geert1992 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:29:
[...]

Ik heb de beta app, en daar staat hij nog tussen, nog steeds zonder succes.
Same here, kan dit bevestigen. HW P1 werkt ook met beta app/HEMS 2.0 in mijn situatie niet.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 19:13
In hen eea nu al wat weken lopen. Zenki sleept incorrecte verbruiksvoorspellingen mee... dus dat is wachten.op versie 2.
Daarnaast zie ik dat de batterij eigenlijk continu stuitert tussen ontladen en opladen... als ik de kWh waarden bekijk... in de batterij grafiek van de app is dat echter niet zo... is dat een bug? Welke info is correct? Heb wel een Landis&gyr 350 smr5.0... de data lijken elke seconde te wisselen... maar ik heb daar geen direct uitsluitsel over. Enig idee hoe dat stuiteren op te lossen?

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:24
Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat. Gewoon eens kijken wat er mogelijk is met vibe-coding samen met Claude. Dit is het resultaat van 3 dagen werk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDRgQQQVTHD7uMste0nN3kKXbE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNnHgvmQgltD2Nnbf6tyNh6P.png?f=fotoalbum_large

Volgende week data loggen om te kijken of het ook mogelijk is om "zelf" een NOM regeling te implementeren. Ik ga de setup nog niet uit HEMS halen, dat komt wel een keer. MIjn setup is een Solarflow 2400AC+ met 3 x AB3000L, een Zendure P1 meter, een HA P1 meter en een HA kWh meter (voor de PV opbrengst).

Gewoon voor shits & giggles, zelf had ik de backend wel kunnen schrijven maar de front-end in geen 1000 jaar, niet mijn ding, dat laatste mag Claude code voor mij doen. En het wiel opnieuw uitvinden kan soms wel leuk zijn. Is het perfect, nee, maar dat mag nu, nog, niet boeien.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:18
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?

• Henkoes
In mijn test met wifi en stroom uitval wil de batterij niet met bluetooth verbinden in de app. Hoe werkt deze procedure?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33
Martijn-V4 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:41:
Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat. Gewoon eens kijken wat er mogelijk is met vibe-coding samen met Claude. Dit is het resultaat van 3 dagen werk:
Lijkt wel wat op mijn implementatie, ook 3 avondjes werk. Complete integratie gebouwd met Claude code inclusief simulatie mode. Stuurt op dit moment de Gielz- en go-e charger-integraties aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GWfqvMT0H89LFM46OCMDA0aY7U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JZVHq6ZiSUR3ujpCpqfSd3nr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u1Ie2FH-_Cnx-sMWslTGBwCAfY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wnh71VvQkh9s3xo4uHTHVJ91.png?f=fotoalbum_tile

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:29
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:44:
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom er. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?
Nee: de batterijen staan parallel aan elkaar. Dus krijgt iedere batterij een deel van de stroom. Je zou het kunnen zien als een bus van boven naar beneden, waar steeds een batterij op is aangesloten. Als iedere batterij 10A levert, komt er dus bij de eerste batterij 10A, bij de 2e 20 enzovoort.
5 batterijen leveren dan samen 50A. Meteen constante spanning van ongeveer 50V en dat is dan gezamenlijk 2500W.. misschien wel 6 uren lang om aan 15kWh te komen.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:19
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:52:
In mijn test met wifi en stroom uitval wil de batterij niet met bluetooth verbinden in de app. Hoe werkt deze procedure?
Als je batterij geen verbinding heeft met zijn wifi moet je de app openen en in de buurt van het apparaat gaan staan dan kan je met bluetooth verbinden net zoals de ingebruikname.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:19
Zoomzoom schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:40:
In hen eea nu al wat weken lopen. Zenki sleept incorrecte verbruiksvoorspellingen mee... dus dat is wachten.op versie 2.
Daarnaast zie ik dat de batterij eigenlijk continu stuitert tussen ontladen en opladen... als ik de kWh waarden bekijk... in de batterij grafiek van de app is dat echter niet zo... is dat een bug? Welke info is correct? Heb wel een Landis&gyr 350 smr5.0... de data lijken elke seconde te wisselen... maar ik heb daar geen direct uitsluitsel over. Enig idee hoe dat stuiteren op te lossen?
De Landis & Gyr e350 is hier veelvuldig benoemd en verafschuwt. Deze meter werkt gewoon niet goed met de Zendure P1. Een actieve splitter of voeding wil wel eens helpen maar het lukt de meeste niet om NOM te draaien met dit ding. Daarnaast hoor je van iedereen dat de meter niet per seconde een telegram stuurt ondanks dat het een DSMR 5.0 meter zou moeten zijn.

• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:54
Deze is net uit: "Zendure 2400 PRO vs AC+ Review: de verrassende resultaten" van ThuisbatterijNederland.

Op minuut 12:35 lijken ze te zeggen dat bij een 3-fase aansluiting de saldering per fase werkt en je 3 units nodig hebt voor volledige saldering. Maar de slimme meter saldeert toch over alle fases heen (intern salderen)?
YouTube: Zendure 2400 PRO vs AC+ Review: de verrassende resultaten (Test + Un...

[ Voor 5% gewijzigd door Tiesert op 03-05-2026 21:03 ]

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy S | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | 200L Buffer | HA+Heishamon L | Gasloos 4-10-22

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
m-vw schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:20:
@Mimiix en @vDorst Hebben jullie al bericht gehad over de beugels, want ook ik heb ze niet ontvangen.

Zojuist wel al een bericht naar support gestuurd.
Ja, dat ze toch bij de bestelling horen, en dat ze momenteel niet op voorraad zijn.

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:11
Tiesert schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:59:
Maar de slimme meter saldeert toch over alle fases heen (intern salderen)?
Zeker! Als je over fase1 1000W afneemt van het net en over fase2 op hetzelfde moment 1000W terugleverd wordt er 0 geregistreerd.

[ Voor 5% gewijzigd door TBird484 op 03-05-2026 21:11 ]

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
Zouden jullie nu nog investeren in een Zendure SolarFlow 2400 AC of toch wachten tot de Zendure SolarFlow 2400 AC+ terug beschikbaar komt?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Is toch raar dat Zendure een product verkoopt wat niet doet wat geadverteerd wordt.
Het is een stekkeraccu waar je zeer eenvoudig fouten mee kunt maken. En ik vermoed dat ze gewoon écht verantwoordelijkheid willen vermijden. Je kunt het overdreven voorzichtigheid noemen maar met een Amerikaanse achtergrond snap ik dit gedrag wel. De claimcultuur is daar gewoon anders dan hier. En hiermee vermijden ze ook eventuele krantenkoppen die al te makkelijk op fabrikanten afgeschoven kunnen worden.
Je ziet het ook bij CV ketels bijvoorbeeld; daarin mag je als particulier ook helemaal niks meer zelf. Ook al heb je daar de kennis of spullen voor.
Vaak regels die ontstaan omdat de praktijk simpelweg uitwijst dat het wel eens mis gaat. En één misser kan al teveel zijn, zeker voor een startup waar ik ook Zendure onder schaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:12:
Zouden jullie nu nog investeren in een Zendure SolarFlow 2400 AC of toch wachten tot de Zendure SolarFlow 2400 AC+ terug beschikbaar komt?
Wat is de reden om hem nu nu nu te willen? Heb je nog saldering? Zo ja, dan heb je geen haast, maar hebzucht ;).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Mistraller
Bij techpunt is die P1 ook 30 euro en bij een Zendure Omvormer krijg je hem gratis.
Ik zou het zeker doen als je twijfelt, dan werkt het zeker goed. Ook 3 tientjes kost je de kop niet. Heb je wel een DSMR5 meter?

---------------

• Mistraller
bilgy_no1 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Als een wcd een aanduiding heeft voor 16A nominaal is deze gewoon geschikt voor langdurige 16A last. De Zendures in dit topic blijven daar ruim onder. Ik zie niet in wat er zo bijzonder is aan dit product. Voor een stuk minder geld heb je een IP56 wcd van een degelijk merk en 16A nominaal.

Deugdelijke aansluiting van de wcd met de juiste bedrading en automaten is eerder een probleem.
Dit is niet een veel veiliger product dan welke andere schuko dan ook. De behuizing wellicht maar het gaat om het oppervlak dat werkelijk contact maakt met de stekkerpennen, en de veerkracht die hierop rust. Dat levert warmte op, vooral als het maar net-aan is. En kunststof kan na uren en uren heet worden, gaan degraderen. Dat kan best een lange tijd gaan duren. Daarom hadden schuko's vroeger ook altijd een porseleinen binnenwerk. Nu meestal niet meer maar nog altijd is het een hittebestendiger binnenwerk. Wat bij goedkopere merken wegbezuinigd is.
Dat gezegd hebbende; ik vertrouw op zich mijn BuschJaeger schuko's ook met 10A maar ik zal ze wel regelmatig checken. Alleen doet mijn Zendure setup zelden 10A want ik heb momenteel slechts 2500W PV te verdelen over 2 zendures en ik heb nog geen dynamisch tarief dus laad niet van het net. Peak output is slechts zo nu en dan, dus prima binnen de specs voor mijn situatie. Ik wil de kabel liever nog niet knippen omdat ik de kans aanwezig acht dat ik de zendures nog wel eens mobiel wil gaan inzetten.
Merk je na een uurtje vol vermogen geen warme stekker? Dan zou ik me persoonlijk niet veel zorgen maken. Maar die afweging is en blijft voor jezelf.

---------------

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:29
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:44:
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?
Vergelijk het met vijf kranen tegelijk aanzetten. Al het water loopt langs de watermeter, en al het water loopt het riool in (dat is de 'kring'), maar door iedere iedere kraan (en afvoerpuje) loopt maar een vijfde.

In het geval van de Zendures loopt er één verticale aanvoerleiding, en één verticale retourleiding, met bij iedere batterij een 'aftakking'. Alle stroom moet dus langs de bovenkant.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
Mistraller schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Bij techpunt is die P1 ook 30 euro en bij een Zendure Omvormer krijg je hem gratis.
Ik zou het zeker doen als je twijfelt, dan werkt het zeker goed. Ook 3 tientjes kost je de kop niet. Heb je wel een DSMR5 meter?
Op de meter staat ESMR5. Is dat wat je bedoeld?

Hij was overigens niet gratis, ik moest hem erbij bestellen voor 29 euro.
https://plugin-batterij.n...ndure-solarflow-800-plus/

Ook op de Zendure site zelf moet je hem erbij bestellen.
https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571733709055

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:01
Milmoor schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Wat is de reden om hem nu nu nu te willen? Heb je nog saldering? Zo ja, dan heb je geen haast, maar hebzucht ;).
Als je een dynamisch contract hebt kun je nu nog volop profiteren van uitgestelde teruglevering. Daarnaast zou het tegen het einde van het jaar wel eens krap kunnen worden op de batterij markt als heel veel huishoudens dat op het laatste moment willen gaan kopen.

@H3ras op zich prima om nu nog de 'oude' 2400AC te kopen. Voordeel is dat je er een fan bij kunt kopen (zie ook de hier gefabriceerde optie van Tara). De nieuwe modellen hebben daar geen aansluiting voor en ik zie wel wat throttling issues door warmte langskomen bij de nieuwe modellen.

Ik zou dan wel goed nadenken over hoeveel batterijen je wilt. Misschien dat die oudere units over een paar jaar minder makkelijk te krijgen zijn om uit te breiden.

Verder even goed zoeken naar de aanbiedingen...

• H3ras
Milmoor schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Aangezien ik in Vlaanderen woon heb ik al enige tijd een slimmer meter en dus geen saldering meer. Ik heb gewoon het eerste jaar afgewacht om te zien wat het zou doen en om cijfermateriaal te hebben. Wachten heeft dus een financiele impact. Als ik de reviews nalees bij https://energienerds.nl/ dan lijkt er mij weinig verschil te zitten tussen de beide...

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:51
koboy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:37:
[...]

Soms crasht de bridge, is bij mij ook al een keer gebeurd. Even uit het stopcontact en er is weer verbinding.
Had op mijn aansturing geen invloed omdat die (bedraad) via HA loopt. De Zendure P1 hangt er voornamelijk legacy te wezen en als backup voor het geval ik om wat voor reden dan ook HEMS weer moet inschakelen.
Ik zie nu bijvoorbeeld dat er een wisselende hoeveel stroom uit de accu gehaald wordt. Als ik dan kijk op m'n Youless P1 meter dan zie ik dat hij mijn sluipverbruik op 0 probeert te houden. Zet ik de ampen op afstand uit, dan neemt ook het verbruik uit de accu af. Volgens de Zendure app is de P1 meter offline, maar blijkbaar kan de 2400 AC+ wel zn werk doen.
Dat betekent dat de 2400 AC+ zijn verbruik doorgeeft aan de app. Maar de P1 doet dit niet. Zou dit verklaren dat er iets met de bridge is? Ik kan namelijk weer kijken als ik thuis ben.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:59
TBird484 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:34:
[...]
8)7 Weet je hoeveel CEE stopcontacten en stekkers je kan kopen voor het bedrag dat ze vragen. (minimaal 6 setjes)
Ja, goedkoop is het niet, maar hé, je hoeft geen stekker af te knippen! ;)

• Mistraller
knorde schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:35:
[...]

Op de meter staat ESMR5. Is dat wat je bedoeld?

Hij was overigens niet gratis, ik moest hem erbij bestellen voor 29 euro.
https://plugin-batterij.n...ndure-solarflow-800-plus/

Ook op de Zendure site zelf moet je hem erbij bestellen.
https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571733709055
Ja niet iedere verkoper heeft dezelfde acties natuurlijk. techpunt voert de plus trouwens niet. Je weet dat deze geen offgrid (noodstroom) uitgang heeft neem ik aan?
Ik denk dat die 5 wel klopt inderdaad.

---------------

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

PindaRots schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:51:
[...]

Ik zie nu bijvoorbeeld dat er een wisselende hoeveel stroom uit de accu gehaald wordt. Als ik dan kijk op m'n Youless P1 meter dan zie ik dat hij mijn sluipverbruik op 0 probeert te houden. Zet ik de ampen op afstand uit, dan neemt ook het verbruik uit de accu af. Volgens de Zendure app is de P1 meter offline, maar blijkbaar kan de 2400 AC+ wel zn werk doen.
Dat betekent dat de 2400 AC+ zijn verbruik doorgeeft aan de app. Maar de P1 doet dit niet. Zou dit verklaren dat er iets met de bridge is? Ik kan namelijk weer kijken als ik thuis ben.
Zit eerder een hok tussen de P1 en de Zendure cloud dan. Als ik me goed herinner communiceert de omvormer direct met de bridge. Als je iemand hebt die op de plantjes past kun je die vragen de bridge even uit het stopcontact te halen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Henkoes
H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:12:
Is de AC+ variant onbeschikbaar geworden?

• Henkoes
sir_knudde schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:23:
[...]

Nee: de batterijen staan parallel aan elkaar. Dus krijgt iedere batterij een deel van de stroom. Je zou het kunnen zien als een bus van boven naar beneden, waar steeds een batterij op is aangesloten. Als iedere batterij 10A levert, komt er dus bij de eerste batterij 10A, bij de 2e 20 enzovoort.
5 batterijen leveren dan samen 50A. Meteen constante spanning van ongeveer 50V en dat is dan gezamenlijk 2500W.. misschien wel 6 uren lang om aan 15kWh te komen.
En de 10a die de tweede batterij er bovenop levert loopt niet ook door de batterij eronder via de “afvoer” kant van de cirkel?

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
Mistraller schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:00:
[...]

Ja niet iedere verkoper heeft dezelfde acties natuurlijk. techpunt voert de plus trouwens niet. Je weet dat deze geen offgrid (noodstroom) uitgang heeft neem ik aan?
Ik denk dat die 5 wel klopt inderdaad.
Klopt, ik ben op de hoogte dat deze geen noodstroom uitgang heeft.

Ik zie dat hij bij techpunt 479 inclusief p1 meter kost.
Scheelt gewoon 50 euro.

Alleen staat erbij niet op voorraad.
Ik kan hem wel bestellen maar er staat niets bij over de levertijd.

Ik had hem al elders besteld, ik twijfel nu dus wat te doen.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Henkoes
a2aan schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:29:
[...]

Vergelijk het met vijf kranen tegelijk aanzetten. Al het water loopt langs de watermeter, en al het water loopt het riool in (dat is de 'kring'), maar door iedere iedere kraan (en afvoerpuje) loopt maar een vijfde.

In het geval van de Zendures loopt er één verticale aanvoerleiding, en één verticale retourleiding, met bij iedere batterij een 'aftakking'. Alle stroom moet dus langs de bovenkant.
En alles loopt wel via het riool afvoer terug maar loopt dus niet door de batterij eronder terug?

• H3ras
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:03:
[...]

Is de AC+ variant onbeschikbaar geworden?
Bij Zendure pas terug beschikbaar medio / eind juli, dat is nog 3 goede maanden met veel opbrengst die anders bijna verniet het net opgaat.

Op andere sites zijn ze ook nergens beschikbaar of is de levertermijn niet duidelijk.

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:29
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:05:
[...]

En de 10a die de tweede batterij er bovenop levert loopt niet ook door de batterij eronder via de “afvoer” kant van de cirkel?
Nee, dat had gekund net als bij een snoer kerstverlichting, maar dan houdt alles op zodra 1 lampje stuk gaat of 1 batterij leeg is.

Hier kies je voor de aanpak van touwtrekken: 1 lang touw, de stroomkring, en daar haak je steeds meer mannen en vrouwen aan.
In het midden is de kracht op het touw veel groter, dan aan het uiteinde, waar misschien een klein kind de doorslag geeft.

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:23:
[...]

Bij Zendure pas terug beschikbaar medio / eind juli, dat is nog 3 goede maanden met veel opbrengst die anders bijna verniet het net opgaat.

Op andere sites zijn ze ook nergens beschikbaar of is de levertermijn niet duidelijk.
Ik zie gewoon "Geschatte levertijd: 3-5 dagen" bij Zendure zelf?

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
R1chardTM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Ik zie gewoon "Geschatte levertijd: 3-5 dagen" bij Zendure zelf?
Die data is incorrect, zojuist antwoord gekregen op mijn vraag over mijn bestelling. Oftewel ik heb geannuleerd.

3960wp SE | Model Y RWD

Pagina: 1 ... 240 241 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.