Midden des lands, nabij Zeist.
Ik heb geen zin om te wachten op de HW-P1 fix (en mogelijke nieuwe issues in de toekomst) dat ik voor 29 euro de Zendure P1 heb besteld. Zin om mn 2400 eindelijk optimaal te gaan gebruiken
Balen man. Ik lees hier sinds november mee en nog nooit gezien dat de connectie met wifi niet lukte.Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:24:
Ik loop inmiddels een beetje tegen mijn grenzen aan geloof ik. Ik ben hier vanaf 15:00 vanmiddag mee bezig en het duizelt. Lukt me niet eens meer een analyzer te vinden die ik snap en waar ik zie welke wifinetwerken rond de zendure rondzingen.
Ik waardeer jullie meedenken enorm, maar ik leg het even weg. Ik begin mezelf te ergeren, dat is nooit goed. Morgen verder - nogmaals dank!
Wel gek dat in jouw geval de soc maar 10% was. En ik las ergens dat het wifi signaal oranje knipperde.
Misschien een keer de omvormer helemaal factory resetten? En dan op een plek dat je zeker weten wifi bereik hebt opnieuw proberen?
Maar aan dat DNS adres kun je wel zien of het een normaal adres is, of een gefilterd adres van een router, piHole of watdanook.Ben(V) schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:03:
Huidige systeembeheer wijsheid: " it's never DNS"
Als het DNS is doet je telefoon ook niets over wifi, ze delen allemaal hetzelfde DNS adres namelijk wat de router via DHCP doorgeeft
Die telefoon is niet de omvormer en verbindt misschien welet iets heel anders.
Als het via een mobiele hotspot wel lukt is het met grote waarschijnlijkheid een firewall of DNS mits de wifi dekking op orde is.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
@Gramser Ik gebruik deze altijd op mijn android telefoon en daarmee krijg ik goed inzicht of de wifi sterk genoeg is bijvoorbeeld:
Je hebt volgens mij veel wat complexere antwoorden gekregen. Maar heel kort antwoord op je vraag is "ja dat kan". De "slimme meter modus" in de app stuurt obv je netto verbruik. Is dat negatief, dan gaat de batterij laden. Is het positief, dan gaat hij ontladen. Precies bedoeld om het eigen verbruik van je opwekking te maximaliseren.Stoja schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:28:
Halllo,
Ik heb zoveel mogelijk gelezen in dit forum. Toch kom ik er niet uit.
Heb geen Homewizzard.
We hebben ( en houden) een vast energiecontract en 2500 kWh teveel vanaf de PV panelen.
Wat wij zoeken is een opstelling die ons +/- 15kWh avond/ nacht ( ook een hybride warmtepomp)verbruikt dekt en zoveel mogelijk alleen door de PV overcapaciteit wordt opgeladen. Laden via het net in de avond heeft niet zoveel zin lijkt me.
Wordt aangesloten op een aparte groep.
Wil eigenlijk een zo simpel, maar wel werkende, oplossing. Maximaal PV gebruiken dus.
Kan dit met een accu en de p1 meter ( sluit je die aan op de poort van de energiemeter?) van Zendure in de app zo regelen? of mis ik iets?
Kan iemand mij adviseren
. Dank alvast
Voorwaarde om dit goed te laten werken is dat je slimme meter compatible is. Dit kun je checken op de website van Zendure.
Verder moet je een P1 lezer hebben. Ik zou in jouw geval de Zendure P1 lezer nemen. Die werkt gegarandeerd samen met de Zendure omvormer en app. Zie alle gedoe rondom de Home Wizard P1 lezer.
Je hebt veel advies gehad over de nodige capaciteit. Ik zou alleen toevoegen dat het ook afhangt van waar je de batterij neerzet. Als dit op een onverwarmde plek doet kan de nuttige capaciteit aanzienlijk lager zijn bij lage temperaturen.
Dan nog even kijken naar welk systeem het meest geschikt is. Wellicht de 'oude' SolarFlow 2400AC. Als je ongeveer 15 kWh nuttig wilt gebruiken heb je dus 6x de AB3000X nodig met de omvormer.
Maar het kan zijn dat je met minder toe kan als je het goed analyseert. Je hebt ongeveer 2500 kWh overschot. Een groot deel daarvan zal in de hoogtij zomerperiode zijn en dan draait je warmtepomp amper. In de periode maart-april en sept-okt misschien nog wel, maar heb je dan wel zoveel capaciteit over?
Ik had vorig jaar ook ongeveer 2500 kWh teruglevering en in de laatste 10 dagen van maart was het gros van de teruglevering ongeveer 6 tot 7 kWh per dag. Twee piekdagen van 10 en 11 kWh respectievelijk, maar toen heb ik slecht gestuurd op wanneer de warmtepomp bijv de SWW run deed.
Eerste helft april was verbruik vs teruglevering redelijk goed in balans rond 10 kWh. Tweede helft april was het verbruik aanzienlijk lager dan de teruglevering.
Ga je dan optimaliseren op die piek of accepteer je dat je niet 100% pakt in ruil voor een aanzienlijk kleinere investering...
Ik heb nu 4 x AB3000X voor nominaal 11,52 kWh. Dat is bij ontladen tot 10% ongeveer 10,4 kWh en bij optimale omstandigheden komt daar ongeveer 9,5 kWh uit ivm Ontlaadverlies. Ik heb nu wel een extra unit besteld omdat de batterij in een onverwarmde schuur staat en vandaag kwam er bijvoorbeeld maar 8,9 kWh uit. Net wat krap om de avondpiek (met dynamische prijzen) te overbruggen.
Anyway, succes met je keuze.
Zeer moeilijk te zoeken in zo'n grote topic.
Vraagje
situatie is als volgt ; 16x 415wp zonnepanelen hier oost west. Solax omvormer.
Nu zendure 2400 ac gekocht met 2 batterijen 5,7 kwh + de zendure p1 meter.
Iemand ervaring hoe ik de data van mijn solax omvormer ook in de zendure app krijg zonder home assistent toestanden? ( rasp pi leren en dan nog iets 24/7 laten draaien ervoor..).
Alvast bedankt
Vraagje
Iemand ervaring hoe ik de data van mijn solax omvormer ook in de zendure app krijg zonder home assistent toestanden? ( rasp pi leren en dan nog iets 24/7 laten draaien ervoor..).
Alvast bedankt
Simpel, niet dusde.bruyne.igor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:32:
Vraagje
Alvast bedankt
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+
Iets minder simpel;de.bruyne.igor schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:32:
Vraagje
Alvast bedankt
Nee helaas niet, voor zover ik weet is het enkel mogelijk om de zonneopwek zichtbaar te krijgen van andere (ondersteunende) zendure apparaten. SF800, SF800Pro, ...
Met HomeAssistant of iets krijg je het enkel zichtbaar op 1 plek, niet in de Zendure app, maar dan in bijv HomeAssistant.
Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV
hier hetzelfde probleem met 1 van de 3 omvormersGramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:24:
Ik loop inmiddels een beetje tegen mijn grenzen aan geloof ik. Ik ben hier vanaf 15:00 vanmiddag mee bezig en het duizelt. Lukt me niet eens meer een analyzer te vinden die ik snap en waar ik zie welke wifinetwerken rond de zendure rondzingen.
Ik waardeer jullie meedenken enorm, maar ik leg het even weg. Ik begin mezelf te ergeren, dat is nooit goed. Morgen verder - nogmaals dank!
met geen mogelijkheid toe te voegen aan de app
wifi verbinden lukt, op een gegeven moment wil de app over naar bluetooth en dan stopt het verhaal
geen pi-hole of andere zaken draaien
ook met de hotspot geen succes terwijl de andere 2 direct herkend werden
na 4 avonden proberen mee gestopt en vanmorgen van de zendure support gekregen dat ik hem terug mag sturen voor een nieuwe
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Waarom in Duitsland, @..Christiaan..? Omdat je het dan zonder BTW krijgt?..Christiaan.. schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:42:
Daar vloog de kogel door de kerk! Zojuist een 2400AC+ gekocht met 3 batterijen. 7 april afhalen in Duitsland. Ik ben reuze benieuwd!
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen om het in Dld op te kunnen halen? Ik zit vanwege de BTW erover te denken om ‘m daar te laten leveren.
Ik kan in NL geen terugvragen omdat ik als ondernemer sta ingeschreven en gebruik maak van de KOR. Dan gaat dat niet.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Kan wel. Je kunt te uit de KOR laten halen, en ik dacht het kwartaal daarna de weer aan de gang met BTW aangiftes. De rest van dat kalenderjaar en het jaar daarop moet je dan aangiftes doen voordat je weer de KOR in kan.Hippe Lip schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 23:15:
[...]
Waarom in Duitsland, @..Christiaan..? Omdat je het dan zonder BTW krijgt?
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen om het in Dld op te kunnen halen? Ik zit vanwege de BTW erover te denken om ‘m daar te laten leveren.
Ik kan in NL geen terugvragen omdat ik als ondernemer sta ingeschreven en gebruik maak van de KOR. Dan gaat dat niet.
Zie ook de website van de belastingdienst, websites van administratie kantoren als "de centrale" etc.
Alternatief is het dynamische contract op naam van je partner zetten als dat kan. Tibber doet moeilijk hierover, bij Zonneplan is het letterlijk 5 minuten werk in de app.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Dan zit ik eerst weer anderhalf jaar vast aan die OB-aangiftes. Dank je wel.koboy schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 00:07:
Kan wel. Je kunt te uit de KOR laten halen, en ik dacht het kwartaal daarna de weer aan de gang met BTW aangiftes. De rest van dat kalenderjaar en het jaar daarop moet je dan aangiftes doen voordat je weer de KOR in kan.
Zie ook de website van de belastingdienst, websites van administratie kantoren als "de centrale" etc.
Alternatief is het dynamische contract op naam van je partner zetten als dat kan. Tibber doet moeilijk hierover, bij Zonneplan is het letterlijk 5 minuten werk in de app.
Verder vergeet je dat je dan de aan- en verkoop van je stroom ook langs die onderneming moet laten lopen. En die moet het privégebruik ervan dan weer aan privé factureren. Zit ik niet zo op te wachten.
En mijn partner is kunstenaar met BTW-nummer. Die zou het kunnen doen, maar dan krijg ik niet alle BTW terug (eerst wegstrepen tegen de winst) én ik moet de energie op haar naam laten zetten. Dat kan ook weer de nodige gevolgen hebben voor bv de saldering.
Kortom: in Dld laten leveren is een stuk eenvoudiger.
Eerst maar eens horen hoe @..Christiaan.. dat gedaan heeft.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Nee, wel een kpn box 14 icm een 2400AC met 4 batterijen.Gramser schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 20:12:
[...]
Zendure is niet kaput want werkt via hotspot en bluetooth... mijn wifiprobleem ben ik bang. Ik had eigenlijk verwacht dat met een dedicated 2.4 kanaal dit gewoon zou werken. En dan ben ik nog niet eens bezig geweest met een P1-meter. Tot nu toe is het een zware dure aluminium stapel dozen.
Iemand die een experiabox V10 icm een 2400AC+ heeft?
Oh en ik lees als tip dat ik twee telefoons moet gebruiken voor de mobiele hotspot-route. Ik had nu alleen mijn eigen telefoon geprobeerd. Maakt dat zoveel uit?
In Duitsland ophalen pleeg je BTW fraude.....Hippe Lip schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 00:27:
[...]
Dan zit ik eerst weer anderhalf jaar vast aan die OB-aangiftes. Dank je wel.
Verder vergeet je dat je dan de aan- en verkoop van je stroom ook langs die onderneming moet laten lopen. En die moet het privégebruik ervan dan weer aan privé factureren. Zit ik niet zo op te wachten.
En mijn partner is kunstenaar met BTW-nummer. Die zou het kunnen doen, maar dan krijg ik niet alle BTW terug (eerst wegstrepen tegen de winst) én ik moet de energie op haar naam laten zetten. Dat kan ook weer de nodige gevolgen hebben voor bv de saldering.
Kortom: in Dld laten leveren is een stuk eenvoudiger.
Eerst maar eens horen hoe @..Christiaan.. dat gedaan heeft.
De centrale regelt het voor je voor 100 euro ex btw (die vragen ze namelijk ook terug).
Had zelf ook geen zin om al die aangiftes te doen, dus het uitbesteed.
Bij Zonneplan is er geen nieuw contract ingegaan, dus ook geen invloed op salderen toen ik het op naam van mijn vrouw zette. Tibber weet ik van dat je alleen een nieuw contract kan afsluiten, of iets vaags met de ene naam in het voornaam veld en de andere bij de achternaam.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.