• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:10
raven22 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:09:
[...]

En kun je mixen met een 3000X? Dus bv 1x2000x en 2x3000x? Of de 3000L?
De 3000X heeft een andere bouwvorm. De 3000L zou wel passen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:32
MaPo Monster schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:01:
...
De 2400W laadt hij overigens standaard wel mee, ontladen alleen niet. En zoals @geert1992 ook aangeeft, bij die apparaten ben je erbij wanneer ze vol vermogen draaien. Hierbij niet, dat geeft mij ook extra onzekerheid.

...
Bosch/Siemens en vele andere fabrikanten denken daar tegenwoordig anders over. De oven is bij ons niet smart maar de rest wel en kan dus allemaal remote aangezet, al dan niet op basis van een smart energy platform.
2400W laden is overigens ook niet de default, je moet het instellen. Maar goed, laten we inderdaad niet blijven vergelijken; je moet doen waar je je goed bij voelt.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51

..Christiaan..

..zwll..

raven22 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:09:
[...]

En kun je mixen met een 3000X? Dus bv 1x2000x en 2x3000x? Of de 3000L?
Dat kan niet; je moet wel de de serie accu's gebruiken die gekoppeld zijn aan de omvormer.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Milmoor

Footsteps and pictures.

mrme12345 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:02:
[...]

Ja klopt, wordt niet geadviseerd door Zendure. Maar ze passen gewoon, worden herkend en functioneren gewoon.
Wordt niet geadviseerd: als in deze combo wordt niet genoemd in hun marketing, of wordt het afgeraden? Dat maakt best verschil :).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Fairy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:24:
[...]

Kleine correctie. Laden tot 2400 watt kan zonder handtekening, maar ontladen niet. Daar zit het verschil.
Ja, maar dat geef ik ook aan output ( gezien vanuit de batterij dus ontladen ) voor een instelling voorbij de 800W limiet moet je dat bewust dus akkoord voor geven.
Voor input (= laden ) is dat natuurlijk niet noodzakelijk omdat de batterij dan als een normaal verbruikstoestel werkt.

• hobby_gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:42
Luuk741 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:45:
[...]
Ben je hier toevallig al verder mee gekomen? Mijn set ontlaadt ook steeds tot 98%, om daarna weer bij te laden tot 100%. Met wisselende wattages, terwijl de zonnepanelen ruim voldoende leveren en er geen (groot) verbruikers draaien
Toevallig heeft Zendure vandaag het ticket opnieuw gesloten. Uiteraard zonder ook maar met 1 reactie te zijn gekomen, laat staan met een oplossing: "Since we have not received a new message from you for some time, we are concerned that you may have forgotten about this ticket and that the issue has not yet been resolved."
Het ticket beheer is zeer matig, om het maar zacht uit te drukken :-(

Ik wacht dus nog steeds op een oplossing .......

Growatt 3000TL-X + 10xJASolar 320Wp / Daikin 3MXM68N-FTXM42M-FTXM25M-FTXM20M / Zendure SolarFlow 2400AC (8,64 kWh)

MaPo Monster schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:44:
[...]

Inderdaad vreemd. Lijkt dat alleen bij jou voor de 2400W laden een handtekening is gevraagd.
sorry, blijkbaar snap je het niet, we hebben het hier niet over laden ( dat is namelijk input), wat ik aangegeven heb en daar zit ook het echte risico is bij het ontladen (= output) en daarvoor heb je dus wel degelijk een handtekening voor nodig. Zie de post van @Fairy hiefover die dat bevestigt.
Nee, je begrijpt me niet goed. Interessante conclusie wel, maar het is niet luiheid. Ik zou het alleen goed vinden als Zendure een CEE stekker al dan niet op bestelling zou leveren omdat dit veiliger is. Het zou een leverancier van dergelijke appartuur sieren als ze ook standaard oplossingen leveren met een hoger veiligheidsniveau dan de schuko stekker, waar wat discussie over de veiligheid is. Maar goed, dat is slechts opbouwende kritiek.
jup, zou handig zijn als ze dat zouden doen, maar daar zijn wel kosten aan verbonden die mogelijk ook kostenverhogend op de thuis-batterij kunnen werken. Je blijkt echter te vergeten dat een type F/E stekker voor deze vermogens/belasting gewoon zijn toegestaan en voor de batterij van jouw formaat is deze type stekker geen enkel probleem. En ja, ik weet waar ik over praat.
Hij stond buiten onder een afdak. En ze adverteren overigens zelf met de accu buitenshuis zonder afdak. Zelfs in de sneeuw.
oke, echter hoe zat het met de schaduw, want met afdak maar toch vol in de zon, dan kun je problemen verwachten.
Ik ben overigens alleen maar blij voor je dat je zelf zo positief bent over het product en het zo sterk verdedigt. Ik wil daar niks aan tekort doen en hoop dat je er veel plezier van zult blijven ervaren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-tweak op 01-05-2026 21:57 ]

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:54
hobby_gebruiker schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:41:
[...]

Toevallig heeft Zendure vandaag het ticket opnieuw gesloten. Uiteraard zonder ook maar met 1 reactie te zijn gekomen, laat staan met een oplossing: "Since we have not received a new message from you for some time, we are concerned that you may have forgotten about this ticket and that the issue has not yet been resolved."
Het ticket beheer is zeer matig, om het maar zacht uit te drukken :-(

Ik wacht dus nog steeds op een oplossing .......
Hm, hopen dat een update (naar hems 2.0?) het dan verhelpt. Lijkt me niet heel denderend voor de levensduur, het onnodig switchen tussen laden en ontladen
Milmoor schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:30:
[...]

Wordt niet geadviseerd: als in deze combo wordt niet genoemd in hun marketing, of wordt het afgeraden? Dat maakt best verschil :).
uit de Zendure handleiding van de 2400 AC+:

A single SolarFlow 2400 AC+ can be connected up to 5 AB1000/AB2000/AB3000L series batteries, which can maximumly reach to 16.8kWh capacity

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

Pagina: 1 ... 239 240 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.