m-vw schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:34:
Ik weet dat je niet voor Zendure werkt @Taro , hebben ze al ooit iets gezegd over het verkopen van losse kabels?

Ik wil namelijk het liefst de batterij direct op een automaat aansluiten maar wel een origineel setje achter de handhouden. Het zelf aansluiten van andere stekkers vind ik zelf een beetje overbodig.
Ik heb ze daar midden 2025 vragen over gesteld en of ze die in de webshop willen aanbieden. Toen was het antwoord dat het ivm logistiek best wel wat voeten in de aarde had. Hij staat als 1 van mijn vervolgvragen voor het volgende "interview".

Heb het hier opgelost door de stekkers af te knippen en er een PowerCon stekker tussen te zetten, geschikt voor 16A. Daarmee kan ik wisselen tussen de vaste aansluiting op B16's én de originele stekker.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:18
Chupachups schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:08:
Vreemd probleem hier. Ik heb zowel een SF800 pro (+ extra AB2000x) als een SF800 plus (+ extra AB2000x). Vanuit het huis wordt ruim 1600 W gevraagd. De instelling in HEMS is ontladen met maximaal 1600.W. echter, de SF800 pro blijft op omzeilen staan (99% vol) terwijl de SF800 plus vol staat te ontladen (61% vol). Ik heb de strategie al eens gereset, ook de SF800 uit HEMS gehaald en weer terug. Iemand een idee?
Later op de avond - waar het nu aan lag weet ik nog niet - kwam de SF800 pro weer bij. Vanochtend een tweede issue: de SF800 pro blijft op omzeilen staan (SoC 5%), terwijl er al zonnestroom wordt opgewekt op de DC ingang. Even de batterij instelling minimale SOC verhoogd van 5 naar 10%, toen ging hij wel laden. Daarna verlaagd, weer terug naar 5%. Even ontladen(er was voldoende vraag vanuit huis) en daarna, na even weer 'omzeilen' modus, ging hij uit zichzelf naar laden obv de DC input. de SF800 plus die ernaast staat werkt normaal, zonder 'omzeilen'. Meer mensen met het omzeil issue bij de SF800 pto?

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Taro schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:17:
[...]

Correct. De instelling wordt verdeeld over alle apparaten. LET OP: Als 1 vol/leeg is gaat dat totale vermogen naar de resterende apparaten, mits die uiteraard over die capaciteit beschikken.

Heb je 2 apparaten die 1600-2400 Watt per stuk aankunnen, maar denk je: Oeh, max 800 Watt per groep terugleveren is veilig, dus ik stel 1600 in (2x800), dan kan het voorkomen dat 1 van de 2 al leeg is en de ander daardoor 1600 gaat terugleveren. Dus wees je je hier van
Dank! Zeer bruikbaar! Ik merk dat het toch wat minder simpel is dan ik dacht - deze ochtend een ander probleem: de accu’s zijn tot 9% leeg gelopen in de nacht en staan nu in stand-by. Maar ze gaan helemaal niet automatisch opladen, ondanks dat er gewoon door de zonnepanelen (dit niet op deze 800 plus zijn aangesloten) wordt teruggeleverd aan het net. De Zendure P1 meter ziet dit ook. Waarom blijven de accu’s in stand-by hangen?
Ik ga zo de test even doen met verder ontladen (naar 5%) om te kijken of de drops in SoC en de sprong bij laden naar 100% verbeteren. Echter als ik de tekst lees in de app....... mag ik niet verwachten dat Zendure dit doet met zijn maandelijkse kalibratie? Er staat namelijk dat limieten worden uitgeschakeld. Onder de 10% kom ik nooit met ontladen (limiet). 100% (limiet) haal ik 9 van de 10 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13hXxA52ZV56c1l4ltZkKHk3tgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wjfF1v9miKEcw0LxIpKgT18.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. Testen Accumate 4.8 kWh Plug-In Battery. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

ruudonline schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:57:
[...]

Dank! Zeer bruikbaar! Ik merk dat het toch wat minder simpel is dan ik dacht - deze ochtend een ander probleem: de accu’s zijn tot 9% leeg gelopen in de nacht en staan nu in stand-by. Maar ze gaan helemaal niet automatisch opladen, ondanks dat er gewoon door de zonnepanelen (dit niet op deze 800 plus zijn aangesloten) wordt teruggeleverd aan het net. De Zendure P1 meter ziet dit ook. Waarom blijven de accu’s in stand-by hangen?
Je moet binnen de Slimme meter mode nog AC laden aanzetten en in het vervolgscherm: Laden met zonneoverschot selecteren.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Arwbo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19:09
[...]

Had vanochtend ongeveer hetzelfde maar dacht dat de oorzaak ergens anders vandaan kwam:
PV was al een tijdje lekker aan het terugleveren en de SF2400ac pakte het niet op. Nou was ik gisteren terug gegaan van de HW P1 naar de 3CT (daarop reageert Zenki +10sec sneller), en dacht dat dit de oorzaak was. Wisselen tussen Zenki, automode en expert smart meter deed niks. Op base load gezet en dat werkte wel. Na 30 min. wat gerommel met de vele opties pakte de Auto mode het zelf sturen weer op, maar wel onregelmatig.

Nu zie ik na drie uurtjes wel dat het vermogen met laden af en toe best onregelmatig verloopt met zomaar onverklaarbare dips van 500-1000w met teruglevering tot gevolg.. niet eerder gehad. Heeft de aansturing last van de zomertijd..?

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:31
Maar ze gaan helemaal niet automatisch opladen, ondanks dat er gewoon door de zonnepanelen (dit niet op deze 800 plus zijn aangesloten) wordt teruggeleverd aan het net. De Zendure P1 meter ziet dit ook. Waarom blijven de accu’s in stand-by hangen?
Zoals @Taro al schreef moet je in Smart Meter Mode nog het Start AC charging schuifje aanzetten, én voor Follow the Surplus Power kiezen. Of de Nederlandse vertaling daarvan.

Bij mij werkt dit echter niet meer, dus als work-around draai ik NOM in Auto Mode, die het gelukkig nog wel doet.

Zendure biedt nu aan om mijn omvormer om te wisselen, maar dan moet ik eerst de mijne opsturen, wat ik liever niet doe aangezien ik dan tijdelijk helemaal zonder systeem kom te zitten. Bovendien heb ik geen geschikte doos (meer) voor de omvormer, om hem netjes beschermd te versturen.
a2aan schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:44:
[...]
Zendure biedt nu aan om mijn omvormer om te wisselen, maar dan moet ik eerst de mijne opsturen, wat ik liever niet doe aangezien dan tijdelijk helemaal zonder systeem kom te zitten. Bovendien heb ik geen geschikte doos (meer) voor de omvormer, om hem netjes beschermd te versturen.
Klote, begrijp je helemaal... Om deze reden bewaar ik altijd een doos van zowel omvormer als accu, dan kan je er altijd 1 terugsturen als het nodig is.

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Je moet binnen de Slimme meter mode nog AC laden aanzetten en in het vervolgscherm: Laden met zonneoverschot selecteren.
Dat werkt, dank! Wel vreemd; ik had HEMS op automodus ingesteld. Je zou verwachten dat dat ook zou moeten werken. Ik merkte dat op het moment ik 1 accu uit HEMS haalde de andere accu wel van stand-by ging en begon te laden. Zodra ik de tweede weer toevoegde in HEMS gaat alles weer op stand-by.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:32

tismij

???

Als ik de 2400AC+ aan HA koppel (lokaal, zonder internet), kan ik dan de NOM op de accu zelf laten draaien (zit neem ik aan ook minstens een ARM in) zonder continue aansturing via HA ?

Zal zelf ws alles met HA doen, heb ik toch draaien maar sommige apparaten doe ik liever zelfstandig laten draaien en dan alleen monitoren.
Als ik dan met HA aan het spelen ben blijft alles goed draaien, en ook als internet een keer wegvalt of als hij instort terwijl ik op vakantie ben :)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
In verband met een te maken aankoop-beslissing. Het lijkt of dit moment er meerdere problemen zijn met Zendure. Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar is dit echt een issue op dit moment. ? Of lijkt dit zo omdat er inmiddels vele Zendure batterijen zijn verkocht ?

Misschien kunnen de tweakers met veel gebruikservaring hier iets over melden.
( ik zoek een batterij voor NOM, met alleen gebruik app. Zonder HA )

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
Laat je niet gekmaken door mijn recente posts… da’s gewoon een dik pechgeval wat niemand heeft.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

koboy

Heb een idee voor een icon

pjotter1965 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:13:
In verband met een te maken aankoop-beslissing. Het lijkt of dit moment er meerdere problemen zijn met Zendure. Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar is dit echt een issue op dit moment. ? Of lijkt dit zo omdat er inmiddels vele Zendure batterijen zijn verkocht ?

De problemen die ik langs zie komen liggen op 2 vlakken:
1. De (inmiddels niet meer geadverteerde) homewizard P1 compatibiliteit.
2. De recente modellen als de 2400 plus/pro en setups met meerdere omvormers.

1 is eenvoudig te vermijden. Controleer of je een DSMR5 meter hebt, en of die op de lijst van ondersteunde meters staat voor de Zendure P1 meter. Anders ondersteunde CT klemmen.
2 is lastiger als je je zinnen op 1 van deze modellen hebt gezet. De "oude" 2400AC draait in een eenvoudige enkele setup prima via de app.

N.B. de "problemen" zijn volgens mij niet uniek voor Zendure naar ik heb begrepen. Er is een gigantische concurrentie en dat uit zich in (te) snel op de markt brengen van nieuwe modellen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Gramser
koboy schreef op zondag 29 maart 2026 @ 13:37:
[...]

De problemen die ik langs zie komen liggen op 2 vlakken:
1. De (inmiddels niet meer geadverteerde) homewizard P1 compatibiliteit.
2. De recente modellen als de 2400 plus/pro en setups met meerdere omvormers.

1 is eenvoudig te vermijden. Controleer of je een DSMR5 meter hebt, en of die op de lijst van ondersteunde meters staat voor de Zendure P1 meter. Anders ondersteunde CT klemmen.
2 is lastiger als je je zinnen op 1 van deze modellen hebt gezet. De "oude" 2400AC draait in een eenvoudige enkele setup prima via de app.

N.B. de "problemen" zijn volgens mij niet uniek voor Zendure naar ik heb begrepen. Er is een gigantische concurrentie en dat uit zich in (te) snel op de markt brengen van nieuwe modellen.
Voor wat dat laatste betreft: ik ben van plan om uiteindelijk op 2 torentjes uit te komen, met in totaal 3 of 4 batterijen. Dan kan ik als het goed is ook met 4800W de accu’s vol laden, of in elk geval met meer dan 2400W (ze zouden elk op een eigen groep moeten komen). Waar liggen de problemen dan vooral? Kan de app hier niet mee omgaan? Of gaat de ene stapel de andere compenseren?

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

koboy

Heb een idee voor een icon

Gramser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Voor wat dat laatste betreft: ik ben van plan om uiteindelijk op 2 torentjes uit te komen, met in totaal 3 of 4 batterijen. Dan kan ik als het goed is ook met 4800W de accu’s vol laden, of in elk geval met meer dan 2400W (ze zouden elk op een eigen groep moeten komen). Waar liggen de problemen dan vooral? Kan de app hier niet mee omgaan? Of gaat de ene stapel de andere compenseren?
Wat ik hier lees is het voornamelijk het verdelen van de last, vooral over ongelijke stapels. Kan best dat dit in HEMS 2.0 opgelost is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:34
Na mijn vragen over 'pootjes' of 'wieltjes' voor onder de solarflow 2400 ac+ heb ik 4 'meubelverhogers' van 5cm gekocht bij een bekende Chinese webwinkel. Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat; stabieler dan wieltjes en goed voor de luchtstroom. Ik deel daarom even de beelden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhMrlsZQmm1DAOWWBliKRukiTE4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibTsZqickYqAFlb0O6SSCOqZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPZ6Q9Q4JojD-Z1xhiWhqS4EDDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFOCLtopDCJg4und6nIVVblS.jpg?f=fotoalbum_tile

• Jan-tweak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:01
Gramser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Dat kan dus prima, en ja de software houd hier dus wel rekening mee.
De enige vraag die je zou moeten stellen is of je die extra 2400W vermogen ook daadwerkelijk nodig hebt.
Want met twee omvormers krijg je gewoon iets meer verlies dan bij dezelfde capaciteit met een omvormer.

Tevens bedenk of je deze capaciteit ook daadwerkelijk nodig hebt want een nog volle batterij kun je de volgende dag niet meer opladen en verspeel je dus gewoon capaciteit.
Een goede periode om te kijken of je een afgewogen capaciteit hebt is het voor en najaar.

• Gramser
Jan-tweak schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:07:
[...]

Dat kan dus prima, en ja de software houd hier dus wel rekening mee.
De enige vraag die je zou moeten stellen is of je die extra 2400W vermogen ook daadwerkelijk nodig hebt.
Want met twee omvormers krijg je gewoon iets meer verlies dan bij dezelfde capaciteit met een omvormer.

Tevens bedenk of je deze capaciteit ook daadwerkelijk nodig hebt want een nog volle batterij kun je de volgende dag niet meer opladen en verspeel je dus gewoon capaciteit.
Een goede periode om te kijken of je een afgewogen capaciteit hebt is het voor en najaar.
Ik zou de capaciteit kúnnen gebruiken: als ik op eem dag als vandaag de auto aan het laden ben (PHEV 20kWh, met een granny charger) komt er rustig nog 4kW binnen. Als de batterij dan eenmaal vol is, kan die ‘s nachts de warmtepomp weer van stroom voorzien. En die gebruikt in deze periode ook rustig weer 9-10kWh per nacht, dus kan er de volgende dag weer prima geladen worden. Dat zal nog wel even doorgaan, tot het langer licht wordt, en minder koud.

• Tom35
  • Laatst online: 15:13
Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:38:
[...]

Ik heb ze daar midden 2025 vragen over gesteld en of ze die in de webshop willen aanbieden. Toen was het antwoord dat het ivm logistiek best wel wat voeten in de aarde had. Hij staat als 1 van mijn vervolgvragen voor het volgende "interview".

Heb het hier opgelost door de stekkers af te knippen en er een PowerCon stekker tussen te zetten, geschikt voor 16A. Daarmee kan ik wisselen tussen de vaste aansluiting op B16's én de originele stekker.
Grappig zit met net hetzelfde, wil die originele kabels niet stuk knippen en was ook op zoek naar reserve kabels
Kan je eigenlijk niet zendure kabels kopen als alternatief?
Ik heb een 2400 ac+

• DJ 83
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:02
rabe83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:01:
Na mijn vragen over 'pootjes' of 'wieltjes' voor onder de solarflow 2400 ac+ heb ik 4 'meubelverhogers' van 5cm gekocht bij een bekende Chinese webwinkel. Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat; stabieler dan wieltjes en goed voor de luchtstroom. Ik deel daarom even
Hé, dat is nou precies wat ik zoek. Top oplossing!
Zou je linkje of omschrijving willen delen?

• Jan-tweak

De vraag is hierbij wil je een omvormer met ingebouwde cellen cq wil je aan deze omvormer/batterij ook nog losse zonnepanelen plaatsen?

De meeste problemen zitten bij het gebruik van de HW P1 dongle die er vaak al is en ik snap dat men deze dan ook graag wil gebruiken.
Alleen blijkt dat in de praktijk veelal niet te werken, oplossing is eenvoudig, heb je een dsmr 5 slimme meter gebruik dan de Zendure P1 dongle of als je nog een oude slimme meter die binnenkort niet zo snel vervangen gaat worden gebruik dan een smart meter met CT klemmen, die moet dan wel in je groepenkast ingebouwd worden.
Daar kun je kiezen uit de Zendure smart meter 3ct of een Shelly.
Zeker als je het bij een omvormer houd die je tot ruim 17 kWh kunt uitbreiden is bv een Zendure solar flow 2400 AC met de losse AB3000x batterij-modules een prima keuze.

• Jan-tweak
Tom35 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Grappig zit met net hetzelfde, wil die originele kabels niet stuk knippen en was ook op zoek naar reserve kabels
Ik heb een 2400 ac+
Ik heb ipv een normale type F stekker mijn Zendure via CEE blauwe 230V stekkers en WCD aangesloten, doordat ik de originele stekker ruim op circa 40 cm heb afgeknipt heb ik mbv een losse CEE contrastekker een verloopstekker gemaakt zodat ik de Zendure ook nog op een normaal WCD kan aansluiten.
Helaas kreeg ook ik geen duidelijk antwoord op mijn vraag voor een reserve 230V kabel terwijl ze voor andere modellen dat in hun Zendure shop wel aanboden.

• Jan-tweak
Gramser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:12:
[...]

Ik zou de capaciteit kúnnen gebruiken: als ik op eem dag als vandaag de auto aan het laden ben (PHEV 20kWh, met een granny charger) komt er rustig nog 4kW binnen. Als de batterij dan eenmaal vol is, kan die ‘s nachts de warmtepomp weer van stroom voorzien. En die gebruikt in deze periode ook rustig weer 9-10kWh per nacht, dus kan er de volgende dag weer prima geladen worden. Dat zal nog wel even doorgaan, tot het langer licht wordt, en minder koud.
Klopt en met een EV of hybride is dat verhaal dus weer anders.
Alleen bekijk het niet alleen wat je nu verbruik maar ook als de warmtepomp niets meer verbruikt, dus bekijk het over een heel jaar, waarbij m’n de voor- en najaar je de meest handige data leveren, zomers ga je toch veel te veel zonne-energie krijgen en weinig verbruik en winter is het omgekeerd.
En met een EV cq hybride kijk hoe je dat verbruik daarin mee kunt laten wegen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jan-tweak op 29-03-2026 15:29 ]

Tom35 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Ik heb een 2400 ac+
Daar gaat het dus inderdaad over, je kunt die Zendure kabels niet los bestellen.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:32

tismij

???

Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Daar gaat het dus inderdaad over, je kunt die Zendure kabels niet los bestellen.
Is wel bijzonder ja, zou toch niet zo'n grote moeite moeten zijn om die ook los te verkopen.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:53
Hebben meer mensen last van leverproblemen? Donderdag 11 maart heb ik een setje SF 2400 Pro met p1, 1x AB3000L en 2x 515W pv-paneel besteld bij Zendure. Vervolgens twee weken niets gehoord (geduldig gewacht omdat de levertijd 7-15 dagen zou zijn) en afgelopen donderdag kreeg ik een wat vage mail over een schip met vertraging waar de pv-panelen op liggen. Geen woord over de rest van de bestelling. Direct geantwoord dat ik wel kan wachten op de panelen, maar de rest van de bestelling graag zou willen ontvangen. Daar niets meer op gehoord.

Ik vind dit allemaal best vaag overkomen. Iemand vergelijkbare ervaring met Zendure?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
mwolthers schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:37:
Hebben meer mensen last van leverproblemen? Donderdag 11 maart heb ik een setje SF 2400 Pro met p1, 1x AB3000L en 2x 515W pv-paneel besteld bij Zendure. Vervolgens twee weken niets gehoord (geduldig gewacht omdat de levertijd 7-15 dagen zou zijn) en afgelopen donderdag kreeg ik een wat vage mail over een schip met vertraging waar de pv-panelen op liggen. Geen woord over de rest van de bestelling. Direct geantwoord dat ik wel kan wachten op de panelen, maar de rest van de bestelling graag zou willen ontvangen. Daar niets meer op gehoord.

Ik vind dit allemaal best vaag overkomen. Iemand vergelijkbare ervaring met Zendure?
Ja, ik heb 21 maart besteld, maar ik heb een donderdag voorstel gehad.
Doordat de zonnepanelen 515 wp 2-3 weken levertijd hebben, kan ik wachten of de 500 wp krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik wil wachten en gevraagd of de iig de andere spullen wel kunnen sturen.
Maar daar heb ik helaas nog geen reactie op gehad.
Wel vrijdag contact gehad met telefonische klantenservice en hun gaven wel aan dat de reactie is ontvangen.
Maar was niet echt duidelijk of de overige spullen gestuurd konden worden omdat het voorstel en afhandeling door de Chinese kant van Zendure wordt afgehandeld.
Dus ik hoop morgen reactie te krijgen.

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:53
vDorst schreef op zondag 29 maart 2026 @ 16:46:
[...]

Ja, ik heb 21 maart besteld, maar ik heb een donderdag voorstel gehad.
Doordat de zonnepanelen 515 wp 2-3 weken levertijd hebben, kan ik wachten of de 500 wp krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik wil wachten en gevraagd of de iig de andere spullen wel kunnen sturen.
Maar daar heb ik helaas nog geen reactie op gehad.
Wel vrijdag contact gehad met telefonische klantenservice en hun gaven wel aan dat de reactie is ontvangen.
Maar was niet echt duidelijk of de overige spullen gestuurd konden worden omdat het voorstel en afhandeling door de Chinese kant van Zendure wordt afgehandeld.
Dus ik hoop morgen reactie te krijgen.
Klinkt als een identieke situatie, behalve dat ik nog niet gebeld heb. Nog maar even een paar dagen afwachten waar ze mee komen dan.

• ElfElf
  • Laatst online: 17:06
rabe83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:01:
Na mijn vragen over 'pootjes' of 'wieltjes' voor onder de solarflow 2400 ac+ heb ik 4 'meubelverhogers' van 5cm gekocht bij een bekende Chinese webwinkel. Ik ben zelf wel tevreden met het resultaat; stabieler dan wieltjes en goed voor de luchtstroom. Ik deel daarom even de beelden...
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik was eerder aan het denken om mijn set van ongeveer 120 kg (2400AC+ en 3 batterijen) gewoon op een betonnen tegel van 40*40 te zetten. Iemand een idee of die extra ventalitie opening onderaan veel helpt met zulke meubelverhogers om dat als alternatief eerder zo te doen?

• Arwbo
  • Laatst online: 19:09

@pjotter1965 Heb sinds juli vorig jaar een SF2400AC staan, en al heel snel uitgebreid van 1 naar 3 batterijen. Echt mooi spul, solide materiaal, de installatie was snel en simpel en wordt bij mij (nog) standaard aangestuurd via de Zendure app. NOM draait met Auto mode gewoon goed en zeer stabiele wifi en verbinding.

En zoals hier al veel gedeeld, als je voor makkelijk aansturen wil gaan, gebruik dan de P1 of een CT van Zendure en laat de HW P1 dan voor wat het is.

Al met al bij mij zeer stabiel en geen seconde spijt van gehad. Maar pas op, het is zeer verslavend, het lokt uit tot experimenteren (maar dat is niet zo gek met bij deze community) en ben al aan het kijken naar HA en verdere uitbreiding.

PV 3825wp Enphase iq8hc - tussenwoning ZH010 1993, 110m2, glas hr+++ en hr++, Tado v3, wp Quatt Hybride nov’24, Zendure SF2400AC 3x AB3000X 8.6kWh XOM

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:29

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 09:38:
Ik ben eens gaan zoeken naar die PowerCon stekkers, maar vond maar zeer beperkte info. Ze worden gebruikt in de podiumwereld, begrijp ik?

Hoe verhouden die dingen zich tot de bekende blauwe CEE-stekkers, afgezien van het fysieke formaat (CEE veel groter?). Hebben die PowerCon’s contacten die substantieel beter tegen langdurige hoge stromen kunnen dan een schuko?
En net zo goed als de CEE-dingen?

En wat ik ook niet goed kon uitvinden is of daar ook contrastekkers van zijn. Ik kom dan alleen maar chassisdelen tegen als ‘andere helft’. Das niet zo handig als je die aan het stukje kabel met originele schuko-stekker wilt zetten…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Hippe Lip schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:44:
[...]

Ik ben eens gaan zoeken naar die PowerCon stekkers, maar vond maar zeer beperkte info. Ze worden gebruikt in de podiumwereld, begrijp ik?

Hoe verhouden die dingen zich tot de bekende blauwe CEE-stekkers, afgezien van het fysieke formaat (CEE veel groter?). Hebben die PowerCon’s contacten die substantieel beter tegen langdurige hoge stromen kunnen dan een schuko?
En net zo goed als de CEE-dingen?

En wat ik ook niet goed kon uitvinden is of daar ook contrastekkers van zijn. Ik kom dan alleen maar chassisdelen tegen als ‘andere helft’. Das niet zo handig als je die aan het stukje kabel met originele schuko-stekker wilt zetten…
Het zijn deze, niet de audio variant die ze voor concerten gebruiken, maar de 16A power variant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNii8wXwteQ_v5i0xX9HB0Wq8l0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvZ5GMuMUTVUXIvMACTdN8Kl.jpg?f=fotoalbum_large

Dus mannetje & vrouwtje installeren. En op je oude Zendure kabel met daarop de Euro/Schuko stekker ook nog eentje, daardoor kan je ze uitwisselen tussen B16 automaat en stopcontact.

En de warmte ontwikkeling op 2400 Watt ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3sBq0UUkfVlMPuv8epnfk8Z-as=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qBf94C7LlNV3tNt967fMMeO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_iqHLwlYxk8F5iiZcLzqn9UJT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNj228dnEwBoC6eCY3s1XfvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNOqlzz3BEu9MT0oiRFJrWtLMU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNGuMpo5neFt2ds63sLkIRqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8HnScg_R6u3efRktXbwHI3jpIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wHFb9ia4DmWwE8BeP4nRQrX.jpg?f=fotoalbum_large

• Hippe Lip

Hippe Lip

Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 17:48:
[...]

Het zijn deze, niet de audio variant die ze voor concerten gebruiken, maar de 16A power variant:
[Afbeelding]

Dus mannetje & vrouwtje installeren. En op je oude Zendure kabel met daarop de Euro/Schuko stekker ook nog eentje, daardoor kan je ze uitwisselen tussen B16 automaat en stopcontact.

En de warmte ontwikkeling op 2400 Watt ziet er als volgt uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je @Taro

En als je niet de schuko aan je accu hangt, dan hang je ze rechtstreeks aan de B16-automaat zeg je. Gebruik je dan een loshangende kabel of heb je een kastje met chassisdelen gemaakt?

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

En welk typenummer is de power-versie, @Taro?
Bang dat ik de verkeerde koop… :?

<John O`Mill>

Hippe Lip schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:26:
[...]

Dank je @Taro

En als je niet de schuko aan je accu hangt, dan hang je ze rechtstreeks aan de B16-automaat zeg je. Gebruik je dan een loshangende kabel of heb je een kastje met chassisdelen gemaakt?
Hierbij 2 oude foto's, heb er samen met @geert1992 een 2.5mm2 kabel opgezet die de kabelgoot in gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghSQk8tX9OSFs9rGVSHlwo6hPLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29oOt8cZJbcjyHTzs1xBsug2.jpg?f=fotoalbum_large

En dan in de onderverdeelkast uitkomt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRbjEc-gckDbXI9Wzb0mIcIExxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fr2oib5XNBLsdeOudi5dczRA.jpg?f=fotoalbum_large

Hippe Lip schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:29:
En welk typenummer is de power-versie, @Taro?
Bang dat ik de verkeerde koop… :?
@geert1992 Kan jij die nog een keer delen?

• apox
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:32
Iemand dit al gezien op het forum van de zendure app. Blijkbaar heeft er iemand voor gehad dat de connector tussen omvormer en 1 ste batterij is beginnen smelten/smeulen. Geeft toch wel een deuk in het vertrouwen. Ben benieuwd naar de eigenlijke oorzaak. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmbzMEm9M9U8xU_uoRfXRdV_jIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNX8HFVZeqR29HNNRLlyInzg.jpg?f=fotoalbum_large

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Ik denk slecht contact ;)

OT: Het lijkt alsof het metaal aan de binnenzijde terug de connector in is geduwd.

[ Voor 63% gewijzigd door Noutie op 29-03-2026 19:23 ]

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20

..Christiaan..

..zwll..

apox schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:16:
Iemand dit al gezien op het forum van de zendure app. Blijkbaar heeft er iemand voor gehad dat de connector tussen omvormer en 1 ste batterij is beginnen smelten/smeulen. Geeft toch wel een deuk in het vertrouwen. Ben benieuwd naar de eigenlijke oorzaak. [Afbeelding]
1 foto zorgt voor een deuk in het vertrouwen? Een foto zonder enige context met alleen het gevolg :). Welk merk auto rij jij >:) ?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:20

..Christiaan..

..zwll..

DJ 83 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Hé, dat is nou precies wat ik zoek. Top oplossing!
Zou je linkje of omschrijving willen delen?
Denk deze:

https://nl.aliexpress.com...26924%7C_p_origin_prod%3A

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Iemand dit al gezien op het forum van de zendure app. Blijkbaar heeft er iemand voor gehad dat de connector tussen omvormer en 1 ste batterij is beginnen smelten/smeulen. Geeft toch wel een deuk in het vertrouwen. Ben benieuwd naar de eigenlijke oorzaak. [Afbeelding]
Zie ik nu voor het eerst. Waar je bij de 2400 AC wel op moet letten is de hoek van de accu tov de omvormer. Je kunt de omvormer of een accu op een andere accu qua hoek beïnvloeden door de linkerkant verder naar voren of achteren te trekken/duwen. Daardoor zou je in theorie de contactpunten verkeerd kunnen belasten. Dus zorg dat omvormer en accu's netjes recht op elkaar staan met zowel links als rechts evenveel afstand van de bovenliggende omvormer/accu tov de rand van de accu er onder.

Hopelijk is het duidelijk, anders maak ik wel ff een foto :)

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:48:
[...]

Zie ik nu voor het eerst. Waar je bij de 2400 AC wel op moet letten is de hoek van de accu tov de omvormer. Je kunt de omvormer of een accu op een andere accu qua hoek beïnvloeden door de linkerkant verder naar voren of achteren te trekken/duwen. Daardoor zou je in theorie de contactpunten verkeerd kunnen belasten. Dus zorg dat omvormer en accu's netjes recht op elkaar staan met zowel links als rechts evenveel afstand van de bovenliggende omvormer/accu tov de rand van de accu er onder.

Hopelijk is het duidelijk, anders maak ik wel ff een foto :)
Ik neem aan dat wanneer het - vanaf de voorkant gezien - gewoon recht zit (afstand aan beide hoeken accu links en rechts even ver van de voorkant) goed genoeg zit toch?

Laatst had ik een extra ab2000x op de stapel erbij gezet, ik kreeg het eerst gewoon echt niet voor elkaar. Durfde niet echt door te duwen en kon me niet herinneren dat het 10 maanden terug ook zo lastig ging. Na een paar keer erop en eraf tillen klikte het er opeens in. Ik heb nog even gekeken of het er recht op zit van vooraf gezien en dat leek (en lijkt) zo te zijn.

Bedoel je met scheef dat hij dan niet goed uitgelijnd zit van vooraf gezien?

• frankj030
  • Nu online
In het bericht staat ook een link naar een gelijke casus maar die lijkt offline/niet te werken. Degene die het bericht heeft gepost schrijft in het Engels maar eindigt met groeten, wellicht iemand die hier ook actief is en er wellicht meer over kan vertellen? Het is iig knap balen als dit je overkomt; tenzij dit een trend gaat worden maar uitgaan van een lemon / maandagochtend geval. Hoop voor de gebruiker dat het netjes wordt opgelost.

• DJ 83
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 20:02
Top, dank je wel!
Ziet er niet best uit inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/651diMk6YSvFH9XpqrCY81gZRnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKOqsGbv8IMj75G5JMbRSwBU.jpg?f=fotoalbum_large
frankj030 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 19:53:
[...]

Ik neem aan dat wanneer het - vanaf de voorkant gezien - gewoon recht zit (afstand aan beide hoeken accu links en rechts even ver van de voorkant) goed genoeg zit toch?
Dat bedoel ik inderdaad d:)b
Laatst had ik een extra ab2000x op de stapel erbij gezet, ik kreeg het eerst gewoon echt niet voor elkaar. Durfde niet echt door te duwen en kon me niet herinneren dat het 10 maanden terug ook zo lastig ging. Na een paar keer erop en eraf tillen klikte het er opeens in. Ik heb nog even gekeken of het er recht op zit van vooraf gezien en dat leek (en lijkt) zo te zijn.
Ik heb inmiddels >100 Zendure accu's gestapeld en vaak is het een kwestie van losjes laten zakken ipv geforceerd proberen uit te lijnen. Als je het eenmaal doorhebt...
Bedoel je met scheef dat hij dan niet goed uitgelijnd zit van vooraf gezien?
Klopt, precies zoals je hierboven toelicht.

peterbier schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:22:
[...]

Ziet er niet best uit inderdaad.
[Afbeelding]
Niet om het goed te praten, maar dit had ook heel anders kunnen eindigen. Als ik het goed begrijp heeft de software/BMS ingegrepen en de accu uitgeschakeld? Dat is natuurlijk wat je wil.

Een jaar geleden heb ik 1 Duits bericht gezien van een Zendure AIO2400 (dus niet: 2400 AC(+), dat is een ander model) waarbij de MPPT's in de fik waren gevlogen door het aansluiten van teveel panelen. Verder nog geen berichten gezien waarbij het mis is gegaan bij Zendure. Fingers crossed en hopelijk wordt de oorzaak achterhaald.

Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:49:
[...]

Niet om het goed te praten, maar dit had ook heel anders kunnen eindigen. Als ik het goed begrijp heeft de software/BMS ingegrepen en de accu uitgeschakeld? Dat is natuurlijk wat je wil.

Een jaar geleden heb ik 1 Duits bericht gezien van een Zendure AIO2400 (dus niet: 2400 AC(+), dat is een ander model) waarbij de MPPT's in de fik waren gevlogen door het aansluiten van teveel panelen. Verder nog geen berichten gezien waarbij het mis is gegaan bij Zendure. Fingers crossed en hopelijk wordt de oorzaak achterhaald.
Dat is ook een van de rede voordat ik een nieuwe batterij bij plaatst de set op 60% laat laden.
Om de bus niet teveel te belasten.
Maar hopelijk wordt hier ook de oorzaak gedeeld. (Of via Zendure app forum)

• AquilaXL
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:24
Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:49:
[...]

Gezien de afzet van Zendure zullen er uiteindelijk altijd defecten voorkomen en een gesmolten stekker/aansluiting is denk ik elk merk wel eens overkomen. PV is hierin wel een goed voorbeeld waardoor de meeste dak branden ontstaan met zowel fabrieksmatige stekkers als (verkeerd) aan geknepen door de installateur.

• Gramser
Nadeel van veel lezen in dit topic: je wil die dingen hebben. Ander nadeel: je leest ook veel teveel over de tekortkomingen…

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:13
Gramser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:08:
Nadeel van veel lezen in dit topic: je wil die dingen hebben. Ander nadeel: je leest ook veel teveel over de tekortkomingen…
Tekortkomingen zul je in elk topic vinden ;) De vraag is met welke tekortkomingen je kunt leven, en of deze worden overstemd door de pluspunten.
AquilaXL schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:56:
[...]

Gezien de afzet van Zendure zullen er uiteindelijk altijd defecten voorkomen en een gesmolten stekker/aansluiting is denk ik elk merk wel eens overkomen. PV is hierin wel een goed voorbeeld waardoor de meeste dak branden ontstaan met zowel fabrieksmatige stekkers als (verkeerd) aan geknepen door de installateur.
Met de aantallen die langskomen is zo'n incident niet irrelevant, maar wel te verwachten. En voor een ander mag dit als verdediging of biased overkomen, maar ergens vind ik het goed om te zien dat BMS/accu/software hier netjes hebben ingegrepen en erger hebben voorkomen. Je hebt natuurlijk altijd liever dat dat niet nodig is, maar als er iets misgaat dan graag ingrijpen en voorkomen en dat bevestigd zien, dan in de krant lezen dat een huis is afgebrand door een thuisaccu. Zou bijna zeggen dat het vertrouwen er juist door toeneemt ipv afneemt.

En voor mij geen loze woorden, ik heb natuurlijk zelf een enorme stapel van die dingen staan en wil daar echt geen gezeik mee hebben... Met 136 kWh aan EV's op de oprit en op dit moment >70 kWh aan accu's in de garage zit ik niet te wachten op zoiets. Als er >200 kWh ontbrandt dan haalt dat wel de nationale pers en heeft een harde schijf met backups op zolder ook weinig effect meer :D

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:22
@Taro zo dacht ik ook. Het systeem grijpt goed in. Qua garantie wordt het wel opgelost. Je wil gewoon dat de beveiliging doet wat het moet doen.

• frankj030
  • Nu online
Taro schreef op zondag 29 maart 2026 @ 20:45:
[...]
[...]

Ik heb inmiddels >100 Zendure accu's gestapeld en vaak is het een kwestie van losjes laten zakken ipv geforceerd proberen uit te lijnen. Als je het eenmaal doorhebt...

[...]
Haha…100, ik kom tot…3…
Maar ik had zelfs nog het Zendure filmpje gekeken en daar klikken ze hem erop door hem links neer te zetten en dan rechts te laten zakken. Dat werkte voor mij voor geen meter.
Dus uiteindelijk heb ik hem er recht boven gehouden en naar beneden laten zakken. Na een keer of 3 lukte dat. Hopelijk is dat dan goed gegaan want 10 pogingen ervoor was het niet gelukt. Als je dan zo’n foto ziet geeft het wel wat te denken, maar ik ga er dan maar vanuit dat ik na een keer of 30 ontladen sinds de laatste erop staat wel het effect had gemerkt als het niet klopte.

Al weten we niet na hoe lang het voorval op het forum was.

• Gramser
Dat stapelen vond ik makkelijker dan het verbinden met de WiFi :+

Serieus, het voelde niet alsof ik daar iets verkeerd mee kon doen. Stapelde allemaal netjes op.

• frankj030
  • Nu online
Gramser schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:31:
Dat stapelen vond ik makkelijker dan het verbinden met de WiFi :+

Serieus, het voelde niet alsof ik daar iets verkeerd mee kon doen. Stapelde allemaal netjes op.
Ja gek hè? Zo herinnerde het me ook van afgelopen juni toen ik mijn set binnen kreeg, dus ik stond vorige maand aardig te kijken toen het niet lukte. Zelfs nog gekeken of de rubberen dopjes er niet nog onder zaten, maar alsnog lukte het niet. Maar neem aan dat ik met een paar keer er niet op gekregen hebben, niets kan beschadigen want hij klikte er dus toen ook niet in. De foto’s van het forum laten juist pinnen zien die in elkaar gesmolten lijken…
Pagina: 1 ... 206 207 Laatste

Let op:
Gebruik de zoekfunctie voordat je vragen stelt, veel vragen zijn hier al eerder én meerdere keren beantwoord.

Eerdere berichten over de Zendure Hyper 2000 en Zendure Ace 1500, zie het eerdere topic: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Verschillende merken en type accu's graag in het algemene topic vergelijken: Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic.

Algemene en uitgebreide vragen, NEN1010 discussies, etc. mbt elektrische installaties die los staan van Zendure horen in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Eventuele bugs of feature requests voor Zendure producten kan je hier indienen: https://support.zendure.com/portal/en/home en stuur altijd het serienummer van het betreffende apparaat mee.

Home Assistant integratie voor Zendure: Zendure producten in Home Assistant integreren deel 2.
Homey inrichting voor Zendure: Zendure Batterijen Slim aansturen met Athom Homey.