de Pro 800 hebben wij van onze contactpersoon bij zendure doorgekregen dat inderdaad o.a. het logistieke gedeelte op dit moment een uitdaging is. En dat ze actief bezig zijn met het actualiseren van de algemene levertijden op de website.

En ze raden aan om als je een order geplaatst hebt en je vragen hebt over de (langere) levertijd rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice medewerker zodat die specifiek info kan geven over voortgang van jouw order.
Zou mooi zijn als Zendure een centraal uitgifte/distributie punt in NL zou hebben.
Vind het helemaal niet erg als dit ergens in het midden van het land is, om een keer naartoe te rijden.

21x325WP, 10x410WP, SE10K, Blackbird 8K, vloerverwarming en fancoils, Vent-Axia WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Tijgerkracht schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Zou mooi zijn als Zendure een centraal uitgifte/distributie punt in NL zou hebben.
Vind het helemaal niet erg als dit ergens in het midden van het land is, om een keer naartoe te rijden.
Waarschijnlijk zit de logistieke uitdaging niet in de laatste 100-200 km, wel in de oversteek van china - rotterdam gezien de recente uitval/ problemen in de containervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
Tijgerkracht schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Het punt is distri. Ze hebben al een distri/warenhuis in duitsland. In theorie zouden 'wij' het kunnen qua opslag, maar wie regelt dan het verschepen/kosten - want wij zijn b.v. totaal niet opgesteld als 'postpunt'. Er zijn nogal wat verplichtingen als het gaat om opslag en transport op dit volume namelijk (mag niet zomaar met een DPD/PostNL boven x volume/gewicht). Dan kom je b.v. bij partijen als een Libra, maar die doen dan 100% geen afhalen als distri en al helemaal niet als consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ingmar_nl schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:29:
Vraag voor de andere zendure eigenaren: mijn 2 hypers (hyper2000 met meerdere batterijen) stampen nu met 2400W zo snel mogelijk de hele handel vol. Tussen half 9 en half 1 gaat het volle bak, temp in de schuur ruim 40 graden. Dan de rest van de dag tot een uur of 6 niets meer en gaat de rest wat er uit de zonnepanelen komt terug naar het net. Kan dat niet anders? In zonnige periode het laden wat rustiger laten doen?
Ik kan ontladen instellen, nu op 2x800W staan (cluster zit op een eigen lege groep). Maar het laden lijkt je niet te kunnen beperken in de app, klopt dat? Of zie ik het ergens over het hoofd.
Ik kan het laden wel beperken in de app. De route is:
- Energie plan
- Afspraak = Tijdsgebaseerde controle
- Instellingen
- Schema bewerken
- Elke dag
- Opladen via net
- Als laatste krijg ik dan een schuifbalk waarin ik het Wattage kan aanpassen. Dus ik ga ervan uit dat het ook werkt.

Overigens startte een van de twee hypers wel een uur te vroeg, geen idee waarom.
Ik laat het overigens lekker op 1200W staan om zo de goedkoopste uren vanuit het net te kunnen selecteren. Aangezien ik met dynamische prijzen werk, komen de goedkoopste uren overeen met de uren waarop de panelen ook volop werken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPFGo9XW_jpizOHUuCg0ffMCU7g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1IthqyFHDlhqB467bdTDmO6X.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door bert pit op 19-05-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 18:55

tismij

???

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/356246

Weet niet of hier eigenlijk thuishoort maar 865 voor een hyper 2000 1920kwh is mooie prijs.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
  • Laatst online: 01-06 03:06
Ingmar_nl schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:29:
Vraag voor de andere zendure eigenaren: mijn 2 hypers (hyper2000 met meerdere batterijen) stampen nu met 2400W zo snel mogelijk de hele handel vol. Tussen half 9 en half 1 gaat het volle bak, temp in de schuur ruim 40 graden. Dan de rest van de dag tot een uur of 6 niets meer en gaat de rest wat er uit de zonnepanelen komt terug naar het net. Kan dat niet anders? In zonnige periode het laden wat rustiger laten doen?
Ik kan ontladen instellen, nu op 2x800W staan (cluster zit op een eigen lege groep). Maar het laden lijkt je niet te kunnen beperken in de app, klopt dat? Of zie ik het ergens over het hoofd.
Ik heb ook 2 hypers in clustermode op 1 fase. Echter wordt de opwek van mijn direct aangesloten panelen niet naar het net gestuurd (bypass) als de accu's vol zijn. Heb jij dit wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
BerryGosie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 19:21:
[...]

Ik heb ook 2 hypers in clustermode op 1 fase. Echter wordt de opwek van mijn direct aangesloten panelen niet naar het net gestuurd (bypass) als de accu's vol zijn. Heb jij dit wel voor elkaar gekregen?
Met de laatste firmware zou dat nu automatisch moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Silent Hunter schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Met de laatste firmware zou dat nu automatisch moeten.
Dat werkt bij mij niet. Haal ik ze uit cluster mode, dan gaan ze wel naar bypass als ze 100% geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
BerryGosie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:47:
[...]

Dat werkt bij mij niet. Haal ik ze uit cluster mode, dan gaan ze wel naar bypass als ze 100% geladen zijn.
Interessant, dan bypassed hij niet per unit omdat hij in cluster hangt? :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
5.7.0 is beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kju6ucqwofES34Xzui_oGk4BsY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b7qwYVJIwleIARyxZbRWTTup.png?f=fotoalbum_large

Nogmaals iets met de Hyper 2000 bypass dus, hopelijk werkt het dan nu wel, of het wordt nu pas echt ondersteund door combinatie firmware en nieuwe app.

Edit: De ingebouwde accu van de SF800Pro toont nog steeds als AB2000 ipv AB2000X.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 20-05-2025 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Hunter
En voor de liefhebbers, de Smart 3CT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MbZjBqtl73cVUjUsdmH78kQr-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SLzmV1oUKkG4YzmKgI1VW2q9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDZ5DnJVKNpA9WpCJPSjBUN4vgM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S5RkUT7zbYQ920VWoScoyUK6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Mail gehad van Zendure over vertraging, nu verwacht op 20 juni, plus of min 3 dagen. Met een 5% korting op volgende aankoop ter compensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:03
Chupachups schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:01:
Mail gehad van Zendure over vertraging, nu verwacht op 20 juni, plus of min 3 dagen. Met een 5% korting op volgende aankoop ter compensatie
Idem, denk dat ze meelezen in dit topic ;)
Goed dat er nu wat duidelijkheid is over de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Alleen hadden ze beter 5% van het aankoop bedrag terug kunnen geven, met de codes die er nu zijn kon je ook al 5% korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
Welk model betreft dit?
Wat was aanvankelijke leverdatum?

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
Hieke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Welk model betreft dit?
Ik heb op 1 april een 800 pro besteld.
De oorspronkelijke levertijd zou 40 tot 50 dagen zijn.
Die 50 dagen zijn vandaag om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Alleen hadden ze beter 5% van het aankoop bedrag terug kunnen geven, met de codes die er nu zijn kon je ook al 5% korting krijgen.
Stapelen van codes ?
Gratis P1 was ook leuk geweest 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjacobsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:03
Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Ik heb op 1 april een 800 pro besteld.
De oorspronkelijke levertijd zou 40 tot 50 dagen zijn.
Die 50 dagen zijn vandaag om.
Idem, de SF800 pro + AB2000x op 1 april, met vandaag de mail dat levering rond 20 juni is ipv nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:48
frankjacobsen schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:30:
[...]

Idem, de SF800 pro + AB2000x op 1 april, met vandaag de mail dat levering rond 20 juni is ipv nu.
Ik ga intussen maar cursus verwachtingsmanagement volgen🫣

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 15:58
Afgelopen weekend weg geweest, dus wat verbruikers waaronder Quooker uitgeschakeld. Waar de verbruikte stroom eerst tussen 100 en 200 Wh lag was dat nu slechts 15 Wh :)

Weet iemand of er al een Duitse leverancier is die de 2400AC tegen het 0% tarief levert aan een DHL packstation?

14590 Wp PV | 6 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Peutpeut schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:43:
Afgelopen weekend weg geweest, dus wat verbruikers waaronder Quooker uitgeschakeld. Waar de verbruikte stroom eerst tussen 100 en 200 Wh lag was dat nu slechts 15 Wh :)

Weet iemand of er al een Duitse leverancier is die de 2400AC tegen het 0% tarief levert aan een DHL packstation?
Akkuman levert kennelijk probleemloos aan Nederland, maar ik weet niet of dit voor alle artikelen geldt.
Ik heb geen batterijen bestelt en dat schijnt logistiek toch wat problemen te geven.
Maar proberen kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Akkuman levert kennelijk probleemloos aan Nederland, maar ik weet niet of dit voor alle artikelen geldt.
Ik heb geen batterijen bestelt en dat schijnt logistiek toch wat problemen te geven.
Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Ik was in de veronderstelling dat er niemand in NL levert met 0% BTW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Peutpeut schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat er niemand in NL levert met 0% BTW?
Deze discussie is al vaker gevoerd afgelopen maanden. Zoek maar op btw in forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chupachups
Hieke schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Welk model betreft dit?
SF800pro
1 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Dat kost geld, dit significant minder geld... Zeker als je codes niet mag stapelen en veel mensen dus de code uberhaupt niet gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
mrme12345 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:55:
[...]

Deze discussie is al vaker gevoerd afgelopen maanden. Zoek maar op btw in forum.
Ik ken die discussie want volg het topic actief, dit is een vraag op een reactie die zojuist geplaatst is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Peutpeut schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:43:

Akkuman.de leverde mijn 2 X Hyper en 4 X accu via DPD gewoon thuis, in de originele verpakking met zwarte folie omwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-05 12:45
bert pit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Akkuman.de leverde mijn 2 X Hyper en 4 X accu via DPD gewoon thuis, in de originele verpakking met zwarte folie omwikkeld.
Slim, want daarmee camoufleert de leverancier dat er batterijen in dat doosje zitten. En hoeft de leverancier geen extra kosten te betalen voor een zending die eigenlijk onder ADR regels valt.
Vervoerder draagt het risico maar hé; klant blij, leverancier blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
Sonero schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Slim, want daarmee camoufleert de leverancier dat er batterijen in dat doosje zitten. En hoeft de leverancier geen extra kosten te betalen voor een zending die eigenlijk onder ADR regels valt.
Alleen zit in elke auto een accu en EV's zijn rijdende accu's waar je bovenop zit.
Maar dan kennelijk niet gevaarlijk.
Beetje hypocriet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Sonero schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:29:
[...]

Ik wist vooraf niet dat er speciale regels bestonden voor vervoer van accu's. Eigenlijk is het natuurlijk niet OK dat het zo is gegaan want die regels zijn er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BerryGosie
Taro schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:10:
5.7.0 is beschikbaar:
[Afbeelding]

Nogmaals iets met de Hyper 2000 bypass dus, hopelijk werkt het dan nu wel, of het wordt nu pas echt ondersteund door combinatie firmware en nieuwe app.

Edit: De ingebouwde accu van de SF800Pro toont nog steeds als AB2000 ipv AB2000X.
Bedankt, heb de app zojuist geupdate. Zal morgen eens kijken of het nu wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Polvo176 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:53:
[...]

Alleen zit in elke auto een accu en EV's zijn rijdende accu's waar je bovenop zit.
Maar dan kennelijk niet gevaarlijk.
Beetje hypocriet eigenlijk.
Die zitten goed verpakt in de auto, in tegenstelling tot de accu die aan mij geleverd werd. Daar is gewoon mee gesmeten aan de doos te zien. Dus daar zit wel degelijk een aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markduffy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:52
bert pit schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:58:
[...]

Die zitten goed verpakt in de auto, in tegenstelling tot de accu die aan mij geleverd werd. Daar is gewoon mee gesmeten aan de doos te zien. Dus daar zit wel degelijk een aandachtspunt.
Inderdaad, in een EV gebouwd is het geen vracht, heeft het beveilingen etc.

Onlangs nog groot ADR project bij ons op het werk gehad voor onze producten die we verschepen.
Voornamelijkst is dat men bewust is van de gevaren en als er iets gebeurd direct zichtbaar is wat de gevaren zijn en zou ook op de vrachtbon moeten staan. alles voor de veiligheid over openbare weg en tijdens laden lossen.

Als ze niet officiëel ADR worden verzonden (wat officieel verplicht is om aan te geven) Dan is verzending wel wat goedkoper maar gaat t transport vaak nog wat lomper.
(ook met ADR zijn niet alle partijen heel netjes met omgang 😅)

15x Jolywood 410wp 1x HM-1500 5x HM-800 1x HM-350 1x DTU-Pro, 2x Zendure SolarFlow 2400AC met ieder 3x AB3000X in bestelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

We kunnen er wel omheen draaien, maar ook de review exemplaren worden vanuit Duitsland en Frankrijk opgestuurd met een heel subtiel stukje bruin papier op de kartonnen verpakking geplakt waardoor je niet ziet dat het een accu betreft. Of er zit een omdoos omheen "ter bescherming", die verhult dat er een Lithium accu in zit.

Ik zei laatst tegen de bezorger van DHL: "Voorzichtig he, zit een accu in" toen hij hem op de bovenkant van de GFT container neerkwakte. Oh, zit er een accu in? Staat niet op de verpakking... En hij had natuurlijk gelijk. Scheelt in de verzendkosten en bezorgsnelheid, maar betekent wel extra mishandeling. Gelukkig zitten ze doorgaans goed verpakt en kunnen ze in tegenstelling tot een HomeWizard accu wel tegen wat schokken tijdens de rit zonder daarna error meldingen te geven ;)

Persoonlijk heb ik liever 2-3 dagen later bezorgen en een paar tientjes extra, dan het verkapt versturen met extra risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Ik heb alleen HomeWizard met speciaal vervoer gehad.
Zendure met DPD, DHL, GLS, FedEx al geleverd gehad.
En dat met een omdoos.
Uiteindelijk maakt het als eindgebruiker niet uit als het product maar heel over komt.
Het is volgens mij niet geheel aan de wettelijke regels.

Als je bijvoorbeeld een tank zoutzuur van 20 liter op zou sturen gelden er ook regels.
(PH regeling zwembad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterh78
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 11:57
Het is rond: 2400AC met 2x AB3000x besteld bij Akkuman.de met 10% kortingscode. Levering bij mij thuis en vooralsnog zonder BTW. Zal nog wel een naheffing komen van ze denk ik 😁 Levertijd 6-7 weken gaven ze aan. In de bevestigingsmail staat 1-3 juli. Hopelijk is tegen die tijd de P1-meter goed leverbaar en/of de HA integratie helemaal volledig.

[ Voor 6% gewijzigd door pieterh78 op 20-05-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
[...]

Doe je goed. Tegen welk BTW tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
pieterh78 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:07:
Het is rond: 2400AC met 2x AB3000x besteld bij Akkuman.de met 10% kortingscode. Levering bij mij thuis en vooralsnog zonder BTW. Zal nog wel een naheffing komen van ze denk ik 😁 Levertijd 6-7 weken gaven ze aan. In de bevestigingsmail staat 1-3 juli. Hopelijk is tegen die tijd de P1-meter goed leverbaar en/of de HA integratie helemaal volledig.
Damn, 1 april bestellen heeft dus weinig gedaan, er zit slechts 10 dagen verschil qua ontvangst datum met nu bestellen. Wel met een mega 5% korting op een volgende bestelling, dat dan weer wel.
Pagina: 1 ... 53 ... 60 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Uitgebreide vragen/input mbt elektrische installaties bij voorkeur in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home.

Voor de Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren.