• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:47
Tom35 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:41:
[...]

Was maar voorstel van die shelly, wat nadeel betreft is dat je de controle afgeeft aan je netbeheerder, die kan via de slimme meter en die p1 jouw batterij sturen als hij wilt..via de shelly gaat dit niet..

Tom
Dit klinkt als een complottheorie. Het is een P1-meter. Je netbeheerder kan helemaal niet via je meter sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pr088 op 23-03-2026 13:17 ]

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:05

..Christiaan..

..zwll..

Gramser schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:43:
[...]

In elk geval géén P1-meter, die heb ik gewoon via zendure.nl besteld… is er ook nog niet ;)
Waarom de Zendure P1 en geen HomeWizard? Ik haal mijn batterij in Duitsland en daar zit ook geen P1 bij. Ik heb een HomeWizard P1. Is het toch beter om een Zendure P1 te kopen?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:21
Ik lees hier een stuk meer gedoe met HW icm Zendure, dan met Zendure P1 icm Zendure ;).

HW had ik zelfs al. Ik ga het Zendure-pad op.

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:39
Wil goedkoop instappen met een thuisbatterij. Heb geen airco's, warmtepomp of elektrische auto. Al een tijdje de SolarFlow 800pro in gedachten maar niet meer te leveren bij Zendure zelf. De plus versie wel en is met 5% kortings op hun eigen site € 464,55. Wil met Zendure instappen zodat ik HomeAssistant kan gebruiken en eventueel later nog een extra accu kan toevoegen. Denk niet dat er een betere deal te vinden is.

• Pr088
DJ-Promo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:40:
Wil goedkoop instappen met een thuisbatterij. Heb geen airco's, warmtepomp of elektrische auto. Al een tijdje de SolarFlow 800pro in gedachten maar niet meer te leveren bij Zendure zelf. De plus versie wel en is met 5% kortings op hun eigen site € 464,55. Wil met Zendure instappen zodat ik HomeAssistant kan gebruiken en eventueel later nog een extra accu kan toevoegen. Denk niet dat er een betere deal te vinden is.
Fijne conclusie. Wat is je vraag?

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• DJ-Promo
Pr088 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:48:
[...]

Fijne conclusie. Wat is je vraag?
Dat is al een antwoord. Was meer om te checken of ik de juiste deal heb.

• Pr088
DJ-Promo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:55:
[...]

Voor 500 piek krijg je ergens anders -is mijn inschatting- niet een betere/grotere stekkerbatterij met HA functie. Of het de beste keus is kan ik niet overzien, maar het is geen slechte keuze.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:19
Gramser schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:44:
Het wordt nu spannend. Er staat bezorgd maar er is niemand thuis…

[Afbeelding]

Ga ik me al zorgen maken of is dit onderdeel van de Amazon.de - totaalbeleving?
Waar staat het op de stoep?
Ik vraag dit voor een vriend :9

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:19
[...]

Was maar voorstel van die shelly, wat nadeel betreft is dat je de controle afgeeft aan je netbeheerder, die kan via de slimme meter en die p1 jouw batterij sturen als hij wilt..via de shelly gaat dit niet..

Tom
Haha goeie grap!

Niet Tom

• Pr088
elektriekert schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:15:
[...]

Heeft je vriend ook een heftruck O-) ?

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:57
Gramser schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:43:
[...]

In elk geval géén P1-meter, die heb ik gewoon via zendure.nl besteld… is er ook nog niet ;)
Nee die lijken enigszins lastig te leveren vanaf Zendure in ieder geval in mijn geval. Had 12 maart een p1 meter besteld, zou 1-2 werkdagen levertijd zijn. Vorige week nog geen update, daarna bij support gevraagd. Ze melden toen logistieke problemen en weer zou het binnen 1-2 werkdagen verzonden worden, ook nu nog geen verzendbevestiging gehad.

Zendure 11 kWh | HW 2,7 kWh | EV 79 kWh | PV 6535 Wp

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:23
Wat is het telefoonnummer van Zendure NL Klantenservice?
Het telefoonnummer op de website is niet in gebruik:

+31 800 020 0488

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• Gramser
elektriekert schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:15:
[...]

_O- _O- _O-

Gelukkig is mijn vrouw inmiddels thuis en die heeft het pakket met pijn en moeite de garage in gekregen.

Naar de kelder mag ik zelf doen...

• Gramser
photovoltaic schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:26:
[...]

Nee die lijken enigszins lastig te leveren vanaf Zendure in ieder geval in mijn geval. Had 12 maart een p1 meter besteld, zou 1-2 werkdagen levertijd zijn. Vorige week nog geen update, daarna bij support gevraagd. Ze melden toen logistieke problemen en weer zou het binnen 1-2 werkdagen verzonden worden, ook nu nog geen verzendbevestiging gehad.
Ik heb inmiddels wel een tracklink van DHL Duitsland gekregen. Maar ik had vandaag wel een update verwacht daarvan. Nope....

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
[...]

Tom
dat zou dan valsheid in geschrifte worden; tenslotte worden deze data (je verbruik (positief cq negatief) gewoon gebruikt om je afrekening uit te voeren.
En laat dat nu juist in Nederland strafbaar zijn als je daarmee valsificaties zou gaan plegen.
Nee dus, een netbeheerder cq een energieboer kan helemaal jou thuis-batterij hiermee aansturen of wat dan ook.
dus daar zit geen verschil tussen een shelly of een P1 dongle, beide leveren in feite dezelfde soort data aan.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
Vorige week op twee verschillende dagen accu's binnengekregen, maar nu net eindelijk ook de 2400 Pro! Ben ik de eerste hier, buiten de testers?

Ik heb meteen een vraag: hoe 'decommission' ik m'n SF800Pro om door te geven aan iemand anders? Moet ik 'm gewoon uit de Zendure app donderen en klaar? Of moet er nog een factory reset gedaan worden?

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
DJ-Promo schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:40:
Hangt een beetje er van af wat je er mee wilt doen, wil je bv meer dan 800W vermogen gaan leveren, dan is dat met een dergelijk model dus niet mogelijk. Zendure is aan de andere kant zeker een prima keuze.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:44:
[...]

Je kunt een laadschema instellen, bijv. tussen 7 uur en 11 uur, maar niet alleen met zonnestroom, wel met een vast laadvermogen.
Ah, da's jammer, zoiets zocht ik ook. Ik heb hem nu op Zenki gezet in de hoop dat die vanuit weersvoorspelling en energieprijzen zo snugger is om in de ochtend eerst terug te leveren en pas tegen de lunch ook de batterij te gaan vullen. Het zal vast om kruimels gaan in een heel jaar, maargoed.

• DJ-Promo
Jan-tweak schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:02:
[...]

Hangt een beetje er van af wat je er mee wilt doen, wil je bv meer dan 800W vermogen gaan leveren, dan is dat met een dergelijk model dus niet mogelijk. Zendure is aan de andere kant zeker een prima keuze.
Heb hier inderdaad naar gekeken en zie te weinig hoge pieken om voor een model te kiezen met een hogere output. Vooral qua kosten.

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:48
Jan-tweak schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:53:
op pepper is er weer een aanbieding van Zendure te vinden (via ali express).
lijkt van Zendure Store te gaan, maar of daar ook Zendure zelf achter staat is onbekend.
het gaat hier om de ZENDURE Solar Flow 800 Plus die uit Frankrijk zou geleverd worden.
met een zeer scherpe prijs van 429 euro.
Ik heb op 19 maart een bestelling geplaatst, maar de status is nog steeds 'wacht op verzending'. Komt uit Frankrijk. Ik hoop wel dat er vandaag of morgen iets gaat gebeuren. Ik kwam uiteindelijk op 379 euro uit, met nog 30 euro cashbackXL. Maar ja, als er niks verstuurd wordt heb ik er niet veel aan ;)
TCMR schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:59:
Ik heb meteen een vraag: hoe 'decommission' ik m'n SF800Pro om door te geven aan iemand anders? Moet ik 'm gewoon uit de Zendure app donderen en klaar? Of moet er nog een factory reset gedaan worden?
Bij het verwijderen uit de app kan je een vinkje zetten dat historische gebruiksdata verwijderd moet worden. Daarna is ie klaar voor verkoop.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Jheroun schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:31:
[...]

Ah, da's jammer, zoiets zocht ik ook. Ik heb hem nu op Zenki gezet in de hoop dat die vanuit weersvoorspelling en energieprijzen zo snugger is om in de ochtend eerst terug te leveren en pas tegen de lunch ook de batterij te gaan vullen. Het zal vast om kruimels gaan in een heel jaar, maargoed.
Met Home Assistant is dit prima te regelen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Zegel17
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 16:51
ruudonline schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:48:
[...]

Ik heb op 19 maart een bestelling geplaatst, maar de status is nog steeds 'wacht op verzending'. Komt uit Frankrijk. Ik hoop wel dat er vandaag of morgen iets gaat gebeuren. Ik kwam uiteindelijk op 379 euro uit, met nog 30 euro cashbackXL. Maar ja, als er niks verstuurd wordt heb ik er niet veel aan ;)
Ik heb het zelfde …ook 19de besteld en wacht nog op verzending 🍀

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[...]

Ik had 8% korting met kortingscode WELKOM8 bij zendure.nl en mogelijk nog 8% cashbackxl.

ZuinigeRijder in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:19
[...]

Nog 40 euro extra korting als je via CashbackXL doorklikt naar de website van Zendure.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Pagina: 1 ... 200 201 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.