Jemig, dik 6 ton voor een Center Parks huisje in Venray…cgms schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:13:
Huis te koop: Parklaan 3 5804XK Venray: https://www.funda.nl/deta...huis-parklaan-3/43114660/
Mooi huis, maar waar is de warmtepomp? Lijkt me volledig verwarmd met COP 1 verwarming, zelfs de begane grond... wordt een dure grap dadelijk als de saldering er af is.
Toen Alice haar wijnhandel daar nog had was het een stuk fraaier.H12 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:10:
Voor een kleine 2 miljoen koop je een woning/kantoorpand midden in het mooie Deventer. Bijna 600 m² en statig genoeg, want voormalig pand van De Nederlandse Bank.
Huis te koop: Kleine Poot 18 7411 PE Deventer | Funda
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Altijd al dat opgesloten gevoel thuis willen hebben? Vind jij het leuk om iedere dag een andere douche te gebruiken? Kijk niet verder dan dit gezellig huis!

https://www.funda.nl/deta...isidorusstraat-8/89570549

Geflipt voor 3 ton.J_star schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:04:
Altijd al dat opgesloten gevoel thuis willen hebben? Vind jij het leuk om iedere dag een andere douche te gebruiken? Kijk niet verder dan dit gezellig huis!
Geflipt... ja OK, maar zeker geen standaard snelle VT-wonen variant. Een woning van 1960 naar een A+++ label brengen vergt een aardige investering.
Op de eerste foto dacht ik: "Nou, is toch een best flink huis?", maar pas later kwam ik erachter dat je maar de helft van het gebouw koopt voor die prijsemot schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:33:
[...]
Jemig, dik 6 ton voor een Center Parks huisje in Venray…
Qua grond/tuin is d'r plek zat om een paar meter tussen de woningen te houden en de woonkamer/keuken een meter of twee langer/breder te maken? Dan heb je ook meer ruimte op zolder...
Gezellige tuin, wat er nog mist zijn een 3 of 4 tal palen waar je mensen aan vastbind om ze te executerenJ_star schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
wie wil er nu zoiets als tuin
A wise man's life is based around fuck you
The before and after kunnen we ook nog delen: https://www.vrmt.nl/aanbo...05-Sint-Isidorusstraat-8/MarcelGo schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 08:13:
[...]
Wel goed te zien in street view…
[Afbeelding]
Die staan bewust (even) scheef. Kijk maar naar de bestrating die er netjes omheen ligt:StarrFire schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:13:
Die paaltjes...
Ze hebben wel gedaan waar ze voor gemaakt zijn.
Wanneer dit soort paaltjes worden omgereden komt namelijk ook de bestrating omhoog.
Dit is ter bescherming van de poort.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Het eerste wat er in mij opkwam....J_star schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:04:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vast ontworpen door Prison Architect.
/f/image/lUoga2XLVt8JjJDrS25wVmTf.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dat huis had, had ik er liever leuke haagjes neergezet i.p.v die 'gevangenismuren'. Dan heb je meteen een Beverly Hill stijl.
[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 25-10-2025 10:16 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Geheid dat je flink wat geld kan vangen om dit te verhuren voor film-opnames. Elke locatiescout begint hier al van te kwijlen.H12 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:10:
Voor een kleine 2 miljoen koop je een woning/kantoorpand midden in het mooie Deventer. Bijna 600 m² en statig genoeg, want voormalig pand van De Nederlandse Bank.
[Afbeelding]
Ondanks de vele verdiepingen zou ik hier elke dag met plezier van woonkamer naar slaapkamer de trap of/af gaan:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En nog met kluis voor je eigen goudvoorraad (die snel slinkt vanwege het jaarlijks onderhoud aan het pand):
[Afbeelding]
Op sommige plekken al gemoderniseerd (maar gelukkig niet overal):
[Afbeelding]
En ondanks dat je niet op eigen terrein kan parkeren, maakt zo'n poort aan de achterkant veel goed:
[Afbeelding]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Gewoon wat kettingen aan de muur, heb je geen paal nodig.Zwelgje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:09:
[...]
Gezellige tuin, wat er nog mist zijn een 3 of 4 tal palen waar je mensen aan vastbind om ze te executeren![]()
wie wil er nu zoiets als tuin
Makelaar wel helemaal blij met z'n ChatGPT
Misschien maar een enorme volière van maken.AW_Bos schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:51:
[...]
Het eerste wat er in mij opkwam....![]()
Vast ontworpen door Prison Architect.
[Afbeelding]
Als ik dat huis had, had ik er liever leuke haagjes neergezet i.p.v die 'gevangenismuren'. Dan heb je meteen een Beverly Hill stijl.
Je hebt dat niet echt voor het kiezen. Het zijn geen zelf 'gekozen' muren van de bewoners, maar de bijgebouwen van de zij- en achterburen.AW_Bos schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:51:
[...]
Ze erkennen zelf ook wel dat dit niet een tuin is zoals je zou willen. Daarom geven ze een voorbeeld tuinontwerp. Maar omdat een tuininrichting nog veel persoonlijker is dan de structuur van de woning, is het prima dat ze dat aan de volgende bewoners overlaten.
Ik vind het verder wel een redelijk geslaagde verbouwing, eerlijk gezegd. Wel volgens de huidige smaak, maar niet de meest standaard cliché VT-wonen inrichting. Een keuken waarbij ik (bij hoge uitzondering) vind dat het schiereiland goed op zijn plaats is. Een hoop meer woonoppervlak dan voor de verbouwing. Een upgrade van energielabel G naar A+++, dat zijn toch dingen die je niet vaak ziet en zeker waardeverhogend zijn. Alleen de zwarte deurposten zijn wat misplaatst en ik had de bovenverdieping waarschijnlijk anders ingericht. De tweede slaapkamer is daar nu zo klein, dat je nu eigenlijk maar een echte slaapkamer hebt. Terwijl bij een andere keus in indeling dat nog een volwaardige kamer was geweest.
Bankier van het verzet is wel deels in Deventer opgenomen.. Maar of dat toevallig dit huis is?AW_Bos schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:58:
[...]
Geheid dat je flink wat geld kan vangen om dit te verhuren voor film-opnames. Elke locatiescout begint hier al van te kwijlen.
Wat ik vooral niet snap bij dat huis in Breugel: 2 zelfstandige appartementen in de achtertuin, zonder toegang naar de straat! Wie gaat hier wonen? Een gezin met 2 kinderen boven de 25 die zelfstandig willen wonen maar geen huis kunnen betalen?
Of iemand met gescheiden ouders en 2 kangoeroewoningen????
Bijvoorbeeld. Ik kan me vooral voorstellen dat het een idee is als je wat oudere kinderen (18+) hebt die inderdaad niet uit huis willen of kunnen. Of dat je kinderen nog regelmatig een weekendje thuis komen, maar je ze daarbij wel meer privacy wil geven. Zodat ze ook blijven langskomen. Dat kun je op deze manier handig combineren met bv een B&B.sebastiaan89 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:35:
Wat ik vooral niet snap bij dat huis in Breugel: 2 zelfstandige appartementen in de achtertuin, zonder toegang naar de straat! Wie gaat hier wonen? Een gezin met 2 kinderen boven de 25 die zelfstandig willen wonen maar geen huis kunnen betalen?
Je vergeet wat al genoemd wordt: geen directe toegang tot de straat. Je moet via de hoofdwoning en kijkend naar de plattegrond betekent dat via de serre -> berging -> overkapping (rechts) op z'n minst. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand op die manier een B&B wil runnen waarbij gasten te pas en te onpas jouw privacy/rust/etc verstoren door op willekeurige momenten van die ruimtes gebruik te maken. Laat staan de tuin: ga je dat toelaten voor B&B gasten of juist verbieden? Toelaten betekent nog minder privacy en rust, verbieden betekent: je hebt alleen een ±20 m2 ruimte waar je je in kan vermaken en voor buiten iets doen moet je dus de eerder genoemde route nemen. Lijkt mij héél sterk.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:55:
[...]
Bijvoorbeeld. Ik kan me vooral voorstellen dat het een idee is als je wat oudere kinderen (18+) hebt die inderdaad niet uit huis willen of kunnen. Of dat je kinderen nog regelmatig een weekendje thuis komen, maar je ze daarbij wel meer privacy wil geven. Zodat ze ook blijven langskomen. Dat kun je op deze manier handig combineren met bv een B&B.
Kijk maar vanuit de achtertuin met links die twee zelfstandige ruimtes:
Ehm, dat is wel de essentie van hoe een B&B is, of in elk geval oorspronkelijk was.MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Je vergeet wat al genoemd wordt: geen directe toegang tot de straat. Je moet via de hoofdwoning en kijkend naar de plattegrond betekent dat via de serre -> berging -> overkapping (rechts) op z'n minst. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand op die manier een B&B wil runnen waarbij gasten te pas en te onpas jouw privacy/rust/etc verstoren door op willekeurige momenten van die ruimtes gebruik te maken.
Maar het beeld van een B&B is bij veel mensen verschoven door de AirBnB varianten die meer te maken hebben met het verhuren van zelfstandige ruimtes dan met een echte B&B.
Het is voor AirB&B. Die komen via de lucht.MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Je vergeet wat al genoemd wordt: geen directe toegang tot de straat. Je moet via de hoofdwoning en kijkend naar de plattegrond betekent dat via de serre -> berging -> overkapping (rechts) op z'n minst. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand op die manier een B&B wil runnen waarbij gasten te pas en te onpas jouw privacy/rust/etc verstoren door op willekeurige momenten van die ruimtes gebruik te maken. Laat staan de tuin: ga je dat toelaten voor B&B gasten of juist verbieden? Toelaten betekent nog minder privacy en rust, verbieden betekent: je hebt alleen een ±20 m2 ruimte waar je je in kan vermaken en voor buiten iets doen moet je dus de eerder genoemde route nemen. Lijkt mij héél sterk.
[Afbeelding]
* Room42 schopt zichzelf er wel uit.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Zonder beplanting zou het er hier nagenoeg hetzelfde uitzien. Wij hebben 1 muur dan een stukje een houten schutting maar de rest is ook compleet omringd door steen van de buren. Al zou je dat nu niet zeggen aangezien we alle muren "verstopt" hebben achter planten. Moeten ze hier ook doen. De tuin ziet er wel minder groot uit dan maarja...Rubbergrover1 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
Je hebt dat niet echt voor het kiezen. Het zijn geen zelf 'gekozen' muren van de bewoners, maar de bijgebouwen van de zij- en achterburen.
Zoals ik zei in het zelfde stukje (wat je niet hebt geciteerd), die suggestie doen ze ook. Maar dat is iets wat je beter aan de volgende bewoners kunt overlaten. Want de een wil border met struiken, de ander een taxushaag, een derde wil verschillende klimplanten en weer een ander wil de muur vol klimop. Alleen al in het camoufleren van de muren zijn zo veel verschillende smaken, dat je onmogelijk kunt bepalen wat de volgende bewoners mooi vinden.CrystalViriS schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:33:
[...]
Zonder beplanting zou het er hier nagenoeg hetzelfde uitzien. Wij hebben 1 muur dan een stukje een houten schutting maar de rest is ook compleet omringd door steen van de buren. Al zou je dat nu niet zeggen aangezien we alle muren "verstopt" hebben achter planten. Moeten ze hier ook doen. De tuin ziet er wel minder groot uit dan maarja...
Even los van het feit dat het betreffende pand totaal sfeerloos is opgezet, zijn er natuurlijk zat B&B's waar dit juist door de verhuurder als soort pré wordt gezien. Waarbij je de avonduren en ontbijt veelal door brengt met de host. En op de dag van huis bent, dat het moment van privacy voor de host is.MooDyBLueS schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Je vergeet wat al genoemd wordt: geen directe toegang tot de straat. Je moet via de hoofdwoning en kijkend naar de plattegrond betekent dat via de serre -> berging -> overkapping (rechts) op z'n minst. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand op die manier een B&B wil runnen waarbij gasten te pas en te onpas jouw privacy/rust/etc verstoren door op willekeurige momenten van die ruimtes gebruik te maken. Laat staan de tuin: ga je dat toelaten voor B&B gasten of juist verbieden? Toelaten betekent nog minder privacy en rust, verbieden betekent: je hebt alleen een ±20 m2 ruimte waar je je in kan vermaken en voor buiten iets doen moet je dus de eerder genoemde route nemen. Lijkt mij héél sterk.
[Afbeelding]
Het gehele concept is natuurlijk wat verwaterd met de opkomst van Airbnb, waarbij het natuurlijk wat bijzonder is om iets waarin "ontbijt" veelal niet eens meer aan de orde is, wel binnen de naam te behouden
Blijft toch altijd wel weer grappig, hoe je aan het oosten van dit kleine land een statig pand van krap 600 m2 kunt verkrijgen om binnen de randstad plaatsen tegen kunt komen waarvoor je voor ditzelfde geld 2 na-oorlogse rijtjeshuizen kunt bemachtigenH12 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:10:
[Afbeelding]
Wel gunstig voor je COP (en geen last van defrosts) zoals buiten vanaf ≈ 3°C.pc_freak1 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
WTF doet die airco buitenunit in de kelder?
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.
:strip_exif()/f/image/CeGKrYeoBO9YV9AS84JyUeOp.jpg?f=fotoalbum_large)