• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:27
Pakhaas schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:53:
[...]

Ik had hem vanochtend van 7:30 tot 10:30 even op Alleen slim ontladen en toen zat ik al op 39. Ik heb ook geen idee wat normaal is, maar ik heb op een dag alleen slim laden ook wel eens net boven de 100 gezien.
Idd, dergelijke waarden zie ik ook.
Ik vraag me af of dit effectief relais schakelingen zijn of interne statusen.
Ik kan mis zijn maar ik hoor die relais niet zo heel vaak switchen?

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:25
Stoja schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:47:
@Jan-tweak Ik heb geen HW maar een Cemm energiemonitor en daar kan in opbrengst en verbruik ( ook van de WP) zien ook per jaar. Ik begrijp dat er in de winter geen PV opbrengst is maar het gaat om maart-juni en sept-nov waar de WP de ruimte op temperatuur houdt en er wel PV opbrengst is. Ik volg het nu deze maand met nog koude nachten en dan zie ik een totaal verbruik van 10-15 kWh per avond/ nacht. Per jaar : De PV panelen leveren 9000 kWh, de WP 3300 kWh en het saldo van de slimme meter is +2200 KWh.
Piek vermogen is ongeveer 7000 watt PV en 45 kWh opbrengst ( gunstige dag)
Mijn gedachte is met 2400 kan ontladen in de avonduren en alleen PV kan laden ( ook in de winter) is dan een accu van +/- 15 kWh genoeg. Ik heb ook gekeken naar SAJ thuis accu systemen mar die kosten voor 15 kWh al gauw 8-9000 euro. Vandaar de plug in accu gedachte.
Ik zit ongeveer in het zelfde schuitje Panelen leveren 7000 kWh op en de WP kost 3000 kWh per jaar.
Ik heb nu 9 ab2000 batterijen die goed zijn voor 15 kWh bruikbare opslag.
Voor de warmtepomp die het nu rustig aan doet meer dan genoeg om NOM te draaien en meestal nog wel wat meer.
Bij een regen dag krijg ik ze niet vol, maar meestal zijn er wel goedkope uren om uit het net te laden.
Zenki zou dit moeten automatiseren, maar werkt voor mij niet.
Dus is het nog veel handwerk, ik ben wel nieuwsgierig naar versie 2.0 of dat beter gaat.

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:48
Idr548 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Idd, dergelijke waarden zie ik ook.
Ik vraag me af of dit effectief relais schakelingen zijn of interne statusen.
Ik kan mis zijn maar ik hoor die relais niet zo heel vaak switchen?
Je moet echt bij de batterij gaan zitten om dit te horen. Ik zou mij eerlijk gezegd er niet zo druk om maken tenzij je echt structureel extreem hoge aantallen ziet. Zie wel eens gevallen waar er over de 300 schakelingen per dag zijn en dan is het vaak een probleem in de manier van aansturen.

Dit bijvoorbeeld;
Afbeeldingslocatie: https://private-user-images.githubusercontent.com/244181255/566500937-105a511b-d38b-4c60-bb69-b1137c5fa860.png?jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJpc3MiOiJnaXRodWIuY29tIiwiYXVkIjoicmF3LmdpdGh1YnVzZXJjb250ZW50LmNvbSIsImtleSI6ImtleTUiLCJleHAiOjE3NzQ0NDA2NzMsIm5iZiI6MTc3NDQ0MDM3MywicGF0aCI6Ii8yNDQxODEyNTUvNTY2NTAwOTM3LTEwNWE1MTFiLWQzOGItNGM2MC1iYjY5LWIxMTM3YzVmYTg2MC5wbmc_WC1BbXotQWxnb3JpdGhtPUFXUzQtSE1BQy1TSEEyNTYmWC1BbXotQ3JlZGVudGlhbD1BS0lBVkNPRFlMU0E1M1BRSzRaQSUyRjIwMjYwMzI1JTJGdXMtZWFzdC0xJTJGczMlMkZhd3M0X3JlcXVlc3QmWC1BbXotRGF0ZT0yMDI2MDMyNVQxMjA2MTNaJlgtQW16LUV4cGlyZXM9MzAwJlgtQW16LVNpZ25hdHVyZT0xOTdiYzQ2MjRmMjhhNTg2ODVlM2M2YWFmM2U2NmQ5NTU2ZjBmNDcyZDUzZTg2MGFmMGM2OWRhYjAxZDUwMjNkJlgtQW16LVNpZ25lZEhlYWRlcnM9aG9zdCJ9.w1JiPg-6uxRL9nvREhl9Jmy17cGkEI_v97lQu9hnOew

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• DePeut
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hippe Lip schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 23:56:
@DePeut
Twee panelen op een omvormer zetten klinkt een beetje vreemd. Tenzij je die oo een micro-omvormer direct achter de panelen zet?
Ik doelde inderdaad op een micro omvormer die dan weer rechtstreeks op de noodstroom van de AC2400 aangesloten kan worden. Zekerheidshalve die aanpassing nog gemaakt aan mijn bericht.
Taro schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 00:00:
[...]

Is een 2400 Pro met bijv. 1-2x SF800 Plus een optie? Voorheen adviseerde ik regelmatig een SF800 micro-omvormer, maar de SF800 Plus incl. 2 kWh accu is een veel betere keuze.
Tja, zou een (goedkopere) EZ1-M 800W van APSystems dan niet logischer zijn? 8 panelen rechtstreeks aansluiten op de batterij gaat wel bij de Venus D serie, maar die mist o.a. ingebouwde brandvertrager en ik word nog niet happy van de verhalen die ik in dat topic lees over laden/ontladen (lijkt niet vooruit te kijken naar verwachtte zonne opbrengst en dus laad zich gedurende de nacht vol met relatief dure stroom)

Inmiddels nog wat scenario's gesimuleerd.
1. Geen batterij kan natuurlijk, scheelt 1500~2000 aan investeringen. Langere termijn verwacht ik een thuisaccu wel terug te verdienen, ben ik wat meer voorbereid op afschaffen saldering en heb ik de optie tot noodstroom.
2. Marstek Venus D icm 5kWh en met 8 panelen. Met deze setup hoef ik geen losse omvormer aan te schaffen (er staan nu Goodwe 3600DNS-30 met 2 MPPT in de aanbieding voor 360 euro). Ik verwacht zo'n 200~240 jaarlijks te besparen door eigen gebruiken te verhogen. Zonnepanelen toevoegen kan eigenlijk alleen door nog zo'n set te installeren of een losse omvormer.
3. 2400 Pro icm 5kWh en 12 panelen. 4 panelen rechtstreeks op de batterij en 8 panelen via een losse omvormer. De Initiele investering ligt wel hoger, maar ik verwacht nog eens 140~180 extra te beparen per jaar. Dat verdiend zich ook nog op een redelijke termijn terug en ik ben meer voorbereid op extra verbruik ( airco's & toekomstige EV).

Optie 3 begint al snel de voorkeur te krijgen :9

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
marteltor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:25:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp en heb even twee screen recordings gemaakt.

Dit deed ik eerst:
YouTube: 25 maart 2026

en nav jouw bericht het volgende geprobeerd:
YouTube: 25 maart 2026

Bedoelde je dit?
Jou eerste filmpje bevestigde mijn vraag. Als je via de instellingen van HEMS de P1 toevoegd zie je de P1 ook terug in de apparaten tab.
Zenki heb ik nog niets mee gedaan, ik ben gelijk naar de Expert-modus\Slimme meter modus gegaan.
marteltor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:47:
[...]

Ook al geprobeerd, zonder resultaat.

Het valt me wel op dat de netwerkgebevens nogal verschillen tussen de batterij en de homewizzard. Het mac adres bijvoorbeeld (hoewel dat ook op die manier in de homewizzard app staat) en de netwerknaam ontbreekt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb ook al heel ander wifi netwerk geprobeerd (via Asus router ipv router van ISP).

Heb toch het idee dat we allemaal net een ander netwerk hebben en dat het daaraan ligt.

Voor degenen die wel hun homewizzard P1 werkend hebben, wat zien jullie bij zendure app bij apparaatinformatie?
Die mac adressen moet je niet naar kijken, dat zegt niets over in welk netwerk je apparaten hangen. Aan je ip adressen te zien durf ik wel te stellen dat ze beide in het zelfde netwerk zitten dus dat zit wel goed.

Even voor de zekerheid, als je in de homewizard app rechtsboven naar het tandwieltje gaat en dan apparaten en dan de p1 meter aanklikt en helemaal naar beneden scrollt. Heb je daar de switch voor Lokale API aan staan? Dat moet wel namelijk. (Of heb je die sowieso aan staan anders zie je hem niet in Zendure.. Hmm geen idee eigenlijk.. :X )
Als je dan toch bij de P1 meter zit, ik heb een HWE-P1-G1 en heb hem draaien op software 6.0304 hey er is een update beschikbaar.. 6.0305 >:)

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Acidrain
  • Nu online
Polvo176 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:42:
Ik snap niet waarom iedereen zo getriggerd is op die HW P1 meter terwijl er een goedwerkende Zendure P1 is.
Vorig jaar was dat anders, toen moesten we ons behelpen met een Shelly CT of een bijna niet te krijgen Everhome ecotracker
Bij mij gaat de HW P1 sowieso niet werken omdat ik Hypers heb.
Simpel, die HW P1 hangt al een eeuwigheid te draaien hier en wordt ook gebruikt door andere apparaten voor aansturing en dat scheelt mij dus de aanschaf van een HW Splitter en een Zendure P1

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Acidrain schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:38:
[...]

Jou eerste filmpje bevestigde mijn vraag. Als je via de instellingen van HEMS de P1 toevoegd zie je de P1 ook terug in de apparaten tab.
Zenki heb ik nog niets mee gedaan, ik ben gelijk naar de Expert-modus\Slimme meter modus gegaan.

[...]

Die mac adressen moet je niet naar kijken, dat zegt niets over in welk netwerk je apparaten hangen. Aan je ip adressen te zien durf ik wel te stellen dat ze beide in het zelfde netwerk zitten dus dat zit wel goed.

Even voor de zekerheid, als je in de homewizard app rechtsboven naar het tandwieltje gaat en dan apparaten en dan de p1 meter aanklikt en helemaal naar beneden scrollt. Heb je daar de switch voor Lokale API aan staan? Dat moet wel namelijk. (Of heb je die sowieso aan staan anders zie je hem niet in Zendure.. Hmm geen idee eigenlijk.. :X )
Als je dan toch bij de P1 meter zit, ik heb een HWE-P1-G1 en heb hem draaien op software 6.0304 hey er is een update beschikbaar.. 6.0305 >:)
local api staat aan. Ik zit op versie 6.0305. Ben je zeker dat je wil updaten? ;)
Volgens chatgpt kan de Zendure de 'bonjour broadcast' van de hw P1 niet zien. Het adviseert om het vanaf een iPhone te proberen. Ik doe het vanaf een Android. Is dat dan het verschil?

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb een HomeWizard P1 meter. Model: HWE-P1-21 software: 6.0305 (volgens HomeWizard app)
Bij mij kon ik hen net als @marteltor toevoegen aan de Zandure app, maar blijft de waarde op 0W staan.

Dit is voor mij geen probleem, aangezien ik de accu aanstuur via Home Assistant (Gielz)
Er lijken verschillende hardware revisies te zijn van de HomeWizard P1 meter. Misschien kunnen we samen een lijstje maken van HomeWizard P1 meters die wel werken in de Zendure app, en modellen die dus niet willen werken.

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
@polo1987
HWE-P1-G1
Software 6.0305

Werkt wel

[ Voor 159% gewijzigd door Pakhaas op 25-03-2026 14:08 ]

• Acidrain
  • Nu online
marteltor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:57:
[...]
local api staat aan. Ik zit op versie 6.0305. Ben je zeker dat je wil updaten? ;)
Volgens chatgpt kan de Zendure de 'bonjour broadcast' van de hw P1 niet zien. Het adviseert om het vanaf een iPhone te proberen. Ik doe het vanaf een Android. Is dat dan het verschil?
Android hier, maar zoals hierboven opgemerkt wel een andere (vermoedelijk oudere HW P1)
Heb met de laatste update van de HW P1 ook geen issues

• Acidrain
  • Nu online
Resume:
HWE-P1-G1 - 6.0305 - Werkt wel - @Acidrain @Pakhaas
HWE-P1-21 - 6.0305 - Wel toevoegen maar vermogen 0W - @polo1987
HWE-P1-21 - 6.0206 - Werkt wel - @Lief Adje

Zie lijstje:
https://gathering.tweaker...message/84926086#84926086

Wellicht een versie issue met de HWE-P1-21?

@Lief Adje ik zou niet updaten als ik jou was >:)

[ Voor 57% gewijzigd door Acidrain op 25-03-2026 14:47 ]

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Hoopvol startte ik zojuist de installatie van mijn 2400AC+ en 3x AB3000L. Netjes opgestapeld en ingeplugd, drie seconden knop indrukken voor WiFi-koppelingstart, juiste netwerk kiezen, wachtwoord invoeren.... niets. Krijg geen wifiverbinding. Elk Wifi-netwerk geprobeerd dat ik heb (2.4 dan) maar hij komt niet verder dan stap 2. Duurt elke keer bijna een minuut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C8HQ4lVI7ESU4caRvycl4PufRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/003fQDiV0311Qe8qqekH2SkT.png?f=fotoalbum_large

Het apparaat kan niet dichter bij de router staan en de verbinding is er prima. Iemand de gouden tip, of heb ik meteen DOA te pakken?

[ Voor 24% gewijzigd door Gramser op 25-03-2026 14:14 ]

• Acidrain
  • Nu online
Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:13:
Hoopvol startte ik zojuist de installatie van mijn 2400AC+ en 3x AB3000L. Netjes opgestapeld en ingeplugd, drie seconden knop indrukken voor WiFi-koppelingstart, juiste netwerk kiezen, wachtwoord invoeren.... niets. Krijg geen wifiverbinding. Elk Wifi-netwerk geprobeerd dat ik heb (2.4 dan) maar hij komt niet verder dan stap 2. Duurt elke keer bijna een minuut.

[Afbeelding]

Het apparaat kan niet dichter bij de router staan en de verbinding is er prima. Iemand de gouden tip, of heb ik meteen DOA te pakken?
Die knop hoeft volgens mij niet eens, zodra je met BT verbonden bent met je foon kun je in de app alle stappen doen. Voor de zekerheid, is je foon verbonden met het wifi netwerk waar je de zendure mee wil verbinden?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

Acidrain schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:10:
[...]

Android hier, maar zoals hierboven opgemerkt wel een andere (vermoedelijk oudere HW P1)
Heb met de laatste update van de HW P1 ook geen issues
Hier een HWE-P1-21 6.0206 die het ook doet (android)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Gramser
  • Nu online
Acidrain schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:15:
[...]

Die knop hoeft volgens mij niet eens, zodra je met BT verbonden bent met je foon kun je in de app alle stappen doen. Voor de zekerheid, is je foon verbonden met het wifi netwerk waar je de zendure mee wil verbinden?
Bij één van de pogingen die ik heb gedaan is dat zeker het geval geweest. De handleiding is er wat summier over, maar betekent dat ook dat je telefoon ALTIJD op hetzelfde netwerk als de Zendure moet zitten?

Ik zie ook dat ik eerst de mogelijkheid heb om met bluetooth alléén te koppelen, en niet meteen WiFi. Zou dat nog kunnen helpen?

• Acidrain
  • Nu online
Lief Adje schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:21:
[...]

Hier een HWE-P1-21 6.0206 die het ook doet (android)
Lijst bijgewerkt, ik zie dat je een oudere software versie op je HW P1 draait, ik zou niet updaten als ik jou was >:)

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:30
Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:13:

[Afbeelding]

Test het eens met een hotspot van een extra telefoon als je die hebt liggen. Hotspot gebruiken als wifi connectie - dan weet je echt zeker dat het niet aan je thuiswifi ligt?
Pinnetje van de Wifi antenne wel netjes rechtop gezet?

Ryzen 7600 | 7800XT | Mustang Mach-E & ID.3 | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (16,8kWh)

• Acidrain
  • Nu online
Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:22:
[...]

Bij één van de pogingen die ik heb gedaan is dat zeker het geval geweest. De handleiding is er wat summier over, maar betekent dat ook dat je telefoon ALTIJD op hetzelfde netwerk als de Zendure moet zitten?

Ik zie ook dat ik eerst de mogelijkheid heb om met bluetooth alléén te koppelen, en niet meteen WiFi. Zou dat nog kunnen helpen?
Nee alleen tijdens het instellen van de wifi op de Zendure (via de BT optie) is het aan te raden om de foon op het zelfde netwerk te hebben, daarna maakt het niet meer uit want de communicatie verder gaat via de cloud.

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
HWE-P1-G1HWE-P1-21
5.1903Ja: @HiBe
6.0206Ja: @a2aan Ja: @Lief Adje
6.0305Ja: @Pakhaas & @Acidrain
Nee: @marteltor
Nee: @polo1987*
*Toevoegen werkt wel, maar geeft vervolgens 0W
Heb je een combinatie die nog niet in de tabel staat: laat het weten! Ook/vooral als het gedrag bij jou voor een bepaalde combinatie anders is dan bij mensen die zich al hebben gemeld.

Edit: bij mij werkte het een hele tijd geleden, maar ik ben weer teruggegaan naar de Zendure P1-meter, omdat NOM daarmee strakker leek te werken dan met die van HW. Ondanks dat de P1-weergave in de app (HEMS) iedere 3sec werd bijgewerkt, stuurde mijn 2400AC maar iedere 20sec bij. Met de Zendure P1 is het weergave-interval ook zo'n 3sec, en het bijsturen ongeveer iedere 5-6sec. Ben nu eigenlijk wel benieuwd of 'ie met HW minder zou jojo'en bij abrupte veranderingen, maar nog steeds denk ik niet dat het overall beter gaat werken vanwege dat 20sec schakelinterval.

[ Voor 53% gewijzigd door a2aan op 25-03-2026 14:55 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:22:
[...]

Heb je de security settings van je Wifi in je router op WPA2-PSK staan en niet bijvoorbeeld op WPA2/WPA3 Mixed Mode?
Met die laatste heeft hij problemen met tijdens het opzetten van de verbinding.

Als je de verbinding met de Zendure portal eenmaal hebt draaien kan hij weer terug naar mixed mode.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 25-03-2026 14:41 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• HiBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:42
Acidrain schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:12:
Resume:
HWE-P1-G1 - 6.0305 - Werkt wel - @Acidrain @Pakhaas
HWE-P1-21 - 6.0305 - Wel toevoegen maar vermogen 0W - @polo1987
HWE-P1-21 - 6.0206 - Werkt wel - @Lief Adje

Wellicht een versie issue met de HWE-P1-21?

@Lief Adje ik zou niet updaten als ik jou was >:)
ik heb een HWE-P1-21 - SW versie 5.1903. Deze werkt prima samen met mijn Zendure 2400AC

• Gramser
  • Nu online
Nou, ik had de 2400AC+ net verbonden met bluetooth, nog niet met wifi. Dat werkt dus wel. Maar het koppelen met wifi, schiet niet op. Echt heel raar. Ik piel nog wel wat verder maar dit is al best een tegenvaller. Sowieso even de router resetten.

• polo1987
  • Nu online
@a2aan ik denk dat jij Polvo176 en mij doorelkaar haalt.
Ik heb de HWE-P1-21 met software 6.0305.

Is er een manier om de software te downgraden naar een oudere versie?

• Acidrain
  • Nu online
Ja met de post van @HiBe erbij kunnen we bijna gaan stellen dat het probleem in de HWE-P1-21 zit met de laatste/latere software versie(s)

Daarnaast, dat het probleem misschien wel bij HomeWizard zit ipv bij Zendure...

[ Voor 22% gewijzigd door Acidrain op 25-03-2026 14:41 ]

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:55
Devke schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:37:
[...]

Zelfs de kat voelt zich al thuis.

In het algemeen. Ik zie in het topic regelmatig voorbij komen dat DHL de vervoerder is. Afgeplakte symbolen mbt gevaarlijke stoffen geven mij een bittere smaak in de mond. Is de chauffeur ADR gediplomeerd? Weet de chauffeur wat hij rond aan het rijden is en hoe te handelen als er iets mis gaat? Wat als er hulpdiensten aan te pas moeten komen? Ik denk dat de brandweer / ambulance personeel graag op de hoogte is als er medische assistentie nodig is bij een busje met thuisbatterij(en).

Ik denk dat DHL wel een afdeling heeft die ADR transport mag uitvoeren. Het afplakken van dit soort gegevens vind ik persoonlijk nooit oke. Wie het in de keten ook gedaan heeft.
Nog sterker, bij mij zat er een doos om de batterij heen, die helemaal neutraal was. Ook DHL als vervoerder. Op de batterij doos zelf zitten de ADR stickers. Dat geeft inderdaad geen veilig gevoel.

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
DePeut schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:11:
[...]

Ik doelde inderdaad op een micro omvormer die dan weer rechtstreeks op de noodstroom van de AC2400 aangesloten kan worden. Zekerheidshalve die aanpassing nog gemaakt aan mijn bericht.

[...]

Tja, zou een (goedkopere) EZ1-M 800W van APSystems dan niet logischer zijn? 8 panelen rechtstreeks aansluiten op de batterij gaat wel bij de Venus D serie, maar die mist o.a. ingebouwde brandvertrager en ik word nog niet happy van de verhalen die ik in dat topic lees over laden/ontladen (lijkt niet vooruit te kijken naar verwachtte zonne opbrengst en dus laad zich gedurende de nacht vol met relatief dure stroom)

Inmiddels nog wat scenario's gesimuleerd.
1. Geen batterij kan natuurlijk, scheelt 1500~2000 aan investeringen. Langere termijn verwacht ik een thuisaccu wel terug te verdienen, ben ik wat meer voorbereid op afschaffen saldering en heb ik de optie tot noodstroom.
2. Marstek Venus D icm 5kWh en met 8 panelen. Met deze setup hoef ik geen losse omvormer aan te schaffen (er staan nu Goodwe 3600DNS-30 met 2 MPPT in de aanbieding voor 360 euro). Ik verwacht zo'n 200~240 jaarlijks te besparen door eigen gebruiken te verhogen. Zonnepanelen toevoegen kan eigenlijk alleen door nog zo'n set te installeren of een losse omvormer.
3. 2400 Pro icm 5kWh en 12 panelen. 4 panelen rechtstreeks op de batterij en 8 panelen via een losse omvormer. De Initiele investering ligt wel hoger, maar ik verwacht nog eens 140~180 extra te beparen per jaar. Dat verdiend zich ook nog op een redelijke termijn terug en ik ben meer voorbereid op extra verbruik ( airco's & toekomstige EV).

Optie 3 begint al snel de voorkeur te krijgen :9
Hoe heb je die scenario's gesimuleerd?

• marteltor
  • Nu online
a2aan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:33:
HWE-P1-G1HWE-P1-21
6.0305Ja: @Pakhaas & @Acidrain Nee: @polo1987*
Heb je een combinatie die nog niet in de tabel staat: laat het weten! Ook/vooral als het gedrag bij jou voor een bepaalde combinatie anders is dan bij mensen die zich al hebben gemeld.

Edit: bij mij werkte het een hele tijd geleden, maar ik ben weer teruggegaan naar de Zendure P1-meter, omdat NOM daarmee strakker leek te werken dan met die van HW. Ondanks dat de P1-weergave in de app (HEMS) iedere 3sec werd bijgewerkt, stuurde mijn 2400AC maar iedere 20sec bij. Met de Zendure P1 is het weergave-interval ook zo'n 3sec, en het bijsturen ongeveer iedere 5-6sec. Ben nu eigenlijk wel benieuwd of 'ie met HW minder zou jojo'en bij abrupte veranderingen, maar nog steeds denk ik niet dat het overall beter gaat werken vanwege dat 20sec schakelinterval.
Hier HWE-P1-G1 op 6.0305 en het werkt niet bij mij (kan wel toevoegen maar de 0 watt bug)

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Lief Adje

Love is in the air

Acidrain schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:27:
[...]

Lijst bijgewerkt, ik zie dat je een oudere software versie op je HW P1 draait, ik zou niet updaten als ik jou was >:)
Toen ik hem kocht (januari 26) zat bij op versie 5.xxx met support kunnen updaten naar 6.0.206 om dat het zelf niet lukt, lukt nu ook weer niet maar vind het goed zo :D

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Nu online
marteltor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:53:
[...]

Hier HWE-P1-G1 op 6.0305 en het werkt niet bij mij (kan wel toevoegen maar de 0 watt bug)
Hey, dat is een combinatie die bij @Pakhaas en @Acidrain wél werkt. Ben benieuwd of zij je eventueel kunnen helpen het bij jou ook aan de praat te krijgen, maar vooralsnog heb ik de tabel bijgewerkt en de cel op oranje gezet i.p.v. groen.

• Acidrain
  • Nu online
marteltor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:53:
[...]

Hey dan heb je de variatie die Pakhaas en ik ook hebben alleen met een andere uitkomst.. Bummer, moeten we verder zoeken.

• Powersofts
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
Hier een HWE P1-21 die kan worden toegevoegd maar 0W blijft geven. op 6.0.305
a2aan schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:33:
HWE-P1-G1HWE-P1-21
6.0305Ja: @Pakhaas & @Acidrain
Nee: @marteltor
Nee: @polo1987*

• marteltor
  • Nu online
Ja gek he, dat het bij mij dan weer niet werkt.
In ga het later vandaag vanaf een iPhone proberen. Eigenlijk zouden we wat meer variabelen moeten loggen, bijv gebruikte telefoon en welke wifi router.
Maar blijft zoeken van speld in hooiberg.

• polo1987
  • Nu online
@Powersofts het exacte modelnummer staat in de software van HomeWizard. Volgens mij staat op alle modellen op de achterkant het zelfde met RJ12.
Zou jij eens in de app kunnen kijken?
Pagina: 1 ... 202 203 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.