• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:10
Archibaltus schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:08:
Deze week word mijn zendure solardlow 2400ac+ bezorgd, heb al een HW p1 meter maar als ik het goed bergrijp werkt dat niet? Moet dus snel een zendure p1 meter kopen met een HW splitter erbij? Beetje jammer wel.
Ik heb de AC2400+, en de HW p1 werkt prima.
Raar na vele verhalen hier, maar krijg zelfs minder schommelingen als de Zendure p1. Ik heb ze beide op de HW splitter, en laat nu via HW p1 uitlezen.

• Archibaltus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:36
LordFather schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:18:
[...]

Ik heb de AC2400+, en de HW p1 werkt prima.
Raar na vele verhalen hier, maar krijg zelfs minder schommelingen als de Zendure p1. Ik heb ze beide op de HW splitter, en laat nu via HW p1 uitlezen.
Dat is goed om te horen, probeer ik dat eerst uit. :)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:37
BizzieBis schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:55:
[...]

Ik had er bij vergeten te melden dat er zeker 3 Zwitserse firma's zijn die deze stekkers aanbieden, maar niet naar Nederland verzenden. Daarbij zijn ze ook wel erg aan de prijs.
Iemand in Zwitserland vragen om te bestellen? Of direct in China, maar ik vermoed dat je daar met een behoorlijk minimum aantal moet aankomen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43
Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:54:
Vind het persoonlijk wel prettig als je door de CEE stekker eruit te trekken de rest van de installatie spanningloos te maken zonder erop te moeten vertrouwen dat Zendure de boel uitschakelt.
Want je vertrouwt ook de alamat in je groepenkast niet?

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:57

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

BizzieBis schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:31:
Ik vermoed dat het om de M25-VL-3P stekker gaat:
[Afbeelding]

En het lijkt er op dat er maar 1 producent is van deze connector; Dongguan LIU SHI Electronics.
https://www.dgliushi.com/en/sys-pd/73.html
En op die site zie ik dan ook nog wat bekende connectoren staan: die waarmee de extra batterijpakketten verbonden worden. Dan kun je die, wanneer die gesmolten zijn, ook zelf repareren. :+
https://www.alibaba.com/p...ly-M25_1601763097977.html

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om deze stekker te bestellen.
Minimum bestelgrootte is 1 stuks, staat erbij.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Helahola!
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:22
koboy schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:37:
[...]

Soms crasht de bridge, is bij mij ook al een keer gebeurd. Even uit het stopcontact en er is weer verbinding.
Had op mijn aansturing geen invloed omdat die (bedraad) via HA loopt. De Zendure P1 hangt er voornamelijk legacy te wezen en als backup voor het geval ik om wat voor reden dan ook HEMS weer moet inschakelen.
Klopt, de bridge is bij mij ook een aantal keer gecrasht. Soms was het inderdaad voldoende om hem even stroomloos te maken. Dacht slim te zijn door hem in een slimme stekker te doen. Zodat ik dit op afstand kon doen. Maar helaas werkte deze oplossingen op de een of andere manier niet altijd, dan was er een andere plek in huis nodig. Geen idee waarom. Nu een plekje gevonden waar de bridge het kennelijk naar zijn zin heeft. Al een tijdje geen last gehad van een verbroken verbinding. (Ff afkloppen :) )

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:36
koboy schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:52:
[...]

De handleiding zegt stekker er af knippen, doe dat gewoon. Dan netjes (laten) aansluiten met adereind hulzen in een lasdoos op de plaats van het stopcontact.
Alle ge***** met CEE stekkers en wel niet conforme (reguliere) WCD's heb je dan niet.

Mocht het nodig zijn om de accu in de toekomst (tijdelijk) op een reguliere WCD aan te sluiten, dan is het een ritje naar de bouwmarkt voor een stekker en die er aan zetten.
Wagon 221 slikt ook soepele draad :Y

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:37
Hippe Lip schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:51:
[...]

En op die site zie ik dan ook nog wat bekende connectoren staan: die waarmee de extra batterijpakketten verbonden worden. Dan kun je die, wanneer die gesmolten zijn, ook zelf repareren. :+

[...]

Minimum bestelgrootte is 1 stuks, staat erbij.
Heb ff een quote opgevraagd voor 3, 10 en 50 stuks. Is vast animo voor een extra plugje hier :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:53
Ben(V) schreef op maandag 4 mei 2026 @ 15:46:
Gratis moet je nooit afslaan |:(
Gratis is niet duur!
Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord. Dit betreft daarnaast geen slowchat topic. Overweeg eerst of je bericht ook voor anderen relevant is voordat je deze plaatst. Adviseren over, hinten op of vragen naar shoppen zonder BTW in het buitenland is niet toegestaan. En blijf on-topic.

Voor de nieuwe SolarFlow Mix Serie is er een eigen topic: Het grote Zendure Mix Serie thuisaccu systemen topic.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.