geert1992 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:29:
[...]

Ik heb de beta app, en daar staat hij nog tussen, nog steeds zonder succes.
Same here, kan dit bevestigen. HW P1 werkt ook met beta app/HEMS 2.0 in mijn situatie niet.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Zoomzoom
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-05 21:14
In hen eea nu al wat weken lopen. Zenki sleept incorrecte verbruiksvoorspellingen mee... dus dat is wachten.op versie 2.
Daarnaast zie ik dat de batterij eigenlijk continu stuitert tussen ontladen en opladen... als ik de kWh waarden bekijk... in de batterij grafiek van de app is dat echter niet zo... is dat een bug? Welke info is correct? Heb wel een Landis&gyr 350 smr5.0... de data lijken elke seconde te wisselen... maar ik heb daar geen direct uitsluitsel over. Enig idee hoe dat stuiteren op te lossen?

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:14
Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat. Gewoon eens kijken wat er mogelijk is met vibe-coding samen met Claude. Dit is het resultaat van 3 dagen werk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDRgQQQVTHD7uMste0nN3kKXbE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GNnHgvmQgltD2Nnbf6tyNh6P.png?f=fotoalbum_large

Volgende week data loggen om te kijken of het ook mogelijk is om "zelf" een NOM regeling te implementeren. Ik ga de setup nog niet uit HEMS halen, dat komt wel een keer. MIjn setup is een Solarflow 2400AC+ met 3 x AB3000L, een Zendure P1 meter, een HA P1 meter en een HA kWh meter (voor de PV opbrengst).

Gewoon voor shits & giggles, zelf had ik de backend wel kunnen schrijven maar de front-end in geen 1000 jaar, niet mijn ding, dat laatste mag Claude code voor mij doen. En het wiel opnieuw uitvinden kan soms wel leuk zijn. Is het perfect, nee, maar dat mag nu, nog, niet boeien.

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:49
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?

• Henkoes
In mijn test met wifi en stroom uitval wil de batterij niet met bluetooth verbinden in de app. Hoe werkt deze procedure?

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:17
Martijn-V4 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:41:
Het kost even wat moeite maar dan heb je ook wat. Gewoon eens kijken wat er mogelijk is met vibe-coding samen met Claude. Dit is het resultaat van 3 dagen werk:
Lijkt wel wat op mijn implementatie, ook 3 avondjes werk. Complete integratie gebouwd met Claude code inclusief simulatie mode. Stuurt op dit moment de Gielz- en go-e charger-integraties aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GWfqvMT0H89LFM46OCMDA0aY7U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JZVHq6ZiSUR3ujpCpqfSd3nr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7u1Ie2FH-_Cnx-sMWslTGBwCAfY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wnh71VvQkh9s3xo4uHTHVJ91.png?f=fotoalbum_tile

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:38
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:44:
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom er. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?
Nee: de batterijen staan parallel aan elkaar. Dus krijgt iedere batterij een deel van de stroom. Je zou het kunnen zien als een bus van boven naar beneden, waar steeds een batterij op is aangesloten. Als iedere batterij 10A levert, komt er dus bij de eerste batterij 10A, bij de 2e 20 enzovoort.
5 batterijen leveren dan samen 50A. Meteen constante spanning van ongeveer 50V en dat is dan gezamenlijk 2500W.. misschien wel 6 uren lang om aan 15kWh te komen.

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 06:30
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:52:
In mijn test met wifi en stroom uitval wil de batterij niet met bluetooth verbinden in de app. Hoe werkt deze procedure?
Als je batterij geen verbinding heeft met zijn wifi moet je de app openen en in de buurt van het apparaat gaan staan dan kan je met bluetooth verbinden net zoals de ingebruikname.

• AquilaXL
Zoomzoom schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:40:
In hen eea nu al wat weken lopen. Zenki sleept incorrecte verbruiksvoorspellingen mee... dus dat is wachten.op versie 2.
Daarnaast zie ik dat de batterij eigenlijk continu stuitert tussen ontladen en opladen... als ik de kWh waarden bekijk... in de batterij grafiek van de app is dat echter niet zo... is dat een bug? Welke info is correct? Heb wel een Landis&gyr 350 smr5.0... de data lijken elke seconde te wisselen... maar ik heb daar geen direct uitsluitsel over. Enig idee hoe dat stuiteren op te lossen?
De Landis & Gyr e350 is hier veelvuldig benoemd en verafschuwt. Deze meter werkt gewoon niet goed met de Zendure P1. Een actieve splitter of voeding wil wel eens helpen maar het lukt de meeste niet om NOM te draaien met dit ding. Daarnaast hoor je van iedereen dat de meter niet per seconde een telegram stuurt ondanks dat het een DSMR 5.0 meter zou moeten zijn.

• Tiesert
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:17
Deze is net uit: "Zendure 2400 PRO vs AC+ Review: de verrassende resultaten" van ThuisbatterijNederland.

Op minuut 12:35 lijken ze te zeggen dat bij een 3-fase aansluiting de saldering per fase werkt en je 3 units nodig hebt voor volledige saldering. Maar de slimme meter saldeert toch over alle fases heen (intern salderen)?
YouTube: Zendure 2400 PRO vs AC+ Review: de verrassende resultaten (Test + Un...

[ Voor 5% gewijzigd door Tiesert op 03-05-2026 21:03 ]

20x400wp O-Z-W | Enphase Envoy Met. | IQ7+ | Pana 12kW T-Cap J Mono | 300L SWW | HA+Heishamon L | Zendure 2400AC+ | Gasloos 4-10-22

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
m-vw schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:20:
@Mimiix en @vDorst Hebben jullie al bericht gehad over de beugels, want ook ik heb ze niet ontvangen.

Zojuist wel al een bericht naar support gestuurd.
Ja, dat ze toch bij de bestelling horen, en dat ze momenteel niet op voorraad zijn.

• TBird484
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 20:37
Tiesert schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:59:
Maar de slimme meter saldeert toch over alle fases heen (intern salderen)?
Zeker! Als je over fase1 1000W afneemt van het net en over fase2 op hetzelfde moment 1000W terugleverd wordt er 0 geregistreerd.

[ Voor 5% gewijzigd door TBird484 op 03-05-2026 21:11 ]

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:37
Zouden jullie nu nog investeren in een Zendure SolarFlow 2400 AC of toch wachten tot de Zendure SolarFlow 2400 AC+ terug beschikbaar komt?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Is toch raar dat Zendure een product verkoopt wat niet doet wat geadverteerd wordt.
Het is een stekkeraccu waar je zeer eenvoudig fouten mee kunt maken. En ik vermoed dat ze gewoon écht verantwoordelijkheid willen vermijden. Je kunt het overdreven voorzichtigheid noemen maar met een Amerikaanse achtergrond snap ik dit gedrag wel. De claimcultuur is daar gewoon anders dan hier. En hiermee vermijden ze ook eventuele krantenkoppen die al te makkelijk op fabrikanten afgeschoven kunnen worden.
Je ziet het ook bij CV ketels bijvoorbeeld; daarin mag je als particulier ook helemaal niks meer zelf. Ook al heb je daar de kennis of spullen voor.
Vaak regels die ontstaan omdat de praktijk simpelweg uitwijst dat het wel eens mis gaat. En één misser kan al teveel zijn, zeker voor een startup waar ik ook Zendure onder schaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 18:01

Milmoor

Footsteps and pictures.

H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:12:
Zouden jullie nu nog investeren in een Zendure SolarFlow 2400 AC of toch wachten tot de Zendure SolarFlow 2400 AC+ terug beschikbaar komt?
Wat is de reden om hem nu nu nu te willen? Heb je nog saldering? Zo ja, dan heb je geen haast, maar hebzucht ;).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Mistraller
Bij techpunt is die P1 ook 30 euro en bij een Zendure Omvormer krijg je hem gratis.
Ik zou het zeker doen als je twijfelt, dan werkt het zeker goed. Ook 3 tientjes kost je de kop niet. Heb je wel een DSMR5 meter?

---------------

• Mistraller
bilgy_no1 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Als een wcd een aanduiding heeft voor 16A nominaal is deze gewoon geschikt voor langdurige 16A last. De Zendures in dit topic blijven daar ruim onder. Ik zie niet in wat er zo bijzonder is aan dit product. Voor een stuk minder geld heb je een IP56 wcd van een degelijk merk en 16A nominaal.

Deugdelijke aansluiting van de wcd met de juiste bedrading en automaten is eerder een probleem.
Dit is niet een veel veiliger product dan welke andere schuko dan ook. De behuizing wellicht maar het gaat om het oppervlak dat werkelijk contact maakt met de stekkerpennen, en de veerkracht die hierop rust. Dat levert warmte op, vooral als het maar net-aan is. En kunststof kan na uren en uren heet worden, gaan degraderen. Dat kan best een lange tijd gaan duren. Daarom hadden schuko's vroeger ook altijd een porseleinen binnenwerk. Nu meestal niet meer maar nog altijd is het een hittebestendiger binnenwerk. Wat bij goedkopere merken wegbezuinigd is.
Dat gezegd hebbende; ik vertrouw op zich mijn BuschJaeger schuko's ook met 10A maar ik zal ze wel regelmatig checken. Alleen doet mijn Zendure setup zelden 10A want ik heb momenteel slechts 2500W PV te verdelen over 2 zendures en ik heb nog geen dynamisch tarief dus laad niet van het net. Peak output is slechts zo nu en dan, dus prima binnen de specs voor mijn situatie. Ik wil de kabel liever nog niet knippen omdat ik de kans aanwezig acht dat ik de zendures nog wel eens mobiel wil gaan inzetten.
Merk je na een uurtje vol vermogen geen warme stekker? Dan zou ik me persoonlijk niet veel zorgen maken. Maar die afweging is en blijft voor jezelf.

---------------

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:21
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:44:
Er is eerder gezegd dat de batterij connectoren van de onderste batterij minder vermogen krijgen en dus minder warm worden. Alleen begrijp ik niet waarom. Stroom is toch een kring? Loopt de stroom niet door alle batterijen heen?
Vergelijk het met vijf kranen tegelijk aanzetten. Al het water loopt langs de watermeter, en al het water loopt het riool in (dat is de 'kring'), maar door iedere iedere kraan (en afvoerpuje) loopt maar een vijfde.

In het geval van de Zendures loopt er één verticale aanvoerleiding, en één verticale retourleiding, met bij iedere batterij een 'aftakking'. Alle stroom moet dus langs de bovenkant.

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 18:06
Mistraller schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Bij techpunt is die P1 ook 30 euro en bij een Zendure Omvormer krijg je hem gratis.
Ik zou het zeker doen als je twijfelt, dan werkt het zeker goed. Ook 3 tientjes kost je de kop niet. Heb je wel een DSMR5 meter?
Op de meter staat ESMR5. Is dat wat je bedoeld?

Hij was overigens niet gratis, ik moest hem erbij bestellen voor 29 euro.
https://plugin-batterij.n...ndure-solarflow-800-plus/

Ook op de Zendure site zelf moet je hem erbij bestellen.
https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571733709055

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Milmoor schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Wat is de reden om hem nu nu nu te willen? Heb je nog saldering? Zo ja, dan heb je geen haast, maar hebzucht ;).
Als je een dynamisch contract hebt kun je nu nog volop profiteren van uitgestelde teruglevering. Daarnaast zou het tegen het einde van het jaar wel eens krap kunnen worden op de batterij markt als heel veel huishoudens dat op het laatste moment willen gaan kopen.

@H3ras op zich prima om nu nog de 'oude' 2400AC te kopen. Voordeel is dat je er een fan bij kunt kopen (zie ook de hier gefabriceerde optie van Tara). De nieuwe modellen hebben daar geen aansluiting voor en ik zie wel wat throttling issues door warmte langskomen bij de nieuwe modellen.

Ik zou dan wel goed nadenken over hoeveel batterijen je wilt. Misschien dat die oudere units over een paar jaar minder makkelijk te krijgen zijn om uit te breiden.

Verder even goed zoeken naar de aanbiedingen...

• H3ras
Milmoor schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:23:
[...]

Aangezien ik in Vlaanderen woon heb ik al enige tijd een slimmer meter en dus geen saldering meer. Ik heb gewoon het eerste jaar afgewacht om te zien wat het zou doen en om cijfermateriaal te hebben. Wachten heeft dus een financiele impact. Als ik de reviews nalees bij https://energienerds.nl/ dan lijkt er mij weinig verschil te zitten tussen de beide...

• PindaRots
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:19
koboy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:37:
[...]

Soms crasht de bridge, is bij mij ook al een keer gebeurd. Even uit het stopcontact en er is weer verbinding.
Had op mijn aansturing geen invloed omdat die (bedraad) via HA loopt. De Zendure P1 hangt er voornamelijk legacy te wezen en als backup voor het geval ik om wat voor reden dan ook HEMS weer moet inschakelen.
Ik zie nu bijvoorbeeld dat er een wisselende hoeveel stroom uit de accu gehaald wordt. Als ik dan kijk op m'n Youless P1 meter dan zie ik dat hij mijn sluipverbruik op 0 probeert te houden. Zet ik de ampen op afstand uit, dan neemt ook het verbruik uit de accu af. Volgens de Zendure app is de P1 meter offline, maar blijkbaar kan de 2400 AC+ wel zn werk doen.
Dat betekent dat de 2400 AC+ zijn verbruik doorgeeft aan de app. Maar de P1 doet dit niet. Zou dit verklaren dat er iets met de bridge is? Ik kan namelijk weer kijken als ik thuis ben.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:30
TBird484 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:34:
[...]
8)7 Weet je hoeveel CEE stopcontacten en stekkers je kan kopen voor het bedrag dat ze vragen. (minimaal 6 setjes)
Ja, goedkoop is het niet, maar hé, je hoeft geen stekker af te knippen! ;)

• Mistraller
knorde schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:35:
[...]

Op de meter staat ESMR5. Is dat wat je bedoeld?

Hij was overigens niet gratis, ik moest hem erbij bestellen voor 29 euro.
https://plugin-batterij.n...ndure-solarflow-800-plus/

Ook op de Zendure site zelf moet je hem erbij bestellen.
https://www.zendure.nl/pr...us?variant=47571733709055
Ja niet iedere verkoper heeft dezelfde acties natuurlijk. techpunt voert de plus trouwens niet. Je weet dat deze geen offgrid (noodstroom) uitgang heeft neem ik aan?
Ik denk dat die 5 wel klopt inderdaad.

---------------

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

koboy

Heb een idee voor een icon

PindaRots schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:51:
[...]

Ik zie nu bijvoorbeeld dat er een wisselende hoeveel stroom uit de accu gehaald wordt. Als ik dan kijk op m'n Youless P1 meter dan zie ik dat hij mijn sluipverbruik op 0 probeert te houden. Zet ik de ampen op afstand uit, dan neemt ook het verbruik uit de accu af. Volgens de Zendure app is de P1 meter offline, maar blijkbaar kan de 2400 AC+ wel zn werk doen.
Dat betekent dat de 2400 AC+ zijn verbruik doorgeeft aan de app. Maar de P1 doet dit niet. Zou dit verklaren dat er iets met de bridge is? Ik kan namelijk weer kijken als ik thuis ben.
Zit eerder een hok tussen de P1 en de Zendure cloud dan. Als ik me goed herinner communiceert de omvormer direct met de bridge. Als je iemand hebt die op de plantjes past kun je die vragen de bridge even uit het stopcontact te halen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Henkoes
H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:12:
Is de AC+ variant onbeschikbaar geworden?

• Henkoes
sir_knudde schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:23:
[...]

Nee: de batterijen staan parallel aan elkaar. Dus krijgt iedere batterij een deel van de stroom. Je zou het kunnen zien als een bus van boven naar beneden, waar steeds een batterij op is aangesloten. Als iedere batterij 10A levert, komt er dus bij de eerste batterij 10A, bij de 2e 20 enzovoort.
5 batterijen leveren dan samen 50A. Meteen constante spanning van ongeveer 50V en dat is dan gezamenlijk 2500W.. misschien wel 6 uren lang om aan 15kWh te komen.
En de 10a die de tweede batterij er bovenop levert loopt niet ook door de batterij eronder via de “afvoer” kant van de cirkel?

• knorde
Mistraller schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:00:
[...]

Ja niet iedere verkoper heeft dezelfde acties natuurlijk. techpunt voert de plus trouwens niet. Je weet dat deze geen offgrid (noodstroom) uitgang heeft neem ik aan?
Ik denk dat die 5 wel klopt inderdaad.
Klopt, ik ben op de hoogte dat deze geen noodstroom uitgang heeft.

Ik zie dat hij bij techpunt 479 inclusief p1 meter kost.
Scheelt gewoon 50 euro.

Alleen staat erbij niet op voorraad.
Ik kan hem wel bestellen maar er staat niets bij over de levertijd.

Ik had hem al elders besteld, ik twijfel nu dus wat te doen.

• Henkoes
a2aan schreef op zondag 3 mei 2026 @ 21:29:
[...]

Vergelijk het met vijf kranen tegelijk aanzetten. Al het water loopt langs de watermeter, en al het water loopt het riool in (dat is de 'kring'), maar door iedere iedere kraan (en afvoerpuje) loopt maar een vijfde.

In het geval van de Zendures loopt er één verticale aanvoerleiding, en één verticale retourleiding, met bij iedere batterij een 'aftakking'. Alle stroom moet dus langs de bovenkant.
En alles loopt wel via het riool afvoer terug maar loopt dus niet door de batterij eronder terug?

• H3ras
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:03:
[...]

Is de AC+ variant onbeschikbaar geworden?
Bij Zendure pas terug beschikbaar medio / eind juli, dat is nog 3 goede maanden met veel opbrengst die anders bijna verniet het net opgaat.

Op andere sites zijn ze ook nergens beschikbaar of is de levertermijn niet duidelijk.

• sir_knudde
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:38
Henkoes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:05:
[...]

En de 10a die de tweede batterij er bovenop levert loopt niet ook door de batterij eronder via de “afvoer” kant van de cirkel?
Nee, dat had gekund net als bij een snoer kerstverlichting, maar dan houdt alles op zodra 1 lampje stuk gaat of 1 batterij leeg is.

Hier kies je voor de aanpak van touwtrekken: 1 lang touw, de stroomkring, en daar haak je steeds meer mannen en vrouwen aan.
In het midden is de kracht op het touw veel groter, dan aan het uiteinde, waar misschien een klein kind de doorslag geeft.

• R1chardTM
  • Laatst online: 10:00
H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:23:
[...]

Bij Zendure pas terug beschikbaar medio / eind juli, dat is nog 3 goede maanden met veel opbrengst die anders bijna verniet het net opgaat.

Op andere sites zijn ze ook nergens beschikbaar of is de levertermijn niet duidelijk.
Ik zie gewoon "Geschatte levertijd: 3-5 dagen" bij Zendure zelf?

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13:50
R1chardTM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Die data is incorrect, zojuist antwoord gekregen op mijn vraag over mijn bestelling. Oftewel ik heb geannuleerd.

3960wp SE | Model Y RWD

• H3ras
R1chardTM schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:51:
[...]

Dat is enkel bij de 2400ac, bij de AC+ kan je ze niet bestellen, wegens uitverkocht.
TCMR schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:10:
Omdat het vrijwel elke 25 posts over het overbelasten van schuko-stopcontacten gaat, gooi ik deze er nog even in:

https://www.amazon.nl/LEG...&pd_rd_i=B0D3LQBDBM&psc=1

Ik heb 'm niet, maar ben stiekem wel benieuwd. Hij is gemaakt om continu 16A aan te kunnen.
sorry, als ik dat zie vraag ik me echt af waarom daar dan zo'n groot prijskaartje aan moet hangen.
Qua opbouw zie ik dus echt geen verschil, het probleem met Schuko los je hier dus niet mee op.
het is eigenlijk niet meer dan bv een Schneider-Merten stopcontact met klapdeksel IP55 - Mureva Styl mat grijs (MUR36034) die nog geen 10 euro kost en IP55 is. terwijl bij die Legrand niet eens een IP classificatie wordt genoemd. (maar wel spreekt over vochtige ruimtes).
sorry, pure geldklopperij.

• Vinnied88
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-05 11:28
knorde schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:05:
[...]

Klopt, ik ben op de hoogte dat deze geen noodstroom uitgang heeft.

Ik zie dat hij bij techpunt 479 inclusief p1 meter kost.
Scheelt gewoon 50 euro.

Alleen staat erbij niet op voorraad.
Ik kan hem wel bestellen maar er staat niets bij over de levertijd.

Ik had hem al elders besteld, ik twijfel nu dus wat te doen.
Bij stekker-batterij nl gewoon op voorraad.
En officiële dealer.

• knorde
Vinnied88 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 23:53:
[...]

Bij stekker-batterij nl gewoon op voorraad.
En officiële dealer.
Ik zie daar in de shop geen Zendure Solarflow 800 Plus.

Inmiddels heb ik antwoord van de oorspronkelijke shop waar ik hem besteld had en die hebben het heel netjes met mij opgelost, en dat op zondag. Hele goede klantenservice!

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 04-05-2026 00:12 ]

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:13
MacFan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:16:
Ook bij mij is verzoek afgewezen om te verhogen naar 4800w op basis van installatiefoto's. Wil ni een nueywe aanvraag doen met factuur en akkoord installateur, maar kan geen nieuwe bestanden uploaden. Iemand een idee wat te doen?
Met Home Assistent gaan aansturen. Geen gezeik met Zendure. En wss net zo goed (als niet beter) resultaat.

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 00:52

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

MacFan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:16:
Ook bij mij is verzoek afgewezen om te verhogen naar 4800w op basis van installatiefoto's. Wil ni een nueywe aanvraag doen met factuur en akkoord installateur, maar kan geen nieuwe bestanden uploaden. Iemand een idee wat te doen?
Daar ben ik ook tegenaan gelopen toen ik een tweede poging deed voor die aanvraag.

Kun je de foto’s of documenten uit een eerdere aanvraag eruit gooien als je een nieuwe poging wilt doen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Henkoes
H3ras schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:23:
[...]

Ik kocht idd de batterij nu al om met saldering nog wat extra opbrengst/terugverdien te kunnen hebben dit jaar. Dus als je koopt zou ik dat voor de zomer doen

• jelleeelco
Henkoes schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:19:
[...]

Ik kocht idd de batterij nu al om met saldering nog wat extra opbrengst/terugverdien te kunnen hebben dit jaar. Dus als je koopt zou ik dat voor de zomer doen
Heb je dan dynamische tarieven?

• Henkoes
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:52:
[...]

Heb je dan dynamische tarieven?
ja, anders levert teruglevering niks op

• bilgy_no1
  • Nu online
koboy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 22:02:
[...]

Zit eerder een hok tussen de P1 en de Zendure cloud dan. Als ik me goed herinner communiceert de omvormer direct met de bridge. Als je iemand hebt die op de plantjes past kun je die vragen de bridge even uit het stopcontact te halen.
De Zendure omvormer communiceert vziw niet rechtstreeks met de bridge van de Zendure P1 lezer. Maar dat maakt het geval van @PindaRots wel weer wonderlijk als de Zendure P1 echt offline zou zijn.

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:14
CopyCatz schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:18:
[...]

Lijkt wel wat op mijn implementatie, ook 3 avondjes werk. Complete integratie gebouwd met Claude code inclusief simulatie mode. Stuurt op dit moment de Gielz- en go-e charger-integraties aan.
[Afbeelding][Afbeelding]
Je moet dit niet te vaak doen want je bent zo hersendood, leuk om eens mee te spelen maar zelf je brein tergen is veel leuker ;-)

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
AquilaXL schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:45:
[...]

De Landis & Gyr e350 is hier veelvuldig benoemd en verafschuwt. Deze meter werkt gewoon niet goed met de Zendure P1. Een actieve splitter of voeding wil wel eens helpen maar het lukt de meeste niet om NOM te draaien met dit ding. Daarnaast hoor je van iedereen dat de meter niet per seconde een telegram stuurt ondanks dat het een DSMR 5.0 meter zou moeten zijn.
Deze beruchte meter is een soort tussenmeter van 4.0 -> 5.0.
Hij stuurt elke seconde data door, maar update de data om de 10 seconden.
Je loopt altijd achter eigenlijk en kan je niet goed NOM draaien.

Misschien moet deze specifieke meter even in de topicstart komen. Hij komt vaak voor namelijk.

• knorde
Het zal vast al wel eens gevraagd zijn maar ik kan het niet terugvinden.
Het betreft de Zendure Solarflow 800 Plus maar het is meer een algemene vraag.

Wat is de regelgeving omtrent ontladen en laden i.c.m. geen eigen groep?

Ontladen.
Deze is mij duidelijk, dit is 800 watt.

Laden.
Dit vind ik verwarrend hoe dit met regelgeving zit.
Mag je nu 800 of 1000 watt laden wettelijk gezien, en is 1000 nog veilig genoeg?
Als ik in de HomeWizard app kijk zie ik dat het complete huishouden rond de 475 watt gemiddeld verbruikt dus deze groep zal nog minder dan dat zijn. Volgens mij kan een groep maximaal 3600 watt hebben maar toch wordt dit mij niet helemaal duidelijk.

De zonnepanelen leveren maximaal 1450 watt op de beste weersomstandigheden, het is een 1500 watt omvormer.

Ik zou graag met 1000 watt laden omdat ik anders al standaard weer terug lever maar ik wil wel dat het veilig is en dat je geen gedoe krijgt juridisch gezien.

Daarnaast nog even de vraag, ik kwam dit tegen:
Ja, het is in Nederland wettelijk verplicht om een thuisbatterij aan te melden bij de netbeheerder via Energieleveren.nl. Dit moet voor elk batterijsysteem met een vermogen van 0,8 kilowatt (kW) of meer. Het registreren zorgt ervoor dat het elektriciteitsnet betrouwbaar en veilig blijft.

Hebben jullie je ook geregistreerd?

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 04-05-2026 09:39 ]

• jelleeelco
knorde schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:37:

Ontladen.

Laden.
Mag je nu 800 of 1000 watt laden wettelijk gezien, en is 1000 nog veilig genoeg?
Als ik in de HomeWizard app kijk zie ik dat het complete huishouden rond de 475 watt gemiddeld verbruikt dus deze groep zal nog minder dan dat zijn. Volgens mij kan een groep maximaal 3600 watt hebben maar toch wordt dit mij niet helemaal duidelijk.

De zonnepanelen leveren maximaal 1450 watt op de beste weersomstandigheden, het is een 1500 watt omvormer.

Ik zou graag met 1000 watt laden omdat ik anders al standaard weer terug lever maar ik wil wel dat het veilig is en dat je geen gedoe krijgt juridisch gezien.

Ja, het is in Nederland wettelijk verplicht om een thuisbatterij aan te melden bij de netbeheerder via Energieleveren.nl. Dit moet voor elk batterijsysteem met een vermogen van 0,8 kilowatt (kW) of meer. Het registreren zorgt ervoor dat het elektriciteitsnet betrouwbaar en veilig blijft.

Laden kan dacht ik gewoon met 2400watt, al moet je er wel rekening mee houden dat je niet op dezelfde groep een waterkoker of stofzuiger aanzet. Maar dat geldt ook voor waterkoker en stofzuiger op dezelfde groep, dan knalt die er ook uit.

En ja, ik heb mijn thuisaccu geregistreerd.

• knorde
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:41:
[...]

Laden kan dacht ik gewoon met 2400watt, al moet je er wel rekening mee houden dat je niet op dezelfde groep een waterkoker of stofzuiger aanzet. Maar dat geldt ook voor waterkoker en stofzuiger op dezelfde groep, dan knalt die er ook uit.

En ja, ik heb mijn thuisaccu geregistreerd.
Bij de ene site lees ik dat i.v.m. veiligheid 800 watt aangeraden wordt en de andere zegt weer dat 1000 (wat deze thuisaccu maximaal kan) prima kan.

Jouw genoemde 2400 mag zover ik weet absoluut niet, dat mag alleen maar op een eigen groep.

• jelleeelco
knorde schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Bij de ene site lees ik dat i.v.m. veiligheid 800 watt aangeraden wordt en de andere zegt weer dat 1000 (wat deze thuisaccu maximaal kan) prima kan. 2400 mag zover ik weet absoluut niet, alleen maar op een eigen groep.
"mag" niet of kan niet? Qua laden is het gewoon een apparaat dat 2400 watt trekt en ja, dat zou op een eigen groep moeten (net als een vaatwasser bv). Maar als je er voor zorgt dat je niet tegelijk iets anders op die groep gebruikt 'kan' het wel...en als het alsnog misgaat, dan knalt de groep in de meterkast er uit.

Mss dat anderen hier meer technische kennis over hebben...

• AquilaXL
Volgens mij wordt er geen onderscheid gemaakt tussen laden en ontladen en houden ze dus voor beide de 800 watt grens aan.

Ja ik heb het systeem geregistreerd.

• koboy

koboy

Ontladen.

Laden.

De regelgeving voor ontladen is er om de draadjes in de muur te beschermen. Je kan dan namelijk meer dan die 3600W gaan verbruiken voordat de zekering er uit klapt. Die 800W extra wordt nog als veilig gezien, maar meer niet.

Qua opladen is de accu gewoon een extra verbruiker, niet anders dan een wasdroger, 70" plasma TV, lasapparaat....
Hier zal de zekering er gewoon zoals het hoort (met vertraging) uitklappen wanneer de belasting te hoog is.

Aanmelden: ja, gedaan. Lang geleden de PV al, maar de accu ook.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• knorde
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:45:
[...]

"mag" niet of kan niet? Qua laden is het gewoon een apparaat dat 2400 watt trekt en ja, dat zou op een eigen groep moeten (net als een vaatwasser bv). Maar als je er voor zorgt dat je niet tegelijk iets anders op die groep gebruikt 'kan' het wel...en als het alsnog misgaat, dan knalt de groep in de meterkast er uit.

Mss dat anderen hier meer technische kennis over hebben...
Ik las verhalen over het heet worden van kabels wat eventueel een brand kan veroorzaken. Dit soort dingen wil ik voorkomen (helemaal voorkomen doe je dat natuurlijk nooit maar ik wil het wel zo veilig mogelijk doen).

1000 watt laden lijkt mij prima te kunnen maar hoe zit dit verzekeringstechnisch en klopt het dat de kabels warm kunnen worden en in de brand kunnen vliegen. Andere sites beweren weer dat 1000 watt nog vrij laag is en absoluut geen probleem is. Verwarrend al die verschillende informatie.

• jelleeelco
knorde schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:48:
[...]

Ik las verhalen over het heet worden van kabels wat eventueel een brand kan veroorzaken. Dit soort dingen wil ik voorkomen (helemaal voorkomen doe je dat natuurlijk nooit maar ik wil het wel zo veilig mogelijk doen).

1000 watt laden lijkt mij prima te kunnen maar hoe zit dit verzekeringstechnisch en klopt het dat de kabels warm kunnen worden en in de brand kunnen vliegen. Andere sites beweren weer dat 1000 watt nog vrij laag is en absoluut geen probleem is. Verwarrend al die verschillende informatie.
Zie wat @koboy schrijft: als je ontlaadt op een niet-eigen groep kan er dus veel meer dan die 3650 watt over de bedrading gaan.

Dat is met laden niet het geval - dan is het sowieso begrensd en wordt het bewaakt door je groep in de meterkast.

• nico_09
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-05 21:58
knorde schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:48:
[...]

2400 watt kan ook prima. Even lezen hoe alles aangesloten dient te worden, dit is al veel besproken. (Stekker eraf knippen)

• knorde
koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:47:
[...]

De regelgeving voor ontladen is er om de draadjes in de muur te beschermen. Je kan dan namelijk meer dan die 3600W gaan verbruiken voordat de zekering er uit klapt. Die 800W extra wordt nog als veilig gezien, maar meer niet.

Qua opladen is de accu gewoon een extra verbruiker, niet anders dan een wasdroger, 70" plasma TV, lasapparaat....
Hier zal de zekering er gewoon zoals het hoort (met vertraging) uitklappen wanneer de belasting te hoog is.

Aanmelden: ja, gedaan. Lang geleden de PV al, maar de accu ook.
Dit klinkt wel heel logisch, het gevaar zit dus meer in het terug leveren via het stopcontact begrijp ik?
Dus met meer vermogen laden (1000 watt) is hij al beschermd en klapt de zekering eruit als het teveel wordt.

Gaat dus alleen om ontladen omdat dat de andere richting op is.

• knorde
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:50:
[...]

Zie wat @koboy schrijft: als je ontlaadt op een niet-eigen groep kan er dus veel meer dan die 3650 watt over de bedrading gaan.

Dat is met laden niet het geval - dan is het sowieso begrensd en wordt het bewaakt door je groep in de meterkast.
Ja ik las hem na mijn reply. Heel logisch en nu is het voor mij helder hoe het werkt. Bedankt allemaal!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
TCMR schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:10:
Omdat het vrijwel elke 25 posts over het overbelasten van schuko-stopcontacten gaat, gooi ik deze er nog even in:

https://www.amazon.nl/LEG...&pd_rd_i=B0D3LQBDBM&psc=1

Ik heb 'm niet, maar ben stiekem wel benieuwd. Hij is gemaakt om continu 16A aan te kunnen.
Dit is enkel een spatwater dichte schuko.

Het punt is dat een Schuko enkel twee kleine drukveren heeft waar de stekker contact mee maakt en dat is een relatief klein punt oppervlakte.
Daar zit dus wat overgang weestand en dat betekent warmte ontwikkeling die nergens heen kan (want enkel puntcontact), kortom opwarming bij langdurig gebruik.

Een CEE daarentegen heeft lange dikke pennen die ieder in een lange bus schuiven dus heel veel meer oppervlakte contact en dus veel minder weestand en dus minder warmteontwikkeling die door die dikke pennen ook nog eens veel gemakkelijker afgevoerd kan worden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• koboy

koboy

knorde schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Bij de ene site lees ik dat i.v.m. veiligheid 800 watt aangeraden wordt en de andere zegt weer dat 1000 (wat deze thuisaccu maximaal kan) prima kan.

Jouw genoemde 2400 mag zover ik weet absoluut niet, dat mag alleen maar op een eigen groep.
Als dat om opladen geldt l*llen die sites uit hun (AI) nek. Een accu die aan het opladen is, is een reguliere verbruiker, net als de waterkoker, wasdroger, laserprinter, lasapparaat....
Let wel even op met wat je verder op de betreffende groep aanzet. Een zekering/automaat is primair bedoeld om te beschermen tegen kortsluiting. Een uitschakeltijd van een uur bij een bijna 45% overbelasting (dus ongeveer 5000W!) valt nog binnen de specificaties voor een B karakteristiek (B16) automaat.

Ontladen.

Laden.
bij ontladen stuur je vermogen vanuit het stopcontact terug en de beveiliging zit dan eigenlijk achter de te beveiligen apparatuur en dat kan dus tot problemen leiden. Dat is dus duidelijk waarom daar die limiet van 800W op van toepassing is.
bij laden echter zit de beveiliging aan de voorkant, dus is in staat om zijn taak juist uit te voeren, dus als de apparatuur (incl. je batterij) op een gegeven te veel stroom gaat trekken dan grijpt deze in.
In Nederland is dat normaal gesproken een 16A beveiliging (=zekering). Dus zolang je aangesloten apparatuur in die groep niet meer dan de 16A verbruikt en tijdens laden is een thuis-batterij niets anders dan ook een heel normale verbruiker, Daar gelden dus exact de zelfde voorwaarden voor wat hij mag, maw als deze max 2.400W kan gaan trekken en de overige andere apparatuur (lampen, ed) verbruiken gezamelijk minder dan 1.280W bijelkaar is her helemaal niets mis mee.
Als jouw batterij dus slechts 1.000W laad heb je op die groep dus nog 2.680W over wat je voor andere apparatuur zou mogen gebruiken zonder dat dit ook maar de geringste risico gaat geven, veilig dus.
Bedenk dat de gemiddelde installatieautomaat pas bij 1,13 keer de maximale stroomsterkte, dat is dus iets boven 18A en als dit verbruik 1 uur aanligt gaat uitschakelen, voor de bedrading van 2,5mm2 is die 18A geen enkel probleem, kan deze prima hebben, zelfs 20A zou nog prima kunnen.

Dus bij een groep waar ook andere apparatuur is op aangesloten is die 1.000W veelal geen probleem, voorkom echter dat je een groep gebruikt waar al een andere grootverbruiker op is aangesloten (bv wasmachine).

kan dus prima zolang je een geschikte niet al te volle groep (qua verbruikers dan) uitzoekt.

ja, daar is helemaal niet mis mee, gewoon doen. want een netbeheerder zal daar op den duur toch wel achter komen.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Fairy schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:37:
Zojuist een afwijzing ontvangen:

Audit mislukt, zie reden:
"Upon review, the installation contract you submitted does not meet the required standards, Please resubmit a compliant version as soon as possible. The contract must include the following elements: a statement of lawful installation, a signed confirmation, and a clear disclaimer of liability. Thank you for your cooperation."

Intussen heb ik wel de AC+ en de nieuwe Pro aangesloten, maar wel met een cap op 3000w.
Zojuist approved. Ik had het verhaal in ChatGPT gegooid in Pro modus. Hij heeft een prachtig document gemaakt waarin ik aangeef de volledige verantwoordelijkheid te nemen van de aansluiting. De technische specs erbij etc. Zag er gelikt uit. Uitgeprint, ondertekend en ingestuurd en kan nu 7200w instellen.

Vooralsnog laat ik hem 4000/4000 draaien, misschien ga ik zelf nog wel lager, want met een beetje zon en 2 units met 3 batterijen is hij toch in no time vol op een zonnige dag. Bij minder weer zit je er toch al onder.

Voor de DC aansluitingen vind ik dat net ff prettiger en voor de batterijen is een lagere C waarde altijd goed.

• jelleeelco
Fairy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:56:
[...]

Zojuist approved. Ik had het verhaal in ChatGPT gegooid in Pro modus. Hij heeft een prachtig document gemaakt waarin ik aangeef de volledige verantwoordelijkheid te nemen van de aansluiting. De technische specs erbij etc. Zag er gelukt uit. Uitgeprint, ondertekend en ingestuurd en kan nu 7200w instellen.

Vooralsnog laat ik hem 4000/4000 draaien, misschien ga ik zelf nog wel lager, want met een beetje zon en 2 units met 3 batterijen is hij toch in no time vol op een zonnige dag. Bij minder weer zit je er toch al onder.

Voor de DC aansluitingen vind ik dat net ff prettiger en voor de batterijen is een lagere C waarde altijd goed.
Kun je een dergelijk document hier mss (geanomiseerd) delen? Dan kunnen anderen een voorbeeld eraan nemen hoe het ingediend moet worden...

• Ben(V)
[...]

Zojuist approved. Ik had het verhaal in ChatGPT gegooid in Pro modus. Hij heeft een prachtig document gemaakt waarin ik aangeef de volledige verantwoordelijkheid te nemen van de aansluiting. De technische specs erbij etc. Zag er gelukt uit. Uitgeprint, ondertekend en ingestuurd en kan nu 7200w instellen.

Je weet dat 4000W gelijk is aan 17,4A en dat een groep maximaal met 16A belast mag worden?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:54
Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Je weet dat 4000W gelijk is aan 17,4A en dat een groep maximaal met 16A belast mag worden?
3 omvormers in HEMS, ik zie geen probleem :p

• Ben(V)
Hoezo denk je dat 17,4A door een groep jassen iets met HEMS te maken heeft?
Dat is gewoon basale veiligheid. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 04-05-2026 11:44 ]

• Henkoes
Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:43:
Kan toch door meerdere groepen en toch via HEMS als 1 systeem aangestuurd worden?

• Ben(V)
Als je het over meerdere groepen verdeelt wel, op een groep is het nogo.

• jelleeelco
Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:43:
Hij zegt toch nergens dat het allemaal op 1 groep staat?

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:01

Mimiix

Professioneel Prutser

koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Als dat om opladen geldt l*llen die sites uit hun (AI) nek. Een accu die aan het opladen is, is een reguliere verbruiker, net als de waterkoker, wasdroger, laserprinter, lasapparaat....
Let wel even op met wat je verder op de betreffende groep aanzet. Een zekering/automaat is primair bedoeld om te beschermen tegen kortsluiting. Een uitschakeltijd van een uur bij een bijna 45% overbelasting (dus ongeveer 5000W!) valt nog binnen de specificaties voor een B karakteristiek (B16) automaat.
Dus als ik je goed begrijp kan je prima 2400w terugleveren op een stopcontact, mits dit het enige stopcontact op een groep is?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• jelleeelco
Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Dus als ik je goed begrijp kan je prima 2400w terugleveren op een stopcontact, mits dit het enige stopcontact op een groep is?
Ja dat kan. En wel even op letten dat het een beetje knap stopcontact is met up2date bedrading. Ik bedoel, als je in een jaren 20 huis woont en het stopcontact van jaar kruik zit er nog in en dito bedrading, zou ik wat voorzichtiger zijn.

Maar terugleveren met 2400watt op een eigen groep, op een stopcontact - daar zijn dit soor apparaten voor gemaakt.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:01:
[...]

Ja dat kan. En wel even op letten dat het een beetje knap stopcontact is met up2date bedrading. Ik bedoel, als je in een jaren 20 huis woont en het stopcontact van jaar kruik zit er nog in en dito bedrading, zou ik wat voorzichtiger zijn.

Maar terugleveren met 2400watt op een eigen groep, op een stopcontact - daar zijn dit soor apparaten voor gemaakt.
De reden waarom ik het vraag: Ik heb net een SF2400Pro geplaatst in de (nieuw gebouwde) schuur. Deze heeft zijn eigen dubbele stopcontact(deze uit mijn hoofd: https://www.hornbach.nl/p...taal-ip44-zwart/10686101/) , op een eigen groep.(voorheen was hier een wasmachine/droger).

Ik moet de SF2400 pro nog afknippen voor 2400watt. Ik zou liever de stekker er aan laten als dat dus kan.

• jelleeelco
Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:04:
[...]

De reden waarom ik het vraag: Ik heb net een SF2400Pro geplaatst in de (nieuw gebouwde) schuur. Deze heeft zijn eigen dubbele stopcontact(deze uit mijn hoofd: https://www.hornbach.nl/p...taal-ip44-zwart/10686101/) , op een eigen groep.(voorheen was hier een wasmachine/droger).

Ik moet de SF2400 pro nog afknippen voor 800 watt. Ik zou liever de stekker er aan laten als dat dus kan.
Geen probleem. Ik zou alleen zelf het vrije stopcontact afplakken of zo, dat het voor iedereen duidelijk is dat daar niks anders op moet.

Ik heb de Zendure nu (tijdelijk) in de woonkamer staan, en die is aangesloten op een stopcontact onder de trap. Daar zijn wel 4 stopcontacten op dezelfde groep- alleen niemand die daar aankomt.

Eind mei gaat de elektricien netjes een verdeelkast maken in de schuur, met 3 groepen en drie CEE aansluitingen. Ik zal dus wel de stekker eraf moeten knippen. Nodig? Nee, ik denk het absoluut niet (volgens elektricien ook niet nodig) maar ik wil gewoon voorkomen dat anderen iets op de verdeelkast aansluiten dat niets met accu's te maken heeft. En is het gelijk voorbereid voor als er een tweede / of derde omvormer bij komt.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:08:
[...]

Geen probleem. Ik zou alleen zelf het vrije stopcontact afplakken of zo, dat het voor iedereen duidelijk is dat daar niks anders op moet.

Ik heb de Zendure nu (tijdelijk) in de woonkamer staan, en die is aangesloten op een stopcontact onder de trap. Daar zijn wel 4 stopcontacten op dezelfde groep- alleen niemand die daar aankomt.

Eind mei gaat de elektricien netjes een verdeelkast maken in de schuur, met 3 groepen en drie CEE aansluitingen. Ik zal dus wel de stekker eraf moeten knippen. Nodig? Nee, ik denk het absoluut niet (volgens elektricien ook niet nodig) maar ik wil gewoon voorkomen dat anderen iets op de verdeelkast aansluiten dat niets met accu's te maken heeft. En is het gelijk voorbereid voor als er een tweede / of derde omvormer bij komt.
Ik wissel hem wel gewoon om met een enkel stopcontact :)

Hoe kijken anderen hier tegen aan? Is dit inderdaad echt veilig?

• RobTesla
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:02
Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:14:
[...]

Ik wissel hem wel gewoon om met een enkel stopcontact :)

Hoe kijken anderen hier tegen aan? Is dit inderdaad echt veilig?
Ik doe het ook zo. Ik heb 2 stopcontacten staan aan m'n 2 Zendure SF 2400 AC, elk stopcontact gaat direct de kast in met z'n eigen 2,5mm2 bedrading en 16A zekering. Deze staan op 20 cm van de kast.

On-Grid: 2x Zendure SF 2400 AC met 5 Zendure AB3000X: 29 kWh, Off-Grid: Victron EasySolar-II GX 48V/5000VA + 6600wP Solar met 4 Pylontech US3000C 48V van 3.5kWh: 14kWh - Totaal 43 kWh

• Ben(V)
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Hij zegt toch nergens dat het allemaal op 1 groep staat?
Dat zei ik ook niet.
Ik waarschuwde er alleen voor dat 4000W voor een groep te veel is.

• Ben(V)
[...]

Ik moet de SF2400 pro nog afknippen voor 2400watt. Ik zou liever de stekker er aan laten als dat dus kan.
Het gaat niet enkel over overbelasting van een groep, maar ook om het feit dat een schuko niet geschikt is om langdurig grote vermogens te verwerken.
Ik heb al weggesmolten schuko's gezien die enkel een condens droger aangesloten hadden.

zie deze post voor de achtergrond.
Ben(V) in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:42:
[...]

Het gaat niet enkel over overbelasting van een groep, maar ook om het feit dat een schuko niet geschikt is om langdurig grote vermogens te verwerken.
Ik heb al weggesmolten schuko's gezien die enkel een condens droger aangesloten hadden.

zie deze post voor de achtergrond.
Ben(V) in "Het grote Zendure plug-and-play thuisaccu systemen topic"
Duidelijk!

Hoe heet de stekker die in de sf2400 gaat? Dan kan ik een tweede kabel maken. Ik zou het liefst namelijk ook nog een stekker houden.

• koboy

koboy

[...]

De handleiding zegt stekker er af knippen, doe dat gewoon. Dan netjes (laten) aansluiten met adereind hulzen in een lasdoos op de plaats van het stopcontact.
Alle ge***** met CEE stekkers en wel niet conforme (reguliere) WCD's heb je dan niet.

Mocht het nodig zijn om de accu in de toekomst (tijdelijk) op een reguliere WCD aan te sluiten, dan is het een ritje naar de bouwmarkt voor een stekker en die er aan zetten.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
[...]

De handleiding zegt stekker er af knippen, doe dat gewoon. Dan netjes (laten) aansluiten met adereind hulzen in een lasdoos op de plaats van het stopcontact.
Alle ge***** met CEE stekkers en wel niet conforme (reguliere) WCD's heb je dan niet.

Mocht het nodig zijn om de accu in de toekomst (tijdelijk) op een reguliere WCD aan te sluiten, dan is het een ritje naar de bouwmarkt voor een stekker en die er aan zetten.
Je hebt gelijk hoor!

Enige vraag die ik nog heb: kun je de stekker ook los kopen nog?

• Ben(V)
Hoe die Zendure stekker heet weet niemand.
Knip gewoon de stekker eraf.

Wil je een optie hebben om alsnog een schuko te gebruiken koop dan een CEE contra (kabel)deel erbij en sluit de afgeknipte stekker daar op aan.

• koboy

koboy

Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:55:
Hoe die Zendure stekker heet weet niemand.
Knip gewoon de stekker eraf.

Wil je een optie hebben om alsnog een schuko te gebruiken koop dan een CEE contra (kabel)deel erbij en sluit de afgeknipte stekker daar op aan.
Maar dit is toch financieel het paard achter de wagen spannen? Het grootste deel dat zich nu druk maakt over het tijdelijk verplaatsen zal dat waarschijnlijk niet doen. En als het gebeurt zal het waarschijnlijk bij een verbouwing zijn, en kun je als je toch bij de bouwmarkt bent gewoon een stekker kopen. Niemand heeft overal in huis CEE WCD's hangen dus kun je hem ook daar aansluiten met een lasdoos.....

• AquilaXL
koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:39:
[...]

Maar dit is toch financieel het paard achter de wagen spannen? Het grootste deel dat zich nu druk maakt over het tijdelijk verplaatsen zal dat waarschijnlijk niet doen. En als het gebeurt zal het waarschijnlijk bij een verbouwing zijn, en kun je als je toch bij de bouwmarkt bent gewoon een stekker kopen. Niemand heeft overal in huis CEE WCD's hangen dus kun je hem ook daar aansluiten met een lasdoos.....
Ja deze discussie komt al zo vaak aan bod dat het nergens meer op slaat. Ik heb een lasdoos en daarin Wago Lasklemmen. Deze kunnen de vermogens makkelijk aan, elke bouwmarkt heeft ze en je hoeft ook geen adereindhulzen te gebruiken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Dames,

Ik zie een hele discussie ontstaan. Nee ik doe geen 4000w over 1 groep.

Het gaat om verschillende fasen, dus ik zit daarmee onder de limiet. De batterijen zijn aangesloten met CEE stekkers op dedicated groepen.
jelleeelco schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:58:
[...]

Kun je een dergelijk document hier mss (geanomiseerd) delen? Dan kunnen anderen een voorbeeld eraan nemen hoe het ingediend moet worden...
Wat betreft het document. Ik kan daar nu even niet bij mijn finale versie. Als ik er bij kan wil ik hem wel uploaden ergens heen.
Weet niet of de plaatjes store op tweakers het ondersteund, en anders hoor ik het wel.

De ChatGPT prompt heb ik wel. Het originele onbewerkte Word of PDF bestand kan ik ook wel binnenhalen vanaf hier, maar dan moet je hem zelf nalezen en eventuele overbodige dingen eruit halen. Stuur maar een link waar ik een Docx mag droppen.

Zelf heb ik hem gelezen en wat dingetjes eruit gehaald, want hij vernoemde diverse bijlagen die ik kon aanvinken en meesturen, die heb ik achterwege gelaten en zo nog wat andere statements die juist de garantievoorwaarden van Zendure meenamen in het verhaal, was niet relevant enzo.

ChatGPT prompt was dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Voor de thuisbatterij van Zendure moet ik eigenlijk een verklaring hebben van een elektricien dat er een deugdelijke aansluiting is opgeleverd.
Online lees ik dat een nette verklaring van de eindgebruiker soms voldoende is om goedkeuring te krijgen het volledige vermogen te gebruiken.
Nu heb ik dit zelf gedaan, maar ik bezit de juiste kennis en kunde om dat zelf te doen. Zendure wil van mij een ondertekende verklaring van rechtmatige installatie, een ondertekende bevestiging en een duidelijke aansprakelijkheidsverklaring alvorens ik het volledige vermogen van het systeem kan gebruiken.

Kan jij dit voor mij opstellen zodat ik deze kan printen en ondertekenen?
Dingen om te weten:
Mijn huisaansluiting is 3x25A 3 fasen.
Mijn batterijen zijn aangesloten op een onderverdeler die dubbel is afgezekerd op 3x 16A. De installatie is voorzien van dubbele aardlekschakelaars van 30ma in het gehele tracé. Alles tot aan de CEE stopcontacten is voorzien van extra zware bedrading van 4mm².
De verklaring moet in het Engels worden geschreven.

Kan je dit voor mij schrijven?
Wat voor mij ook wel even een proefje of GPT daar iets fatsoenlijks van kon maken, maar mijn verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. Wel in PRO modus gedraaid (met licentie). Dat kan wel verschil maken want hij is er bijna 5 minuten mee bezig geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 04-05-2026 13:51 ]

• Ben(V)
Weet niet wat dit met paarden achter de wagen spannen te maken heeft (een aanpak kiezen die niet helpt om het doel te bereiken), maar op zich is een vaste aansluiting prima, maar een CEE ook.
Dus een CEE bereik het doel ook.

Vind het persoonlijk wel prettig als je door de CEE stekker eruit te trekken de rest van de installatie spanningloos te maken zonder erop te moeten vertrouwen dat Zendure de boel uitschakelt.

Zijn gewoon keuzes die iedereen zelf moet maken en het is gewoon handig als alle opties hier genoemd worden.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Ja dat mag (mits geen aftakkingen op die groep. Ook geen 2e stopcontact waar iets in kán.

Moet je het doen? Mijns inziens, NEE.

Dit ding staat op een zonnige dag uren stroom te trekken en uren af te geven. Een Schuko stekker is daar in principe geschikt voor, maar het stopcontact kan enorm wisselend zijn van kwaliteit.

Ik zou kiezen voor CEE. Is zelfs goedkoper dan een kwalitatief hoogwaardig normaal stopcontact. Grote contactpennen. Wel (altijd!) adereindhulzen krimpen om de kabel met een adereindhulstang (die met diafragma). Dus niet met een standaard tang aanknijpen!

Groot voordeel is ook dat niemand zomaar de stekker ergens anders in kan steken, bijvoorbeeld een al belaste groep. Of de stekker er uit halen omdat ze er willen stofzuigen. Een CEE stopcontact is voor normale huishoudelijke apparatren niet bruikbaar dus niemand zal de neiging hebben die groep te misbruiken.
koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
[...]

Daar is desnoods ook nog wel een vieze, maar volledig compliant oplossing voor. Een schuko naar CEE verloopje. Kan je kant en klaar kopen, maar je kan hem ook zelf maken. Mocht je voor CEE gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 04-05-2026 14:26 ]

[...]

ik denk dat Zendure hier dit met een te amerikaans gedachtegoed aangaat, op zich prima dat ze toch de veiligheid willen verhogen, alleen als jij aangeeft dat het voldoet, het is tenslotte jouw installatie dan zou ik dus veel eerder kijken of je zeker bij de echte hoge capaciteiten ( waar dus tijd een belangrijke rol speelt) eerder naar een alternatieve aansluitmehode zou gaan kijken (bv vast of via een CEE stekker), want dat is juist iets wat meer bijdraagt dot de veiligheid.
Ik snap ook werkelijk niet dat ze de Mix 4000 nog met een stekker (type F/E cq CEE 7/7) gaan aanbieden, sterker nog, zelfs binnen hun Powerhub gaan toepassen terwijl deze stekker mogelijk wel tegen zijn limiet aanloopt. Een CEE 7/7 is namelijk beperkt tot 16A (250V AC), dus of net aan de grens of mogelijk zelfs daarover.(als je kijkt naar de mogelijke continu stroomsterkte die bij CEE 7/7 gelimiteerd is tot max. 13A, een mogelijke ontwerpfout ? omdat mogelijk men eerst tot 3680W wilde maar dit later ging boosten naar 400W :?
Bij de Mix 4000 zou ik zelfs geen 16A CEE stekker meer gebruiken maar direct naar de 32A uitvoering gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-tweak op 04-05-2026 14:44 ]

• Ben(V)
Helemaal mee eens, die MIX 4000 hinkt naar mijn idee te veel op twee gedachten de ene plug-and-play en de andere een vaste batterij.
Dat ding zou gewoon alleen aansluit terminals moeten hebben om een vaste aansluiting mee te maken.
Ik zou als vaste batterij ook liever een volledig 3 fasen versie hebben in plaats van gepruts van voor elke fase een eigen omvormer.

Voor een MIX 4000 heb je ook nog eens 20A groep nodig want 16A voldoet dan niet meer.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
Zojuist de Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5.28KWh opslag batterij besteld. Ben heel benieuwd. Ik ga max 2400w doen (mijn pv doet max 2500) achter een eigen groep. Twijfel een beetje, zit nu Schuko in de schuur, maar bij CEE vind ik het makkelijker dat mijn vrouw of kind niet er iets bij prikt, zoals een airfryer. Daarnaast is het huis uit 1981, en is de WCD van bedenkelijke kwaliteit en weet ik niet wat voor bedrading er is uitgebruikt.
Bij stekker-batterij.nl adviseerde ze trouwens om de P1 van Zendure te gebruiken. Ik las hier een paar pagina's terug dat de P1 van Homewizard (die gebruik ik nu icm met HA) niet meer ondersteund zou worden, volgens de leverancier zou het zelfs onstabiel zijn. Geen idee of dit waar is, maar ze boden aan om de P1 van Zendure er gratis bij te doen. Toch wel weer netjes.

• Ben(V)
Gratis moet je nooit afslaan |:(

• bilgy_no1
  • Nu online
Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:54:
[...]

Je hebt gelijk hoor!

Enige vraag die ik nog heb: kun je de stekker ook los kopen nog?
De handleiding geeft het als optie om vast aan te sluiten. Er staat nergens in dat je voor 2400W vast moet aansluiten.

En bovendien: de handleiding vermeldt ook nergens dat je een CEE stekker moet gebruiken...

Je geeft aan dat je de bestaande dubbele wcd vervangt door een enkele. Zorg dat die goed is voor 16A nominaal en van een degelijk merk, dan is 2400W (10,4A) echt geen probleem.

Voorwaarden:
  • Is de bekabeling naar die schuur minstens 2,5 mm2 draad? Bij een moderne installatie zeer waarschijnlijk.
  • Hoe is het gezekerd? 16A installatieautomaat in de groepenkast? Dan is het wellicht handig om er nog een kleine verdeler tussen te zetten met een Alamat. Dan kun je er ook een aan/uit schakelaar tussen zetten.
Nieuwe stekkers zijn helaas niet los te koop.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

tismij

???

Stefan1987 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:38:
Zojuist de Zendure SolarFlow 2400 AC+ 5.28KWh opslag batterij besteld. Ben heel benieuwd. Ik ga max 2400w doen (mijn pv doet max 2500) achter een eigen groep. Twijfel een beetje, zit nu Schuko in de schuur, maar bij CEE vind ik het makkelijker dat mijn vrouw of kind niet er iets bij prikt, zoals een airfryer. Daarnaast is het huis uit 1981, en is de WCD van bedenkelijke kwaliteit en weet ik niet wat voor bedrading er is uitgebruikt.
Bij stekker-batterij.nl adviseerde ze trouwens om de P1 van Zendure te gebruiken. Ik las hier een paar pagina's terug dat de P1 van Homewizard (die gebruik ik nu icm met HA) niet meer ondersteund zou worden, volgens de leverancier zou het zelfs onstabiel zijn. Geen idee of dit waar is, maar ze boden aan om de P1 van Zendure er gratis bij te doen. Toch wel weer netjes.
netjes, wel jammer dat ze nog steeds zeggen "Wi-Fi én Ethernet (LAN) aansluiting voor stabiele netwerkverbinding" zit geen LAN op.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

bilgy_no1 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 16:08:
[...]

De handleiding geeft het als optie om vast aan te sluiten. Er staat nergens in dat je voor 2400W vast moet aansluiten.

En bovendien: de handleiding vermeldt ook nergens dat je een CEE stekker moet gebruiken...

Je geeft aan dat je de bestaande dubbele wcd vervangt door een enkele. Zorg dat die goed is voor 16A nominaal en van een degelijk merk, dan is 2400W (10,4A) echt geen probleem.

Voorwaarden:
  • Is de bekabeling naar die schuur minstens 2,5 mm2 draad? Bij een moderne installatie zeer waarschijnlijk.
  • Hoe is het gezekerd? 16A installatieautomaat in de groepenkast? Dan is het wellicht handig om er nog een kleine verdeler tussen te zetten met een Alamat. Dan kun je er ook een aan/uit schakelaar tussen zetten.
Nieuwe stekkers zijn helaas niet los te koop.
Vanaf morgen heb ik de CEE stekker er op. Inderdaad 2.5mm en deze zit er tussen in de schuur zelf :. https://www.elektramat.nl...lig-nul-16a-b-kar-mhs516/

Ik ga deze of volgende week ook zonnepanelen aansluiten op de SF2400pro, vandaar dat ik de unlock nodig heb.

• Mistraller
Stefan1987 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:38:
1 accu en de omvormer zelf toch? Want wat ik hier in dit topic eerder besproken zag; dan belast je de accu bij volle bak laden of ontladen redelijk stevig. (0,5C) Je accu gaat er mogelijk minder lang door mee.
Je kunt er dus ook voor kiezen om wat lager vermogen te pakken, hoef je je ook minder zorgen te maken over de aansluiting. Aan de andere kant, die piek is niet de hele dag. Dus als je gaat voor NOM dan ben je niet uren en uren volle bak aan het verstouwen.

Is het niet zo dat als je HW P1 goed in HA terechtkomt, en je gaat de zendure aansturen vanuit HA, dat je dan geen compatibiliteitsissues meer hebt? Het leek mij dat met name de Zendure App/cloud oplossing er moeite mee heeft.

---------------

• Mistraller
Jan-tweak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:32:
[...]
ik denk dat Zendure hier dit met een te amerikaans gedachtegoed aangaat, op zich prima dat ze toch de veiligheid willen verhogen, alleen als jij aangeeft dat het voldoet, het is tenslotte jouw installatie dan zou ik dus veel eerder kijken of je zeker bij de echte hoge capaciteiten ( waar dus tijd een belangrijke rol speelt) eerder naar een alternatieve aansluitmehode zou gaan kijken (bv vast of via een CEE stekker), want dat is juist iets wat meer bijdraagt dot de veiligheid....
In dat kader kan je je ook afvragen of 1,5mm draad wel slim is want daar kan je zelfs met een CEE niks aan veranderen. En 3 meter snoer is ook behoorlijk lang vergeleken met andere apparaten.
Je ziet dat mensen soms lange snoeren gaan oprollen... niet slim met 10A over een 1,5mm adertje.

---------------

Mistraller schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:46:
[...]

In dat kader kan je je ook afvragen of 1,5mm draad wel slim is want daar kan je zelfs met een CEE niks aan veranderen. En 3 meter snoer is ook behoorlijk lang vergeleken met andere apparaten.
Je ziet dat mensen soms lange snoeren gaan oprollen... niet slim met 10A over een 1,5mm adertje.
ik begreep van @Taro dat deze een kabel van 2,5mm2 had, dus niets om je zorgen over te maken, en oprollen is inderdaad geen goed idee, maar aan de andere kant vind ik een 3m lang kabel wel erg handig.

• MaPo Monster
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:07
Jan-tweak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:01:
[...]

ik begreep van @Taro dat deze een kabel van 2,5mm2 had, dus niets om je zorgen over te maken, en oprollen is inderdaad geen goed idee, maar aan de andere kant vind ik een 3m lang kabel wel erg handig.

[ Voor 30% gewijzigd door MaPo Monster op 04-05-2026 19:30 ]

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
Mimiix schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:49:
[...]

Duidelijk!

Hoe heet de stekker die in de sf2400 gaat? Dan kan ik een tweede kabel maken. Ik zou het liefst namelijk ook nog een stekker houden.
Ik vermoed dat het om de M25-VL-3P stekker gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A62tR3PSdAWrZUxTRPm6Al3McM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFHxzxPGFsGx9J1nDsMukGgC.png?f=fotoalbum_large

En het lijkt er op dat er maar 1 producent is van deze connector; Dongguan LIU SHI Electronics.
https://www.dgliushi.com/en/sys-pd/73.html
https://www.alibaba.com/p...ly-M25_1601763097977.html

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om deze stekker te bestellen.
Over welk product hebben we het hier? Want de Mix 4000 AC+ heeft een 3x2.5mm2+2x0.5mm2 snoer. De 2400 AC heeft 3x1.5mm2.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:32
Mistraller schreef op maandag 4 mei 2026 @ 18:46:
[...]

1 accu en de omvormer zelf toch? Want wat ik hier in dit topic eerder besproken zag; dan belast je de accu bij volle bak laden of ontladen redelijk stevig. (0,5C) Je accu gaat er mogelijk minder lang door mee.
Je kunt er dus ook voor kiezen om wat lager vermogen te pakken, hoef je je ook minder zorgen te maken over de aansluiting. Aan de andere kant, die piek is niet de hele dag. Dus als je gaat voor NOM dan ben je niet uren en uren volle bak aan het verstouwen.

Is het niet zo dat als je HW P1 goed in HA terechtkomt, en je gaat de zendure aansturen vanuit HA, dat je dan geen compatibiliteitsissues meer hebt? Het leek mij dat met name de Zendure App/cloud oplossing er moeite mee heeft.
Dat volle bak verstouwen gaat wel gebeuren. Laden op 2400w, ontladen ook (max 2 uur, want daarna is hij leeg). Heb een elektrische auto die op 5 of 11kw laadt (afhankelijk of ik langzamer wil laden om maximaal zonnepanelen te benutten). Dus in die tijd zal de batterij vol gas moeten geven.
In de overige tijd ga ik voor NOM.

• 1980_deelnemer
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 07:05
BizzieBis schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Ik vermoed dat het om de M25-VL-3P stekker gaat:
[Afbeelding]

En het lijkt er op dat er maar 1 producent is van deze connector; Dongguan LIU SHI Electronics.
https://www.dgliushi.com/en/sys-pd/73.html
https://www.alibaba.com/p...ly-M25_1601763097977.html

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om deze stekker te bestellen.
Google laten zoeken met als resultaat:
https://alltron.ch/de/product/2031845
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBZfCkFUYEfsiVjoy9jtJ5IRiDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2DkZuzO2QnLgpiH4jXI9C5m.jpg?f=fotoalbum_large

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
Ik had er bij vergeten te melden dat er zeker 3 Zwitserse firma's zijn die deze stekkers aanbieden, maar niet naar Nederland verzenden. Daarbij zijn ze ook wel erg aan de prijs.
Pagina: 1 ... 241 ... 257 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.