Latin capital letter y with diaeresis
Flinke plofkippen inderdaad zo te zien.YdieresiS schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:48:
[...]
Zijn ook wel uit de kluiten gewassen "kippen":
[Afbeelding]
Al voorbij gekomen deze weekValkje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:42:
Spotjes in de aanbieding...?
Huis te koop: Casembrootlaan 5-C 2685 AA Poeldijk | Funda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Autonoesis in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025"

en deze kast past eigenlijk ook niet daar

huis: https://www.funda.nl/deta...oenedijk-zuid-8/43909762/
Wel goed dat de makelaar niet verhult dat de A15 letterlijk aan de achtertuin grenst. Kan ook niet veel anders, denk ik.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Ik zou het nog niet willen kraken.thunder7 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:34:
Er moet en zal een keukeneiland in komen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel goed dat de makelaar niet verhult dat de A15 letterlijk aan de achtertuin grenst. Kan ook niet veel anders, denk ik.
Dat zijn ook wel heel erg voormalige kassenthunder7 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Garage bij de woonkamer getrokken.

Dertien-in-een-dozijn inrichting:

En toen ze bij de tuin aankwamen was het geld op. Er ligt gelukkig wat gras maar het totaal is wat troosteloos.

Huis te koop: Dorpsstraat 216 2761 AP Zevenhuizen (ZH) | Funda
Visgraatvloer, zwarte keuken en trap, en er staat heel weinig in, alsof het een VT-Wonen showroomwoning isO88088 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:24:
Eigenaardige keuzes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En toen ze bij de tuin aankwamen was het geld op. Er ligt gelukkig wat gras maar het totaal is wat troosteloos.
[Afbeelding]
Huis op zich niet bijzonder, omgeving op zich niet bijzonder... Omschrijving??

Pak de kettingzaag maar...
Huis te koop: Vijfhoek 6 7931 PD Fluitenberg | Funda
De verkeerde 'ei' gebruiktil-Principe schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:15:
Huis te koop: Bandijk 41 6988 BK Lathum | Funda
Huis op zich niet bijzonder, omgeving op zich niet bijzonder... Omschrijving??spoiler:
Ook weer een flinke verzameling spotjes.O88088 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:24:
Eigenaardige keuzes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 40% gewijzigd door henri86 op 06-11-2025 06:35 ]
Bijzonder, dit huis heeft slaap- en badkamer op de begane grond, maar toch een traplift.helloitsme schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:18:
Altijd al je eigen (soort van) goederenlift willen hebben?
[Afbeelding]
Huis te koop: Provincialeweg 146 9865 AM Opende | Funda
Flink verbouwd maar ook flink in prijs verhoogd. Meer dan verdubbeld.O88088 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:24:
Eigenaardige keuzes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.dorpsstraat216.nl/
Lijkt op een IKEA Malm kast: https://www.ikea.com/nl/n...ades-zwartbruin-30403566/thunder7 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 21:34:
[Afbeelding]
En nog volkomen nutteloos ook. Is het mooi weer, dan zit je in de schaduw, is het slecht weer, dan waait het van alle kanten naar binnen.. Wie dit heeft verzonnen heeft echt niet goed nagedacht.ikswarom schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:57:
Een gevaarte van een terrasoverkapping
Huis te koop: Brigantiastraat 18 1363 XW Almere | Funda
[Afbeelding]
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Huis te koop: Dahliastraat 41 8922 CV Leeuwarden | Funda
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Of juist wel. Ik ken genoeg mensen die in de zomer juist in de schaduw willen zitten. Die zouden dit juist willen. En wil je dat niet, dan heb je de rest van de tuin nog om in te zitten.Fanta schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:21:
[...]
En nog volkomen nutteloos ook. Is het mooi weer, dan zit je in de schaduw, is het slecht weer, dan waait het van alle kanten naar binnen.. Wie dit heeft verzonnen heeft echt niet goed nagedacht.
En bij slecht weer zit je in elk geval droog. Dan verzuipt je sigaret niet.
Met zo'n klassieker zou ik dat ook niet erg vinden. In mijn vorige huis wilde ik een voorkamer opofferen als garage, en dan ramen in de tussenmuur zodat ik kon kiezen tussen tv-kijken of naar mijn auto.O88088 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:24:
Eigenaardige keuzes:
Een Porsche 911?Pat911 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:01:
[...]
Met zo'n klassieker zou ik dat ook niet erg vinden. In mijn vorige huis wilde ik een voorkamer opofferen als garage, en dan ramen in de tussenmuur zodat ik kon kiezen tussen tv-kijken of naar mijn auto.
Ik vind die bruggetjes wel weer geinig.ikswarom schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:57:
Een gevaarte van een terrasoverkapping
Huis te koop: Brigantiastraat 18 1363 XW Almere | Funda
[Afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Schway op 06-11-2025 10:33 ]
Wat een gewaagde gok
Inmiddels auto niet meer in bezit (onderhoud/revisie ging wel erg in de papieren lopen en zo vaak reed ik er toch niet mee). Huis ook niet meer trouwens, want veel te groot voor z'n 2tjes.
Nickname is wel gebleven
Die semi afdak constructie aan de huizen vind ik dan weer helemaal niks.Schway schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:33:
[...]
Ik vind die bruggetjes wel weer geinig.
[Afbeelding]
Alleen jammer dat het een droge greppel is. Ga er dan echt voor en zorg dat er water in staat, en maakt van die bruggetjes ophaal bruggen. Kun je tenminste een duidelijk statement maken over collectes.Schway schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:33:
[...]
Ik vind die bruggetjes wel weer geinig.
[Afbeelding]
Vergeet die losse sliert van het wc-matje en enkel een leeg kartonnetje van de wc-rol niet.HansPatat050 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:18:
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even die paar druppies van toiletborstel naar pot weg te halen...
Huis te koop: Provincialeweg 146 9865 AM Opende | Funda
[Afbeelding]
Back-up voor als de traplift kapot ishelloitsme schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:18:
[Afbeelding]
Ik wil jou wel droog zien zitten op die loungebank of stoelen. Dit is echt een 'oplossing' waarbij je bij regen alsnog een zijknatte rug krijgt.Rubbergrover1 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 09:46:
[...]
Of juist wel. Ik ken genoeg mensen die in de zomer juist in de schaduw willen zitten. Die zouden dit juist willen. En wil je dat niet, dan heb je de rest van de tuin nog om in te zitten.
En bij slecht weer zit je in elk geval droog. Dan verzuipt je sigaret niet.
Liever zo'n wadi dan een muggenkweek-greppel met permanent water.JCG schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:32:
[...]
Alleen jammer dat het een droge greppel is. Ga er dan echt voor en zorg dat er water in staat, en maakt van die bruggetjes ophaal bruggen. Kun je tenminste een duidelijk statement maken over collectes.
In Almere heb je sowieso muggenRubbergrover1 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:41:
[...]
Liever zo'n wadi dan een muggenkweek-greppel met permanent water.
Of is het de lift om opa naar zolder te krijgen als hij een nachtje blijft slapenhelloitsme schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:18:
[Afbeelding]
Het is nog niet af.....JCG schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:32:
[...]Alleen jammer dat het een droge greppel is. Ga er dan echt voor en zorg dat er water in staat, en maakt van die bruggetjes ophaal bruggen. Kun je tenminste een duidelijk statement maken over collectes.
In die gaten in die bruggetjes horen kabels die naar de houten pergola's gespannen worden.
Met een contragewicht aan de kabels en een handlier heb je een ophaalbrug.........
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Alle planten uit de tuin hebben ze meegenomen? De bomen was blijkbaar teveel werk. Wat een kale bedoeling in die tuin.helloitsme schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:18:
[Afbeelding]

Vind het ook verdacht dat het perceel onderaan deze foto ook recent bewerkt lijkt te zijn, maar niet in de verkoop zit. Dat mooie uitzicht ben je waarschijnlijk binnenkort kwijt als je het koopt.
[ Voor 11% gewijzigd door fenrir op 06-11-2025 17:37 ]
Van klussen krijg je grijze haren
Veilig is ook weer een heel ander verhaal.henri86 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:32:
[...]
Back-up voor als de traplift kapot isMaar lijkt me oprecht handig ipv alles via de trap omhoog te moeten slepen. Mooi is een andere verhaal.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Elektrische fiets van mijn wederhelft is duurder.....
https://www.city-yanai.jp/site/yanai-gurashi/akiya-ichiran.html
+/- 100m2 en 550 m2 kavel. moet nog wel veel aangebeuren. Ik blijf akiyas vreemd vinden, dit is een verlaten huis uit de akiya house bank.
Is wel energielabel 時期 he! Ben je zo honderd miljard ¥ kwijt om dit weer een beetje tochtvrij te krijgen.toekie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:06:
Contrast met ons kikker landje en de andere kant van de wereld in Japan. Eerste op de lijst nr 235, 400.000 yen omgerekend ong 2.300 euro. Geen funda, alleen via pdf dus je moet even op de pdf link klikken en even translate aanzetten.
+/- 100m2 en 550 m2 kavel. moet nog wel veel aangebeuren. Ik blijf akiyas vreemd vinden, dit is een verlaten huis uit de akiya house bank.
Leuk gestyled door de makelaar, maar er blijkt nogal wat achterstallig onderhoud
[ Voor 38% gewijzigd door Gluten Parody op 07-11-2025 02:17 ]
wat een aannames allemaal. misschien stond er een hekje en liepen er kippen of wat anders achter die die tuin hebben bijgehouden. en anders zo gek is het toch niet om planten mee te nemen? Ik heb ook de fruitbomen uit de tuin gehaald en meegenomen naar het nieuwe huis. duurt jaren om dat weer opnieuw op te kweken anders.fenrir schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:35:
[...]
Alle planten uit de tuin hebben ze meegenomen? De bomen was blijkbaar teveel werk. Wat een kale bedoeling in die tuin.
[Afbeelding]
Vind het ook verdacht dat het perceel onderaan deze foto ook recent bewerkt lijkt te zijn, maar niet in de verkoop zit. Dat mooie uitzicht ben je waarschijnlijk binnenkort kwijt als je het koopt.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat had je dan wel aangegeven tijdens de verkoop?No Hands schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:21:
[...]
wat een aannames allemaal. misschien stond er een hekje en liepen er kippen of wat anders achter die die tuin hebben bijgehouden. en anders zo gek is het toch niet om planten mee te nemen? Ik heb ook de fruitbomen uit de tuin gehaald en meegenomen naar het nieuwe huis. duurt jaren om dat weer opnieuw op te kweken anders.
Vrij normaal om dat te doen ja. Ik hé bij verhuizingen (zelfs vanuit huurhuis) ook planten meegenomen. Bij huurhuis zelfs nagenoeg alles. Nieuwe bewoners gingen toch alles volleggen met tegels.jeroenkb schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:15:
[...]
Dat had je dan wel aangegeven tijdens de verkoop?
Als je tegenwoordig een beetje goede en volwassen planten en bomen wil, ben je een fortuin kwijt bij tuincentrum of kweker. Speciale planten al helemaal.
Een compleet lege tuin, reeds leeggehaald huis in combinatie met een niet bewoningsclausule maakt het voor mij bijzonder en een punt van aandacht.No Hands schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:21:
[...]
wat een aannames allemaal. misschien stond er een hekje en liepen er kippen of wat anders achter die die tuin hebben bijgehouden. en anders zo gek is het toch niet om planten mee te nemen? Ik heb ook de fruitbomen uit de tuin gehaald en meegenomen naar het nieuwe huis. duurt jaren om dat weer opnieuw op te kweken anders.
Verder valt mij op dat er op een perceelgrens verse aarde zichtbaar is en dit aanliggende perceel niet te koop wordt aangeboden. Aangezien dit perceel nu juist voor een deel van het uitzicht zorgt vraag ik mij af waarom hier heel recent gegraven is op de grens. De kleur van de aarde is donkerder dan in de rest van de tuin, die planten zijn al langer weg.
Van klussen krijg je grijze haren
De bomen en planten in de tuin horen bij de verkoop van een woning. Als daar niet over afgesproken is, mag je die dus niet zomaar meenemen.Get!em schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:43:
[...]
Vrij normaal om dat te doen ja. Ik hé bij verhuizingen (zelfs vanuit huurhuis) ook planten meegenomen. Bij huurhuis zelfs nagenoeg alles. Nieuwe bewoners gingen toch alles volleggen met tegels.
Bij huur is het vaak zo dat de woning 'in originele staat' moet worden opgeleverd. Wat kan betekenen dat ook de tuin in originele staat, vaak leeggehaald, moet worden opgeleverd. Kan zelfs zijn dat je anders nog een rekening krijgt voor het leeghalen van de tuin.
Het lijkt er op dat er een inrit vanaf de achterliggende straat was. Vermoedelijk was dit geen legale inrit en hebben ze daarom de bestrating verwijderd/moeten verwijderen.fenrir schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:00:
[...]
Een compleet lege tuin, reeds leeggehaald huis in combinatie met een niet bewoningsclausule maakt het voor mij bijzonder en een punt van aandacht.
Verder valt mij op dat er op een perceelgrens verse aarde zichtbaar is en dit aanliggende perceel niet te koop wordt aangeboden. Aangezien dit perceel nu juist voor een deel van het uitzicht zorgt vraag ik mij af waarom hier heel recent gegraven is op de grens. De kleur van de aarde is donkerder dan in de rest van de tuin, die planten zijn al langer weg.
Bijna vier ton voor een matig onderhouden flatje in Overvecht?Gluten Parody schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 02:15:
Leuk gestyled door de makelaar, maar er blijkt nogal wat achterstallig onderhoud
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik weet wel hoe het geld verdiend wordt daarO88088 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:24:
Eigenaardige keuzes:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/GqfABaujJxpI7xB5cVw2j9rn.png?f=user_large)
een werkruimte, met deur naar buiten en een groot raam...
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Klopt, daarom staat die meestal ook wel en lijst van zaken voor mee/overdracht.Rubbergrover1 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:26:
[...]
De bomen en planten in de tuin horen bij de verkoop van een woning. Als daar niet over afgesproken is, mag je die dus niet zomaar meenemen.
/f/image/fzw9Uqid3n4GuH4DiycD6NHW.webp?f=fotoalbum_large)
En zijn dat nou drie urnen op de vensterbank?
/f/image/EUwKkydhlyrGurRJJh2CGZqo.webp?f=fotoalbum_large)
Verder wel een gaaf huis met potentie..
Huis te koop: Veldzijde 3 7561 BT Deurningen (Gem. Dinkelland) | Funda
[ Voor 10% gewijzigd door SharpEdgeOne op 07-11-2025 14:12 ]
(Volledige) link?SharpEdgeOne schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:33:
Weliswaar een impressiefoto maar toch, waarom zoveel spotjes in een plafond tekenen?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder wel een gaaf huis met potentie...
@SharpEdgeOne je hebt nu dus de link in de tekst verstopt en dan werkt de zoekmachine niet. Vandaar verzoek om volledig link
[ Voor 8% gewijzigd door Martijn1990 op 07-11-2025 13:45 ]
Als je even door de laatste pagina's scrollt, zal je zien dat dat echt een heel bescheiden aantal spotjes isSharpEdgeOne schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:33:
Weliswaar een impressiefoto maar toch, waarom zoveel spotjes in een plafond tekenen?
[Afbeelding]
Haha ik haat spotjes! Wie bedenkt zoiets in een woonkamer, het is toch geen showroom.henri86 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:59:
[...]
Als je even door de laatste pagina's scrollt, zal je zien dat dat echt een heel bescheiden aantal spotjes is
Uiteraard, daar is die lijst van zaken voor.jeroenkb schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:15:
[...]
Dat had je dan wel aangegeven tijdens de verkoop?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Gewoon Delfts blauwe vazen.SharpEdgeOne schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:33:
[Afbeelding]
Ha, zoiets heeft mijn schoonvader ook voor de zolder boven de bijkeuken/schuur.helloitsme schreef op donderdag 6 november 2025 @ 06:18:
[Afbeelding]
Not gonna lie, het is echt verdomd handig, zeker als het grote/zware dingen betreft.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het wemelt op YouTube van gasten die zo een "gratis huis" doen. Tokyo Llama is de enige die ik echt kan aanraden omdat hij ook laat zien waarom het hem lukt (o.a.: schoonfamilie woont er in de buurt, bestemmingsplan klopt, smak geld omdat hij als consultant bij een tech bedrijf heel veel nullen bij zijn factuurtjes kon schrijven) én ook echt een plek had gekozen die past bij het leven dat zijn familie al had in Japan.toekie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:06:
Contrast met ons kikker landje en de andere kant van de wereld in Japan. Eerste op de lijst nr 235, 400.000 yen omgerekend ong 2.300 euro. Geen funda, alleen via pdf dus je moet even op de pdf link klikken en even translate aanzetten.
Je hebt daar gewoon hele berggebieden waar de enige bronnen van entertainment het gokpaleis en de drankafdeling zijn... Tsja nogal wiedes dat je er goedkoop aan een perceel komt.
Huis te koop: Baljuwstraat 5 1785 SB Den Helder | Funda
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Als ik depressief van aard zou zijn en dit zou mijn huis worden, zou dit het laatste zetje zijn. Wat word ik hier intens verdrietig van.hfolkers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:30:
Chinees, Cafe en bakkerij direct naast de deur, prima plek denk ik
Hebben ze ook rekening mee gehouden, dan kun je bij de buren aan de linkerkant aankloppen.Houtenklaas schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:51:
[...]
Als ik depressief van aard zou zijn en dit zou mijn huis worden, zou dit het laatste zetje zijn. Wat word ik hier intens verdrietig van.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.