• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:05
Hippe Lip schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:11:
Wat ik niet zo snel kan vinden is hoe de eigen logica (BMS) van Zendure omgaat met mijn Zappi.
In de zomertijd laad ik de auto op 100% zonnestroom. Als de Zendure dan ook op NOM draait gaan die twee elkaar ws wel dwars zitten.

Kan Zendure rekening houden met de Zappi?
Of zit dat pas in de komende V2 van de software?
Die 2 gaan gegarandeert ruzie maken met elkaar als je geen overkoepelende aansturing hebt.
Als je de Zappi met een Harvi hebt aangesloten kun je extra klemmen plaatsen over de groep waar je Zendure(s) op zit(ten) en instellen in MyEnergi (geen ervaring mee maar gelezen in dit topic paar pagina's terug).
https://gathering.tweaker...message/84888674#84888674

Zelf heb ik MyEnergi en Zendure (via Fireson integratie) binnen Home Assistant draaien en stuur daar beide aan met prio op mijn Eddi (de boiler variant, ik heb geen laadpaal).
O.a. @Taro heeft zijn code gedeelt hoe hij het aanstuurt in het HA topic:
https://gathering.tweaker...Bfilter_keywords%5D=zappi

[ Voor 3% gewijzigd door Acidrain op 24-03-2026 13:45 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:20
koboy schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Er komen al heel betrouwbare gegevens uit de app. Prima voor een RTE berekening als je accepteert dat die niet perfect is.
MID meter is leuk om mee te spelen, maar wordt pas echt nuttig als je ermee kunt "afrekenen" bij je energieleverancier of netbeheerder die een geijkte meter wil.

Op dit moment is een MID meter IN je EV laadpunt nog het meest nuttig. De standen hiervan kun je gebruiken om groene energie certificaten mee te laten maken en verkopen.
sterker nog, die wordt zelfs verplicht voor die groene energie certificaten, dus aan een externe kWh meter zoals die HW ookal is deze volledig MID gecertificeerd heb je niets, is helaas weer een doorgeschoten regel.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:15
AquilaXL schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Dit wordt vaker gevraagd en volgens mij was de conclusie dat deze mekaar behoorlijk dwars zitten. Je zult deze via HA of handmatig moeten sturen.
klopt. andere oplossing is om de zappi met een CT klem (direct op de zappi als je nog ruimte hebt, of anders via een harvi) waarmee je dan vervolgens de instellingen op de zappi kan maken dat deze de batterij niet leeg gaat trekken. zie "standalone battery (AC coupled)"op https://support.myenergi....ery-with-myenergi-devices, of alternatief is the "simplest setting"... maar dat heeft ook weer nadelen als je niet alleen op PV stroom wil laden.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:35
Grrrr... nu heb ik die batterijen, lijkt de Zendure P1-meter vertraging in de bezorging op te lopen. Staat al sinds donderdag op "prepared for onward transport". Kom op...!

Lichte verzuchting, dank voor uw aandacht.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik had toch nog even een ticket aangemaakt bij Zendure mbt de HomeWizzard P1 rating, om prio voor oplossing te boosten. Snelle response gehad, waarin onder andere dit staat: "Het geval is geprioriteerd en geëscaleerd, en ons technische team werkt dringend aan een oplossing".
Dus nog even afwachten.

• KiberHD
  • Registratie: Februari 2019
Jan-tweak schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:36:
[...]

sterker nog, die wordt zelfs verplicht voor die groene energie certificaten, dus aan een externe kWh meter zoals die HW ookal is deze volledig MID gecertificeerd heb je niets, is helaas weer een doorgeschoten regel.
Lijkt me vrij logisch toch? anders plaats je een MID meter na je hoofdschakelaar en hoppa heel je huisverbruik als ERE certicaat verkopen.

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:20
KiberHD schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Lijkt me vrij logisch toch? anders plaats je een MID meter na je hoofdschakelaar en hoppa heel je huisverbruik als ERE certicaat verkopen.
We gaan vrees ik te veel off-topic, we hadden het over een kWh meter voor de Zendure.

[ Voor 13% gewijzigd door Jan-tweak op 24-03-2026 13:56 ]

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Ten aanzien van het EV laden en de accu:
Je kunt heel moeilijk gaan doen, en alles aan elkaar (proberen) te knopen, maar met beperkte stappen kom je al een heel eind.

Ik heb geen eigen oprit en moet dus aan de gang met een kabelmat, ook heb ik een "dom" laadpunt, wat niet zo veel boeit vanwege de kabelmat.
Op mijn dak ligt 2700Wp, daar komt op een mooie dag ongeveer 15kWh vanaf met vermogens die de auto in kunnen. Ja ik kan het laden over meerdere dagen gaan spreiden, maar dat gaat wel ten koste van efficiëntie (gaat omhoog bij hogere vermogens), maar vooral gemak omdat ik dan 3 dagen aan de lader hang ipv 1 en in die 3 dagen ook de accu niet vol genoeg krijg.

Mijn oplossing blijft dus net al nu 1x per week laden op 11kW, en in die tijd (automatisch obv o.a. afgenomen vermogen) de accu in standby.
Ja het kan financieel voordeliger, maar kost een hoop gedoe. Je kunt ook theezakjes drogen en 10x gebruiken, doe ik ook niet.

N.B. het ziet er naar uit dat mijn stroomrekening over maart ongeveer gelijk wordt aan die van vorig jaar, terwijl er nu wel een auto geladen wordt (ongeveer 200 kWh).... Accu doet goed zijn werk!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:39
koboy schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Die C waarde gaat om de batterij..... Dan moet je ook met de ontlaadstroom aan de batterij-kant rekenen.....
Je hoeft dan ook niet moeilijk te doen met omrekenen, want de omreken factoren zijn gelijk en delen tegen elkaar weg. Je kunt dus gewoon 2,4kW delen door de accu capaciteit in kWh.

Kom je met 2,4kW en 1x 2,88kWh uit op wat minder dan 1, etc...
Je moet ook nog rekening houden met het rendement van de omvormer die volgens de specs 92 % is.
Voor een enkele batterij van 2,88 KWh wordt de C waarde dan (2400 * 0,92)/2880 = 0,77
De optimale C waarde van ongeveer 0,2 wordt dan met vier batterijen van 2,88 KWh bereikt.
(2400*0,92)/(4*2880) = 0,192

Off topic.
Kunnen we niet gewoon stoppen met post als, ik heb besteld, het is nog niet geleverd, zit nog te wachten enz.
Voegt voor niemand wat toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 24-03-2026 14:28 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
Mijn excuses, maakte ik me ook schuldig aan. Het is soms prettig om even te kunnen checken of anderen hetzelfde meemaken in de logistieke perikelen als jijzelf. Da’snin elk geval mijn beweegreden.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

Ben(V) schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:21:
[...]

Je moet ook nog rekening houden met het rendement van de omvormer die volgens de specs 92 % is.
Voor een enkele batterij van 2,88 KWh wordt de C waarde dan (2400 * 0,92)/2880 = 0,77
De optimale C waarde van ongeveer 0,2 wordt dan met vier batterijen van 2,88 KWh bereikt.
(2400*0,92)/(4*2880) = 0,192

Off topic.
Kunnen we niet gewoon stoppen met post als, ik heb besteld, het is nog niet geleverd, zit nog te wachten enz.
Voegt voor niemand wat toe.
[Copulare formicae] maar welk deel van die 8% verlies zit in de omvormer en BMS want die moet je dan ook niet meerekenen maar het deel verlies in de accu zelf juist wel [/copulare formicae]

Het gaat maar om een richtlijn, niet om een exacte wetenschap. Er staat geen agent met een lasergun in de bosjes die roept "u hebt de accu met 0,1A te veel geladen".....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• gigi64
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:31
kan men 2 omvormers met 3 batterijen van zendure 2400AC op één P1 meter plaatsen ? als ik die op 2 verschillende kringen plaatst ( 1fase)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:39
koboy schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:47:
[...]

[Copulare formicae] maar welk deel van die 8% verlies zit in de omvormer en BMS want die moet je dan ook niet meerekenen maar het deel verlies in de accu zelf juist wel [/copulare formicae]

Het gaat maar om een richtlijn, niet om een exacte wetenschap. Er staat geen agent met een lasergun in de bosjes die roept "u hebt de accu met 0,1A te veel geladen".....
Klopt het is geen exacte wetenschap.

Die 8% zit voornamelijk in de omvormer en die zorgt ervoor dat bij het laden niet die 2400W in de batterijen gestopt kan worden.
Uiteraard is dat bij het ontladen precies andersom, maar het laden is de belangrijkste factor want dat gaat over het algemeen veel vaker met de volle 2400 W (volle zon) dan het ontladen.

Naast de warmte ontwikkeling door hoge stromen is de zogenaamde "Lithum Plating" een belangrijke oorzaak van het afnemen van de batterij capaciteit en dat ontstaat alleen bij het (snel)laden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

Osxy

Holy crap on a cracker

Osxy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:35:
[...]

Staan van mij 4 pakketten bij GLS (verzonden op de 20e laatste update 21e 01:00 verliet het Lille). Ik hoop/verwacht het morgen.

Zending van 2400 pro plus 3 accu’s is 20e ontvangen bij GLS en komt morgen middag binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYo58iwTTb1q5xAScPDvcTHb8do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdAuNFOMbLVv8lQNTOVQEzbq.jpg?f=fotoalbum_large
Ze doen nog steeds hun truukje met stickers om ADR te vermijden. Maar heb dus wel mijn set van ~11kwh(2400 pro + 3 accu’s) plus 2 zonnepanelen voor 2200 binnengekregen, binnenkort boel installeren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisterenavond heb ik ook de 2400 Pro met 1 AB3000L binnen gekregen.
Vandaag de hele dag al bezig om de Homewizard P1 ermee aan de gang te krijgen, maar helaas...
Ze zitten beide op een IOT 2,4 gHz netwerk en de HW P1 wordt ook meteen gevonden om daarna op offline te gaan. In de HW app zelf zie ik dat deze niet offline is, dus Zendure probleem.
Heb al geprobeerd om met Homey een flow te maken, maar daar ben ik niet handig genoeg voor, of de 2400 Pro werkt gewoon nog niet met Homey.
Bij Zendure een ticket aangemaakt en binnen 5 minuten al een standaard reactie terug met allemaal 'oplossingen' die ik de hele dag al aan het proberen ben. Bij een reactie van mij meteen weer zowat dezelfde oplossingen terug, dus tot nog toe geen plezier van mijn dure aankoop....

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:03
Gramser schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:44:
Mijn excuses, maakte ik me ook schuldig aan. Het is soms prettig om even te kunnen checken of anderen hetzelfde meemaken in de logistieke perikelen als jijzelf. Da’snin elk geval mijn beweegreden.
Osxy schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]
Ze doen nog steeds hun truukje met stickers om ADR te vermijden. Maar heb dus wel mijn set van ~11kwh(2400 pro + 3 accu’s) plus 2 zonnepanelen voor 2200 binnengekregen, binnenkort boel installeren.
Leuk, veel plezier met installeren beide. Ik vind persoonlijk de updates en qua vervoer ook wel leuk om te volgen. Vind het ook niet mega veel. Zoveel mensen zoveel wensen :)

Anders moet een modje maar roepen of het wel of niet mag.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:40
gigi64 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:00:
kan men 2 omvormers met 3 batterijen van zendure 2400AC op één P1 meter plaatsen ? als ik die op 2 verschillende kringen plaatst ( 1fase)
Ja dat kan. Zie ook eerdere posts over hoe de P1 meters werken. Ze zijn niet rechtstreeks verbonden met de omvormer(s). Dat gaat via de app/cloud.

• DJ 83
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 21:43
Ik wil mijn AC2400+ op Standby zetten op het moment dat de auto opgeladen wordt om te voorkomen dat de batterij meteen wordt leeg getrokken. Heb dit niet in de app af handleiding kunnen vinden, iemand hier ervaring mee of suggesties?

• TonvanS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:37
DJ 83 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:45:
Ik wil mijn AC2400+ op Standby zetten op het moment dat de auto opgeladen wordt om te voorkomen dat de batterij meteen wordt leeg getrokken. Heb dit niet in de app af handleiding kunnen vinden, iemand hier ervaring mee of suggesties?
Je kunt tijdelijk het schuifje bij "toevoegen aan HEMS" omzetten, dan gaat hij naar Standby

Ioniq 5 Lounge AWD 2021

• DJ 83
  • Laatst online: 21:43
TonvanS schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:50:
[...]

Je kunt tijdelijk het schuifje bij "toevoegen aan HEMS" omzetten, dan gaat hij naar Standby
Eenvoudig en doeltreffend, bedankt!

• Kelly Tong
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:05
SenkZ schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:58:
[...]

Oude en nieuwe (dus allen tot nu toe), omdat het nu best onoverzichtelijk is welk product wanneer op de markt is gebracht. Dit om te kunnen begrijpen of ik een superseded product aanschaf of niet.

Mijn verwarring o.a.:
- Hyper lijkt vorige generatie? (2xxx batterijen)
- SF 2400 AC (en +/pro) varianten lijken het te superseden. (3xxx batterijen)
- SF 800 Lijkt nieuw? Maar waarom gebruikt deze 2xxx batterijen??

Dit is dus verwarrend en wellicht moet ik de 2/3 range batterijen niet zien als nieuw/oud maar als een bepaalde vermogens klassen. (net zoals bij qualcomm de 4xx, 6xx, 8xx niet voor leeftijd maar power klasse staat).

Mijn hoop is dat een overzicht van productnamen, series en release data helpt de typenummeringen te ontcijferen en te begrijpen om een goed geïnformeerde koop te maken.

Bij gebrek aan reactie heb ik ChatpGPT een onderzoekje laten doen, dat geeft wel wat info maar is nog niet helemaal compleet.

Niet per se dat iemand dit maakt, ik hoop dat iemand mij kan wijzen op een website/blog die dit reeds uiteen zet. Bedankt!
Als het goed is, staat dat in de eerste post. Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:07
rokil schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:25:
Gisterenavond heb ik ook de 2400 Pro met 1 AB3000L binnen gekregen.
Vandaag de hele dag al bezig om de Homewizard P1 ermee aan de gang te krijgen, maar helaas...
Ze zitten beide op een IOT 2,4 gHz netwerk en de HW P1 wordt ook meteen gevonden om daarna op offline te gaan. In de HW app zelf zie ik dat deze niet offline is, dus Zendure probleem.
Heb al geprobeerd om met Homey een flow te maken, maar daar ben ik niet handig genoeg voor, of de 2400 Pro werkt gewoon nog niet met Homey.
Bij Zendure een ticket aangemaakt en binnen 5 minuten al een standaard reactie terug met allemaal 'oplossingen' die ik de hele dag al aan het proberen ben. Bij een reactie van mij meteen weer zowat dezelfde oplossingen terug, dus tot nog toe geen plezier van mijn dure aankoop....
Zoek HW P1 en je ziet dat er meer mensen niet dan wel met deze kunnen werken. Homey is nog niet ingericht op de 2400 Pro dus voor nu gaat het op deze manier niet werken.

• SenkZ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:49
Kelly Tong schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:05:
[...]
Als het goed is, staat dat in de eerste post. Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Heb de post doorgenomen en het is een stuk duidelijker! Ben nu bezig om locatie in huis te bepalen. In een ander topic om niet off-topic hier te gaan: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2330414

Bedankt!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:26
@bilgy_no1 @Devke
Zonder iets veranderd te hebben heb ik het idee dat de BMS van beide batterijen steeds beter beginnen te werken. Vandaag sprongen ze beide pas van 92 en 94% naar 99%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJOfbnotu--g-vHLn5pur7hLXDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNHVUDp6K9RlvEx1a5CfPbv5.jpg?f=fotoalbum_large
Pakhaas schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:43:
@bilgy_no1 @Devke
Zonder iets veranderd te hebben heb ik het idee dat de BMS van beide batterijen steeds beter beginnen te werken. Vandaag sprongen ze beide pas van 92 en 94% naar 99%.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TA0s2XLwumuxPTLAiZTwFSeE3qE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nUktyZJ3CXiGjb2wDv790ENk.png?f=fotoalbum_large
Hier een week 5%-100% geladen, wat ook ten goede kwam van de soc sprongen.

5200wp SolarEdge - 11,52KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

Pakhaas schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:43:
@bilgy_no1 @Devke

[Afbeelding]
@bilgy_no1 en @Pakhaas

Ik heb een testje gedaan om te kijken of ik die sprongen omhoog en drops ook kan verminderen. Oftewel: minder stijl in de SoC-veranderingen.

Kleine uitleg:
Ik heb per batterij gekeken vanaf welk SoC-percentage de batterij in één keer naar 100% springt. Uitgangspositie zie je in de eerste kolom. Daarna heb ik een swap gedaan tussen de batterij onder de omvormer van set 1 en set 2 om te zien of het “probleem” mee zou verhuizen. Tot slot een tweede test om te zien of het BMS wat leert en de sprongen minder worden.
SetBatterijPositieVoor swap SoC → 100%Na Swap 1e testNa Swap 2e test
Set 1B11 (boven)939192
Set 1B22 (midden)989698
Set 1B33 (onder)989598
Set 2B11 (boven)898893
Set 2B22 (midden)959698
Set 2B33 (onder)968898
Observaties:
  • Na de swap zie je dat de sprongen deels mee verhuizen. Set 1 had altijd al iets minder sprongen naar 100% SoC dan set 2.
  • Opvallend is B3 onder Set 2, die een forse jump maakte.
  • De tweede test laat een aanzienlijke verbetering zien: in beide sets schieten alle batterijen pas later door naar 100% SoC.
  • Het lijkt erop dat het BMS ook beter werkt.
Edit: ondergrens SoC 10% gehouden steeds.
Volgende stap: ontladen testen. To be continued…

[ Voor 40% gewijzigd door Devke op 24-03-2026 18:45 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• Zonsmurf
  • Laatst online: 19:11
Heb een probleem met de "Smart Meter d0" in combinatie met de 2400AC+. Het is de Smart Meter met een magnetisch oog voor op de voorkant van de slimme meter en niet een internetkabel aansluiting voor de slimme meter..

App geeft de Smart Meter P0 wel aan en dat firmware update moet gebeuren naar Smart Meter D0 V1.1.0 vanaf V1.01. Anders kan ik geen energiesysteem creeren in de app. Maar de Smart Meter maakt geen contact met de wifi tijdens de update. Ik krijg hem gewoon niet geupdate.

Weet iemand hoe dit te verhelpen?

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
AquilaXL schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:29:
[...]

Zoek HW P1 en je ziet dat er meer mensen niet dan wel met deze kunnen werken. Homey is nog niet ingericht op de 2400 Pro dus voor nu gaat het op deze manier niet werken.
Daar ben ik achter ja. Toch staat toch echt op de website van Zendure dat de HW P1 compatibel is en daarom heb ik deze ook aangeschaft. Het kan toch niet zo zijn dat je iets koopt op basis van de gegevens van de fabrikant en dat het dan toch niet werkt zodat je pech hebt!?
Als je dit nou hebt bij een doosje AA batterijtjes van €5,- dan kun je nog denken dat je pech hebt, maar dit bedrag is toch iets hoger.
Dan krijg ik 2x een chatbot antwoord waar ik niks aan heb en dan : zoek het maar uit?
Geen goed gevoel bij Zendure...

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:34
Hebben veel mensen de batterij hier op een aparte groep maar dan wel op een normaal stopcontact? Lees hier dus dat dat toch risicovol kan zijn vanwege warmteontwikkeling? Dat je dus beter het stopcontact van de kabel af kan halen en dan direct koppelen aan je groep.

Vraag me dan namelijk af wat het voordeel blijft tov een niet plug-in thuisaccu, aangezien je dat er dan zelf van ‘knutselt’.
Leuk stukje leesvoer. Benieuwd wat er gaat komen aan producten.

https://solarmagazine.nl/...een-merk-aan-het-opbouwen

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

• bilgy_no1
Kartmans1 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:29:
Hebben veel mensen de batterij hier op een aparte groep maar dan wel op een normaal stopcontact? Lees hier dus dat dat toch risicovol kan zijn vanwege warmteontwikkeling? Dat je dus beter het stopcontact van de kabel af kan halen en dan direct koppelen aan je groep.

Vraag me dan namelijk af wat het voordeel blijft tov een niet plug-in thuisaccu, aangezien je dat er dan zelf van ‘knutselt’.
Er is heel veel over geschreven...

Ik heb een aparte groep met een stopcontact. Het is vooral belangrijk dat het een stopcontact is dat geschikt is voor 16A continu.

Verder is het belangrijk dat alle aansluitingen, bedrading en de installatieautomaten en aardlekautomaten goed zijn.

Maar goed, lees het topic er maar op na... Er zijn ook zeker andere meningen...

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 24-03-2026 19:41 ]

• jakamp
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20:33
Kartmans1 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:29:

Even zoeken in het forum. Is al heel veel over geschreven.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:10
koboy schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Er komen al heel betrouwbare gegevens uit de app. Prima voor een RTE berekening als je accepteert dat die niet perfect is.
MID meter is leuk om mee te spelen, maar wordt pas echt nuttig als je ermee kunt "afrekenen" bij je energieleverancier of netbeheerder die een geijkte meter wil.

Op dit moment is een MID meter IN je EV laadpunt nog het meest nuttig. De standen hiervan kun je gebruiken om groene energie certificaten mee te laten maken en verkopen.
Helaas heb ik een Zappi v2.1 (top ding overigens!) waar geen MID meter in zit, er zelf in meubelen zal ook niet de bedoeling zijn :X

• bilgy_no1
geert1992 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:46:
[...]

[Afbeelding]
Hier een week 5%-100% geladen, wat ook ten goede kwam van de soc sprongen.
Mijn vraag is dan of het niet gewoon beter is om de limiet steeds op 5% te laten staan of om bijvoorbeeld 1x per week naar 5% te gaan...

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:10
Volgens de AI van Zendure wordt niet expliciet vermeld dat de “ Shelly Pro 3EM-3CT63” ondersteund wordt.
Is dit wel het geval of ga ik tegen problemen aanlopen?
Nevermind:
Zoekfunctie :X

[ Voor 8% gewijzigd door elektriekert op 24-03-2026 20:51 ]

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:13
Ik heb de batterij op home assistant hangen. Momenteel puur voor logs.
Aangesloten via de integratie van gielz.

Ik zie zo bv ook de relais schakelingen.
Vandaag viel me op dit er 40 zijn door de dag heen.
Waarvan grootste deel tijdens de ochtend (momenteel dat de zonnepanelen beginnen wakker worden), en avond (wanneer we beginnen koken en er nog klein beetje zon is).

Als ik kijk zie ik bv tussen 8:15 en 9:15 enkel laden, maar er zijn wel 15 relais schakelingen.
in de ochtend zie ik veel wijzigingen tussen laden en inactief (denk standby wegens leeg)
en in de avond tussen laden en ontladen (tijdens koken meer wisselend verbruik)

Dus het lijkt me normaal dat er daar switches zijn tussen laden en ontladen. Maar vraag me ook af of dit een probleem vormt.

[ Voor 43% gewijzigd door Idr548 op 24-03-2026 21:13 ]

gigi64 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:00:
Kringen = groepen? Ja.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Op Amazon dit rek gekocht:
https://amzn.eu/d/07RdzyKy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OM1XfensbcrfHGboBY0HJUOO8vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dmTZ1aFZ1J1CC3OHjLeL14R.jpg?f=fotoalbum_large
Aangezien het rek 160kg per plan aan kan, zou een 24kg wegende solarflow 800 plus makkelijk moeten kunnen toch? Nou, ik ga het niet gokken, want het buigt aardig door.
Niettemin, een nuttig rek. Het valt precies over 2 units heen. De accus gaan nu dus op de grond staan, dan 5cm boven de accus twee ventilators, en weer 10 cm daarboven plek om nog wat dingetjes te zetten.
De ventilatoren (usb-lader powered) denk ik in home assistant via slimme schakelaar aan te sturen op basis van accu temperatuur.
Wat is uw oordeel? :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihf8j_l4q0Tho37M1tE5ANkmROg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDEYvtiQZ0xld4bNdwv7rQX6.jpg?f=fotoalbum_large (WiP)

[ Voor 22% gewijzigd door marteltor op 24-03-2026 21:58 ]

Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.