Zijn zeker Lundia kasten. Alleen hadden ze die linker eenvoudig aan de rechter vast kunnen maken door de planken in de hoge zijkant te schuiven. Hoef je ook geen plaatje eraan vast te schroeven om ze te koppelen. Dan heb je die lagere zijkant over. Kun je de kast nog breder maken (als je wat extra legplanken hebt).VeertienKaVier schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 06:18:
[...]
Ook lekker veel boeken in huis, en zijn dit Lundia-kasten? Die blijf ik voor boeken toch het handigst vinden, maar weer eens naar op zoek gaan.
[Afbeelding]
Panterprint koffer, babypoppen, en een trouwjurk in schijnwerpers.henri86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:09:
Vond dit ook wel grappig om te zien; je trouwjurk in de schijnwerpers. Pak van de man was dan weer niet speciaal genoeg blijkbaar.
Haar vorige huis stond op wielen.
Boven is het bijna klaar:

Benedenverdieping wel klaar, tot nu toe zal er in het bijgebouw gewoond worden.
https://www.funda.nl/deta...is-buitenweg-34/43124561/
De plek komt heel dicht bij mijn droomplek:

Enigzins vreemd dat de woning bijna af is, bouwjaar van 2024 en dat het nu te koop staat.
Ik vermoed dat alle meubels op de bovenverdieping er alleen maar staan vanwege de funda foto's.

Benedenverdieping wel klaar, tot nu toe zal er in het bijgebouw gewoond worden.
https://www.funda.nl/deta...is-buitenweg-34/43124561/
De plek komt heel dicht bij mijn droomplek:

Enigzins vreemd dat de woning bijna af is, bouwjaar van 2024 en dat het nu te koop staat.
Ik vermoed dat alle meubels op de bovenverdieping er alleen maar staan vanwege de funda foto's.
Van klussen krijg je grijze haren

Huis te koop: Meppelerweg 72 8331 CZ Steenwijk | Funda
Een prachtige woning, met genoeg mogelijkheden gezien de grote tuin.
Alleen met wel wat bijzondere keuzes

Hangt er ook een tv voor die wc? Dan kan je vanaf de wc bier pakken in de koelkast en tv kijken. Avondvullend programma zonder op te hoeven staan, ideaal!mathy_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik begrijp alleen niet hoe je zo'n woning zo grondig kunt moderniseren, en dan tóch op label C blijft hangen? De woning is heel netjes en stijlvol verbouwd, maar verduurzaming lijkt niet begrepen te zijn.
"Uitbouw gerealiseerd in 2020"
2020 is volgens mij ook de grens tussen wel/niet-van-het gas-af-filosofie, en dan is het makkelijk de koe achteraf in de kont te kijken. Te dunne dakisolatie? Evengoed rare combi vloerverwarming+radiatoren op de begane grond.
Nu is het ook wel zo dan een kleine vrijstaande woning een relatief grote buitenoppervlakte is.
2020 is volgens mij ook de grens tussen wel/niet-van-het gas-af-filosofie, en dan is het makkelijk de koe achteraf in de kont te kijken. Te dunne dakisolatie? Evengoed rare combi vloerverwarming+radiatoren op de begane grond.
Nu is het ook wel zo dan een kleine vrijstaande woning een relatief grote buitenoppervlakte is.
Pedicurehenri86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:09:
En bij deze woning had ik geen tandartspraktijk verwacht.
Edit: bij nader inzien een nagelstudio?
[Afbeelding]
Huis te koop: Oude Thornerweg 13 6097 NB Heel | Funda
Hoezo?Een prachtige woning, met genoeg mogelijkheden gezien de grote tuin.
[Afbeelding]
Als de waterval van keuzes eindelijk doordruipt van hoeveel ik heb geboden op dit huis, kan ik gewoon mijn scheerapparaat inpluggen onder de wasbak, en weg alle problemen in mijn leven.
geen afzuigkap in de keuken?
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4
Welke keuken?martijn v o schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:41:
geen afzuigkap in de keuken?
Ik snap die tuindeuren aan de smalle tuin zijde ook niet helemaal.mathy_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, die verwacht je daar waar de tuin breder is, en aan die kant zal sowieso een oprit moeten komen voor de schuur? Het ontwerp daarvan staat wel op de laatste plaatjes en er is een vergunning aangevraagd, dus ze waren er blijkbaar al mee bezig. En op de kadastrale kaart staat iets ingetekend, is dat gebruikelijk als er nog geen steen ligt?henri86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:30:
[...]
Ik snap die tuindeuren aan de smalle tuin zijde ook niet helemaal.
Dit huis roept vooral vragen op, maar ik heb wel het woord 'windveren' geleerd. Dank je, makelaar.
Omdat moderniseren meestal volgens het VT wonen principe is en daar zit geen isolatie op de bingokaart. Dat kost alleen geld en zie je niks van.Zwartoog schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:27:
Ik begrijp alleen niet hoe je zo'n woning zo grondig kunt moderniseren, en dan tóch op label C blijft hangen? De woning is heel netjes en stijlvol verbouwd, maar verduurzaming lijkt niet begrepen te zijn.
Als je dan een 'gemoderniseerd' huis koopt kun je alsnog die gelikt afwerking slopen om te gaan verduurzamen.
De gestucte zolder openbreken voor dakisolatie, het onder visgraat pvc weggewerkte vloerluik gaan opzoeken en openbreken voor vloerisolatie, de zwartgeschilderde kozijnen het oude glas vervangen, etc. etc
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik denk dat hij van label F of G kwam, dus dan is het al een hele verbetering. Het gekke is ook dat ze niet bespaard hebben op bijv. de nieuwe dakpannen. Maar dan binnen met die wc wel weer hele rare keuzes..Zwartoog schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:27:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Huis te koop: Kloosterstraat 69 5971 BC Grubbenvorst | Funda
Ik kan even niet zo snel zien waar die ooit voor stond. Ik weet wel dat deze ruim 2,5 jaar te koop staat (bijna 3), aangezien ik sinds die tijd in het dorp kom/woon en toen stond ie al te koop. En nu nog steeds. Deze keer "leuk ingericht" met wat meubels, waarschijnlijk omdat de open kale vlakte die het was nog minder tot de verbeelding spreekt dan deze knusse inrichting
We zien wel vaker fake-inrichtingen voorbij komen maar met deze staat van de woning had ik denk ik eerder m'n geld ingezet op een middagje met een architect en wat renders over wat het zou kunnen worden, dan de moeite van deze meubels erin plaatsen te nemen. Denk dat potentiele kopers daar meer aan hebben 

Het is niet zo erg als ze hier soms voorbij komen, maar omdat ik hier vrijwel dagelijks wel langsloop (park aan de overkant van de weg, of aan de achterkant als hondje weer eens nieuwsgierig is wat daar is...), en het al vanaf het moment dat ik een huis zocht hier te koop staat (en even een tussenpose offline is gehaald en nu weer online), vind ik m best opvallend. Er is met een tonnetje of 2 (?) ook wel iets leuks van te maken. En dan is deze vraagprijs wel aardig realistisch t.o.v. andere woningen in de buurt. 275k bieden en dan ben je na verbouwing concurrerend
Ik kan even niet zo snel zien waar die ooit voor stond. Ik weet wel dat deze ruim 2,5 jaar te koop staat (bijna 3), aangezien ik sinds die tijd in het dorp kom/woon en toen stond ie al te koop. En nu nog steeds. Deze keer "leuk ingericht" met wat meubels, waarschijnlijk omdat de open kale vlakte die het was nog minder tot de verbeelding spreekt dan deze knusse inrichting

Het is niet zo erg als ze hier soms voorbij komen, maar omdat ik hier vrijwel dagelijks wel langsloop (park aan de overkant van de weg, of aan de achterkant als hondje weer eens nieuwsgierig is wat daar is...), en het al vanaf het moment dat ik een huis zocht hier te koop staat (en even een tussenpose offline is gehaald en nu weer online), vind ik m best opvallend. Er is met een tonnetje of 2 (?) ook wel iets leuks van te maken. En dan is deze vraagprijs wel aardig realistisch t.o.v. andere woningen in de buurt. 275k bieden en dan ben je na verbouwing concurrerend
Exact expert nodig?
Best nog wat mooie authentieke materialen gebruikt en behoudenCrazy D schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:34:
Ik kan even niet zo snel zien waar die ooit voor stond. Ik weet wel dat deze ruim 2,5 jaar te koop staat (bijna 3), aangezien ik sinds die tijd in het dorp kom/woon en toen stond ie al te koop. En nu nog steeds. Deze keer "leuk ingericht" met wat meubels, waarschijnlijk omdat de open kale vlakte die het was nog minder tot de verbeelding spreekt dan deze knusse inrichtingWe zien wel vaker fake-inrichtingen voorbij komen maar met deze staat van de woning had ik denk ik eerder m'n geld ingezet op een middagje met een architect en wat renders over wat het zou kunnen worden, dan de moeite van deze meubels erin plaatsen te nemen. Denk dat potentiele kopers daar meer aan hebben
[Afbeelding]
Huis te koop: Joke Smitstraat 15 2401 KN Alphen aan den Rijn | Funda
Leuke logeerplek boven in de nok van de zolder, of zou het gewoon een opbergplek zijn voor een matras?
:strip_exif()/f/image/ZLMI9BqGkhG06UKLtG0ZF8vP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, het is een echte slaapplek! Misschien iets voor een logerende schoonmoeder?
Leuke logeerplek boven in de nok van de zolder, of zou het gewoon een opbergplek zijn voor een matras?
:strip_exif()/f/image/ZLMI9BqGkhG06UKLtG0ZF8vP.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee, het is een echte slaapplek! Misschien iets voor een logerende schoonmoeder?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Vlierinkje in elkaar geknutseld door iemand die echt geen idee heeft wat hij doet. Als je de draagbalk van de vlieringvloer vastschroeft aan een 3 bij 4' tje tussen twee gordingen dan mag je hopen dat je schoonmoeder niet te zwaar is en vooral niet te veel beweegt tijdens het slapenAW_Bos schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:15:
Huis te koop: Joke Smitstraat 15 2401 KN Alphen aan den Rijn | Funda
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je niet in slaap kunt vallen dan kun je altijd nog spotjes tellen.

https://www.funda.nl/deta...embrootlaan-5-c/43136365/

Die mensen houden gewoon heel erg van veel rondjes bij elkaar. Zie ook de armaturen aan het plafond.Autonoesis schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:48:
Als je niet in slaap kunt vallen dan kun je altijd nog spotjes tellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

En hang dat schilderij recht
Toplocatie, ook wel een begrip op zichzelf met nogal een brede interpretatie.
Je kan in ieder geval besparen op verlichting want die komt wel van het autoverkeer
Toplocatie met alles binnen handbereik: scholen, sportverenigingen en de gezellige Herenstraat in het historische centrum liggen letterlijk om de hoek. Station Laan van NOI is vijftien minuten lopen en brengt je razendsnel naar de Zuidas. Station Voorburg is nog dichterbij voor een goede treinverbinding naar Gouda en Utrecht. De Haagse binnenstad bereik je in tien minuten op de fiets. Met de auto ben je binnen enkele minuten op de snelweg en ook Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Schiphol zijn goed bereikbaar. Openbaar vervoer en voorzieningen maken dit een ideale plek voor dagelijks gemak en snelle verbindingen.

Je kan in ieder geval besparen op verlichting want die komt wel van het autoverkeer
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Leuk huis, maar niet een heel erg mooie en kindvriendelijke afwerking van de kachelafvoer:
Huis te koop: M.H. Trompstraat 1 9983 PN Roodeschool | Funda
wat nou router, gewoon een kroonsteentje!
lol: ‘alles is met oog voor detail en kwaliteit uitgevoerd’schroevendraaier480 schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:58:
Leuk huis, maar niet een heel erg mooie en kindvriendelijke afwerking van de kachelafvoer:
[Afbeelding]
Hier loop je dus langs, (tegenaan) als je naar de kamers boven wiltschroevendraaier480 schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:58:
[Afbeelding]
Welke pannenkoek verzint dit
"Works as designed."S.J.Onnie schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:26:
[...]
Vlierinkje in elkaar geknutseld door iemand die echt geen idee heeft wat hij doet. Als je de draagbalk van de vlieringvloer vastschroeft aan een 3 bij 4' tje tussen twee gordingen dan mag je hopen dat je schoonmoeder niet te zwaar is en vooral niet te veel beweegt tijdens het slapen
All-electric.
Bij onze zuiderburen net over de grens staat deze parel te koop. Kom hier regelmatig langs en vandaag zag ik dat deze te koop staat. Leuk om een keer binnen te kunnen kijken.

https://www.immoweb.be/nl...op/turnhout/2300/21109934
https://www.vansweevelt.b...is-turnhout-kastelein-160

Wel fijn als er meubels en inboedel naar binnen gedragen moet worden. Lekker grote doorgang.henri86 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:30:
[...]
Ik snap die tuindeuren aan de smalle tuin zijde ook niet helemaal.
[Afbeelding]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Vast iemand met een creatief beroep. Die website is wel vervelend, omdat ik javascript uit had staan ben ik ineens een bot en krijg geen toegang. Niet dat dat mij tegen houdt maar niet minder vervelend.vraasen schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:23:
Bij onze zuiderburen net over de grens staat deze parel te koop. Kom hier regelmatig langs en vandaag zag ik dat deze te koop staat. Leuk om een keer binnen te kunnen kijken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is het oude huis van Pierre Cartner of Eiffel 65?vraasen schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Staat die nog steeds te koop? Heb hem een tijd terug hier voorbij zien komen (kan zo meer dan een jaar geleden zijn, het is ook geen verwijt of wat dan ook).vraasen schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nieuw riet was te duur, dus dan maar zo? Ik vind het geen gezicht.
Huis te koop: Hondemotsweg 16 8101 NJ Raalte | Funda
Tja, het heeft vast een reden dat het te koop staat.fenrir schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:11:
[Afbeelding]
Een grote tuin, 0 privacy.mathy_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kale bende (boompje groot, plantertje dood: beetje tuin aanleggen ben je 12-15 jaar verder).
En waarom hangt er een stekkerloze tv?
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Tuin aanleggen kost natuurlijk geen 12-15 jaar en stekkerloos is die tv niet, die komt uit de plint onderaan voor je HDMI en stroom zal pal achter de tv hangen.Friezin schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:57:
[...]
Een grote tuin, 0 privacy.
Kale bende (boompje groot, plantertje dood: beetje tuin aanleggen ben je 12-15 jaar verder).
En waarom hangt er een stekkerloze tv?
Deze tuin heeft als voordeel dat je er nog makkelijk je eigen draai aan kan geven net als de binnenzijde van de woning.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 02-11-2025 20:05 ]
Ik ben het met je eens dat dit geen gezicht is, maar waarom zou dit niet kindvriendelijk zijn?schroevendraaier480 schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:58:
[Afbeelding]
Bij mij blijven je handen eraan plakken na een dagje stoken......nokiaan958GB schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:14:
[...]
Ik ben het met je eens dat dit geen gezicht is, maar waarom zou dit niet kindvriendelijk zijn?
Blokkeert ook mensen met een adblocker en mensen die te langzaam reageren op hun niet al te duidelijke puzzel. Blijkbaar wilt Immoweb minder bezoekers.synoniem schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:08:
[...]
Vast iemand met een creatief beroep. Die website is wel vervelend, omdat ik javascript uit had staan ben ik ineens een bot en krijg geen toegang. Niet dat dat mij tegen houdt maar niet minder vervelend.
Dat hoort verplicht dubbelwandig te zijn dus dat zou niet mogen.no1san schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:22:
[...]
Bij mij blijven je handen eraan plakken na een dagje stoken......
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dubbelwandig of niet, die pijp wordt loeiheet. Zoals iemand hier al zei, dan plakken je handen of andere huid/kleding er zo aan vast.nokiaan958GB schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:14:
[...]
Ik ben het met je eens dat dit geen gezicht is, maar waarom zou dit niet kindvriendelijk zijn?
wat nou router, gewoon een kroonsteentje!
dan hebben de huidige bewoners vast geen kinderen of ze komen niet boven. er kan prima een koofje van brandwerende plaat omheen gezet worden. dat is een ochtend werk.schroevendraaier480 schreef op maandag 3 november 2025 @ 06:15:
[...]
Dubbelwandig of niet, die pijp wordt loeiheet. Zoals iemand hier al zei, dan plakken je handen of andere huid/kleding er zo aan vast.
Kinderen spelen/rennen door het hele huis. Als je daar maar hard genoeg tegenaan rent dan komt alles los. En aan de deuk te zien is er al eens iemand tegenaan gelopen.nokiaan958GB schreef op zondag 2 november 2025 @ 22:14:
[...]
Los daarvan zou ik anno 2025 überhaupt geen (gas)haard meer willen hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 03-11-2025 07:25 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
Er is geen enkele aanwijzing in dat hele huis dat er een kind verblijft. daarnaast is het op een doodlopend stukje overloop op de bovenverdieping waar die buis uitsteekt.Sport_Life schreef op maandag 3 november 2025 @ 07:21:
[...]
Kinderen spelen/rennen door het hele huis. Als je daar maar hard genoeg tegenaan rent dan komt alles los. En aan de deuk te zien is er al eens iemand tegenaan gelopen.
Los daarvan zou ik anno 2025 überhaupt geen (gas)haard meer willen hebben.
Crazy D schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:34:
Ik kan even niet zo snel zien waar die ooit voor stond. Ik weet wel dat deze ruim 2,5 jaar te koop staat (bijna 3), aangezien ik sinds die tijd in het dorp kom/woon en toen stond ie al te koop. En nu nog steeds. Deze keer "leuk ingericht" met wat meubels, waarschijnlijk omdat de open kale vlakte die het was nog minder tot de verbeelding spreekt dan deze knusse inrichtingWe zien wel vaker fake-inrichtingen voorbij komen maar met deze staat van de woning had ik denk ik eerder m'n geld ingezet op een middagje met een architect en wat renders over wat het zou kunnen worden, dan de moeite van deze meubels erin plaatsen te nemen. Denk dat potentiele kopers daar meer aan hebben
[Afbeelding]
LG Therma V HM091MR.U44
Echt met oog voor detail uitgevoerd inderdaad...Impstoker schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:48:
[...]
lol: ‘alles is met oog voor detail en kwaliteit uitgevoerd’
:strip_exif()/f/image/zofnaGtscHKmigXTkXMkzfeP.jpg?f=fotoalbum_large)
Of is dat wat ze "authentieke details" noemen?
Eftelinghuisje heeft de pers gehaald.vraasen schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.bd.nl/loon-op...et-willen-wonen~a2b6ab0a/
In dit topic komt de term 'luchtplaats' regelmatig voorbij. Meestal gaat het dan om bestrate "tuinen" maar dit is er 1 bij een appartementje:

Appartement te koop: Poststraat 36 9401 BT Assen | Funda

Deze persoon heeft een kat, en ik moet zeggen dat ik dit extreem netjes vind gedaan. In tegenstelling tot sommige die van die slaphangende netten hebben 'gespannen'Kalentum schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:52:
In dit topic komt de term 'luchtplaats' regelmatig voorbij. Meestal gaat het dan om bestrate "tuinen" maar dit is er 1 bij een appartementje:
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Enig idee of dit een beetje eenvoudig te slopen is?Jasphur schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:53:
Deze persoon heeft een kat, en ik moet zeggen dat ik dit extreem netjes vind gedaan. In tegenstelling tot sommige die van die slaphangende netten hebben 'gespannen'
Lijkt me anders een behoorlijk nadeel voor potentiele kopers.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Zit met een paar poopnagels aan de balustrade en een paar schroven de muur in. Vijf minuten en je bent klaar. Daar valt geen €15k op af te dingen onder het mom van sloopkosten ofzo hoor.hoevenpe schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:57:
[...]
Enig idee of dit een beetje eenvoudig te slopen is?
Lijkt me anders een behoorlijk nadeel voor potentiele kopers.
En anders kun je er ook druiven of andere planten langs leiden__R__ schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:01:
[...]
Zit met een paar poopnagels aan de balustrade en een paar schroven de muur in. Vijf minuten en je bent klaar. Daar valt geen €15k op af te dingen onder het mom van sloopkosten ofzo hoor.
Ook geen enkele foto van de binnenkant van deze "voormalige boerderij, nu bijgebouw". Deze term komt tig keer in de advertentie voor. Lijkt wel een soort search/replace actie. Want je moet wel er van doordrongen zijn dat het dus géén boerderij is, maar een bijgebouw.fenrir schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:11:
[Afbeelding]
Foto's van de binnenkant zullen ook weinig zin hebben, omdat dat toch volledig verbouwd zal moeten worden.StarrFire schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:11:
[...]
Ook geen enkele foto van de binnenkant van deze "voormalige boerderij, nu bijgebouw". Deze term komt tig keer in de advertentie voor. Lijkt wel een soort search/replace actie. Want je moet wel er van doordrongen zijn dat het dus géén boerderij is, maar een bijgebouw.
Is het nou draadglas of alleen gaas? En die spiegeling in de lucht…Jasphur schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:53:
[...]
Deze persoon heeft een kat, en ik moet zeggen dat ik dit extreem netjes vind gedaan. In tegenstelling tot sommige die van die slaphangende netten hebben 'gespannen'
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Dat lijkt niet op een spiegeling maar meer op schaduw van de 'dakbalken' op de draden van de murenMarcelGo schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:36:
[...]
Is het nou draadglas of alleen gaas? En die spiegeling in de lucht…
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gelet op de foto's, ook andere op funda, lijkt het mij alleen gaas. Die spiegeling in de lucht lijkt mij een moirépatroon (zie Wikipedia: Moirépatroon)MarcelGo schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:36:
[...]
Is het nou draadglas of alleen gaas? En die spiegeling in de lucht…
+1Jasphur schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:53:
[...]
en als je dat gaas zwart spuit or rolt dan kijk je er écht dwars door heen ipv dat je tegen dat gegalvaniseerde spul.
Ga ik doen met ons volgende kwartelhok in elk geval
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Prima vondst op de eerste dag van "no nut november"!
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Klopt: het aanleggen is zo klaar.GeeMoney schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:04:
[...]
Tuin aanleggen kost natuurlijk geen 12-15 jaar en stekkerloos is die tv niet, die komt uit de plint onderaan voor je HDMI en stroom zal pal achter de tv hangen.
Deze tuin heeft als voordeel dat je er nog makkelijk je eigen draai aan kan geven net als de binnenzijde van de woning.
Maar voordat je een tuin hebt die er wat volwassen uitziet (bomen, struiken) zodat je wat privacy hebt, gaan er wel wat jaartjes overheen (tenzij je de buidel trekt voor volwassen beplanting).
https://www.reddit.com/r/TVTooHigh/ zou hier ook van genieten
J.W. Swiersstraat 79 7521 DN Enschede | Funda
J.W. Swiersstraat 79 7521 DN Enschede | Funda
De TV staat (lijkt me) op het dressoir er rechtsonder. Dat scherm is een monitor voor de beveiligingscamera's.
Heb hem hier nog niet eerder voorbij zien komen (ook nog even gezocht in oudere topics, kan mij vergissen maar anders corrigeer mij maar
). Maar vond deze ook wel erg uniek.
Een volledig houten woning. Zou er zelf niet graag in willen wonen maar uniek is het zeker.
:strip_exif()/f/image/JH5bj0rCTestnLMELyPCtoMr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sp8ZoarNR6PbTMAixgeAJ49o.jpg?f=fotoalbum_large)
Huis te koop: De Boonen 11 8531 XG Lemmer | Funda
Een volledig houten woning. Zou er zelf niet graag in willen wonen maar uniek is het zeker.
:strip_exif()/f/image/JH5bj0rCTestnLMELyPCtoMr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Sp8ZoarNR6PbTMAixgeAJ49o.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik dacht eerst dat er ook een tv buiten aan die schanskorf hing, maar dat lijkt me toch een rare plek. Wat is het dan?milo526 schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:52:
https://www.reddit.com/r/TVTooHigh/ zou hier ook van genieten

En waarom hebben de buren zo'n gigapijp in de tuin? Wat komt daar uit?
Ik denk een voorzetrooster voor die haard. Daar is ook de pijp van.
O, die pijp hoort bij dit huis! (Ik weet niets van haarden, dat blijkt wel)The__Virus schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 06:33:
Ik denk een voorzetrooster voor die haard. Daar is ook de pijp van.
Nemean schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 01:41:
Heb hem hier nog niet eerder voorbij zien komen (ook nog even gezocht in oudere topics, kan mij vergissen maar anders corrigeer mij maar). Maar vond deze ook wel erg uniek.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik hoop niet dat deze dragend is.
Ik heb zelf in een volledig houten huis gewoond. Best comfy en goed geïsoleerd maar oh wat gehorig nooit weer.
Zeker uniek, ook de locatie. De locatie verklaart volgens mij de zeer lage prijs van 1200 p/m2.Nemean schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 01:41:
Heb hem hier nog niet eerder voorbij zien komen (ook nog even gezocht in oudere topics, kan mij vergissen maar anders corrigeer mij maar). Maar vond deze ook wel erg uniek.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De bijzonder vreemde indeling van de benedenverdieping doet ook een hoop. Met twee redelijke slaapkamers en drie mini slaapkamers die allemaal rechtstreeks op de leefruimte uitkomen, zonder dat er een gang of hal tussen zit.Prisma16 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:36:
[...]
Zeker uniek, ook de locatie. De locatie verklaart volgens mij de zeer lage prijs van 1200 p/m2.
Maar ik heb vaker bij zulke blokhutwoningen gezien dat die juist op een industrieterrein waren gebouwd. Is dat iets wat 'past' bij de bewoners die voor zulke woningen kiezen?
Zeer uniek, knap dat ze dit op de foto's redelijk hebben weten te verbergen. Google streetview is je vriend...Prisma16 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:36:
Zeker uniek, ook de locatie. De locatie verklaart volgens mij de zeer lage prijs van 1200 p/m2.
[ Voor 34% gewijzigd door hoevenpe op 04-11-2025 12:02 ]
Zijn genoeg foto's waar het overduidelijk in beeld is.. 57, 59 en 61.hoevenpe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:59:
[...]
Zeer uniek, knap dat ze dit op de foto's redelijk hebben weten te verbergen. Google streetview is je vriend...
Je verkoopt het huis, dus waarom je alle buren dan in beeld moet hebben snap ik niet, je ziet zelf toch ook wel in 1 keer dat het op een industrie terrein ligt..
Sterker nog, op foto 2 is al duidelijk te zien dat de omgeving bestaat uit een industrieterrein.iketot schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:22:
[...]
Zijn genoeg foto's waar het overduidelijk in beeld is.. 57, 59 en 61.
Je verkoopt het huis, dus waarom je alle buren dan in beeld moet hebben snap ik niet, je ziet zelf toch ook wel in 1 keer dat het op een industrie terrein ligt..
Die streetviewfoto is bijna 10 jaar oud en volkomen niet meer representatief.hoevenpe schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:59:
[...]
Zeer uniek, knap dat ze dit op de foto's redelijk hebben weten te verbergen. Google streetview is je vriend...
Ideale plek om Twin Peaks te kijkenNemean schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 01:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van een grotere afstand is er een beeld uit 2025, niet heel erg veranderd voor mijn gevoel. Dat gezegd hebbende, altijd handig als je een lekke band hebt...Schway schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 12:39:
Die streetviewfoto is bijna 10 jaar oud en volkomen niet meer representatief.
[ Voor 25% gewijzigd door hoevenpe op 04-11-2025 13:01 ]
Degene die ik ken die dat hebben gedaan (blokhut + industrieterrein) waren timmerman of bouwvakker met hout als hobby, m.a.w. zelfbouwers.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:49:
[...]
Maar ik heb vaker bij zulke blokhutwoningen gezien dat die juist op een industrieterrein waren gebouwd. Is dat iets wat 'past' bij de bewoners die voor zulke woningen kiezen?
Beide waren een van de eerste op het terrein dat vaak maar langzaam werd volgebouwd. Dus eerste 10 jaar flinke vrijheid. Voordeel is dat op zo’n industrieterrein andere normen gelden voor bouwen en wonen. Handig voor bedrijfsactiviteiten aan huis, handig om met zo’n blokhut niet aan een aantal normen te hoeven voldoen. Waaronder bouwvolume, 1254m3 krijg je op veel plekken niet vergund.
Hier bijv ook:
https://maps.app.goo.gl/vyMQy4dcabfJShzj7 (Witte) blokhut op industrieterrein.
Ernaast nog wel meer bijzondere villa’s op industrie.
[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 04-11-2025 13:35 ]
Zou inderdaad te maken kunnen hebben met timmerlieden/bouwvakkers die zelf hun huis willen bouwen en daarbij minder last van de normale regelgeving willen hebben. Daar had ik nog niet aan gedacht.Get!em schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:23:
[...]
Degene die ik ken die dat hebben gedaan (blokhut + industrieterrein) waren timmerman of bouwvakker met hout als hobby, m.a.w. zelfbouwers.
Beide waren een van de eerste op het terrein dat vaak maar langzaam werd volgebouwd. Dus eerste 10 jaar flinke vrijheid. Voordeel is dat op zo’n industrieterrein andere normen gelden voor bouwen en wonen. Handig voor bedrijfsactiviteiten aan huis, handig om met zo’n blokhut niet aan een aantal normen te hoeven voldoen. Waaronder bouwvolume, 1254m3 krijg je op veel plekken niet vergund.
Wat heeft die eerste link voor een captcha?? Ik werd geblokkeerd omdat ik te snel de ' puzzle' oploste, blijkbaar ben ik een robot!vraasen schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste @toekie, sorry dat je er via deze weg achter moet komen maar je bent een LLM...
Niet per definitie hoor. Vriend van me woont op een industrieterrein, oud crappy huisje en grote werkruimte. Maar dat heeft nog flink wat moeite gekost om vergunning te krijgen voor vervanging van de woning. Het was makkelijker om bovenop hun werkruimte een extra verdieping te plaatsen zo groot als een villa, dan een pre-fab woning van formaat sta-caravan te mogen plaatsen.Get!em schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:23:
Exact expert nodig?
de welstandsnormen zullen op industrieterreinen anders zijn dan in het centrum van een dorp of stad.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:49:
[...]
Ik heb 2 pogingen gedaan, 4 seconde is blocktoekie schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:46:
[...]
Wat heeft die eerste link voor een captcha?? Ik werd geblokkeerd omdat ik te snel de ' puzzle' oploste, blijkbaar ben ik een robot!
en 20 seconde is ook block.
Met pihole en wat blokkers zie ik die hele captcha nietDDX schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:15:
[...]
Ik heb 2 pogingen gedaan, 4 seconde is block
en 20 seconde is ook block.
Ah, dank je! Dat verklaart het!Get!em schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:25:
[...]
Met pihole en wat blokkers zie ik die hele captcha niet
Dacht al.. Captcha? Ik zie niks
Dat ding rechtsboven? Dat lijkt me een basketbal bord zonder korf. Maar het bord heeft betere tijden gekend.VeertienKaVier schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 06:31:
[...]
Ik dacht eerst dat er ook een tv buiten aan die schanskorf hing, maar dat lijkt me toch een rare plek. Wat is het dan?
When life gives you lemons, start a battery factory
Kan te maken hebben met dat het een nieuw losstaand bouwwerk zou zijn. Omdat gemeenten dan bang zijn dat dat alsnog als aparte woning wordt gebruikt, nu of in de toekomst. Kennissen wilden graag een praktijk aan huis en daarvoor achter in de tuin iets bouwen. Dat mocht om die reden niet. Een flinke uitbouw aan de bestaande woning, met een aparte ingang aan de achterkant, mocht wel en was geen probleem.Crazy D schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:00:
[...]
Niet per definitie hoor. Vriend van me woont op een industrieterrein, oud crappy huisje en grote werkruimte. Maar dat heeft nog flink wat moeite gekost om vergunning te krijgen voor vervanging van de woning. Het was makkelijker om bovenop hun werkruimte een extra verdieping te plaatsen zo groot als een villa, dan een pre-fab woning van formaat sta-caravan te mogen plaatsen.
Huis van mijn dromen gevonden. Midden in de bossen, grote lap grond er om heen. Had de €2.450.000 bijna overgemaakt, maar toen ik dit las heb ik van de koop afgezien.

Net niet de juiste maat kippenhok......
(serieus, waarom voegt de makelaar de formaten van het kippenhok toe aan de funda-listing....
)
Goorsteeg 102, Ede

(serieus, waarom voegt de makelaar de formaten van het kippenhok toe aan de funda-listing....
Goorsteeg 102, Ede
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Wat bedoel je met staatsdeur? Of bedoel je taats? Dat heeft alleen te maken waar het raam of de deur scharniertRoaDHouse schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:01:
Vreselijk al die visgraatvloeren en staatsdeuren. Hoe burgelijk kan je zijn.
https://www.joostdevree.nl/t/taatsraam
Misschien bedoel je stalen binnendeuren die je als conventionele, taats-, of schuifuitvoering kan kopen. Vaak zwart, maar ook in andere kleuren te koop
Spotjes in de aanbieding...?
Huis te koop: Casembrootlaan 5-C 2685 AA Poeldijk | Funda
Dubbel
Huis te koop: Casembrootlaan 5-C 2685 AA Poeldijk | Funda
Dubbel
[ Voor 45% gewijzigd door Valkje op 06-11-2025 08:13 ]
Je hebt helemaal gelijkWoody130 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:36:
[...]
Wat bedoel je met staatsdeur? Of bedoel je taats? Dat heeft alleen te maken waar het raam of de deur scharniert
https://www.joostdevree.nl/t/taatsraam
Misschien bedoel je stalen binnendeuren die je als conventionele, taats-, of schuifuitvoering kan kopen. Vaak zwart, maar ook in andere kleuren te koop
Ik vermoed zodat het vakje 'Gebouwgebonden buitenruimte' ingevuld kan worden in de lijst. Daar staat namelijk 38 m².TheOmen schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:32:
Huis van mijn dromen gevonden. Midden in de bossen, grote lap grond er om heen. Had de €2.450.000 bijna overgemaakt, maar toen ik dit las heb ik van de koop afgezien.
[Afbeelding]
(serieus, waarom voegt de makelaar de formaten van het kippenhok toe aan de funda-listing....)
Goorsteeg 102, Ede
Of andersom, hij had het vakje al ingevuld en zag de vragen al komen: waarom heb je dat vakje ingevuld?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik was even bang dat ze de gehele tuin hadden overkapt, want zo ziet het eruit op die foto. Maar dat valt gelukkig mee. Het blijft wel een gevaarte, inderdaad.ikswarom schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:57:
Een gevaarte van een terrasoverkapping
Huis te koop: Brigantiastraat 18 1363 XW Almere | Funda
[Afbeelding]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.

:strip_exif()/f/image/0opQIWr8E35GXkJOLO6s4Oub.jpg?f=fotoalbum_large)