Zo te zien neem je af van het net. Verbruik 939W klopt aardig met 800W uit de batterij en 140W van het net.gigi64 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:49:
Weet er iemand Waarom er nog stroom naar het net gaat als de batterij niet vol is terwijl ik afneem van batterij ,, zie foto
[Afbeelding]
Staat de batterij begrensd op 800W? Dan legt dat het uit.
Dank je, @Tom35. Dan moet het met de bank plat makkelijk achterin mijn Ioniq 5 passen.Tom35 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:10:
Ik heb een id.7 en daar gingen 2 2400ac+ in en 2 keer een batterij 3000...dit was zonder de zetels plat te leggen maar dan nog 4 extra batterijen er bij zou veel zijn...
Op de ac2400+ doos staat bdh 46,7 ×36.7x38 cm
Op de batterij staat bdh 47.1 x 37,1 x 35.6
Alles bij elkaar ca. 200-250 kg kan ook het probleem niet zijn. 3 mannen op de achterbank wegen ook zoiets
Er zijn nog een paar dingen om uit te zoeken en knopen door te hakken, maar het lijkt erop dat het hier dan ook gaat gebeuren.
[ Voor 9% gewijzigd door Hippe Lip op 27-03-2026 21:15 ]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Vandaag een Zendure Solarflow 2400 pro aangekregen. Voorlopig nog geen zonnepanelen rechtstreeks aangesloten.
Koppeling met Zendure app redelijk vlot gebeurd.
Ik kan manueel bedienen via de app (instellen of batterij moet laden of ontladen via het net, en met welk vermogen, dit werkt).
Echter, wanneer ik in de app de HEMS switch aan zet, gebeuren er zaken die me vreemd lijken.
Eerst wordt gevraagd om een land te kiezen. België wordt dan nu eens wel, en dan weer niet ondersteund. Kan gelukkig ook Nederland kiezen, hoewel ik in België ben.
Vervolgens moet ik opnieuw via wifi naar het apparaat gaan zoeken, hoewel dat al gekoppeld is …
Lijkt in een soort loop te zitten, het lukt niet om een HEMS aan te maken, telkens opnieuw wordt gevraagd om een opslagapparaat te koppelen, hoewel dat dus al gebeurd is, het al in de lijst met apparaten te zien is en het manueel goed werkt.
Als ik niet via de HEMS switch werk, maar via de home tab kies voor “creëer nieuwe energiesystemen” kom ik in hetzelfde straatje terecht, met dezelfde stappen.
Los daarvan lukt ook koppelen met de HomeWizard P1 meter niet, hoewel ze zeker op hetzelfde netwerk zitten, en P1 zowel als de Zendure vandaag de nieuwste firmware kregen. P1meter is HWE-P1-21 versie 6.0305, Solarflow 2400 Pro is versie V1.0.2 . De P1 meter verschijnt niet in de lijst met te kiezen meters, hoewel hij wel in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
Herkenbaar voor iemand die mss tips heeft?
Dat van belgie is herkenbaarMvdm schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:19:
Hallo allen,
Vandaag een Zendure Solarflow 2400 pro aangekregen. Voorlopig nog geen zonnepanelen rechtstreeks aangesloten.
Koppeling met Zendure app redelijk vlot gebeurd.
Ik kan manueel bedienen via de app (instellen of batterij moet laden of ontladen via het net, en met welk vermogen, dit werkt).
Echter, wanneer ik in de app de HEMS switch aan zet, gebeuren er zaken die me vreemd lijken.
Eerst wordt gevraagd om een land te kiezen. België wordt dan nu eens wel, en dan weer niet ondersteund. Kan gelukkig ook Nederland kiezen, hoewel ik in België ben.
Vervolgens moet ik opnieuw via wifi naar het apparaat gaan zoeken, hoewel dat al gekoppeld is …
Lijkt in een soort loop te zitten, het lukt niet om een HEMS aan te maken, telkens opnieuw wordt gevraagd om een opslagapparaat te koppelen, hoewel dat dus al gebeurd is, het al in de lijst met apparaten te zien is en het manueel goed werkt.
Als ik niet via de HEMS switch werk, maar via de home tab kies voor “creëer nieuwe energiesystemen” kom ik in hetzelfde straatje terecht, met dezelfde stappen.
Los daarvan lukt ook koppelen met de HomeWizard P1 meter niet, hoewel ze zeker op hetzelfde netwerk zitten, en P1 zowel als de Zendure vandaag de nieuwste firmware kregen. P1meter is HWE-P1-21 versie 6.0305, Solarflow 2400 Pro is versie V1.0.2 . De P1 meter verschijnt niet in de lijst met te kiezen meters, hoewel hij wel in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
Herkenbaar voor iemand die mss tips heeft?
Ik heb 2400 ac+ en idd belgie lukte niet...
Die is nog biet goedgekeurd door synergrid...
Ik heb via de app en blu tooth connectie gemaakt, daarna een update gedaan van dr software , de installatie doorlopen en dan een hems systeem aangemaakt..werkte zonder issue..
Bij mij staat de hems ingesteld op de slimme meter, weliswaar via een shelly 3em pro...
Heb je al is geprobeerd alle opslagapparaten te verwijderen en terug in te voeren..mss heeft die dat eerste gekoppeld aan belgie en staat die 'geblokkeerd'
Tom
In een kia niro had ik 6 AB3000x batterijen en 2x 2400AC omvormers. Oja de ventilators van @geert1992 paste er ook nog bijHippe Lip schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:09:
[...]
Dank je, @Tom35. Dan moet het met de bank plat makkelijk achterin mijn Ioniq 5 passen.
Alles bij elkaar ca. 200-250 kg kan ook het probleem niet zijn. 3 mannen op de achterbank wegen ook zoiets![]()
Er zijn nog een paar dingen om uit te zoeken en knopen door te hakken, maar het lijkt erop dat het hier dan ook gaat gebeuren.
Dat is stevig...mijn id.7 tourer is bijna halve meter lang...nu zoals gezegd ik had de banken niet plat gelegd maar nog 4 extra dozen..is wel veel..Pakhaas schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:32:
[...]
In een kia niro had ik 6 AB3000x batterijen en 2x 2400AC omvormers. Oja de ventilators van @geert1992 paste er ook nog bij
Tom
Bank niet plat gehad. 4 batterijen + omvormer in de kofferbak en 2 op de achterbank + omvormer.Tom35 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:39:
[...]
Dat is stevig...mijn id.7 tourer is bijna halve meter lang...nu zoals gezegd ik had de banken niet plat gelegd maar nog 4 extra dozen..is wel veel..
Tom
De 3000x zijn wel veel platter dan de 3000L
Maar waarom zou ik die bank niet platgooien? Dan weet ik zeker dak genoeg ruimte heb, toch?Tom35 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:39:
[...]
Dat is stevig...mijn id.7 tourer is bijna halve meter lang...nu zoals gezegd ik had de banken niet plat gelegd maar nog 4 extra dozen..is wel veel..
Tom
<John O`Mill>
Nee, helaas, dit werkt hier niet. Punt is, hij vindt meteen de HW P1, voeg je 'm toe, suggereert meteen een naam "HomeWizard P1", dan "Congratulations!"-scherm, en als ik 'm opsla, verschijnt ie al meteen niet in het vorige scherm onder "Meter (Optional)". Klik ik dan weer op "Add device", dan staat ie daar, maar zonder aangevinkt te zijn. Vink ik 'm aan, dan verschijnt ie pas in het vorige scherm (zoals links, hieronder) met groen Wifi-icon erachter. Maar ga ik dan nog een scherm terug, en weer naar "Device Management", dan is er meteen een 'broken link' icoon achter de HW P1 te zien. Maakt niet uit wat ik probeer in welke volgorde, hij raakt meteen de connectie kwijt. Zie:polo1987 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:11:
Ik had eerst een niet werkende HomeWizard P1 meter in de Zendure App. Hij bleef toen 0W weergeven.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tv0GvP56lTburjnas5Ft78IP.jpg?f=user_large)
Ik heb geen idee of dit de bug is, maar hier werkt het in ieder geval nooit.
Edit: HWE-P1-21, 6.0305, maar na toevoegen is "network status" altijd "offline". Wat natuuriljk onzin is, want de P1 loopt als een malle met gielz HA...
Edit2: oh, na nog een keer het hele dansje gedaan te hebben blijft de meter nu toch wel "online". Maar helaas op 0W staan...
[ Voor 10% gewijzigd door TCMR op 27-03-2026 22:47 ]
Kan iemand voor me nakijken wat de opdruk is op die CT’s? Ik ben met name geïnteresseerd in het aantal windingen. Dan kan ik gaan kijken naar dichte ringen. Ja, daarvoor moet je de draad losmaken, maar da’s geen probleem voor mij.
Standaard CT’s hebben 1000, 2000 of 3000 windingen, maar de Zappi wijkt bijvoorbeeld af met z’n 2500 windingen.
Het moet wel precies kloppen, anders werkt het niet goed.
En dezelfde vraag voor de Shelly Pro 3EM (die is het toch?). Weet iemand hoeveel windingen die CT’s hebben?
<John O`Mill>
bij mij bleef de verbinding er altijd, maar bleef de waarde op 0W staan.
Dat probleem heb ik bij mij dus op kunnen lossen. (via het stappenplan)
Ik denk dat jij toch een ander probleem hebt.
Dat is vreemd want ik zie in de Zendure app wel degelijk de keuze die ik moet maken (!) tussen input en output.Acidrain schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 18:10:
[...]
Stroom is geen 1 richtingsverkeer die zoekt de weg van de minste weerstand, daarom verhoogd de omvormer ook het voltage ten opzichte van het net om te kunnen leveren (en klapt alles er uiteindelijk uit boven 255V). En Zendure bepaalt zelf of hij in leveren of ontvang modus gaat op zn offgrid poort daar doe ik niets aan. Ik zet alleen de poort aan.
One cookie a day keeps the doctor away !
Exact zelfde probleem hier. Jammer, de support daar is ook niet echt van het reageren..TCMR schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:23:
[...]
Nee, helaas, dit werkt hier niet. Punt is, hij vindt meteen de HW P1, voeg je 'm toe, suggereert meteen een naam "HomeWizard P1", dan "Congratulations!"-scherm, en als ik 'm opsla, verschijnt ie al meteen niet in het vorige scherm onder "Meter (Optional)". Klik ik dan weer op "Add device", dan staat ie daar, maar zonder aangevinkt te zijn. Vink ik 'm aan, dan verschijnt ie pas in het vorige scherm (zoals links, hieronder) met groen Wifi-icon erachter. Maar ga ik dan nog een scherm terug, en weer naar "Device Management", dan is er meteen een 'broken link' icoon achter de HW P1 te zien. Maakt niet uit wat ik probeer in welke volgorde, hij raakt meteen de connectie kwijt. Zie:
[Afbeelding]
Ik heb geen idee of dit de bug is, maar hier werkt het in ieder geval nooit.
Edit: HWE-P1-21, 6.0305, maar na toevoegen is "network status" altijd "offline". Wat natuuriljk onzin is, want de P1 loopt als een malle met gielz HA...
Edit2: oh, na nog een keer het hele dansje gedaan te hebben blijft de meter nu toch wel "online". Maar helaas op 0W staan...
Geprobeerd, maar werkt niet bij mij; nog altijd 0 watt.polo1987 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:11:
Ik had eerst een niet werkende HomeWizard P1 meter in de Zendure App. Hij bleef toen 0W weergeven.
Ik heb er nog eens wat tijd aan besteed en nu werkt het wel.
nog steeds dezelfde HWE-P1-21 met dezelfde firmware 6.0305
Het ligt aan de onduidelijke Zendure App.
Ik heb een stappenplan voor de mensen die ook steeds de 0W bug hadden.
Voeg de accu aan HEMS toe
Kies de modus: "Slimme meter modus"
Expert-modus: Slimme meter modus
klik daar op "voorkeur"
Monitorings apparaat wisselen
Electriciteits meter (optioneel) - Meter Toevoegen
Nieuw apparaat toevoegen
Selecteer HomeWizard P1 Plaatje
Volgende
Controleer of het apparat gevonden wordt (is het IP wat je verwacht)
Click weer op "+ Meter toevoegen"
selecteer jouw HomeWizard P1 meter en klik op opslaan
Pagina terug
dan zou nu de data van de Homewizard P1 meter al zichtbaar moeten zijn.
Als je nu ook kijkt bij apparatuur dan zie je de HW P1 meter ook staan met nu wel meet gegevens.
Dit werkte voor mij. Hopelijk werkt het op deze manier ook voor anderen.
Wat bedoel je met deze twee zinnen:
Is dat niet 1 dezelfde stap?
Werkt bij mij nu ook eindelijk!! HWE-P1-G1 6.0305, het zat m in de laatste stap, werkelijk activerenpolo1987 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:11:
Ik heb er nog eens wat tijd aan besteed en nu werkt het wel.
nog steeds dezelfde HWE-P1-21 met dezelfde firmware 6.0305
Het ligt aan de onduidelijke Zendure App.
Ik heb een stappenplan voor de mensen die ook steeds de 0W bug hadden.
Voeg de accu aan HEMS toe
klik daar op "voorkeur"
Monitorings apparaat wisselen
Electriciteits meter (optioneel) - Meter Toevoegen
Nieuw apparaat toevoegen
Selecteer HomeWizard P1 Plaatje
Volgende
Controleer of het apparat gevonden wordt (is het IP wat je verwacht)
Click weer op "+ Meter toevoegen"
selecteer jouw HomeWizard P1 meter en klik op opslaan
Pagina terug
dan zou nu de data van de Homewizard P1 meter al zichtbaar moeten zijn.
Als je nu ook kijkt bij apparatuur dan zie je de HW P1 meter ook staan met nu wel meet gegevens.
Dit werkte voor mij. Hopelijk werkt het op deze manier ook voor anderen.
PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM
Hmm.... had ik het toch niet helemaal verkeerd.Acidrain schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:19:
[...]
Geen probleem en het siert je dat je reageert!
Dit alles werkt helaas momenteel alleen zolang de Zendure zelf met een stekker in een werkend wcd zit want hij geeft de sinus van het net door aan de wcd poort. Trek je de Zendure uit de wcd stopt de offgrid poort en gaat de micro omvormer uit.
Dus voor noodstroom scenarios niet te gebruiken helaas.
Ik was al een hele tijd op zoek naar een noodstroom scenario en kwam er dus niet uit met alleen een Zendure, mede doordat ik een 3 fasen PV omvormer hebt.
Ik moet dan op elke fase een spanningbron zetten en dan zou ik dus 3 zendures moeten hebben.
Maar recentelijk heb ik na lang zoeken ergens gevonden dan mijn PV omvormer (Huawei) blijkbaar in off-grid mode gezet kan worden
Hij kan dan ook zonder grid werken, moet het nog uitproberen maar lastig, omdat voor een test het hele huis van het net af moet.
[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 28-03-2026 00:40 ]
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Nee, de keuze die je kan maken nadat je de switch hebt omgezet zijn ecomodus of normal.ppaulv schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:12:
[...]
Dat is vreemd want ik zie in de Zendure app wel degelijk de keuze die ik moet maken (!) tussen input en output.
De plaatjes met nummer 1 en 2 zijn geen keuze opties, Zendure kiest dat zelf op basis van wat je er op aansluit. Persoonlijk denk ik dat dit stukje app nog wat werk nodig heeft...
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Zendure 2400AC 8,64kWh | Ecoflow Delta Pro 3.6kWh | 450x Nera | Home Assistant
Kijk eens naar de Shelly pro 3em 3ct63, die heeft een blok die tussen je groepen zou moeten passen.Hippe Lip schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:35:
Mijn groepenkast zit nokkie vol. Als ik daar een Zendure meter met 3 CT’s wil installeren, dan kan ik niet de standaard meegeleverde clip-on CT’s gebruiken omdat ik daarvoor simpelweg de ruimte niet heb.
Kan iemand voor me nakijken wat de opdruk is op die CT’s? Ik ben met name geïnteresseerd in het aantal windingen. Dan kan ik gaan kijken naar dichte ringen. Ja, daarvoor moet je de draad losmaken, maar da’s geen probleem voor mij.
Standaard CT’s hebben 1000, 2000 of 3000 windingen, maar de Zappi wijkt bijvoorbeeld af met z’n 2500 windingen.
Het moet wel precies kloppen, anders werkt het niet goed.
En dezelfde vraag voor de Shelly Pro 3EM (die is het toch?). Weet iemand hoeveel windingen die CT’s hebben?
[Afbeelding]
Heb je alleen nog 1 plek nodig voor de shelly zelf
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.
Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.
Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.
Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.
:strip_exif()/f/image/KaZVir13inx14jwoLvb00dMj.jpg?f=fotoalbum_large)