• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Na nogal wat gehannes om oude 'cruft' van @gielz HA van zomer vorig jaar weg te krijgen (entities bleven bestaan, en na restarts terugkomen, hoewel nergens in de GUI te vinden), heb ik sinds gistermiddag toch mijn 2400 Pro draaiend met gielz HA. Eerst even naar 100% geladen, en vannacht NOM. Heel blij mee. Gielz HA is echt mooi geworden, top. Hoop er snel 4 panelen op aan te kunnen sluiten, want: leuk.

Ik blijf het fascinerend vinden dat wij solar/battery-nerds, ondanks dat het alleen maar geld kost, en weinig oplevert, dit zo leuk vinden. En ergens ook weer niet. Want het is natuurlijk de kers op de taart van de zelfopwek. Het is nu 7:20 uur, en hij staat al weer met 1200W zonnestroom op te laden. Magistraal dit _/-\o_

• TomE
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:53
Sinds gisteren de 2400+ met 1 extra batterij operationeel in combo met de Zendure Smart 3CT meter. Alles werkt zoals het hoort (na wat zoeken qua instellingen).

Ondanks dat hij de batterij mooi oplaadt bij overschot van de zonnepanelen toont hij het in de app aan alsof het van het net komt. Nog iemand dit probleem?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onGTYN14eKCa-t4eM1P1L6akIy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEfjzgj53GoysRDdmbRLG6Kc.jpg?f=fotoalbum_large

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik denk dat die "from solar" alleen geldt voor Zendure apparaten met solar-inputs. Daar zal altijd -- staan bij apparaten die alleen via netstroom kunnen laden.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TomE schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:27:
Sinds gisteren de 2400+ met 1 extra batterij operationeel in combo met de Zendure Smart 3CT meter. Alles werkt zoals het hoort (na wat zoeken qua instellingen).

Ondanks dat hij de batterij mooi oplaadt bij overschot van de zonnepanelen toont hij het in de app aan alsof het van het net komt. Nog iemand dit probleem?

[Afbeelding]
De solar kan je alleen meten als de meter ook weet wat er aan solar wordt opgewekt.
Je hebt een CT3 meter en daar kan je 1 spoel van gebruiken om aan de groep van je zonnepanelen te plaatsen en in de app te configureren als zonnepanelen.

• TomE
avdl72 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:55:
[...]

De solar kan je alleen meten als de meter ook weet wat er aan solar wordt opgewekt.
Je hebt een CT3 meter en daar kan je 1 spoel van gebruiken om aan de groep van je zonnepanelen te plaatsen en in de app te configureren als zonnepanelen.
Dat is zo ingesteld, daarom dat ik het ook raar vind. De app weet dat het van de zonnepanelen komt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDHZZevTm2stcRIqL4qFeF5jx7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72U0bqKxjFERgjhkbMex5QzL.jpg?f=fotoalbum_large

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13:52
avdl72 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:55:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem alleen heb een 3fase systeem maw geen spoel meer over.
Als ik een tweede shelly zou inzetten en die lussen dan gebruiken om de opbrengst van de zonnepanelen te meten kan dit dan zo geintegreerd worden in de zendure app?
Hoe heb jij dat geconfigureerd als ik vragen mag...

Tom

• TomE
Tom35 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:58:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem alleen heb een 3fase systeem maw geen spoel meer over.
Als ik een tweede shelly zou inzetten en die lussen dan gebruiken om de opbrengst van de zonnepanelen te meten kan dit dan zo geintegreerd worden in de zendure app?
Hoe heb jij dat geconfigureerd als ik vragen mag...

Tom
Ik heb een setje 50A spoelen bij gekocht (15,5 euro) via Zendure.

Tom

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:06
Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 06:47:
[...]

Ze laten me wijselijk met rust, badend in mijn doffe ellende :(:)
Ik begrijp je frustratie.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:01
Gisteren een bestelling geplaatst voor onderstaande configuratie, word zeker niet voor de pasen geleverd. Zal uiteindelijk wel een paar weken duren, prima want wat in het vat zit verzuurt niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pkaZ4LSL4wXKUadyntIzm8vtSw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S98HmcNQ8GjouvEAivTpEJai.png?f=fotoalbum_large

Eerst maar eens de meterkast voorbereiden, ik ga de boel op een eigen groep aansluiten op een Eaton Moeller PLN6-B16/1N-MW en voorlopig eerst voor 800w afgifte configureren.

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:11
Wat is de beste manier om de batterijen aan te sturen? Het gaat om een 3 fase systeem. Waarschijnlijk ga ik 2x de SolarFlow 2400 Pro aanschaffen, beide op een eigen groep en andere fase.

We hebben al een Homewizard p1, al lees ik dat daar problemen mee zijn? Wat is dan de beste / meest stabiele optie? De zendure p1, Shelly of de ct klemmen?

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:06
da1lbi3 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:24:
Wat is de beste manier om de batterijen aan te sturen? Het gaat om een 3 fase systeem. Waarschijnlijk ga ik 2x de SolarFlow 2400 Pro aanschaffen, beide op een eigen groep en andere fase.

We hebben al een Homewizard p1, al lees ik dat daar problemen mee zijn? Wat is dan de beste / meest stabiele optie? De zendure p1, Shelly of de ct klemmen?
Zoekfunctie gebruikt? Dit is al tig keer benoemd.

• da1lbi3
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:11
Pakhaas schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:
[...]

Zoekfunctie gebruikt? Dit is al tig keer benoemd.
Absoluut! Al kan ik mij voorstellen dat de aansturing constant veranderd / verbeterd. Vandaar de vraag.

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
da1lbi3 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:24:

Meest stabiele is Shelly met de ct klemmen (Shelly en CT klemmen is het zelfde, er is geen of ;) )
- Zendure P1 maakt ruzie met sommige meters, vaak is dan een Actieve splitter van HomeWizard nodig om het probleem op te lossen.
- HomeWizard P1 maakt soms ruzie met Zendure.
- Shelly werkt gewoon alleen wel lastig om in te bouwen.

Edit:
Je hebt al een HW P1, ik zou het eerst daarmee proberen. De rest kun je altijd later kopen als het niet blijkt te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Acidrain op 27-03-2026 08:37 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Acidrain
  • Nu online
DrNickB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:18:
[...]

Controleer de specs voor je iets doet. Max V / A / ....

Maar zodra je de omder de maximale watt blijft zou het moeten lukken. Panelen moeten als ik het goed heb wel parallel geschakeld worden en niet in serie.
2 panelen per mppt parallel, en dan 1 micro-omvormer voor de laatste 2 op de offgrid.
Kijk je uit met de adviezen die je geeft! Als andere mensen die adviezen opvolgen kan het ze veel geld kosten.
Je moet altijd onder de Max V blijven.
Je mag prima over de max watt heen dat noemen ze over dimensioneren.

Maar zeker met wat oudere pannelen kun je prima onder het max vermogen (Watt) blijven als je in serie zet maar ga je toch echt over de MaxV heen watt nooit kan.
Over de max A heen is geen probleem alleen zonde want je gooit dan potentieel zonnestroom weg. Maar ja dat is overdimensioneren.

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant

• Ouwe.73
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:25
DrNickB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:18:
[...]

Controleer de specs voor je iets doet. Max V / A / ....

Maar zodra je de omder de maximale watt blijft zou het moeten lukken. Panelen moeten als ik het goed heb wel parallel geschakeld worden en niet in serie.
2 panelen per mppt parallel, en dan 1 micro-omvormer voor de laatste 2 op de offgrid.
Bedankt voor de info, ga ik verder uitzoeken! :)

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13:52
da1lbi3 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:35:
[...]

Absoluut! Al kan ik mij voorstellen dat de aansturing constant veranderd / verbeterd. Vandaar de vraag.
Ik heb net dezelfde situatie 3 fase systeem en op 2 fase een AC2400+ met een extra batterij.
Ik gebruik nu de shelly 3EM pro en werkt zonder problemen hier...
De mijne staat ingesteld op 0 verbruik.
Die 0 haal ik nooit, het is meestal nog zo 0.1 of 0.2 kw dat ik per dag verbruik maar dat is al geen 7 of 8 kw meer zoals vroeger.

Tom

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik hoop dat de RS485 protocol open wordt. Zodat je een ESP met RS485 op je P1 kan aansluiten.

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:57
Ik zou vooral gewoon willen dat je je Zendure direct bekabeld op je slimme-meter splitter kon aansluiten, en bekabeld op je router...

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:42
Inmiddels ook aan de Zendure, paar dagen terug de 2400 AC+ opgehaald bij thuisbatterij.io. Ik begreep dat het sinds een paar weken een gekkenhuis was, en Zendure een van de weinigen zijn die nog goed leveren. Ik zal niet de enige zijn die gedacht heeft zon+einde salderingsregeling+nieuwe energiecrisis+mogelijke productiecrisis = thuisaccu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgXcPzOj_Kld-TUX9zNXWlULRaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZG4TsElVdiBYhY0mbGASfrW.jpg?f=fotoalbum_large

Pluspunten zover:
  • Efficiënt systeem (88% RTE, laag standbyverbruik). Moet het zelf nog testen.
  • Betaalbaar
  • Compact
  • Open API, dus optie voor eigen aansturing
Nadelen:
  • Geen bekabelde P1 aansluiting - extra apparaat en extra sluipverbruik
  • Geen bekabeld netwerk mogelijk - WiFi bereik essentiëel
  • Lijkt erop dat alles via de app moet, dus onhandig in gebruik. Je kunt de boel niet lokaal regelen via de browser.
Dit is dus ook de reden dat het allemaal nog niet draait. WiFi reikt net niet in de schuur, dus neigt naar een extra AP, dus alsnog sluipverbruik. P1 eerder over gehad. Draadloos klinkt leuk en makkelijk, maar heeft evengoed beperkingen. Configuratie via de app is allemaal leuk, maar echt overzicht krijg je niet op een klein schermpje met constant scrollen.

Alle hoop is dus gevestigd op goede aansturing via Home Assistant, al moet ik eerst migeren vanaf Domoticz, wat ook een flink karwei wordt.

Tot zover de plug-and-play }:O Goed, we hebben nog tot en met december voor het echt interessant wordt. :)

• Idr548
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:11
gielz schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:07:
[...]

Je moet echt bij de batterij gaan zitten om dit te horen. Ik zou mij eerlijk gezegd er niet zo druk om maken tenzij je echt structureel extreem hoge aantallen ziet. Zie wel eens gevallen waar er over de 300 schakelingen per dag zijn en dan is het vaak een probleem in de manier van aansturen.

Dit bijvoorbeeld;
[Afbeelding]
Ik heb dat nu eens zitten bekijken.
Dus momenteel is de batterij aan zijn ondergrens.
Er is momenteel geen zon dus een lage laadwaarde, en er liggen wat toestellen aan.
Ik zie dat laden / ontladen elkaar regematig aflossen. Wat in de grafieken dus voor een relaischakeling zorgt.
En dit gaat wel best snel omhoog.

Maar als ik em even bij het toestel zet, dan merk ik ook wel op dat je in dit geval geen relaischakeling hoort.
Wanneer de batterij bv in stand-by gaat bij bereiken van de onder of bovengrens hoor je wel effectief een schakeling klik. Maar dus niet bij het wisselen tussen laden / ontladen.

Dat verklaart ook de hoge stijgingen in mijn grafiek tijdens bv ochtend / avond wanneer er vaker wisselende laad / ontlaad momenten zijn.

Dus ik vraag me dan eigenlijk wel af of de term "relais-schakelingen" wel volledig correct is.
Dit lijk me meer op aantal wissels tussen laden en ontladen en niet zo zeer een effectief relais / contactor klik.

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:26
Een klein vraagje voor de kenners.
Ik heb sinds enkele maanden de solarflow 2400ac staan met 2 batterijen. Ik wil de batterij hoofdzakelijk gebruiken om NOM te draaien. Ik gebruik ook nog een zonspaarpot (boilersturing)
Op het einde van de nacht is de batterij nog niet leeg, is de capaciteit dan ruim voldoende voor mijn situatie of kan ik beter nog een batterijblok bij kopen?

• CappieL
  • Laatst online: 13:26
toxictooms schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:44:
Een klein vraagje voor de kenners.
Ik heb sinds enkele maanden de solarflow 2400ac staan met 2 batterijen. Ik wil de batterij hoofdzakelijk gebruiken om NOM te draaien. Ik gebruik ook nog een zonspaarpot (boilersturing)
Op het einde van de nacht is de batterij nog niet leeg, is de capaciteit dan ruim voldoende voor mijn situatie of kan ik beter nog een batterijblok bij kopen?
Als je batterij de volgende ochtend nog niet leeg is, dan heb je toch voldoende capaciteit? Hoef je toch geen extra capaciteit bij te plaatsen?

• toxictooms
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:26
CappieL schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Als je batterij de volgende ochtend nog niet leeg is, dan heb je toch voldoende capaciteit? Hoef je toch geen extra capaciteit bij te plaatsen?
zo redeneer ik ook maar misschien als de batterij met de tijd capaciteit verliest.
bedankt voor de input

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:36
toxictooms schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:21:
[...]

zo redeneer ik ook maar misschien als de batterij met de tijd capaciteit verliest.
bedankt voor de input
De degradatie van de batterij gaat echt heel langzaam. Als je een volle cyclus per dag maakt zit je al op een levensduur van 20 jaar. Dus voorlopig niks aan doen.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• photovoltaic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:27
toxictooms schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:21:
[...]

bedankt voor de input
Dat valt wel mee en bij NOM in jouw geval gok ik dat het gewoon 1x per dag opladen is en dan heb je het over minder dan een cycle per dag. Je kan altijd later nog nieuwe bijkopen mocht het in de toekomst niet voldoende zijn. Vooral als je gewoon NOM wil draaien is het beste dat je iets minder of net genoeg hebt.
Het is natuurlijk ook eenvoudig een batterij erbij kopen, maar een extra batterij betekend ook weer een langere terugverdientijd.

Zendure 11 kWh | HW 2,7 kWh | EV 79 kWh | PV 6535 Wp

• CappieL
  • Laatst online: 13:26
photovoltaic schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Dat valt wel mee en bij NOM in jouw geval gok ik dat het gewoon 1x per dag opladen is en dan heb je het over minder dan een cycle per dag. Je kan altijd later nog nieuwe bijkopen mocht het in de toekomst niet voldoende zijn. Vooral als je gewoon NOM wil draaien is het beste dat je iets minder of net genoeg hebt.
Het is natuurlijk ook eenvoudig een batterij erbij kopen, maar een extra batterij betekend ook weer een langere terugverdientijd.
Ik heb nu sinds 3 weken ook de SF 2400AC met 2 x AB3000x, hiermee haal ik net niet de volgende ochtend. Zit daarom te twijfelen of ik een 3e batterij erbij moet nemen.
Naarmate de dagen langer worden, maak ik langer gebruik van mijn PV, dus heb ik die extra capaciteit straks niet meer nodig.
In de zomermaanden ga ik genoeg hebben aan wat ik nu hebt, die ga ik niet eens leeg krijgen tegen de tijd de PV de volgende morgen weer met opwekken begint.
In de winter heb ik dermate weinig opwek (en dus export) dat die batterij misschien niet eens helemaal vol gaat komen (elke dag).

Ik kijk het een jaartje aan en dan kijk ik wel weer of ik echt die batterij 'nodig' heb. Voor nu hou ik die centen op zak.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

koboy

Heb een idee voor een icon

CappieL schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Hangt er van af wat je als nog niet leeg definieert. Kom je op 12% uit, dan ga je wel een beetje op het randje zitten.
De cycles/tijd garantie gaat uit van een restcapaciteit van 70%. Dus met de eerder genoemde 12% heb je dan geen ruimte meer over om die binnen de garantie vallende degradatie op te vangen.

Het gaat om een balans; hierbij heb je te maken met die degradatie, maar ook met kosten en je verbruik in de toekomst. Zomaar even ⅓ extra capaciteit er op zetten is eenvoudig maar ook prijzig.

Hier staat onder de AC2400 een stapel van 4. Twee is genoeg voor maximaliseren thuis verbruik, 1 is voor wat zekerheid in de toekomst (degradatie maar vooral opgroeiende kinderen), en de laatste is voor het gemak en nood (hoef nu geen PV te regelen, en dat paniek boekje dat we vorig jaar kregen). Wij konden dit makkelijk dragen qua kosten, maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:00
Ik vind sowieso die 'vuistregel' van 1 kWh capaciteit per 1 kWp aan PV best wel aan de conservatieve kant. Dat zou hier neerkomen op 4 kWh.

Mijn huidige Marstek Venus E van 5,10 kWh heeft een effectief bruikbare capaciteit die best een stukje lager ligt. Deels door de gekozen ondergrens van 11% SoC, maar ook laad- en ontlaadverliezen, RTE, etc. In de zomermaanden, als PV tot ruim 20:00 nog wat oplevert, komen we met ons verbruik net-aan de nacht door. Maar in het voorjaar toch nog niet. Ook in het voorjaar is overdag PV al ruim voldoende om een batterij met meer capaciteit ook vol te krijgen. En als het in de zonnigste maanden dan niet lukt om de batterij in de nacht leeg te krijgen, dan is het op z'n minst nog een leuke buffer voor als er een keer 1 of 2 tegenvallende dagen achter een flink zonnige dag aan komen.

Ik zit zelf dus ook nog te kijken voor meer capaciteit. Nog een Venus erbij plaatsen is geen optie, dus ik zit erover te denken om van merk/systeem te wisselen.

Een Zendure Solarflow 2400 AC+ staat op de short list, samen met een Powerflex of Solidflex systeem van Indevolt. Voor een goede RTE neig ik naar Zendure. Maar Indevolt is weer meer kosten-effectief.... MPPT aansluitingen zie ik als bonus om nog een keer een klein setje van 2-4 panelen op het dak van de schuur te leggen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36

R2L

Dient het 220 volt noodstroom stopcontact alleen om stroom te leveren, of zou ik hier een centrale omvormer van de zonnepanelen op kunnen aansluiten, zodat de accu gelijk vanuit de centrale omvormer wordt geladen? Centrale omvormer betreft een Goodwe en levert maximaal 1700 Watt

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:36
eymey schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:00:
Ik vind sowieso die 'vuistregel' van 1 kWh capaciteit per 1 kWp aan PV best wel aan de conservatieve kant. Dat zou hier neerkomen op 4 kWh.

Mijn huidige Marstek Venus E van 5,10 kWh heeft een effectief bruikbare capaciteit die best een stukje lager ligt. Deels door de gekozen ondergrens van 11% SoC, maar ook laad- en ontlaadverliezen, RTE, etc. In de zomermaanden, als PV tot ruim 20:00 nog wat oplevert, komen we met ons verbruik net-aan de nacht door. Maar in het voorjaar toch nog niet. Ook in het voorjaar is overdag PV al ruim voldoende om een batterij met meer capaciteit ook vol te krijgen. En als het in de zonnigste maanden dan niet lukt om de batterij in de nacht leeg te krijgen, dan is het op z'n minst nog een leuke buffer voor als er een keer 1 of 2 tegenvallende dagen achter een flink zonnige dag aan komen.

Ik zit zelf dus ook nog te kijken voor meer capaciteit. Nog een Venus erbij plaatsen is geen optie, dus ik zit erover te denken om van merk/systeem te wisselen.

Een Zendure Solarflow 2400 AC+ staat op de short list, samen met een Powerflex of Solidflex systeem van Indevolt. Voor een goede RTE neig ik naar Zendure. Maar Indevolt is weer meer kosten-effectief.... MPPT aansluitingen zie ik als bonus om nog een keer een klein setje van 2-4 panelen op het dak van de schuur te leggen.
1 kWh per 1 kWp vind ik nog niet eens zo gek. Waar denk jij aan? 1,5-2? Ik denk zelf ook aan 10-15 kWh met 11kWp zon op dak. Ik zit nog in de onderzoeksfase, maar mijn eigen gebruik vind ik relevanter. Kun je in de avond/nacht elke keer 10+ kWh verstoken? Met deze zonnige dagen in maart lukt me dat wel, o.a. dankzij elektrische badkamervloerverwarming en de warmtepomp die rustig draait.

[ Voor 3% gewijzigd door Pr088 op 27-03-2026 13:06 ]

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:03
Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 06:47:
[...]

Ze laten me wijselijk met rust, badend in mijn doffe ellende :(:)
Ehh .... als het probleem in de DHCP pool zit zou ik (wie ben ik?) voor het nieuwe AP een nieuw wifi netwerk maken en dus een ander SSID en ander IP segment gebruiken. Daarvoor gaat je DHCP een nieuwe, lege pool aanmaken en heb je adressen in overvloed. Kun je ook nog eens besluiten al je apparaten in hetzelfde netwerk te zetten apart van de andere gebruikers (PC's, telefoons e.d.).
Als de Zendure dan nóg niet netjes te vinden is op IP is er iets mis met de Zendure.... maar dat is nu al de werkhypothese begrijp ik.

One cookie a day keeps the doctor away !

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
R2L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:02:
Dient het 220 volt noodstroom stopcontact alleen om stroom te leveren, of zou ik hier een centrale omvormer van de zonnepanelen op kunnen aansluiten, zodat de accu gelijk vanuit de centrale omvormer wordt geladen? Centrale omvormer betreft een Goodwe en levert maximaal 1700 Watt
Dat vraag ik mij dus ook af. Heb zelf 1500Wp liggen en denk er aan om een stekker aan de omvormer te monteren en deze direct in het noodstroom stopcontact van de SolarFlow 2400 AC+ te steken. Zolang je onder die 2000W blijft denk ik dat het kan.

Is alleen de vraag of het volgens NEN etc mag dat je een stekker aan de omvormer maakt.

Mooie is wel dat de PV omvormer al een eigen groep heeft dus daar kan direct de Zendure op en daarachter de PV omvormer :*)

[ Voor 8% gewijzigd door jvanderkroon op 27-03-2026 13:28 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• ppaulv
volgens mij is deze vraag al uitvoerig beantwoord, maar weet nu niet meer precies waar. Als je zoekt zou je het moeten vinden.

• R2L

R2L

jvanderkroon schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Dat vraag ik mij dus ook af. Heb zelf 1500Wp liggen en denk er aan om een stekker aan de omvormer te monteren en deze direct in het noodstroom stopcontact van de SolarFlow 2400 AC+ te steken. Zolang je onder die 2000W blijft denk ik dat het kan.

Is alleen de vraag of het volgens NEN etc mag dat je een stekker aan de omvormer maakt.

Mooie is wel dat de PV omvormer al een eigen groep heeft dus daar kan direct de Zendure op en daarachter de PV omvormer :*)
Zal volgens NEN 1010 officieel niet mogen denk ik, daarom zou ik er sowieso een 10 amp automaat tussen zetten. Vraag is echter of je dit op het 220v backup stopcontact kunt aansluiten

• Gramser
ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:11:
[...]

Ehh .... als het probleem in de DHCP pool zit zou ik (wie ben ik?) voor het nieuwe AP een nieuw wifi netwerk maken en dus een ander SSID en ander IP segment gebruiken. Daarvoor gaat je DHCP een nieuwe, lege pool aanmaken en heb je adressen in overvloed. Kun je ook nog eens besluiten al je apparaten in hetzelfde netwerk te zetten apart van de andere gebruikers (PC's, telefoons e.d.).
Als de Zendure dan nóg niet netjes te vinden is op IP is er iets mis met de Zendure.... maar dat is nu al de werkhypothese begrijp ik.
Het plan is dus het accesspoint bedraad aan te sluiten op de router. Dan met de zendure te connecten met het AP, die dan z’n eigen wifinetwerk uitzendt.

Bedoelen we hetzelfde?

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:07
Pr088 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:06:
[...]

1 kWh per 1 kWp vind ik nog niet eens zo gek. Waar denk jij aan? 1,5-2? Ik denk zelf ook aan 10-15 kWh met 11kWp zon op dak. Ik zit nog in de onderzoeksfase, maar mijn eigen gebruik vind ik relevanter. Kun je in de avond/nacht elke keer 10+ kWh verstoken? Met deze zonnige dagen in maart lukt me dat wel, o.a. dankzij elektrische badkamervloerverwarming en de warmtepomp die rustig draait.
Precies. Het is eigenlijk niet handig om het te relateren aan de opwekking, waardoor die vuistregel een beetje vreemd is. Beter is het te kijken naar je verbruik. Ik zou inderdaad ook niet vol zomer als maatstaf nemen. Maart/april en September/oktober zijn relevanter.

• DaGoose
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:55
Weet er iemand een source voor een AB2000S accu?
Ik zie overal alleen maar AB2000x voobijkomen, maar mijn OCD kan dat niet aan in combi met mijn andere AB2000S accu's. :henk
Ik zie ze alleen maar voorbijkomen voor hogere prijzen dan de X versie of ze zijn niet meer op voorraad.
Wellicht iemand die er eentje te koop heeft? In de buurt van Rotterdam zou helemaal mooi zijn dan. 8)

• jvanderkroon
R2L schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:35:
[...]
Vraag is echter of je dit op het 220v backup stopcontact kunt aansluiten
Onderaan de Zendure pagina staat een faq met de volgende vraag
Kan de AC-off-grid uitgang worden aangesloten op een PV-omvormer?

Ja. Deze poort ondersteunt het aansluiten van PV-micro-omvormers met een nominaal vermogen ≤ 2400 W om het apparaat van energie te voorzien. Het werkt echter alleen wanneer het apparaat op het net is aangesloten.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:50
ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:11:
[...]

Een AP heeft geen dhcp server, dat kan dus helemaal niet en wil je ook niet.
Twee dhcp server op je lan is vragen om problemen.

En als het probleem een te kleine dhcp pool is dan kan hij simpelweg die pool vergroten in de Experibox.
En iets mis met de Zendure kan niet, anders werkte hij ook niet via een hotspot.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• R2L

R2L

Maar wat ik vraag is volgens mij anders. Ik heb geen micro omvormers, maar een ouderwetse centrale omvormer die max 1700 watt kan terugleveren en aan een eigen 220v groep hangt. Volgens mij kan ik daar niet apart spanning opzetten, dus heb het vermoeden dat dit niet gaat werken.

• Ben(V)
DaGoose schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:51:
Weet er iemand een source voor een AB2000S accu?
Ik zie overal alleen maar AB2000x voobijkomen, maar mijn OCD kan dat niet aan in combi met mijn andere AB2000S accu's. :henk
Ik zie ze alleen maar voorbijkomen voor hogere prijzen dan de X versie of ze zijn niet meer op voorraad.
Wellicht iemand die er eentje te koop heeft? In de buurt van Rotterdam zou helemaal mooi zijn dan. 8)
Gewoon een AB2000X nemen, de verschillen zijn minimaal enkel de behuizing en de handvatten zijn iets anders.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik had eerst een niet werkende HomeWizard P1 meter in de Zendure App. Hij bleef toen 0W weergeven.

Ik heb er nog eens wat tijd aan besteed en nu werkt het wel.
nog steeds dezelfde HWE-P1-21 met dezelfde firmware 6.0305
Het ligt aan de onduidelijke Zendure App.

Ik heb een stappenplan voor de mensen die ook steeds de 0W bug hadden.

Voeg de accu aan HEMS toe
Kies de modus: "Slimme meter modus"
Expert-modus: Slimme meter modus
klik daar op "voorkeur"
Monitorings apparaat wisselen
Electriciteits meter (optioneel) - Meter Toevoegen
Nieuw apparaat toevoegen
Selecteer HomeWizard P1 Plaatje
Volgende
Controleer of het apparat gevonden wordt (is het IP wat je verwacht)
Click weer op "+ Meter toevoegen"
selecteer jouw HomeWizard P1 meter en klik op opslaan
Pagina terug
dan zou nu de data van de Homewizard P1 meter al zichtbaar moeten zijn.

Als je nu ook kijkt bij apparatuur dan zie je de HW P1 meter ook staan met nu wel meet gegevens.

Dit werkte voor mij. Hopelijk werkt het op deze manier ook voor anderen.

• Ben(V)
Volgens mij staat hier dat het niet gaat werken als je de omvormer alleen maar aan de off-line ingang van de Zendure aansluit.
Een PV omvormer heeft altijd netspanning nodig om te werken en als je gaat laden vanuit die PV omvormer dan zal de omvormer van de off-line uitgang omschakelen naar een ingang (want laden) en produceert dan geen spanning meer waardoor je PV omvormer afslaat.

Je zult alles aan het net moeten hangen en dan wordt het vrij nutteloos, want dan kun je het net zo goed op de normale uitgang van de Zendure aansluiten.

• DrNickB
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:17
Acidrain schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:43:
[...]

Kijk je uit met de adviezen die je geeft! Als andere mensen die adviezen opvolgen kan het ze veel geld kosten.
Je moet altijd onder de Max V blijven.
Je mag prima over de max watt heen dat noemen ze over dimensioneren.

Maar zeker met wat oudere pannelen kun je prima onder het max vermogen (Watt) blijven als je in serie zet maar ga je toch echt over de MaxV heen watt nooit kan.
Over de max A heen is geen probleem alleen zonde want je gooit dan potentieel zonnestroom weg. Maar ja dat is overdimensioneren.
Daarom de regel begonnen met controleer alle maximale waardes.

Maar zal hem aanpassen.

Mini Server - PiHole, Backups, Nextcloud | NUC - HomeAssistant (docker), Zigbee2Mqtt (docker), ZwaveJSUI (docker), mqtt, P1-USB | Zendure SF800Pro | 1350Wp PV

• Gramser
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:57:
[...]

En als het probleem een te kleine dhcp pool is dan kan hij simpelweg die pool vergroten in de Experibox.
En iets mis met de Zendure kan niet, anders werkte hij ook niet via een hotspot.
Ik heb de DHCP pool vergroot in de Experiabox. Ik heb net het AP een statisch IP adres binnen de vergrote pool gegeven. Maar, nop. Schiet mij maar lek inmiddels: ook met dit aparte AP-wifi-2.4Ghz netwerk krijg ik 'm niet verbonden.

Echt, iemand nog een tip...? Mijn logica is: ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat jullie hebben aangegeven en wat ik zelf kan verzinnen. In huis werkt alles met deze router behalve de zendure. Dan zou je toch zeggen... ligt aan de zendure..?

• Ben(V)
Heb je eerst de Zendure een reset gegeven?
Anders blijft hij gewoon proberen met het IPadres dat je hotspot hem gegeven heeft en dat werkt niet op je Lan.

• koboy

koboy

Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Ik heb de DHCP pool vergroot in de Experiabox. Ik heb net het AP een statisch IP adres binnen de vergrote pool gegeven. Maar, nop. Schiet mij maar lek inmiddels: ook met dit aparte AP-wifi-2.4Ghz netwerk krijg ik 'm niet verbonden.

Echt, iemand nog een tip...? Mijn logica is: ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat jullie hebben aangegeven en wat ik zelf kan verzinnen. In huis werkt alles met deze router behalve de zendure. Dan zou je toch zeggen... ligt aan de zendure..?
Heb je het hotspot kunnen beperken tot 2.4 GHz? Kan zijn dat het 2.4 GHz deel kapot is en het 5 GHz deel wel werkt....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Gramser
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:20:
Heb je eerst de Zendure een reset gegeven?
Anders blijft hij gewoon proberen met het IPadres dat je hotspot hem gegeven heeft en dat werkt niet op je Lan.
Ik denk dat ik 'm een reset heb gegeven maar ik lees daar verschillende methoden voor. Ik denk in elk geval ingedrukt houden tot de lange piep en dan een keer stekkers eruit?

• Gramser
koboy schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:20:
[...]

Heb je het hotspot kunnen beperken tot 2.4 GHz? Kan zijn dat het 2.4 GHz deel kapot is en het 5 GHz deel wel werkt....
Die ken ik nog niet. Kan ik dat instellen op een iPhone als hotspot? Edit: zo te zien had ik die aan staan, "maximale compatibiliteit" was geactiveerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Gramser op 27-03-2026 14:27 ]

• Acidrain
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:12:
[...]

Volgens mij staat hier dat het niet gaat werken als je de omvormer alleen maar aan de off-line ingang van de Zendure aansluit.
Een PV omvormer heeft altijd netspanning nodig om te werken en als je gaat laden vanuit die PV omvormer dan zal de omvormer van de off-line uitgang omschakelen naar een ingang (want laden) en produceert dan geen spanning meer waardoor je PV omvormer afslaat.

Je zult alles aan het net moeten hangen en dan wordt het vrij nutteloos, want dan kun je het net zo goed op de normale uitgang van de Zendure aansluiten.
Onzin, een pv omvormer (als in de grote) is niets anders in werking dan een micro omvormer.
Beide moeten ze afslaan als er geen frequentie is.
Je kan een micro omvormer aansluiten op de offgrid poort en dat werkt (zolang de stekker van de zendure in het stopcontact zit momenteel). Als je een schuko stekker aan die pv omvormer weet te frutten zal dat ook werken, het mag alleen niet..

Edit:
Dit is ook uitvoerig getest en besproken in dit topic tijdje terug. Even zoeken op offgrid

[ Voor 4% gewijzigd door Acidrain op 27-03-2026 14:31 ]

• ppaulv
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:57:
[...]

uiteraard heeft een AP geen DHCP server, dat is ook niet wat ik bedoelde. En als je voor het 2e netwerk een ander ip segment kiest (bijv. het al aanwezige guest netwerk op de experia box) dan krijg je vanzelf een nieuwe ip pool.

• ppaulv
Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Het plan is dus het accesspoint bedraad aan te sluiten op de router. Dan met de zendure te connecten met het AP, die dan z’n eigen wifinetwerk uitzendt.

Bedoelen we hetzelfde?
nee. Als je niets anders regelt (moeilijk, technisch, ....) gaat dat AP hetelfde wifi netwerk met dezelfde ip-pool her-uitzenden. En verandert er niets aan je situatie behalve dan dat het signaal in de buurt van het AP sterker geworden is. Het lost dus niets op.

• koboy

koboy

Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:24:
[...]

Ik denk dat ik 'm een reset heb gegeven maar ik lees daar verschillende methoden voor. Ik denk in elk geval ingedrukt houden tot de lange piep en dan een keer stekkers eruit?
Volgens mij zet je hem dan alleen maar uit. Na 3 seconde komt er een piep, en die voert de Wifi reset uit. Of de reset van de wifi gelukt is kun je zien aan het groen knipperende wifi lampje.

• Gramser
Dan heb ik hem al 100x reset...

• Ben(V)
Acidrain schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:28:
[...]

Onzin, een pv omvormer (als in de grote) is niets anders in werking dan een micro omvormer.
Beide moeten ze afslaan als er geen frequentie is.
Je kan een micro omvormer aansluiten op de offgrid poort en dat werkt (zolang de stekker van de zendure in het stopcontact zit momenteel). Als je een schuko stekker aan die pv omvormer weet te frutten zal dat ook werken, het mag alleen niet..

Edit:
Dit is ook uitvoerig getest en besproken in dit topic tijdje terug. Even zoeken op offgrid
Als je via de ofl-line ingang gaat laden wordt daar geen spanning meer opgezet door de Zendure.
Die ingang kan of laden of vermogen afgeven, niet beiden gelijktijdig

Als je de PV omvormer daar enkel op aansluit slaat die PV omvormer gewoon af.

• Acidrain
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:36:
[...]

Als je via de ofl-line ingang gaat laden wordt daar geen spanning meer opgezet door de Zendure.

Lees je eigen zinnen even en bedenk dan dat het onzin is wat je zegt de ene zin spreekt de andere tegen...

• Gramser
ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:34:
[...]

nee. Als je niets anders regelt (moeilijk, technisch, ....) gaat dat AP hetelfde wifi netwerk met dezelfde ip-pool her-uitzenden. En verandert er niets aan je situatie behalve dan dat het signaal in de buurt van het AP sterker geworden is. Het lost dus niets op.
Ik wil graag leren (volgens mij heb ik dat wel laten zien in dit topic, ik geef het niet zomaar op). Ik kan inloggen in het AP en ik kan inloggen in de router. Ik kan daar dingen doen, maar ik weet niet goed wát ik precies moet doen. Is het mogelijk dat (een van jullie) daar een eenvoudig stappenplan voor optypt? Ik weet dat het ver gaat, zeker voor dit topic... Oh en ik wil het ook best aan chat vragen, maar dan moet ik weten wat ik moet vragen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Gramser op 27-03-2026 14:41 ]

• Ben(V)
Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:35:
Dan heb ik hem al 100x reset...
Volledige reset is netspanning kabel eruit, solar panel loskoppelen (indien van toepassing) en de knop 15 seconden ingedrukt houden.
Hij gaat dan helemaal uit.

• Gramser
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Volledige reset is netspanning kabel eruit, solar panel loskoppelen (indien van toepassing) en de knop 15 seconden ingedrukt houden.
Hij gaat dan helemaal uit.
Dank. Zojuist gedaan.

• Ben(V)
Acidrain schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:38:
[...]

Lees je eigen zinnen even en bedenk dan dat het onzin is wat je zegt de ene zin spreekt de andere tegen...
Ik denk dat jij niet het verschil begrijpt van de PV omvormer en de Zendure omvormer, dat zijn twee verschillende dingen.

• ppaulv
Gramser schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:41:
[...]

Ik wil graag leren (volgens mij heb ik dat wel laten zien in dit topic, ik geef het niet zomaar op). Ik kan inloggen in het AP en ik kan inloggen in de router. Ik kan daar dingen doen, maar ik weet niet goed wát ik precies moet doen. Is het mogelijk dat (een van jullie) daar een eenvoudig stappenplan voor optypt? Ik weet dat het ver gaat, zeker voor dit topic... Oh en ik wil het ook best aan chat vragen, maar dan moet ik weten wat ik moet vragen _/-\o_
ik stuur je even een direct berichtje, misschien kan ik je helpen

• Gramser
ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:50:
[...]

ik stuur je even een direct berichtje, misschien kan ik je helpen
Top, dankjewel!

• Acidrain
  • Nu online
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat jij niet het verschil begrijpt van de PV omvormer en de Zendure omvormer, dat zijn twee verschillende dingen.
Ik denk dat ik prima weet hoe het werkt en daarom weet ik ook dat jij onzin verkoopt |:(

Als de zendure is ingeplugt in een wcd (momenteel een vereiste, ze zijn bezig om te kijken of dit ook zonder kan zodat je in een off-grid situatie toch op kan laden dmv een (micro) omvormer inpluggen in je offgrid poort) kun je een (micro)omvormer aansluiten op je offgrid poort om hiermee de zendure op te laden.
De sinus wordt momenteel gegeven vanaf het net waardoor de (micro)omvormer niet af zal slaan.
Zendure is aan het kijken of ze de sinus ook zelf kunnen produceren vanaf hun omvormer zodat je dit ook kan gebruiken zonder dat er een sinus vanaf een wcd wordt gegenereerd.

Het gebrek aan sinus zorgt ervoor dat (micro)omvormers af slaan, dit is een veiligheidseis.

Wat jij zegt is dat het magische proces van ontladen naar laden er voor zorgt dat de (micro)omvormer af slaat, dat zou betekene dat je de zendure nooit zou kunnen opladen vanaf de offgrid poort wat juist een selling point van ze is....

• jvanderkroon
Ben(V) schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:36:
[...]

Als ik deze review lees dan staat daar dat het wel kan. Waar micro staat kan je uiteraard ook een gewone omvormer gebruiken aangezien elke omvormen uit moet wanneer er geen netspanning is.
Het off-grid stopcontact ondersteunt tevens het aansluiten van zonnepanelen via een micro-omvormer. Wij hebben dit succesvol getest met onze APsystems EZ1-M en twee 440 Wp zonnepanelen. Wanneer de batterij is verbonden met het huisnet, laadt de batterij op via de micro-omvormer terwijl apparaten op ditzelfde off-grid stopcontact gelijktijdig van stroom worden voorzien. In eilandmodus is het beperkt tot enkel het aansluiten van verbruikers. Hiervoor dient in de instellingen van de batterij wel de Off-grid-modus te worden geactiveerd.
En in deze review staat ook dat de aansluiting continu actief blijft als je de juiste stand insteld.

• ppaulv
De meeste omvormers hebben een sinus golf van buitenaf nodig. Maar niet allemaal. Die dingen heten hybride omvormers als ik me niet vergis, maar dat weet ik helemaal niet zeker.
Dus als je zo'n omvormer hebt, die dus zelf een sinus kan maken, kun je 'm 'gewoon' energie in jouw (van het grid los gekoppelde !!!) stroomnet laten sturen en de Zendure via de normale stekker laten opladen.
De meeste omvormers hebben dus een werkend stroomgrid nodig om hun werk te kunnen doen. Valt die sinus weg, dan stopt ie ermee. Heb je zo'n zelfstandige omvormer dan doet ie het zelf.
De grote vraag is hier dus : waar komt die oorspronkelijke sinus vandaan?
We lezen net dat Zendure dat probleem probeert te verhelpen maar dat is nu nog niet zo (en ook mijn grootste off-grid probleem).

• Acidrain
  • Nu online
ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:03:
De meeste omvormers hebben een sinus golf van buitenaf nodig. Maar niet allemaal. Die dingen heten hybride omvormers als ik me niet vergis, maar dat weet ik helemaal niet zeker.
Dus als je zo'n omvormer hebt, die dus zelf een sinus kan maken, kun je 'm 'gewoon' energie in jouw (van het grid los gekoppelde !!!) stroomnet laten sturen en de Zendure via de normale stekker laten opladen.
De meeste omvormers hebben dus een werkend stroomgrid nodig om hun werk te kunnen doen. Valt die sinus weg, dan stopt ie ermee. Heb je zo'n zelfstandige omvormer dan doet ie het zelf.
De grote vraag is hier dus : waar komt die oorspronkelijke sinus vandaan?
We lezen net dat Zendure dat probleem probeert te verhelpen maar dat is nu nog niet zo (en ook mijn grootste off-grid probleem).
Momenteel komt de sinus uit de wcd waar de zendure zelf in zit en die wordt doorgegeven aan de offgridpoort.
Ze zijn voor offgrid situaties aan het kijken of ze zelf een sinus vanuit de omvormer op de offgrid poort kunnen krijgen zodat de (micro)omvormers niet afslaan zodra de stekker van de zendure uit de wcd getrokken wordt.

Pagina: 1 ... 204 205 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.