Om auto te rijden moet je een rijbewijs hebben, voor electra in dit soort gevallen eigenlijk ook. Dat is er niet, dus wordt dat op deze manier afgedwongen. Ik vind dat niet vreemd, sterker nog: ik vind het getuigen van verantwoordelijkheid nemen voor het juist installeren van jouw producten.Tom35 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 12:31:
[...]
En waarom zou zendure daar verantwoordelijk voor zijn ?
Als jij met je VW dronken iemand van het fietspad rijdt is VW of jupiler toch ook niet verantwoordelijk...
Het is aan Zendure om aan te geven wat mag en niet mag maar aan de burger om te zien hoe hij er moet mee omgaan lijkt me..
In HomeAssistant kun je per Zendure het instellen.jelleeelco schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:14:
[...]
dat klopt maar dat kunnen zij dus niet controleren...
vraag me alleen af - kun je dit in HA omzeilen? Als ik puur HA ga gebruiken, heb ik dan wel die 2x 2400watt zonder gezeur met electriciens, foto's etc?
Dat is ook de rede dat ik nu HomeAssistant gebruik.
Die zit volgens mij niet standaard in Gielz/gast777...? Of heb ik daar overheen gekeken? Is ook meer iets voor het integratie-topic, realiseer ik me.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Is inderdaad een Zendure specifieke instelling.
Zag dat om en om 1 van de 5 SF800's steeds 0 Watt levert. Zie in de App: Overvoltage protection meldingen.
De accu's laden maximaal (incl. de Mix en nog 3 anderen), oven aan, auto's vol. Meer kan ik niet doen. Toch zonde
Zag dat om en om 1 van de 5 SF800's steeds 0 Watt levert. Zie in de App: Overvoltage protection meldingen.
De accu's laden maximaal (incl. de Mix en nog 3 anderen), oven aan, auto's vol. Meer kan ik niet doen. Toch zonde
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ja dat is een bekendeTaro schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:15:
6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
Moest je daar nog veel overtuigingskracht voor gebruiken of was het zo geregeld? Ik zat ook naar de (Shelly) 3CT te kijken maar heb maar ook een ruimteprobleem in de meterkast dus een tientje meer vind ik geen enkel probleem.HankiePankie_NL schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:58:
[...]
Hier ook een E350 met SMR 5.0 met de befaamde 10 seconden update. Alles uitgezocht en de 2400AC+ met 2 extra batterijen vorige week binnen gekregen samen met de Zendure P1 meter. Dacht alles op orde te hebben maar de accu ging allemaal kanten op, toen pas zag ik de eerdere posts in dit topic.
Ik heb Liander gebeld en ze komen over ongeveer 4 weken de meter vernieuwen tegen bijbetaling van 141 euro. Dat is ook ongeveer het bedrag van de Zendure 3CT en dan had ik ook nog mijn meterkast moeten aanpassen (zit zo goed als vol).
Nog even wachten dus, misschien een idee om dit in de beginpost op te nemen?
Als je bij Stedin zit is het vaak gratis. Zoek maar op stedin in dit topic…noo schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:40:
[...]
Moest je daar nog veel overtuigingskracht voor gebruiken of was het zo geregeld? Ik zat ook naar de (Shelly) 3CT te kijken heb maar ook een ruimteprobleem in de meterkast dus een tientje meer vind ik geen enkel probleem.
Ik woon in Lianderland :-)frankj030 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:47:
[...]
Als je bij Stedin zit is het vaak gratis. Zoek maar op stedin in dit topic…
Oude meters worden gratis vervangen maar pas op het moment dat je ergens in de planning staat.
Wil je het sneller dan moet je er voor betalen.
Kwestie van vragen.
Wil je het sneller dan moet je er voor betalen.
Kwestie van vragen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik had hier pas ook een brief van Stedin, dat de slimmemeter(2G) vervangen moest worden. Nu wilde ik toch van 1F naar 3F, dus gelijk verzwaring aangevraagd. Helaas koste dat grapje 440euro. Nu zou dat niet direct nodig zijn, maar aangezien je in Utrecht al geen verzwaring meer kunt aanvragen. En ik verwacht ook ooit nog eens elektrisch te gaan rijden en dus thuis wil laden, dat ik het beter nu alvast maar kan regelen. Gelukkig was alles snel geregeld(3,5wk van aanvraag tot installatie), omdat de groepenkast al was voorbereid.frankj030 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:47:
[...]
Als je bij Stedin zit is het vaak gratis. Zoek maar op stedin in dit topic…
Lostrekken die auto! Morgen bij Zonneplan -47,2 cent om 13u!Taro schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:15:
Is inderdaad een Zendure specifieke instelling.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ga het toch even vragen.
ik heb aparte groep naar tuinhuis waar de SF komt te staan met zonnepanelen. Daar zit standaard 1 led lamp op voor de nacht (13W met bewegingssensor).
Ik wil het liefste de SF op 2400W zetten en dan met NOM.
Ook zijn er buitenstopcontacten in de tuin waar we bijvoorbeeld heel af en toe een hogedrukreiniger (2000W) of heggeschaar (500W) of stofzuiger of noem maar wat op aansluiten.
Ik ga er met mijn beperkte kennis van uit dat de accu in de regel die loads opvangt want die is het dichtst bij.
Is er dan nog een situatie mogelijk waarbij je over de 16A van de kabels op de groep gaat? Misschien als de unit zou gaan bijladen? Of als je in het huis een waterkoker aanzet of de wasmachine? (beiden op andere groepen).
Of is het handiger om de lokale stopcontacten daar sowieso via de off-grid poort te laten lopen?
ik heb aparte groep naar tuinhuis waar de SF komt te staan met zonnepanelen. Daar zit standaard 1 led lamp op voor de nacht (13W met bewegingssensor).
Ook zijn er buitenstopcontacten in de tuin waar we bijvoorbeeld heel af en toe een hogedrukreiniger (2000W) of heggeschaar (500W) of stofzuiger of noem maar wat op aansluiten.
Ik ga er met mijn beperkte kennis van uit dat de accu in de regel die loads opvangt want die is het dichtst bij.
Is er dan nog een situatie mogelijk waarbij je over de 16A van de kabels op de groep gaat? Misschien als de unit zou gaan bijladen? Of als je in het huis een waterkoker aanzet of de wasmachine? (beiden op andere groepen).
Of is het handiger om de lokale stopcontacten daar sowieso via de off-grid poort te laten lopen?
[ Voor 14% gewijzigd door REDFISH op 30-04-2026 16:22 ]
Op een dergelijke groep zou ik geen hogedruk reiniger zetten. Sterker, ik zorg ervoor dat de groep(en) waar de Zendure(s) op komt (komen) slechts 1 stopcontact hebben (CEE). Zodat niemand ooit per ongeluk iets verkeerds kan doen.REDFISH schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:16:
Ga het toch even vragen.
Even mijzelf qouten.m-vw schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:44:
Gisteren DPD met de P1 meter, vandaag DHL met de SF2400 Pro. De extra batterijen bevinden zich nog in het inmiddels bekende GLS Limbo.
De Pro aangesloten op een gewone wcd, dus beperkt, omdat ik de kabel voor de aparte groep nog niet heb kunnen trekken.
Vanavond eens kijken of ik alle instellingen kan vinden. Nu gewoon op Automodus.
Het kan snel gaan, deze ochtend een melding van GLS en nu zitten de batterijen al onder de pro.
Nu enkel nog de panelen en de beugels.
Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.
Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.
Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.