Ik heb sinds kort een Solarflow 2400 pro met 4 zonnepanelen op de MPPT poorten en 2 zonnepanelen via de Off Grid poort. Het geheel is aangesloten via een eigen groep in de meterkast in combinatie met de Zendure P1 meter. De optie Overtollige Energie Exporteren staat op Toegestaan in de app.
In de nacht ontlaadt de accu netjes en zodra de zon in de ochtend begint te schijnen, laadt de accu ook in een paar uur tijd netjes op naar 100%.
Daarna gebeurt er iets geks, zodra de accu (bijna) vol zit worden de zonnepanelen op de MPPT poorten terug geregeld en al vrij snel volledig uitgeschakeld. Over de Off Grid poort blijft de Solarflow wel gewoon de hele dag terugleveren aan het net. Soms aan het einde van de dag springen de panelen weer bij, dat lijkt te gebeuren als er weer wat verbruikers in huis aan gaan zoals de inductie kookplaat.
Zelf dacht ik aan een te hoge temperatuur, maar die is op dit moment rond de 35 graden. Ik begreep uit berichten in dit forum dat het terugregelen richting de 50 graden pas gebeurd. Morgen gaat er een ventilator op, hopelijk maakt dat toch nog verschil.
Ik vroeg mij af of er iemand is die zowel de MPPTs als de Off Grid poort gebruikt en dit herkent?