• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:22
PindaRots schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:29:
Even een vraagje: een eigen groep en geen eigen Alamat, kan dat kwaad?
Ik volg je niet.. je zegt een eigen groep, maar geen 'eigen Alamat'. Maar hij staat wel achter een 'eigen groep'?

Bedoel je dan dat hij achter een normale automaat staat, die weer met andere automaten 1 aardlek hebben?

• jelleeelco
MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:34:
@PindaRots Isolatie? Met welk doel? Warmte binnen houden of buiten houden?
Tegen optrekkende kou vermoed ik zo

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:20
Gramser schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:36:
Als hij met 2120W laadt, kan dat zomaar normaal zijn - wij weten niet wat jouw laadmodus is en wat er eventueel aan zonnestroom beschikbaar is.
Nu is het via een tijdsblok dat hij gaat laden en ontladen. Omdat de P1 nog niet geleverd is. Eerder deze week ging hij via het stopcontact met 800 watt laden. Nu heb ik ingesteld dat hij met 2400 watt mag laden.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:45:
[...]

Lijkt me -althans in de zomer- een pre...

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:05
PindaRots schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:29:
Vandaag de 2400 AC+ aangesloten in de garage dmv een CEE-stekker.

[Afbeelding]
Je hebt nog ruimte genoeg in de hoogte zo te zien ;)

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• PindaRots
jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:45:
[...]

Inderdaad tegen de optrekkende kou. Voor als het echt koude dagen worden weer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4yHDwWkM/PXL-20260429-135618855.jpg

Hij heeft z'n eigen groep (rechts op de foto zit de Zendure op aangesloten), achter een aardlekschakelaar. Ik wist het even niet beter te benoemen.

• jelleeelco
MikeyMan schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:55:
[...]

Lijkt me -althans in de zomer- een pre...
Nou daar zeg je wat. Ik ga mijn Zendure ook in de schuur plaatsen (nog even wachten op de elektricien die een 3-fase verdeelkast gaat aansluiten) - onverwarmd, matig geisoleerd. In de zomer warm, in de winter koud.

Voor de warme zomer ga ik een heatmeister gebruiken met een aantal fans - paar boven de omvormer, en een aantal achter iedere batterij. Dat komt denk ik wel goed. Maar daar zou juist een 'koude' van onderen goed uitkomen.

In de winter vraag ik me af of die kou nou zo slecht is - de batterijen hebben toch warmtematten?

• jelleeelco
PindaRots schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:57:
[...]

Inderdaad tegen de optrekkende kou. Voor als het echt koude dagen worden weer.

[Afbeelding]

Hij heeft z'n eigen groep (rechts op de foto zit de Zendure op aangesloten), achter een aardlekschakelaar. Ik wist het even niet beter te benoemen.
Lijkt me geen enkel probleem? Je hebt gewoon geen alamat maar een 'gewone' automaat die met meerdere achter 1 aardlek zit. Dus als groep 1 een probleem heeft, vliegen alle groepen op die aardlek eruit. Dat is eigenlijk het enige nadeel zover ik weet.

• PindaRots
jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:00:
[...]

Lijkt me geen enkel probleem? Je hebt gewoon geen alamat maar een 'gewone' automaat die met meerdere achter 1 aardlek zit. Dus als groep 1 een probleem heeft, vliegen alle groepen op die aardlek eruit. Dat is eigenlijk het enige nadeel zover ik weet.
Dat dacht ik dus ook, maar dacht ik vraag het toch even voor de zekerheid.

• gast777
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21:05
jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:00:
[...]

Niks mis mee inderdaad. Maar je moet wel zeker weten dat je nooit over de max 40A stroom van die aardlekschakelaar gaat, want die is niet beveiligd tegen te hoge stroom (hoeft ook niet als je geen zonnepanelen hebt op die fase en nooit >40A naar binnen kan trekken). Anders moet je toch naar een alamat gaan of een 40A remautomaat voor de aardlekschakelaar zetten.

Maar dat is meer iets voor Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

[ Voor 9% gewijzigd door gast777 op 29-04-2026 16:06 ]

6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:04
jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:58:
[...]

Nou daar zeg je wat. Ik ga mijn Zendure ook in de schuur plaatsen (nog even wachten op de elektricien die een 3-fase verdeelkast gaat aansluiten) - onverwarmd, matig geisoleerd. In de zomer warm, in de winter koud.

Voor de warme zomer ga ik een heatmeister gebruiken met een aantal fans - paar boven de omvormer, en een aantal achter iedere batterij. Dat komt denk ik wel goed. Maar daar zou juist een 'koude' van onderen goed uitkomen.

In de winter vraag ik me af of die kou nou zo slecht is - de batterijen hebben toch warmtematten?
Die verwarming van de Zendure batterijen is voor nood als ze dreigen te bevriezen, niet om ze op werk temperatuur te houden.
LifoPo batterijen hebben een optimaal werkgebied tussen de 20 en 35 graden, daarbuiten gaan ze sneller degraderen.

Plaatsing in een schuur lijkt handig, maar als het buiten 35 graden is in de zomer explodeert de temperatuur van de batterij en een ventilator helpt daar weinig tegen die verplaatst dan alleen maar warme lucht.
Hetzelfde maar dan erger gebeurt er in de winter, de kou is echt heel slecht voor een LifePo batterij.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:16:
[...]

Die verwarming van de Zendure batterijen is voor nood als ze dreigen te bevriezen, niet om ze op werk temperatuur te houden.
LifoPo batterijen hebben een optimaal werkgebied tussen de 20 en 35 graden, daarbuiten gaan ze sneller degraderen.

Plaatsing in een schuur lijkt handig, maar als het buiten 35 graden is in de zomer explodeert de temperatuur van de batterij en een ventilator helpt daar weinig tegen die verplaatst dan alleen maar warme lucht.
Hetzelfde maar dan erger gebeurt er in de winter, de kou is echt heel slecht voor een LifePo batterij.
Hmm ok. Dus beter wel op een wat geisoleerde ondergrond zetten?

Ik heb vrees ik weinig keus. Ik heb geen plek in mijn huis waar ik een accu wil. En daarnaast, Zendure stelt zelf een omgevingstemp van -20 tot +60 of zo als werk temperatuur, ik neem aan dat het dan binnen de 10jaar garantie geen issue mag zijn.

Mss in de toekomst een simpel airco'tje ophangen in de schuur :)

[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 29-04-2026 16:21 ]

• BenB123
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:37
Ha zorgeloosict, ik sinds vanmiddag exact hetzelfde probleem. Rood knipperende bliksemschicht op het display en in de App staat een Error 'DC startup timeout(Foutcode: 33).

Heb jij inmiddels contact gehad met Zendure en is er een workaround of is het inderdaad een hardware issue, maw garantie?

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:52
BenB123 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:38:
Ha zorgeloosict, ik sinds vanmiddag exact hetzelfde probleem. Rood knipperende bliksemschicht op het display en in de App staat een Error 'DC startup timeout(Foutcode: 33).

Heb jij inmiddels contact gehad met Zendure en is er een workaround of is het inderdaad een hardware issue, maw garantie?
Hoeveel % zit er in de accu(s)? Als ik google kom ik op Zendure forum dit topic tegen in het Frans: https://forum.zendure.com/d/24711 Daar zie ik een plaatje van een accu met 0%.
Als ik dat vertaal met Google translate zie ik de suggestie uit HEMS te halen en manueel te laden? Verder geen andere suggestie dan zoiets te proberen, heb de error niet eerder zien langskomen.

• BenB123
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:37
De SoC was 87%. Ik heb een ticket ingediend via Zendure.com en kreeg direct een standaard antwoord (zie hieronder). Ik heb nav daarvan het volgende gedaan:
- AC2400+ uitschakelen (10 sec knop indrukken)
- wachten tot de drie indicatoren op het display uit zijn
- stekker uit de WCD gehaald
- 30 minuten gewacht
- AC2400+ weer ingeschakeld (met de stekker uit de WCD)
De AC2400+ startte normaal. Daarna de stekker weer terug gestoken.

Geen idee of al deze stappen nodig zijn maar dit heeft bij mij iig het issue (nu) opgelost.

--- standaard response email van zendure ----
Dear customer,

The error code "DC Startup timeout (Foutcode: 33)" indicates a potential issue with the internal communication circuit or connection setup. Follow these steps to troubleshoot:

Isolate the Hub:

Disconnect the hub completely from the system.
Connect only PV1 and PV2 directly to the main device (SF unit) without the hub.
Observe if the error code persists. This step helps confirm if the hub is the source of the issue.
Inspect Connection Ports:

Disconnect all power supplies.
Carefully check the hub's connection ports for foreign objects, bent pins, or damage.
Strict Restart Procedure:

Disconnect all external connections (photovoltaic inputs, batteries, and inverter connections).
Press and hold the power button on the hub for more than 10 seconds to force a shutdown.
Leave the device idle for 30 minutes before restarting.
Switch to Smart CT Mode:

If using smart meter mode, switch to "Smart CT Mode" under expert settings.
Reset and save the low electricity price range on the AC charging schedule page.
Observe if charging resumes.
If the error persists after these steps, the issue may be internal to the hub or device. Let me know if further clarification is needed or if additional troubleshooting steps are required.

Best regards,
Zendure Customer Care

• KNDS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:03
Ik heb sinds kort een Solarflow 2400 pro met 4 zonnepanelen op de MPPT poorten en 2 zonnepanelen via de Off Grid poort. Het geheel is aangesloten via een eigen groep in de meterkast in combinatie met de Zendure P1 meter. De optie Overtollige Energie Exporteren staat op Toegestaan in de app.

In de nacht ontlaadt de accu netjes en zodra de zon in de ochtend begint te schijnen, laadt de accu ook in een paar uur tijd netjes op naar 100%.

Daarna gebeurt er iets geks, zodra de accu (bijna) vol zit worden de zonnepanelen op de MPPT poorten terug geregeld en al vrij snel volledig uitgeschakeld. Over de Off Grid poort blijft de Solarflow wel gewoon de hele dag terugleveren aan het net. Soms aan het einde van de dag springen de panelen weer bij, dat lijkt te gebeuren als er weer wat verbruikers in huis aan gaan zoals de inductie kookplaat.

Zelf dacht ik aan een te hoge temperatuur, maar die is op dit moment rond de 35 graden. Ik begreep uit berichten in dit forum dat het terugregelen richting de 50 graden pas gebeurd. Morgen gaat er een ventilator op, hopelijk maakt dat toch nog verschil.

Ik vroeg mij af of er iemand is die zowel de MPPTs als de Off Grid poort gebruikt en dit herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVQM1SIseMEQqYglIeZZJ2EThUk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hq41B41vif4lH2XRJXMBOpUN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJ8B-nKoDj5y7UhGIln4nWm2Hfk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/53m2TREsESy8FnJ6kB3pwneN.png?f=user_large

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

Dus?

Gisteren DPD met de P1 meter, vandaag DHL met de SF2400 Pro. De extra batterijen bevinden zich nog in het inmiddels bekende GLS Limbo.

De Pro aangesloten op een gewone wcd, dus beperkt, omdat ik de kabel voor de aparte groep nog niet heb kunnen trekken.

Vanavond eens kijken of ik alle instellingen kan vinden. Nu gewoon op Automodus.

• HankiePankie_NL
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:37
Ben(V) schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:09:
[...]

De Landis & Gyr E350 is DSMR 4.xx meter en niet geschikt om voor NOM te gebruiken want hij geeft maar een keer per 10 seconden data.
Er zijn Landis & Gyr E350 meters die wel het label DSMR 5.xx hebben en elke seconde data versturen, maar intern ververst hij die data maar een keer per 10 seconden dus daar heb je ook niets aan.

Kijk of je die Zendure P1 meter kunt vervangen door een Zendure 3CT meter die werkt met stroomklemmen.
Hier ook een E350 met SMR 5.0 met de befaamde 10 seconden update. Alles uitgezocht en de 2400AC+ met 2 extra batterijen vorige week binnen gekregen samen met de Zendure P1 meter. Dacht alles op orde te hebben maar de accu ging allemaal kanten op, toen pas zag ik de eerdere posts in dit topic.

Ik heb Liander gebeld en ze komen over ongeveer 4 weken de meter vernieuwen tegen bijbetaling van 141 euro. Dat is ook ongeveer het bedrag van de Zendure 3CT en dan had ik ook nog mijn meterkast moeten aanpassen (zit zo goed als vol).

Nog even wachten dus, misschien een idee om dit in de beginpost op te nemen?

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:28
Vandaag heb ik de AC2400+ met 1 AB3000L binnen gekregen.
Ik heb ook de zendure smart P1 meter aangesloten.
De installatie liep vlekkeloos en ging makkelijk.
De batterijen waren voor zo’n 66% vol.

Ik had de maximale laad vermogen op 2400 watt ingesteld.
Maar hij wou de batterijen maar met 1200 watt opladen met soms een uitschieter naar 1600 maar ook vaak onder de 1200 watt.
Terwijl ik nog ruim -2000 a -3000 watt terug aan het terugsturen was op het net.

Ik heb hem nog niet op een aparte groep aangesloten maar ga dat binnenkort wel doen.
Daarom ook de ontlaad op 800 watt laten staan.

Doe ik iets fout waarom hij geen 2400 watt wil opladen?
De zendure smart p1 meter heb ik op een homewizard splitter aangesloten met externe voeding.
Mijn slimme meter kaifa E0025 is wel wat ouder maar wordt wel ondersteund.

• Turo
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:50
Tosti Ham-Kaas245 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 14:12:
Vandaag ging mijn systeem (AC 2400+ en AB3000L) om 12.15 plots in standby bij 72% acculading. De Zendure P1 smart meter bleef in operatie. Moest het systeem uit HEMS halen en weer opnieuw toevoegen om hem weer uit standby te krijgen, en laat vervolgens een kortstondige drop in acculading zien naar 28%. Wellicht betreft dat laatste een syncprobleem, maar iemand dit eerder gehad?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij ging de 1600 soms zomaar uit het niets offline in de app terwijl die gewoon doorlaad. De mijne zit in Hems samen met een 800 pro. Alle Zendure apparatuur (ook p1) is gekoppeld aan een 2,4 Ghz wifi netwerk. Ik heb nu de omvormers verwisseld op de stapels van 2 accu’s en op de 1600 standaard de off grid aangezet welke een ventilator aanstuurt. Al 2 dagen is die niet meer offline geweest. Tja, erg warm werd die niet zonder fan (max 35gr) maar nu blijft die onder de 30gr. Zou ook kunnen dat de off grid ervoor zorgt dat hij online blijft. Ik blijf het voorlopig even zo aankijken maar vreemd is het wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmi42_wxxp8QbYmKydMjx2FpNAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pmd02JMbYTcRZBy2rkBzK57z.jpg?f=fotoalbum_large
Zo ticket aan gemaakt voor mijn ab3000x.
Volgens mij een standaard Ai bericht terug.
Dat het aan de firmware ligt en moet updaten. (Laatste staat er al op)
En ik de batterij wil aansluiten en moet laden met laag vermogen.
Wat ik niet meer durft te doen vanwege die cell spanning.
Die batterij wordt er toch door de 2400AC uitgegooid en geen batterijen beschikbaar.
Geantwoord dat de batterij defect is.
Hopelijk pakken ze het op om retour te doen.
Iemand hier ervaring mee.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Vraagje, de DOA 2400 AC+ is teruggestuurd. Er komt een nieuwe unit onze kant op. Nu heeft dat erg lang geduurd voordat dit eindelijk een keer werd geregeld, maar toch iets positiefs als de bon klopt hebben ze hem omgeruild voor een 2400 PRO, leuke coulance zeg maar. Nu heeft mijn pa die PV ingangen niet nodig, dus ik mag hem ruilen met die van hem, want ik heb nog wel een micro die ik er aan kan hangen en in de toekomst kan ik hier nog wel mini strings voor maken.

Nu vraag ik mij wel af, als de batterij vol is, gaat hij dan ook die panelen aan het net terugvoeden? In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Als hij dat namelijk niet doet, dan verlies ik een groot deel van de dag energie, want met het huidige weer en straks 2 units heb ik rond het middaguur de batterij al vol verwacht ik.

Hoop dat iemand dit weet.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 29-04-2026 20:21 ]

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:19
Fairy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:20:
Vraagje, de DOA 2400 AC+ is teruggestuurd. Er komt een nieuwe unit onze kant op. Nu heeft dat erg lang geduurd voordat dit eindelijk een keer werd geregeld, maar toch iets positiefs als de bon klopt hebben ze hem omgeruild voor een 2400 PRO, leuke coulance zeg maar. Nu heeft mijn pa die PV ingangen niet nodig, dus ik mag hem ruilen met die van hem, want ik heb nog wel een micro die ik er aan kan hangen en in de toekomst kan ik hier nog wel mini strings voor maken.

Nu vraag ik mij wel af, als de batterij vol is, gaat hij dan ook die panelen aan het net terugvoeden? In de handleiding kan ik er niets over vinden.

Als hij dat namelijk niet doet, dan verlies ik een groot deel van de dag energie, want met het huidige weer en straks 2 units heb ik rond het middaguur de batterij al vol verwacht ik.

Hoop dat iemand dit weet.
Dit is instelbaar, affakkelen of terugleveren aan het net als de batterij vol is.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | HAOS op DS224+

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:39
jelleeelco schreef op woensdag 29 april 2026 @ 13:38:
[...]

Jij houdt geen rekening met die onverwachte olifant :) Je weet maar nooit wanneer er een uit de dierentuin ontsnapt!
🤣🤣🤣 Ja, lach maar. Ik wacht wel op jullie verschroeide connectoren. Met zulke zaken kan je beter te voorzichtig zijn. Ik heb wel al eens een elektrische brand gezien. Maar goed, case closed.
peterbier schreef op woensdag 29 april 2026 @ 20:10:
Zo ticket aan gemaakt voor mijn ab3000x.
Volgens mij een standaard Ai bericht terug.
Dat het aan de firmware ligt en moet updaten. (Laatste staat er al op)
En ik de batterij wil aansluiten en moet laden met laag vermogen.
Wat ik niet meer durft te doen vanwege die cell spanning.
Die batterij wordt er toch door de 2400AC uitgegooid en geen batterijen beschikbaar.
Geantwoord dat de batterij defect is.
Hopelijk pakken ze het op om retour te doen.
Iemand hier ervaring mee.
Intussen zijn er al een aantal DOA's geweest, en die worden over het algemeen goed opgelost.
Het kost altijd wel wat tijd.
En anders zou ik je adviseren even de zoekfuntie te gebruiken.

5200wp SolarEdge - 14,4KW 2400AC - k2 pro combo - WP boiler - 2x MHI - Homey shs & HAOS -> NUC i5 32gb akasa fanless

• Tom35
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:31
TheRealFreek schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:00:
[...]

Je mag er van een partij als Zendure vanuit gaan dat een product als dit op een veilige manier faalt. Ik kan mij voorstellen dat ze een FMEA hebben uitgevoerd en de stekker als potentieel risico hebben beoordeeld en vervolgens getest wat er gebeurd als het fout gaat.

Kortom; als er iets fout gaat met die stekker, dan mag je ervanuit gaan dat het op een veilige manier fout gaat.
Bwa we doen regelmatig fmea en analyses maar als ze inschatten dat het risico dat dit voorval heel laag is mogen de gevolgen al groot zijn hoor..
Het is ook maar de vraag waar je de grens legt en wat je met de rest risico's doet..
Hun app instellingen bv van niet meer dan 800w of je moet tekenen id app daar eentje van zijn..
Dergelijke fmea zal jij als gebruiker nooit te zien krijgen.
We mogen die soms al is inkijken bij leveranciers van ons maar krijgen ze nooit meer..

• stoelpascal
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:39
Over Throttling van de Zendure SolarFlow 2400 Pro heb ik exact dezelfde problemen.
Heb ook een Forumpost op zendure en Ticket ingeschoten bij Zendure. Maar daar kom je niet echt verder mee.

Heb er zelfs al koelers op gezet maar dat mocht ook niet baten.
Dit is de grafiek als ik hem op Basislastmodus van 2400 watt zet, en valt als heel snel terug (bijna direct) naar 1500/1600 watt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osS7ge6aJPxUhQERpyE7UyVCimo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2ppCwcsnTMJ8EKJLLUXoNRC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I_93KInymk4vvRGZYGJiJHQ6ZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XlOUmFleh3C68KCw0sOu6hv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door stoelpascal op 29-04-2026 21:23 ]

• KNDS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:03
stoelpascal schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:19:
Over Throttling van de Zendure SolarFlow 2400 Pro heb ik exact dezelfde problemen.
Heb ook een Forumpost op zendure en Ticket ingeschoten bij Zendure. Maar daar kom je niet echt verder mee.

Dit is de grafiek als ik hem op Basislastmodus van 2400 watt zet, en valt als heel snel terug (bijna direct) naar 1500/1600 watt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zojuist mijn Solarflow 2400 pro ontladen dmv een basislast van 2400w. Dit ging zonder problemen en geen enkele vorm van throttling; bijna een half uur lang 2380W terug aan het net geleverd. Temperatuur, gemeten via de hyperTmp parameter steeg van 35 naar 53. Dat geeft mij goede hoop dat extra koeling wel verschil gaat maken. Tegelijkertijd ook wel bezorgd want de accu staat in de schuur met de panelen op het schuurdak. Dat wordt lastig koel houden denk ik in de zomer.

Mijn Solarflow heeft nog geen accu's, Dus wellicht dat er bij jou echt sprake is van een defect of bug mbt 1 van de accu's ?

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:14
stoelpascal schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel bij zendure rechtstreeks gekocht?
Pagina: 1 ... 237 238 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.