Wat betreft 2x ingelogd lijkt ook niet te kloppen. Zodra de telefoon scherm uit gaat en gelockt is, ben ik weer uitgelogd. Dus je moet per se systeem delen blijkbaar, maar dan kun je niet op 2 apparaten managen. Bij Ecoflow kan dat bijvoorbeeld weer wel.
Mijn idee was om de offgrid te splitten, maar dan niet via een stekkerdoos: wago en dan naar 2 stopcontacten. Eentje voor de input van micro-omvormer en de ander als offgrid om bijvoorbeeld koelkast, of nieuw aan te leggen stopcontact in huis voor stroomuitval (koelkast).
Het lijkt inderdaad input óf output te zijn op de offgrid, al lees ik ook weer iets als: als er meer dan 50w inkomt dan gaat het laden aan.
Ik denk dat de micro-omvormer maar gewoon op een andere groep wordt gezet en niet op de off-grid. Dan hoop ik dat het auto systeem overtollige stroom oppikt om de accu wanneer mogelijk bij te laden.
Dit jaar is dat geen probleem, maar die micro-omvormer duwt de stroom altijd het net op, dus als salderen stopt dan je Solarflow is vol dan ga je dus terugleveren wat je niet wil in 2027.
Ik zat nog te kijken of ik via de Zendure app een smart stekker aan of uit kan laten gaan. Het liefst bijvoorbeeld: als accu SF < 90% is, dan micro-omvormer stekker aan en >90% weer uit.
Via de off-grid hoef je het niet complexer dan het is te maken, want vol is vol en de SF knijpt hem dan af (neem ik aan).
Maar dat zal wel home automation worden dan.
Ik vermoed dat de smart mode voor de offgrid ook maar 1 kant uit werkt: 2 uur niks, dan gaat ie uit, maar waarschijnlijk niet weer auto aan.
Ook mis ik eigenlijk een echte off-grid mode: netstroom uit, off-grid aan. Ik vraag me af hoe het gaat als je stroom eruit ligt, internet ook down is, wifi down, dan is het veel gedoe om die setting om te zetten. Zou wat mij betreft automatisch mogen.
[
Voor 16% gewijzigd door
REDFISH op 06-05-2026 15:33
]